Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Finský trh: Škoda Octavia v červenci nejprodávanější

Minulý měsíc byla Škoda Octavia nejprodávanějším autem ve Finsku – letos už podruhé.
Zpět na článek
13. 8. 2011 08:45
13. 8. 2011 12:03
13. 8. 2011 12:31
13. 8. 2011 22:12
13. 8. 2011 22:40
13. 8. 2011 23:46
13. 8. 2011 23:52
14. 8. 2011 00:33
14. 8. 2011 01:35
14. 8. 2011 12:38
14. 8. 2011 08:54
14. 8. 2011 12:36
15. 8. 2011 15:58
14. 8. 2011 03:29
14. 8. 2011 09:01
13. 8. 2011 13:19
13. 8. 2011 13:28
13. 8. 2011 19:11
13. 8. 2011 20:06
14. 8. 2011 07:16
13. 8. 2011 22:10
13. 8. 2011 23:34
13. 8. 2011 23:31
14. 8. 2011 02:14
neregistrovaný "malson"
13. 8. 2011 08:45
4x4
Ked si predstavim Finsko (nikdy som tam nebol :-) ), napadne ma hned sneh. Preto sa nedivim, ze 4 z 5 (z prvych piatich!) su auta, ktore sa ponukaju i s pohonom 4x4.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
13. 8. 2011 09:53
Finové chytrý národ
kupují samé fajnové stroje
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Guttalax
13. 8. 2011 10:43
Re: Finové chytrý národ
;-) Je vidět,že Finové jsou inteligentní národ. :-!
Avatar - petrumr
13. 8. 2011 11:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 8. 2011 12:38
Re: Finové chytrý národ
Mě dost překvapil nízký počet prodaných SUVéček. Člověk by řekl, že Finsko bude země zaslíbená těmto vozům.
Ale jak už bylo zmíněno, Finové jsou evidentně inteligentní a tak kupují hlavně normální auta :-) :yes:
13. 8. 2011 13:07
Re: Finové chytrý národ
No, ono auto je ve Finsku docela drahý a při velikosti země na druhou stranu nezbytný špás, stejně jako v ostatních skandinávských zemích (i když Finsko až zas tak Skandinávie vlastně ani není...). Daňové zatížení je taky dost výrazné, i když nedosahuje dánského extrému. Takže racionalita hraje svoji roli a jistá konzervativnost taky.

Takže SUVčka devalvuje hlavně vysoká pořizovací cena. Na druhou stranu kvalita zdejších silnic je přes řídké osídlení (338 tis km čtverečních a k tomu populace nachlup stejná jako má Slovensko) na hodně vysoké úrovní a krajinej reliéf (rovinatá země s nevysokými horami pouze na severu) je i v zimním období jinak sjízdný než kopce třeba v Norsku nebo střední Evropě.
13. 8. 2011 19:06
Re: Finové chytrý národ
Jak správně říkáš, ve Finsku jsou auta díky daňovému zatížení relativně hodně drahá. Proto mě překvapuje, jak málo se prodá malých aut. První příčky obsazuje nižší střední a střední třída. První auto segmentu B je Fiesta na sedmém a pak Yaris na desátém místě...

Mě se teda takové rozložení líbí, ale jsem fakt překvapenej.

Ještě mě napadlo, že díky ceně ve Finsku nehrají na druhé auto do rodiny....
14. 8. 2011 01:40
Re: Finové chytrý národ
Na druhé auto do roviny se ve Finsku hraje velmi často, zejména pak mimo město. Druhé auto do rodiny ale většinou nebývá malé auto na nákupy, protože musí zastat stejné úkoly, jako to "hlavní" auto. Malé auto se na Finský venkov a menší města (a tam stále žije hodně lidí) moc nehodí.

K tomu co psal BeranK - na kvalitu finských silnic se dá pohlížet z různého pohledu. Ono kvalitní jsou, ale jsou specifické (přizpůsobené místním podmínkám). Tak například: silnice bez asfaltového povrchu (a že je jich mnoho) mají často jakoby hustě vybroušené příčné vlny. Má to něco do činění s prodloužením životnosti silnice s ohledem na zimu (neptejte se mě jak). To se podepisuje na životnosti auta, zejména nápravy dostanou trochu víc zabrat. Mohl by to být jeden z důvodů, proč např. Fiat Stilo Weekend, o kterém jsem se dočetl, že trpěl na náchylnost k opotřebení zadní nápravy, se prodává v podstatě za babku (v porovnaní s konkurenty). A Fiat Punto je nejlevnější ojetina ve své kategorii, ať se děje co se děje. Může to mít něco do činění možná s určitou předpojatostí vůči autům z jihu. Ale taky to může mít racionální základ.

Shrnuto - malým druhým/třetím autům do rodiny ve Finsku, podle mého názoru, pšenka moc nekvete a to hned z několika výše zmíněnýc důvodů.
14. 8. 2011 07:24
Re: Finové chytrý národ
Je vidět, žes tam asi byl a zřejmě víš o čem píšeš :yes:

Ještě mě napadlo, že seveřané kladoucí velký důraz na bezpečnost malým autům prostě moc nevěří.
14. 8. 2011 15:35
Re: Finové chytrý národ
Detektiv :yes:

Ano, na bezpečnost důraz jistě kladou. Myslím, že jsem to už dříve zmiňoval - srážka s losem v malém autě je něco jiného než s velkým.

Jaký je ale ten opravdový důvod proč si Fin radši koupí oktávku než fabii (teď mluvím čistě o velikosti auta, ne značce), to nevím a bylo by zajímavé se ho/jí na to zeptat.
13. 8. 2011 15:37
Re: Finové chytrý národ
Finové, mající blíž k přírodě, jsou ekologicky smýšlející, tak proto nekupují zbytečná SUV. A také podobně zase jako jižní národy nemají v povaze potřebu se masírovat.
15. 8. 2011 15:45
Re: Finové chytrý národ
Opakováním rádoby notoricky známých frází nikdo svoji mimořádnou chytrost neprojeví (ekologičnost obyvatel Skandinávie je oblíbeným otřepaným klišé...), nicméně tvoje tvrzení, že Finové podobně jako jižní národy nemají potřebu se masírovat beru v lepším případě jako hec, protože kdybys o tom byl skutečně přesvědčen, tak bys tím předváděl jenom svoji - řekněmě neznalost a možná i naivitu. Pravda - Finové stejně jakö další národy na severu Evropy nemají potřebu se masírovat, jak píšeš, naproti tomu třeba Italové jsou typickými představiteli pozérství a vychloubání se, otázkou ovšem je, jak dalece na to mají...Není větší rozdíl ve mentalitě, jednání, chování než třeba mezi Italy a Finy. No, ale to ví každý, kdo zná trochu něco víc, než internetové diskuze.

No, a je tady ještě jedna věc - a to je tvůj až hysterický odpor k SUV. Kdosi ti poměrně nedávno napsal, že patříš k lidem, kteří na SUV nemají a proto by je zakázali a přímo se vybíjejí tím, že onu až hysterickou kritiku nacpou všude tam, kde se jenom trochu dá. Bohužel, přes tvůj odpor k SUV se budeš muset smířit s faktem, že tenhle segment trhu bude růst čím dál tím víc a taky se skutečností, že ona neekologičnost, kterou se tady oháníš, je bohapustý výmysl - srovnatelné motorizace mají srovnatelný výkon a tím i spotřebu bez ohledu na to, v jakém typu auta jsou. No a řeči o tom, jak jsou tahle auta nepraktická jenom dokazují, že jsi asi ještě v žádném z nich ani neseděl, natož abys v něm jel nebo dokonce ho řídil.

Takže se už teď teším na nějaký ten tvůj příspěveček k nějakému tomu obrovskému neekologickému SUV, které má jeho majitel jenom proto, aby si masíroval svoje ego....
13. 8. 2011 14:05
Re: Finové chytrý národ
Chytrý národ? Můžu vědět proč? Usuzuješ tak podle typu prodávaných aut?
Avatar - Ham.
13. 8. 2011 16:31
Re: Finové chytrý národ
no jasně, simply clever...
13. 8. 2011 18:42
Re: Finové chytrý národ
To si odvážný člověk..
Avatar - Ham.
13. 8. 2011 19:56
Re: Finové chytrý národ
Dík za pochvalu.
13. 8. 2011 20:41
Re: Finové chytrý národ
Když myslíš.
Avatar - pario
13. 8. 2011 12:03
Fíni
Celkovo prvá tridsiatka parádny výber. Bodaj by aj u nás tak bolo :-) Chýbajú mi tam Peugeoty.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ham.
13. 8. 2011 12:31
Re: Fíni
jj, auta z jižní Evropy tam nefungují
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2011 22:12
Re: Fíni
francuzsko nie je juzna europa, odporucam dostudovat zemepis ;-)

ked je francuzsko juzna europa tak cesko je tropicky raj uz len more vam chyba
Avatar - Ham.
13. 8. 2011 22:40
Re: Fíni
Politicky, ekonomicky je to stejná parta jako Itálie, Španělsko, Řecko nebo Portugalsko, že je zeměpisně severněji to je druhá věc....
Avatar - Andromeda
13. 8. 2011 23:46
Re: Fíni
A tomu věříš? Zdrojem je MF Dnes, nebo jiná místní špička ?
Avatar - Ham.
13. 8. 2011 23:52
Re: Fíni
A ty ne? Ty myslíš, že máme jednu Evropu a thats it? Je Francie jako vedoucí země těch co jsem vyjmenoval, je tu Německo za kterým se šikuje benelux a severské země, AT a je tu UK+IR+IS které stojí tradičně mimo, hodně navázané na US občas koketující s F, občas s D (nyní se zdá, že tlačí na F tím že se paktuje s Merkel) no a máme tu nudle v bandě (CZ, SK, SL, CRO, H etc.) kdé má asi největší vliv D ale občas si přihřeje F i UK. Jestli to vidíš jinak tak jsem jedno zvědavé ucho. ;-)
Avatar - Andromeda
14. 8. 2011 00:33
Re: Fíni
Jsem vždy zcela unešen místními ekonomicko/politickými stratégy, jenž díky třísce ve vlastním oku nevidí les. Je zajímavé, s jakým bohorovným nadhledem suveréna v Bohemii hodnotíme, škatulkujeme, radíme a ohrnujeme nos nad nebo u spousty ať už okolních či zmíněných států, přičemž cudně přecházíme fakt, že sami stojíme po krk, ale skutečně po krk ve S.r.a.č.k.á.c.h, neschopni zamezit i do nebe volajícím svinstvům, prokazujíce, že nejsme schopni samostatné existence ( nikde to neříkej, ale už nám někteří radí, abychom v jistých oblastech týkajících se tranparentnosti následovali podrž se - Svazijsko).
Takže, zameťme si nejdřív svůj pořádně za***ný dvorek, svůj šatník a potom cudně ( vzhledem k vlastní historii ) můžeme být za chytré.
A za další - ekonomicky je Francie někde jinde než ono jižní křídlo a co se týče oněch "rajtingů", o jejichž čistotě se vedou spory, nedělal bych předčasné závěry. Konkrétně Francie je co se týče vnitřního zadlužení na tom zhruba stejně jako Němci. Tož tak asi...
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2011 01:35
Re: Fíni
Ano, souhlasím.. :-|
PS: Snad je to opravdu jen po krk ;-)
Avatar - Andromeda
14. 8. 2011 12:38
Re: Fíni
Ano, opravdu snad ;-) ... pro optimisty...
Avatar - Ham.
14. 8. 2011 08:54
Re: Fíni
Nevím proč se rozčiluješ a používáš hned silná slova. Řekl jsem jen svůj názor jak je mocensky rozdělená Evropa, nikomu jsem neradil, nikoho jsem nehodnotil. Kde je ekonomicky Francie na to jsou objetivní kriteria které si může každý vyhodnotit sám a nikomu nehodlám dávat žádné návody. Takže se uklidni a řekni mi jak vidíš Evropu ty, z Tvého příspěvku jsem se nic nedověděl než to, že Česko je na tom nejhůř na světě což je sentence se kterou by se dalo úspěšne polemizovat čímž neříkám, že jsme kingové.
Avatar - Andromeda
14. 8. 2011 12:36
Re: Fíni
Neber to osobně, tak to myšleno nebylo ;-) -> napříč českým mediálním i diskuzním prostředím se jako červená nit vine tón takové nevyřčené nadřazenosti a chytrolínství, hlavně na účet a hlavy "ostatních" ( je jedno, jestli to je nyní módní Řecko, nebo jindy v jiných souvislostech např. Skandinávie ). Celé je to dojemné ve světle zdejší reality.
Nemíním se na webu o autech pouštět do politicko/ekonomických hodnocení geopolitického útvaru jménem Evropa -> to sem nepatří.
Navíc je situace dost nestabilní a věci příští mají mnoho tváří. Ke všemu místní "masmediální objektivita".
Jsme na tom opravdu trochu jinak, než píše junge heute a opakuji - politiku nechme spinkat, je to deformující bestie útočící na emoce...
15. 8. 2011 15:58
Re: Fíni
Jestli chceš tvrdit, že Francie je na tom stejně jako Německo, proč tedy i Francii hrozí snížení ratingu a Sarkozy se tak nakvap vracel domů...Francie sice není ani Řecko, ani Itálie nebo Španělsko, ale k Německu, Anglii nebo Skandinávii má stejně daleko, jako třeba my.

Jinak tvůj názor, že sami stojíme ve sračkách je skutečně názor tvůj a také dalších malých zakomplexovaných čecháčků, kteří vždycky uměli včas a hluboko ohnout hřbet a vynikali sebemsrkačstvím a patolízalstvím. Pak se vždycky divili, že ti, před kterými se tak krčili a kterým lezli tak přičinlivě do zadku (mimo jiné neustálou zdrcující kritkou tzv. do vlastních řad a omlouváním chyb těch "druhých", jejichž zadky tak rádi navštěvují), je do těch zadků kopali, jak to jenom šlo....pokud kopali takové, jako ty (ta poznámka o Svazijsku je hodně ubohoučká, ale dokresluje přesně to, co jsem napsal), je to nesporně v pořádku. Problém je, že s nimi to odnesla dost často i ta podstatně větší část normálních lidí v téhle zemi. Lidí, kteří něco umějí, kteří maji odpovídající množství znalostí, rozhledu a sebevědomí. A ne zakomplexovanců, kteří se přímo vybíjejí v tvrzeních, které jsi právě předvedl. Jsi-li po krk ve sračkách, zkus se vyškrábat ven a umejt, máš-li špínu v bytě, nebo kolem baráku, ukliď si, ale netahej do svých pocitů ménecennosti druhé, nemáš právo mluvit ani za Hama (který má samozřejmně s tou Francií pravdu) ani třeba za mně.
14. 8. 2011 03:29
Re: Fíni
Politicky i ekonomicky je Francie zapadni Evropa.
Avatar - Ham.
14. 8. 2011 09:01
Re: Fíni
Jenže západní Evropa je velká, zahrnuje spousty států/národnostní, je zde plno lokálních zájmů, jsou tu země více orientované na US, jiné méně a další vůbec a zdaleka není tak jednotná (např. ve srovnání s US) jak se nám snaží namluvit někteří strejdové z Bruselu, nic víc nic míň. V některých aspektech s ohledem na mírové poměry si dokonce jde Francie a D dost po krku a např. v zemích třetího světa dost často předvání zcela nesladěnou a antagonistickou politiku typu jeden hot a druhý čehý.
13. 8. 2011 13:19
Rally
Škodovka potažmo VW může těžit z úspěchů Hänninena (jako civilní auto má Octu RS) s Fabií S2000 o kterém se spekuluje i jako o adeptovi na sedačku Pola WRC, Fordy se prodávají celkem dobře docela by mně zajímalo jaký má vliv na prodejní čísla angažmá létajících finů v rally. Jinak pokud je mi známo, české výrobky jsou ve FIN docela populární, viz. hospoda kdesi v Helsinkách, která je plná Zetorů.
Rozbalit vlákno
0
13. 8. 2011 13:28
mpv
vw touran je co ?
Rozbalit vlákno
0
13. 8. 2011 19:11
BMW 3
Opravdu moc zajímavá tabulka :yes:

Už jsem se výše podivoval nad malými prodeji aut segmentu B a teď jsem si ještě všiml, že jaksi BMW 3 chybí....Nedá se to svádět na zadní pohon, protože xDrive a protože C-klasse se prodává dobře.

No prostě finská tabulka je pro mě jedno velké překvapení ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
13. 8. 2011 20:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 8. 2011 07:16
Re: BMW 3
Že by ve Finsku frajeři hromadně měnili svoje baworáky za Octávky si opravdu nemyslím >:D

Spíš to vidím na špatnou cenovou politiku místního zastoupení nebo Finové vyznávají trošku jinou image....
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2011 22:10
KIA CEED
kto by to povedal ze KIA CEED je celkovo desiate najpredavanejsie auto vo finsku , 2002 kuskov je zatial krasny vysledok, nikde takmer ziadny francuz ani talian,

ceed :yes:

zeby inteligentni fini kupovali smejdove kie? alebo zeby kie az take smejdy uz neboli?

nuz asi to druhe ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
13. 8. 2011 23:05
Re: KIA CEED
To se dalo čekat, že tu nakomec uděláš z desátého místa desetkrát větší úspěch, než je "jen" místo první... >:-[]
Avatar - woody-alien
13. 8. 2011 23:57
Re: KIA CEED
>:-[] :yes:

Ale na druhou stranu, Petrumrova teorie "O konci BMW 3 prostřednictvím vozu Škoda Octavia" je taky roztomilá. ;-)
Avatar - Ham.
13. 8. 2011 23:31
Re: KIA CEED
Hele, že Ty jsi přehlédl na 19 fleku I30, když je sečteš s cedníkem tak máš HyKI na bedně a máš Vánoce o 4 měsíce dřív....
neregistrovaný "malson"
14. 8. 2011 02:14
jéžiš marjá..
To se člověk musí na silnici furt dívat jen na Koktávky? Teď už i když vyjedu mimo ČR? no už teda fuj.. Kokťa kam se člověk podívá.. 8-s
Rozbalit vlákno
1
15. 8. 2011 09:25
Re: jéžiš marjá..
Nebojte se, ono do Finska je to autem celkem kus cesty.