Silný konkurent se z něj pro Panameru a Rapide stane až ve verzi M6 GC... takhle je to konkurent hlavně pro CLS a slabší panamery. Aston Martin již připravuje posílenou verzi Rapide.
Já bych konkurenci rozdělil na dvě skupiny... 1. - klasická prémie - Audi A7, MB CLS - to jsou podle mně hlavní konkurenti pro nové Gran Coupé a proti nim budou namířené i další verze BMW... 2. "superprémie" - Maserati Quattroporte, Porsche Panamera, Aston Martin Rapid - ti mají image již trochu někde jinde a jejich postavení příliš ohroženo novým GC nebude... Toť můj skromný náhled na věc... :-)
Hlavní rozdíl mezi sedanem a kupé je počet dveří, tedy dvě místo čtyř. V případě, že je záď provedena jako liftback, se dá mluvit o třídveřovém kupé (není to tak neobvyklé). Nikde není psáno, že kupé musí být nižší, sportovnější, mít střechu prudčeji klesající.
Čtyřdveřové kupé je u mě fakticky sedan. Vzhledem k tomu, že kupé mívají sportovnější tendence, tak řekněme sportovnější sedan, nebo možná luxusnější/ exkluzivnější sedan. To slovní spojení je samo o sobě na hlavu. Alespoň, že Audi tomu říká Sportback (byť jde o jinou karosářskou verzi než v případě CLS a 6GC).
CL je naprosto normální velké kupé. Hlavně, je to GT. Nikomu se snad nesnaží namluvit, že je to sporťák. Alternativa k S pro lidi, kteří chtějí sedět za volantem (a jezdí hlavně v jednom/ ve dvou).
Ber to jako designově sportovní upgrade k řadě 5, jinak 4dveřové kupé je zkrátka marketingový název, nic víc... Skvěle podal vysvětlení taky _MT_ :yes:
...a co jako že na ně funguje? a) ze když tomu firmy říkají coupé, tak jako že lidé, co si to koupili, jsou tak hloupí, že pak věří tomu, že jezdí v coupé, i když to ve skutečnosti coupé neni? nebo b) že je jim ukradený, jak tomu firmy říkají a i kdyby tomu ty firmy říkaly třeba pomeranč kříženej s kedlubnou, tak i tak by si to koupili, protože se jim to líbí?
No však to MÁ BÝT konkurent pro CLS a A7 (které se docela prodávají = musí přijít nabídka "téhož" i z München.. ;-)
PS: Ale jinak formulaci "4dveřové coupe" také považuji za "na hlavu" :-)
(ale zdá se, žetahle kombinace beroucí si z obou karoserií to "špatné", se lidem LÍBí :-|
Jako dlouholetý fanda BMW musím bohužel říct, že předek je na BMW neuvěřitelně bachratý,masivní a neohrabaný... Hmota (výška kapoty) nad předníma podběhama vypadá (na BMW) strašně!!! Přední převis na BMW také moc dlouhý... Zadek už je lehčí,hezčí. Ale z toho předku je mi smutno... ;-\
Za chvíli budou VŠECHNY "předky" (až na loga) vypadat STEJNĚ (z důvodu bezpečnostních předpisů na ochranu chodců - které vpodstatně "vynucují" takovýto tvar... :-|
Ten čumák je fakt nechutný celé auto nejak podivné - veľa plechu, primačknutá strecha s minimom skla...Mercedes má aspoň šmrnc, toto na mňa pôsobí násilne až nepriateľsky. Už zabudli robiť pekné autá?
[odkaz]
[odkaz]
Tie kryty kolies si nevšímaj, nenašiel som narýchlo nový obrázok. BMW pod drobnohľadom nemám, čiže presne definovať generáciu neviem - ale bol to rad veľmi pekných sympatických áut. Ešte za socíku takýmto bavoráčikom k nám jazdil sesternicin nápadník, a bol to skvost na našich cestách.
Jak píše wl. Ovšem za sebe musím doplnit, a už jsem to tu kdysi psal, že předbanglovské BMW už bych, snad s vyjímkou minulé trojky v nějaké slušně motorizaci, na běžné ježdění vpodstatě nechtěl, resp. že na mě působí dost zastaralým dojmem, zejména tyhle generace, které nejsou ani dost moderní, ani dost staré.
3ková kupé stárnou hodně pomalu (se sedany a kombi už je to horší), ale ze starších sedanů BMW bych designově ještě stále mohl E39 po face v M-paketu, v perfektním stavu vypadá stále překvapivě velmi dobře, dokonce i vedle F10, a vedle E60 ani nemluvě.
Samozřejmě je třeba vzít v potaz, že i bez Bangla by šel design BMW dál, i když víc evolučně a méně revolučně, což je vidět třeba právě na porovnání E60 a F10.
BMW bolo mojim detskym snom..v poslednych rokoch mi je z tych aut trochu zle a neviem ci je to viac dizajnom alebo to bude niektorymi majitelmi..to uz je ale ina tema.
V kazdom pripade v mojich ociach ostane najlepsim BMW uz navzdy BMW 850i, kontroverzna E36 ale aj E34 s E32. Vsetko ostatne su kreatury s premierou hmoty a prilis agresivnym vyzorom. Podobnou cestou ide aj Audi a je mi to odporne.
Mne osobne sa paci Mercedes, ktory si drzi svoj styl, i ked interier by mohol byt trosku viac in..je to moc strohe.
Keby som vyberal vo vyssej strednej (co nevyberam :-) ) tak je favoritom jednoznacne Jaguar XF. K vyssej strednej patri aristokraticky vzhlad a nie agresivne, tucne krivky.
Jedine sa tomuto vytvoru neda upriet, ma vlastnu identitu. Nova 5 a 7 sa na seba velmi podobaju, pomaly ich neviem rozoznat. To je divne.
V kazdom pripade Habib aj Bangle musia mat nejaky problem ked do svojich studii davaju tolko agresivity. Som zvedavy akou cestou sa bude BMW uberat. Uz obaja odisli.
jj moje rec (s tim XF), akorat ze XF má (dle mého subjektivního názoru) úplně tragický interiér, takže nakonec to stejně u me vyhrává F10 a vecička v článku je také moc hezká, už se teším na reál :yes:
jedine mercedes vie co je to elgantne a silne auto, bmw je tak pre holohlavych s malymi vtakmi dnes super volbou lebo nikdy v minulosti nemali k dispozicii tolko ohavnych aut ako im dnes bmw ponuka.
majitel sa vzdy pozna:
mercedes - elegan a inteligent vzdy nad vecou
bmw - magor s hrubou silou ohurujuci len robustnostou
audi - sikovny flexibilny avsak nie dokonaly
lexus - vynimocny racinalne zmyslajuci majuci rad umenie
No, ale ono existuje spousta průzkumů, kde se mentalitou řidičů daných značek zabývají a např. : BMW si často kupují frajeři, Audi zase kariéristi, Peugeoty šarmantní ženy, Opely skromní lidé, VW celkový průměr atd... Samozřejmě nic neplatí absolutně a realita se liší řidič od řidiče...
ale nie som, nakolko mam aj kamaratov s BMW aj s MB aj Lexusom
mozem byt spokojny s tym, ze ich povahove ani ine vlastnosti nie su vobec nejako v rozpore so ziadnym moralnym ani etickym kodexom, ludia od cca 25-60 rokov, takze NO Problem-ovy ludia :-!