Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi AT – Zapomeňte na Sonatu

Doby nejistých podvozků, podivného designu a amerických interiérů jsou u Hyundaie definitivně pryč. Do které části střední třídy ale vlastně nová i40 míří?
Zpět na článek
22. 8. 2011 09:58
22. 8. 2011 12:03
28. 8. 2011 13:50
22. 8. 2011 12:11
22. 8. 2011 12:58
22. 8. 2011 14:26
22. 8. 2011 15:15
22. 8. 2011 16:08
22. 8. 2011 16:21
22. 8. 2011 16:22
22. 8. 2011 17:00
22. 8. 2011 17:07
23. 8. 2011 09:49
23. 8. 2011 09:55
23. 8. 2011 10:40
23. 8. 2011 11:51
23. 8. 2011 12:46
23. 8. 2011 12:50
23. 8. 2011 10:57
22. 8. 2011 17:28
23. 8. 2011 01:14
22. 8. 2011 14:15
22. 8. 2011 16:50
22. 8. 2011 17:30
22. 8. 2011 17:47
22. 8. 2011 18:06
22. 8. 2011 18:41
23. 8. 2011 01:44
23. 8. 2011 07:25
22. 8. 2011 19:53
23. 8. 2011 01:20
23. 8. 2011 08:44
22. 8. 2011 20:30
23. 8. 2011 00:12
23. 8. 2011 12:43
23. 8. 2011 16:00
23. 8. 2011 07:38
23. 8. 2011 11:43
neregistrovaný "zulyk"
23. 8. 2011 11:21
neregistrovaný "zulyk"
23. 8. 2011 12:07
neregistrovaný "zulyk"
23. 8. 2011 23:04
25. 8. 2011 00:16
25. 8. 2011 00:17
25. 8. 2011 10:47
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2011 09:36
podarene auto
myslim ze toto auticko je odsudene na uspech ako kazdy iny novy hyundai alebo kia, jednoducho korejci to uz vedia :yes: a pacia sa mi cim dalej tym viac,

mat taku i40tku so sportage-om v garazi bral by som bez vahania ;-) su to dokonale auta na bezne jazdenie. Netreba mi vozit * v kozi a mat 12 reprakov aj pod zadkom. Kia Hyundai vedi aco normalny clovek potrebuje ;-) navyse maju perfektne zaruky a skvely servis, za to maju moje sympatie
Rozbalit vlákno
3
22. 8. 2011 09:54
Re: podarene auto
Doplnil bych, že na průměrně svižné ježdění testovaný motor nestačí a bude odsouzen na uhýbání se běžných naftových verzí konkurence při dálničním provozu. Nejvíce se handicap projeví při zrychlení na běžných 130km/h po zařazení se předjíždějícího kamionu.
22. 8. 2011 11:52
Re: podarene auto
Jel jsem předváděčku cca 50km a byl jsem spokojený se vším kromě motoru. Bohužel. Chtělo by to možnost aspoň 2.0 okolo 130kw. 1.7 beru jako základní volbu.
Je pravda, že jsem jel poměrně syrovou verzi (na začátku mělo najeto 27km), takže jsem ho nechtěl moc trápit a po zajetí to taky potáhne lépe...
23. 8. 2011 23:00
Re: podarene auto
souhlas, jediná výtka je vysoká cena, odhaduji že stojí velmi podobně jako Avensis, a v tom případě není co řešit :-)
22. 8. 2011 09:58
Gut
Vypadá to na dobrý kus techniky zabalený ve velmi hezkém obalu. O víkendu jsem ho viděl vystavený ve stříbrné a černé barvě u jedné benzinky a ta černá verze byla fakt krásná. Jen ten motor no...Záleží z čeho človek přesedne a na co je zvyklý.
Rozbalit vlákno
2
22. 8. 2011 12:03
Re: Gut
U nás stojí nějaká šedá a černá, ta šedá vypadá dobře, černou moc nemusím a testovanou bílou už vůbec ne. Jinak souhlasím, se výše psaným, špatně to nevypadá ale po tom co jsem projel P 508, nevím nevím ten se mi zdá jako lepší volba.
28. 8. 2011 13:50
Re: Gut
Nj, i40 to nebude mít lehký, ve střední třídě je zkrátka nabito... Škoda Superb, Mazda 6, Ford Mondeo, VW Passat, Opel Insignia, Peugeot 508, Toyota Avensis atd... Povedených a silných konkurentů je zde zkrátka dost... Navíc, téměř všichni jsou na podobné cenové hladině... Jinak myslím, že v i40 se Hyundai trefil s tou správnou dávkou fluidního designu (to se mu občas nepodaří - i10 po fl., americká Sonata atd...).
PS: Trefné shrnutí testu :yes: : "Malý krok pro střední třídu, ale velký skok pro Hyundai"
22. 8. 2011 10:03
Stísněný interiér?
Mám Mondeo 2006 a zrovna v sobotu jsem seděl v i40. Interiér mi přišel poměrně stísněný a o dost menší, než mám v Mondeu. Nehledě na to, že je to dost divočina a přijde mi i trochu "pouťovina". I když musím uznat, že třeba nový Focus vypadá v interiéru podobně divoce jako i40, takže možná nové Mondeo bude podobné jako i40 uvnitř. Bohužel.
Rozbalit vlákno
1
23. 8. 2011 07:35
Re: Stísněný interiér?
Ono zase pokial si presadol z MK3 co je auto plne hran a obdlznikov a konzervativneho dizajnu , tak ti bude pripadat ako divocina asi vsetko. Druha vec je ze ta stiesnenost je tam, mondeo je proste priestorovy kral triedy.
Avatar - Ji/Ri
22. 8. 2011 11:16
Inteligentní 40cátník
Auto vypadá krásně. Viděl jsem ho na živo při jízdě a je to krasavec.
Mám tu ALE:
1. motor - nedostatečný
2. cena - přehulená
3. aby auto v plné kůži smrdělo jako kýbl lepidla....

Shrnovačka:
Pokud budou p508, c5, laguny, pasáty, atd. tak nechápu proč bych kupoval tohle. Ano, je to krasavec, ale naco mi je hezká kára, když to nepojede.... ;-\ No a pak cena -------------- např. xenony jsou možné až ve vrch. verzi, která vyjde v bratru na bezmála 9kil....a to za rýžohrnec nedám. Je mi líto, moje první a jedno z nej auto bylo Hyundai Pony.... přesně jak je psáno - malý krok v segmentu, velký skok pro hyundai.

Já to nechci.
1. Nejede
2. Drahé
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Ji/Ri
22. 8. 2011 11:18
Re: Inteligentní 40cátník
....zapoměl jsem na Mondeo Enterprise.... ve všech parametrech lepší a levnější.... tak proč tohle....? A pak za ty samé prachy je i Superb..... nene. :no:
22. 8. 2011 17:43
Re: Inteligentní 40cátník
Autoexpress.uk: "In short, this handsome car is spacious, comfortable, well equipped, and has a good engine and chassis. Ford should definitely be concerned!" ;-)

"... Ford by měl být jistojistě znepokojen." :-)
22. 8. 2011 17:51
Re: Inteligentní 40cátník
Forda Mondeo už ne, s jeho TDCi jsem si užil až až, jo prostorné to bylo, ale spolehlivost byla k pláči a byla to masovka, takže nic extra.Tehdy jsem ještě vyčkával na nové motory EcoBoost, hlavně na ten přeplňovaný benzínový dvoulitr, ale výsledek byl zklamáním.
23. 8. 2011 07:37
Re: Inteligentní 40cátník
ja by som v tej triede jednoznacne mondeo, taky pomer ceny a kvality nema ziadny konkurent.
28. 8. 2011 14:00
Re: Inteligentní 40cátník
Tak Mondeo má asi 2 hlavní vady: 1. Stáří vozu, projevující se hlavně v interieru (i když se to po fl. zlepšilo) a za 2. Celkem kontroverzní design... Jinak se jedná o model, který nabízí momentálně asi nejlepší poměr cena/prostornost/jízdní vlastnosti/super 1.6 Ecoboost v segmentu...
23. 8. 2011 09:14
Re: Inteligentní 40cátník
... Je to pochopitelně pouze moje subjektivní hodnocení, ale než Ford Mondeo je hnusnější už snad jen Renault Laguna. To i tento Hyundai vypadá proti Mondeu hezky :-)).
22. 8. 2011 13:18
Re: Inteligentní 40cátník
Co se týče cen, zkusmo jsem nakofiguroval Passat Variant na úroveň i40 a vyšlo mi asi takhle: Passat: 921 000 Kč, i40 756 900 Kč. A ceny u Hyundaie rozhodně nejsou konečné, co nevidět přijdou slevy a rozdíly budou ještě markantnější. A u Passatu si za rozšířenou záruku ani nepřiplatíte...

Jenom taková perlička ohledně předražených Hyundaiů. Třeba H1 vs Transporter: 600 000 vs 900 000 ve stejných výbavách....
Avatar - strýček BOB
22. 8. 2011 14:39
Re: Inteligentní 40cátník
Víš v čem je ten kouzelný rozdíl, koncernový vůz bude po 0.3mio (číslovku doplň dle chuti) km stále jezdit bez nějakých zásadních problémů a ten Huyndai budeš po stejném proběhu km mít již druhý...
22. 8. 2011 15:00
Re: Inteligentní 40cátník
Mám přesně opačnou zkušenost. Sonata po 200 000 km naprosto bez problémů. Passat už nechal v servise v nespotřebních věcech asi 60 000 Kč po ujetí stejných kilometrů.
22. 8. 2011 15:01
Re: Inteligentní 40cátník
To platilo před 10-20 lety. Dnes už bohužel ne...
22. 8. 2011 17:35
Re: Inteligentní 40cátník
Tady pořád někdo opakuje totéž snad po x-té!!! Naráží na ne-kvalitu automobilky Hyundai... Pak se diví, že někdo tady dává stále tytéž odkazy, když "komu není rady, tomu není pomoci." A tak to zopakuji i já po x-té "Hyundai exceloval v žebříčku Auto Bild Qualitätsreport 2010" - [odkaz]

Přečtěte si už někdo i to, co vše a jak se tam hodnotí... hovořit tady posměšně, a přitom naprosto nepravdivě že "po stejném proběhu km mít již druhý..." - nechť se podívá, která značka zde v tomto testu vyhrála před kterými! To už snad ani není možné... :-)
22. 8. 2011 17:42
Re: Inteligentní 40cátník
To víš, Bobík tady masíruje schválně, já už jsem si zvykl a jeho bláboly čtu jen zřídka.
Avatar - Katikakus
23. 8. 2011 01:10
Re: Inteligentní 40cátník
Na strejdu BLBa je nejlepsi nereagovat.
23. 8. 2011 07:28
Re: Inteligentní 40cátník
Voňáku, neber strejdu moc vážně - a sebe taky ne, zužuje to optiku :-)
Avatar - abacus
23. 8. 2011 10:41
Re: Inteligentní 40cátník
Keď už tu dávame tie štúdie, čo tak širšie spektrum vlastností automobilu. Na pozíciu prvého to asi tak skoro nebude. :-)
J.D.Power a časopis What Car? - UK [odkaz]
J.D.Power a časopis Auto test (skupina Auto Bild) - Germany: [odkaz]

Auto si kupujem ako celok vlastností a nevyberám si len to najlepšie z jednotlivých modelov či značiek.
23. 8. 2011 07:40
Re: Inteligentní 40cátník
to su len mokre sny vas, koncernistov, v dnesnej dobe su passaty rovnako nekvalitne ako vsetko ostatne, jedina vec v com su naozaj dobre je ich drzanie ceny medzi jazdenkami.
23. 8. 2011 09:15
Re: Inteligentní 40cátník
Hm, tak tohle je pěkný blábol.
22. 8. 2011 19:32
Re: Inteligentní 40cátník
U Passatu rozšířená záruka je od MY 2012 a to 8453 Kč za 2 roky nebo 180 000 km. :-!
23. 8. 2011 10:47
Re: Inteligentní 40cátník
Teď si všichni sedli na zem, dát desítku za 4 letou záruku omezenou kilometrama... >:-[]
22. 8. 2011 17:41
Re: Inteligentní 40cátník
Souhlasím, "krasavec" - a nejen to! Autoexpress.uk: "In short, this handsome car is spacious, comfortable, well equipped, and has a good engine and chassis. Ford should definitely be concerned!" ;-)

"... Ford by měl být jistojistě znepokojen." :-)
Avatar - Ronault.
23. 8. 2011 01:26
Re: Inteligentní 40cátník
Ford určitě... >:D
Avatar - Ji/Ri
23. 8. 2011 10:45
Re: Inteligentní 40cátník
Ty ten Hyundai buď prodáváš nebo žereš..... jinak to nevidím >:D ale proti gustu.... :yes:
Avatar - Ronault.
23. 8. 2011 01:28
Re: Inteligentní 40cátník
A dodej, že je to hlučné, tuhé odpružení a bídné řízení... v čem je tedy dobrý? Relativně dobře "zatáčí"? Lépe jako Laguna GT? Lépe než zbytek třídy?
Máš pravdu, proč za 900 tohle, když za tyto peníze je 508 GT a o dost levnější velmi dobré Mondeo?
Avatar - Ji/Ri
23. 8. 2011 10:55
Re: Inteligentní 40cátník
No jasně že jo. A to je navíc s mr.dko.snim motorem. Jak v tom bude ten silnější nebo nejsilnější ropák, tak tu máme lechtání kolem mega a to za rýžovar je příliš.
Jsem ochoten za i40 v této konfiguraci dát max. 500klacků s daní. Za silnější variantu max. 600 s daní. Seděl jsem v tom a je to překombinované - jak říkám celek na mě působil pře - krásně. A výhled z auta je na prd - proto je nutné kamery a parkováky minimálně. Neřeším jestli je to 1,7 nebo něco jiného, ale 136 koní a 320nm kroutinka je na takový tank máááálo. Pokud budu jezdit s tímhle v čele smutečního průvodu tak ano, ale jinak ne. Na dálnici to bude dýchavičné v dlouhým táhlým, předjíždění skoro nemožné..... a pak tu máme tu kalkulačku, která řve a ukazuje prstíkem na ostatní.
A ano, máme tu za ty peníze 508GT - špička, Lagunu GT - špička, C5 v plné, pasáta v henlajnu, mondeo v entrprajzu o více než 2 kila levněji a insignii se 160 koni, 4x4 a taky v plné...... TAK PROČ PROBOHA BYCH MĚL KUPOVAT PŘEDRAŽENÝ DÝCHAVIČNÝ A NE UPLNĚ NEVONÍCÍ KOMBÍK OD RÝŽÁKŮ, i když musím uznat - krásný je.
Tak mi prosím, inocente, odpověz, ne tapetami, ale argumenty, .... důvody, pls.... ;-)
Avatar - Ronault.
23. 8. 2011 11:41
Re: Inteligentní 40cátník
Jaké argumenty potřebuješ, vždyť tam máš odkaz na názor boha :-) 8-s

Tak nějak, trh je široký... a to ještě dodejme, že největším ovladačem se ovládá rychlost ventilátoru. To už pak vypadá jako nedodělek. 8-s
23. 8. 2011 11:08
Re: Inteligentní 40cátník
Hlučné, tuhé odpružení?: "Bumps and abrasions are easily absorbed..."
Bídné řízení? "Ride & handling: 4 hvězdičky z 5-ti - VELMI dobré!"
- [odkaz]

Ne každý to vnímá asi stejně... :-)
23. 8. 2011 11:35
Re: Inteligentní 40cátník
Donutilo mě to pročíst si znovu a znovu různé recenze, test-drivey... nevím nevím... Laguna NIC MOC! ;-)

Laguna: [odkaz]

A je toho více... nic moc... řízení atp.: "Our advice? Test one for yourself and see if the ride quality and powertrain/drivetrain package agree with you." :-)

Citroen C5?: "Handling is a little dull." (Řízení poněkud těžkopádné, mdlé)... (Fifthgear review)...

Opel Insignia? - Designově hodně pěkné, však ale taky mají společné design centrum s Hyundai i i40: "Designed and engineered at Hyundai's European R&D centre in Rüsselsheim..." >:D

Takže asi tak: určitě tady bude třeba u i40 trochu počkat... nechť se nějakou dobu prodává... ceny půjdou dolů... Laguna, Citroen - nic moc... (Laguna vyloženě se mi nelíbí... Citroen bych snad i zvažoval)... Opel moc hezký... ale nejvíce se mi prostě líbí i40... :-)

Nakonec snad ona rada: "Test one for yourself and see..." :-)
Avatar - Emel
23. 8. 2011 12:37
Re: Inteligentní 40cátník
Co jsi chtěl říct tím citátem u Laguny? Pokud chceš po Laguně jízdní agilitu, musíš sáhnout po 4control... s ním se může směle postavit těm nejlepším ve třídě (nemyslím Hyundai ;-) )
23. 8. 2011 13:02
Re: Inteligentní 40cátník
Směle postavit??? Bez 4 control určitě NE! Takže k Laguně ještě jednou: "Ride & Handling - 2 out of 5 stars - Mediocre handling and a jolting ride." ... Jízdní vlastnosti a řízení: jen dvě hvězdičky z pěti!!! - Průměrné řízení a drkotavá - kodrcavá jízda." - [odkaz]

"Plenty of other family estates are more enjoyable and more comfortable to drive." - Spousta jiných rodinných estates je více příjemnějších a více komfortnějších k řízení." - [odkaz]

4 control system: "V jediné situaci se 4Control nechá nachytat. Při rychlém pootočení volantu a okamžitém návratu do původního směru si ovládací mechanismus dává načas s narovnáním zadních kol. Takové chování může řidiče překvapit... Při obdivuhodných schopnostech podvozku tak zamrzí, že Laguna nedokáže poskytovat onu příslovečnou řidičskou zábavu. Zpětná vazba v řízení... sice není úplně smazána a pečlivě odfiltrované informace dávají řidiči určitou představu o dění pod předními koly. Víc ale Laguna neumí..." AUTO.cz --- za ty peníze k tomu NIC světoborného!
23. 8. 2011 14:58
Re: Inteligentní 40cátník
Spousta jiných rodinných estates je více > estates su kombiky ...., salloons sedany
Avatar - Emel
23. 8. 2011 15:58
Re: Inteligentní 40cátník
Vždyť píšu s 4Control ;-), takže první půlku příspěvku sis mohl klidně odpustit.

Třeba v mastertestu AMS vyhrála Laguna s 4Control většinu jízdních disciplín (losí test a vyhýbací manévry, slalom, stabilita v zatáčce, mikrosplit), a to i proti BMW 3 a Audi A4. Například v slalomu je Laguna rychlejší naložená, než ostatní auta prázdná.

[odkaz]

Hypotetická situace s rychlým srovnáním volantu se v reálném životě nijak neprojevuje. Zpětná vazba od předních kol je řekněme průměrná. Horší jsou nedostatky v odpružení, ale to je jiné téma.

A konečně, "Za ty peníze"... za jaké? 4Control s 2.0dCi 131kW je za 609.000. Přijde ti to moc?
Avatar - "Brňák"
23. 8. 2011 22:55
Re: Inteligentní 40cátník
:yes: :yes: :yes:
Avatar - strýček BOB
22. 8. 2011 12:09
Kvalitní korejský vozík...
Mno, u konkurence ten motor moc nešetří [odkaz] Sám se velmi těším na předváděčku, kterou budu konfrontovat s orgastickými výkřiky místních kimči žroutů.

Další ukázku špičkové korejské techniky v modelu i40 máte zde [odkaz]

Stále tvrdím, že korejci vyrábí opravdu výborná auta :no:
Rozbalit vlákno
1
22. 8. 2011 17:37
Re: Kvalitní korejský vozík...
Napsal, ironicky: "výborná auta" - jenomže Hyundai opravdu to výborné místo vyhrálo - a není v tom ani náznak ironie! ;-)

Pak se diví, že někdo tady dává stále tytéž odkazy, když "komu není rady, tomu není pomoci." A tak to zopakuji i já po x-té "Hyundai exceloval v žebříčku Auto Bild Qualitätsreport 2010" - [odkaz]
Avatar - palokalo
22. 8. 2011 12:11
pekne
Auto je dizajnovo podla mna krasne. Tento motor je ako zakladny OK. Ale chcelo by to nieco silnejsie v nafte to neni o com. A cudujem sa ze s tym neprisli hned od zaciatku predaja. To je skoda... ;-\
Rozbalit vlákno
18
Avatar - strýček BOB
22. 8. 2011 12:25
Re: pekne
Jenom tě poopravím, testovaná motorizace není základní motor, ale nejvýkonnější naftový motor v nabídce Hyundai >:-[]
Avatar - HEMI
22. 8. 2011 12:58
Re: pekne
dúfam, že si to myslel v ponuke i40... keďže tu je ešte Santa Fe s 2,2 CRDi a potom ešte ix55 s V6 3,0CRDi (predpokladám, že si myslel len u i40, ale opýtať som sa musel)
Avatar - palokalo
22. 8. 2011 14:26
Re: pekne
ano je este slabsia nafta ale skor som to myslel vykonovo slusny zaklad. Myslim ze ta slabsia verzia je poddimenzovana trosku na dnesnu dobu. Ale neviezol som sa s nou tak realne posudit neviem.
Avatar - HEMI
22. 8. 2011 15:15
Re: pekne
ja som reagoval na strýčkaBOB-a, ale v pohode,
inak viem, že je aj 85kw nafta, ten istý motor mám ja v ix35 Style, píšem to o pár komentárov nižšie, takže viem ako sa s tým jazdí a poddimenzovaným motorom by som to nenazval ani náhodou. Avšak veľa ľudí si myslí, že je 1,7 strašne slabé, no opak je pravdou, je to len o predsudkoch a zvyku na (nie len) koncernové 2,0. S i40 sa zveziem budúci týždeň, tak uvidím ako je to sprevodované tam a môžem to ihneď porovnať s mojim.
22. 8. 2011 16:08
Re: pekne
mohol by si po svojej jazde hodit nejake postrehy sem na forum? hlavne o tom motore...osobne ma to tiez velmi zaujima.
Avatar - HEMI
22. 8. 2011 16:21
Re: pekne
samozrejme, uvidím, či sa mi náhodou nepodarí zviesť sa v oboch výkonnostných variantách.
Avatar - palokalo
22. 8. 2011 16:22
Re: pekne
Je pravda ze je to skor o tom co ocakavas a na co si bol zvyknuty doteraz. Pre cloveka co mal doteraz 150 koni je to malo ale pre cloveka co nieco slabsie to bude raketa. Skor som to mal na mysli vseobecne. Citroen tiez do C5 dava 1.6 hdi a je to vraj slusne zvezenie. Neskusal som ale zavodnik to nebude tiez. Snad bude test aj slabsej verzie 1.7 crdi. To bude asi najpredavanejsia verzia.
Avatar - HEMI
22. 8. 2011 17:00
Re: pekne
s týmto úplne súhlasím. Inak chýba tu tá možnosť voľby niečoho silnejšieho- teda osobne by mi stačila aj 1,7, ale aj do C5 sa montuje V6 HDI, takže tam je z čoho vyberať, od 1,6 cez 2,0 2,2 až 3,0 V6
22. 8. 2011 17:07
Re: pekne
jasne, aj v superbe je 1.6 tdi 77 kw, co je snad najmenej v strednej triede + je superb snad najvacsie auto strednej triedy...a funguje to.
Avatar - kari.laz
23. 8. 2011 09:49
Re: pekne
Jenže v Suberbu je to základní motor a vybrat si můžeš z dalších dvou výkonnějších dvoulitrů.
Avatar - Katikakus
23. 8. 2011 09:55
Re: pekne
Coz budes casem samozrejme moci i u Hyundaie. Uz to tady bylo napsano x-krat, ze Hyundai potrebuje dostavet dve motorarny, protoze nestiha vyrabet motory - viz patrickuv prispevek nize. ;-)
Avatar - kari.laz
23. 8. 2011 10:40
Re: pekne
až ...až... až... až ... až to bude, tak to bude, zatím to není.
Avatar - Katikakus
23. 8. 2011 11:51
Re: pekne
Brzo, neboj, dockas se... ;-)
23. 8. 2011 12:46
Re: pekne
Bude to příští rok, zatím ten bicykl, jak říkám, aspoň budeš ve formě ;-)
Avatar - kari.laz
23. 8. 2011 12:50
Re: pekne
Já radši svýho sedana
Avatar - Ji/Ri
23. 8. 2011 10:57
Re: pekne
ale s těmito motory to bude stát jak a6 >:D
22. 8. 2011 17:28
Re: pekne
Opravím tě strejdo Bobe. Nejedná se o vrcholný motor a ani nikoliv o nejvýkonější naftový motor v nabídce Hyundai. Motor 1,7 / 100kW je opravdu základní naftový přeplňovaný čtyřválec osazovaný do vozů i40, i pro mě bohužel z nepochopitelných důvodů, neboť Hyndai má daleko výkonější naftové motory ,které by se do i40 hodily a to např. nové motory konstrukčí řady R, což je přeplňovaný naftový motor o objemu 2,0L se 135kW a momentu 392Nm a ještě silnější 2,2L se 146kW a momentu 436Nm. Takže kdo chce silnější pohonnou jednotku, bude si muset bohužel počkat. S motorem 1,7 i40 těžko může v dynamice konkurovat.
Avatar - Katikakus
23. 8. 2011 01:14
Re: pekne
Prosimte, prestan se blamovat. Chvilku to bylo vtipne, ted jenom opakovane trapne ukazujes nedostatek intelektu. Zjisti, si, jake motory ma Hyundai v portofliu a pak neco pis o nejsilnejsi motorizaci, troubo. 8-s :no:
22. 8. 2011 12:30
Zapomente na Sonatu (a i40)
Takze se opet potvrdilo, ze neexistuji levna kvalitni auta. Hyundai byl levny kdyz vyrabel sranda vozitko, vozidla srovnatelne s moderni Evropou stoji v podani Korejcu vice nez ta moderni Evropa. Stejny problem je i s i30, kde spickove vybavene modely stoji rane a i s ix45, no a ted tu mame i40, jiste kvalitni auto ale za cenu vyssi nez konkurence.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - HEMI
22. 8. 2011 12:56
Re: Zapomente na Sonatu (a i40)
prepáč, ale aký model si myslel, keďže žiadna ix45 neexistuje.
Sám mám doma čiernu ix35 1,7CRDi 85kw s panoramatickou strechou vo výbave Style, pozrite si na oficiálnych stránkach rozsah výbavy a porovnajte s konkurenciou... Motor na normálne a svižnejšie jazdenie aj na takéto auto stačí, samozrejme, že človek musí auto cítiť a nie capnúť na plyn na 6. prevodovom stupni pri 70 a čakať čo sa stane alebo radiť nahor pri 1500 rpm. i40 som si "omakal" ešte na autosalóne v apríli a minulý týždeň u predajcu, na jazdu sa chystám na ten budúci. Je pravda, že cenovo je i40 dosť vysoko, avšak ak by som si mal znova kupovať auto, voľba by padla práve na i40 1,7CRDi Style 100kw s manuálom+ nejaké príplatky. Auto je vo vnútri priestranné, kufor obrovský, dizajn pre mňa osobne tiež vynikajúci, jedine mi v interiéri vadil plast okolo rádia, takže by som nechal namontovať navigáciu. O motore nemám dôvod pochybovať, auto je nižšie, aerodynamickejšie než moja ix35, predajca povedal, že v motore 100kW sú zmenené diely, nie len software a taktiež sprevodovanie je odlišné. Takže ozvem sa po testovacej jazde.
Avatar - Katikakus
23. 8. 2011 01:18
Re: Zapomente na Sonatu (a i40)
1) za cenu vyssi nez konkurence - tady musis byt konkretni - jaka konkurence, jaka motorizace, jaka vybava...
2) Hyundai je ctvrta nejvetsi automobilka na svete a diky pokroku, ktery udelala za poslednich 10 let nechce byt nadale vnimana jako levna znacka, takze postupne zvysovani cen je pochopitelne a zadouci - diky technice a durazu na kvalitu si to mohou dovolit. Viz Genesis Coupe
Avatar - Ji/Ri
23. 8. 2011 10:58
Re: Zapomente na Sonatu (a i40)
Nebuď líný a najdi si to..... to zvládneš - vkládám do tebe své naděje ;-)
Avatar - "Brňák"
23. 8. 2011 22:59
Re: Zapomente na Sonatu (a i40)
:yes:
22. 8. 2011 14:09
Průměrné bodové hodnocení...
...7,65 mi nějak nesedí k tvrzení ve článku, že i40 bude útočit na zákazníky Superbu, Mondea a Passatu. Toto jsou všechno na našem trhu osvědčený značky se silným jménem a předpokládám, že jen mizivé procento vlastníků (včetně firem, které jsou drtivou většinou logicky proevropsky zaměřené) těchto značek by přešlo na i40.

Konkurenci i40 bych hledal ve Francii, ale i vůči francouzské trojce to bude mít hodně těžký.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
23. 8. 2011 01:29
Re: Průměrné bodové hodnocení...
Útočit bude, ale jen proto, že se Korejcům u nás daří díky tomu, že jsou to "vlastně česká auta" 8-s Jinak souhlas.
23. 8. 2011 22:30
Re: Průměrné bodové hodnocení...
Korejcom sa dari i v Rakusku a Hyundaiu I40 prekvapujuco dobre. Ved len za jul predaj 74 ks.
22. 8. 2011 14:15
???
7.65 voci slovnemu hodnoteniu v clanku mi pride ako dost nevyrovnane. inak vzhladovo velmi pekne, v bielej vyniknu jeho sik tvary :-)
Rozbalit vlákno
0
22. 8. 2011 16:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
22. 8. 2011 17:30
i40
Strýček BOB...na Teba nemá ani zmysel reagovať, si úplne zmagorený. Absolútne ani len netušíš o čom i40 je a Tvoja ješitnosť Ti bráni na Hyundai napísať aj niečo pozitívne....
K autu: i40 je OK. Najazdil som na 1,7 CRDi 100 kW odhadom 100 km. Je to dobré auto. Motor je svižný, ale nie je to trhač asfaltu. Netvrdím, že by sa nehodila nejaká silnejšia motorizácia, pre niekoho kto jazdí štreky, 5 ľudí, batožina... Ale keď je niekomu na bežnú jazdu 100 kW málo, tak je mimo. To auto má raz dva 140-150 km/h na tachometri. Určite to nie je premiant triedy ani v spracovaní, ani výbave...(zárukou áno). Ale skúste si nakonfigurovať auta rovnakých parametrov, napr. ten úžasný Passat. Bude za rovnakú cenu?Áno? Lebo strašne veľa ľudí píše, že vlastne sa už ten Hyundai neoplatí. Lenže tárajú. Cenová úspora tam je stále. A porovnávať to s Mondeom, fajn, ale to auto je na konci životného cyklu.
Pre všetkých: najprv sa zvezte, myslím, že budete príjemne prekvapený. Ak nemáte v garáži niečo za 40.000 EUR:-)
Rozbalit vlákno
8
22. 8. 2011 17:47
Re: i40
Já už obdržel od Autocentrum Háša pozvánku na předváděcí jízdu s i40, tak až budu mít více času, tak tam zajedu. Na štěstí mám s čím srovnávat, takže stejnou trasu co jezdím se svojí Sonátou pojedu i s i40 a pak budu referovat. Na štěstí jsem docela Sonátou zhýčkaný, takže budu soudit objektivně a náležitě přísně.
Avatar - strýček BOB
22. 8. 2011 18:06
Re: i40
No vidíš, testér konkurenčního webu tím také něco najezdil a výsledek máš tady [odkaz] Přečti si to pomalu a několikrát, zvláště pak doporučuji odstavec věnující se motoru, ano, chválího tam, ale ne v i40. Huyndai i40 s motorizací 1.7CRDi má pravděpodobně problém v tom, že pod 2000ot./min. není výkon jaksi dostatečný. , to bude ten detail, který ty schováváš do slov cituji: "...ale nie je to trhač asfaltu."
22. 8. 2011 18:41
Re: i40
Úprimne - je mi úplne jedno čo nejaký novinár napísal. Choď na jazdu a potom sa vyjadri, hm? Nemám poznatok, že výkon "není jaksi dostatečný". Adekvátny motoru s objemom 1,7 litra pri ťažkom aute, aké i40 je.
Ešte raz: netvrdím, že by sa nehodil silnejší motor, ale ani s týmto nie je i40 žiadna brzda premávky. Jazdil som na ňom bezprostredne po Superbe 2,0 TDi a nemôžem povedať, že by bol Superb niečo extra.
A stále to treba vyvážiť cenou...
Avatar - Ronault.
23. 8. 2011 01:44
Re: i40
Když ti to je jedno, tak proč to tady čteš? Teda čteš to vůbec?
23. 8. 2011 07:25
Re: i40
Já také posuzuji auto když se v něm svezu, než dle toho, co píšou noviny. Třeba na AutoCZ., to by si člověk nekoupil nic jiného, než něco od koncernu, protože to ostatní má šíííííílené nedostatky!
Jako příklad si namátkou vzpomínám na vysoce "objektivní" test Roomstra s ix 25.
Takže, na závěr, počkejme si všichni, až se v tom svezeme, a pak se vyjádřeme. :yes:
22. 8. 2011 19:53
Re: i40
Ten test som precital, Janda hyundai velmi chvali. i40 sa zacala predavat s jedinym naftovym motorom a to uplne zakladnym. Budu nasledovat dalsie, silnejsie. Skus si tak v duchu na oplatku predstavit, ako by znamy pretekar Janda rozniesol motor v teste passatu variant 1.6 tdi 77kw, co je tiez zakladna nafta.
Avatar - Katikakus
23. 8. 2011 01:20
Re: i40
Ne, tohle pochopit je nad jeho intelektualni moznosti.
23. 8. 2011 08:44
Re: i40
Přesně, jak říkáš. Debatovali jsme přesně o tomhle už v květnu ([odkaz] ) - nejde o to, jestli se 1.7 CRDi hodí do i40, ale pro koho se hodí - čili, jakou cílovou skupinu si s tímhle motorem chce Hyundai vygenerovat. Andy333 v té debatě tenkrát popsal, jak to je a bude s dalšími motory pro i40, tak si ho dovolím ocitovat: "koncern Hyundai momentalne trpi obrovskym nedostatkom 2,0 L dieselu rady R montovaneho do ix35 (cakacia doba je podla poslednych info okolo 6-8 mesiacov) a jednoducho pre i40 volne motorarske kapacity nema (tieto spickove motory sa robia len v Korei). Preto zaciatok bude z 1,7 L 85 a 100 kW, zaciatkom 2012 pride 1,7 Biturbo 118 kW/160 k a 2,0 L diesel podla situacie okolo dopytu SUV modelov. Situacia by sa mala zlepsit aj dostavbou novej motorarne opat v Korei." Tady je k tomu na potvrzení ještě jiný citát: "Five engines will be offered at launch; a pair of 1.7 litre CRDi in both 113bhp and 134bhp, 1.6 GDI (gasoline direct-injection) 125bhp, 1.6 GDI 140bhp, and a powerful 175bhp 2.0 GDI. The 113bhp diesel model will emit a class-leading 113g/km, while the 134bhp variant emits 124g/km. The 175bhp 2.0 GDI will emit 156g/km. All will be linked to a 6 speed manual and automatic transmission. In 2012, Hyundai will release a twin-turbo 160bhp 1.7 CRDi and a 173bhp 2.0 CRDi, which will be mated to Hyundai’s in-house dual-clutch gearbox, bringing the overall number of i40 engines variants to eight. (odkaz:
Avatar - pario
22. 8. 2011 20:30
Fluidný dizajn
Podľa mňa okopírovaný Avensis. Aj ceny rovnaké, ale ten fluidný interier, no neviem. Uvidíme predajné čísla, ale prvú päťku v strednej triede neohrozí.
Rozbalit vlákno
2
23. 8. 2011 10:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 8. 2011 11:09
Re: Fluidný dizajn
Dnes sa kopíruje dizajn a ceny? Kokso, túto myšlienku si daj patentovať.
22. 8. 2011 21:48
Nic proti....
.... třeba je to dobrý auto.... ale myslí si snad někdo, že evropani vymění své Laguny a Mondea za korejské auto, které stojí stejně a nebo ještě víc peněz....? Já si to teda nemyslím....

aby se Korejci prosadili o třídu níž, potřebovali na to nizoučké ceny a dlouhé záruky. O třídu výš to je ještě těžší, takže fakt pro i40 nevidím nějakou zajímavou budoucnost, ikdyž auto to může být parádní....
Rozbalit vlákno
12
22. 8. 2011 22:24
Re: Nic proti....
na 1,7 100 kW som sa viezol asi 30 km pred 2 tyzdnami a na mna to auto urobilo dojem - motor mal najazdenych pod 2 tisic km a tahal slusne (to samozrejme neznamena, ze to islo ako Mondeo s 2,2 TDCi a 200 k za 39 000 Euro). Podvozok tichy a stabilny, interier porovnatelny s tymi najlepsimi a kufor takmer ako v Superbe. Akurat to sedadlo vodica mohlo ist este o trochu nizsie a studeny motor aml trochu hrubsi zvuk. Avsak skusana i40 stala pred zlavou 26 000 Euro a mala dualnu klimu, ESP, VSM, dazdovy senzor, elektricke nastavovanie sedadla, diodove svetla vpredu aj vzadu, kozeny volant, 9 airbagov s 5 rocnou zarukou bez obmedzenia km atd.

Suhlasim s tou rozumnejsou castou diskuterov, ze ani nahodou vybavou porovnatelny Superb, Mondeo a uz vobec nie Passat dostanete za rovnaky peniaz ako i40 - na to zabudnite. Ich cena je od 3000 do 6000 Euro a to uz stoji za uvahu.

Este zopar postrehov - Korejci maju plan byt v 2012 na 6.mieste v tejto triede - kazdemu je jasne, ze Passat, Mondeo aj Superb mozu byt este par rokov v klude. Avensis, Mazda 6, Accord, Laguna, C5 aj 508 sa vsak maju coho obavat.

O 2-3 roky si to povieme.

Rovnako sme sa pred 10 rokmi smiali ked prisli prve korejske SUV a vsetci vratane mna im neverili. Dajte korejcom cas a rovnako ako Samsung, LG v elektronike aj Hyundai/Kia v autach budu raz absolutna svetova spicka.
Avatar - pario
22. 8. 2011 22:51
Re: Nic proti....
No povedz úprimne, máš 25000 Eur. Tvoje našetrené. Z tých aut, ktoré si popísal, naozaj by si kúpil i40-ku? Lebo je iné teoretizovať na nete a iné v skutočnosti všetko premyslieť ( rokmi preverená kvalita,zabehnuté značky v tejto triede a pod.) Ja som tým prešiel, to mi ver a nie je to také jednoduché keď už máš naozaj vybrať :-)
Avatar - HEMI
23. 8. 2011 00:12
Re: Nic proti....
za seba ti rovno vravím, áno- Style výbava 100kW a príplatky -strecha určite a navigácia zrejme.
Aj keď by som určite zašiel do Citroenu vyskúšať C5 v hydraulike, druhé auto máme doma tiež Citroen, takže by sme možno oblišli po dohode s predajcami (ktorí nás dobre poznajú) k nejakej super cene... Ale o Passate, Mondeu, Insignii a Superbe Combi by som určite neuvažoval- cenovo sa nedajú zrovnávať, nie základnými cenami, ale ako-tak/ viac-menej podobne vybavenými ako i40.
Podobný výber som zažil teraz, akurát cena bola 23 300€, tiež našetrené a výber nastavený na SUV- skončil som v ix35 a vôbec neľutujem, ba naopak, som strašne rád, že v ňom mám takú výbavu akú mám- a to som si myslel, že vyhrievanie všetkých sedadiel nepotrebujem a že bezkľúčový vstup a štartovanie by som oželel, ale keď to bolo všetko v cene tak čo??? Navyše som priplácal len za čiernu metalízu a panoramatickú strechu...
Teraz si už len užívam, a tá 1,7 85kw na to vážne stačí...
Takže osobne by som určite preferoval výbavu a cenu pred značkou na kapote.
Avatar - Katikakus
23. 8. 2011 01:29
Re: Nic proti....
Ta "rokmi preverena kvalita" je dosti problematicky pojem. Majitele Passatu a Octavek 2.0TDI by ti o om neco rekli. Ja tim prosel pred lety take a po Octavce a Passatu, s kterymi jsem si zazil sve, jsem skoncil u japonce a byl jsem s nim absolutne spokojeny. Korejci dlouhodobe pracuji na kvalite, podobne jako predtim japonci, a jejich tazeni nese ovoce. Ano, vybirat dnes ve stredni tride, tak rovnocenymi kandidaty v mych ocich jsou Mondeo, Avensis, Accord, M6, 3er, i40, Laguna, 508, Legacy a Optima, s tim, ze kazdy z kandidatu ma proti zbytku v necem navrch a v necem ztraci. Ale nemel bych zasadni problem utratit sve penize za ktereholi z nich.
23. 8. 2011 09:45
Re: Nic proti....
25 tisíc za slabšie vybavenú "značku" alebo za dobre vybaveného Kórejca - to chce intermezzo na zváženie. Ver, že je veľa ľudí, ktorí dajú peniaze radšej za výbavu ako za image.
Avatar - pario
23. 8. 2011 09:49
Re: Nic proti....
Nemám nič proti Kórejcom, ale veľa ľudí má presne tohto chrobáka v hlave včetne mňa.
23. 8. 2011 10:15
Re: Nic proti....
Imidž je na nič, počúvaj smäd. Image, ak nejde o služobáka, hrá nulovú rolu. Resp. v úlohe súkromného auta je jeho absencia vítaná - vyhneš sa prípadnej závisti okolia a zlodejskej nenásytnosti a ich možných dôsledkov.
Ja som si, keď som hľadal nové auto, stanovil priority. A boli to cena, priestor, praktičnosť a pohodlie, prevádzkové náklady. Konkrétne - cca 15 tisíc, odvoziť ešte nejaký materiál na stavbu domu, 3 detské sedačky dozadu, veľký kufor na dovolenky. Rozumná spotreba, mäkký pohodlný podvozok (nie som v aute žiadny športovec). Vyšiel mi z toho Renault Kangoo a som maximálne spokojný. Sused jazdí s VW Caddy a jeho preoblémy s autom a večné stáže v servise mu nezávidím. mage? Kvalita? Každý si to asi vykladá inak, v tomto prípade Renault stojí vysoko nad VW. Kto hovorí, že iným modelom sa to nemôže stať? ;-)
Avatar - Andromeda
23. 8. 2011 11:18
Re: Nic proti....
Jsi pro marketéry oříšek - víš co a proč chceš ;-) -> to jim nedělej . Obzvláště v kombinaci s upozaděním "imáže" chlape >:-[] ...
Jinak samozřejmě za střízlivý a reálný pohled palec hore. Kouzlo individuální volby ...
23. 8. 2011 12:15
Re: Nic proti....
dobre hovoris, suvisle az mi je to divnuo. Ked mam ako sukromnik peniaze predsalen si rozmyslim ci si kupim image bez vybavu soc verziu alebo si kupim nieco menej image ale s vybavou ktora mi ulahci cestovanie a budem si uzivat komfort. A v tomto pripade moze hyundai zabodovat, lebo nema taky handicap ako napriklad zla povest laguny a podobne.
Avatar - Emel
23. 8. 2011 12:43
Re: Nic proti....
V principu ok... jenže ta i40 je prostě drahá. Stejně drahá jako Passat. Dražší než Laguna nebo C5.
23. 8. 2011 13:07
Re: Nic proti....
jedna vec je oficialny cennik noveho modelu a druha vec zlavy a ceny ktore bude mat ta i40 o rok ci dva a akcne modely.
Avatar - Emel
23. 8. 2011 16:00
Re: Nic proti....
O rok či dva se o tom můžeme znovu pobavit, při troše štěstí bude v i40 nová dvoulitrová nafta za nižší ceny a pak si klidně napíšeme, že tohle je už slušná nabídka.
23. 8. 2011 07:38
Sonata
Škoda, že se u nás neprodává ta zmíněná Sonata. V USA je v prodeji a je to hodně pěkné auto. Převodovka se sice nemůže rovnat s VW, ale jinak pěkné.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
23. 8. 2011 08:25
Všetko chce čas.
Uvidíme, ako sa nový i40 zapíše. Zákazníci Hyundaia sú obvykle menej nároční ľudia ako tí, čo škúlia po Mazde 6 alebo Passate, a skôr rozvážnejší a seniori - ak si všímam dobre, tak rôzni rýchlici, machri a páni ciest málokedy sedia v kórejskom aute. Čiže im môže napriek slabšej motorizácii a odťažitému riadeniu toto auto ulahodiť - majitelia kórejských vozov oceňujú skôr ich bezproblémovosť a nízky výskyt porúch (čo je realita, bez ohľadu na blábolenie strýčka BOBa). A nejde len o posledné modely, známy denne behá po meste aj na dlhšie cesty so Shumou, a tá mrcha nie a nie sa pokaziť... A to má aspoň 10 rokov, ak nie už viac, menil na nej len žiarovky a nejaké poistky, inak bežná údržba - pokiaľ si aj nové modely Hyundai/Kia udržia takýto štandard, nemám obavy o ich odbyt. Ak to, pravdaže, nepokazí cena - sebavedomie by nemalo predbiehať ponúkané kvality (v porovnaní s konkurenciou) - v prípade i40 možno kvapku prestrelili.
Rozbalit vlákno
8
23. 8. 2011 09:09
Re: Všetko chce čas.
Souhlas. A bezproblémovost ti klidně potvrdím i ze zkušeností, o kterých vím já. Jinak je fakt, že Hyundai zatím nevyrábí žádná "auta pro řidiče", ale slušné lidové vozy pro většinového spotřebitele - a to jsou právě ti fotři od rodin a mladší i starší senioři, kteří neřeší přes auto svoje ego. Čekalo se, že změnu přinese Veloster, aby si užili taky mladí a neklidní, ale premiéra v tomhle směru nedopadla, uvidíme, jestli přijde reparát. Měl by, protože existuje skupina potenciálních zákazníků, kteří by něco se sportovním charakterem (a ne jenom se sportovním lookem) od Hyundaie rádi brali - a až vyrostou, v pohodě by pak přesedli do těch rozvážných taťkovských modelů ;-) Hyundai při umisťování i40 na evropském trhu si tentokrát prohodil úlohu s Kií (cee'd a i30) a bude na něm, aby předvedl nápor a prorazil díru do zdi - na to jsem hodně zvědavý, protože zatím si marketingově v posledních letech vedou téměř bezchybně.
23. 8. 2011 10:52
Re: Všetko chce čas.
Jen drobná poznámka. Hyundai s uvedením i40 v kombíku jako první verzi karoserie, též zkouší prorazit na "hřiště" koncernu, tedy do fleetů. Sám jsem zvědav víc na to, zda-li se mu to výrazně podaří, než na cokoliv jiného. Oni koncernu jeho cca 70ti procentní prodeje produkce této kategorie do fleetů závidí a vůbec se jim vlastně nedivím.
Jinak dle mých informací celý koncern H/K bohužel urputně přemýšlí nad tím, jak vycouvat z, v této chvíli již nastoupené, evropské cesty k lepším zítřkům na poli "sportovních imidžovek"(veloster, genesiss .....). Bohužel prý zvítězila ekonomika a když namodelovali cashflow utopené v předváděcích vozech, náhradních dílech, dovybavení servisů, povinné reklamy .... a proti položili předpokládané prodeje, tak ... ! Platí to i pro Kia, ta prý již pro Evropu počítá pouze s nadupanou 1,6kou turbo pro nový Ceed(Hot hatch), a to je vše.
Avatar - Emel
23. 8. 2011 11:23
Re: Všetko chce čas.
S těmi fleety tomu nerozumím, kombíky se přece kupují spíš pro rodinu než do fleetu.
23. 8. 2011 11:38
Re: Všetko chce čas.
No je to opravdu tak(interní info z VW), až 70% Passátů a Golfů kombíků jde to firem. Soukromníci si je kupují až jako ojeté. U limuzín je to číslo dokonce nižší(Passát, Jetta)
neregistrovaný "zulyk"
23. 8. 2011 11:43
Re: Všetko chce čas.
pokial sa nemylim, vyse 50% v tejto triede tvoria kombiky a urcite sa kupuju aj do fleet-u. kolega to uz naznacil, ja len jeho slova potvrdim, tiez si myslim, ze toto auto ma za hlavnu ulohu prerazit hlavne vo firemnej oblasti, kde mu k tomu ma pomoct aj balicek komplexnych zaruk (3x5). v prvom plnom roku (2012) chce HK predat okolo 60 000 ks modelu i40 a dostat sa na piate miesto v tejto triede, hlavni konkurenti by mali byt predovsetkym japonci (avensis)
23. 8. 2011 13:15
Re: Všetko chce čas.
Baže, v tom je anomálie Evropy (nebo naopak Ameriky?), že střední třída není ani tolik rodinné auto, jako fleetové krmivo. Já jsem v tomhle ohledu trochu skeptický, ale možná Hyundai vypracuje speciální fleetovou nabídku pro firmy, která bude mocnější než rozepnuté tři horní knoflíčky holky za barem. Máš pravdu, že je to z celé té penetrace úplně nejzajímavější zadání.
S tím ochlazením na imageovém flashy and sporty poli jsi mě překvapil, to bych nečekal, když se konečně dohrkali k premiéře Velosteru. Je ale pravda, že ten projekt byl tak trochu vedlejší produkt, zřejmě osobně tlačený dopředu některým big wheelem z HKAG, plus vznikl v době, kdy ještě žádná krize nehrozila. Myslím ale, že podobně jako té Genesis by mohli nějaké slušné množství k umoření nákladů v US a Asii prodávat, ne? Je fakt, že Schreyerovi postačí učesat pro_cee'd/Forte Coupé, a když se pořádně naladí podvozek, funkci horkého kupátka to splní vrchovatě. Hyundai ostatně má v přípravě 3D verzi Elantry, takže by to vyšlo z jedné vody načisto. On je Hyundai asi opravdu trochu na doraz svých kapacit, ten růst za poslední pětiletí byl vyčerpávající, jako začít spurtovat cílovou rovinku kilometr před cílem.
23. 8. 2011 14:28
Re: Všetko chce čas.
Vše, jak to já chápu, vychází ze současného ekonomického statu quo, stále nikdo veliký nedostal "černého petra" a korejci se začli bát, že je v tom ti ostatní s úsměvem nechají, tak šetří jak se dá - zkrátka někdo to odnést musí a nikomu se nechce. Logicky, kdo by rád a dobrovolně zkrachoval. Všichni mysleli/doufali, že to bude GM a ono nic. Z kola ven prostě ještě reálně nikdo velký nevystoupil.
Vztah H-K se radikálně změnil ve chvíli, kdy syn/nejvyšší Kia odešel na Hyundai do stejné pozice a otec již jen vše "pozoruje z dáli".... Ten "čerstvý vítr" v Kia byl oslaben na úkor Hyundai a jeho budoucí luxusní dcery Genesis.
Pro ceed a ceed mají dostat 1,6turbo/200k jako vrcholnou benzínovou motorizaci s tím, že pro ceed bude prezentován jako HH. Optima bude letos jen v pár kouscích a příští rok to vlastně bude vůz před FL. Pokud jsem informován, tak i nadále jsou ceed a forte dvě svébytné řady. Sice to nechápu, ale je to prý tak.
23. 8. 2011 20:36
Re: Všetko chce čas.
Ano, myslím, že jednu chvíli už se všichni opravdu těšili, jak půjde alespoň Opel do kolen. Ne trhu je přecpáno a ještě se tam odzadu tlačí Číňani, kteří se chystají místo přímých exportů investovat do automobilových výrob v zájmových teritoriích (= v Evropě atd), navíc mají neuctivé poznámky, že celá slavná EU destabilizuje světové hospodářství. Nervozita je veliká, druhá vlna krize za bukem.
S tou 1.6/200 hp se asi shodneme, že by byl pro_cee'd (neřkuli cee'd) přemotorizovaný, pokud se pořádně nesáhne do podvozku. Já tedy původně myslel, že právě takovou platformu přinese Veloster.
To schizma cee'du/Forte je stejného data jako Elantra/i30, vzniklo tím, že se HKAG rozhodl dát Evropě evropské auto. Taky to moc nechápu a přijde mi to jako luxus - nejenže skupina nerebadguje sesterské modely svých dvou značek (to budiž a imho je to spíš chvalitebné), ale navíc dokonce vytváří další dvě paralelní sestry. Teď už se nahlas mluví o tom, že Forte začíná být zastaralé (na konci modelového života), takže minimálně je tu ekonomicky nepříjemná "povinnost" zaplatit vývoj alespoň nového exteriéru,,, jenže to nebude stačit, pokud si má Kia udržet/posílit pracně vybudovanou lepší pověst.
23. 8. 2011 09:23
Mno..auto asi povedene, ale
je tu snad nekdo, kdo by radsi 850 nedal za Passata, Mondeo, Superba?
Rozbalit vlákno
4
23. 8. 2011 09:40
Re: Mno..auto asi povedene, ale
Nikdy nehovor nikdy. Myslím, že napriek tunajším rečiam za tie peniaze dostaneš u Hyundai predsa len viac. Meno a image značky nepočítam.
23. 8. 2011 10:02
Re: Mno..auto asi povedene, ale
současné (a defacto výběhové) Mondeo je patrně ve všem lepší než i40 a jeho akční ceny jsou srovnatelné, spíš nižší..... (srovnávat podle ceníku se mi to nechce, to přenechám jiným).

Tak proč i40? (když odhlédnu od designu, preferencí značky atd. atd.)
23. 8. 2011 10:23
Re: Mno..auto asi povedene, ale
Dočkaj času. Akčné ceny voči cenníkovým je trochu nefér porovnanie, ale pokiaľ je práve taká realita, dá sa použiť ako argument. i40 tiež časom upraví ceny rôznymi akciami a potom to bude vyrovnanejšie. Naviac i40 je novinka, Mondeo má už jeden facelift za sebou...
Je každého vec, čo uprednostní. Niekto si radšej priplatí za značku, niekto za iné veci.
23. 8. 2011 11:18
Re: Mno..auto asi povedene, ale
dovolím si nesouhlasit.

Pokud zaplatím za auto cca 700 000, je mi úplně jendo jestli je to za akční cenu, nebo ne.
Prostě zaplatím cca 700 000.
Avatar - kari.laz
23. 8. 2011 10:04
nevidím pro ní důvod
Za mě nevidím důvod pro pořízení jakéhokoliv korejce z nové doby. O designu se nebudu vyjadřovat. Tam to u mě patří k tomu nejhnusnějšímu, co dnešní automobilový svět produkuje (obzvláště ix35, veloster, Sportage, picanto...) to je u mě opravdu na hranici odpudivosti. Naproti tomu měli korejci velice pěkná auta jako třeba Santa Fe. Důvod ke koupi byl asi jediný a to nízká cena se slušnou výbavou. Dnes u nových modelů to už neplatí. Tak se zamýšlím nad tím, proč pořídit například tento zvlněnec s křivou stříbrnou tyčí přes celou palubovku a ne třeba P508, C5, Passat, Superb, Mondeo ....
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Katikakus
23. 8. 2011 10:20
Re: nevidím pro ní důvod
A tak je to v poradku - kdyby se nam vsem libili stejne veci, tak by to byla nuda. Napis do Hyundai, aby si te skrtli ze seznamu...

Urcite se najde dost lidi, kteri proste maji jiny vkus nez ty.

PS: Treba ja bych Superba do skupiny tebou vyjmenovanych pohlednych aut vubec netahal: [odkaz] - ten bocni profil je smrtici, rozslapnuta zaba hadr.

PS2: Na zacatku pises, ze se o designu radsi vyjadrovat nebudes a zbytek prispevku neni v podstate o nicem jinem - az na jednu kratkou vetu 8-s Navic to same pises do kazde diskuse, dnes ti pouze vypadla kostka masla.
Avatar - kari.laz
23. 8. 2011 10:43
Re: nevidím pro ní důvod
To že je hyundai prostě zmuchlanec je pravda. S tím nikdo nic nenadělá. Někomu se to líbí, někomu ne. Já jsem ta druhá skupina.
Avatar - Katikakus
23. 8. 2011 11:41
Re: nevidím pro ní důvod
Zmuchlancem je pouze v tvych ocich, spousta lidi ma jiny nazor... :-!
Avatar - kari.laz
23. 8. 2011 11:44
Re: nevidím pro ní důvod
To auto je samá křivka, samý prolis, samá vlnka. To je prostě holý fakt a i kdyby jsi se přeskočil, tak to tak bude. To, že se to někomu líbí nepopírám.
Avatar - Katikakus
23. 8. 2011 11:49
Re: nevidím pro ní důvod
Ano, auta jsou z pohledu designu exterieru smesici krivek, prolisu a vlnek. Otazkou je, nakolik se designerovi povede tyto krivky a prolisy doladit do libiveho a vyvazeneho celku. Tady stoji designeri pred nelehkym ukolem, protoze kolik lidi tolik chuti. Tomu se libi to, jinemu zas vubec. A proto je svet krasny, protoze je rozmanity.
Avatar - kari.laz
23. 8. 2011 12:00
Re: nevidím pro ní důvod
Výjimečně se shodneme.
Avatar - HEMI
23. 8. 2011 11:53
Re: nevidím pro ní důvod
a mne sa napríklad súčasný fluidný dizajn Hyundaiu (aj keď nie všetkých) páči omnoho viac ako VW, Škoda alebo Peugeot. To by ti malo stačiť na pochopenie prečo chce niekto i40...
Napríklad by som oveľa radšej jazdil v novej Elantre ( u nás je len v jednej výbave-Style, takže je ako tak tá najvyššia) ako v Octavii. A tu by sa tých dôvodov prečo nie Octaviu dalo vypisovať podobne ako u i40. Možno od nesympatií k značke, cez slabú výbavu až po...
S cenou je to u i40 trochu iné ako u ostatných Hyundaiov (okrem Genesisu a Velosteru), nasadili vyššie ceny, keďže sa snažia dvíhať nielen kvalitu ale aj "image značky". Veď keď si napr. Škoda môže za Superba Combi účtovať toľko a toľko (teda HODNE VEĹA) a podobne VW s Passatom, tak prečo by nemohli zmeniť povedomie ľudí o značke, navyše keď je to auto natrieskané výbavou??? Samozrejme, že zmena povedomia a nazerania ľudí na značku nepôjde len tak ľahko. Ľudia si na to musia zvyknúť, tak ako na to, že Volkswagen, je ľudovým autom len v názve (a v Nemecku aj naozaj, ale o tom sa nebavíme)
Avatar - kari.laz
23. 8. 2011 12:05
Re: nevidím pro ní důvod
To že se někomu to Fluidum líbí je bohužel asi fakt. Tak bylo je a bude. To jak se v Evropě podaří hyundai prosadit s vyšší cenou se ukáže. Nechal by jsem tomu tak dva roky, aby se projevily nějaké ustálené prodeje.
Jinak co se týče Superbu kombi za takové a takové peníze, tak tam dokonce byla Škoda v situaci, kdy zavedla novou nejvyšší výbavu, protože více než polovina Superbů se do té doby prodávala v nejvyšší výbavě.
Avatar - HEMI
23. 8. 2011 12:37
Re: nevidím pro ní důvod
a o to ide, že sa to niekomu páči a bodka. S presadením- resp. novým vyprofilovaním značky by som si tiež rád počkal, ako to ľudia pochopia (najmä za aký čas).
S tým Superbom kombi, osobne sa mi tiež páči (a dosť) no i40 mi "sadla" viac a usvedčila výbavou, ktorá cenu síce vymrštila dosť vysoko, no v porovnaní so Superbom kombi Elegance je stále nižšie o 3000€ a viac...O.T-Inak sa tu už ale bavíme o čiastkach jedného milióna korún, a tu už by som zrejme skončil v ix55 s odpočtom DPH, ale to len na okraj.
Avatar - kari.laz
23. 8. 2011 12:55
Re: nevidím pro ní důvod
Sice se mi některá SUV líbí, třeba se mi líbí Yeti. Hodně lidem nesedne, ale mě se líbí. Naopak mi moc nesedí Peugeot 4007 (ta tlama tam je moc velká) ale líbí se mi třeba citroen C-Crosser. Ale na druhou stranu dávám přednost nějakému sedanu, nebo kombi. Na mé cesty převážně po dálnici mi je SUV na nic. Takže pokud by jsem měl k dispozici milion, tak by jsem radši sáhnul po nějakém sedanu, nebo kombi.