Ekonomika
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
O prodejích, tržbách a zisku Škodovky se tu snad zanedlouho začne psát už po měšících a snad ještě podle prodejů v konkrétních zemích. Jasně všichni dobře vědí, že prodeje rostou, zcela oprávněně a to hlavně díky východním trhům - jako Rusko , Čína, Indie a další.
Stejně největší radost z toho růstu má VW, který se už těší na svůj podíl. >😒]
Stejně největší radost z toho růstu má VW, který se už těší na svůj podíl. >😒]
Tak to nečti. Je to domácí automobilka, tak nevím, proč se divíš, že se těší zvýšenému zájmu. Podívej se kolik je tu článků o saabu, protože se zmítá v problémech, to ti nevadí?
Opravdu mi nemusíš vysvětlovat, co je Škoda >😁 , ale potom jsou Citroen, Toyota a především Hyundai také domácí automobilky, ale nepíše se o jejich prodejích tak rozsáhle a pravidelně! Mají zde továrny stejně jako Škodovka, která je navíc majetkem německého VW a přitom zde také zaměstnávají lidi a platí daně.
to už tu dlouho nebylo :no:
Tak si tak představuju, jak někde na ruském webu se nějaký rjápěr rozčiluje, proč furt píšou o ty Ladě, proč nepíšou stejně tak často o o VW/Škoda v Kaluze...... dyť je to taky domácí automobilka, tedy v Rusku. 😄
Škoda tady má vývoj, konstrukci, nářaďovnu, lisovnu a finální montáž. Co z toho tady má Huyndai? Laciná montovna někde v zelných polích se nedá nazvat automobilkou.
Automobilkou sa nazvať dá, prečo nie? Ale nie domácou, ani národnou - sú to cudzinci. A aj keď Škodu vlastnia cudzinci, značka to bola, je a bude vždy česká. Narodila sa v Čechách a inak to nebude. Aj keby vývoj presunuli mimo ČR, plechy lisovali v Číne, motory a podvozky ťahali z Nemecka a v Boleslavi by sa to len kompletovalo. 😉
😉 Co jiného si víc přát,než aby prosperovala domácí značka. :yes: :yes: :yes:
Nejsem sice žádný fanoušek Škody, ale jsem rád že se jim daří, jen ad každý pul rok lámou rekordy. Možná by jen stačilo vyměnit hurvínka a nabídnout A-entry v podobě co byla vystavená a můžou slavit rekordy co půl rok řadu let.
Majitelem 19% podílu Tatra a.s. se stal holandský DAF, který patří pod skupinu Paccar (Peterbilt, Kenworth, Leyland, Paccar engines)
[odkaz]
[odkaz]
Nádej na ďalšiu existenciu? Z Tatry nakoniec bude malý výrobca špeciálov. To je vcelku sľubná perspektíva. Že by skúsili narušiť hegemóniu Unimogov?
Daf, respektive Paccar chce e😜andovat na Asijský, Ruský a Jihoamerický trh. A ani jeden z výrobců jeho divize nevyrábí terénní auta. Proto chce Tatru zcela ovládnout.
Ani nevíš jak bych to Tatře přál! Aby se z Paccaru stal pro Tatru něco jako je VW pro Škodu. Doufám tedy, že se zmátoří, začne se jí dařit a vrátí se tam, kde patří.
Nicméně představa toho městského auta Škoda mně děsí. Kdysi sjemv konceptu Up-u seděl ve Frankfurtu a bylo to fascinující vozítko (moderátor tvrdil, že motor bude vzadu a záměna za elktromotor včetně baterií bude bez problémů.....nevěřím, že tohle pod značkou Škoda (nebi io SEAT) bude fungovat. Konkurovat Picantům, Pandám (i když ta teď asi bude větší a ví bůh, jak dopadne), Eveům prostě koncern nedokáže. Něco nového v tomhle směru?
Jinak jsem spíš zvědav na A-entry, to je velikost, kdterá by mohla být zajímavá i pro rozvíjející trhy, aniž by to byl Logan nebo Thalia. Na druhou stranu nový (no už pár let..) City od Hondy je pěkný sedánek, bohužel tak drahý, že u nás už není v nabídce. Oni ty nůžky mezi kvalitou, moderností, designem a cenou na straně druhé nelze rozevírat nad určitou mez....no uvidíme.
Ja som iba podotkol, že aj keď rekordne zarábajú, dalo by sa aj viac, keby škodovke trochu menej držali ruky... 😄
Dnes je to už inak, VW vytiahol Škodu z blata, to sa nedá poprieť - ale myslím, že už mali možnosť zistiť, že pri správnom vedení sú tie povestné "zlaté české ruce" naozaj zlaté. Ľudia vedia a chcú - tak neviem, je to zo strany nemeckých šéfov nedôvera voči českým ľuďom, alebo naopak strach, že sú lepší ako Nemci...?