Design
Přihlásit pro přidání komentáře
GTI
Svět aut se nejen točí, svět aut, jak je vidět, jde stále dopředu. Tedy alespoň u těch nejlepších...
Nehodlám konfrontovat horní rodinku, avšak v širším pohledu si napišme to nejdůležitější - každý ze tří horních modelů představuje, resp. ve své době představoval vždy to designově nejpovedenější, co trh s miniauty nabízel.
Přichází UP, přichází originální, stylový, absolutně dotažený věrozvěst naší (mini)budoucnosti. Jeho status je a v následujících letech samozřejmě bude umocňován tím, co do společnosti vnáší. Tak především vnáší novou garážovou dimenzi. Už si nebudeš muset na silnici ve voze kategorie mini připadat buďto jako garážový bezdomovoec, či hledač stylu z velkého světa. Nikoliv, tenhle minidrzek, to je přesně to, co (mini)garáže Evropy potřebují - jakéhosi microgolfa, tedy auto, které nad konkurenci ční estetickou nadstavbou, v celku moderním řešením, s potencí stát se za dva roky opravdovým Mistrem e-legance, a v neposlední řadě samozřejmě praktickým, přirozeným, neokázalým, každodenním městským silničním kámošem.
Chceš v této třídě povrchní retrocingrlátka? Pak nejsi týpek pro tohle auto. Pokud však očekáváš maximum toho, co ti minitřída má ve druhém desetiletí třetího tisíciletí v Evropě nabídnout, pak půjdeš samozřejmě pro UP, či pro jeho rodné bratry.
Tedy základní přínos UPu spatřujme v tom, že ve zcela nové, originální dimenzi přináší na naše silnice alternativu regulerního, nepodskočeného malého městského vozu. V komplexním smyslu registrujme, že půjde plošně v Evropě o doslovnou silniční sterilizaci. Vždyť ze tří evropských směrů se na naše silnice povalí jeden (mini)skvostík za druhým. A pak... nezapomínejme, že nástup UPu a jeho derivátů není samoúčelným doplněním portfolia jednotlivých automobilek. Naopak, právě koncern VW promluvil do blízké i vzdálenější budoucnosti. Pokud tedy dosud považovali produktoví mistři od VW tento segment za zcela okrajovou silniční záležitost, pak pod ekonomickým, politickým tlakem současnosti nám trojjedinou rodinkou miniaut Voilkswagen vysílá signál o tom, jak to ve městech v krátké době "musí být".
Filosofie vzniku UPu je samozřejmě také veskrze odlišná od poměrně početné konkurence - UP je ten, který není "do rodiného počtu", UP (naštěstí) není ani předznačenou cingrlátkovou broží těch, co nemají na diamanty zasazené v platině... totiž právě UP je ten, který definuje dobu, definuje současnost, definuje budoucnost. A právě ta budoucnost je to, co z UPu dělá ikonu již bezmála dnes. Ta elektrická potence, a jak víme, především tohle je "parketa" těchto miniautíček pro nadcházející roky.
A design? Jsem doslova nadšený, auto je absolutně vyvážené, harmonické, pohled mírně do úsměvna, to vše zakončeno exklusivní, elegantní zádí. Posaz na kolech, celkový pocitový charakter vozu, to vše je (tradičně) na třídní supermainstreamové výši, na takové výši, že se až při pohledu na konkurenci dostavuje jistý pocit neuvěření - jak to, že to takhle elegantně, čiště a sympaticky neumí všichni? Odpověď je jednoduchá - je to tím, že ostatní to prostě takhle elegantně, čistě a sympaticky... neumí.
Zbývá nám kabina. Cos čekal, panameru? Kabina je jako celý vůz - žádné kýče, pohledově klasická čistá, praktická a jistě uživatelsky přívětivá garážová práce. Dohadovat se zatím můžeme jen o ergonomii, ale zrovna s tímhle u VW nemá problém snad nikdo, vždyť příkladné poměry, panující doslova v každém modelu od Volkswagenu dávají velmi realistickou naději, že ani UP v tomhle nebude strádat.
Speciálně pro nás pak má příjezd nového miniauta od Koncernu příchuť dokonalého garážového aperitivu. Ano, i naše Škoda se bude významnou měrou podílet na postupné defiatizaci evropských silnic v tomto segmentu.
Otázka na závěr, co pořídit v této třídě a obdobné karosářské konfiguraci? Správně - Up!, Volkswagen Up!
P.S. Ten vykřičník tam tak nějak až evropsky osudově sedí, co?
BRAVWO :yes: :yes:
Nehodlám konfrontovat horní rodinku, avšak v širším pohledu si napišme to nejdůležitější - každý ze tří horních modelů představuje, resp. ve své době představoval vždy to designově nejpovedenější, co trh s miniauty nabízel.
Přichází UP, přichází originální, stylový, absolutně dotažený věrozvěst naší (mini)budoucnosti. Jeho status je a v následujících letech samozřejmě bude umocňován tím, co do společnosti vnáší. Tak především vnáší novou garážovou dimenzi. Už si nebudeš muset na silnici ve voze kategorie mini připadat buďto jako garážový bezdomovoec, či hledač stylu z velkého světa. Nikoliv, tenhle minidrzek, to je přesně to, co (mini)garáže Evropy potřebují - jakéhosi microgolfa, tedy auto, které nad konkurenci ční estetickou nadstavbou, v celku moderním řešením, s potencí stát se za dva roky opravdovým Mistrem e-legance, a v neposlední řadě samozřejmě praktickým, přirozeným, neokázalým, každodenním městským silničním kámošem.
Chceš v této třídě povrchní retrocingrlátka? Pak nejsi týpek pro tohle auto. Pokud však očekáváš maximum toho, co ti minitřída má ve druhém desetiletí třetího tisíciletí v Evropě nabídnout, pak půjdeš samozřejmě pro UP, či pro jeho rodné bratry.
Tedy základní přínos UPu spatřujme v tom, že ve zcela nové, originální dimenzi přináší na naše silnice alternativu regulerního, nepodskočeného malého městského vozu. V komplexním smyslu registrujme, že půjde plošně v Evropě o doslovnou silniční sterilizaci. Vždyť ze tří evropských směrů se na naše silnice povalí jeden (mini)skvostík za druhým. A pak... nezapomínejme, že nástup UPu a jeho derivátů není samoúčelným doplněním portfolia jednotlivých automobilek. Naopak, právě koncern VW promluvil do blízké i vzdálenější budoucnosti. Pokud tedy dosud považovali produktoví mistři od VW tento segment za zcela okrajovou silniční záležitost, pak pod ekonomickým, politickým tlakem současnosti nám trojjedinou rodinkou miniaut Voilkswagen vysílá signál o tom, jak to ve městech v krátké době "musí být".
Filosofie vzniku UPu je samozřejmě také veskrze odlišná od poměrně početné konkurence - UP je ten, který není "do rodiného počtu", UP (naštěstí) není ani předznačenou cingrlátkovou broží těch, co nemají na diamanty zasazené v platině... totiž právě UP je ten, který definuje dobu, definuje současnost, definuje budoucnost. A právě ta budoucnost je to, co z UPu dělá ikonu již bezmála dnes. Ta elektrická potence, a jak víme, především tohle je "parketa" těchto miniautíček pro nadcházející roky.
A design? Jsem doslova nadšený, auto je absolutně vyvážené, harmonické, pohled mírně do úsměvna, to vše zakončeno exklusivní, elegantní zádí. Posaz na kolech, celkový pocitový charakter vozu, to vše je (tradičně) na třídní supermainstreamové výši, na takové výši, že se až při pohledu na konkurenci dostavuje jistý pocit neuvěření - jak to, že to takhle elegantně, čiště a sympaticky neumí všichni? Odpověď je jednoduchá - je to tím, že ostatní to prostě takhle elegantně, čistě a sympaticky... neumí.
Zbývá nám kabina. Cos čekal, panameru? Kabina je jako celý vůz - žádné kýče, pohledově klasická čistá, praktická a jistě uživatelsky přívětivá garážová práce. Dohadovat se zatím můžeme jen o ergonomii, ale zrovna s tímhle u VW nemá problém snad nikdo, vždyť příkladné poměry, panující doslova v každém modelu od Volkswagenu dávají velmi realistickou naději, že ani UP v tomhle nebude strádat.
Speciálně pro nás pak má příjezd nového miniauta od Koncernu příchuť dokonalého garážového aperitivu. Ano, i naše Škoda se bude významnou měrou podílet na postupné defiatizaci evropských silnic v tomto segmentu.
Otázka na závěr, co pořídit v této třídě a obdobné karosářské konfiguraci? Správně - Up!, Volkswagen Up!
P.S. Ten vykřičník tam tak nějak až evropsky osudově sedí, co?
BRAVWO :yes: :yes:
Ty, GTI, keď tak náhodou nebudem mať chuť do písania seminárnych prác alebo diplomovky, môžem sa na teba obrátiť? 😉
prestal som čítať po druhom odstavci, spravil som veľkú chybu?
Ne, pak tam bylo jen něco o konci FIATu, dítěti svého věku, světovládě a eurodrzcích junior.
Ostatně, něco podobného si budeš moci přečíst ještě tak 583x pod testy, novinkami a jízdními dojmy.
UP! vypadá slušně, ale na zavedené hráče v komplexu ztrácí.
Ostatně, něco podobného si budeš moci přečíst ještě tak 583x pod testy, novinkami a jízdními dojmy.
UP! vypadá slušně, ale na zavedené hráče v komplexu ztrácí.
To si pisal aj o foxe a ako dopadol? 😄
Stal sa neuspesnym modelom...
Stal sa neuspesnym modelom...
Máš dojem, že by tady o něm Marko vyprodukoval článek?
Mimochodem, kdybys neměl v halvě slámu a pečlivě si četl, tak bys věděl, že se o něm Marko zmiňoval jako o neúspěšném v Evropě, ale o velmi úspěšném v Brazílii.
Ať chceš nebo ne, Fox je úspěšný model.
Mimochodem, kdybys neměl v halvě slámu a pečlivě si četl, tak bys věděl, že se o něm Marko zmiňoval jako o neúspěšném v Evropě, ale o velmi úspěšném v Brazílii.
Ať chceš nebo ne, Fox je úspěšný model.
Po přečtení téhle věty: "Kabina je jako celý vůz - žádné kýče, pohledově klasická čistá, praktická a jistě uživatelsky přívětivá garážová práce." jsem si teprve uvědomil jak to je. Tohle auto někdo zbouchal v garáži a VW se ujalo výroby. Pak tedy tvůrcům kteří tento vůz navrhli a prototyp smontovali v garáži, palec na horu. A také koncernu VW za to že si těchto nadaných lidi povšimnul. :yes: 😉
Budes muset pridat. Bude to chtit nejmin 5-6 prispevku s podobnou delkou. Znas to - cim vic slov potrebujes...
žádná "defiatizace" nehrozí, zrovna Upu se malé italské auta rozhodně bát nemusí.
Kolik tipuješ roční prodeje téhle řady (Up + Škoda + Seat) na rok 2011? 😉
Kolik tipuješ roční prodeje téhle řady (Up + Škoda + Seat) na rok 2011? 😉
pumpkin
Ani jeden dizajn nie je zlý (možno okrem Foxa) ale je to proste taký priemer. VW má pritom naviac. Predstavte si že by v 1975 išlo do výroby toto: [odkaz] , alebo v 1992 by odvážnemu Twingu mohol konkurovať druhý pokus o VW Chico [odkaz] [odkaz]
Sériová výroba príde vždy akosi oneskorene.
Sériová výroba príde vždy akosi oneskorene.
chester
masirovania spolocnosti vw pr o prichode lacneho upu...
a vysledok? taka ista tragedia, ako bolo lupo aj fox...
motory nie su ziadnym zazrakom, nehovoriac o tom, ze interier je tak primitivny, ako z 80tich rokov...
na trhu je podstatne viac zaujimavejsich vozidiel tejto triedy...
a ta cena! hlupi skopcaci...
a vysledok? taka ista tragedia, ako bolo lupo aj fox...
motory nie su ziadnym zazrakom, nehovoriac o tom, ze interier je tak primitivny, ako z 80tich rokov...
na trhu je podstatne viac zaujimavejsich vozidiel tejto triedy...
a ta cena! hlupi skopcaci...
Nevim proc ale Up me na prvni pohled zaujal, ale nebyl to design byla to odvaha, odvaha neco tak maleho a pritom vuci sve konkurenci nekompromisniho pustit na ulici. pri delsim zkoumani a promitani si v pameti po dlouho znamych mikroautech jsem byl ale zklaman. Na prvni pohled budi dojem ze je dospely, ale neni. Tak jak se fox snazi byt velkym a vyzralim je takovy no nijaky...je to jen dalsi koncernovy kousek onicem a pro nikoho. Pri stavajicich cenach jak bylo u jeho predchudcu tak i up bude ve vysledku rozvalen konkurenci protoze nenabidne nic co by konkurence nenabidla take a za nizsi cenu. pritom, ale musim podotknout a jsem si jist, ze az Up potkam na ulici vyrazi mi dech stejne jako to bylo kdysi Lupo, ale s jednim rozdilem ze Lupo se mi libi stale a to proto, ze si na nic nehraje. Je maly mladsi braska v rodine a vi to. 😉
gld
Jé chalani, koho v redakcii mám pozvať na pivo aby som mohol svoje axiómy odboku páliť tučným písmom? >😁
A k veci- najviac sa mi z trojice pozdáva lupo. Nebudem to rozpisovať, proste je mi najsympatickejšie. V tesnom závese je nový up a fox...to snáď nemá cenu komentovať. Brazílsky hermafrodit, ktorý sa nevie rozhodnúť či chce byť mini alebo malým autom.
A k veci- najviac sa mi z trojice pozdáva lupo. Nebudem to rozpisovať, proste je mi najsympatickejšie. V tesnom závese je nový up a fox...to snáď nemá cenu komentovať. Brazílsky hermafrodit, ktorý sa nevie rozhodnúť či chce byť mini alebo malým autom.
shamal
Tak takhle vypadá představa geniálního malajského internetového automobilového fabulátora o Škodovce a Seatu: [odkaz]
Miluju název: Škoda Nahoru! To by prostě byla pecka! Jen tak přeložit up... >😁 >😁
Miluju název: Škoda Nahoru! To by prostě byla pecka! Jen tak přeložit up... >😁 >😁
beibej
Dodnes se mu nikdo nevyrovná. Na svojí dobu to bylo něco. Fox je sh it. Up možná něco dostane, uvidíme.
Souhlas, Lupo bylo na svou dobu velice povedené, malé autíčko, které mělo moje sympatie a líbí se mi v podstatě do dneška. Fox byl krok vedle, bylo na něm příliš znát, že to byl pouze poevropštěný jihoamerický model. Co se týče Upíka, nechci ho moc hodnotit, dokud ho neomrknu na živo, celkem se mi nezdá špatný, ale úspory na něm budou vidět asi až moc. Navíc je škoda, že se bude (doufám, že jen zatím) nabízet výhradně se 3válci...
Emel
Up vypadá tak, jak malé městské autíčko vypadat má. VW sice nepřináší nic moc nového, ale jak je jeho zvykem, nabízí vyvážený produkt bez zbytečných příkras. Není velkým překvapením, že zcestné nápady typu pohon zadních kol byly pouze myšlenkovým cvičením. Mírným zklamáním může být technika... ale ještě není všem dnům konec.
Koncepce karoserie nápadně připomíná Twingo, to je ale veskrze pozitivní zjištění... prostorové řešení Twinga je dosud nepřekonané a VW nikdy netoužil být originální.
Mimochodem, překvapuje mě, že vyznavačům jednotného designu značky nevadí, že se Up! zcela distancuje od aktuálního designového jazyka VW... mě osobně to nevadí, ale jsem trošku překvapen, když si dal VW s unifikací tolik práce.
Jinak souhlasím s tím, co tu padlo už pod článkem... a to že úhelným kamenem bude cena. Tak se nechme překvapit.
Koncepce karoserie nápadně připomíná Twingo, to je ale veskrze pozitivní zjištění... prostorové řešení Twinga je dosud nepřekonané a VW nikdy netoužil být originální.
Mimochodem, překvapuje mě, že vyznavačům jednotného designu značky nevadí, že se Up! zcela distancuje od aktuálního designového jazyka VW... mě osobně to nevadí, ale jsem trošku překvapen, když si dal VW s unifikací tolik práce.
Jinak souhlasím s tím, co tu padlo už pod článkem... a to že úhelným kamenem bude cena. Tak se nechme překvapit.
Já dal samozřejmě Up!