Tuhle politiku stejného motoru s nižším výkonem, za nižší cenu opravdu nechápu. Ok ať klidně prodávají verzi s očesanou výbavou, ale to snížení výkonu mi hlava nebere. Vždyť jde přece o identický motor pouze s jinou palivovou mapou. Nevím jaký má tohle smysl...
Dovod je ciste ekonomicky, nic viac. Je jednoduchsie sekat na linke 1.6Ti-VCT na statisice a potom len v predajni nahrat potrebny soft, ako robit 10 roznych motorov s roznymi vykonmi. Rovnako je to predsa aj v pripade 1.6 Ecoboost - 150 a 182k verzia sa od seba lisia iba mapami. Co mna osobne iba tesi, pretoze len cakam na frajera, ktory mi nahodi do auta soft zo 182 za zlomok ceny, ktoru by som zaplatil za ten motor v predajni...
Většinou to chodí tak, že když má auto nižší výkon, automobilka ihned použije díly, které jsou levnější a ty tam taky napráská. Není potřeba mít v autě něco předimenzovaného (čti zbytečně dražšího). SW ladit jde samozřejmě každý moderní motor.
vychadzam vylozene z toho, co som nasiel na nete (iny soft). a v tom ma utvrdzuje aj fakt, ze BSR ladi S60 T3 a T4 (150 a 182 Ecoboost) na rovnakych 199k, s rovnakym krutiacim momentom a veskerymi inymi parametrami uplne rovnakymi. naviac, vykonova krivka 150 je uplne rovnaka ako krivka 182k len pri vyssich ot je useknuta. oba motory maju rovnaky krutaci moment 250Nm (270Nm overboost)... bohuzial, v praxi to overene nemam a zatial neviem o nikom, kto by oficialne soft menil. aj ked uz sa naslo par garazovych expertov, ktori mi to ponukali.
Třeba u Škody Fábie 1,2 TSI/ 63kW dostáváš také naprosto stejný motor, jako ve Fábii 1,2 TSI/77 kW,jen má jinou řídící jednotku nastavenou na vyšší výkon... Ale je nutné to brát v širším kontextu. 77 kW verze má například i vzadu kotoučové brzdy,vpředu mají větší průměr atd... Prostě není to jen o motoru,ale bývá to spojeno i s další technikou...
Přední brzdy jsou stejné, ale zadní jsou jiné. Jak píše Xawier víš 77 má kotouče, 63 nikoliv... Druhá věc, která je rozlišuje je spojka... Ale motory jsou identické až na SW