V testech M5 i M3 se spotřeba řešila. Dokonce i emise CO2. Říkat tomuhle autu speciál je dost odvážné, do terénu se nehodí, na silnici se najde spousta rychlejších a schopnějších aut. Mě by opravdu zajímalo, kolik u pumpy člověk zaplatí za to, že sedí vysoko a všem říká hej.. mám ho fakt malýho.
GCh je obyčejné auto, u X5 50i by určitě spotřebu také popsali. Jenže tohle je speciál, asi jako Cherokee SRT8. A u speciálů se o spotřebě nemluví, to je drzost.
Díky za reakci! Rád jsem se dozvěděl něco víc. X5 mě nějak designově nezasáhla, X6 se mi líbí víc ale zase ta praktičnost hraje pro X5.. Hlavně že je na výběr :-). Vždycky jsem měl rád klasické sedany, ale po svezení v tátově Grant Vitaře se mi ten vyšší posaz a větší přehled začal taky zamlouvat. Tak ať to jezdí! Tři sta koní už je solidní stádo:-)
Tak jest, pozorujem vseobecny prechod k SUV prave pre tieto dovody. Akurat nechapem, preco to kazdy druhy kupuje manzelke na vozenie po meste, ved to ma prednu masku vo vyske detskej hlavy a mnohe zenske nevidia pred kapotu. O cuvani ani nehovoriac. Kamosova 158cm vysoka manzelka na Touaregu (ahoj, Klaudia) takto zopar aut pri cuvani zrusila. Nastastie iba aut.
jo právě kvůli lepšímu nastupování už u týhle koncepce zůstanu, tak nějak jsem si zvykl na to vylejzání po žebříku, ale i na rozhled na křižovatce i na silnici + subjektivní pocit větší bezpečnosti taky není k zahození
Nemám X5M, ale jen X5 3.0SD, ca 300 koní. Původně 19" alu 265 vepředu, 285 vzadu, teď 21" ferric grey 285 vepředu, 325 vzadu :-) s autem jezdím 60% město, 40% mimo a dálnice. na dálnicích je to křižník, co málokdo dá, dost často využívám potenciál auta, spotřeba parádní, max. 15/100, ve městě do 12. parkování v pohdoě, vše je o zvyku, vždycky jsem měl velký auta, byť ne SUV. Jen je třeba dávat pozor na kola, do myčky se běžně 325mm nevejde, totéž obrubníky atp - minulý týden jsem parkoval ve vídni, kde mají parkovací domy, dojel jsem spirálově asi 200 metrů dolů, kde cedule a frajer, že auta jen do 1,5 metru, takže jsem si to vycouval skoro celý zpět a rantly tam byly asi 30 cm, taklhe dlouho jsem ještě necouval :-) totéž parkování v podzemních garážích, kde je málo místa (právě zmiňovaná víděň..). výkon asi většině stačit bude, měl jsem i silnější auta, takže hlavně na dálnicích při kickdownu by se ještě něco hodilo, ale to vždycky, každopádně dost zvažuju upgrade na 320-340 koní. prodleva při kickdownu 1-2 sekundy, což mě dost irituje, řadička ještě 6-stupňová, docela pomalá, lituju, že jsem si měsíc dva nepočkal na facelift, kde je 8 stupňů a prej o mnoho lepší automat. s 325mm alu auto nezná hranic, nedá se utrhnout, dálniční zatáčky 200km/h bez problému, ohromnej respekt řidičů - 90% uhýbá samo s velkým předstihem. brzdy perfektní, nevadnou, váhu mastodonta zvládají se stoickým klidem. prvda mám najeto za rok 30 tisíc. vesměs spokojenost, po emku pořád koukám, ale řeším, jestli těch 200 koní navíc bude stát za min. dvojnásobný náklady i pořizovačku, nějak mi tahle rovnice nesedí, i s naftou je docela sranda, na kterou se nechytá 99% aut. řešil jsem i x6, ale tam jsou jen 4 místa a na * zavazedelník, občas něco převážím + 3 děti a 2 psy :-)
Ako som uz bol spomenul v inej diskusii, odporucam nadsencom po vyskusani X5 M presadnut do starej E60 M5 a bude hned vsetkym jasno. Jedina mnou zaznamenana vyhoda tohoto SUV je paradoxne o 2 litre nizsia spotreba podla palubneho pc (oproti starej M5). No, musim spomenut aj lepsie nastupovanie a trakciu v zime. Ale na to staci aj X5 3,0D. Tot vsjo.
Souhlas, nechápu proč furt omezujou prostor v autě nanicovatým středovým tunelem a řidič si pak nemá kam dát nohy. Když jedu v nový oktávce tak to je taky pěknej "kulotlač" a co teprv nová fabka, tam to designéři ještě okořenili idiotským rohem zrovna v místě kde je koleno. Někdy bych chtěl potkat toho konstruktéra, kterej tohle ve Fabii vytvořil.
Tohle auto jsem nikdy moc nemusel vzhledově mě moc nebere a ani ta koncepce sporťáku v převleku mě nijak neoslovuje. Proto jsem si rád přečet jaké to auto ve skutečnosti je. Bohužel mě ta recenze docela zklamala, kromě tradičně výborné fotogalerie jsem se toho moc nedozvěděl. Zajímalo by mě kolik autor článku s tím autem odjezdil kilometrů.
Přišlo mi to podobné jako když kamarád dostal od rodičů novou X5 a jediné co mi k tomu řekl je kolik to má na tacháku a že to jede, hrozně to jede, pořád to jede, ty vole to jede.... Zajímalo mě jak se s takovým autem jezdí po městě jak se s tím parkuje, jakou to má spotřebu, jak je přístupný kufr.. Jasně většina věcí bude stejná jako u normální X5, ale aspoň tu spotřebu. Pak by mě zajímalo jak na to auto působí boční vítr, jak se chová podvozek na D1 nebo jestli se s tím dá jet aspoň po polní cestě.
Autor clanku zminuje litrovy vykon 126 koni. Zadna hitparada na to, ze to ma dve turba. A M s otackomerem kde je vystraha u 6500 otacek neni M. Uz se to moc nelisi od lepsiho TD. Era opravdickych motoru jako treba ten z Hondy S2000 je holt nenavratne pryc.
EDIT: Jeste samosebou LFA, ten se taky otacek neboji
Vrchol techniky byl motor z M 5 desetivalec todle uz je normalni BMW 4.4 akorat s dvema turby...
A v budoucnu se dockate v EU v divizi M diesl motoru jak uz se pise (autoweb)napr.
Takze se da rici aspon ze to ma zatim benzin pod kapotou..
Děkuji za pozitivní ohlasy. Byť musím přiznat, že zmíněnou biblickou terminologii jsem načerpal při hraní Heroes of Might and Magic III za Stronghold >:D;-)
Já myslím, že většina kritiky (vyjma ekologických připomínek) na podobné monster trucky pramení ze snahy porovnávat je se supersportovními automobily. Marnotratnost a koneckocnů i nespolehlivost je oběma vlastní.
Hledat v nich smysl je stejné jako hledat smysl v autě pro ježdění do práce o výkonu více než 100 koní.
Dvanáctiválcové Lamborghini je taky z praktického hlediska auto k ničemu, nejde s ním jezdit v dešti, o vhodnosti na východoevropské silnice nemluvě.
Vůbec mi toto auto nedegraduje "divizi M", stejně tak jako CAYENE mi nevadí v autosalonu PORSCHE.
Pro mně je to prostě vrchol technologie. Mít porsche, limuzínu a nevědět co dál s penězi, jdu do něj. :-)
Koneckonců pro většinu z nás daleko lákavější PORSCHE 911 je také koncepčně nesmyslnější než základní řada boxster/cayman a přesto je to kult sportovního auta.