Pokud je šuškanda správná (a zatím byla), tak DAF chce Tatru spolknout celou asi tak do pěti let. Proto se vstupu Dafu do Tatry údajně bránil především indický společník Tatra Holdings s.r.o.
o té montovně pochybuju (silně).. to by DAF měl levnější si vyvinout terénní náklaďáky sám, a ne se snažit ovládnout fabriku s dluhama a obstarožním vybavením
No já jsem hodně skeptický. Do Avie vlezl Mercedes a to byl začátek jejího konce, LIAZ-ka spadla sama,silně pochybuji že DAF má něco jiného v úmyslu. Možná to chvilku potrvá (těch pět let), ale mám za to že značka Tatra definitivně zmizí ze světa.Pokud nepočítám Rusko, tak všichni výrobci nákladních vozů z východní Evropy zmizeli v historii. A tenhle krok je začátek konce Tatry. (Ovšem je mi z toho taky na nic).
Mercedes a Avia? Snad Daewoo a Avia..
srovnáváš nesrovnatelné..
v Rusku Tatra prodává minimálně dvojnásobek toho co DAF
v Indii prodává o 100% více než prodává celý koncern Paccar, protože ten tam neprodává nic.
Je zbytečné a drahé likvidovat zavedenou značku na trhu jen pro ukojení vlastního ega. Navíc koncern Paccar nemá ve zvyku rušit značky, které získá. Příkladem budiž Leyland, který se od DAFu liší pouze jiným znáčkem na kapotě.
Netvrdím, že značka Tatra má na 100% vyhráno a čekají ji jen světlé zítřky, nicméně situace mnohem více připomíná Škoda a.s. než Karosu.
Jedno se ví jistě.. bez DAFu by Tatra zkrachovala stoprocentně.
Ale ale, kde jsi na ten Mercedes přišel...Mercedes před drahně lety v dobách rozhodování se o prodeji Avie "strategickému partnerovi" měl v tehdejším souboji s Renaultem ( dva v užším výběru ) výhodu "krtka" na své straně - tehdejšího p.(s) ředitele, jenžto vozil nabídky od francouzů šmahem nach Štutgart a kluci dle nich zase upravovali své "protinávrhy". Francouzům to bylo divné, když se MB pokaždé během chvíle vytasil se stejnou či v něčem o trochu lepší variantou...Pak to prasklo, ovšem to byla pionýrská beztrestná léta, tak ve finále vycouvali oba zájemci, Avie se ještě chvíli zmítala v čím dál větších problémech, až se ustrnulo tehdejší Daewoo a osud byl zpečetěn...
Tatra, to je na dlouhé povídání, její obchodně/výrobní genezi v posledních 20-ti letech bude mít v malíku 100% T613 ;-)
Proč by DAF potápěl Tatru když si prakticky nekonkurují. ANo může se chtít dostat k rouře ale proč by ji prodával pod značkou DAF, když ta se bude mnohem lépe prodávat pod značkou Tatra.
Myslim ze koniec Tatry zacal uz ovela skor: preberanie motorov a kabin (dokonca aj celych modelov, vid R210/T810), odklon od rokmi preverenych koncepcii (chrbicovy ram, vzduchove chladenie), presuny vlastnickych prav sem-a-tam, niekolko chybnych strategickych rozhodnuti, problemy pri niektorych dodavkach, atd. To vsetko neprispieva velmi k obrazu stabilnej buducnosti Tatry. A je to skoda...
je to jen dobře a už se to mělo stát před dvaceti lety (vstup velkého mezinárodního partnera).. koliko problémů by se ušetřilo.. všechno jen ať tatra dál zůstane na mapě automobilového průmyslu. :yes: (a teď nahodím bílé triko tatra, které jsem si koupil ve 13 letech v novém muzeu v r.99 a razím na slunce :-) ) ..
A to je jako dobře?? Myslíš jako, že v DAFtra salonech bude stát DAF a téměř identická Tatra a západoevropský zákazník dá přednost Tatře, nebo jako že identický auto pod značkou Tatra bude o 20 procent levnější, se stejnou zárukou atd. Přece nevěříš tomu, že DAF utlumí výrobu, aby se prodávala Tatra, kterou stejně z půlky vyvinul DAF. Smysl by snad mělo, kdyby Tatra prodávala hlavně heavy duty "roury", DAF by pokrýval "lehčí a silniční" část trhu, pak jedna společná univerzální řada, sdílený boudy a motory.
DAF zadne porovnatelne vozidlo s nahonem na vsechna kola nenabizi. cilem dafu je zjevne dostat se k tatrovacke roure a vyuzit jejiho jmena na ruskem, indicke, blizkovychodnim a cinskem trhu. Zatimco v zapadni evrope se tatra bude prodavat jako DAF na vyse jmenovanych trzich by to mohlo byt naopak.
Ale to se mi právě nelíbí, aby DAF koupil i možnost mít trubku. Jinými slovy, mimo toho že Tatra přežije, na tom mnohem více vydělá DAF. Protože si umím představit, že na východě se prodá víc DAFů, a la Tatra, než na západě Tater, a la DAF. Holt zadarmo to nebude...
dovolil bych si oponovat, za současnou situací mohou tito lidé nebo jejich předchůdci [odkaz]
když člověk čte jak Tatra pracuje se zákazníky, jak zabezpečuje servis na hlavním trhu jako je Rusko, tak by člověk přinejmenším zaplakal...
tak jiste, ze soucasne i predchozi vedeni soustavne pracuje na tom tatru polozit.
Vyklizeni pozic na trzich, kde tatra mela vzdy dobre jmeno je toho dukazem. :-(
Proto sem take psal prapuvodni vynik. Kdyby se jiz tehdy podepsala smlouva s mercedesem mohlo byt vse o mnoho ruzovejsi. Vselidova privatizace takto velkeho podniku nebyla nejlepsim resenim. :no:
pokud si dobře pamatuju, tak hlavní důvod proč se to tehdy s Mercedesem nepodepsalo byl fakt, že Mercedes chtěl zde zastavit výrobu Tater a vyrábět zde jen své vozy.. prostě scénář, který plánoval Renault pro Škodu
Tak ano, ale zrovna tak bys mohl napsat, že díky němcům se vyráběla T111. Konečně, paradoxně, to byli rudí, kdo Tatru expandovali na východní "trhy", kvantitativně určitě.
Tak jasně taky to tak lze brát a myslím že nejen kvantitativně ale i kvalitativně - úvěr od ruské banky - výstavba polygonu. Je to takové co by kdyby, ale bez rudých by aspoň Tatra byla firmou více po světě zavedenou a orietující se v tržním prostředí, se snad ještě zachovanou výrobou osobních automobilů.
kdo na tom jak vydělá se teprve ukáže.. jiná cesta než tato není, a zřejmě ani nikdy nebyla.
Sdílení kabin a motorů, případně i náprav mezi výrobci je absolutně normální a proto mi to nestojí za rozhořčení nebo hysterii.
Souhlasím s tebou, chápu i to, že teď už není cesty zpět, jen je nutné si uvědomit, že nic jiného, než tu centrální rouru Tatra nemá, vše ostatní, je prostě jen srovnatelné, hodnotíme-li civilní sektor. O design, o ten přijde/přišla s budkama a vzduchem chlazený motor je prostě v současných podmínkách překonaný, bohužel.
Dostanou kabinu, dostanou motor, ale jinak to bude porad tatra, tudiz zadnej DAF s jinou znackou. Myslim, ze DAF mnohonasobne vydela i bez trubky pro svoje auta, jelikoz problem tatry neni v autech, ale v lidech. A cina o tatre nechce ani slyset. Nebo alespon donedavna nechtela.
Psal jsem snad nekde ze nepujde o tatru. Pouze jsem nastinil pravdepodobne reseni, kdy na trzich kde ma Tatra nejake jmeno budou prodavat auta jako Tatra a tam kde je zavedeny DAF to bude naopak. Proste tak jak to jiz desetileti funguje u Opelu s Vauxhall a castecne Holdenem.
V cine se mela kdysi Tatra v licenci vyrabet, jenze z politickych duvodu k tomu nedoslo a tak vyrabeji kopie i bez licence.
O EU toto určitě nebude, tu si DAF ošéfuje se svými vozy. Podstatná je Asie, exSSSR a Latinská Amerika. Tedy všude tam, kde chce koncern Paccar zahájit ofensivu ;-)