Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Freemont vs. Mitsubishi Outlander a VW Sharan: Co koupit?

Čtyřkolka, turbodiesel, 7 míst – nesourodá množina požadavků generuje podobně nesourodou množinu konkurentů.
Zpět na článek
26. 8. 2011 08:17
26. 8. 2011 08:27
26. 8. 2011 08:37
26. 8. 2011 08:47
26. 8. 2011 10:31
26. 8. 2011 11:22
26. 8. 2011 11:24
26. 8. 2011 14:03
26. 8. 2011 14:51
26. 8. 2011 15:20
26. 8. 2011 17:46
27. 8. 2011 13:48
27. 8. 2011 13:49
27. 8. 2011 20:58
26. 8. 2011 15:27
27. 8. 2011 21:00
26. 8. 2011 17:40
27. 8. 2011 13:48
27. 8. 2011 21:00
26. 8. 2011 14:00
26. 8. 2011 19:46
26. 8. 2011 18:49
26. 8. 2011 08:24
26. 8. 2011 10:23
27. 8. 2011 21:02
27. 8. 2011 23:12
28. 8. 2011 07:12
26. 8. 2011 09:23
26. 8. 2011 20:34
neregistrovaný "alfa_lover"
27. 8. 2011 21:56
neregistrovaný "alfa_lover"
26. 9. 2011 07:35
neregistrovaný "malson"
27. 8. 2011 21:11
26. 8. 2011 22:25
26. 8. 2011 11:25
26. 8. 2011 11:40
neregistrovaný "Dungeon25"
28. 8. 2011 22:13
neregistrovaný "Dungeon25"
28. 8. 2011 22:15
neregistrovaný "Dungeon25"
26. 8. 2011 12:04
26. 8. 2011 12:18
26. 8. 2011 12:26
26. 8. 2011 13:15
28. 8. 2011 11:35
26. 8. 2011 12:26
26. 8. 2011 13:55
26. 8. 2011 12:34
26. 8. 2011 12:52
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 8. 2011 13:28
26. 8. 2011 13:31
26. 8. 2011 14:07
26. 8. 2011 14:55
26. 8. 2011 16:07
26. 8. 2011 15:13
26. 8. 2011 16:15
26. 8. 2011 14:53
27. 8. 2011 08:41
27. 8. 2011 14:20
27. 8. 2011 20:56
26. 8. 2011 08:17
Fiat
je v tomto případě racionální volbou, nikoli emocionální. Nabízí nejlepší poměr výkon/výbava/cena a pokud fiat uhlídá kvalitu, tak to bude žhavé želízko v ohni. Mitsubishi je dobrá volba, spolehlivá klasika za trochu více peněz, ale lepším a výkonnějším motorem.
Sharan sem vůbec nepatří, je to jiná kategorie, starý TDI s nízkým výkonem, chudá výbava a přemrštěná cena... vůbec bych jej do tohoto srovnání nedával, ten má jiné konkurenty na trhu.
Rozbalit vlákno
21
26. 8. 2011 08:27
Re: Fiat
V kategorii crossoverů/MPV/SUV je nesmysl řešit emoce.
Avatar - Katikakus
26. 8. 2011 08:37
Re: Fiat
Vcelku se ti to povedlo vystihnout. U Sharanu je problem v tom, ze aby cena nebyla ve srovnani uplne mimo, musel autor zvolit prave tuto verzi. V tomto srovnani proste taha Sharan diky cene za kratsi provaz.

Dokazu si ovsem predstavit, ze potencialni zajemce o 7mistny vuz pri vyberu bude zvazovat i mezi tak nesourodymi kandidaty.
26. 8. 2011 08:47
Re: Fiat
Jednoznacne Fiat. VW tradicne predrazeny a s motorom o nicom :no: .Mitsubishi..neviem, mam Kia ale moj predajca[odkaz] predava prave Kiu a Mitsubishi, tak som mal s Mitsubishi moznost s nimi viac krat jazdit....nejak ma nenadchol, zvlast ani interierom, take tvrde plasty som este nevidel a nemam rad, ked mi v aute nieco vrzga :-)
26. 8. 2011 10:31
Re: Fiat
"Jednoznace Fiat!" Ehm...Proto sis koupil Kiu?
Avatar - Guttalax
26. 8. 2011 11:22
Re: Fiat
;-) Kia ráda vrzgá,olupuje se lak,a opadává nátěr spodku. Na Š
Avatar - Guttalax
26. 8. 2011 11:24
Re: Fiat
;-) Kia ráda vrzgá,olupuje se lak,a opadává nátěr spodku. Na Š-120 byl kvalitnější plastizol ,než na těch korejských skvostech. Ale co můžou nabídnout za podlízavé ceny ,že? >:D
26. 8. 2011 14:03
Re: Fiat
Urážet někoho proto, že si vybral nějaký vůz a má na tomto serveru odvahu to přiznat (odvahu nít musí díky takovým jako ty) je docela přízemní. Snažím se uchovat nadhled, ale v tomto případě se mi to jaksi nedaří.

Čím jezdíš ty, Guttalaxi?
Avatar - Guttalax
26. 8. 2011 14:51
Re: Fiat
;-) V této chvíli nevlastním žádný vůz. Ale jsme větší rodina a u baráku stojí 3 auta.Takže ,když potřebuji,vemu si volné a frčím. V čem vehýkluješ ty? >:D
Avatar - DRBNUTY
26. 8. 2011 15:20
Re: Fiat
V tejto chvili nevlastnim ziadny voz, ale sme vacsia rodina
[odkaz]
a pri baraku nam stoja 3 auta a ked sa nevieme vpratat do koze, tak nas policajti na nich aj prevezu. >:-[]
Avatar - Guttalax
27. 8. 2011 13:49
Re: Fiat
:-! Proč sem taháš svojí famílií?
26. 8. 2011 15:27
Re: Fiat
Aha, mám vypisovat auta, kterými jezdí můj otec, matka, setra, příbuzní mé přítelkyně atd.?

Takže jinak, Guttalaxi, na které z těch tří jsi si vydělal a svobodně si ho zvolil (koupil)?
27. 8. 2011 21:00
Re: Fiat
Guttalax - ehmmmm no, víš, nevím, nemám, jen kecám! :yes:
Avatar - Katikakus
26. 8. 2011 17:40
Re: Fiat
Takovi jako ty jsou vubec nejlepsi. Vlastni auto v zivote nekupoval, ale do jinych, kteri si na auto vydelat dokazali, dokonce na nove, se tady bude navazet. Jenom jsi me utvrdil v nazoru, ze jsi hlupak! Dokonce jeste vetsi, nez se zdalo.
Avatar - Guttalax
27. 8. 2011 13:48
Re: Fiat
;-) Seš vůl a volem zůstaneš..Vůbec nevíš co píšeš. .Takže se měj jak chceš. :no:
Avatar - Katikakus
27. 8. 2011 21:00
Re: Fiat
Ty nulo, komu tady nadavas, ubozak, ktery si v zivote nevydelal ani na Favorita tady dela machry. Bezvyznamna nula, socka, jiste pobirajici socialni podporu a vysavajici ostatni ma odvahu nekomu kecat do vyberu auta. Pro takove jako ty se obecne pouziva vyraz ZM*D!
26. 8. 2011 14:00
Re: Fiat
Protože reaguje k článku a vybírá mezi těmito třemi vozy?
26. 8. 2011 19:46
Re: Fiat
Z tychto troch uvedenych je podla mna najlepsi Fiat. Pre Kiu som mal ine dovody. :-)
26. 8. 2011 08:24
pánové, tak tohle srovnání mě samotného překvapilo.
Nebudu se rozepisovat...., napíšu jen..., tohle auto bude mít jistě úspěch... a asi nejen v Itálii. Dobrý tah... :yes:
Rozbalit vlákno
4
26. 8. 2011 10:23
Re: nó
A co te tak prekvapilo? Jen se rozepis.

Treba co prekvapilo mne:

- Freemont a Outlander se daji prirovnat spis k Touranu, nez k Sharanu.
- Fiat konecne po silene dlouhe dobe jde na trh s autem, jehoz startovaci cena nevyvolava mrakoty (on to vlastne neni Fiat, je to Dodge, nebo Krysolet, ale to je ted fuk).
- Freemont je nejmensi (aspon co do vnitrnich rozmeru a taky nejlevnejsi)
- Ten Outlander je ale fakt odporny

Osobne Fiatu drzim palce, at na tom vyvari a vyvine za ten vyvar koncene poradne ITALSKE auto :yes:
27. 8. 2011 21:02
Re: nó
Touran není sedmimístný nebo ano? A 4x4 ? Nevím, nevím...
Avatar - DRBNUTY
27. 8. 2011 23:12
Re: nó
Touran je sedmimistny ale neni 4x4
Avatar - Katikakus
28. 8. 2011 07:12
Re: nó
Muze byt "sedmimistny" - ta dve sedadla uplne vzadu jsou ovsem takove nouzovky. 4x4 Touran neumi.
Avatar - strýček BOB
26. 8. 2011 08:42
Dětem navzdory...
Nejprodávanějším vozem z vybrané trojce bude stejně Sharan, místním dětem navzdory. Vybral bych si ho i já, byť je nejdražší. Vybral bych si pro možnost prakticky neomezené konfigurace. Kdo jiný vám nabídne například bufíka? Za tohle má koncern jednoznačně velké plus :yes:
Rozbalit vlákno
6
26. 8. 2011 09:46
Re: Dětem navzdory...
Naprosto souhlasím.
Já myslím, že je důležité si rýpnout i do kvality zpracování této trojce. S Mistsubishi jsem jezdil a jak píše uživatel augustin, tak stejný pocit mám i já - tvrdé plasty, skřípání. Ještě doplním, že motor je opravdu jak z traktoru a to v porovnání s VW je nutno vyzvednout.
S Fiatem jsem nejezdil a nemám o něm žádné informace. Ale osobně bych do něj nikdy nešel. Asi to jsou předsudky, ale americké auto s dohledem na kvalitu od Fiatu... Přece jen mi to zní zvláštně. Kdo ví, třeba po jízdě a pár letech v něm bych mluvil jinak.
Možná jako v Simpsnech, když měli půjčený Cadillac - "Nikdy bych nevěřil, že americké auto, navržené v Německu, smontované v Mexiku ze součástek z Kanady může být tak skvělé."
:-)
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
26. 8. 2011 12:17
Re: Dětem navzdory...
Nebo toto, taky geniální: [odkaz] >:-[]
26. 8. 2011 13:41
Re: Dětem navzdory...
Na Fiaty je nahlíženo jako na poruchové, ale to platilo u řadu Uno/Tip/Croma, nové modely jsou na tom stejně jako vše ostatní. Naopak bych řekl, že Fiat má hodně kvalitní a bezporuchové motory, naopak ztrácí na podvozku, který na našem tankodromu docela dost trpí a řekl bych, že více odchází než u ostatních aut (chtělo by to více dimenzované zavěšení). Naopak v čem Fiat vyniká je komfort ovládání - trojúhelník volant-řadící páka-sedadlo je v ideální poloze (alespoň pro mou postavu), např. u VW je řadící páka hodně daleko od volantu, krátká řadící páka je sice sportovnější, ale ne moc komfortní, to samé ovládání světel (kdo vymyslel tu blbost u VW/Škoda zapínat světla někde vlevo dole v rohu pod volantem?), stěračů, blinkrů, poloha ovládacích pák, poloha rádia a ostatních prvků na středním tunelu. Ještě teď mne vždy zahřeje pocit, když sednu do starého Brava, kde byly plasty tak měkké, že už to dneska člověk nevidí ani v autě za 3 milióny.

Ale Freemont bude úplně něco jiného, je to Dodge a taky zákazníci budou jiní. Fiat nasadil dobrou cenu, takže se asi prodávat bude, měl by mu ale udělat pořádnou reklamu, jinak neznalé lidi Fiat ani nenapadne, že by mohl něco takovýho dělat. S kvalitou problém nebude, to už je dnes pasé u všech automobilek (asi kromě těch čínských).
26. 9. 2011 11:59
Re: Dětem navzdory...
Ahoj, fiat že má bezporuchové motory? To jsi slyšel kde? Po skončení vysoké školy jsem bydlel s člověkem, který pracoval v servisu fiat. Ten by ti povykládál o kvalitě fiatů jako takového. Autá, u kterých se během 50 tisíc km měnil motor 2x (včetně nových supermotorů s multiairem).
V práci jsem měl kolegu, který vlastnil alfa romeo 147, po tom co mu zařval motor 1,6 TS 88kw se rozhodl to střelit a koupil si 159 s nějakým dieselovým šestiválcem, přesně to neřeknu protože to nevím, po dvou měsících totálně odvalenej motor. O žádné kvalitě fiatu se myslím nedá mluvit. Co se týče náprav tak to komentovat snad už ani nelze. Jo a né, nejsem placenej koncernem ani nemecké autá nějak nemusím, jsou zbytečně drahá ale bohužel německá a japonská auta jsou co se týče kvality úplně všeho někde jinde než fiat. V itálií se nědělalo nikdy nic dobře, je to línej národ a né neprávem jsou dnes v * stejně jako řecko a španělsko.
11. 2. 2015 11:00
Re: Dětem navzdory...
na tieto *** čo si napísal som sa musel registrovať MJT a vo verzi 2.0 patrí k najlepším a najspolahlivejším motorom na svete. TDI CR sa nechytá.
žiadne *** ako 2 hmoťák.

Prepáč, ale tvoj kolega je asi v dobe kamennej, lebo vždy si zobral tie najhoršie a najkazovejšie motory. To je ako kúpiť TDI 2.0 PD 2003-2008! To kúpi, prepáč, ale iba de*il.
Avatar - Ada je zase tady
26. 8. 2011 08:58
Podle očekávání
Především je celé tohle srovnávání padlé na hlavu, protože není možné porovnávat vozidla jiné kategorie (SUV a Crossover). Pokud bychom však opravdu chtěli porovnávat hrušky a švestky, potom samozřejmě zcela jednoznačně vítězí Volkswagen, protože:

- jde o vůz, kde lze objednávat prvky výbavy zcela podle vlastního uvážení a vkusu, zatímco u konkurence je výběr pouze mezi několika předem určenými a vybavenými variantami

- Sharan nemá ohyzdné kelímky okolo přístrojů a jako u jediného u všech porovnávaných vozů u něj po sklopení zadních sedadel vzniká opravdu rovná ložná plocha

Naopak Sharan má oproti oběma dalším vozů jednu zásadní nevýhodu - nemá ruční brzdu, ale jen ten naviják, ovládaný elektromotorem. :no: VW by mel zvážit možnost volby ruční brzdy jako volitelnou výbavu. To se na trhu týká i dalších vozů - jako například Volvo XC70!

Outlander od doby, kdy přestal používat osvědčený motor TDI, na trhu logicky ztrácí. FIAT si nikdo soudný, kdo potřebuje spolehlivý vůz, raději nekoupí. Takže i přes tu zásadní nevýhodu chybějící ruční przdy je VW jasným favoritem.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Katikakus
26. 8. 2011 09:05
Re: Podle očekávání
Ado, a ted mi rekni, jestli je opravdu takovy rozdil v tom, naklikat si jednotlive prvky vybavy v konfiguratoru a nebo si proste vybrat vybavu, kde vsechny jsou.

Jak jsem psal nahore - clovek, ktery hleda 7mistne auto muze klidne zvazovat i mezi temito vozy.
Avatar - Ada je zase tady
26. 8. 2011 09:25
Re: Podle očekávání
Ten rozdil je zasadni. Vlastnni zkusenost mam s Outlanderem - chci napriklad vyhrivana sedadla a sibr, ale nechci 7 mistne provedeni. Takova varianta neni. Chci xenony, ale nechci suwoofer, takova varianta neni. Chci navigaci, ale nechci kozena sedadla, takova varianta neni... U VW je mozno si kazdy prvek vybavy (bohuzel mimo rucni brzdy) zvolit zcela libovolne...
Avatar - DRBNUTY
26. 8. 2011 15:36
Re: Podle očekávání
Ty si asi nenavstivil konfigurator Fiatu, lebo inac ny si taketo nezmysly nenapisal. :no:
Avatar - Ada je zase tady
27. 8. 2011 03:53
Re: Podle očekávání
Ne, Fiat bych nikdy nekoupil. :no:
26. 8. 2011 18:43
Re: Podle očekávání
Tohle není o Sharanu ale o Polu. Už jsem to tu psal několikrát. Takže když budeš chtít klimu, tak si kup 5dveřák, nebo tě potrestáme za 3dveřák příplatkem 35000 Kč, resp. 46000 Kč. Takové jsou možnosti volby u VW.
No a jen blb donekonečna nesmyslně opakuje "nikdo soudný si FIAT nekoupí, kdo potřebuje spolehlivý vůz". K tomu fakt není co dodat.
26. 8. 2011 10:33
Re: Podle očekávání
Nedavno se tu vedly diskuse o rucni brzde pod jinym autem. Taxem se kouknul do svyho draka, jestli ji tam taky mam....a je tam >:D
26. 8. 2011 10:41
Re: Podle očekávání
běž si podat ruce s gti..
26. 8. 2011 13:43
Re: Podle očekávání
Jak může auto za 800 tisíc nemít mlhovky, to mi hlava nebere... To už můžou klidně dávat za příplatek volant.
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 14:05
Re: Podle očekávání
Ten bude příště u verze Junior za příplatek. Ve standartu bude jen půl volantu (knipl z éra) protože šetřit se musí a seznam příplatkové výbavy čítající 12580 položek vypadá naprosto luxusně.

Dodá na pocitu jak si můžeš káru nakonfigurovat (nebo že by na pocit, že dotyčný je v**, protože jinde je v základu z 12 580 položek 9999 a za nižší cenu) :o)))
26. 8. 2011 14:09
Re: Podle očekávání
Přesně tak - příplatková výbava OK, ale u auta za víc ne ž 800t připlácet za mlhovky, automatickou klimu, tempomat a litá kola, to je úlet (dohromady dalších 40t!!!). Ať se na mě fandové koncernu nezlobí, ale to je nedůstojné.
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 14:13
Re: Podle očekávání
Klasická politika VW, v Golfu v základu taky nebylo nic, pomalu tam byly i švihadla.... :-)

Chceš něco víc? Tak plat, plat plat.....
26. 8. 2011 14:27
Re: Podle očekávání
Tak, tak. Je fakt - vlastní zkušenost - že jsem takto vypadl ze showroomu Opel (další expert na příplatky). Vzal jsem prospekt Astry, jež byla za slušnou, ač o něco vyšší cenu než konkurence, a začal přičítat položky, které ti konkurenti mají jako samozřejmost. V polovině položek a mezisoučtu cca 35t jsem to vzdal a ze showroomu znechuceně odešel.

U auta 2,5 krát dražšího mi absence mlhovek aj. ve standardu přijde opravdu jako výsměch.
26. 8. 2011 17:38
Re: Podle očekávání
Přesně tak, pak je auto v základu social edition a přesto stojí 800t. To by mě zajímalo kolik se takových aut prodá bez mlhovek a aut. klimy.
28. 8. 2011 17:20
Re: Podle očekávání
U freemontu nevzniká rovná ložná plocha?
[odkaz]

A co když někdo to auto kupuje pro převážení lidí a né nábytku?
Já věděl, že se nad tvým příspěvkem zasměju, ale že tolik to jsem netušil >:D
Avatar - kari.laz
26. 8. 2011 09:23
volba rozumem
Na začátek je dobré podotknout, že tyto auta nemají toho moc společného. Outlander je SUV, Sharan MPV a Freemont něco mezi. Takže jediný společný prvek je sedmimístná konfigurace. Pokud by šlo tedy opravdu o porovnání sedmimístných konfugurací, tak i přes vyšší cenu je téměř jedinou rozumnou volbou Sharan. Freemont mě sice mile překvapil, ale pokud někdo kupuje sedmimístné auto, tak nejspíše předpokládá, že v tom bude vozit víc než pět lidí a to bud to stabilně, nebo občastně. A zde je zásadní problém Freemontu. Pokud někdo pojede v sedmi lidech tak mu zbyde 145 litrů na zavazadla. To je na sedm lidí žalostně málo. To i kdyby jezdili dělníci na stavby, tak si budou muset vzít menší svačiny, aby se vešli. Takže i když fiat boduje cenou a výbavou poskytnutou za tu cenu, tak mi nepřijde moc rozumné brát sedmimístné auto, ve kterém pak nezbyde místo ani na větší tašku. Pokud ale někdo na prostoru nelpí, tak je to dobrá volba.
Rozbalit vlákno
81
26. 8. 2011 09:27
Re: volba rozumem
Ještě do toho srovnání mohli přidat Logana MCV. >:-[]
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 09:31
Re: volba rozumem
Tak on je tu ještě GrandVoyager, že.
Na ten zas nemá Sharan ani omylem, to je pocitvé MPV s nejdelší tradicí výroby na světě.
Otázka ja, jak je Fiat nacení pod Lancií.

Prozatím si zájemci musí vystačit s šedým dovozem a ted jen s benzínovou verzí 3,6 V6 FlexFuel -
[odkaz] [odkaz]

Ovšem ta zas nejde se Sharanem provnávat neb VW nic takového nemá (krom Routanu pro USA což je ale právě Chrysler) >:-[]
26. 8. 2011 09:35
Re: volba rozumem
Tyhlety autobusy v Evropě moc nefrčí. Prodej odhaduji na kusy, maximálně na desítky.
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 09:48
Re: volba rozumem
To je fakt že nefrčí, jen v čr se jich ročně prodávalo mezi 60-90 ks.

V takovém neměceku tak mezi 1500-2500 >:D >:D >:D

Po celé evropě za nejslavnějšího obodobí roční prodeje kolem 25 tis ks. K tomu bych připočetl tak 1500 ks skrz šedej dovoz.
Kdyby měl tady Fiat dokázat to co s Journey(Freemont) musí prodat ročně cca 60 tis Voyagerů. To se mu ale asi nepodaří no....
Ale jinak se tomu se říká neúspěch no, bez jediné reklamy, pod sítí mercedesu a na hrbu s dogmaty a předsudky kupujících.
Ona totiž svého času byla jediná konkurence GrandVoyager GrandEsapce, nic jiného tu tak do roku 2000 nebylo....
Vše ostatní byla prdítka nebo to byly generace kde se teprve učili jak se MPV dělá a není bez zajímavosti, že někteří u Voyagera hezky kopírovali - třeba korejci....
Avatar - kari.laz
26. 8. 2011 09:45
Re: volba rozumem
Bariku, pochop, že tady nikdo ty tvý megamotory a šedý dovozy nechce. stejně se víc jak 90% těch aut prodá s dieselem.

Edit: Takže Sharan ani žádné jiné MPV nemá potřebu se rovnat tvýmu 3,6 protože by to stejně tvořilo miniaturní část prodejů.
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 09:59
Re: volba rozumem
no pod Lancií se určitě dočkáte slavného turbochrochtáku 2,8 CRD VM Motori.
Spotřeba cca 8-10 nafty na sto, 3,6 Flexfuel bere 12 litrů E85 na sto.
Vynásob si cenovky.

Navíc kdo tu tyhle "megamotory" měl, měl to na LPG takže 12x 16 = 192 Kč a 9x34 = 306 Kč.

Připomínat který motor je na servis méně náročný a to zejména po finanční stránce asi nemusím.

Takže ty nevýhody megamotory sou zcela patrné.
Může jezdit na 3 druhy paliva, servis stojí méně a náklady na km taky.

Ale Máno, je to 3,6ka, to by nás sezřalo.

Tak jen houšt dehtových zázraků, kupujte si dehet v autě za mega.
Když vám nevadí zvukový projev jako v Tansitu a že solíte daleko víc než tu toho megamotoru.

Mě osobně by děsně slo jezdit v autě za 800-1mega se zvukem Transitu , turboefektem jak pre a s ročními náklady o mnoho vyššími.

P.S: nenápadně se optejete kolegů s dehtovými MPV kdo už měnil vstříky Bosch (ty sou hrozně levné), čerpadlo atd.
Zkušenosti a zajímavé story jak od majitelů Voyagerů, tak peugeotů, Citroenů, fordů i VW jsou velmi velmi bohaté.
Vydalo by to tak na 8 A4ek kdybych tu popsal všechny zážitky co kdo měnil na slavných dehtech....

Pak se zeptejete zda to někdo měnil u V6 atmosféry a ještě se jmeně podívejte, kolik stojí čerpadlo v USA benzínové a srovnejte si s cenou nafty.
Protočí se vám očíčka, tak, že ste to ještě neviděli.
Rozdíl až 3,6x proti dehtu. Samozřejmě ve propěch benálu.
Atd.

Takže vy si myslíte že sem blázen já, já si myslím že totální šílenec je každej kdo jezdí 4válcovým chrochtákem za mega a myslí si že má luxusní vozítko a ušetří na palivu a nákladech.
bohužel je na těžkém omylu.
26. 8. 2011 10:12
Re: volba rozumem
Pořád tady srovnáváš nějaké servisní náklady. Proč?

Když kupuju nové auto, minimálně dva roky do servisu vrazím maximálně "cenu oleje". A ani po dvou letech neočekávám, že by se to auto (jakékoli) rozsypalo. A co se bude dít po třeba čtyř pěti letech, kdy to auto (např toho nafťáka) prodám za podstatně lepší cenu než tu užranou vé šestku v benzínu, mě už nějak nezajímá. ;-)
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 10:56
Re: volba rozumem
Ne každej si kupuje MPV na 3 roky, ale když na to máš prosím.
Sou lidi co to maj 5-8 let....
Tam už se pak jisté opravy dělaj, zejména u nafty že.

Ale když bereš 3letý káry - Pak stačí srovnat náklady na palivo a ty sou u E85 vs nafta stejné a u LPG vs nafta nižší pro tu V6ku.

Takže mi pořád uniká, proč jezdit naftou, s chrochtavým zvukem dodávky, menší výkonem, turboefektem (zminoval sem Volvo S80 2,4 D - po šelápnutí plynu se 1,5s nic nedělo - tohle fakt neznam soudruzi) za větší peníze.
Jo proto že v tabulce je že nafta bere 8 a benzín 12.
Aha.

Že jede jezdit i na něco jiného než na benzín se k vám nedoneslo že.
Nebo zas obehraná písnička že to zabírá místo (každej u voygera měl tu nádrž pod autem, takže nezabírá) a že podzemní garáže (tam je fakt vždycky narváno těhle aut, stojí tam je samé MPV) a že je málo pump na LPG a E85 (což už dávno není pravda aspon u LPG).
Jasně a pak ty dovolený.
Jojo, ono ta V6ka i kdybyste jeli na benzín a ty dlouhý štreky bude brát tak 9,5-10, to vás ta cesta do chorvatska 1x ročně zrujnuje že, oproti 7-8 v dehtu.
Protože on kdo si kupuje auto za 600-1mega už nemá bokem 4 tisíce na palivo, hahahaha.
Jo a ještě dojezd - smůla je že dojezd na LPG+benzín je daleko vyšší než u nafty. Protože dvě nádrže, že.

:-) >:D

Poněkud chabé argumenty proti.
Když těch pro je 3x tolik.
Ale jen kupujte diesel. Škoda je že nekupují diesly všichni a že nestojí litr naftičky 38 a litr benzínu který nikdo nechce 31. To bych se smál.
Ale třeba se jednou dočkám....
Avatar - kari.laz
26. 8. 2011 11:25
Re: volba rozumem
Když už jsi v tom předělávání, tak jsi ještě zapomněl montovat kompresor >:D
Ten už jsi tu dlouho nemontoval, hádám tak měsíc, možná dva >:D
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 11:44
Re: volba rozumem
Kompresor montuju výhradně na HEMI.
U V6 netřeba - 305 HP co dává 3,6 V6 pentastar jako max výkon (takto naladěn v Challengeru) je na konkurenci zcela dostačující :-)
Avatar - kari.laz
26. 8. 2011 11:56
Re: volba rozumem
Ono to přijde. Až vyleze BMW s menšími motory převyšujícími parametry pentastar, tak určitě nějaký namontuješ >:D
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 12:26
Re: volba rozumem
No do té doby budou mít Pentastary přímý vstřik a multiair a bude existova i turbo verze pro fanoušky turb....

Takže nemam obavy, BMW určitě s atmosférickou 3,6 V6 o výkonu 350 Hp nevyleze, toho se fakt nebojím....

A když tu sou experti srovnávající motory W12 popřípadě oturbené V8 s atmosférou V8, tak je to těžké.
Někdo má turbo, někdo má kompresor. Rozdíl je jen v tom, že někdo ho má z fabriky a někdo ne.
Těch 500 - 600 Hp jde z té V8ky vyždímat různým způsobem. Podstatné není že jak, podstatné je že je má. A podstatné je, že ta americká V8 je může mít taky, pokud je někdo pod tou kapotou mít chce.

Já teda radši kompresor než turbo... Ale každému co jeho jest....
Avatar - kari.laz
26. 8. 2011 12:35
Re: volba rozumem
Podstatné je, že to Amerika standardně neumí, takže je nepodstatné, jak ti to tam nějaký tuzér zbastlí. Podle tvé fylozofie si klidně výmenou turba v RS6 docílím výkonů přes 700 Hp. A co, že to není z fabriky, to přeci není podstatné.

A že BMW nepřijde s Atmo 3,6 je nám úplně jedno. protože přijde s třílitrem turbo a výkon bude zase ještě úplně jinde (a přímo z fabriky >:D )

A že porovnáváme W12 a oturbené V8? no a co. W12 byla taky šestilitr jako ty tvoje HEMI, a Oturbené V8? Ale s objemem 4 litry.
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 13:27
Re: volba rozumem
Jo, porovnávat motor co o má 4 válce víc, tomu se říká odvaha.
Pak kdo tu motá hruštičky a jablíčka.

4válce sem, 4 tam.
Co takhle půl objemu semm, půl objemu tam?
Když na to chceš jít tvojí filozofií.
Nebo že Fabia 1,2 žere 6 litrů, takže 2,4 ka R4 jezdí za 8 To je úsporný motor vid...... A když vaše 3,0 žere devět, tak naše 6,1 že spořínek ne s 14ti litry. hehe - to se ti nelíbí co....
Tvoje matematika - 4 válce sem, 4 tam, turbo sem, turbo tam. Tak co když to vezmem takhle. Když srovnávat hrušky a jabka, proč ne takhle, milý kolego zelináři...

Jasně, jenže problém je v tom, že to HEMI ač 5,7 má průměrnou spotřebu o půl litr větší jak 4,2 atmosféra.
Tak proč ten výkon mačkat z malého objemu. Vadí někomu zda tam má 4,5 nebo 6,5? Pokud to žere +/- stejně tak je to fuk, sazba na pojiště ní je nad 2,5 tak proč to jinak řešit...

A že ty spotřeby němcům nejdou, to sme tu řešili u Panamery, její bájná spotřeba V8 s manuálem při lehčí váze je vyšší jak u HEMi - porsche má menší objem a HEMI má posmívanou 5st almaru - autoamt - od Mercedesu...

Ale porsche je luxus a špička.
zatímco tohle je šrot, ovšem žere méně při vyšší váze, objemu a automatu.
Ty amící sou vlastně kouzelníci že.....

Stejně tak Charger SRT8 - stvoku dá za 4,3 s, na BMW M5 co to dá za stejný čas ztrácí 90 HP, má starou převodovku proti němu atd.
Zázrak že.

Tak já nevím kdo se tady komu směje...
Ono je spíš k pláci, že moderní špičková technika prémie dosahuje shodných či horších parametrů jak americké vykopávky za pár šlupek....
A proto ty vykopávky mam rád. U nich se nepaltí za nálepku BMW a pocit že mam něco lepšího než druzí, že sem nějaká vyvolená persona, někdo z klubu lepších nebo co - u nich dostaneš za rozumný prachy poctivej kus železa. Na nějakou image luxusního škopku si nehraju, ta je ti na silnici na nic - tímto zdravím majitele Audi A6 z táborské silnice, pardon ale závodit v kopci s HEMi, to byl hodně zoufalý pokus - holt i v prémiovém voze se lze cítit blbě no, kdy že po kapotou šidítkový dehet, moje milá ropná evropo - a až budu chtít, koupím si něco, co má tradici a styl - tak třeba Jaguar. Protože britské vozy ty měly vždycky styl, charakter a duši.
Nebyl to ocumlané krabice, s unlým nudným designem hrající si na dokonalost.
Jaguar je aristokrat s noblesí a elegancí - zejména to paltí ještě o starém XJ. Stačí nasednout a z toho auta na vás dýchne atmosféra.To dřevo, kůže, dlouholetá tradice. A pak stačí tu šelmu probudit k životu a užívat si jízdu i luxus.
U Audi na mě dýchne fádnost a tuna serepetiček, tradice? čeho? Kdy jaguar dělal XJ a kdy začlo Audi s A8?
Nebo že by na mě dýchla tradice Audi 100? To snad radši ani ne.........
Nebo že bysme zašli až do historie stříbrných šípů, válcujících za reichstagu protivníky na závodní trati?
Nebo hitlermobilu, eee pardon brouku? To je nějak jiná kategorie ne :-)
Ba jo, byl tu ještě klenot NSU Ro-80, ještě před slavným spojením, ovšem ten jaksi přivedl NSU pomalu k bankrotu a NSU musela ty auta ztahovat zpět.....

Asi proto si VW koupil aspon to Bentley, aby nějaké ty tradice měl, ovšem na těchle tradicích neměl zásluhu ani co by se za nehet vešlo.

jistě je tu BMW a Mercedes, slavné stálice.
Slavná dokonalost a vzor, auta která sou vidět na každém rohu a jsou už tak všední, že se ani neotočím....
Nevím, ale ale za Jaguarem se vždycky otočím...
Ač ho taky znam. Asi proto, že z něj nečisíš chladná dokonalost, nuda, a asi proto že ho nikdo nechválí do nebes. Jen ta ladnost dravé šelmy, která potichu a ladně propluje kolem.
V tom je pro mě zásadní rozdíl.
26. 8. 2011 14:21
Re: volba rozumem
Diky :yes: V pátek to chce trochu odlehčit. >:D >:D
Avatar - kari.laz
26. 8. 2011 16:25
Re: volba rozumem
Jedno se ti upřít nedá. Člověk se vždycky při tom tvém obhajování made in USA dokonale pobaví a zasměje. >:D
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 16:32
Re: volba rozumem
Tentokrát to bylo obhajování Made in GreatBritain, spíš, jestli si nevšiml :-)

A fakt netuším co je na tom k smíchu....
Každý má trošku jiný úhel pohledu, mě fakt německé prémie ničím neoslovuje.
Mezi luxusními auty mam jiné favority...

A mezi obyčejnými taky.
Avatar - Hammunasakra
26. 8. 2011 23:21
Re: volba rozumem
Zkuste si to v klidu přečíst ještě jednou, zvážit "co a jak" a možná vám ten úsměv maličko "ztuhne" :-)
PS: Tím chci říci, že (podle MNE) na tom BARRICHELLOvě příspěvku "něco je" ;-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 8. 2011 08:26
Re: volba rozumem
Ma v tom jediny problem. Do auta totiz patri diesel!
Avatar - Barrichello
29. 8. 2011 09:17
Re: volba rozumem
Diesel patří do traktoru, dodávky a nákladáku....a další zemědělské techniky, ne do luxusní limuzíny...
Avatar - GM.rja
26. 8. 2011 22:31
Re: volba rozumem
K tomu není co dodat - vyčerpávající, výstižné - díky, naprostý souhlas .... :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
26. 8. 2011 23:18
Re: volba rozumem
PĚKNĚ napsáno :yes: :-)
Avatar - DRBNUTY
26. 8. 2011 15:43
Re: volba rozumem
Su aj dlhsie zaruky ako 2 roky a kto ju nema, moze si ju prikupit
26. 8. 2011 10:17
Re: volba rozumem
Napsals to dost chaoticky, ale castecne s tebou musim souhlasit. Nez dyzla, radeji zrouta V6 nebo V8. Ostatne to ani nemusi byt V6, starej Galaxy mel motor 2,3 ctyrvalec. Klidne by dnes mohli delat nejaky 2,5 radovy ctyrvalec, porad lepsi nez cokoliv na dehet.
26. 8. 2011 10:56
Re: volba rozumem
Jako...tamto?
26. 8. 2011 11:10
Re: volba rozumem
Jooo tohleto!
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 10:59
Re: volba rozumem
Tak 4válec taky jde, záleží jak je to těžký auto. Byly případy,kdy ty 4válce žraly mimo město to samý a někdy i neptraně víc jak V6ka, protože už s tím měly co dělat při plném obsazení a puštěný klimě...
26. 8. 2011 11:29
Re: volba rozumem
Něco jako přeplňovaný čtyřválce u Fordu, VW, Renaultu? Vždyť existují.
Avatar - Barrichello
26. 8. 2011 11:46
Re: volba rozumem
Já mluvil o atmosféře.

Slovo turbo neznam, co to je? >:D :-)

S turbem a naftou já nekamarádím, jak tu jistě mnozí vědí....
Takže takové motory mě nezajímají tudíž.