Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Panamera Diesel: První naftové dojmy

Nejsilnější Panamera má turbo a ta nejslabší taky. Pohání ji motor běžně známý jako 3,0 TDI.
Zpět na článek
5. 8. 2011 09:13
5. 8. 2011 09:44
5. 8. 2011 10:11
5. 8. 2011 10:22
5. 8. 2011 10:35
5. 8. 2011 10:49
5. 8. 2011 13:21
5. 8. 2011 11:00
5. 8. 2011 11:33
5. 8. 2011 11:53
5. 8. 2011 15:07
5. 8. 2011 15:26
5. 8. 2011 13:19
5. 8. 2011 15:03
5. 8. 2011 15:24
5. 8. 2011 16:40
5. 8. 2011 11:58
5. 8. 2011 13:07
5. 8. 2011 13:20
5. 8. 2011 13:30
5. 8. 2011 13:18
5. 8. 2011 13:24
5. 8. 2011 13:15
5. 8. 2011 22:45
6. 8. 2011 02:45
6. 8. 2011 06:06
6. 8. 2011 08:48
6. 8. 2011 16:11
6. 8. 2011 16:24
6. 8. 2011 16:28
6. 8. 2011 08:40
6. 8. 2011 16:29
6. 8. 2011 17:59
6. 8. 2011 19:26
6. 8. 2011 20:42
6. 8. 2011 21:03
6. 8. 2011 21:32
8. 8. 2011 06:41
8. 8. 2011 18:23
10. 8. 2011 07:55
6. 8. 2011 05:48
6. 8. 2011 08:58
6. 8. 2011 17:01
6. 8. 2011 18:16
7. 8. 2011 19:17
6. 8. 2011 16:53
6. 8. 2011 18:39
6. 8. 2011 22:00
5. 8. 2011 11:52
5. 8. 2011 13:17
5. 8. 2011 13:22
5. 8. 2011 13:25
5. 8. 2011 13:30
5. 8. 2011 13:32
5. 8. 2011 13:53
5. 8. 2011 13:55
18. 8. 2011 14:16
5. 8. 2011 10:24
5. 8. 2011 10:33
5. 8. 2011 10:44
5. 8. 2011 11:12
5. 8. 2011 10:52
5. 8. 2011 11:55
5. 8. 2011 12:15
5. 8. 2011 15:17
5. 8. 2011 22:58
6. 8. 2011 07:47
6. 8. 2011 12:00
6. 8. 2011 17:34
6. 8. 2011 18:25
6. 8. 2011 19:16
6. 8. 2011 20:04
6. 8. 2011 20:56
6. 8. 2011 21:06
6. 8. 2011 21:27
6. 8. 2011 21:44
6. 8. 2011 21:29
6. 8. 2011 21:34
6. 8. 2011 23:24
6. 8. 2011 23:52
7. 8. 2011 00:40
7. 8. 2011 01:33
6. 8. 2011 21:20
6. 8. 2011 21:28
6. 8. 2011 23:09
6. 8. 2011 23:34
7. 8. 2011 00:36
7. 8. 2011 18:44
7. 8. 2011 22:53
8. 8. 2011 15:46
8. 8. 2011 22:00
9. 8. 2011 00:38
9. 8. 2011 12:23
9. 8. 2011 14:19
18. 8. 2011 14:15
neregistrovaný "Valec10"
18. 10. 2011 23:01
5. 8. 2011 08:01
porsche mainstream
porsche robi vsetko pre to aby sa stalo mainstremom medzi premiou. Ci je to dobre? Asi nie. Ale je to logicke? Samozrejme, zisky su zisky, teraz uz tradicia ci legenda nikoho nezaujima. Peniaze su peniaze.
Rozbalit vlákno
12
5. 8. 2011 08:48
Re: porsche mainstream
Lidem se porad libi tzv. tradice a legendy, jenze v realnem provozu a zivote nikdo nechce platit o 35-40% vice paliva.

To mas jako v kuchyni, me taky chutna tradicni ceska kuchyne: Ale ktera zenska dnes bude stat u plotny a delat domaci nudle do domaci slepici polevky... vse je to o uspore casu a cas jsou penize, kterych neni nikdy dostatek.
5. 8. 2011 08:52
Re: porsche mainstream
ano samozrejme ze mas pravdu a suhlasim s tebou. Preto pisem ze je logicke ze porsche sa vydalo touto cestou. Akurat teraz ked vidis na ceste porsche cayene tak sa ani neobzries lebo ich vidis na kazdom rohu pomaly. S panamerou to bude podobne. Ale zisky budu rast :-)
5. 8. 2011 09:11
Re: porsche mainstream
je to tak, o tom se neda diskutovat.
ale napadla me takova hrisna otazka, jestli by nebylo mensi zlo nabizet benzinovou panameru na LPG nez diesel. ;-)
aspon by se zachoval charakter benzinoveho motoru a naklady by byly nizsi nez u dieselu.
jenze pro lpg by byl mensi trh a vetsina zakazniku je asi dost zkostnatela na to aby prijala palivo co "netece". Nemluve o siti cerpacek v nekterych evropskych zemich. Mimo evropske neresim, tam si diesel beztak nikdo nekoupi.
Avatar - DawQa
5. 8. 2011 09:24
Re: porsche mainstream
spíš by to byla zajímavá alternativa, ale pro automobilku by to bylo nerentabylní a tak pro zajemce o panameru s nízkými náklady na provoz neni problém zaplatit 40k a doinstalovat si tam plyn o který maji zájem, jenže kolik jich bude? sotva 5... a navic v dnešní době už je nafta skoro považovaná za "sportovnější" pač ta vás přeci při akceleraci pořádně zatlačí do sedačky a projev motoru už nikoho moc nezajmá, máme radia a několikaset watové soustavy už z výroby...
Avatar - Ji/Ri
5. 8. 2011 09:31
Re: porsche mainstream
Jsi normální? Panamera na plyn? Pomooooooooooooooooooooooc ;-) >:D Primárně, kdo šel koupit Panameru tak už měl v hlavě jasno a neřešil, že to bude mít takovou nebo jinou spotřebu. Ted je tu chrochtací alternativa, která bude vyžírat klienty jiných značek a to i vlastní stáje Audi. Ale např. bmw 7 má tím pádem hodnotného konkurenta ve vlastní vodě.
5. 8. 2011 09:48
Re: porsche mainstream
bral se m to jako alternativu z vyroby. kdyby byla treba 1/4 nadrz na benzin a 3/4 na lpg.to by na vaze autu nepridalo a motoru by bylo jedno na co jede.
LPG na sportovnosti zadnemu vysokootackovemu motoru v podstate nic neubere, po max. nekolika upravach je kazdemu motoru jedno na co jede.
diesel bude projevem vzdy diesel, i kdyz dnes se ty rozdily vice a vice smazavaji (viz. mazda skyactive - diesel i benzin se stejnym kompresnim pomerem).
to ze to ma vyzirat klienty treba od bmw 7 samozrejme chapu a jiste to bude mit uspech.
psal jsem to jako reakci ( i kdyz pro nekoho asi troufalou a provokativni) na prvni vetu clanku: "Turbodiesel pod kapotou Porsche je dle mnohých svatokrádež".
Mi prijde, ze v CZ bere vetsina lidi LPG a CNG jako nejake palivo pro socky co jezdi ve skode 120 a veskere negativni nazory maji prave ze zkusenosti z te doby kdy u nas lpg zacinalo.
Ja to vidim spis tak, ze motoru je do jiste miry jedno jestli do nej leju 98 nebo 100 oktanovy benzin nebo treba prave LPG. Furt to bude mit projev benzinoveho motoru. A proto je to s ohledem na tradice sportovni znacky mensi "svatokradez" nez diesel.
Avatar - Ji/Ri
5. 8. 2011 10:00
Re: porsche mainstream
No to beru, lpg v poho, ale Porsche na plyn? To mi trhá uši >:D plyn jako palivo pro socky neberu. Osobně bych ho do auta dal taky, ale zmenšit kufr si nechci a rezerva at je taky tam, kde má být. Ale plyn v poho. Ale těm baworákům to může míchnout 7mým žaludkem.
5. 8. 2011 11:32
Re: porsche mainstream
Taketo auto parkuje vela ludi v podzemnych garazach a tam vacsinou plyn nesmie
5. 8. 2011 12:22
Re: porsche mainstream
to neplati vsude a v CZ uz to taky chteji zrusit.
5. 8. 2011 13:42
Re: porsche mainstream
Uz 5 rokov sa o tom pise, ale ziadna zmena. V zahranici to povolene je, ale myslim iba v pripade, ak ma ta garaz specialne odvetravanie, co su naklady naviac a malokto to bude robit.
5. 8. 2011 14:13
Re: porsche mainstream
jj mluvi se o tom dlouho, to je fakt.
ale pokud se nepletu tak vsechny nove podzemni garaze by jiz podminky pro parking lpg meli splnovat, jde ale o ty stavajici.
5. 8. 2011 09:13
porsche
Já myslím, že si Porsche kope vlastní hrob, kolik přiznivců jej za tu naftu zatratí, ale teď vážně:) Existence naftových motorů je alespoň v Evpropě zřejmě nejrozšířenější, co naplat, kdo šetří má za tři, no a v Panameře mě to vadit nebude, jasně, že v rovině "kdyby" bych byl jednoznačně pro turbo:) Takže ať se daří a těším se na "přepanamerované" české silnice:)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
5. 8. 2011 09:36
DEVĚTSETJEDENÁCTDŮVODŮ PRO JEDINÉ PORSCHE
které je a bude Porsche tak nadále zůstává legendární model a nejlepší sporťák planety
PORSCHE 911 a to ve všech svých podobách:
Carrera, Carrera4, CarreraS, Carrera4S, Turbo, TurboS, RS, atd., atd. atd., ale devětsetjedenáctka je jen jedna a to legenda Ferryho. Porsche 911 :yes: :yes: zbytek produkce od Porsche jsou prostě jen a pouze luxusní zboží, ale pro mě bez ducha.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
5. 8. 2011 09:45
Re: DEVĚTSETJEDENÁCTDŮVODŮ PRO JEDINÉ PORSCHE
To luxusní zboží si můžeš vysvětlit také tak, že to je zdroj peněz, aby měli na vývoj právě té 911. Ale jinak s tebou souhlasím.
Avatar - Ji/Ri
5. 8. 2011 09:55
Re: DEVĚTSETJEDENÁCTDŮVODŮ PRO JEDINÉ PORSCHE
No přesně tak, vždyť Cayenne zachránil svého staršího brášku ;-) v tomhle dýcháme stejný vzduch.... :yes:
Avatar - kari.laz
5. 8. 2011 09:44
zvěrstvo
Je to tradiční výrobce sporvotních vozů a z toho pohledu jako takového to je zvěrstvo. Jenže pak tu je ta druhá stránka, že k tomu všemu má ještě SUV a tam je nafta logická. Pak tu máme velký sportovní sedan. A co tam s tím vymyslet. Je dostatečně velký a pohodlný a přitom odstatečně sportovní s odkazem na tradice značky. A každý od něj očekává něco jiného, někdo sportovní zážitky se schopností převést více lidí, někdo náhradu cestovního auta typu BMW7, A8, MB S. Takže z tohoto pohledu je nabídky nafty logická a zákazník si může vybrat mezi TDI nebo Turbo S.
Z mého pohledu mi nafta nevadí a přijde mi logická do Cayenu. Přijde mi nepřijatelná do kteréhokoliv sportovního porsche. A Panameru mám někde mezi. Takže TDI v panameře neopěvuji, ale ani nezatracuji. Beru to jako nabídku zákazníkům. V neposlední řadě nesmíme zapomenout na ekonomickou stránku věci.
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2011 10:11
Úspora
Pohledů na Panameru D je mnoho:
-Porsche musí snížit úroveň produkce spalin a sledovaným parametrem je CO2, proto se jeví nafta jako logická
-Zběžný pohled na prodejní čísla luxusní třídy a poměr benzín/nafta jsou v EU jasná. Nafta rozhodně outsiderem není
-Nemá-li se dehet objevit ve sportovních kupé Porsche, pak její montáž v SUV a limuzíně je logický
-Nedisponuje koncern VW takovou silou, že je Panamera D z prodejního hlediska bezvýznamná?

Z toho mě vychází, že z hlediska výrobce je osazení vznětového motoru logické a z pohledu uživatele vlastně také. Nářky pubescentů a Dickyho na chudé bohaté co mají na auto za 100k EUR a nemají na provoz jsou liché. Panamera je managerský vůz a jako takový mi přijde v úsporné verzi schopné polykat větší nájezdy s nižší režií jako opodstatněný.
Rozbalit vlákno
110
Avatar - Ji/Ri
5. 8. 2011 10:22
Re: Úspora
:yes: jednoznačně nafta v Panameře je logický krok. A myslím, že i dobrý. Ono koupit např. tu 7er za stejné peníze.... to už šimrá pod kloboučkem: "Mít Porsche"..... Já vím, ono se říká, že majitelé těchto vozů spotřebu neřeší, ale opak je pravdou - řeší. Je rozdíl najet na nádrž 500 nebo 1000 km. Anebo jezdit do 8smi v naftě nebo do 15ti a výše v benzínu....
Avatar - dicky
5. 8. 2011 10:35
Re: Úspora
No ty si po ranu vtipny webpajo >:D ale to jen ukazuje jak si omezeny tupoun ktery ani neumi moc pocitat.
Kolik si tady rikate v EU za tu dieslovou chciplotinu? 2 183 000 kc
V USA me v benzinovem zakladu vyjde na 75 000 a pri dovozu sem vcetne vsech poplatku podotykam vsech me vyjde na vasich 1 900 000 kc
A jelikoz ma porsche globalni svetovou zaruku ze je to ze státu je u pr...
Takze uspora 300 000 na ty roky nez dojde zaruka a vymenis ji..
A kdyz uz budu honit ekologi tak mam panameru S HYBRID na dovozu za
2 300 000 opet vcetne vsech poplatku ano vsech a zaruky.
Takze nedelejte zas z lidi blbce a tu vasi cenu skoro 2 900 000 kc co tady za stejny model pozadujete si muzes strcit vis kam.
A uspora 600 000 kc myslim na palivo je dostatecna >:D
TAKZE ZE VAS TADY OKRADAJI JE ZREJME ALE KDO CHCE JEZDIT NA BENZIN JE CHYTRY MUZE A NIC NEPRODELA VCETNE ZARUK VYROBCE >:-[]
Nafta do nakladaku
Do lux limuzin? jen v chude a hloupe evrope
5. 8. 2011 10:49
Re: Úspora
V podstate souhlas, ale diesel je vzdy "pocitove" rychly, ma pekny zatah odspodu, pak nic, prerazeni a zase zatah, pak si lide mysli, ze je to rychlejsi, neni, spis hlucnejsi ;-)
PS: jestli je to dalsi diesel co zni jako V8 benzin, tak uz by nekdo mel redakci vymenit usi, zvenku je poznat i diesel V8 ! Moderni primovstrik benzin V6, slyset moc neni, zvlast po nastartovani, klapot u benzinu ??? No nevim nevim...
PS2: nic proti dieselu, ma svou klientelu, to urcite, pri ustalene rychlosti opravdu moc velky rozdil proti benzinu neni, ale popojizdeni po meste a v zime ???
5. 8. 2011 13:21
Re: Úspora
Ano, moderní přímovstřikový benzín má zvuk jako většina moderních vznětových šestiválců!
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Úspora
Pro vaši informaci, tento konkrétní vůz stojí ceníkových 2,94 milionu korun, protože není v základní výbavě.
5. 8. 2011 11:00
Re: Úspora
A v cem tedy ma podle Vas tento diesel opodstatneni, kdyz si koupim auto za 3 miliony, tak nemam na dalsich 5 let (pak pujde stejne u majitele z garaze) na benzin ??? Je to smesny rozdil v castce k porizovaci cene auta. Spis mne napada, zda tim spis nesnizuji emise v ramci znacky, zda tam nejsou nejake sankce od EU, tezko rict, do toho ja tedy uz nevidim...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Úspora
- větší dojezd (ne každý je ochoten tankovat každých 400-500 km)
- teoreticky nižší provozní náklady (ne každý je ochoten nenávratně prolívat nádrží desetitisíce měsíčně)
- pro každodenní použití při vyšším nájezdu je dnes v daném segmentu diesel prostě rovnocenná, pokud ne přímo lepší volba
- můžeme předpokládat i vyšší zůstatkovou hodnotu při dalším prodeji
Avatar - dicky
5. 8. 2011 11:33
Re: Úspora
tak dojezd ?
hm jel si nekdy 500 km v kuse a nedelal ani chvilku prestavku?
Myslim ze reci o tom ze dojezd je vetsi jsou stejne jen reklamni tahaky protoze kazdy si aspon po tech 500 km udela prestavku at na jidlo nabo zachod a natankovat ?to je 5-8 minut..
Provozni naklady nizsi?
Pri dovozu new auta z USA MAM SPOLEHLIVE USETRENO NA PROVOZ BENZINU NEMLUVIM O VYBAVE ...
ROVNOCENA NE PRIMO LEPSI VOLBA?
Poruchovost a cilivost na naftu jsou zname.......
Vyssi zustatkova hodnota?
Ale Ale.No promin hybrid panamera S nebude min mensi..A ojety naftak = sebevrazda
Proste je to k smichu jak si tu naftu oduvodnujete
Proste jen reklamni triky a reci nic vic.
5. 8. 2011 11:53
Re: Úspora
Viem si dost dobre prestavit, ze si ten disel budu kupovat zakaznici, ktori sa v technike moc neorientuju a disel je pre nich synonymom nizkej spotreby. Maju neviem aku predstavu, ze benzin v tak velkom a vykonnom aute musi mat dramaticku spotrebu
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Úspora
Ano, 500 km se bez přestávky ujet dá, vždyť na dálnici je to jen něco přes 3 hodiny jízdy. Navíc nejde o to nedělat při jízdě přestávky, ale neMUSET. A když se budeme bavit o jízdě ve městě - vám se chce tankovat třeba každý druhý den (když vezmeme ten dojezd 500 km)?

Poruchovost je zcela abstraktní pojem, Panamera Turbo má stejně složitou techniku jako Panamera Diesel, o hybridu nemluvě. Ojetý nafťák je určitě sebevražda u Passatu nebo Octavie stočené z 300 na obligátních 120 tisíc km, zvlášť když následný servis odpovídá číslu na počítadle a ne skutečným kilometrům. Co vás vede k tomu, že by Panamera Diesel neměla být po pár letech provozuschopná?
5. 8. 2011 15:07
Re: Úspora
>:D tak pokud najedu po meste 500km denne, tak to pak jooo ?
A takove popojizdeni v dieselu za studena bude asi take pro motor fakt super. Nemusime brat hned benzin turbo staci bez turba ne ???
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Úspora
500 km na dva dny je reálně 200 km denně, těžko budete pokaždé vyjíždět nádrž až do sucha. A takovou vzdálenost najedete za den po městě bez toho, abyste se nějak snažil.
5. 8. 2011 15:26
Re: Úspora
...ne nebudem se hadat ;-) ja proste 200km za den po meste proste neujedu i kdybych jel 20x do servisu za den s dieselem >:D
5. 8. 2011 13:19
Re: Úspora
Americký příteli, věř mi, že až se někdy budeš rozhodovat jaké koupit olítané auto, tak ještě rád zvolíš naftu před hybridem :-)
5. 8. 2011 12:40
Re: Úspora
Tak ono jde spíš ono, že Panamera Diesel se tímto dostává do přímého střetu s německou trojkou (A8, 7er, S-klasse), oproti nim ale nabízí méně muziky za více peněz. Určitou "přidanou hodnotou" Panamery jsou právě její osmiválce a s tím spojená "sportovnější" charakteristika, což s nejslabším motorem, a ještě k tomu s dieselem, nekoresponduje, takže zbývá prakticky jen image, kterou toto auto získalo díky silnějším motorům.
5. 8. 2011 15:03
Re: Úspora
- vetsi dojezd - to ano
- naklady...stale dokola, kdyz mam na 3 mega auto, resim naklady ? Desetitisice mesicne ??? To uz jste ale trochu prehnal ne ??? Kdyz je rozdil ve spotreba i 3L, tak mi to da rozdil nejakych 85Kc na 100km, takze 1 desetitisic by byl pri ujeti 12.000km mesicne ! To by byl spis letec.
- nechapu, jako kvuli spotrebe ???
- no to snad ne, to auto (at benzin nebo diesel) uz ma zustatkovou hodnotu skoro polovicni uz po jeho koupi, to snad vite ne ? Cim drazsi auto, tim mene prodejne, zvlaste ojete...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Úspora
Znám různé majitele drahých aut. Jeden z nich má dokonce 65 AMG, většina ale dieselové šesti- a osmiválce. Důvody jsou přesně takové, jako píšu - nemuset neustále zastavovat na benzince a neutrácet za provoz víc než je nutné.
Dieselová limuzína dojede do Frankfurtu a zpět maximálně s jednou vynucenou přestávkou, benzinový V8 potřebuje dvě a nenabídne řidiči/posádce na takové cestě nic navíc.
A ano, pokles hodnoty u ojetého auta je v této kategorii enormní, ale u dieselu nebude zdaleka tak výrazný (v procentech). Stačí se podívat na jakýkoliv starší model a uvidíte, že pořídit ojetou V8 v pětimetrovém autě je téměř vždy levnější než dieselový šestiválec. Přitom pořizovací ceny nového na tomy byly právě opačně.
5. 8. 2011 15:24
Re: Úspora
Ale to ano, u nas v mensim meste je to to same, vetsina jich ma diesel, ale toto je Porsche, ikona sportovnosti, je jasny ze u nas si V8 benzin ojety nikdo nekoupi, s tim 100% souhlasim, ale je to tim, ze lide neumi moc pocitat a koupi i diesel, kdyz jim bude auto stat cely rok v garazi a ze tech lidi znam...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Úspora
To je taky pravda. Na ježdění "kolem komína" se v případě Panamery bude mnohem víc hodit zákadní šestiválec, hybrid a nebo rovnou Turbo. Ale lidí, kterým jejich omezenost nedovolí na nájezd pár tisíc km ročně koupit nic jiného než diesel, bychom našli taky dost. Z toho pak plynou další stereotypy o dieselech - zacpané filtry, odcházející turba a další závady (včetně např. i automatické převodovky, která za studena nemá ráda velké Nm), které rozumně provozované a servisované auto s turbodieselem nepostihnou.
5. 8. 2011 16:40
Re: Úspora
Vsak uvidime na prodejich, osobne si myslim, ze se to prodavat bude, ale u mne ma Porsche timto :no:
5. 8. 2011 11:58
Re: Úspora
Chudé a hloupé evropě ? Teď jsem ti nedávno zaznamenal už celkem paniku nějakých pánů v kravatách, kteří se nakonec pár hodin před prů*erem poplácali po zádech, že zažehnali zákonný krach státního hospodaření. Jen si nějak nedokážu vzpomenout, kde to bylo. Asi nějak banánistán.
P.S. Co ta úžasná US autoprodukce dokáže proti Panameře (jakékoliv) postavit...
5. 8. 2011 13:07
Re: Úspora
A to je sakra dobrá a sakra o hodně levnější alternativa... ;-)
Já bych se s ní spokojil. ;-)
Avatar - Dinar
5. 8. 2011 13:20
Re: Úspora
Koho fiat jíš, toho chrysler zpívej. >:D
5. 8. 2011 13:18
Re: Úspora
To jsme o level níž a dál?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Úspora
Nejsem vysloveně expert na americkou automobilovou produkci, ale pak mě napadá už jen Dodge Charger SRT8. Jinak nic, co by se dokázalo Panameře víc přiblížit,.
5. 8. 2011 13:24
Re: Úspora
Ano, US produkce nenabízí nic podobného sportovním evropským sedanům. Nerad parafrázuji, ale jedna z otázek nejvíce přispívajícího člena diskuzí ACZ je:

Znáš majitele Panamery, který by ji vyměnil za 300C? Kolik by těch majitelů bylo v opačném případě? ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Úspora
Samozřejmě neznám, bylo to myšleno s nadsázkou. Velké Chryslery jsou pro úplně jiný svět jak Panamera. Jediné co si dovedu reálně představit, je výměna CLS za Panameru (nebo naopak). I přechod od/k BMW 7 se mně zdá u naftové motorizace čistě teoretický - pokud by takový člověk nestál o výrazně jiný charakter auta než dosud.
5. 8. 2011 13:15
Re: Úspora
Tvoje počty značí, že jsi zatím skončil u tabulek. já si již dokázal nějakou tu korunu (dollar, euro) vydělat a ona práce (fyzická, či dejme tomu psychická) občas bolí. A proto je potřeba vědět odkud člověk přišel a kam se vrátí. To je reakce na osobní výpady.

Chudá a hloupá Evropa si dokáže udržet slušný standard i přesto, že spousta členských států poskytuje garantovanou základní úroveň zdravotní péče za jaksi povinné zdravotní pojištění a to je zrovna pro mě určité měřítko vyspělé, či nevyspělé společnosti.

To jak se změní myšlení za oceánem během neustálého oddalování státního bankrotu je jen na nich, ale to, že tím mohou díky globalizaci opět zasáhnout sotva se zotavující světovou ekonomiku vypovídá naprosto přesně o chudosti a hlouposti.

Je úspěšný ten, kdo žije na dluh, který není schopen splácet, nebo ten, kdo si je na sebe schopen byť skromněji vydělat? Think twice :-)
5. 8. 2011 22:45
Re: Úspora
Za měřítko společnosti se často považuje, jak se chová ke starým a nemocným, tedy neproduktivním, členům. Dají se přihodit nemajetní. Zkrátka společnost se spíš posuzuje podle nejnižší vrstvy, než podle vrcholu nebo průměru.

Nicméně s tím zadlužováním je to trochu podpásovka. USA na to v posledních letech šlapou, ale historicky je to spíš Evropa, kdo si žije na dluh. Znám ve finančním sektoru pár lidí, kteří jsou přesvědčeni o tom, že to dělají schválně a tlačí "papírový" dolar do hyperinflace. Schválně říkám papírový, protože hodnota dolaru je v ústavě vyjádřena ekvivalentem ve stříbře (přesněji řečeno, dolar je mince obsahující zhruba 24 gramů stříbra o čistotě 99,9%). To, co mají lidé v peněžence, nejsou dolary. Dokonce ty papírky nejsou ani zákonem uznávaným platidlem. Situace je obdobná všude ve světě, kuriozitou USA je tohle zakotvení v ústavě a pokřivení významu slova dolar.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 00:50
Re: Úspora
S tou ekonomickou úvahou/informací SOUHLAS ;-)
6. 8. 2011 02:45
Re: Úspora
Kdyz odchazel Cinton, byl US rozpocet v prebytku cca 127 mld$. Kombinace Bushova utraceni na dluh v dobe boomu s (temer) danovymi prazdninami pro nejbohatsi (prispevatele do stranicke kasicky) a Obamuv bohuzel nezbytny stimulacni balicek za recese privedly ekonomiku tam kde je. Na druhou stranu, mnoho evropskych statu je na tom vyrazne hure, zejmena co se tyka dlouhodobe perspektivy, o Japonsku nemluve. S hyperinflaci bych byl opatrny, ale vyssi inflace se jiste da predpokladat, pocital bych s urovni zacatku 70. let, ekonomice to zrejeme prospeje.
Velky souhlas s tou zdravotni peci a socialni siti. USA jsou dobre misto pro velke firmy a vyssi tridu, stredni a nizsi trida se ma obecne v Evrope lepe.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 02:48
Re: Úspora
A to je ten PROBLÉM, "nižší třída" v evropě se má lépe jen "uměle" (což dokud 1+1 budou dvě NEní udržitelné.. ;-)
PS: Přes vysoký dluh bych se zrovna o Japonsko ekonomicky NEbála (mnohem horší problém bylo/je to letošní DĚSIVÉ zemětřesení), myslím že DALEKO dříve případně "padnou" ekonomiky jiné..
PPS: Obamu i "soudruhy tiskaře" z FED bych "xchřdčl{@&kr", a co se týče evropy - TADY bych se BÁLA mnohem spíš..
(sdílím názor na způsob řešení s českým velmi Velmi VELMi chytrým ekonomem TOMÁŠem SEDLÁČKEM :-)
6. 8. 2011 06:06
Re: Úspora
Souhlasím, pokud tedy "xchřdčl{@&kr" znamená zardousila, uškrtila, oběsila, zastřelila a podobné >:-[]

Ano, Evropa je trochu riziková. Tady si myslím pomůže jen větší integrace. Evropa by si měla uvědomit, kam chce jít. To neustálé hašteření k ničemu nepovede.

A další ano, Evropa je na tom lépe v sociální oblasti, ale dělá to na dluh - těžko říci, jestli jsme blbci, nebo štědří a vyspělí. Já se přikládám spíš k tomu prvnímu. Štědrost na dluh není štědrost.

A co moje hlava vůbec nebere, je odklon Německa od jaderné energetiky. Logičtější mi přijde tlačit na vývoj fúzního reaktoru.
6. 8. 2011 08:48
Re: Úspora
Evropa se v dohledne dobe bohuzel nedomluvi, to by muselo vyrazne tect do bot vsem (zasadni valka nebo deprese) a to se doufam nestane. Urcite je Evropa v mnoha ohledech stedra az presprilis a pak to nejde jinak, nez na dluh, nicmene podle meho lze mit rozumnou socialni politiku i s rozpoctovym prebytkem. S Nemecko - nelze nez souhlasit. Kdysi v mladi jsem byl temer protijaderny aktivista. Cim vic jsem se zajimal o fakta a mene o fraze (a nakonec neco vzdalene neprimo pribuzneho vystudoval) jsem zacal obracet, az jsem obrati. Prijde mi to hrozny podraz od Merkelove, jako jaderne fyzicky, ktera prodala svoji vedeckou karieru za populisticke heslo. Co si pak verejnost o vedcich ma myslet? BTW, bohuzel fuze je daleko, ale bylo by to krasne.
6. 8. 2011 16:11
Re: Úspora
Kdyby do ITERu a následně DEMA narvali tolik peněz, co nacpali do Řecka, tak je ten projekt úplně někde jinde. Tyhle projekty jsou aktuálně dlouhodobé. Pokud by se chtělo, tak by to určitě šlo rychleji. A je tu celá řada dalších projektů v oblasti jaderné fúze, kterým by větší financování jen prospělo (bylo by možno rychleji testovat dílčí postupy a teorie, a tím urychlit samotný ITER). Komerční realizace fúzního reaktoru bude předvedena v projektu PROTO plánovaného na někdy 2050+.
6. 8. 2011 16:24
Re: Úspora
Samozrejme, ale to se realisticky nikdy nestane. Treba rocni rozpocet NASA je stejne vysoky jako naklady na dva dny valky v Afghanistanu. Politiky nezajima, co bude za dvacet let, ty zajimaji pristi volby a penize ve stranicke kase (u nas jeste ve vlastni).
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 11:35
Re: Úspora
Máte evidentně cit pro cizí jazyky (váš překlad/vystižení významu slova byl(o) PERFEKTní :yes: :-)
Mezi lidmi, politology i ekonomy to myslím NEní zrovna "masová" myšlenka, ale myslím že RYCHLÁ a VÝRAZNÁ integrace Evropy je JEDINÁ možnost/šance jak "nebýt (za chvíli zcela) out"
Hlasuji spíše pro ty "blbce" ;-) - opět, když se NE"přizpůsobíme" (dnešní) realitě, tak ... (tak si bude říkat že už NERUDA říkal: "Kdo chvíli stál, dnes stojí opodál.." :-)
Myslím (doufám) že to je odklon jen od dnešní ("nedostatečné/nedotažené") jaderné energetiky, ve chvíli kdy bude vyřešena studená fúze, nebo bude "jen" znatelný pokrok v "účinnosti" apod. tak se jistě (snad) k jádru (rychle) vrátí...
6. 8. 2011 16:28
Re: Úspora
Vzhledem k rostoucím nárokům na energie je celková zátěž životního prostředí jadernou energetikou minimální. Energie z obnovitelných zdrojů je ekologická jen do určité míry. Cestou je zvýšení regulace, důkladné kontroly stavu elektráren, prověření, že jsou elektrárny reálně schopné provést nouzovou odstávku. A stát by měl mít právo odstavit reaktor v případě nebezpečí i bez souhlasu majitele. Větrníky, solární panely, geotermální sondy, to má být hlavně zajímavé pro majitele budov jako způsob, jak zajistit větší energetickou samostatnost. Na škole jsem například pracoval na projektu zapracování větrné elektrárny do mrakodrapu. Ne se snažit stavět takové elektrárny a kvůli tomu ničit krajinu. Hustota produkce energie (zkrátka kolik energie dokáže vygenerovat na jednom zastavěném metru čtverečním) a jejich životnost jsou směšné. Rozhodnutí Německa půjde na ruku energetickým firmám, které se budou zabývat ukládáním energie. V ČR se už jedno takové zařízení plánuje, které bude uchovávat energii ve formě stlačeného vzduchu.

Někde jsem viděl výpočet, jakou plochu by zabral ekvivalent 1 GW jaderné elektrárny při použití těch nejvýkonnějších větrníků... bylo to šílené číslo. Na souši naprosto nerealizovatelné jako náhrada jaderné energetiky.

A ta realita provozu je opravdu tristní, když se podíváte, kolik procent větrníků po pár letech nefunguje, je mimo provoz. Reálná životnost tak 5 let a nesmí přijít žádná živelná pohroma. Větrných elektráren jsem už viděl, a kromě těch nových byly všechny v havarijním stavu. Funkční kolikrát méně než čtvrtina větrníků.
6. 8. 2011 08:40
Re: Úspora
Problem Japonska IMHO ani neni tak zemetreseni, to je v podstate malo podstatna jednorazova zalezitost, ale dlouhodobe starnouci populace a omezene surovinove zdroje. Jisteze drive budou mit (uz maji) problemy i jine ekonomiky, ale ne srovnatelne velikosti. Pohled na Obamu z Evropy je velmi zkresleny, vzdycky se musim moc smat, kdyz ho nekdo povazuje za socialistu.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 11:26
Re: Úspora
Jen aby vám ten (OBAMO)úsměv NE"zamrzl".. ;-)
Popravdě jen nás jen "pár typů" lidí (NEjsme tak "rozmanití/originální" jak si představujeme) a (nemýlím-li se) tak Obama JE typ (slušně řečeno) "soci-(nebo-li okecáva-)alista" (to nemá co dělat s pohledem z Evropy či Asie - řekl a udělal již docela dost věcí a myslím že zpětně to bude ještě viditelnější, než zpočátku nebo i dnes - je to populista, pravda "AAA" kategorie = je to socialista (znám jednoho takového i "v Evropě" - a jsou si dokonce i podobní vzhledově :-) - zpočátku je většinou přijímán S NADŠENÍM a docela to i chvíli "vydrží", pak už se to JEN zhoršuje až po "hodinovou výpověď z práce například" ... ráda bych se mýlila, ale TO je Obama ;-\
A když odhlédnu od dojmů a pocitů a vezmu jeho "fungování" čistě z pohledu ekonomických teorií (jsem "odvěká" a DŮSLEDNÁ zastánkyně "rakouské ekonomické školy), tak je to socialista "tělem i duší i každičkým činem své kariéry.." ;-)
PS: Přeji všem američanům (i zbytku světa) abych se mýlila.. :-)
6. 8. 2011 16:29
Re: Úspora
To je prave ten vnejsi pohled filtrovany nasimi medii a dany (predpokladam) neznalosti mistnich realii. V USA uz ziju nekolik let, tak to mam z prvni ruky.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 17:09
Re: Úspora
NEzajímají mne (moc) "běžná" média (a česká už vůbec) ;-)
Máte sice pravdu že NEžiji v USA a dopodobna NEznám detaily, ale to NEbrání tomu nesledovat makroekonomické dění a hodnotit čistě ekonomické počity prezidenta Obamy (od slibů po dnešní činy) a i při té NEzcela přesné znalosti jednotlivých detailů CEKOVĚ hodnotím jeho EKONOMICKÉ konání "dostatečně"? Prostě SOTVA průměrně (což si z malé části svými ZCELA ABSURDNÍMi sliby zavinil sám, ale i když od nich odhlédnu + vezmu v úvahu že "převzal" firmu (tedy stát - on to ale není moc rozdíl ;-) ) v situaci jaké ho převzal), tak NEpřesvědčil (domnívám se že tohle - co ON a FED předvádí je "cesta do pekel" .... NEodvratná ... snad jedině že to je něco jako "dlouhodobý plán" jak pomocí "totální devalvace dolaru" budeme ROKy a ROKy "žít na dluh zbytku světa", nebo tak něco..
PS: Sorry, dejte alespoň NĚJAKÝ argument(y) v čem/proč je váš "místní" pohled jiný - když se jeho (ekonomické) kroky snažím "absolutně nestranně analyzovat", tak mi STÁLE "vychází"
a) buď je to opravdu JEN "socialista/populista" navíc "vláčený" událostmi a JEDINÉ co po něm zbude je (daleko) vyšší zadlužení každého obyvatele USA (a totálně "zdevalvovaný" dolar)
b) jde o nějakou (viz výše) dlouhodobou (NE moc "hezkou", popravdě vůči zbytku docela "kř裳][Đ€Đ" hru ;-)
PPS: Verze že by to byl "schopný", "rovný" NEsocialista mi tam nějak NE"vychází" (opravdu jí NEvidím :-)
6. 8. 2011 17:59
Re: Úspora
Pokud se nepletu, tak Obama dostal na kampaň ohromné množství peněz od lidí stojících za FED. Odtud právě pramení ta obava, že jeho kroky jsou hlavně o tlačení měny. Zkrátka FED chce (očividně) složit dolar a prezident jim v tom pomáhá.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 18:14
Re: Úspora
Takže (zřejmě NEodpověditelná) otázka zní: KDO stojí za (je "majitelem") FEDu?!? ;-)
6. 8. 2011 19:26
Re: Úspora
Za FED stojí banky. Musel bych si připomenout strukturu FEDu, abych na to dokázal odpovědět přesně. Pamatuji si, že jsou nějaké 4 nebo 5 bank, které mají nad FED velkou kontrolu. A ty právě přispívali Obamovi na kampaň. Jsou to ty samé banky, které drží ohromná bohatství drahých kovů a jsou z velké části zodpovědné za dnešní ceny těchto komodit.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 19:56
Re: Úspora
Já samozřejmě VÍM že za FED stojí banky, ale mnozí se již snažili "vyšťourat" KDO "reálně" (skrze ony banky) stojí za FEDem a tam zatím (všichni) "narazili" ;-)
6. 8. 2011 20:42
Re: Úspora
To jsem tam původně napsané měl. Jen pár vyvolených ví :-) Jasná ukázka toho, že bohatí a mocní jsou kolikrát neviditelní.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 20:50
Re: Úspora
Vyměňte "kolikrát" za "většinou" a .. a NEpamatuji si, kdy/kde bych se s někám TAK "shodla" jako s vámi.. :-)
6. 8. 2011 21:03
Re: Úspora
Mě to také překvapilo, že se shodneme. V autech asi tolik ne, ale jinak to celkem jde :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 21:08
Re: Úspora
Dle mne i v autech - nejde o to mít "zcelastejné" favority, ale stejný "náhled" na věc - a ten váš (můj) náš NENí zrovna "masový" ;-)
A to "násobně" více platí pro ten "druhý" pohled (na svět - tam nacházím "spřízněnou duši" více než VZÁCNĚ :-)
6. 8. 2011 21:32
Re: Úspora
Naprosto chápu. U mě je to většinou tak, že lidé se mnou opravdu musí nějaký čas strávit a mluvit. Pak si rozumíme. Z psaného textu mě velmi často špatně odhadnou. Mám velmi zvláštní postoj k životu a ke světu, který musí vstřebat. Pak už to bývá v pohodě.
8. 8. 2011 06:41
Re: Úspora
OK, jen kratce: priklad treba informovanio zvyseni dluhoveho stropu - v podstate technicka norma, ktera byla odhlasovana za mnoha prezidentu mnohokrat (za Reganaasi jedenactkrat). Republikani zvedli ruce bez vetsich protestu pro rozpocet a ted se sprajcovali. Zatimco demokrati byli pripraveni ke kompromisu, vcetne bolestivych zasahu do "jejich" programu,republikani nechteli ustoupit ani o centimetr (nakonec se jim to podarilo, danove ulevy pro nejbohatsi zustanou). V nasich mediich se clovek mohl docist v podstate jen to, ze "se obe strany nemohou dohodnout" a Obama chce zvednout dane. To, co je u nas predmetem kritiky, sice rovna dan, tady neni, tady je [do urcite miry progrese a pro nejbohatsi prudka regrese s jedinym argumentem, ze oni vytvari pracovni mista, resp. utraceji svoje penize (jako by treba stredni trida neutracela). Tj. co chce Obama neni de facto zvyseni dani, ale jen ukonceni danovych prazdnin a nekterych danovych ulev. Diky ucinnemu lobbingu treba US dotuje stovkami milionu dolaru rocne ropne spolecnosti na "vyzkum novych lozisek"... To je jako by u nas byla z dani podporovana skodovka, aby si mohla udelat marketing...
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2011 09:41
Re: Úspora
Ok - (další) zvýšení dluhového stropu pochopitelně je jen "technická záležitost" - z druhé strany (a teď mne NEzajímají politici ani jedné ze stran), USA už se dostaly do kategorie, kdy ten dluh prostě JE vysoký (cca 100% HDP) = je jasné že kdysi/dříve bylo další a další zvýšení opravdu jen "technickou" záležitostí, dnes prostě NE (viz aktuální ztráta AAA hodnocení!
Že to má Obama "složitější" než Regan je "logické" (když "mu" dolní komoru ovládají republikáni ;-)
Z (tohoto) vašeho textu JASNĚ (mnohem více než z minulých :-) ) vyznívá že jste spíše příznivec demokratů - já to opravdu NErozděluji dle politických "oblíbenců", snažím se na věc dívat čistě ekonomicky a z tohoto pohledu je velmi pravděpodobné, že zpětně budeme "obamovo období" hodnotit jako velkou, ne-li OBROVSKOU finanční "ránu" pro Spojené státy..
PS: Bohužel "lobbying" funguje všude (už i v čr ;-) ) a jeho důsledky pro státní rozpočet(-ty) NEbývají "kladné" :-|
PPS: Americké ekonomice samozřejmě "škodí" politici "obou" stran, nicméně prezidentem je Obama a ... a zpětně se nebude hodnotit že se neshodli demokraté s republikány, ale že za "JEHO OBDOBÍ" se ... (a to jsem řekla a říkám, za "jeho období" dostala americká ekonomika TĚŽKÉ ekonomické rány a on je NEzvládal řešit .. možná jí některými svými řešeními/vizemi ještě uškodil...
Pěkný den
8. 8. 2011 18:23
Re: Úspora
Pokud jsem byl v Cechach, nikdy jsem nevolil zadnou levicovou stranu, ale tady skutecne jsem priznivec demokratu, koneckoncu jako 90% lidi v mem okoli. Ja se nemuzu zbavit dojmu, ze staty by mely byt prioritne dbat na to, aby se v nich slusne zilo lidem, ne korporacim. Jiste, teprve budoucnost ukaze, jaky bude na Obamu pohled, v zadnem pripade si nemyslim, ze je bez chyb nebo ze sposta veci by se nedala udelat lepe. Problem je v alternativach. McCain/Palin by byl tandem jiste daleko zahledenejsi do minulosti a neverim tomu, ze fiskalne o moc uspesnejsi. Stimulacni balicek byl nutne zlo, kdyz se ekonomika potaci v recesi, je treba ji jednorazove pomoci, problem je v dlouhodobych trendech, ktere se tezko zvrati. V soucasne dobe je danova zatez strednich a velkych podniku v US jedna z nejnizsich na svete, tj. dalo by se rict, ze nejvyssi danova zatez lezi na lidech z velmi sirokeho stredu Gausovy krivky, minimalne procentualne to tak skutecne je. Jak uz jsem jednou psal, jednorazove stimuly stejne jako absolutni vyse dluhu USA nejsou takovym problemem jako u evropskych zemi, protoze USA maji daleko vyssi potencial dlouhodobe z dluhu vyrust, maji oproti Evrope uz ted s vysokymi danemi vic "kde brat" (ikdyz to se po nedavnych zkusenostech jevi vice jako teoreticka moznost), stejne jako maji vetsi prostor kde setrit (ikdyz setreni na armadnich vydajich, ktere sice lokalne prosperitu nebo socialni vyhody prinaseji - 10% je zdravotni a socialni pece - ne platy vojaku a veteranu, ale obecne moc efektivni nejsou). Zdravotni reforma byl urcite dobry napad - navic ta nezacne poradne platit pred 2014 - soucasny pristup ke zravotnictvi pro nejsirsi vrstvy je skutecne pro Evropana nepredstavitelny, naucit se zit s predstavou, ze pokud nemate superdrahe pojisteni, pokud vazne onemocnite prijdete o vsechno, dum, uspory, zustanou vam jen dluhy a to bez ohledu na to, ze jste obcanem nejvyspelejsiho statu sveta.
Je otazka, jestli se lze na spolecnost divat z ciste ekonomickeho hlediska. Zalezi na tom, co chceme. Maximalni ekonomicky vykon, nebo dobre misto k zivotu? Z ciste ekonomickeho hlediska je pravdepodobne nejvyhodnejsi otrokarstvi.
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2011 11:54
Re: Úspora
Uznávám že dívat se na "fungování světa" (čistě) skrze ekonomickou teorii může působit (na první pohled - no i na druhý :-) ) možná DIVNĚ, a asi (určitě) by to nešlo přes většinu těchto teorií, nicméně přes "Rakouskou ekonomickou školu" (na kterou si "najednou", s příchodem této krize, spousta ekonomů i politiků vzpomnělo..) to JDE. NEjde totiž čistě jen o "maximální ekonomický výkon" (možná až příliš velký tlak na VÝNOSy - doslova "za každou cenu" - je možná "ten problém"). Jde mi spíš o (důsledné) "dodržování zásad" definovaných/popsaných touto teorií. Dle všeho je právě "obcházení" resp. nedodržování těch zásad důvodem (i současných) ekonomických problémů (a jejich "řešení" politiky je dokonce pravým OPAKem "léčby" - přinese JEN další zhoršení..
... musím letěť, ještě k tomu něco budu chtít dodat... ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2011 23:42
Re: Úspora
Rozdíl mezi demokraty a českou levicí NEtřeba myslím rozebírat.. ;-)
Ono korporace dostane v reálu PŘEDNOST (bohužel - skoro) vždy, jedno jestli politik v čele je "ten či onen" - to je "praxe", NEveselá ale REÁLná.. :-|
Pan McCain během své "pidi" kampaně (alespoň na mne) NEpůsobil špatně (možná i proto že za ním evidentně NEstály BIG korporace ;-) - jeho kampaň byla proti té Obamově málem "made in doma po večerech" :-)
PS: Omlouvám se, tohle je téma na "hodinovou" diskuzi, ale asi raději nad sklenkou červeného než "písemně na fóru a autech" - a já zrovna dnes NE"stíhala" a ...
a přeji pěkný den :-)
10. 8. 2011 07:55
Re: Úspora
Jo, rozhodne je to tema na dlouhou diskusi, az budete priste projizdet Coloradem, dejte vedet, muzem to probrat. Ale spis nez mistni vino bych doporucoval nejake lokalni pivo, ta jsou primo vynikajici.
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2011 00:42
Re: Úspora
Ok - můj "šéfredaktor" by do česka chtěl dostat Boulder Amplifiers, tak možná DOOPRAVDY... :-)
(pivu NErozumím, ale víno stačí "levné" kalifornské, třeba od pana Coppoly, to tam "někde" jistě máte.. :yes: ;-)
Pěkný den :-)
6. 8. 2011 05:48
Re: Úspora
U dluhů nejde jen o výši, ale také o tempo. Nijak si neodporujeme. U USA jde o nový, ale nebezpečný trend. A nepsal jsem, že hyperinflace bude, ale že si někteří mí známí, kteří se v oboru pohybují, myslí, že určité subjekty cíleně tlačí americkou měnu k hyperinflaci. Kroky, které v poslední době USA provádějí, jsou spíš proinflační.

A pak je tu velká bomba v Číně, která může nečekaně vybouchnout. Čína má ohromné problémy držet tolik dolarů, kolik má. A jedno dne bude nucena si vybrat, jestli si zachová kontrolu nad trhem, nebo jestli pustí dolary. Sice tím prodělají kalhoty, ale předpokládat, že by se vzdali moci, může asi jen málokdo.
6. 8. 2011 08:58
Re: Úspora
Jo, Cina, to je velka otazka. Spis mi prijde, ze budou tlumit vlastni rust a snazit se nedelat nic, protoze jakykoliv zasadnejsi krok by byl velmi rizikovy.

USA se hlavne nesmi poustet do zadne dalsi valky a zkousnout, ze jejich docasne neschopnosti budou jine zeme vyuzivat k naplneni vlastnich ambici. Podle meho je klicova danova reforma, velke firmy diky tisicum ruznych ulev a podpor plati velmi nizke dane (tax code ma tusim 70 000 stran) a to pak v rozpoctu chybi. Z dlouhodobeho hlediska maji USA oproti Evrope jednu velkou vyhodu a tou je populacni dynamika a relativni dostatek zdroju. Nevyhodou je extremni sila lobystickych skupin, ktera ochromuje reformy.
Avatar - Dylan McKay
6. 8. 2011 09:16
Re: Úspora
USA by pomohlo jedine to co cele Evrope- aby se vyroba vratila zpet a ne aby se vyrabelo v Cine.
6. 8. 2011 17:01
Re: Úspora
Planeta je přelidněná, takže úpadek porodnosti nevidím jako problém. Větší problém je, že nejde o globální jev. 100 - 500 milionů lidí by bylo tak akorát na naši modrou planetu. Méně lidí je špatná zpráva pro finanční úřady, ale jinak je to správný trend (byť jeho důvody jsou špatné).

A co se Číny týče, asi do problému nevidíš. Jediný způsob, jak by Čína mohla problému předejít, by bylo výrazně omezit export. A z toho by si USA a Evropa sedli na zadek. Problém je, že prodávají víc než nakupují - fajn, řekneš si, vydělávají. Jo, ale oni nepouští dolar do oběhu. Oni ho smění za svou měnu na úrovni národní banky. Takže čím víc vydělávají, tím víc Renminbi musí tisknout, aby měli co dát svým firmám, čímž zvedají inflaci. Jediné další možnosti jsou otevřít trh, nebo prodat dolary. Možná jsi to myslel stejně, ale tempo růstu a poměr importu a exportu jsou dvě různé věci.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 17:25
Re: Úspora
Docela PŘEKVAPENA (zcela) SOUHLASím (také na vás - když příjdete s teorií "omezení" počtu obyvatel - málem ....? ;-)
6. 8. 2011 18:16
Re: Úspora
Tak přeci spiklenecké teorie jsou, že Ilumináti pracují celé dekády na sterilizaci většiny populace (například pomocí vakcín, jejichž vedlejším účinkem je snížení plodnosti, které s radostí distribuují v rozvojových zemích).

Někteří ano, ale jelikož jsem vyrostl mezi "matfyzáky" a podobně "postiženými" lidmi, většina chápe. A tomu zbytku se mi to vždy podařilo vysvětlit. Jsme přemnožení jak krysy. Ale ona si s námi příroda poradí. Pro ní je tisíc let okamžikem a jako kobylek nás tu není zase tak dlouho. Jen si myslím, že by bylo lepší se zredukovat dobrovolně, přírodní řešení se nám určitě líbit nebude. Problém rozvojových zemí je, že nejsou dostatečně rozvinuté na to, aby pochopili, že nekonečné množení není cesta. Ostatně na to nejsme dostatečně vyspělí ani my.

Dalším kontroverzním tématem je pokrok medicíny versus genetická čistota aneb genetické vady v populaci. Narušení přirozeného výběru nám do budoucna také přinese jen problémy. A nikdo nemá ani tušení, jaké budou dlouhodobé (horizont stovek a tisíc let) dopady užívání léků. Jak naše současné chování ovlivní naší evoluci. Když jsme se řezali klacky, moc škod jsme napáchat nedokázali. Dneska hazardujeme víc, než si většina lidí uvědomuje anebo připouští.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 18:30
Re: Úspora
Jsem mile překvapena (vlastně až "nadšena"), že (zrovna na "autofóru"!) nacházím TAK "jednoznačného" názorového spojence... :-)
PS: Jen škoda že tento názor/pohled na svět sdílí TAK málo lidí... (a "dav" má spíš tendence za tyto názory až "kamenovat" :-|
Avatar - Dylan McKay
7. 8. 2011 09:53