Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda: Výroba elektrických Octavií Green E line zahájena

Automobilka oficiálně potvrdila přípravu prvního plug-in-hybridu se značkou Škoda.
Zpět na článek
29. 8. 2011 14:01
29. 8. 2011 14:14
29. 8. 2011 20:33
29. 8. 2011 22:21
neregistrovaný "Hooonza"
29. 8. 2011 16:39
29. 8. 2011 21:00
29. 8. 2011 14:01
ja neci
ja neci Octavku, ja ci Superba kombajno E-line 4x4, proste misto strechy solar, batery tak na 20-30km nekde v podlaze, a vepredu normalne 3.6V6 s DSGckem, elektro at me slouzi jen ve meste na popojizdeni a nebo jako vypomoc pri akceleraci jů :-!
Rozbalit vlákno
0
29. 8. 2011 14:14
Uspora
Pri pouziti mechanicky seriditelnych sedacek by se dojezd zvysil az o 50 km.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
29. 8. 2011 20:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2011 14:29
Octavia je velká...
Dokážu si představit zatím Škodovku na bázi VW Up! s elektromotorem do města, ale Octavii ,která je z velké části firemní auto na delší trasy dojezd 150km absolutně nestačí...
Rozbalit vlákno
38
Avatar - jenik1
29. 8. 2011 14:47
Re: Octavia je velká...
Nedávno jsem četl, že v moři u Norska objevili Gigantické ložisko ropy. :-)
Avatar - Ada je zase tady
29. 8. 2011 19:20
Re: Octavia je velká...
Ktere vydrzi pri dnesni spotrebe ropy asi tak 3 mesice... :no:
29. 8. 2011 20:22
Re: Octavia je velká...
Zrazu si fanda elektriky?
Avatar - Blue Sun
29. 8. 2011 20:51
Re: Octavia je velká...
Mohl by si tam nahrát zvuk svého milovaného TDI PD.
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 14:50
Re: Octavia je velká...
No na meziměstské ježdění to samozřejmě není ale po měste to může řadě firem vyhovovat, nějaký opravář ledniček po Praze za den víc neujede. A určitě je mi sympatičtější čistý elektromobil i když 150 km je pořád bída a vývoj pořádných baterek zatím v nedohlednu než všechny možné hybridy, pravé, nepravé které nakonec dostanou na zadek od každé slušné nafty.
29. 8. 2011 15:35
Re: Octavia je velká...
slusna nafta neexistuje, a vyvoj poradnych baterek v nedohlednu opravdu neni, mozna tak pro nekoho kdo se oto nezajima a nebo neumi pouzivat google (5-6 lete dite to zvladne) nektere dost podstatne technologie pro baterie se dokonce rodi i v CR a maji one zajem prave svetove automobilky ;-)
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 16:04
Re: Octavia je velká...
Ano, hybrid dostane na zadek od každé neslušné nafty (neslušné ale technicky dokonalejší než benzin protože dosahuje vyšší účinnosti). Zpráv o super bateriích za posledních 30 let bylo milion. Vývoj tady samozřejmě je ale velmi pomalý ve srovnání s tím co by bylo potřeba pro slušný dojezd, slušnou váhu a slušnou nabíjecí dobu. Prostě hustota energie na kg roste ale velmi pomalu a na obzoru není žádná revoluce co by způsobila převrat v této oblasti takže za 15 let možná. Jo a nejdál nejsme bohužel v Čechách ale v MTI.
29. 8. 2011 16:19
Re: Octavia je velká...
tak me ukaz nejakou naftu co da nazadek treba Panamere S Hybrid >:D

mimochodem za poslednich 10 let se kapacita baterii pri stejne vaze a polovicni velikosti cca 4x znasobyla, jo to je vlastne smesnej pokrok, to ta nafta vlastne za tu dobu postoupila dal ze >:-[]
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 16:56
Re: Octavia je velká...
Měl jsem na mysli spotřebu, no ale když chceš výkon tak třeba z vlastní stáje Audi A8 4.0 TDI je bohužel rychlejší než ta Panamera hybrid, sice to není o moc ale jak ve zrychlení tak v pružném zrychlení je o pár desetinek rychlejší. Hybrid, i když má o 21kW víc, tak je bohužel těžký. K baterkám, vždyť říkám, že pokrok tu je ale vzhledem k potřebám je pomalý, kdyby se hustota zdesetinásobila tak to začne být zajímavé, ono se to stane ale ne skokem a ne příští rok. Naftu nijak neobhajuji a nikde netvrdím, že dělá nějaké vývojové skoky, ano spalovací/vznětový motor je dávno vynalezen a pouze se ladí a co jako?
Avatar - CHerokee
29. 8. 2011 17:20
Re: Octavia je velká...
Vývoj baterek je fajn, ale hlavně pokulhává výroba elektrické energie. Momentální produkce by nebyla schopná pokrýt spotřebu třeba jen 1/4 automobilů, kdyby přešly na elektro.
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 18:02
Re: Octavia je velká...
Máš pravdu, ale výroba energie pro auta je určitě při dnešní úrovni technologie řešitelná (pokud tedy nějakému úředníkovi z EU a s ním i našim politikům definitivně nerupne v kouli a nenařídí vyrábět el. energii z třepetání motýlích křídel což jak pozoruji poslední vývoj není úplně vyloučeno) protože auta by nepřešla mávnutím proutku ale v nějakém časovém úseku. Určitě je technologicky daleko větší challenge vyřešit ty baterky. A samozřejmě velký otazník je energetická náročnost výroby takto dokonalých baterek, může se stát, aniž bych si to osobně přál, že ty budoucí superhusté baterky budou tak energeticky náročné na výrobu, že vlastní energie do nich pumpovaná pro provoz aut bude marginální a to pak bude problém.
Avatar - CHerokee
29. 8. 2011 18:16
Re: Octavia je velká...
Většina lidí by nabíjela auta v noci. A žádná síť by nevydržela, kdyby se v noci spustilo nabíjení třeba 50 miliónů aut třeba v Evropě. Už teď je výroba / spotřeba na hranici únosnosti a s výpadkem jaderné energie v Německu může být klidně problém. Navíc jaderky se staví dlouho...není to zas tak nezanedbatelný problém, jak by se mohlo na první dojem zdát.
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 18:30
Re: Octavia je velká...
Máš pravdu, že to problém je ale spíš politický (zastavování jádra atd.) technologicky si s tím určitě vyspělé státy umí poradit, je to otázka spíš politické vůle. Posílit přenosovou soustavu, navýšit kapacitu to jsou řešitelné úkoly při dnešním stavu technologie v energetice.
30. 8. 2011 01:30
Re: Octavia je velká...
Je to spíš netriviální problém. Jaderné elektrárny jsou drahé, staví se hodně dlouho, vyžadují složitou podpůrnou soustavu (záložní uhelné/ plynové/ ... elektrárny pro pokrytí výpadku, vyrovnávací elektrárny pro pokrytí nástupu a ústupu š***k atd.). První fůzní elektrárny se dočkáme nejdříve za 40 let. A i samotná distribuce takového množství energie je netriviální.

Jako nejschůdnější se podle mě jeví cesta decentralizace - lokálního generování energií. Elektrická energie, kterou si vyrábím sám, je nesrovnatelně levnější. Nevýhoda tohoto přístupu je samozřejmě vysoká pořizovací cena. Avšak člověku se dostane větší nezávislosti.

Není problém vyrobit baterie, které při stejné hmotnosti a objemu umožní dnešnímu elektromobilu dojezd několik tisíc kilometrů. Problém je to udělat sériově a levně. Ale pokud máš pár milionů nazbyt, tak to není vůbec problém a na rozdíl od stavby elektrárny je to otázka okamžiku (bráno relativně).
Avatar - Ham.
30. 8. 2011 07:06
Re: Octavia je velká...
Není mi moc jasné co si představit pod pojmem decentralizace-lokálního generování energií, jakou energii si vyrobím sám? Z čeho? Nějaké sluneční články na střeše nepokryjí ani ohřev teplé vody, vodní elektrárnu na potoce taky asi může mít každý padesátý takže z čeho?
30. 8. 2011 09:28
Re: Octavia je velká...
ale prosimte, jedu na programu zeleny bonus a temer porad se stava ze misto pro vlastni potrebu to dodava elekrinu i do site, bezna moderni domacnost denne nepotrebuje vice nez 3-6kW (nepocitam domacnosti kde maj lednicky a mraznicky stare desitky let, ty ale pravdepodobne nemaj na svoji elektrarnu, ani na nove auto, natoz elektromobil) a na takovou spotrebu staci naprosto vpohode set s 3-4kWp, takovi solar prijde na 300-400tisic a pripadne baterie na 2-3 dny provozu takove domacnosti pak na 120-150 tisic, solar vydrzi 20-40 let, baterie pak 10-12 let

a radsi ani nepsat o stale se rychle rozvijejicim odvetvi malich vetrnych genaratoru ktere maji dnes vytecne vykony pri mensich cenach nez solar a kombinace se solarem a batriemi casto znamena moznost uplneho odstrihnuti od verejne el. site

a ohledne te teple vody, nato jsou mnohem vhodnejsi solarni kolektory ktere jsou i podstatne levnejsi, a ne fotovoltaika ;-)
Avatar - Ham.
30. 8. 2011 10:51
Re: Octavia je velká...
300+120 = 420 a za 420 tis. jsou 4kWh denně asi tak 45let-50let. Pokud se musí měnit baterky každých 12 let, tak to je návratnost nekonečno. Jestli to stát dotuje tak je to úplně stejný problém protože to platí všichni ale nepřímo ze svých daní.
30. 8. 2011 12:46
Re: Octavia je velká...
aha takze ty cekas ze nejdulezitejsi komodyta moderniho lidstva, neboli energie bude porad na stejne cene? a naopak baterie budou dobudoucna na cene stagnovat a zivotnost jim bude nebude stoupat stejne jako kapacita? kde zijes, na Marsu?

cena energii bude stoupat spolecne s tim jak budou casem 10-20 let stoupat ceny paliv a poptavka po elektrine, to ze dnes stoji 1kW asi 5korun neznamena ze za 10-20 let bude stat taky 5 korun, spis bych si typl tak ekvivalent k dnesnim 10-20 korunam za 1kW, ne li vice, me se solarni set zaplatil behem prvnich 5 let a ted mam jiz energii zadarmo + dotaci nato co spotrebuji nebo dodam do site, ale vyplatilo by se mi to dnes i bez onech dotaci a proste bych mel energii zadarmo, a jelikos mam solar naddimenzovany tak bych pohodlne denne mohl dobijet elektroauto tak na 100-150km, a to dobudoucna mimo dotace planuji i prave vitr v podani nejake 2-3kWp ktere jiz dnes stoji "smesne" penize

kdo si v dobe Bursika neporidil solar treba i nadluh, tak podle me desne prohloupil, ja to vzal na dluh a dnes mam jak splaceno samotnym provozem, tak energii zadara :yes: a nejaky zvisovani cen energii jen vitam, vydelava me to i diky akciim CEZ, skoda ze jsem si jich tenkrat neporidil vic
30. 8. 2011 17:31
Re: Octavia je velká...
Jaký máš set a kolik stál jestliže můžete i v zimě nabíjet elektomobil?
30. 8. 2011 19:13
Re: Octavia je velká...
nevidim zadnej duvod proc by v zime nemohl/nestihal nabijet elektromobil, teplota na funkcnost nema roli, jen se snizuje doba kdy jsou dostatecne svetelne podminky

jinak cca to vychazi co 1kWp to cca 100k korun
30. 8. 2011 21:46
Re: Octavia je velká...
Hledej kdo to zvládne.
[odkaz]
31. 8. 2011 16:23
Re: Octavia je velká...
Ty tu už poněkolikáté v diskuzích dáváš čísla o výkonu solárních elektráren které jsou mnohdy i řádově jinde než všechno co lze reálně najít.

Prostě můžeš mě dát odkaz nebo tip na fotovoltaickou elektrárnu v hodnotě do 1 000 000 kč která zvládne i v zimě vyrobit víc jak 30kWh denně v naších podmínkách?

Hned jí beru!.)
30. 8. 2011 17:29
Re: Octavia je velká...
Tenhle příspěvek je jasný důkaz toho že bez masivní dotace je energie ze solárních panelů nevratná investice.
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2011 11:09
Re: Octavia je velká...
Ujišťuji vás že "nějaké sluneční články na střeše" (hned "vedle" v Rakousku skoro standard - u nových domů a nejen u nových ;-) ) ohřev teplé vody pokryjí "velmi snadno" :-)
PS: To je (perspektivně) NAPROSTO REALná cesta k "dobíjení (vozu) zadarmo" :yes:
30. 8. 2011 17:33
Re: Octavia je velká...
Podle tebe je reálné dostat ze slunce denně 30kWh? S jakou technologií a s jakou investicí?
30. 8. 2011 19:15
Re: Octavia je velká...
4-6kWp set to denne zvladne naprosto vpohode
30. 8. 2011 21:44
Re: Octavia je velká...
Určitě?
[odkaz]
[odkaz]

Nebo to dělají nějak špatně?
31. 8. 2011 08:30
Re: Octavia je velká...
vis oni existuji vpodstate 3 druhy panelu, respektive 2, nikde tam nevidim jaky typ pouzivaji, a zadruhe, v lednu obcas snezi, chodi pravidelne panely cistit?, ja je treba cistil i 3x denne, a alespon 1x tydne po celej rok je umeju tak jako okna, podle tech seznamu tam nejtere ty elektrarny nemaj na konte ani 0-1% a jine jsou prez 40%, no kdepak asi bude chyba kdyz jsou treba i ve stejne oblasti?

ale teorii hledani na netu mas zmaknutou, jen by to chtelo shlednout a odkazovat i jine elektrarny, a ne jen ty co se oto evidentne nikdo nestara, ted by to jeste chtelo trochu praxe :-)
31. 8. 2011 16:20
Re: Octavia je velká...
Vybral jsme dvě náhodně. Klidně najdi nějakou 4kWp která dá v lednu 30kWh denně jak tu tvrdíš.
30. 8. 2011 11:39
Re: Octavia je velká...
Proč bych vodu ohříval (jen) solárním panelem? Mám tu geotermální sondy, chlazení a vytápění aktivací betonového jádra, v některých místnostech dodatečně v podlaze a stěnách. V létě nejen že okolní teplo stačí na ohřev vody, dokonce si ho ukládám na zimu do podloží. Můžeš se chovat jako konvenční elektrárna, tedy nakoupit paliva, spálit je a vygenerovat energii. Nebo nakoupit palivové články. Čím univerzálnější systém postavíš, tím víc jsi nezávislý - palivo volíš podle aktuálních cen. A není to neekologické. Používáš technologie s účinností obdobnou moderní elektrárně, ale ušetříš na distribuci. Já jsem si, například, pořídil pozemek s bývalým mlýnem naprosto cíleně - kvůli stavbě malé vodní elektrárny. Není to možnost pro všechny, ale také to není nutnost pro všechny. Také nakupuji energii, když je levná, a prodávám jí, když je drahá. Ne v nijak závratných množstvích, ale přináší mi to zisky, které hravě pokryjí údržbu domu.

Výhody jsou jasné - větší svoboda, nezávislost a nižší ceny za jednotku energie. A nevýhody také - velké náklady na pořízení a modernizaci. Malé elektrárny nevýhody minimalizují. Podle mě do budoucna bude většina domácností kupovat palivové články, které budou suplovat geotermální, solární a větrnou energii. A to je ta decentralizace - že budeme stavět soběstačné domy. Elektrárny budou sloužit spíš továrnám.
29. 8. 2011 18:09
Re: Octavia je velká...
porovnavej jedno auto a ne dve ruzne, Panamera ma taky naftak ;-) asi jako porovnavat Teslu a Elise

a elektrina a baterky vynalezeny nejsou? sak se taky jen ladi ;-)
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 18:43
Re: Octavia je velká...
Já nemůžu za to, že panamera nedostala to nejvýkonnější co je v naftě ale až dají 4.0 TDI do panamery což odhaduji, že bude někdy po novém roce tak se rozdíl ještě zvětší protože panamera je při stejné motorizaci lehčí auto než A8. A jinak 3.0 TDI v panameře má jen o málo horší parametry než hybrid a přitom daleko menší spotřebu. No vynalezen je princip anody a katody ale materiály se měnily a mění dost dramaticky aby se dosáhlo násobně větších hustot a dnešní LiPo baterie se starému NiMh nebo Pb podobají jen tím, že mají tu anodu a katodu jinak výroba, materiál vše je jinak a v dalším vývoji se to zase změní protože LiPo už naraží nebo brzo narazí na technologický strop který je někde kolem 0,3 kWh na 1 kg a hledají se zcela nové materiály.
29. 8. 2011 18:56
Re: Octavia je velká...
jo aha, zvlastni ze parametry jsou jen o malo horsi, ale spotreba daleko mensi >:D jeste nejaky superlativy? spotreba je praveze v rozdilu deci na 100km ;-)
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 19:45
Re: Octavia je velká...
Tak si to v praxi vyzkoušej, na to deci bych byl velmi zvědavý ale i kdyby to bylo právě to deci tak proč platit za hybrid o dost vyšší cenu (2.9 vs. 2.2 mega)? To je daleko lepší ty peníze vzít a vrazit je do benzínu třeba do základní panamery nebo do verze S a mít daleko mrštnější auto než hybrid a za menší celkové náklady (pořízení+provoz). Verze panamera hybrid je technický i ekonomický nesmysl, pokud jsi fanda na dobré svezení půjdeš do benzínu, pokud koukáš na celkové náklady tak do dehtu a pokud někomu cvakne tak si koupí hybrid, (pokud vím tak v CZ ještě nikomu necvaklo a že tu běhá bláznů..)
29. 8. 2011 19:58
Re: Octavia je velká...
sak oni to pred prodejem Panamery Hybrid odzkouseli verejne kdy se smesnou spotrebou pod dohledem dojeli na autosalon

a co se ceny tyce, staci se podivat na vybavu ve standardu, kdyz e dovybavi Diesel, tak by byl jeste drazsi nez hybrid :-)

v CR jsou jiz minimalne 3 S hybridy ;-) respektive ja vim o 3 kouskach
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2011 11:10
Re: Octavia je velká...
4.0 TDi do Panamera? To je "fabulace" nebo...? ;-)
neregistrovaný "Hooonza"
29. 8. 2011 22:21
Re: Octavia je velká...
Zatím jde o zkoušku technologie. To je lepší dát do většího auta - líp se to dělá (víc místa) a je možno zkoušet větší zatížení. Nehledě na to, že se tento projekt musel připravovat už alespoň před 4 roky, kdy Up! existoval pouze ve stádiu prototypů, zatímco Kokty už dlouho jezdily.
29. 8. 2011 16:39
V12.mp3
Bláznivá doba je tady ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
29. 8. 2011 19:25
Re: V12.mp3
To je predposledni faze automobilismu. :no:
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2011 11:50
Re: V12.mp3
A čím "začne" ta poslední (já jen abych "to poznala".. ;-)
29. 8. 2011 18:20
Zatím je to blbost
Pokud nestojí jeden litr (benzín-nafta) paliva více jak 50Kč,tak nemá cenu panikařit.Kdo má dostatečnou přípojku zemního plynu,tak si nechá udělat domovní stanici za cca 1200000Kč a kdo má jen el. 400V jako já tak musí posečkat.Ovšem nechci nějaký německý arsch za každou cenu. :-)
Rozbalit vlákno
7
29. 8. 2011 18:58
Re: Zatím je to blbost
jo to vis, 1.2 mega ma na domovni stanici kde kdo, a jeji porizeni se vrati kdy? za 50 let?

nechtel jsi napsat tu ciftu kratsi o jednu nulu?
29. 8. 2011 19:23
Re: Zatím je to blbost
Jenže není problém,aby jsi napájel svým plynem i další potenciální odběratele.Je to snadný jako prd. >:D a pokud máš několik aut ve firmě no ták .,...
29. 8. 2011 19:59
Re: Zatím je to blbost
no as do chvile kdy te nekdo praskne >:D pak budes plnit tak max celu
30. 8. 2011 07:03
Re: Zatím je to blbost
Jak jsi na to přišel? Zákon nijak neporuším a domovní stanice jsou legální.Nejdřív mysli a pak napiš .... :-)
30. 8. 2011 09:30
Re: Zatím je to blbost
domaci stanice legalni pro prodej jinym? nebo dalsi potencionalni odberatel je kdo?
Avatar - Special-line
29. 8. 2011 19:16
Re: Zatím je to blbost
To ne, domácí plnicí stanice s pomalým plněním (bez zásobníku), stojí od Motor Jikovu 140 000 Kč.
29. 8. 2011 19:19
Re: Zatím je to blbost
Oprava cca 120000Kč za plyn
29. 8. 2011 18:31
vedouci uloha strany
"Škoda chce v těsné spolupráci s koncernem Volkswagen v tomto vývoji hrát vedoucí úlohu" .... marketingove zvasty.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
29. 8. 2011 19:00
Re: vedouci uloha strany
Nemůžou na rovinu napsat, že jen přicmrndávají, protože jim ujel vlak rychlostí japonských šinkanzenů...
29. 8. 2011 20:26
Re: vedouci uloha strany
Ešte tu nebol hlavný dohadzovač koncernu. To bude zas rečí o tom, ako je VW na čele a ukazuje ostatným cestu...
Japonci a Renault a í ostatní, to sú len šašci tápajúci v tme. Svetlo budúcnosti im ukáže niekto iný a oni ho budú nasledovať. A tradične sa posnažia ho nejak dotiahnuť, čo bude ťažké...
Avatar - Blue Sun
29. 8. 2011 20:52
Re: vedouci uloha strany
Kdepak, ten se vytratil do ztracena. Bude klid.
29. 8. 2011 22:54
Re: vedouci uloha strany
Kiu Rio už objavil...
Avatar - Blue Sun
30. 8. 2011 07:53
Re: vedouci uloha strany
Jedna vlaštovka jaro nedělá...
30. 8. 2011 09:34
Plugin hybrid??????
V článku se píše "Automobilka oficiálně potvrdila přípravu prvního plug-in-hybridu se značkou Škoda", ale nedočetl jsem se, kde má Octavia Green E Line schovaný spalovací motor, podle mně je to čistý elektromobil.... plugin hybrid bude tedy něco úplně jiného?
Rozbalit vlákno
0