Zatímco většina konkurentů následuje trend zmenšování objemu, redukce počtu válců a opouštění atmosférického plnění, ve Stuttgartu jdou vlastní cestou.
Když to vezmu podle žen a slečen, které znám, tak se často líbí "roztomilá" auta. No a malá auta bývají roztomilá. Pak je tu ten druhý extrém, kdy jsou oblíbení mastodonti jako je Q7. Takže si to minimálně z části dělají ženy samy. Většinový požadavek je, aby bylo pěkné. Moje dlouhodobá partnerka měla otevřené XKR. A před tím otevřené TT. Máma má zase ráda malá auta, A1, Mini a F500 jsou její favorité v současné produkci.
Tahle logika vychází z toho, že vyšší třídy jsou vhodné hlavně na dlouhé trasy, které jezdí zaměstnaný chlap. Kdežto nižší třídy jsou vhodnější do města, tedy jako nákupní taška pro partnerku/ milenku. Pokud člověku není proti srsti provozovat Q7 jako městské auto, pak proč ne. Dalším faktorem jsou samozřejmě finance.
Je to očividně věc vkusu. V interiéru dřevo mám. A na 60 se necítím. Kov je někdy až moc chladný a s některými barvami vyloženě nejde dohromady. Já bych si prostě hliníkový obklad ke krémové kůži jen tak nekoupil. Většina interiérů to nesnese.
Když už se bavíš o předchozí generaci, tak, paradoxně, větší a těžší SL 55 AMG poskytlo lepší řidičský zážitek. Nicméně Mercedes skutečně přitvrdil. Dnes je v módě sportovní elegance a MB nezůstává stranou.
SLK je skvělé. Z4 se mi líbí víc, ale SLK si jí dá na trati k svačině (můj názor po zkušenosti s 30i, 35i, 35is a 350 CGI) - bráno z hlediska jízdních vlastností, výkony se těžko porovnávají díky velmi rozdílné nabídce motorů. Jediné lepší auto (z hlediska jízdních vlastností) v této kategorii je IMHO Boxster.
První a druhá generace Z4 jsou nebe a dudy. A nechápu, na co to je reakce. Napsal jsem, že se na 55 AMG těším. A že TT pro mě není plnohodnotný konkurent.
prosím tě vyřiď té paní, že je mi naprosto ukradená a nechápu, proč marní čas reagováním na mně, když jí totálně ignoruju. A vůbec nechápu, proč jí pohoršuje, že je Mercedes pro starší kupce, však jí taky není dvacet...
Pamatuju bylo to v TOP GEARU, ale ač to byla zábava, bylo to vlastně vyznamenání pro škodovku, protože oni ve skutečnosti nesrovnávali, ale ukazovali její přednosti.
Vůbec jsem to NEmyslela jako nějakou "kritiku" zrovna VÁS - z mé strany to byla spíš jen "obecná úvaha/povzdechnutí" (na docela rozšířenou "praxí" ;-)
PS: U vás to "docela ok" :-)
PPS: Forester? Ten jí tedy PŘEJi :yes:;-)
Pěkný den (večer) :-)
Kylie, je to trosku jinak. Penize jsou vzdy az na prvnim miste. V momente kdy dostanu nabidku za mesicni pronajem C5-ky ve stejny vysi jako jsem to obdrzel od MBFS, tak ver, ze moje zena bude jezdit C5 at je to o centimetry, decimetry, nebo metry delsi auto nez moje. V tuhle chvili jsem ale nic takovyho nedostal, takze bud muzu s ohledem na rodinnej rozpocet poridit 4 roky stary auto, ktery bude vetsi nez moje stavajici, nebo vyuzit nabidky a mit Acko, ktery je novy, bezpecny, v zaruce...
Kdyz by moje zena na matersky najezdila tolik km/mes. jak ja, tak bychom taky asi uvazovali o necem jinem. Realita je ale takova, ze za rok ujede cca 10000km a na to nejakej dvoulitr v nafte neni treba.
S C5 problem rozhodne nemam, CL rozhodne nevlastnim...
Treba z toho co jsem napsal Ti moje zena prijde jako manipulovatelna osubka.... ver, ze opak je pravdou a ackoliv je jejim snem minula generace foresteru, tak v tuhle chvili, kdy rodinnou kasu plni jen muj prijem uznala, ze je treba setrit a ze jeji Acko ji staci. Tecka
Hezky vecer :-)
To bylo k tomu "já CHLAP si koupím "velké" auto a ženě/partnerce/milence něco malého od téže značky" = přitom je to DĚSNÁ "bubost"!
To "velké" auto (třeba Citroën C5 - pro ty co s ním "mají problém" tak třeba Mercedes CL) se proti "malému" autu (třeba C3 nebo A-Klasse) řídí "snadněji" a lépe atd. Prostě s tím VĚTŠÍM (co si "nechá" CHLAP) se jezdí MNOHEM líp, s tím menším (co dá "slabé" ženě) se jezdím MNOHEM hůř..
Tak TOHLE jsem měla na mysli, na TOHLE jsem myslela.. ;-)
Pěkný den :-)
Tak jasně, vždy záleží na článku mezi pedály a volantem. Jsi v tomto benevolentnější, ale Cherokeeho chápu. Já mám problém půjčovat komukoliv své 16 let staré BMW...
Ano, GLK je pro holky, stejně jako RAVka, CRV, a další kompaktní SUV... nebo X3... Pardo, s každým autem se dá jezdit s rozumem a pitomec se vymele i ve Felicii... svojí mladé normálně půjčuju auto s 270 kW a v pohodě to zvládá...
Vy působíte že máte skoro "alergii" na Mercedes(y), rsp. docela "výjímečné" (od konkurence se docela výrazně odlišující) modely SL či SLK - to se hned tak NEvidí... ;-)
A když ty budeš chtít, dám ti sem odkaz na test kde Yety porazil ferari i maybach... ;-) ..když člověk hledá najde ledascos, i kdyyž je pravda jinde.. :-)
Mně zas cukaj posměšně koutky když vidím že kia má premiovější interier než kdekterý BMW, ale alespon v zábavnosti řízení BMW kiu ještě zatím porazí..no uvidíme jak dlouho ale s pokořením premiových značek..kromš zmíněných M modelů to už tak jistý není, tak to prostě je.
Chápej, myslel jsem ty zákaznice, které byly zvyklé na vzdušnost současného Áčka a teď přijde asi přeci jen prostorově umírněnější nástupce, teda podle toho, jak jsem to pochopil. Ale tyhle diskuze bych nechal až po oficiálním představení novinky.
Auto pro radost, to je široké téma... Pro mě je to třeba M3 jakékoliv generace ;-)
jak to vezmou stavajici zakaznice? Nevim jak ty ostatni, ale moje zena je z novyho Acka (resp. z obrazku) nadsena. Stavajici auto je bezpecny, prostorny a diky MB leasingovce, ktera nam vysla velmi vstric i levny. No a to ze ma hvezdicku na kapote..... to je prece spravne, presne jak pises :yes:
na druhou stranu, pokud by se nejaky dealer, nebo leasingovka pochlapila s peknym mesicnim pausalem, klidne si dokazu predstavit zenu i v necem jinym. Treba v jednicce. popravde - je to jen preravovadlo na chalupu a k pediatrovi. Auta pro radost jsou jinde, vonej benzinem a krkaj karburatorem.. :-)
Máte oba pravdu, neříkám, že je A špatné auto, to ne. Ale pro mě bude přijatelnější nové A jako sportovní hatch, než jeho dosavadní podoba. Ale jak to vezmou stávající zákaznice? Asi se přizpůsobí, ptž si myslím, že hodně prodejů tvoří A jako auto pro ženu chlapa, který má větší MB, takže další auto v rodině musí mít hvězdičku už jen z principu (ne že by to bylo špatně, ostatně u 1er je to obdobné) a je to asi i tvůj případ, Kolouši, že? ;-)
Sorry, ale teď se chováš jako blbec... Zánovní auto s 200kW a zadním náhonem podle mě auto pro začátečníky není. Ať už má značku a převodovku jakoukoliv.
jojo, zena uz ma druhy. jsou i hezci auta, o tom zadna, u nas ale pro porizeni acka hraly jine okolnosti, ktere ho oproti ostatnim znacne zvyhodnovaly. Po par svezenich ale musim rict, ze na to jak je auto zvenku maly, tak zevnitr je obrovsky. Asi se budete smat, ale vzadu je mista jak v oktavce (vlastnorucne porovnano auto vedle auta). Kufr rozlozeny kocarek taky v pohode uveze. Auto pro zenskou ktera jezdi do 1000km/mes je A 160 benzin ideal
Ahá, takže tak to Mercedes zamýšlel. Tedy pokud je MB GL chlapský, tak ML je holčičí a GLK je pro děti do 15 let. Už tomu rozumím, díky, žes mi to vysvětlil, jdu to auto vrátit, hned dneska. :-) A chci nějaké, co bude mít aspoň 4 pedály
No pokud je SL chlapské, tak je SLK logicky holčičí...nepůjčil? ono to musí být hodně těžké řídit auto, které má dva pedály a volant jak autíčko z kolotoče ;-)
Z mého hlediska 100% souhlas, přesto se současné áčko slušně prodává a je oblíbené zejména u žen a nebo jako druhé auto do rodin na město...skladné, malá spotřeba, slušný kufr, bezpečné a za příplatek samo parkuje (což je prý jeden z nejpopulárnějších prvků nadstandartní výbavy). Na nové jsem zvědavý.
Já jsem hlavně rád, že nové A bude konečně hatchem a ne jakýmsi kočkopsem, mezi hatchem a MPV. Tohleto áčku vždycky ubíralo, tak proto si jej asi nikdy chlap nekoupil a auto jako takové bylo vždycky takové neviditelné. Každý věděl, že existuje, ale emoce nevyvolávalo žádné. Proto pro mě byly a jsou první dvě generace MB A vůbec nejtypičtějším ženským vozem vůbec.
První SLK bylo moc pěkné a určitě né holčičí. Druhé mi připadlo moc malé, ale bylo pěkné. Současné je podle mě ideální a holčičí určitě ne...přítelkyni bych svou 350 CGI nepůjčil. Není to pro začátečníka.
Aha, proto se tak rozčiluješ. No, SLK má prostě image holčičí káry, něco jako VW Brouk. Ani já bych nejezdil v Z4, tu má manželka. Co v něm máš za motor?
To by určitě byla. Vůbec jsem na nové Áčko zvědavý. Pokud z něj bude sportovnější hatche získá MB nové zákazníky. Vůbec většina nových modelů MB je velmi zajímavých a každý je něčím přitažlivý a to člověk NEMUSÍ BÝT DUCHODCE >:D
Taky není moje ML 350 CDI a E 63 AMG, ale patří do rodiny a mám s nima něco najeto. A sám jsem šel do SLK. Na tom není nic špatného. Myslím, že ta první pseudofotka SL byla podvrh. ML jsou skvělá auta na rodinné cestování, nové prý je ve všem o něco lepší než staré, tak to bude paráda. Ale i současná platforma ML je dobrá - jezdí na ní i Grand CHerokee. Proto má konečně vzducháče.
pěkně to vyjádřil jeden můj známý. Líbilo se mu CLS, tak si jedno šel prohlídnout. Povídal mi "tak jsem si do toho sednul, rozhlídnul jsem se po interiéru a říkám si: tak a je mi šedesát". Nakonec si koupil Audi.
Když vidím ty dřevěné interiéry ve stylu ořechové almárky mojí nebohé babičky, musím se smát. I když budu mít šede, tohle asi nezkousnu..
a prosím tě v jakém Mercedesu jezdíš? to není žádná hypotéza to je holá skutečnost, moc nechápu, co vás tu na tom pobuřuje... MB si prostě kupujou především starší kupci, po BMW zase touží mladší zákazníci...
Každý jeden model BMW je oproti srovnatelnému modelu od Mercedesu řidičsky zábavnější...to je prostě skutečnost. Když budu mít náladu oscanuju nějaké srovnávací testy z Autotipu tuším, např. ten, kde slavné SLS dostává na prd.el od Corvetty, která stojí třetínu...
HLE zde se SHODNEME - údaj "0-100 km/h" je skroro nejNEsmyslnější v autoprůmyslu (a asi PROTO ho většina lidí považuje za skoro NEJ"zákadnější" a podle něj auta i "hodnotí".. :-)
PS: Možná "alespoň 0-160 km/h, to by už alespoň NĚJAKÝ výnam mělo/alespoň NĚCO "řeklo" ... když už to "musí být" něco "od nuly" ;-)
Opravdu jste napsal "vychloubá"?? A dokonce "donekonečna"?!?!? >:D;-) >:D
(fakt) NEuvěřitelné! :-)
PS: Na "vychloubání" jsou "lepší" JINÉ vozy (třeba Ferrari ;-)
Tohle "dělení" značek je taky pěkná bubost (Mercedes je pro důchodce ;-)
Když už chcete "rozdělení", tak Mercedes je NEJlepší (z D3) ve "vyšších" modelech (S-Klasse, CL, také SL ... tam na něj konkurence zatím prostě NEmá :-)
Mě napadla jiná věc...tento motor není příliš těžký.....nabízí se otázka jaký motor pujde do třídy A AMG....pokud by použili stejný přístup jako u audi..RS3 vs. TT RS.....a vzhledem k hmotnosti motoru... >:D >:D >:D to by byl gol...atmosferický V8 v nižší střední.... hihi už vidím srovnávací test hot hatchů...focus rs, megane rs a A AMG V8.....
No nebyla by to nádhera?
To za co ty vydáváš BMW o něm platilo před nějakými 15 lety, dnes to platí už jen o M modelech a když už si zmínil zdejší testy....taky si četl ten kde píšou že základní verze SLK jede lépe než BMW 1M? ...ve smyslu nikoliv rychlosti ale právě z hlediska ovládání....žiješ v nějaký jiný době, to co píšeš už dávno neplatí
čeče ja si uplne jako duchodce nepripadam, jezdim uz 5. MB, mam objednany 6 a stale mam jeste zdravy klouby, na potenci si taky nestezuju... Tvoje hypoteza pokulhava...
Všimni si slovíčka ASI v mém příspěvku ohledně Z4 a SLK. V ani jedno jsem nejel, tak nevím. A asi bych ani o takovém voze neuvažoval, ale fakt je, že proti SLK AMG BMW nemá co postavit, nebude mít ani slabší V6 a nemá naftu (což je fakt, ale já osobně to za výhodu MB nepovažuji). BMW se mi zase líbí o něco víc vzhledově a má neporovnatelně lepší manuální převodovky.
Zkrátka už jen to, že bych uvažoval o jiní značce, než BMW je pro MB kompliment. Co BYCH si koupil nebo nekoupil neznamená nic rozhodně nemám jasno, jak ty tvrdíš.
Co se týká downsizingu, souhlas.
Je úžasné jak tady čtu o tom, jak SLK předběhlo Z4, když tady proběhnul test základní verze a informace o osmiválci a někdo už z toho má jasno:-) Mercedes je - zopakuju to ještě jednou - pro německé důchodce a ačkoliv se snaží získat nové zákazníky, jeho zaměření je jasné a jednou si ho určitě koupím - počítám tak za 15-20 let. Do té doby zůstanu u BMW. Mimochodem, ačkoliv mi downsizing moc nevoní, BMW dělá co musí a jde směrem, kam bude muset jít každý jiný výrobce.
No BMW se snaží ten svůj sportovní naturel vtělit i těm modelům, u kterých to jiní vzdali. To je případ hlavně X5. Ono asi nejde dělat jen sportovní sedany a coupé, to by BMW asi přišlo brzy na buben. Takže jsem i vlastně rád za to, jak to je.
Downsizing je věc ošemetná a emise ještě ošemetnější. Jsem moc zvědav na řešení MB, jak si s tím poradí.
BMW změkčuje, to je fakt. Bohužel se soustředí na segmenty, které byly značce dřív zapovězené, ale já doufám, že povedená 1er byla předzvěstí ještě lepší nové 3er a tím mi nová BMW zlepší chuť.
Ale s tímhle: ,,Od těch dob MB předběhl BMW a to i ve sportovnosti u většiny vozů" - nemohu souhlasit. Jak píšu dole, nové C se velice povedlo a ve sportovnosti a agilitě si s 3er potyká, SLK je asi před Z4, ale tady s tou větší sportovností MB než BMW dle mého končíme. 5er si nadále drží punc sportovního super sedanu, kdežto E-klasse je přeci jen křížník. Což je ale jen dobře, protože tohle vždy byly vlastnosti daných aut, pro které je majitelé milovali.
Každopádně jsem zvědav na vývoj v oblasti motorů, s čím přijdou ostatní. BMW už své kroky nastínilo. Otázkou je, jestli je BMW opět tak napřed a předběhlo dobu, nebo MB kuje něco úplně jiného a vytře nám všem zrak. Uvidíme.
no vidis Ty bys premyslel o SLK, ja jako ortodoxMB zase o Z4 v nejake prijemne motorizaci s manualem . a tak ot ma byt. myslim ze se shodneme, za ani jedna znacka nedela spatna auta a jit cestou "MB fuj, BMW huj" nebo naopak je chyba. ;-)
Vidím to podobně. BMW zase naopak boduje u nových zákazníků třídami X3, X5 a X6, které mi sice nejsou blízké, ale zase bourají klišé o sportovním BMW. Dnes už všechny préiové značky nabízejí všechno. Vybere si každý. V čem se trochu liší je downsizing, kterému se Mercedes u V6 a V8 ještě brání (350 CGI, 55 AMG, 63 AMG).
Já ti do toho nechci mluvit, ale nové MB už nejsou ty koráby pro dědky. Tak např. faceliftované C mnozí novináři jízdní agilitou přirovnávají k 3er, někteří dokonce tvrdí, že je MB lepší. A to je co říct i s přihlédnutím k faktu, že je řada E9X na konci cyklu. Nové A podle prvních info bude konečně konkurentem 1er a ne nafouklým hatchům.
Jasně, zbytek běžné produkce, jako třeba třída E, je laděna do komfortu, ale to neznamená, že jejich sportovní verze umí jezdit jen rovně.
Celá prémiová kolekce značek "sportuje". Jako by každý model musel být sportovní (viz. Audi, ale i MB) a vysloveně komfortní značku abys dnes pohledal. Tím se tedy všichni logicky přibližují BMW, které bylo sportovní odjakživa. Otázkou je, zda-li je to ku prospěchu věci.
Nové SLK se neskutečně povedlo a já, kdybych o podobně laděném autu někdy přemýšlel, tak bych asi dlouho váhal mezi jím a Z4, což je u mě, jakožto ortodoxního fandy BMW, co říct.
A zase klišé. Nejdříve si je vyzkoušej Migu ;-). Píšeš tady, jako bys byl hloupý prodejce BMW. Kolouš má pravdu. MB pokrývá segment od trucků, busů přes smarty až po Maybachy a supersporty jako je SLS AMG. Nevyjímaje terénní speciály (G) nebo rodinná auta.
myslim ze jsi trouba
mercedes ma napric portfoliem pomerne sirokou profilaci a podporovat svoje argumenty o nesportovnosti znacky tim, ze e coupe je prd sportak, coz uvedli na auto.cz je hola zhovadilost.
e500 coupe rozhodne neni koncipovan jako okruhovy lamac rekordu. kazdy auto je delany pro svou cilovou skupinu. A to se M-B posledni dobou velmi ale velmi dari. SLS - trefa, SLK-trefa, Ecoup.- trefa. Kazde auto je na neco jineho a pro nekoho jineho. jenom trouba mota SLS, SLK a CL dohoromady....
Ale prosím tě všechny Mercedesy jsou na jedno brdo... přečti si tady test E500 coupe, to je zbrusu nové auto, výsledek - na parádu dobrý, ale do sportovního auta to má daleko, ačkoliv to má 381 koní. Přečti si testy CL, SL, všechno je to totéž, auto, které jede rychle - rovně.
Mluvíš o 6 let starém autě. Tady je řeč o úplně novém. Mluvíš o dráze - tys je zkoušel. K čemu mi je číslo z dráhy? Krom toho právě v Top Gearu je na dráhu vzali a z C 63, M3 a RS4 vyšel nejlépe MB. Nechápu kde pořád bereš tu svou jistotu :-)
Jen krátce z testu předchozího modelu:
Spíše rychlé, než zábavné
Pokud hledáte sportovní svezení, s největší pravděpodobností nebude zrovna Mercedes-Benz tou značkou, kam by zamířily vaše kroky jako první a ani atraktivní SLK na tom asi nic nezmění. Ano, je rychlý a výkonný, ale nedokáže vtáhnout řidiče do děje. Do zatáček se nechá přemlouvat, v řízení není takový cit, jaký by měl být a jeho strmost a ostrost také vyhoví spíše jízdnímu stylu prošedivělého padesátníka nebo vaší drahé polovičky. Navíc trochu překvapí kroucení karoserie na nerovnostech, které je větší, než by se u podobného auta na konci první dekády 21. století dalo očekávat. Ale nerozumějte mi špatně - jízda s SLK rozhodně není nuda, svezení si určitě užijete, jen není tak zábavné, jak by mohlo u tohoto typu vozu být. Na druhou stranu se ale sluší dodat, že ani v pomalejších zatáčkách těžký šestiválec nezpůsobuje nedotáčivost, na výjezdech ze zatáček si lze dovolit lehké smýknutí zádí a jeho karoserie se naklání jen minimálně.
...což vysvětluje, v čem je kámen úrazu...
Ty to moc nechápeš. Audi S5 je na stovce o půl sekundy rychleji než 335i, a stejně jí to bavorák na okruhu natře. Údaj o zrychlení z nuly na sto vypovídá o tom, jak rychle auto zrychlí na rovné cestě z nuly na sto. Neříká nic o tom, jak to auto rychle projede zatáčku...
Když nejsou čísla, došly argumenty, přichází na řadu předsudky a klišé. A přitom nechápu proč. Tady je řeč o špičkovém a určitě zábavném sporťáku, který nemá moc konkurence.
"Je o 0,3 sekundy lepší než v případě staršího SLK AMG s 360 koňmi a rychlejší než třeba současné BMW M3 kupé nebo Porsche 911 Carrera S" údaj z [odkaz]
Ježíšmarjá mistr světa v Rallye je Citroen a z toho vyplývá, že Citroen je sportovní auto :-):-):-):-) a když potkám deset kupéček od BMW a potom deset kupé od Mercedesu, vsadím se sto ku jedné, že v těch barováckých budou sedět mladší borci, které řízení baví a v mercedesech dědci co chytají druhou mízu...
Víš o MB celkem prd podle toho, co tu píšeš. Mluvíš o sportovnosti... MB jezdí DTM, F1, Trucky atd. Mají za sebou celou řadu úspěchů, i třeba v Le Mans. Zkus se někdy projet sportovním Mercedesem.
Btw. to Z4 23i sportovní je, 650 je ale velké a těžké (a pohodlné) GT...spíše pro starší pány. :-)
Neřekl bych vychloubá, když už, tak skoro všude a pořád C5. Třeba to MB "cpe" proto, že jí to auto prostě oslovilo.
Ale zpět k argumetaci. Ty vlastníš Z4M, M5, nebo M3 ? Pokud ne, tak nevím proč nám "cpeš" BMW jako univerzální značku pro sportovní jízdu.
Dotyčná se donekonečna tím autem vychloubá, při každé druhé příležitosti, ovšem já si myslím, že ačkoliv v něm možná někdy jezdí, jí nepatří.Tipuju to na nějakého manžela, přítele, atd...
Osvětli mi je. Zatím to chápu tak, že Kylie nemá právo (dle tebe) do diskuze "cpát" SL63 AMG proto, že jej nevlastní. Logicky se tedy ptám jestli ty vlastníš výše zmíněná auta a k tomu navíc Z4M, když tak zasvěceně mluvíš o nesportovnosti MB a o BMW jako jediné správné značce pro sportovní jízdu.
V Mercedesech jezdí světští, slováci a rusáci:-) Mercedes předběhl ve sportovnosti? Bože chraň to se nikdy nestane. Velký či silný motor ještě neznamená sám o sobě sportovnost. Zpětná vazba řízení, nastavení podvozku, agilita vozu, to jsou aspekty, které jsou MB naprosto cizí.
Nepochybuju o tom, že MB dělá dobře komfortní vozy, ale pro sportovní jízdu je tady odjakživa
BMW...
Předchozí SLK 55 AMG se vyrábělo už před 6 lety. Od těch dob MB předběhl BMW a to i ve sportovnosti u většiny vozů. A paradoxně si na to stěžují často i BMW fans. Na ty BMW tak trochu kašle a soustředí se na "nováčky" a tudíž vozy jako X5 a X6 a dokonce v M verzích. Ubírá V6 a turbuje...
Mercedes určitě není pro starší pány. Mi táhne na 30 ;-) . Třídy A + B + GLK jsou rodinné vozy. Následuje celá řada sportovních a terénních (G)... opakuješ tady klišé z 80. let :-)
Už předchozí SLK mělo verzi 55 AMG a co z toho:-) na Z4M se to auto vůbec nechytalo... Mizerné řízení, nechuť do zatáček, myslím, že na tomhle se u MB nic nezměnilo... Mercedes je, byl a bude pro starší prošedivělé pány, SLK zase typicky holčičí /copak o to, to Z4 taky/.
Právě R modely Audi jsou/ budou trnem v oku Porsche. Když ještě bylo na talíři, že Porsche koupí VW, tak se spekulovalo, že Audi tuhle řadu zatrhnou. Já to vidím tak, že Porsche půjde tradicionalisticky a Audi se u R víc odváže. Sladit tenhle orchestr tří sportovně zaměřených značek (je tu ještě Lambo) bude asi ošemetné.
TT nepodceňuji, respektuji ho, ale mám k němu prostě jiný vztah. S Coupe nemám nejmenší problém, něco mezi Sciroccem a Caymanem. Ale Roadster pro mě není plnohodnotná konkurence SLK a Z4. TT jako řadu vnímám víc jako líbivá městská auta. Přidání šílené verze RS na tom nic nezměnilo. Zajímavý počin, ale klasické kupé ani klasický roadster to není. A co se týče Caymanu/ Boxsteru, sice ho výkonově může dohnat a předehnat, ale zážitek z řízení takový nenabídne. V téhle třídě si na tuhle dvojku nikdo ani nesáhne. Pro někoho je to možná až moc klinické, čisté, precizní, ale o něčem takovém si může nechat konkurence jen zdát. Jediný důvod, proč u Boxsteru jako malého roadsteru #1 váhám, je jeho design.
Tak to naprosto souhlasím. Já se snažím koncentrovat kompromisy do jednoho auta, kterému říkám praktické. Když pak člověk kupuje druhé auto (nebo klidně první, když praktické má na firmu), tak nemusí dělat kompromisy. Přesto mi i tehdy dává SLK smysl, protože ve své cenové kategorii mezi běžnými výrobci člověk moc srovnatelných otevřených aut nenajde. Pak už to záleží jen na tom, co od auta chci, kolik aut chci a kolik mám peněz.
U mě nastává to, že si chci větru ve vlasech užít co nejvíc, což vede k tomu, že hledám otevřené auto, které je maximálně použitelné, tedy kompromisní. Je jen otázka, jestli chci víc komfortní sporťáček, kterým mohu jezdit prakticky každý den a nemusím se bát ho zaparkovat na ulici, nebo jestli dám přednost něčemu ostřejšímu, co vytáhnu třeba jednou, dvakrát za měsíc.
Pro mě třeba není úplně rozhodující ta nekomfortnost. Když jsem doma, tak najezdím celkem málo kilometrů. Ráno nakoupit, večer do města, přes den někdy do kavárny. Hodně jde o strach o auto. Tady je sice celý rok teplo (ve smyslu prakticky nemrzne a nesněží), ale zato tu jsou celkem časté studené a silné větry v zimním období. Takže kvalitní topení a systém jako je AirScarf opravdu pomohou. Dokáži to s šálou přežít, ale přeci jen jsem pohodlný člověk. A také je tu otázka spolehlivosti. Pro mě osobně jsou ideál dvě otevřená auta, jedno celoroční a jednu pro zábavu, když je počasí správné. Jak jsem napsal, je to hlavně otázka peněženky a tužeb.
V podstatě souhlas, já mám primárně problém, že s jediným autem v podobě roadsteru bych doma neuspěl takže jej musím mít (ale asi i chci mít) jako druhé auto pro zábavu a pak musí kompromisy pryč protože u sedanů a SUV kde se odehrává běžný život je těch kompromisů celá hromada.
Tak úplně bych TT nepodceňoval, sice design mě osobně nesedí a považuji jej za nejhorší design ze současných oooo ale ve verzi RS dokáže určitě provětrat Caymana bez větších problémů, až teprve verze S stíhá. Zajímavé bude kdo bude nejsilnější roadstery rozvíjet protože jsou tu hned dvě značky které to umí a asi i chtějí, otázka je jak se k tomu postaví strategové z koncernu.
Dneska ti žádný mainstreamový výrobce hard core roadster nevyrobí. Není po tom poptávka. Vzhledem k mým nárokům na ježdění opravdu mohu SLK používat celoročně. Pro mě mají naopak roadstery větší smysl než kabriolety, protože zadní sedačky stejně nikdy nevyužiji. Maximálně na zavazadla.
Já ostré roadstery miluji, takže s tebou "soucítím." Nicméně, kdybych si měl vybrat jediné soukromé auto, tak ideál bude něco ala SLK. Tedy komfortní roadster. Je to kabriolet na léto, je to kupé na zimu. Místa má pro mě dostatek. O chlup větší by možná neškodilo, takže možná něco jako SL.
Nejblíže HC roadsteru v běžné konfekci je podle mě Boxster Spyder. Opravdu skvělé svezení.
Tak Audi bude mít smysluplného konkurenta pravděpodobně až s příchodem R4, nebo jak tomu budou říkat. Tedy, pokud se bude dělat v otevřené verzi. Prostě TT je u mě k A3 téměř jako Scirocco ke Golfu. Není to pro mě stejný kalibr, jako je SLK nebo Boxster/ Cayman.
Ano v roadsterech MB překvapil a konkurence nemá odpověď to je holá pravda. A dává to okamžitě zapomenout na nápad s 250CDI. Myslím, že o co méně se roadsterů prodá o to větší prestiž získávají značce takže BMW i Audi musí rychle popracovat jinak to nevidím.
Kde? V Top Gearu v obou kategoriích vyhrál Mercedes a to tam brali ještě i Audi. Nehledě na to, že současné nové C 63 je určitě lepší než zastarávající M3 a E63 AMG daleko smysluplnější než stará M5 V 10.
Všechno to jsou superrychlá auta. A hodnocení je vždy subjektivní. Nicméně na tohle SLK nemá Audi ani BMW odpověď. ;-)
Můj osobní názor je, že roadster by měl být na hardcore ježdění, chceš-li tak jen na slunné víkendy protože kupovat si roadster jako celoroční auto považuji za hloupost speciálně v našich zeměpisných šířkách, těch 200 jak píšeš se sice jet dá ale pískání a svištění je už dost neúnosné, vnitřní prostor zaufalý, nízká stavba v zimě, za cahotu na tankodromech také není něco po čem bych toužil víc jak 20km takže dávat příliš features které roadster "zpohodlňují" a snaží se dohnat třeba coupé považuji již za velký kompromis který se bohužel projeví jinde. Jak si na jedné straně myslím, že sedan, kombi nebo SUV musí splňovat určitou míru komfortu a třeba X5M je na rozdíl od M3 už kravina (tvrdé, nepohodlné, naklánějící se prostě jak výstižně pojmenováno panelák tak nikdy nedosahující na výkony i podmotorovaného sporťáku, třeba zrovna toho roadsteru) tak u roadsterů bych bránil tu hardcorovitost, dobré chassis, pořádný motor a thats it. Takže MB má u mě za tento motor za 1, za podvozek asi také za 1 protože se zatím jeví jako velmi schopný no a kastle to má za 3 (zbytečná pevná střecha, serepetičky typu windshot etc.). Na rozdíl od puristů mě neruší automat, pokud je dobrý jak se o něm říká tak OK a při těchto výkonech umožní být rychlejší než s manuálem. No a k těm tišším pasážím v roadsteru souhlas ale to se nevylučuje s nádherně bublajícím osmiválcem protože na takovou jízdu potřebuje otáčky někde blízko volnoběhu a pak zní krásně jako uklidňující brumlání na basu z včelích medvídků.
Se zvukem souhlasím. Přeplňování je u otevřeného auta (často) ohromná chyba. Ze všech aut je v nich nejvíc slyšet mechanický zvuk motoru a laděný výfuk to nezachrání. Naopak, hlučný výfuk je u mě většinou mínus. Když motor zní příšerně, tak mi zničí minimálně polovinu dojmu. Já u roadsteru ale chci i režim, kde motor sotva vnímám - buď není slyšet vůbec, nebo si jen tak přede jako koťátko. Ne vždy chci vrčící bestii, někdy si chci jen s holkou vyjet a povídat si, užívat si krajiny, zkrátka v klidu plout světem.
Jinak TT RS jako roadster nepovažuji za nejsmysluplnější variantu. Mě právě TT nejvíc vyhovuje se slabým motorem, 1.8/ 2.0. Šestiválec byl zajímavý, ale tyhle lehké jednotky mu podle mě sedí víc. Proto ho také nepovažuji za konkurenta, mám k němu úplně jiný přístup a vztah.
Co se komfortu na palubě týče, tak pro mě není k zahození. SLK se mi vždy líbilo právě kvůli tomu, že bylo použitelné se střechou dole celoročně i v ČR a člověk se mohl v Německu podívat ke 200, aniž by nějak extrémně trpěl. Komfort považuji za důležitý, protože dělá auto mnohem flexibilnějším. Nevadí mi hard core roadstery, ale takové auto bude odsouzené k sezónnímu víkendovému ježdění.
A co se Z4 týče, mě celkově nepřijde tak dobrá, jako je M3. Není to motorem. Naopak si myslím, že by šasi 35is tu V8 ani nesnesla. Samozřejmě, šla by zastavět, ale podle mě by se auto muselo zásadně přestavět. Pod tlakem na mě působila hůře než 35i. Připadal jsem si, že je šasi na maximu svých možností a nedokázala to auto podržet. IMHO je to rychlejší, ale horší auto. Na druhou stranu, pokud člověk neplánuje na něj tlačit a chce tu rychlost, tak svou práci odvede.
PS: AC Cobra Mk6 je hodně zajímavé auto. Už se těším, až se mi dostane do spárů. Stejně tak se těším na to, až si najdu čas na Wiesmann Roadster MF4-S, který má motor právě z M3, ale provozní hmotnost "jen" 1315 kg.
Určitě není, zapomněl jsem tam napsat, že se konečně dá i ovládat, což považuji za rozumné. A soudě podle spotřeby, které lze u Mercedesu narozdíl od jiných značek dosáhnout, si myslím, že tentokráte má i celkem podstatný efekt. Nakonec, kolik 2,5 litrů umí jezdit za 8,5 ?
Technologie vypínání válců není úplně nová, Mercedes ji využíval už u V12, nicméně je zajímavá. Splní i přísné ekologické normy a dá se s tím jezdit po městě. Takový anděl s ďáblem v těle. Z mého hlediska skvělá cesta jak zachovat atmosféry :yes: . BMW a Audi místo pětilitrového motoru dají dva litry a tři turba.... :no:
Tomu říkám ideální motor, táhnete se v koloně, vezete babičku do nemocnice ? Jedete na čtyři válce za 8,5 a všechno od 6 válců výše vám může jen tiše závidět. Chcete se utrhnout ze řetězu na Nürnburgringu ? Máte přes 400 kobyl. Žádné turbo, žádný kompresor, jen atmosférická V8, co to umí vytočit přes 7000... :yes:
Teď už jen vybrat barvu a sehnat těch 2 a půl mega, co to bude stát. A nebo doufat, že se dostane i do C-classe... :-!
Ano, 2.5 TFSI je bezkonkurenční motor ale má jednu a možná jen jednu vadu pro roadster, podotýkám právě a jen pro roadster, a sice zvuk pšouklé kozy. Roadstery jsou ta správná auta pro víceválcové motory, v žádném jiné kategorii motor neposlouchám vyjma nějakých stavů kdy je tendence vyluzovat podezřelé zvuky související s poruchou. U roadsteru platí naopak čím razantnější a zvukomalebnější tóny tím lepe a jedna z hlavních činností kterou určitě v roadsteru dělám je zaposlouchání se do zvuku motoru spojené s pořádným přetížením a masivní "přesdržkou" od proudícího vzduchu. Ve všech jiných kategorií je spíš tendence zvuk motoru utlumit na max. míru protože prioritou je pohodlí a nikdo není zvědavý při běžném ježdění na kravál a podobné efekty. Nerozumím expertům, kteří po jízdě v roadsteru říkají od 100km/h tam už moc fouká a úroveň hluku je obtěžující ale když jsme namontovali windshot bylo to o něco lepší, tito řidiči nebo redaktoři (u mě tedy pablbové) nechápou základní smysl roadsteru a patří do sedanu, coupe nebo podobných verzí protože neví wocogo. Roadster je dokonce jediná kategorie kde uznávám americké motory protože skutečnost, že nemají dobrý litrový výkon, že jsou relativně těžké a že žerou jak protržené i malé děti a trávu u cesty nevadí právě a pouze v jediné kategorii a to v roadsteru protože mají to hlavní - zvuk.¨
No a jinak k Z4, když bude v Z4 stejný motor jako v 3 tak dostane 3 na dráze vždycky ranec, tedy když bych „teoreticky“ dal stejný motor z M3 do Z4 tak si trojka ani neškrtne a za tím si docela stojím. Je to celkem prosté a jasné, fyziku neokecáš, daleko nižší těžiště s daleko menším momentem setrvačnosti v podélném směru v zatáčce nenahoníš ani kW ani ničím jiným a to Z4 není skutečně dokonalá, dokonce se dá říci, že je obtloustlá (nikoliv opticky ale skutečnou vahou).
Optimální zvuk roadsteru je asi tak nějak takto
[odkaz]
Optimální výkon je někde nad těmi 300kW
[odkaz]
Optimální ovladatelnost na pětníku tu mají prakticky všechny roadstery v rodném listě
[odkaz]
Považuji 2.5 TFSI za velmi povedený motor a představa TT s V8 je pro mě více než bizarní. A vůbec, v TT nevidím konkurenta SLK. Jak by (nejspíš) řekl Jason Plato: "completely different animal." Co se týče Z4 35is, měl jsem z jejího řízení pocit, že víc nezvládne. Pro mě byla velkým zklamáním a je dobře, že to není Z4 M. Běžná jízda dobrá, ale do M3 má na míle daleko.
U V8 se vždy bojím jediného - hmotnosti. Nicméně i dvoutunové auto může zatáčet přímo neuvěřitelně, takže to je jen otázka toho, jestli jsou inženýři schopni vyladit auto jako celek.
Po přečtení tohoto článku musím upravit svůj názor - na 55 AMG se hodně těším. Jsem sice zastánce šestiválců v malých roadsterech, ale tenhle motor zní opravdu zajímavě. Pro mě aktuálně druhá nejzajímavější novinka po SLS Roadster.