Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v červenci 2011: Mercedes-Benz S v čele, VW Phaeton v TOP 5 luxusní třídy

Stuttgartská třída S se vrátila na vrchol luxusní kategorie, byť nejprodávanějším vozem od ledna zůstává stále A8.
Zpět na článek
27. 8. 2011 12:11
27. 8. 2011 17:28
27. 8. 2011 19:12
27. 8. 2011 19:19
27. 8. 2011 21:24
27. 8. 2011 21:36
27. 8. 2011 22:03
27. 8. 2011 22:16
28. 8. 2011 21:42
27. 8. 2011 21:56
27. 8. 2011 22:07
27. 8. 2011 22:18
27. 8. 2011 22:30
27. 8. 2011 22:44
27. 8. 2011 22:59
27. 8. 2011 23:12
27. 8. 2011 23:28
28. 8. 2011 00:09
28. 8. 2011 00:44
28. 8. 2011 01:00
28. 8. 2011 04:09
28. 8. 2011 12:50
28. 8. 2011 16:16
28. 8. 2011 17:19
28. 8. 2011 17:46
28. 8. 2011 18:23
28. 8. 2011 17:24
28. 8. 2011 18:00
28. 8. 2011 18:20
28. 8. 2011 18:26
28. 8. 2011 18:35
27. 8. 2011 22:22
27. 8. 2011 22:30
27. 8. 2011 22:33
27. 8. 2011 22:37
27. 8. 2011 22:42
27. 8. 2011 23:02
27. 8. 2011 23:04
27. 8. 2011 23:21
27. 8. 2011 23:31
28. 8. 2011 00:12
28. 8. 2011 00:33
28. 8. 2011 13:25
28. 8. 2011 10:19
28. 8. 2011 13:13
27. 8. 2011 22:33
27. 8. 2011 22:39
27. 8. 2011 23:02
28. 8. 2011 16:40
28. 8. 2011 16:44
28. 8. 2011 18:58
28. 8. 2011 17:25
28. 8. 2011 18:57
28. 8. 2011 22:33
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2011 09:07
medak je tam kde ma byt
:yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 11:00
Re: medak je tam kde ma byt
Ano, tam by opravdu MĚL být :yes: :-)
(a sorry, ten Phaeton to je skoro URÁŽKA.. ;-)
.. možná by se snad mohl prodávat pod názvem Seat Labes >:-[]
NÁPOVĚDA: to "labes" je z latiny (ale v praxi tohle "ne zas tak špatně znějící" jméno asi ŽÁDNÁ automobilka NEpoužije ;-)
Avatar - boost.
27. 8. 2011 11:34
Re: medak je tam kde ma byt
přesně :yes:
Avatar - CHerokee
27. 8. 2011 11:50
Re: medak je tam kde ma byt
Phaeton je velké těžkopádné těžké auto s nic moc designem.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 11:57
Re: medak je tam kde ma byt
... které nestačilo ani na MINULÉ generace konkurentů ... :-)
27. 8. 2011 12:53
Re: medak je tam kde ma byt
Kdyby stačilo, může se jít Mercedes klouzat. Byla by to sakra ostuda.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 14:16
Re: medak je tam kde ma byt
?? Phaeton se již jako nový NEvyrovnal NIKOMU ve třídě a tím že je jeho život "uměle" prodlužován a konkurence mezitím přišla s dalšími generacemi jeho reálné kvalitě (vůči konkurentům) věru NEprospělo.. :-)
.. že se vůbec prodává jak prodává je jen KRÁÁÁÁSNÁ ukázka/důkaz toho, že kvalita s prodejními čísly vpodstatě NEmá (žádnou) souvislost ;-)
27. 8. 2011 17:42
Re: medak je tam kde ma byt
Lexus LS podle mne zkopiroval od Phaetonu design kdyz se podivam na vyfuk i predni svetla a kapotu, rikali to i na Top Gear.

Neuspesny urcite neni, Phaeton ma v evrope a Cine lepsi prodejni cisla jak Lexus LS, Vyhoda Phaetonu je, ze je vlastne levny Bentley (stejny podvozek, motor a materialy),
VW nesetril na kvalite materialu a jsou vyssi jako u jeho konkurentu, kteri dneska aby meli zisk musi setrit, VW na Phaetonu vicemene prodelava.

Technicky za sklasse pokulhava ale je dost veci ktere mluvi pro "phaeton" od roku 2011 se vratil na americky trh.
Avatar - saldy
27. 8. 2011 13:01
Re: medak je tam kde ma byt
Tak mě napadá, jestli nebude pro VW jednoduší si MB prostě koupit, jen doufám, že se tak nikdy nestane.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 13:53
Re: medak je tam kde ma byt
Ano, to by BYLA (jediná ;-) ) cesta jak se vyrovnat (know-how) S-Klasse :-)
Avatar - theolli
27. 8. 2011 21:46
Re: medak je tam kde ma byt
jste mě rozesmál,trefa do černého >:D :yes:
Avatar - 3_diamanty
27. 8. 2011 10:59
phaeton v top5
zo 6tich znaciek co su v tabulke >:D

redakcia ma zmysel pre humor, za to odomna palec hore ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 11:08
Re: phaeton v top5
Ano, že Seat Labes (tedy stále ještě vw Phaeton) poráží LEXUS LS - to JE o-p-r-a-v-d-u docela s-m-u-t-n-é ;-\
28. 8. 2011 20:47
Re: phaeton v top5
Smutný je pohled na prodeje XJ.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2011 21:40
Re: phaeton v top5
Souhlas ;-\
(těžko říci proč se o generaci starší než ostatní Phaeton prodává a docela "chic" nový XJ skoro ne
Avatar - positivemind
27. 8. 2011 14:42
Re: phaeton v top5
To máš něco jako když se řekne o nějakém autě, že má jeden z nejlepších interiérů ve třídě.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 15:27
Re: phaeton v top5
:yes: :-)
PS: Tomu se říká "Nezávwislý pohled" na věc ;-)
Avatar - positivemind
27. 8. 2011 18:46
Re: phaeton v top5
Neměl jsem na mysli interiér Phaetonu, ale tahle srovnání.

Např. že Audi A6 má jeden z nejlepších interiérů ve třídě. Třídní konkurenti jsou BMW5, E-class a XF. Takže má ještě minimálně jeden nejlepší interiér ve třídě a zbytek jsou ty obyčejné. Chápeš co tím myslím?
Avatar - escorpion
27. 8. 2011 15:08
Re: phaeton v top5
Tiež som si všimol a pousmial sa >:D :yes:
Avatar - Ham.
27. 8. 2011 15:46
Re: phaeton v top5
Tak pokud se směješ tak dost hloupě, protože Phaeton dotáhl zavedenou klasickou značku Jaguar, s prvním modelem, na první pokus, výsledky jako značka s nekonečnou tradicí. A když si VW sečte své zástupce v této třídě tak se musí smát celý den protože i silná německá konkurence se dívá z uctivé vzdálenosti na jejich 43% podíl na trhu....
Avatar - escorpion
27. 8. 2011 15:50
Re: phaeton v top5
Kto volí radšej VW ako jaguar je na tom dosť biedne. Myslím od krku hore. To už radšej fakt zavedené nemecké prémiové trio.
Avatar - Ham.
27. 8. 2011 16:01
Re: phaeton v top5
Já bych v této konkurenci volil také jinak (Panamera), reagoval jsem jen na slaboduché úsměvy toppera1982.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 16:02
Re: phaeton v top5
Kdo volí Phaeton před JAGem XJ, LEXUSem LS a vlastně "před vším" NEvolí dle reálné kvality - docela by mne zajímala "vysvětlení" těch lidí PROČ? ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 16:00
Re: phaeton v top5
To snad i VY uznáte, že české srovnání prodejů nového Jaguar XJ a Phaeton(u) NEmá s realitou (s reálnou kvalitou) moc společného 8-s
PS: Nabízí se otázka PROČ v česku vw drží tak "šílenou" skoropoloviční část trhu - to zaprvné NENí "běžné" (krom třeba rozvojových trhů s dost omezenou nabídkou) a za druhé, vy si snad myslíte že to je díky KVALITĚ oněch výrobků (že vw v této třídě/kategorii TAK drtí/válcuje veškerou světovou konkurenci????????? ;-)
Avatar - Ham.
27. 8. 2011 16:04
Re: phaeton v top5
Jestli jsi si nevšimla tak článek je o českých prodejích. Máš velmi vyvinutý smysl mluvit o koze když se mluví o voze. Jo a, že jsou čeští zákazníci největší hlupáci pod sluncem to už víme, to nemusíš opakovat.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 16:30
Re: phaeton v top5
??? Že je to ČESKÉ srovnání píši přece JÁ hned ve své PRVNÍ větě!
Já NEřekla "hlupáci" (to VY), ale že to NEní běžné - "chápete" ten rozdíl? (a běžné to opravdu NEní - to si možná uvědomujete i VY, nebo?
Avatar - Ham.
27. 8. 2011 16:40
Re: phaeton v top5
Neřekl bych, že postavení VW v ČR je jiné než třeba ve Švýcarsků (z posledních statistik vyplynulo, že tamní prodeje koncernu jsou procentuálně ještě vyšší než v ČR) stejně tak procentuální podíl VW na trhu v Rakousku není odlišný od ČR takže nevím co mám chápat nebo nechápat. Když to vezmeme čistě přes ty procenta všech prodaných aut tak nejslabší je postavení na domácím trhu v Německu.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 16:58
Re: phaeton v top5
Koukám že jsme "přeladili" z LUXUSní třídy mezi "dav" :-)
VŽDY a všude je výrazná "nadvláda" jedné značky (monopol) jen a jen ŠPATNĚ (snad krom přechodných období daných "totální" nadvládou i technickou/technologickou či cenovou - o čem zde NEmůže být řeč) - a dlouhodobější trvaní takové situace má jen NEgativní dopady (to není o vw, to platí samozřejmě OBECNĚ).
VY jste upozornil na 43% podíl na trhu - a to je prostě "špatně"
(a navíc to konkrétně v případě modelu PHAETON není ospravedlnitelné snad NIČÍM - a že se ho prodá víc než technologického průkopníka navíc mimořádné kvality provedení LEXUSu, to je docela SMUTNÉ
PS: O "českém" pohledu na značku vw shodou okolností docela "vwypovídá" titulek (kde je zmíněn 5tý vůz mezi 6ti/vůz který je "o generaci starší než konkurence" ;-)
Avatar - Ham.
27. 8. 2011 17:14
Re: phaeton v top5
Špatně to je. Otázka je kdo za to může. V totalitě ten kdo nařizuje monopol, v svobodné soutěži neschopnost konkurence. Jo a Lexus pro mě není ničím průkopnický, pouze reaguje na politickou objednávku což nakonec dělají všichni ale jen zavádí (Lexus první dnes i všichni ostatní) autoprůmysl do slepé uličky. Na konstrukci hybridů, polohybridů, semi hybridů není technicky nic průkopnického, to uměla a umí jakákoliv automobilka již více než 30 let. Otázka jen je jak rychle nebo pomalu a zda vůbec bude tato reakce pokračovat nebo nebude. Pokud ano tak zavede Evropu pouze do chřtánu třeba Čině protože se zachováme stějně stupidně jako třeba v oblasti energetiky a za pár let se to vše jen obrátí proti Evropě. Čína využije našeho tápání v ekologických koninách a začne místo nás chrlit skoro dokonalá klasické auta a pak si tady budeme brčet jak se to mohlo stát.
27. 8. 2011 19:54
Re: phaeton v top5
Chlapče, ty jdi komentovat spíš ty čtyry hvězdy u Kii. ;-)
Jak se něco tvým kamarádům nepovede, tak tě tam není vůbec vidět. >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 21:18
Re: phaeton v top5
Tady jste docela MIMO - ta "připomínka" přece JE (zcela) na místě! ;-)
27. 8. 2011 21:57
Re: phaeton v top5
Mimo je topper, ten totiž píše pravidelně pod články o Kii potažmo Peugeotu. Tady se nějak nechal unést. >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 22:04
Re: phaeton v top5
Aha - jestli to "mimo" myslíte na TOHLE tak to "jistě" :-)
PS: Jinak ale TENTO jeho příspěvek má "hlavu a patu" ;-)
27. 8. 2011 12:11
Zahraničí
Když se tady řešila střední třída, nějak jsme k diskusi dospěli k prodejům v Rakousku, jen tak pro zajímavost hodím čísla za červenec i z nejvyšší ligy v A :
A8 21
S-Klasse 21
Bentley 8
Volvo S 80 8
BMW 7 6
MB SL-Klasse 2
Citrroen C6 1
Phaeton 1
Rozbalit vlákno
7
Avatar - kari.laz
27. 8. 2011 12:36
Re: Zahraničí
mají to trochu pomíchaný ty třídy. Hlavně ta C6 (ať skvělé auto) je do očíbijící
Avatar - CHerokee
27. 8. 2011 15:49
Re: Zahraničí
BMW nic moc. Zajímavé.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 16:04
Re: Zahraničí
To je asi spíš jen "měsíční" výpadek, celkových 60 vozů je (vzhledem ke konkurenci) víceméně "ok" :-)
Avatar - Ham.
27. 8. 2011 17:28
Re: Zahraničí
Díky za čísla. Co do této třídy počítají a co ne? Znamená to, že se v AT prodalo nula Panamer, nula Jagů, nula RR (když vidím, že se počítá Bentley). Hlavně, že nám vyčítá Kylie dominanci koncernu v CZ. Tady je ta dominance úplně stejná, Audi+Bentely+VW je zase bezkonkureční první flek. Jediná odchylka je dobré postavení Volva.
27. 8. 2011 18:21
Re: Zahraničí
Panamer se prodalo 8, oni některé modely zařazené v jiných tabulkách, např. Octavii mají v D segmentu u Mondea a Passatu a Sup je v tabulkách s éčkovým Mercedesem, komplet čísla zde [odkaz]
27. 8. 2011 19:19
Ovce
Každá ovečka ve stádu se pozastavuje najednou NAD "v-ý-s-l-e-d-k-y" Phaetonu.

Když A8 trůnila na tom našem mikro dvorečku nahoře, tak nikdo ani nepíp. A co je A8 - Phaeton bez toho volks v názvu.

A s Jaguary nabádám k opatrnosti. Nevím zatím akorát jak je to s těmi indickými. Ale všechny ty, které byly vyrobeny před tím, než si je koupil Ratan, tak byly určeny pro bohaté a shovívavé pózéry, bohaté tak, že když náhodou opravdu potřebovali někam dojet, tak jeli raději svým druhým vozem. Zpravidla merecedeskou, kterou také využívali jako náhradní vůz, když byla divoká kočka v servisu. Takže jeho MB mívá většinou najeto 2x až 3x víc km než ta kočka.

Moje pořadí - pro tuto třídu - je 1.MB, 2. BMW (včetně RR), 3.VW (sem řadím i A8, Panameru a Bentleye), 4. Japonsko a Itálie, 5. zbytek světa.
A to nejen v červenci.
Rozbalit vlákno
51
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 21:24
Re: Ovce
NEvím jak ovečky, ale nad prodejními výsledky PHAETONu se pozastavují spíše lidé co o autech něco vědí (je to takový "snadještěvýraznější" případ jako Seat Exeo - prostě vůz "o generaci zpět" - což v TÉTO kategorii LUXUSních vozů je docela ... "out" ;-)
Tak A8 a Phaeton je TOTÉŽ? Vskutku ORIGINÁLní "informace" :yes: :-)
Docela "zajímavé" je i to pořadí - tedy s prvními dvěma místy by asi ŠLO souhlasit (tedy krom RR, to mezi A8 a BMW7 a Phaetonem NEmá co dělat), pak už je to trochu "celédivné" ;-)
27. 8. 2011 21:36
Re: Ovce
A kde má tedy RR být, když ne v luxusní třídě ?

Když tak prahneš po Vskutku ORIGINÁLních "informacích" tak s trochou nadsázky je vlastně i Bentley Continental takový dvoudveřový Phaeton s turbama.

Nevím, co si mám představit pod pojmem "celédivné", mně se to pořadí docela líbí.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 22:03
Re: Ovce
Bentley Continental GT? (hned jak jsem to "zjistila" tak "šel okamžitě z domu" ;-)
RR samozřejmě JE luxusní automobil, vy ale slučujete dvě (a nejen cenově HODNĚ rozdílné) kategorie - vozy řekněme "(nej)vyšší třídy" jako je MB S-Klasse a BMW 7 atd. a vyloženě LUXUSní automobily jako je Bentley Mulsanne a Roll Royce Phantom ale i Ghost nebo Maybach ... je pravdě že v některých tabulkách prodejů to bývá "společné" - neb prodeje těch nejluxusnějších vozů jsou tak malé, že bývají "přiřazeny" k ...
PS: To "celédivné" se týkalo třeba sloučení VELMi rozdílných vozů A8, Bentley a Panamera do jednoho - např. (musí se to brát "model od modelu" - občas není od věci dokonce "motor od motoru" :-)
27. 8. 2011 22:16
Re: Ovce
Mně tedy A8, Panamera a Bentley Continental Flying Spur rozhodně tak rozdílní nepřijdou a do kategorie lux. vozy normálně zapadají.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2011 21:42
Re: Ovce
Nu ono se to také někde jako jedna "obsáhlejší" kategorii používá - a někde ne (a já to vidím také tak, technicky i CENOVĚ tam jsou přece jen ROZDÍLY ;-)
(NE"válčím" - remíza trvá :-)
Avatar - beibej
27. 8. 2011 21:56
Re: Ovce
no hlavně že ty teto o autech víš všechno. Phaeton byl v době vzniku před všemy konkurenty i před eSkem. To je objektivní hodnocení, a to mám Mercedes rád. Citroen kterej tady furt prosazuješ je všeobecně jen levoboček "imidžově" úspěšnějšího Peugeotu, ale je to hroznej klumpr!!! Pro turky a tak, no fuj.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 22:07
Re: Ovce
Že NEjsem vaše teta vím na 100% (ale chápu že byste CHTĚL být mým synovcem - už jen kvůli těm autům.. ;-)
VŠEchno? Bohužel NE :-)
VW Phaeton PŘED VŠEMi konkurenty??? No tak to je NEJ perla co jsem za poslední dobu slyšela! >:D :yes: >:-[]
Já tedy do Turecka občas jezdím (máme tam dodavatele) a myslím že byste docela KOUKAL jak to tam vypadá/funguje ;-)
Avatar - beibej
27. 8. 2011 22:18
Re: Ovce
ANO PHAETON BYL V DOBĚ VZNIKU PŘED ESKEM I OSTATNÍMI. PIECH JE SICE MEGALOMAN, ALE MÁ ZA SEBOU AUTA JAKO NIKDO: PHAETON, TOUAREG, VEYRON, CONTI.
citroen = klumpr !
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 22:30
Re: Ovce
Vy jste někdy nějakým Citroën(em) jel? :-)
No PRÁVĚ: co z toho že si Piëch "vydupal" Phaeton (a teď ho "pod tlakem" nutí státní správě)?? Nebo "hyperPROdělečný" projekt Veyron? No ten byl alespoň "zajímavý" - i když jeho reálnou cenu naznačila až "finálová" série s cenovkou 60.000.000 kč - a to jen "začátek", ještě šílenější jsou provozně pojistné náklady. To že ho tu a tam dohánějí a dokonce v té NEsmyslné maximální rychlosti předhánějí některé malé garážové firmičky - které do toho narozdíl od PIËCHa nevkládají miliardy a roky a roky práce svých inženýrů = jejich projekty musí mít alespoň částečnou finanční návratnost. Já prostě PIËCHův "socialistickostalinistcký" přístup NEmám ráda - ono s ním LZE tu a tam něco dosáhnout (poručit "větru dešti"), ale je to prostě NEsmysl.
A tím "conti" myslíte Bentley Continental? Pokud chcete vůz na "ohromení" lidí když někam přijedete - tak je FAJN, pokud chcete hodnotit poměr "kvalita vozu/peníze" NEní to až taková sláva (jak si asi představujete ;-)
Avatar - beibej
27. 8. 2011 22:44
Re: Ovce
Ano veron není ziskový a není pro lidi kteří nejsou extrémně bohatí. Není nejrychlejší. Ale je to něco jako umění. Dřív jsem ho taky nemusel. Ale když jsem ho viděl párkrát live tak jsem poznal jeho auru. Je to jako by se vzalo to nejlepší z Rolls Royce a F1.
Conti možná není nejlepší investice, to ale ani nemusí a ani to tak nikdy nemělo bejt. Je to drahá hračka, která potěší majitele kdykoliv někam vyrazí. A v tom obstojí.
Jo citroenem jsem jel, kamarád ho měl. Hrůza největší. Jízdní vlastnosti nejhorší co jsem kdy řídil ( včetně škody 120L ) a furt vysr aný a ty díly-příšerně předražený. Hadropneumatika je katastrofa. Ani dneska to neumí, C5 je lepší na pérech to je objektivní fakt. Četl jsem to v časopise.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 22:59
Re: Ovce
Vůbec NEchci zpochybňovat "auru" Bugatti Veyron! Jen tu cestu (a ty peníze/ten "styl") které k jeho vzniku vedly ... a i přes to všechno je to PROdělečný projekt (tento "styl" byl běžný pro vládce socialistických států typu Kim Il Sung (také Kim Ir-Sen). To je já opravdu NE"musím" ;-)
Souhlasím že Conti je "drahá hračka" - ale NE s tím že "kdykoli potěší" (to "obdivování" od ostatních vás časem spíš PŘESTANE bavit a za stejné peníze se dá pořídit auto které OPRAVDU "kdykoli potěší" :-)
Tak teď mne OPRADU zajímá JAKÝ byl ten Citroën (který byl horší než Škoda 120
;-)
PS: V čem že je ta "hadro..." katastrofa? :-)
Avatar - beibej
27. 8. 2011 23:12
Re: Ovce
No ale ani zlaté kohoutky v koupelně nejsou levný. Tak když pádla řazení pod volantem stojí 250 000 kč tak se asi holt na rentabilitu a ziskovost u Bugatti tak nějak nekouká.
Bentley zvenku, tedy od ostatních tak dobře nevypadá. Hlavně předek je jakoby Daewoo. Ale já měl na mysli spíše interiér a motor.
Kámoš měl GS. A co se hadropneumatiky týče pokud není o poznání lepší než obyč péra tak je neomluvitelná. Komfort, servis, hmotnost.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 23:28
Re: Ovce
Na ziskovost se (u Bugatti) POCHOPITELNĚ kouká, ale náklady prostě "přešly" přes veškeré odhady (ani pádla řazení za 1/4 milionu to pak už nezachránila ;-)
Myslím že REÁLNÁ cena byla někde u 2 milionů € za vůz + astronomické náklady na provoz a pojištění
Interier Bentley Continental je výborný, motor už tak ne - spotřeba je "mimo realitu" (za studena ukazuje 50-60 litrů) a reakce motoru také "nicmoc", jemné doladění potřeboval i podvozek (což v současné jakonové/faceliftované generaci snad už je pořešeno) = prostě to auto LÉPE vypadá/působí, než v reálu je
Citroën GS? Evropské auto roku 1971?!? (a v kterém roce jste s ním jezdil? Vloni? :-)
(to býval v 70tých letech docela "hit" - vyrobilo se jich dokonce několik milionů ;-)
Hydropneumatické odpružení bylo geniální v 50tých letech (a u Rolls Royce mod dobře věděli proč koupili licenci), dnes vám podobný pocit zajistí "inteligentní" tlumiče - i když stále ne zcela (možná si rozdíl neuvědomíte při cestě/zkoušce okolo bloku, při delších cestách "hravě" :yes: :-)
Hmotnost je NEjen mínus, ona má na jízdu i KLADNÝ vliv (jediným reálným minusem vyšší hmotnosti vozu je trošku vyšší spotřeba - a "potřeba" silnějšího motoru = zatím jsem nenašla cenově alespoň trochu podobné auto které by mi na trochu delší cestě/cestách do česka nahradilo Citroën C5 V6 ... máte "tip"? ;-)
Servis? Levný a navíc až po 30ti tisících kilometrech :yes: :-)
Komfort + odhlučnění jsou právě ty důvody proč mi C5 V6 tak vyhovuje ;-)
Avatar - beibej
28. 8. 2011 00:09
Re: Ovce
Spotřeba u Conti by mě osobně nevadila, kdybych na něj měl a uvažoval o něm. Odezva a dynamika motoru je víc než ok. Nevidím problém.
Bugatti je zakleté. Je totiž drahé i pro bohaté. A nejen dnes, ale i po válce a nebo v 90.letech. Ale to se mi na něm líbí, drahé i pro boháče.
Ano DS jako youngtimer. Ale servis hrůza. Přístup jako ke smetí a žádný z autorizovaných výměňářů dílů s tím nic neuměl ať se jednalo o cokoliv. Díly předražený, hrůza. Citroen je klumpr, ale měl i pěkné auta jako XM nebo první C4 ve dvoudvířku. Teď už jen C6. Vzhledem to ale končí.
Hmotnost najednou nevadí ale pomáhá? Hmm, takže Phaeton je tedy těžší a lepší než minulá A8? No je fakt že sporťáky to nejsou...
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2011 00:44
Re: Ovce
Ale vadila - věřte mi ;-)
Já jsem PRO aby byla i auta pro "bohate mezi bohatými", to je ok, ale v případě toho posledního Bugatti to prostě "uteklo nějak moc" :-) Nicméně váš postřeh že je skoro "zakleté" NEní od věci - uvidíme jaké budou další ohlašované modely, je tam evidentní snaha "dostat náklady do reálu/alespoň trochu POD kontrolu" = aby Bugatti opravdu bylo pro "bohaté mezi bohatými" (ale NIC víc - což se o modelu Veyron bohužel říci NEdá..
Citroën který jste hodnotil měl být GS, DS je ještě (mnohem) starší.. ;-)
Předražené díly?? No na ty "veterány" možná, na "normální" současné vozy spíš NAOPAK :-)
Hmotnost NEjen škodí - tedy u LOTUSu je každé kilo navíc špatně, ale u RR (Rollsu i Range Roveru) vám při jízdě tak "šílená" kila nejen NEvadí, ona jsou přece trochu důvodem té "plavnosti"/toho "plutí" nad vozovkou.. ;-)
Avatar - beibej
28. 8. 2011 01:00
Re: Ovce
DS/GS jasně pomotaly se mi písmenka.
Hmotnost je omluvitelná jen právě u luxusních pohodlných korábů. RR a nebo Conti, ale i Phaeton musí plout. Proto bych hmotnost Phaetonu proti "jako sportovní" A8 odpustil. Jen má slabší image, ale to by mě asi nevadilo výměnou za to že A8 je vidět tak často, že je to obyč. tuctovka. Jinak Phaeton na tehdejší A8 neztrácí nic.
Dneska end.
28. 8. 2011 04:09
Re: Ovce
To, že některá auta jsou těžší než ta druhá nebo že některá lépe pérují, neposkakují tolik či plují po vozovce (ne nad ní) než ta druhá ještě neznamená, že by jejich výrobci neřešili hmotnost jako negativum.

Každý, opravdu každý výrobce chápe vysokou hmotnost jako negativum a řeší ji. Někdo s větším, někdo s menším nasazením. A to nejen výrobci všech osobních aut, ale i autobusů a nákladních automobilů.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2011 12:50
Re: Ovce
Ale já (přece) neříkám že vysoká hmotnost je KLAD - jen jsem upozornila že není vždy JEN mínus (nemluvě o případné havárii, tam je spíš JEN klad ;-)
PS: Příkladná v tomto směru je práce třeba Mazdy - má to ale malé "ale" (které třeba pro MNE, pro MÉ ježdění - je docela důležité). Mazda 6 je výborně postavené auto, ale nikdy nebude (vysokými rychlostmi) po dálnici "plout" jako C5.
Takže JÁ ocením "styl" Mazdy v nižší třídě a Mazda 3 mi příjde "fajn", ale Mazda 6 je (pro mne) jen takovým "větším bratříčkem" právě Mazdy 3.
PPS: Jinak dle všeho jsme "vrcholů" v hmotnosti aut asi právě/již dosáhli, trend snižování objemu/počtu válců i hmotnosti aut je "napříč automobilkami" myslím docela "jednoznačný" :-)
28. 8. 2011 16:16
Re: Ovce
(nemluvě o případné havárii, tam je spíš JEN klad) - i s touto citací si dovolím nesouhlasit.

Vyšší hmotnost neznamená automaticky vyšší bezpečnost!!!

Záleží na více okolnostech od použitých konstrukcí, výrobních postupů až po druhy použitých materiálů a různých bezpečnostních prvků a řešení. Možná, že by méně kulhalo přirovnání dražší-bezpečnější než hmotnější-bezpečnější. I když ani to neplatí stoprocentně.

Ale myslím, že zrovna VÁM to nemusím vysvětlovat, to, doufám, dobře víte.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2011 17:19
Re: Ovce
NEřekla bych (ale není to "absolutní" - proto jsem napsala "spíš" ;-)
Domnívám se že v reálu je důsledek rozdílné hmotnosti VĚTŠÍ, než "nevelké" rozdíly v konstrukci jednotlivých vozidel = prostě když se srazí MB S-Klasse jedno jestli s vw Polo nebo renault Clio, je JASNĚ ve výhodě ... a místo MB klidně můžete dát Lexus LS nebo ... nebo místo Clio a Polo třeba Corsu nebo co chcete (ostatně srážce konkrétně MB S-Klasse a Opel Corsa se kdysi věnoval ADAC a Auto Motor und Sport.. ) - "detailní" vliv konstrukce má na srážku (dle mého názoru) až "druhotný" vliv = ve většině případu srážky těžší x lehčí (snad s výjímkou nějakých extrémů) je posádka lehčího vozu vystavena VĚTŠÍM silám a je jednoznačně v NEvýhodě
(to je odkaz na "pružnou srážku" dvou těles, reálná srážka vozidel bude někde "mezi" - pružnou a nepružnou.. ;-)

[odkaz]žná_srážka

Tady ten odkaz nějak NEjde zadat - napsala jsem ho do samostatného "příspěvku" :-)
28. 8. 2011 17:46
Re: Ovce
Jen chci upozornit, že havárie neznamená vždy jen srážka jednoho auta s druhým.

A třeba například v zemi, kde se dnes vyrábí skoro všechno, dělají i auta, která ač jsou některá velká a poměrně hmotná, bezpečností až tak neoplývají.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2011 18:23
Re: Ovce
To jistě (a podobné to asi bude když se srazí nový vůz s 20 let starým) - nicméně snad lze říci, že ve VĚTŠINĚ případů při střetu dvou "současných" modelů je ve výhodě ten těžší.. ;-)
28. 8. 2011 18:00
Re: Ovce
Odkaz je sice fajn, možná až moc vědecký pro diskuzi zde, ale při střetu dvou vozidel platí jen částečně, protože vždy dojde k trvalým deformacím materiálů obou vozidel (takže nikdy tzv. pružná srážka), které absorbují jistá procenta energie vzniklá střetem a je tedy nutné s nimi v celém ději kalkulovat.

I když tuto skutečnost přehlédneme, z matematických vztahů z odkazu získáme maximálně přehled kam se jednotlivá vozidla odrazí po střetu, případně jakou rychlost jedno předá druhému.

V našem problému bezpečnosti hodně či méně hmotného vozidla to téměř nic neřeší.

Na druhou stranu střet S-klasse kontra Corsa má vždy jasného favorita.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2011 18:20
Re: Ovce
No vždyť ano (to najdete v části "NEpružná srážka" - kde je vysvětleno "co s deformačními silami, které při srážce vznikly"...
(v našem případě jejich se jejich většina "ztratí" v deformačních zónách" aut .. a vyrobí se i nějaké to teplo ;-)
Ale VÁŽNĚ - to těžší těleso (auto) je prostě "ve výhodě" (a lidmi v něm to "méně hází" - to je docela ZÁSADNí rozdíl .. daný právě hmotností)
28. 8. 2011 18:26
Re: Ovce
Pochopil-li jsem to správně : nabídnutou remízu pro včerejšek a dnešek přijímám. :-) :-)
Avatar - Emel
27. 8. 2011 22:22
Re: Ovce
Pokud se nepletu, je Phaeton na stejné platformě, jako Bentley Continental, ne Audi A8. Mimo jiné je rozdíl v tom, že platforma Audi je hliníková, Phaetonu ocelová.

Prodejní výsledky Phaetonu jsou pozoruhodné tím, že se začal prodávat teď, po tolika letech bez zásadní modifikace. Ale možná je to tím, že 1,5M za 3.0TDI je vzhledem k bohaté výbavě slušná nabídka.

To o Jaguaru snad ani nemá smysl pitvat, z toho žádnou kloudnou myšlenku nevydolujeme.
27. 8. 2011 22:30
Re: Ovce
Netvrdím, že bylo použito totožných platforem. Ale jistá příbuznost obou vozů nelze popřít.
Avatar - white label
27. 8. 2011 22:37
Re: Ovce
"Jistá příbuznost" je docela široký pojem, co konkrétně, kromě obdobné koncepce pohonu a některých společných motorizací?
Avatar - Emel
27. 8. 2011 22:42
Re: Ovce
Třeba Tiptronic je myslím verze od Audi.

Jinak mimochodem... potkal jsem teď nového Phaetona a předek je trošku zklamání, co v salónu na Unter den Linden vypadalo zajímavě působí s rozsvícenýma LEDkama trošku pouťově.
Avatar - white label
27. 8. 2011 23:02
Re: Ovce
Aktuálně určitě ne, Phaeton (po faceliftu) má jen 6st. automat (W12 dokonce jen 5st.), ale A8 už má stupňů 8 (včetně W12)..
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 23:04
Re: Ovce
Nu vždyť Phaeton JE "o generaci zpět" (a jeho SOUČASNÉ prodeje ... NEvím jak okomentovat, v téhle kategorii vozů "pro náročné a náročnější" je to skoro NEpochopitelné.. (za "jen" 6ti stupňový automat tu někteří kritizují i "tuctový" Citroën C5 a v nejvyšší kategorii to NEvadí??
Avatar - beibej
27. 8. 2011 23:21
Re: Ovce
dvanáctihrnku by stačil i 4 kvalt.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 23:31
Re: Ovce
Ale NEstačil! Tedy "funkčně" jistě ano (jelo by to - nicméně jste to "vystihl", TAKhle je na tom Phaeton vůči konkurenci, funguje "no problem", ALE ...) - jinak ale není nad "ZF s 8mi" (které smysl má od malého BMW 1 až po Rolls Royce Ghost :yes: :-)
Avatar - beibej
28. 8. 2011 00:12
Re: Ovce
Podle mě vysokej počet kvaltů využijete když chcete vymačkat maximum z potenciálu motoru (motorsport) nebo když chcete zakrejt, že motor stojí za prd a tak mu musíte pomoct.
Ale reálně je to jen marketing ne? Nebudem si lhát. 8 je prostě víc než 5.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2011 00:33
Re: Ovce
NEmyslím že tohle je jen marketing, URČITĚ to zásadně snižuje spotřebu motoru (můžete prostě "lépe/snáze" využít optimální otáčky motoru). A smysl to má od "malých" motorů v BMW 1 po famózní V12 6.6 v Rolls Royce (prostě ten malý i ten /super/velký motor "využíváte" LÉPE .. :-)
PS: Vzhledem k "ultrapovedené" ZF s 8mi, možná už jen marketing bude avizovaná 9ti stupňová - uvidíme.. ;-)
Avatar - Emel
28. 8. 2011 13:25
Re: Ovce
To asi ne, 4 jsou málo - nezapomínej, že pokud s nimi musíš pokrýt rozpětí nějakých 250km/h, vychází ti přes 60km/h na jednu rychlost. To není úplně komfortní - mimo jiné to znamená, že při jízdě blízké maximu pojedeš také v maximálních otáčkách.

Šest už je ale u silného motoru bez připomínek, přidaná hodnota 7 nebo 8 už v mých očích není zásadní.
Avatar - Emel
28. 8. 2011 10:19
Re: Ovce
Pokud vím, je to nějaká minulá generace.. což je nakonec logické, proč by VW vyvíjel novou převodovku a pasoval ji na stávající motory Audi / VW...
Avatar - white label
28. 8. 2011 13:13
Re: Ovce
Samozřejmě, je to logické...
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 22:33
Re: Ovce
Ano Phaeton a Continental GT jsou do značné míry stejné vozy/vozy se stejnou mechanikou (audi A8 s nimi NEmá NIC společného - což je z mého pohledu spíše KLAD ;-)
Phaeton se prodává v Číně a v Německu státní správě apod. (soukromíků kteří by si ho koupili "místo" A8, BMW 7 či S-Klasse moc NEbude.. :-)
Avatar - Emel
27. 8. 2011 22:39
Re: Ovce
To taky není úplně pravda, Audi A8 a Phaeton mají sice jinou platformu, ale sdílejí některé motory, převodovku a další komponenty.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2011 23:02
Re: Ovce
Nu ano - ale to i BMW 7 a Rolls Royce Ghost mají něco společného..
(ale jinak ANO - máte pravdu, něco společného mají.. ;-)
PS: Projekt Phaeton se mi (stejně jako mnoha novinářům) zdál poněkud NEsmyslný a názor jsem zatím NEzměnila (uvidíme jaký bude nástupce, který tu mimochodem už dávno měl být..
28. 8. 2011 16:40
Re: Ovce
Tohle vlákno je polepšovna na vycházce....
Nebudu vás vyrušovat ve vašem malém vlastním světě samokorunovaných odborníků. :-)
28. 8. 2011 16:44
Re: Ovce
...tak já už to víckrát neudělám.
28. 8. 2011 18:58
Re: Ovce
Dělej si to kolikrát chceš, moje ostuda to není ;-)
Avatar - white label
28. 8. 2011 17:25
Re: Ovce
Copak, že bys zrovna ty byl ztělesněná "odborně-názorová skromnost", která to má podobně kritizovat...? :*) >:-[]
28. 8. 2011 18:57
Re: Ovce
že zrovna ty, takový bijec proti zobecňování na auta se ozýváš. Kdybych od tebe čekal názorovou konzistentnost, myslel bych si že se nad bláboly typu "Citroen je akorát pro turky" taky zasměješ. S prominutím ale takhle trapné řeči jako tady si pamatuji snad jen z mateřské školy. A tak pouze tipuju, že v té polepšovně by někdo mohl mluvit taky tak. No zkušenost nemám, ale můžu se zeptat některých zdejších... >:D
Avatar - white label
28. 8. 2011 22:33
Re: Ovce
To vlákno je docela obsáhlé, nevěděl jsem, že se tvá reakce týká zrovna těch turků apod., jo nad Citroenem pro turky se maximálně pousměju, ale tady se člověk běžně "dozví" tolik nových věcí... >:-[]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 8. 2011 23:41
Re: Ovce
Já už ty "mega" vlákna, kde je Kylie a parta žvanilů už ani nečtu. Jen to proletím, vidím Citroen v diskuzi pod článkem o prodeji luxusních vozů a odcházím, stačí mi. Jen by mě zajímalo, kde na to zúčastnění berou čas a náladu pořád žvanit o ničem.
Avatar - white label
27. 8. 2011 22:32
Diskuse nad měsíčními čísly?
Diskuse nad měsíčními čísly českého trhu, nemá v této třídě prakticky žádný smysl. Měsíční prodeje se pohybují řádově pod deset kusů/značky a typu vozu a rozdíl mezi jednotlivými pozicemi (pořadím) jsou jeden, maximálně dva vozy. Nějakou informativnější hodnotu mají až roční čísla, případně aspoň mezisoučet, jako 1-7 apod.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - positivemind
28. 8. 2011 01:16
Re: Diskuse nad měsíčními čísly?
:yes:
Avatar - white label
28. 8. 2011 10:13
Re: Diskuse nad měsíčními čísly?
;-) [odkaz]
Avatar - positivemind
28. 8. 2011 10:15
Re: Diskuse nad měsíčními čísly?
Kdepak, s tím nemám nic společného
Avatar - white label
28. 8. 2011 13:16
Re: Diskuse nad měsíčními čísly?
Takže jsem se "netrefil"... :-)