Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lancia Thema na 68. filmovém festivalu v Benátkách (video)

58 komentářů

Tipuji, že tenhle tah s přeznačkováním Chrysleru bude mít úspěch a Thema splní účel na jedničku.

Jinak to logo na dně bazénu ... 😄
Avatar - Glaukos
Glaukos
Jsem fanda nové třístovky, přesto tipuju neúspěch
Avatar - niko78
niko78
ja si myslim ze na tak tradicnu znacku akou Lancia nepochybne je tak to je hanba 8-s
Avatar - ethicon
ethicon
ano teraz to môže vyzerať ako hanba, ale pri generačnej obmene tristovky tipujem, že príde nová a ozajstná Lancia, aj keď v USA sa bude volať Chrysler..myslím, že je toto je prechodné obdobie ..
Avatar - Anonym
Anonym
Auto jako Thesis by si v USA nikdo nekoupil, tkže se smiř s tím, že nová generace 300 v roce 2014 či 2015 (dřív rozhodně nebude) bude zas Chrysler >😁
Avatar - ethicon
ethicon
čítal si vôbec čo som napísal? v amerike sa bude volať Chrysler a v europe Lancia..ty sa budeš musieť konečne zmieriť s tým, že vývoj budúcich modelov Chrysleru bude určovať či sa ti to páči alebo nie Lancia....pri vývoji nástupcu Chrysleru 300 už určite bude participovať práve Lancia a nebude sa jednať tak ako teraz len o prelepenie znaku Chrysler, ale o nový model vzniknutý na základe spolupráce oboch výrobcov.
Avatar - Anonym
Anonym
V americe se to volá chrysler už 7 let, pokud ti to neuniklo. Jaksi nevím přečo by se to tam asi malo volat inak, amigo. Lancii znaá v usa tak 10 lidí.
Z toho 3 si myslí že je to značka mozzarely.

Zřejmě si nepochopil mj příspěvek - nová generace bude stále chrysler, žádná lancia, žádný futuristický designy, jinak to v usa nikdo nekoupí. Navíc Lancie má s výrobou atu vyšší střední třídy za posledních 20 let oproti chrysleru asi tak setioné zkušenosti, Thesis byl totální propadák, celkem se jich pordalo jako 300C/chargeru za 3 měsíce a to jen v USA.
Takže není pochyb o tom kdo bude udávat tempo vývoje.
Lancia se může zaměřit na interiér, pokud je schopna vytvořit něco méně futuristického a v jiné než modré barvě >😁
To je asi tak vše, do čeho by mohli mluvit.

Úpěchy v rallye sou fajn, my sme zas měli Viper - úspěšný i v evropské LeMans, spousty další okruchových závodů vč. několika rekordů na řadě tratí; auta v nascaru, okruhové poháry s neonem, dragstery atd.
Tak se tu furt neohánějte sportovní úspěchy Lanie, jsouuž dávno vyšeptalé a značka dnes žije jen díky tomu že může lepit loga na Chryslery a prodávat paničkám Ypsilon jako luxusní ozdobu...
zlysoused
Thesis byl ve všech směrech vyspělejší auto než 300C. Jeho problém byl jednak preblematický design exterieru, druhak malá dealerská síť Lancie a obecně zastoupení značky v Evropě a nakonec především to, že německá prémie nabízela ještě vyspělejší auta za stejné peníze. Chrysler 300C byl (a stále je) ovšem ve srovnání s Thesisem šunt.

Co se týká samotné Lancie, tak ta nemá o nic menší (a nepřerušenou) tradici výroby velkých sedanů než Chrysler, naopak. A její legenda nespočívá zdaleka pouze v rally, to byla epizodní záležitost "pouhých cca 20ti let". Legenda Lancie spočívá především v tom, že v podstatě od jejího začátku až do zhruba poloviny 90ých let byla jedním z průkopníků a lídrů vývoje automobilové techniky. Zavedla celou řadu dnes běžných inovací. V 50tých letech spoludefinovala třídu velkých GT, dlouhá desetiletí byla regulérná evropskou prémií a tak by se dalo pokračovat dál.

No a nakonec, o tom kdo bude udávat tempo vývoje nové velké Lancie/Chrysleru se rozhodne v Turíně, protože tam sedí vlastník, ne v Detroitu. 😉 :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Technické inovace sou fajn, musely by fungovat ovšem.
Což se u lancie moc nekonalo, navíc ten desing ne každému sedne, mě osobně se tak z 50ti modelů lancie líbí s bídou 10....

Zbytek sou bud nevzhledné hranaté škatule bez nápadu (zdravím Kappu) nebo pochybné futuristické kreace někde mezi šlapacím autíčkem, ufo a čímsi ještě.

300C byla obchodně milionkrát úspěsnější.
měla bohatší nabídku motorů, lepší výkonové parametry, lepší exteriér.
navazovala na slavné křižníky řady 300 z 50 a 60.let.

Ostatně zákazník rozhodl o tom, proč ne Thesis, řídkou prodejní sítí to rozhodně nebylo, problém byl jinde - kánoii kříženou s mimozemštanem od Alzy za luxus považoval málokdo.
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
Bari,
Vis, ze se uplne nesmyslne hadas o kravinach ? >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Tady je stejně půl diskuze o totálních 3,14ovinách, tak co
zlysoused
Můžeš napsat co konkrétně se v případě fungování technických inovací Lancie moc nekonalo? Nebo jenom blábolíš, jako vždy.

Ano, jinak máš pravdu. Zákazník rozhodl, že Chrysler se ocitl na pokraji bankrotu a byl nuceně prodán Fiatu. 😉

Takže se teď připrav na to, že taliáni budou určovat a řídit vývoj velkých aut Chrysleru. Mimochodem, už nástupce 200 má stát na platformě nové Giulie.
Avatar - Anonym
Anonym
Platforma je jedna věc, design karoserie a motory druhá.

Některé současné Chryslery,dodge a jeepy maj společnou paltformu s Mercedesy a Mitsubsihi. No a co - jako MB ani Mitsubishi to fakt nevypadá.

Nadále v tom bude 3,6 V6 Pentastar a 1,8;2,0 a 2,4 GEMA.
převodovky vlastní nebo ZF.
O to prdítko 1,4 Turbo od Fiatu asi moc zájem nebude, to bude hlavně pro malej model (náhrada za Neon a Caliber). A ten mě fakt nezajímá.
Jiný fiatácký motor se pro chryslery neplánuje pro dalších 5 let.
zlysoused
Můžeš napsat co konkrétně se v případě fungování technických inovací Lancie moc nekonalo? Nebo jenom blábolíš, jako vždy.
Avatar - Anonym
Anonym
Nespolehlivost. 5x to fungovalo a 4 ne.
Motory, převodovky, špatné dílenské zpracování atd.
zlysoused
Ale co konkrétně? Které motory, které převodovky? Máš nějaké statistiky, které by potvrzovali tvoje 5x jo a 4x ne? Špatné dílenské zpracování tvrdíš na základě čeho? Jakých konkrétních faktů, srovnání, statistik?
Avatar - euro89
euro89
To nemá smysl, ten ti nic konkrétního k údajný nespolehlivosti Lancie neřekne. Jediný rozdíl mezi Barrichellem a GTI je v tom, jakou značku každý hájí (Wolfsburg vs. Detroit).
kuko
a to Chrysler nestál před krachem poprvé.... Že by právě on byl vzorem spolehlivosti a dokonalého dílenského spracování....
Avatar - ethicon
ethicon
ja neviem ty to naozaj nevidíš?..ešte raz, majoritným akcionárom Chrysleru je Fiat a nie naopak...kto bude určovať čo a ako sa bude vyrábať vyplýva z tejto informácie a nie z tvojich želaní a dohadov...nie som ani nejaký fanúšik Lancie len konštatujuem holé fakty...
Avatar - Anonym
Anonym
Jistě Fiat si může určit co chce.
Ono taky může vyrábět v usa pandu a do 2 let tam krachnout. Je nutno poslouchat požadavky trhu a ten americký rozhodně věci jako Thesis nechce, to mi věř. Mam v usa řadu kamarádů a tak vím co tam frčí a co ne.
Thesis to skutečně není.
Pokud tam chce něco v tom stylu Fiat dělat, hodně štěstí, ale krach je potom nevyhnutelný....

Mě pořád zbyde GM a Ford, i kdyby Chrysler krachnul a nikdo ho nekoupil.

V tom případě je ovšem s Lancií jednoznačně amen. Na to můžeš vsadit poslední pěták.
zlysoused
Ty děláš, jakoby Lancia vždy vyráběla futuristické velké sedany jako byl Thesis. Ten byl naopak vyjímkou a všichni jeho předchůdci byli velké sedany klasických tvarů. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Hranaté krabice bez špetky emocí - jako Kappa, nevědět že se to dělalo ještě v roce 1999, vsadil bych boty na to, že to představili v roce 1980 jako konkurenci Audi 100 😄
zlysoused
Kappa byl sedan klasických elegantních tvarů poplatných době vzniku.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže stejný design kastle měla auta z let 80-85....trošku zaspali dobu.

Srovnej si 96 Kappa a 96 Chrysler Cirrus.

Vytiskni si obrázky a udělej si na ulici nenápadně anketu mezi obyč. lidem, kdo považuje kterou karoserii za modernější. A zakryj loga, at je to bez předsudků.
Asi se nad výsledkem velmi podivíš, on v té době byl svět už trošku někde jinde, u designerského oddělení Lancie zřejmě panoval tuhý zimní spánek.

Prodeje mimo itálii svědčili o názoru zákazníků.
zlysoused
Chrysler Cirrus by svými tvary zapadl krásně do portfolia korejské produkce 90tých let.
Avatar - Anonym
Anonym
Nebo japonské vid.
Auto roku 1995, ocenění za Cab forward atd.
Výborné prodeje v usa, v evropě ofiko přes 30 tis ks + ještě šedý dovoz
zlysoused
No je to obludka, zvlášť to vynikne ve srovnání s elegantní kappou. Na otázku nahoře ses rozhodl neodpovědět? Co bys taky odpovídal, když máš své blábolení doložit nějakými fakty, že? >😁 😉
kuko
tak jsem se právě dočetl, že bratrance Plymouth Breeze se prodalo víc než samothého Cirrusu (který se prodával o 2 roky déle....)

tak nevím co si o tom myslet....
Avatar - Anonym
Anonym
Cirrus byl nejluxusnější verze v USA, pouze s motory V6, oproti tomu Breeze měl pouze 4 válce 2,0 a 2,4.
A nejvíc se toho prodalo jako Dodge Stratus >😁

Základních verzí se prodá vždycky víc, to by měli fanoušci škodovky popř. německého koncernového trojlístku vědět >😁
kuko
já nejsem fanoušek koncernového trojlístku 😉

a Cirrus se prodával i jako 2.4 I4 LX - to by největší zastánce amerik snad taky měl vědět (nebo alespoň vygooglit) 😉

v každém případě Ok, jestli byl Cirrus "nejlux" z trojlístku, pak se logicky prodával nejmíň
Avatar - Anonym
Anonym
Jo byl, značka Chrysler byla vždy nejluxsnější, pod ní bylo Dodge a Plymouth byl základ.

Ano, máš pravdu, byly i R4 2,4.

Umím uznat omyl.
Spletl sem se. Nebyly akorá R4 2,0. Máš pravdu.

:yes:
kuko
no problem, taky mi nedocvaklo že v rámci "koncernu" hrál Chrysler roli "supermainstreamu" >😒] a Dodge a Plymouth byly pod ním, proto ty prodeje.

Jinak pozice Dodge vs. Plymouth mi nikdy nebyla jasná, ono ten Plymouth ani moc vlastních modelů (minimálně od 70tých let neměl) a spíš rebrandoval ostatní značky.

Cirrus měl docela slabý výběr motorů, ale možná jim to stačilo. V6 v jedné verzi, pár let I4, pak pár let nic, pak poslední rok nějaká nová I4. Předtím bylo obvyklé dát 2-3 verze stejného motoru (podobně jako v EU)
Avatar - Anonym
Anonym
Plymouth byl základ no, a nao, máš pravdu, od jistých let už to bylo něco jako Ford/mercury - stejný auto jen dobré odlišnosti, jiné výbavy a nižší cena.

Tak v generaci 95-00 bylo 2,0 R4, 2,4 R4 a 2,5 V6 (Mitsubishi)
Generace 2001-2007 to samé akorát místo 2,5 V6 byl 2,7 V6
07-10 to samé + ještě 3,5 V6 a disel 2,0 VW, s tím že ty 2,0 benzín a 2,0 CRD byly hlavně pro e😜ort

A pak byly ještě verze kupé, tam byl i motor 3,0 V6 (opět Mitsubsihi)
HeyDuck
Ježišimarja to jsou cinty. Tak jestli VY jste měli vipera, dragstery a bůhví jaký ještě závodní "esa", tak MY asi 30 titulů v MS F1, asi 20 titulů v MS rally, okruhový cesťáky i prototypy atd. atd.
Chrysler byl simca, byl Daimler, teď si holt naběh FIAT, tak je FIAT.
Chrysler Delta je samozřejmě k smíchu, ovšem auta, na který plácli logo LANCIA jsou k pláči. Chrysleru pomoc FIATu pokud ne přímo pomůže, tak určitě neublíží, ovšem lancii těmahle hrůzama dorazej.
Čest její památce...
Avatar - Anonym
Anonym
Ještě odky vlastnil Fiat Ferrari 😄
Alfu a Lancii, od roku 1950 kdy začalo mistrovství F1 vid, hoho.

Simcu koupil Chrysler, ne simca Chryslera, trošku to máš pomotaný.

Jo a jinak Chrysler vlastnil i Lamborhini svého času, pokud to vůbec víš 😄
HeyDuck
Aha, já moc nevěděl, s kým mám tu čest, tak teď už to vím. Když nevíš, dej tam smajlíka, když nevíš ale už vůbec, přidej citoslovce. První zákon každýho adolescentního diskutéra...

F + L od 69, AR od 86. Mění to něco na věci? Je snad kvůli tomu chrysler lepší?

Kdo koho kdy a jak je mi úplně jedno a nepadlo o tom ode mě ani slovo.

?? No a?
Avatar - Anonym
Anonym
No já že zančky Chrysler a Dodge sou spolu o trošku dýl než od 69týho.
No ale to neva no.

Jen mi to přišlo jako když si BMW koupilo rollse a ted by začlo by začlo křičet, že dělá už 1xx let vozy na té nejvyšší světové úrovni.naprostý TOP LUXURY.

To by si čínani mohli koupit taky nějakou známou a súpěšnou značku a říkat my- koncern Yin tan yong máme 50 titulů v tomhle a 150 let tradice >😁
HeyDuck
No hlavně že jim to spolu šlape!!!

Od r. 69 23 titůlu v F1 a 18 v rally, přičemž tam se oficiální MS jezdců jezdí od r. 79, tzn. nepočítaj se jezdci ve fulviích, stratosech a zkraje i 131.

Už je Ti jasný, jaký píšeš blbosti? Koncern FIAT je v posledních 40ti letech zkrátka výrobce nejúspěšnějšího sportovního náčiní a ty to tady srovnáváš s nějakým dragstrem od dodge.
Avatar - Anonym
Anonym
No v americe zrovna rallye a F1 nefrčí, já za to nemůžu >😁
.....

Chrysler zas nědělal auta typu Ferrari, no dobře Viper, ale ani ten zrovna není přímá konkurence...

No nic necháme toho, sorvnávat závodní speicály ze sériovou produkcí nemá smysl, protože kor dnes už to spolu má pramálo společného
HeyDuck
Souhlas. Přečti si ale, na co od Tebe jsem reagoval. Kdyby tam stálo, že koncern FIAT je dlouhodobě nositelem nejmodernějších technologií, který jen automobilovej průmysl zná a o tomto faktu přesvědčuje celá desetiletí jejich úspěšnými aplikacemi v nejrůznějších odvětvích automobilového sportu a že každýmu fandovi US aut zaplesalo srdce, když si FIAT ukázal právě na Chrysler, jen bych uznale pokejval hlavou nad Tvojí erudicí.
Avatar - Anonym
Anonym
Je zajímavý že ten nostiel tchnologí měl co dělat abych se vhyrabal z krize, modelový program je děravý jako elemntál ještě navíc prožraný od myší a velká auta typu Tehsis či 166 byla propadák.

Tak kdeže ty technologie jsou.

Umět vyhrát v F1 (i když doby šumáka a jeho nosišče vody jsou už taky vyšeptalé) nebo psotavit Ferrari a vedle toho Fiata 500 neznamej, že Fia tu mí vše.
Kdyby to uměl a měl na to, asi nebude přelepovat znáčky....

Tak radši o těch technologích nemluv moc, v kontextu to pak působí trošku úměvně, ba dokonce si toufnu říct že trapně.

A fanoušci chrysleru opravdu nejsou štastní z toho že to fiat koupil.
To si na velkým omylu.
Avatar - beibej
beibej
Interiér je docela pěknej :yes:
Karel6
Vy na tom videu někdo vidíte nějakou Lancii ? Jenom samej Chrysler .
Raymond
Sú záhady, na ktoré nikdy nedostaneme odpoveď(na niektoré možno áno), ale veľmi radi by sme poznali odpoveď. Napríklad ako vznikol vesmír, kto vynašiel koleso, či raz budú ľudia cestovať v čase a ja by som k tomu pridal ďalšiu. Ak by sa teraz Vincenzo Lancia prebral, čo by si o tom, čo dnes robia s Lanciou, pomyslel?
Lancia by si zasloužila originálnějšího nástupce... ;-\ Snad se nedockame Granda alá Fiat Cheroke...
Avatar - DBS
DBS
Sama o sobě Thema vypadá dobře,bohužel jde jenom o to,6e je to předělaný Chrysler...kdyby ji postavily na základech Hcrysleru ale s jinou karoseríí,tak bych nic nenamítal...ale tohle prostě není ono..
fandim tomuto autu. Toto auto tiez vyzera dostojne.
Avatar - Anonym
Anonym
Nemá tak agresivní vzhled jako generace co mam já, zas má lepší zrychlení, nový motor V6, nově už i 8st. převodovku ZF u verze S, kvalitnější interiér a samozřejmě i modernější výbavu. je to zdařilý nástupce spolu se sesterským Chargerem. Zvlášt verze SRT8 je naprostá pecka a velmi rychlý sportovní sedan za rozumné peníze.
Avatar - Anonym
Anonym
Za srpen se prodalo 2 835 ks 300 a 4174 ks Chargeru. Prodeje sou ale stále nižší než loni no 😲(
Hlavně teda u Chargeru což je sklamání, 300ka měla ztrátu jen 5% proti srpnu 2010.
Uvidíme co s prodejem udělaj SRT8 verze a pak taky ty 8stupnové automaty, na ty pár lidí čeká

Tabulka prodejů zde - [odkaz]
RS
26.000ks domácího vozu pro třetí nejlidnatější stát světa... řekl bych, že trhák.
Avatar - Anonym
Anonym
No říkám že je to horší jak loni.
Asi lidi šetří kupují menší auta no.
RS
Loni to bylo 26, letos to bude ještě méně.
Avatar - Anonym
Anonym
Uvidíme příští rok, s 8st ZF to bude zas o něčem jiném, spotřeba i zrychlení.
RS
Úplně vidím, jak přijde Billy do autosalonu a začne zkoumat jestli to zrychluje za 8 nebo 7 vteřin.

Příští rok se jich prodá minimálně milion .... týdně.
Avatar - Anonym
Anonym
Billy se přečte na netu test, kde mu to změří >😁

Nebudeš tomu věřit, ale i amíky zajímá zrychlení a kolikto žere a na novou ZF se jich sposuta těší. Milion se neprodá, ale čísla budou lepší, v to věřím.

Narozdíl od zdejší redakce, která to nedokáže a používá chybné údaje patřící pro jinej motor, jako u testu jeepu >😁
figurka
Máš k dispozici čísla, kolik z těchto prodejů tvoří vrcholné verze (SRT) ? Celkem by mě to zajímalo.
Avatar - Anonym
Anonym
No z těhle čísle nula nula prd, neb nové nejsou ještě v prodeji (nebo aspon ne všude) a stré už dávno doprodané....
figurka
OK. Díky. Nemáš alespoň představu, jak to bylo u "starých" (zastoupení motorizací vs. celkové prodeje).