Tak jest :-)
Je to, žiaľ, to prvé, čo každému trošku znalému, i bez terajšieho vtipného zobrazenia na homepage, blysne hlavou...pri čelnom a hlavne tom predobočnom pohľade sa "motivácia" nezaprie...KIAm však nová tvár pristane a na ich chválu je i zrejúci interiér...silné napredovanie je nepopierateľné, len by to chcelo, v súvislosti s tou úvodnou zmienkou, väčšiu štipku vlastnej inšpirácie a tvorivosti.
Myslím, že KIA je naprosto dokonalá a patří do tzv. kategorie "nekritizovatelných" strojů.Navíc naznačovat, že něco opajcovali,je hodně nefér.Korejci nikdy nepajcovali,jen mají své,výsostně vlastní a orig.myšlenky.Asi ji koupím.Hezké a bezpečné auto. :yes:
"naprosto dokonalá" je veľmi silné tvrdenie pri akomkoľvek aute...úspech jej však neupieram. Ak nastavia cenu na slušnú úroveň, tak si svojich zákazníkov bezpochyby nájde a možno jedným z nich budeš i Ty. Potom sa môžeš zveriť s dojmami, budem len rád :yes:;-)
ono vseobecne urobit dnes auto kde by nemalo nic co pripomina nieco od konkurencie je velmi tazke.. takze zas uplne by som korejcov neobvinoval.. ale ktohovie ako to bolo naozaj :-)
osobne si myslím,že korejsky vyrobci môžu byť natolko kreativny,aby vymysleli model ,ktory by nemal evidentnu podobu s inym konkurenčnym autom,ale zatial sa tak nestalo...
ja taky myslim ze neni nic zvlastniho na tom ze auta muzou pripominat jiny auta, dnes uz neni lehky udelat neco naprosto originalniho aniz by to vypadalo jak ssangyong actyon. A netyka se to prece jen kie...at uz se inspirovali RX nebo ne, mne to nezere, vysledek je hezkej, a je snad jasny ze lexus RX a kia sorento je dost velkej rozdil...
Kopírovaním sa nazýva použitie zhodného dizajnového prvku. Napíš konkrétne. PODOBNÉ svetlá, okná, predné masky či kľučky, alebo celý tvar karosérie nie je kopírovaním. A inšpirácia niečím nie je zakázaná, a ani dokázateľná. Kórejci prebrali niečo z áut, ktoré najprv vyrábali v licencii, takže dnes v nich nájdeš pomiešané japonské aj európske prvky, ale ani to by som kopírovaním teda nenazval.
Kópie robili, a možno ešte aj robia Číňania (nejak je o nich poslednou dobou zase ticho), kopírovali po vojne Rusi (napr. jeden Zaporožec bol celý Fiat 600, ale úplná kópia to nebola), kopírovali v začiatkoch niektorí Japonci. Ale na okopírované kórejské auto si nejak spomenúť neviem...
No jasně, hlavně že Lex byl vždycky originální a nikdy nic neokopíroval...Jo kdyby se Sorento podobalo ML-ku a nebo X5-ce, asi bych něco namítal. Lexus může držet hubu a krok.
A ešte niečo skús z tvojej slovnej zásoby...
Najdôležitejšie na aute je, či sa na nejaké iné podobá...? Pokiaľ viem, kórejské SUV sú cenené pre trochu iné veci ako je zrovna dizajn...
Design no commnet :-! no z textu je jasne, ze motor je dobry, sedadla (konecne !!!!) tiez, priestoru haba dej, prevodovky podarene a konecne nie preposilovane riadenie... Co je skoda je nastavenie podvozku viac na tvrdo a horse plasty... Uz sa tesim na real car a dufam, ze do par mesiacov sa bude dat zviest... som fakt zvedavy...
Ahoj, tušíte někdo, jak je na tom teď obecně KIA se spolehlivostí a poruchovostí svých vozů? Dřív bych se asi bál, že někde zůsanu viset, kdybych sedlal vůz s nápisem KIA na přídi. Teď to ale třeba už může být jinak...
Sorento mi jinak přijde jako docela slušné auto s ideálními rozměry (není to malé SUV, ale není ani zas tak velká krá.., aby se s tím v Praze nedalo parkovat), včetně ideálního objemu kufru. Vlastně mě v této cenové/velikostní kategorii nenapadá konkurence. Možná Hyundai IX55, ale to už je právě docela mamut...
Já za sebe říkám prozatím BRAVO KIA. Kdyby se tak ještě dalo zjistit, kdy bude možné jí nejdřív vyzkoušet. Zrovna koukáme po novém autě a do jara už čekat nemůžu.
motor bude dobrý, mám Santa FE 2,2 CRDi 114 kW s manuálom, 60000km a bez problémov, spotreba oleja bez dolievania počas 15000 km ( ak v servise dajú to, čo vyúčtujú ;-) ), tiché a pohodlné, na moje kríže podstatne lepšie sedačky ako FOCUS alebo OCTA a SUP. Sú veľké a pohodlné a v zákrutách sa v nich určite udržím dlhšie ako auto na ceste. V testovacej zákrute si trúfnem skoro toľko, ako s OCTou ( škodí ten zadok ), FOCUS je omálo rýchlejší ale gumy ho trochu púšťajú bokom ( MICHELIN PRIMACY 205/55 R 16 ).
Ničeho se neboj, Kia už je dnes standardní značka hlavního proudu. Zvedni telefon a zavolej do Čestlic na ředitelství české Kie, ať máš info rovnou od kováře.
Mám 3 roky blízké zkušenosti s jiným aktuálním modelem Kie v běžném celoročním provozu a za celou dobu se tam jen dolévaly provozní kapaliny, všechno fungovalo, jak mělo, nic neupadlo, neucpalo se, neprasklo, nevrzalo. Takže můžu souhlasit s jampem - žádné problémy a jako plus tradičně dobrá ergonomika kabiny. Pozor bych si dal jen na osobní pocit z podvozku, Kia se zatím ještě nenaučila zvládat protiklad "jisté jízdní vlastnosti-komfortní podvozek" jako třeba VW. Takže by si každý měl vyzkoušet, jestli rázy od náprav nejsou nad limit toho, co snáší. Předpokládám, že asi budeš chtít diesel - ten je nový, což kromě technických pozitiv má znamenat i prodloužení servisního intervalu. Takže asi tak :yes:
Do čínského autoprůmyslu a trhu lejou evropské a další automobilky investice horem dolem, aby si udělaly pořádná zadní vrata a mohly profitovat z očekávané globální čínské expanze. Že si tím současně podřezávají na jiných místech vlastní větev je paradox, který si samy vytvořily. Takže máš svým způsobem pravdu - nebude to asi trvat dlouho a čínské automobilky se taky zařadí. Jestli nás to těší nebo netěší, je jiná věc. A s kvalitou korejských aut to nemá nic společného - korejské automobilky sem navíc své modely vyráběné pro Čínu a v Číně nevozí. Stejně jako sem VW a jemu podobní nevozí své čínské verze. ;-)
Ale vozí třeba z Indie. O tom co se tady bude prodávat rozhodujeme jen my. Jen mně prijde nenormální kupovat auta z Asie, když se nejlepší auta dělají v Evropě. Kdyby jsme auta neuměli, tak to pochopím. Jinak to za chvíli bude jak v Gran Torinu, Clint Eastwood nemluví se synáškem, co prodává Toyoty.
Z Indie? Pokud vím, tak vozí jen Hyundai svoje prťavce a stejně budou jejich výrobu pro Evropu přesouvat blíž sem. U globálního výrobce je fuk, kde co vyrábí, je to jeho věc. Já myslel ale něco jiného - že sem nikdo nevozí modely určené pro čínský/asijský trh - které mají technické a kvalitativní parametry nastavené podle čínského/asijského trhu.
Zbytek je tvoje přání, že nechceš auta asijských značek, ale evropských - to je ok legitimní přání, ale holt evropský trh ho nesdílí na 100%. Takže kupuje řádově odhadem nějakých 8-10% od Korejců a nevím kolik % od Japonců. Nevím, co bys s tím chtěl udělat - vydat nařízení Evropské komise? Je na evropských automobilkách, aby byly nejen lepší (jak říkáš) , ale i šikovnější a dokázaly zákazníky přesvědčit. Tak to na trhu chodí. jojo, tak :-)
No on pogo vždycky děsně vyskakuje jakmile dojde na mimoevropský auta, nějak to nechápu. Vždyť i on jistě ví, jak různý automobilky z Evropy co dělaj "ta nejlepší auta" doslova skáčou Číně do prd.ele a pomáhaj jí získávat technologie.
Nemluvě o tom, že "evropský" auta se ani zdaleka nevyráběj jenom v Evropě. VW z Mexika, Renault z Koreje, BMW z USA, překabátěnej C-Crosser a 4007 původně sjíždějící z asijských linek atd. Dále je tu sdílení podvozků, motorů a další techniky mezi výrobci z Evropy a odjinud.
V tomhle guláši si ještě pěstovat auto-xenofóbii je vysloveně absurdní.
Je to jen můj názor. Prostě mně přijde absurdní tahat hromadu plechu přes půl zeměkoule. A mimochodem to asi přijde absurdní i těm Korejcům, protože si tam ty naše auta taky netahaj. Klidně si kupujte z Asie třeba chleba, oni vám pak na něj časem třeba i za dobrý úrok půjčí.
Kým svetom vládnu peniaze, inak to nebude. Ak bude postaviť fabriku niekde v Ázii, voziť tam časť materiálu a naspäť dovážať hotové autá lacnejšie, ako platiť pracovnú silu doma, tak sa budú voziť radšej autá z Ázie. je to síce postavené na hlavu, ale je to tak.
To jsi našel zajímavou věc :yes: Dobré je přečíst si ten komentář dole o společnosti Warranty Direct. Jistě z toho nebudeme dělat svaté zjevení, ale je to zase jiná metodika, přidává svůj úhel pohledu. Každopádně Mazda :yes:
Jak je to mozny? Vzdyt Fanda od Novaku nedavno v hospode rikal, ze skodofka a folcvagen jsou nejlepci a ze japonec az na konec a korejce uz vubec nebrat a taky ze maj prej strasne drahy nahradni dily a to skodofka prej zase neee. :-!
Problem v tom ,,kolaci" je, ze korejci korejska auta kupovat budou, protoze jsou pro ne levnejsi, kdyby jsi sel vic do hloubky, vedel bys, ze v Korei je protekcionalismus jako prase, tzn. dovozni bariery ktere zvedaji ceny aut z nekorejskych zemi...to dela jeste vetsi cenovou barieru...uz jen fakt ze Kia, ,,uplnenovejHunday" a byvale Daewoo jsou levna auta, dava konkurenci v prodejich korejskych na zadek... vis jaka je prumerna mzda v Korei....a v tom to cele je...
Určite, a niečo podobné bolo ešte docela nedávno aj u nás. Akurát s tým rozdielom, že zahraničné modely výrobcov mimo RVHP sa vozili skoro v kusovkách a prakticky iba cez Tuzex...
Takže sa predávali Škody, Lady, Wartburgy, Dacie, Trabanty...všetko záviselo na tom, či na to vôbec máš, či na správnych miestach máš správnych známych, a tiež či si sa včas zapísal do poradovníka, a či ťa netrafil šlak, kým sa ti to auto ušlo a pri preberaní si zistil, že medzitým 3x zdvihli cenu a chýba ti ešte 15 tisíc... >:D
Zase hodnotenie iba množstva porúch je iné, ako by bolo hodnotenie závažnosti porúch a porovnanie nákladov na opravy. Myslím, že by sme sa dopracovali zase k celkom iným výsledkom, ktoré by boli zase iné pre Anglicko, iné v Nemecku, a iné u nás... ;-)
dôležité je, že v neázijskej štatistike boli na prvých 8. pozíciách čisto ázijské značky, 7 Japoncov a 1 Kórejec...to hovorí za všetko...nestrannosť hodnotiteľov bude asi zaručená, keďže sa jednalo o štatistiky vychádzajúce z amerického a britského trhu, a napriek tomu je americký JEEP na chvoste s vyslovene odstrašujúcim výsledkom...závažnosť porúch a porovnanie nákladov na opravy má síce niečo do seba, ale ak by mi auto stálo z dvoch rokov užívania, jeden rok v servise kvôli neustálym "nezávažným" poruchám, ktoré by ma stáli kopec času na dochádzanie s takým "črepom" do servisu, tak by ma to pekne štvalo...
20 nezávažných porúch a 1 závažná by mohli byť vyrovnané z finančného hľadiska - ono sa to nedá jednoznačne zaškatuľkovať, ktoré auto je lepšie alebo horšie, ale už len nejaký súhrn v porovnávacej tabuľke niečo napovie, a človek sa má podľa čoho zorientovať a určiť si sám, čo má u neho prioritu... ;-)
kdybych objednával co se mi ve Frankfurtu líbilo,tak mi na jaře přijde asi 5 hostesek :-) Moc se mi líbila nová Venga i blonďatý hostesky co stály u ní