Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai Veloster – 3+1 po korejsku

Korejské kupé útočí na VW Scirocco a Renault Mégane Coupé výstředním designem, trojicí dveří i atmosférickým motorem 1,6 GDI.
Zpět na článek
16. 8. 2011 09:26
16. 8. 2011 10:15
16. 8. 2011 12:42
16. 8. 2011 11:01
16. 8. 2011 12:03
16. 8. 2011 12:08
16. 8. 2011 12:24
16. 8. 2011 12:32
16. 8. 2011 12:38
16. 8. 2011 12:42
16. 8. 2011 12:49
16. 8. 2011 12:55
16. 8. 2011 13:08
16. 8. 2011 13:14
16. 8. 2011 13:17
16. 8. 2011 13:31
16. 8. 2011 13:34
16. 8. 2011 16:50
16. 8. 2011 18:06
16. 8. 2011 18:51
neregistrovaný "zulyk"
16. 8. 2011 20:35
16. 8. 2011 21:33
17. 8. 2011 07:47
17. 8. 2011 08:08
17. 8. 2011 11:29
17. 8. 2011 16:29
17. 8. 2011 22:25
18. 8. 2011 07:54
17. 8. 2011 08:52
neregistrovaný "zulyk"
16. 8. 2011 19:03
16. 8. 2011 11:05
16. 8. 2011 11:44
16. 8. 2011 12:09
16. 8. 2011 12:32
16. 8. 2011 19:02
16. 8. 2011 22:13
17. 8. 2011 09:39
16. 8. 2011 13:33
16. 8. 2011 13:56
16. 8. 2011 15:49
16. 8. 2011 09:26
MOTOR
K motoru: ač-li nejsilnější atmosférická šestnáctistovka na trhu (140 koní); pořád se zdá slabší, ovšem POZOR! Chystá se 2012 nový motor 1.6 T-GDI s výkonem 155kW (přes 200 koní) - tam by to již byl rozdíl! :-)

WORLDFANS.COM: [odkaz]

New 1.6 liter direct-injection turbo will produce 208 bhp (155 kW / 211 PS) and 265 Nm (195 lb-ft) of torque.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Emel
16. 8. 2011 10:15
Re: MOTOR
Možná by nebylo od věci si ten článek přečíst, než k němu budeš doplňovat informace:

Zřejmě již příští rok bude Veloster nabízen rovněž s novým motorem 1,6 Turbo GDI s přeplňováním a přímým vstřikováním. Hyundai na letošním šanghajském autosalonu uvedlo, že přeplňovaný čtyřválec bude poskytovat výkon 153 kW a maximální točivý moment 265 Nm. Německý Auto Bild však v minulosti psal také o plánovaném slabším provedení se 128 kW.
16. 8. 2011 12:42
Re: MOTOR
;-) - jej klid, článek byl přečten! Já chtěl jen zdůraznit onen nový motor, neboť dříve probíhala u Velosteru diskuse ohledně motoru a výkonu atp. A samozřejmě jsem chtěl info doplnit odkazem, zdůraznit, že pak to zase bude o lecčems jiném... :-)
16. 8. 2011 11:01
Re: MOTOR
A k čemu to bude tak tragickému autu dobré?
Udělat z něj neřiditelnou potvoru?
16. 8. 2011 12:03
Re: MOTOR
Uz som to raz pisal. V zapadnych testoch vychadzaju testy, zvlast podvozku!!!! velmi dobre: Priklad:
Die erste Fahrt im Vorserienmodell mit neuem 1,6-Liter-Benzin-Direkteinspritzer weckt Vorfreude auf die Serienversion. Denn bereits jetzt gefällt das ausgewogene, sehr sportliche Verhalten des Fronttrieblers. Geringes Untersteuern, fein regelndes ESP – Hyundai hat seine Hausaufgaben gemacht.[odkaz]
Dalsi test:Auf ersten Testkilometern wurde der Veloster durchaus den sportlichen Kernwerten eines Coupés gerecht. Das Fahrwerk ist bei weitem nicht zu hart abgestimmt. Die Lenkung könnte dagegen deutlich straffer sein, um mehr Rückmeldung von der Straße zu liefern. Der Veloster ist kein ausgeborener Racer, dazu fehlt ihm ein wenig der Leistungspunch, den zum Beispiel ein Turbomotor liefert. Der Fahrspaß kommt aber trotzdem nicht zu kurz. [odkaz]
Takze naozaj nevie, o co komu ide. V kazdom teste, ktory som cital, nasli aj nedostatky, ale to co citam tu u niektorych, nezodpoveda testom urobenych v DE a AT. Preco? Necham odpoved na kazdeho z vas :-) .
Avatar - kari.laz
16. 8. 2011 12:08
Re: MOTOR
A tady zase víme, že nijak dokonalý podvozek ještě zhoršili aby ušetřili.
16. 8. 2011 12:24
Re: MOTOR
Osobně ho nepovažuji za dobré auto. Mohl by bojovat cenou, bohužel jen mohl, protože tak zatím nečiní.
16. 8. 2011 12:32
Re: MOTOR
to ze ty osobne ho nepovazujes za dobre auto v tvojej koncernovej dutohlavke je nastastie prd platne pre to auto a ma hodnotu prdu kozmonauta na marse.
16. 8. 2011 12:38
Re: MOTOR
Opět ses projevil jako duševní mrzák.
Gratuluji, takhle se tu veřejně fackovat, to chce kus odvahy, nebo spíš blbosti. :-!
16. 8. 2011 12:42
Re: MOTOR
lepsie dusevny mrzak ako zakomplexovany vw-dutohlavok kritizujuci vsetko okrem fau-ve
16. 8. 2011 12:49
Re: MOTOR
Já mám na kritiku stejné právo, jako kdokoliv jiný. Pokus se to pochopit. :-!
16. 8. 2011 12:55
Re: MOTOR
tak zapni gebulu a pochop ze take iste pravo mam aj ja ta kritizovat
16. 8. 2011 13:08
Re: MOTOR
Ty seš schopen se leda navážet do ostatních. Což jen ukazuje na tvé mizerné sebevědomí. Je to tvůj osobní boj, mě si jako člověk u zádele. :-!
16. 8. 2011 13:14
Re: MOTOR
keby som ti bol u zadele tak na mna nereagujes treti krat >:D a na tvoje stupidne kraviny budem s radostou reagovat.
16. 8. 2011 13:17
Re: MOTOR
Víš, kdybys byl vůbec sto něco pochopit, poznal bys, že tu nechávám vyniknout tvojí osobní malost.
Shazuješ jen sám sebe, Péťo.
16. 8. 2011 13:31
Re: MOTOR
mozno v tvojich ociach, v mojich ociach sa zhadzujes ty. :no:
16. 8. 2011 13:34
Re: MOTOR
Ani nedoufám, že bys pochopil, že by na to tvá inteligence mohla stačit...
16. 8. 2011 16:50
Re: MOTOR
Kdybys ho měl u zadku jak píšeš, neměl bys potřebu zde nechávat nic vynikat... Tlučhubo jeden >:D
16. 8. 2011 18:06
Re: MOTOR
Stale som sa nevozil vo Velosteri ale naozaj recenzie zo sveta su ohladne podvozku daleko pozitivnejsie ako redaktor auto.cz Na druhu stranu cakat zazraky od znacky, ktora sice napreduje extremne rychlo ale iste veci jej stale unikaju (doladenie podvozku, kvalita riadenia odhlucnenie) nie je namieste. Chybou mozno je aj ten prilis agresivny vyraz karoserie, ktory sa mi nazivo pacil. Zakladny Veloster sa zacina javit ako imidzovka pre baby do mesta ci pre mladych a nie pretekarsky ekvivalent k Meganu RS (tomu sa snad casom aspon priblizi 211 k verzia s turbom v roku 2012, kde ocakavam aj upravy na zakladnom podvozku). Ked ta medzi viacerymi novinarmi dopadne zle to bude pruser ale nie zakladna 1,6 so 140 konmi. Inak 18 kola urcite nebudu robit zazraky ani na super odladenych napravach konkurencie (vid moj odkaz na teste DS3 v diskusii k testu Velosteru).

K i40 - v tej som viezol a ako vacsina novinarskych testov/recenzii som z toho auta velmi velmi prekvapeny. Porovanie s Fordom neobstoji, kedze Hyundai prisiel s konceptom Genus v roku 2006, na ktorom prvykrat ukazal tvary fluidic sculpture. Ford v tej dobe este len pripravoval koncept Kugy a Mondea. Takze v tom zase treba mat jasno. Thomas Burkle nie je medzi dizajnermi ziadna nula a jeho praca znacku pomaly posuva dopredu.

Pockajme 2-3 roky ako trh ohodnoti nove produkty - ja im za odvahu a tempo priblizovania sa konkurencii drzim palce.
neregistrovaný "zulyk"
16. 8. 2011 18:51
Re: MOTOR
je to (aspon pre mna) taky malicky podraz od Hyundai-a s tymto autom ;-) osobne som cakal, ze sa konecne vytiahnu a ukazu "svaly" a toto auto poriadne poladia a budu ho moct smelo postavit proti najlepsim konkurentom. No sudruhovia sa rozhodli inak a postavili auto sice stylove, no v zakladnom prevedeni uplne priemerne, skoda. Ostava uz len dufat, ze s tym fukanym motorom pride na rad aj doladenie zvysku auta a Hyu konecne postavi aj auto, s ktorym bude radost jazdit. a ze to sudruhovia vedia, naznacil uz genesis coupe ;-)
16. 8. 2011 20:35
Re: MOTOR
Souhlas :yes: Nelámu sice hůl definitivně, ale radost z téhle kyselé omáčky nemám ani trochu.
16. 8. 2011 21:33
Re: MOTOR
Som rad, ze zahranicne positivne recenzie na Veloster necitam jediny :-) , lebo tu niekto v Auto.cz nieco napise a podla mnohych to tak musi byt >:D .
17. 8. 2011 07:47
Re: MOTOR
Andy, tvoje nadšení a vědomosti jsou mi sympatické, ale jsem pro fandění s chladnou hlavou. Našel jsem zatím jen pár recenzí na Veloster na anglicky psaných relevantních autoserverech a všechny mají výhrady k podvozku: [odkaz] , [odkaz] [odkaz] . Podobně, i když celkem ohleduplně, referuje Svět motorů. Všichni očekávali, že sportovně agresivní vzhled Velosteru vyjadřuje jeho jízdní vlastnosti a určení. Přispěly k tomu i výroky generálního ředitele Hyundai America Johna Krafcika - protože tam ležela váha vývoje auta - který ukazoval jako na benchmark na Hondu CRX, a dokonce na Caterham Super 7 (pro řízení). Tak to prostě je a dodatečné řeči o stylovce už situaci nijak nezlepšují. Evropské značky a třeba i Honda, Nissan nebo Mazda opírají image modelu o gruntovní základ techniky a jízdních vlastností, který stojí na prověřené tradici. Hyundai si jako mladá značka tenhle základ musí postupně vytvořit, pokud ho někdo má brát vážně - nedá se to nahradit sebevýstřednějším natvarováním kastle. Právě proto bylo důležité, aby ve Velosteru dal najevo, že po deseti letech prudkého rozvoje se už naučil udělat sportovně orientovanou platformu s předním náhonem. A proto teď ty rozpaky z nepřesvědčivých prvních jízd. A proto třeba mě v téhle chvíli naprosto nezajímá design exteriéru a omílané třetí dveře a střešní okno vzadu - stejně jako mi je v podstatě jedno, jak vypadá CRX nebo CR-Z. Naopak bych velice rád slyšel nějakého důvěryhodného redaktora - někoho jako Steva Sutcliffa z AutoCaru - říct zhruba tohle: "Hyundai se po podivném začátku chytil za nos, a poladil Veloster na zábavné vozítko, které vám přicucne nohy k pedálům a daruje vám radost i z nejhrbatějších okresek". Jinak bude celé slavné turbo 155kW ve spojení s podvozkem blamáž. Asi tak. Leštěnky, polepové pruhy, lapání koček a jiné voloviny sem imho nepatří.
17. 8. 2011 08:08
Re: MOTOR
Tak potom Patrik sa mi len potvrdzuje, co uz tu na webe aspon 1000 krat odznelo, ze co clovek, to iny nazor, pretoze ja tiez citam skor pozitivne ohlasy na Veloster. V jednom nemeckom teste si napr. nevedeli vynachvalit sedacky a v druhom teste ich kritizovali. Asi nejde urobit auto, ktore by vyhovovalo vsetkym :-| .Z testov, ktore som doteraz precital, boli asi z 80% na Veloster pozitivne a podvozok bol malo kritizovany, skor pochvaleny, ze je dore vyvazeny (viz odkaz uplne hore odo mna). Skor im nesiel pochuti motor ako podvozok. Raz darmo, sto ludi, sto nazorov.
17. 8. 2011 11:29
Re: MOTOR
Tady jde, Augustine, o něco jiného než o sedačky nebo základní motor nebo o chování auta na rovném povrchu. Jde o koncepci auta, o sliby a jejich plnění. A lidi z Edmunds nebo Car Enthusiast nejsou nedělní bloggeři, ale profesionálové s autoritou a jejich pocity jsou poměrně směrodatné. Stejně tak nemám důvod nevěřit v poctivost testování, které dělalo AutoCZ. A že hlavní garant Velosteru Krafcik uváděl jako vzor Hondu CRX, je další fakt. A CRX opravdu není kočička s mašlí. Ani sto názorů jiných lidí nic nezmění na tom, že Hyundai výslovně vyvolal jistá očekávání, která (zatím) nesplnil. Druhé auto do rodiny, řeči o městském kupé a přirovnávání k podivnému mixu jiných aut, to je sice prima, ale je to už jen marketingová masírka prodejce, která má přitáhnout další cílové skupiny. Však jako městský crossover má Hyundai rozpracovaný koncept Curb.
17. 8. 2011 16:29
Re: MOTOR
Souhlasím s tebou a chápu, cos chtěl říct, ale myslím, že tenhle krok se ani moc Hyundai nedá zazlívat... Ty očekávání jsme si udělali myslím hlavně mi sami - věděli jsme, že Hyundai už dnes dokáže postavit kvalitní "běžné" auto, a proto jsme byli tak zvědavý, jak se popasuje s kategorii malého sporťáku, navíc okořeněnou řadou celkem dost netradičních (nebo zajímavých) řešení... Hyundai udělal jen to, co dělají i ostatní automobilky, vychválil své auto bez ohledu na jeho kvality, ale to mu nelze vyčítat - já osobě jsem ještě nezažil automobilku, která by řekla o svém autě, že je špatné... To, co bude současnou generaci prodávat, bude právě ona originalita celého vozu, popřípadě cena (která podle mně půjde ještě dolů), na super jízdní vlastnosti si v podání Hyundaie asi ještě počkáme (možná do nástupce současného Velostru, možná jen do ostré verze toho současného...), ale já myslím, že by se to čekání mohlo nakonec vyplatit... Jinak opět kvalitní příspěvky, u Tebe klasika :-) :yes:
17. 8. 2011 22:25
Re: MOTOR
Myslim, ze ti rozumiem Patrik. Len chcem povedat, ze tie testy su UPLNE :-| odlisne. A Veloster nebol testovany na rovnej ceste, ale jeho SPORTOVE VLASTNOSTI, pretoze sa tam pise toto:

Die erste Fahrt im Vorserienmodell mit neuem 1,6-Liter-Benzin-Direkteinspritzer weckt Vorfreude auf die Serienversion. Denn bereits jetzt gefällt das ausgewogene, sehr sportliche Verhalten des Fronttrieblers. Geringes Untersteuern, fein regelndes ESP – Hyundai hat seine Hausaufgaben gemacht.

Preklad: "Prva jazda s predseriovym modelom s novym 1,6 benzinovym motorom s priamym vstrekovanim vzbudzuje velku radost uz na seriovu verziu. Pretoze uz teraz sa nam paci vyvazene, velmi sportove chovanie auta. Prakticky minimalna nedotacavost, velmi jemne fungujuce ESP, Hyundai svoju domacu ulohu splnil.

Podobny vysledok maju i ine nemecke a ceske testy. Ja sa nehadam kto ma pravdu. ja sa skor pytam, ako je mozne, ze vyjdu tak naprosto odlisne vysledky??? :*) :*)
18. 8. 2011 07:54
Re: MOTOR
Jinochu a Augustine, oběma vám díky za kvalitní reakce :yes: Ani já se nehádám, protože po přečtení několika dojmů z prvních jízd - ve většině případů navíc s předsériovým autem - určitě nejde dělat konečné závěry. Co mi vadí, to jsem myslím už docela podrobně vysvětlil (i v debatě u testu AutoCZ atd.). Očekávání, která jsme měli, nevznikla ze vzduchu, ale během několika let, kdy Hyundai vysílal signály o koncepci a účelu Velosteru. Matt Prior z AutoCaru, kterému za ty roky prostě věřím, taky jezdil s předprodukční verzí a říká tohle:

"From rest, the steering is well-weighted and linear. The low-speed ride, however, is on the harsh side. There are big vertical movements around town, with none of the suppleness we’ve come to expect in, say, Hyundai’s own i30.

It’s the same at higher speeds, too; failing ever to quite settle. That can make the Veloster feel dynamic and agile, but our experience with, say, the Scirocco, Ford Fiesta Zetec S or Citroen DS3, is that decent handling doesn’t have to come at the expense of a sophisticated ride.

Other cars, like the Mini Cooper, or Alfa Romeo’s Mito, do make the compromise, sacrificing comfort for a faux-agile feeling. With an ideal set-up the Veloster wouldn’t."

Stručně řečeno: Vyvážené a přímočaré řízení z klidové polohy, ale už v nižších i vyšších rychlostech se Veloster chová neklidně, což může budit dojem dynamičnosti a agility, ale jsou auta, která to dokáží řešit a zachovat zároveň sofistikované jízdní chování - Scirocco, Ford Fiesta Zetec S nebo Citroen DS3. Ano, jsou taky auta kompromisní, která komfortní chování obětují pocitu zdánlivé agility - Mini Cooper nebo Mito. Ale Veloster by při správném nastavení takový kompromis dělat nemusel. Zatím je tam i po městě tvrdý projev, výrazné nadhazování v kolmém směru, bez pohodové pružnosti, kterou jsme čekali.

A pak dělá Prior tenhle závěr: "There’s still a lot of work to do on the chassis, but the promise is there.

By my thinking, Hyundai ought to do everything it can to release the Veloster’s full driving potential.

There are a lot of competitive and desirable cars at this level, and if Hyundai can make its coupe one of the best cars around to drive, it’ll give itself a useful leg-up."
(tady odkaz: [odkaz] )

Čili: Zbývá spousta práce na šasi, ale je tam příslib. Podle Priora by měl Hyundai udělat maximum, aby naplno realizoval jízdní potenciál Velosteru. V této skupině je řada konkurenceschopných a atraktivních aut - a pokud Hyundai dokáže zapracovat na svém kupé tak, aby patřilo mezi auta, která se řídí nejlíp, pomůže si tím o pěkný krok vzhůru.

Matt Prior to říká velice decentně a povzbudivě, ale ve vzduchu visí i druhá půlka toho sdělení: a když Hyundai Veloster na takovou úroveň nedotáhne, bude z toho zase jen jedno plácnutí do vod automobilového průmyslu a Hyundai si tím k lepšímu postavení brandu nepomůže.

Ano, Augustine, je divné, že v německém testu to vidí jinak než 4 anglicky psané ziny z různých částí světa a než dva testy podle mě solidních českých redakcí. No tak ještě počkáme, uvidíme, jak se to vyvine. Díky za debatu a zdar :yes:
neregistrovaný "zulyk"
17. 8. 2011 08:52
Re: MOTOR
:yes:
16. 8. 2011 11:05
Realne
Tak jsem mel tu cest uz 2x... pekne jsem si ten autak prohledl, jednou v oranzove, potom v cervene... v realu to vypada opravdu dobre :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Guttalax
16. 8. 2011 11:44
Ideální
;-) Pro týnedžry ideální auto na rozflák. Než tátovi zmasírovat Audinu-tož raději toto Tamgoči-korejcostér :-! Počítám ,že víc jak 50 kusů ročně tady neprodají.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - kari.laz
16. 8. 2011 12:09
Re: Ideální
Tak z cenou 500 litrů to víc opravdu asi nebude.
16. 8. 2011 12:32
Re: Ideální
tebe sa zda ze tym autom chce hyundai trhat rekordy fabie?
Avatar - Blue Sun
16. 8. 2011 19:02
Re: Ideální
Už ten Gutalax nežer, padají z tebe hrozné sra*ky...
Avatar - kari.laz
17. 8. 2011 09:39
Re: Ideální
Neblázni, to už je moc. >:D
17. 8. 2011 16:34
Re: Ideální
Jen, abych zchladil dvou Guttalaxní žáhu... Tak ani VW Scirocca se u nás loni neprodalo víc, jak 100ks... ;-)
16. 8. 2011 13:33
Díky redakci
Díky redakci za přehledné shrnutí stávajících informací a za první porovnání s konkurencí. Jen by se ještě šiklo cenové srovnání, nebo jsem něco přehlédl? Debatu o rozpornosti Velosteru máme u testu, kde už někdo z kolegů připomněl staré pravidlo, že forma má odpovídat obsahu, čili funkci. Už jsem to psal, takže tady můžu jedině souhlasit s Jossalitem, že implantovat 155 kW motor do auta, které má podle všeho nesportovní a při zatížení navíc neklidný podvozek, prostě nedává smysl. Doporučuju pro srovnání test Hondy CR-Z: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
16. 8. 2011 13:56
Fordndaj
..... Hyundai mi byla velmi sympatická značka. Měl jsem Ponyho, výborný spolehlivý čipera. Ale tohle je na mě už moc. Obšlehli Forda a teď to míchají a rozplizávají a já nevím co.
Osobní poznatek: zkusil jsem jinak celkem pohledný i40 v plné náloži, tzn. skurka a tak. Co mě totálně odradilo tak ten hnusný smrad z auta. Auto v kůži musí kůží vonět, ano vonět a ne smrdět jak kýbl od lepidla.
A pak, když už budu chtít Forda, tak si toho Forda koupím a nebudu podporovat kopíráky z rýžové zátoky. A dále motor: 1,7 na tak velké auto je to dost nebo ne? A řeči o kvalitě interiéru a podobně.... dokud budou evropské automobilky produkovat, tak nechápu důvod, proč bych měl kupovat tohle... :no: Vždyť všecko je lepší než, a je mi to líto, že to říkám, tohle. Elantra - to auto nemít dveře tak má světla kolem celého auta. Celkem stravitelný je ix20, to je pohoda...ale zase, proč tohle, když u Forda mi dají origo. Za mě celkově :no: 8-s :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xavier911
16. 8. 2011 15:49
Re: Fordndaj
Ford je fajn, Hyundai je fajn a levnejsi, tak proc bych mel kupovat forda? Sedni si nekdy do noveho forda s kuzi a uvidis, ci bude vonet kuzi :), mozna jiny oder lepidla nez v hyundai, ale furt to je lepidlo... tot muj osobni poznatek a nazor.
Avatar - xavier911
16. 8. 2011 15:54
podvozek a jizdni vlastnosti
ten podvozek asi nebude to prave orechove, ale kdo by jsi kupoval Velostera kuli tomu, aby vymital apexy? na to bych si radsi poridil dieselovou imprezu nebo clio RS, mazdu mx-5 u kterych se to tak trochu ocekava, Veloster je fajn nakupni taska pro holky a lestenky, kterym jde o to se ukazat, nikoli trhnout rekort v Sosnove nebo cestou na Karlstejn....a to si myslim Veloster splni na 150%...je fakt, ze marketing je silny nastroj a paradox je, ze porad tem kecum naletime :-)
Rozbalit vlákno
5
16. 8. 2011 16:19
Re: podvozek a jizdni vlastnosti
:yes:
16. 8. 2011 19:01
Re: podvozek a jizdni vlastnosti
Dieslovou imprezu?
Avatar - Blue Sun
16. 8. 2011 19:04
Re: podvozek a jizdni vlastnosti
Diesel táhne vodspoda, přece...
Avatar - xavier911
16. 8. 2011 20:03
Re: podvozek a jizdni vlastnosti
no po svezeni s benzinou 2.0 radsi tu dieselovu, jede fakt lepe...aby bylo jasne, bavime se o cene kolem 600k za nove/predvadeci auto...
16. 8. 2011 20:33
Re: podvozek a jizdni vlastnosti
Za 600 tis. už seženeš skoro jakýkoliv HH, obzvlášť když se spokojíš s předváděčkou, proto jsem se pozastavil nad tou dieslovou imprezou..
16. 8. 2011 22:37
Líbí se mi čím dál víc
Líbí se mi čím dál víc (zatím jen na fotkách), ale s torzní příčkou ať jdou do **.
Rozbalit vlákno
0