Vypadá to dost dobře... taková zmenšená pětka, tak snad to bude vypadat stejně dobře i v menších proporcích. Myslím, že 320d bude optimální motorizace...
O úspěšnosti konceptu 5GT by se dalo polemizovat...
já bych si ho uměl představit i v 328i :-) Akorát doufám, že zde nebude odklon od zábavnosti řízení, který nastal o řadu vejš.
5GT ač to vůbec nechápu, tak prodejně je poměrně úspěšný, nic méně pokud půjde stejnou cestou, tak nechápu proč by měl být konkurentem A5sb, který je naopak sportovnější variantou k A4.
Ale jo, samozřejmě... nakonec 335 jako vymírající šestiválec by určitě taky nebyl špatnou volbou ;-). Ale po pozitivních ohlasech na 520d si myslím, že v poměru hodnota / cena / náklady bude 320d s osmistupněm tak akorát (což samozřejmě není žádná novinka).
Zahýbat zahýbají, bezpochyby, ale moc nevěřím, že ten pohyb bude nějak zásadní. Určitě se bude opět po letech prodávat 320i, u E90 prakticky neviditelná motorizace, ale 320d bude i vzhledem k posunu projevu toho motoru a kombinaci s osmikvaltem naprosto stěžejní motorizace trojky. Ono s tím odklonem od zábavnosti se to má tak, že se od ní odklánějí hlavně sami řidiči (kupci), je to zjevný trend posledních patnácti let, který je velmi lehce dokumentovatelný právě na kupovaných motorizacích druhdy sportovně zaměřených značek. ;-)
Žádný odklon se nekonal, obecně celá vyšší střední míří komfortem k luxusní třídě předchozí generace. BMW řady 5 je stále na řízení příjemný sedan, ale rozevlátost v zatáčkách s typem 530d snad nečeká nikdo.
Ale jo, ten odklon je třeba u BMW markantní... příští 1er v předokolce, velké procento prodaných x-drive, různé aktivní systémy řízení atd. Nebo se podívej na Porsche, které vzkvétá zejména díky Cayenne... to není jen příklon k vyšší třídě.
Zase co je to sportovnost? Dřív byla auta všechna až na pár vyjímek plavné kocábky, navíc všechno mělo dřív malé kola, takže ta BMW s vyladěným šasi vynikala. Dnes tě slušně sveze i obyčejný Focus, takže jde těžko nějak prorazit a stále si držet svůj odstup. Ostatně dobře to řekl WL a Dinar, kupci a situace nás k tomu nutí. Jsem ale rád, že BMW stále dělá i v dnešní sílené době zábavné auta (první jízdní ohlasy na new 1er jsou veskrze pozitivní) a snad pořád dělat bude.
Opravím tě, žádná nová 1er FWD nebude. Měla by být stávající 1er ve verzi MPV předohrab, ale rozhodně ne celá řada ;-)
Sportovnost = rychlost + zábavnost + intenzivní zážitky pro řidiče. Rychlost zůstává, ale intenzita zážitků klesá. Xdrive nebo aktivní řízení jsou zjevně ve prospěch komfortu a na úkor sportovnosti. Ano, zákazníci to tak chtějí... já přece nekritizuju, jen říkám, že se to děje.
Pokud vím, příští generace 1er bude předokolka, celá řada. Poté, co se v průzkumu ukázalo, že 80% majitelů si myslí, že předokolka je už ta jejich...
No, ono s tou sportovností, pětka nikdy nebyla ničím sportovním, jen prostě výrazně lépe jela (dynamika podvozku, odladění řízení, motor+převodovka) než konkurence ve třídě. Situace se změnila v jednom zásadně v druhém částečně. Tím prvním myslím pokrok u konkurence, všichni se podvozkově i motoricky tak zlepšili, že rozdíly mezi modely akt. generace jsou marginální. Tou druhou změnou jsou ekologické ústupky, taková E39 neměla startstop (což není až takový problém) a měla lepší, citlivější řízení, páč "žravá a neekologická" hydraulika, a to už problém je. Ale přesto, rozdíly v celkovém vyznění projevu těch aut jsou tak malé, že texty zaobírající se "ztrátou charakteru" jdou zcela na vrub nutnosti něco napsat, a dělo se tak při přechodu z E39 na E60 stejně, jako teď se brečí nad F10. Charakter pětky je pořád stejný, svižný přepravník, ať E39 nebo F10. A přestože je akt. generace větší a těžší, míra sportovnosti, beru-li sportovnost tak, jaks ji popsal, je prakticky stejná, tedy u stejně konfigurovaných aut, rozdíl je v tom, že zatímco E39 sis elektronickými "pomocníky" resp. čtyřkolkou zkazit nemohl, F10 můžeš, je to na tobě. ;-)
Já souhlasím, háček je v té větě "u stejně konfigurovaných aut". A souhlasím i s tím cos napsal nahoře, ten odklon je primárně na straně kupců.... pokud se prodá víc xDrive než zadokolek, pak je to prostě volba každého kupujícího. Horší bude, až jednička přejde na pohon předních kol... ale zřejmě profil kupujících tuto změnu ospravedlňuje.
Přesně, přesně tak! Ostatně v diskuzi pod testem 535i xDrive se to rozebíralo dost.
Jo a jak je to s tou novu 1er? Já mám info, že FWD bude jen MPV verze, ne celá řada?!
Komu se při pohledu na tohle auto nerozšiřuje chřípí, komu to necuká pod kšandou, to je mrtvej muž. Samozřejmě, že v intencích většího brášky to bude dokonalá kláda. Ve výrazu ještě intenzivnější než pětka.
Pětka má dravost i impozantnost, trojka bude muset tu impozantnost nahradit sportovním šmrncem... tak uvidíme. Já dávám pětce slušné šance to ustát :-).
No právě, toho sportovního šmrncu je na snímcích tolik, že si snad půjdu zejtra koupit tretry :-) Sázím na tři. Pětku v kombi. I když uznávám, že pětka je nádherná i jako sedan.
Musím tě ovšem upozornit, že pokud v tretrách zašlápneš v dlouhém táhlém plyn do podlahy, můžeš pak mít problém s bržděním. Na druhou stranu, stačí se naučit brzdit levou nohou, kůži na sedačce a volantu ošetřit pryskyřicí a tvůj pocit spojení s autem ti bude závidět i Seb Loeb.
Tak se s tím už smiř, Pokud s tím máš problém, tak vyhledej odbornou pomoc a neleč si své komplexy méněcennosti zde, pomůžeš tím sobě, ale i všem ostatním zde ;-)
Seš můj člověk:-) zrovna nedávno jsem mu psal, jestli by se nechtěl vys.rat na ty mobily a začít dělat zase něco pořádného. Když jsem viděl v roce 2001 poprvé naživo jeho sedmičku, absolutně jsem to nechápal. A když jsem později viděl E60, okamžitě jsem věděl, že to auto prostě musím mít.I když trojka jako taková se mu moc nepovedlo, tam se těžko něco může rovnat E36...
No, starý sedmě jsem taky nemoh dlouho přijít na chuť, ani tý pětce, ale dnes bych chtěl raděj banglovu pětku v M paketu než tu novou. Prostě se mi ta nová hned okoukala a je to všední kára, která nijak nevyčnívá ani neprovokuje, nic nedělá... A to pak už není BMW.
je fakt že ty dnešní BMWčka jsou moc nafouklé nebo v případě 7mičky roztáhlé ale to není jen u BMW. Jinak generace pod Banglem 3, 5, 7, byla apsolutní hrůza, hlavně ta trojka té sem do teď nepřišel na chuť nejvíc byla hnusná před faceliftem kdy mělarozděléné ledvinky. Tohle možná extra nenadchne ale nai tak neurazí. Jsem velký fanoušek BMW ale momentálně se mi vzhledově nejvíc zamlouvá Mercedes Benz. Audi vypadá jedna jak druhá i když tak tomu bylo vždycky.
Pevně doufám, že BMW nebude opakovat tu chybu, kdy E90ka v 35d nebyla v nabídce ve čtyřkolce (navíc byla s automatem), protože slušné svezení nabídnou právě jen šestiválce. Ty čtyřválce nemohu doporučit, na trojku nemají dost sil, a pokud jsou ta auta ještě v automatu, je to totální šnek, co pořádně nezrychlí.
Pokud by se ale nová 3er začala dělat v 35d ve čtyřkolce, bylo by to po pár úpravách přijatelné svezení. Nabídka čtyřkolek u nové pětky totiž napovídá, že BMW konečně pochopilo, že 700 Nm na zadní nápravě není to pravé ořechové. Moc sice nerozumím tomu, proč je ta 35d v nové F30 podladěná na 215 kW, když v pětce a jinde má 230 kW, ale to není nic, s čím by se nedalo něco udělat.
Chceš tím snad říct, že třeba 30d je na 3er slabá motorizace, nedej bože jako rodinné auto? Ono vůbec 3er jako "úplný ideál! rodinného auta"? Pro "liliputány" určitě ano... ;-)
Netvrdím, že 30d vůbec nejede, sám jednu mám (E91 ve čtyřkolce) a navíc trochu poladěnou, takže těch necelých 600 Nm, co by tam po úpravách mělo být, zabírá pěkně, ale upravená 35d zabírá ještě úplně jinak. Zažil jsem to v pětce a to je jiná káva. :-) Jako třeba na silnicích mimo obec nebo na dálnicích se s tím upraveným šestiválcem v 30d taky předjíždí hezky, ale každých 100 Nm je znát. ;-)
A k tomu rodinnému autu - máme čtyřměsíční dceru a je fakt, že z počátku jsme měli pochybnosti, jak to do toho kufru na dovolenou dostaneme a vyřešila to rakev na střeše a kufr je teď poloprázdný. Pro dva dospělý a jedno dítě to stačí. Jistě, pětka má mnohem větší kufr, ale ta už mi přišla jako stěhovák.
Od nové trojky si slibuju, že bude vevnitř větší, takže proto ten ideál. :-)
Tak jen pro dva lidi se čtyřměsíčním dítětem jistě 3er v pohodě stačí, ale pod pojmem "úplný ideál rodinného auta" si zřejmě naprostá většina lidí představí něco trochu jiného...
Rodinější, než 330xd, bude určitě 530xd, nikoli případné 335xd...
Přesně chápu o čem mluvíš, když říkáš že nová (né ta stará motorizace) 35d by v 3er byla peckou v kombinaci s xDrivem.... ;-) Sáhnul jsem podobně jako ty jen jinou karoserii, 180kW a 520Nm jede už dobře, ale občas by se hodilo více >:D >:D jediné v co doufám je, že BMW konečně pochopí, že když si někdo koupí xDrive do 3er, tak nechce jezdit po poli, ale chce mít jistotu i v zime - hlavní slabinu současné E9X v xDrive vidím v její vyměklosti a vysokém podvozku - přeci když chci Mpaket, tak ho chci i s podvozkem, né? A né že to nejde!!!
jinak na tech špionážních fotkách toho není až tolik vidět.. Škoda - jsem zvědav naživo a na kupé!! Možná budu příště muset do většího kupé ;-)
Moje řeč, úvahy konstruktérů v Mnichově o tom, že k xDrivu do trojky nedávají M Sportfahrkwerk, jsem nepochopil. Standardní trojkový podvozek sice není úplně špatný, ale sportovní stabilizátory a pružiny M paketu by trojce výrazně prospěly. V rychlých dálničních obloucích je mírné pohupování znát. Když to srovnám se svým druhým autem 130i se sportovními stabilizátory od HaR, to je onačejší pevnost. ;-)