Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Včera jsem se projel Fabkou TSI a byl jsem velmi překvapen jak jezdí. Do čtyřech tisíc to jede jako můj dvoulitr v Mazdě a to jsou právě nejpoužívanější otáčky. Je v tom ticho, na pětku to točí míň než Mazda na šestku. I Japonci musí přejít na turba a nebo dělat objemově větší motory s nízkou spotřebou i za cenu menšího objemového výkonu.
A to ja doufam, ze neprejdou na zbytecna turba. Ano zbytecna, protoze na co turbo v malem mestskem vozitku, ktere jezdi kartke trasy ? Na co potrebuju vykon dvoulitra v ranni spicce ? Stoji to za ty zbytecne problemy (v pripade TSi uz se prvni objevili po cele evrope) ? Motor 1.33 pro yarise je vice nez dostatecny a ja do maleho auta radeji zvolim bezproblemovou atmosferu s variabilnim casovanim, nez turbo.
Práve motor 1.33 je ukážkou toho, že v malom aute je turbo zbytočné.
Do kramu jako fabie davat kram jako TSI. To uz je na lecbu >😁
úplně nesouhlasím. Chvíli jsem měl 1,2 TSI 63 kW ve služebáku a musim říct, že to jede velmi slušně. A je třeba si uvědomit, že Fábie si nekupují jen lidé s potřebou jezdit ve městě. Je spoustu mladých rodin, které si nemohou dovolit utratit 700k za auto. Takhle si můžeš koupit za relativně málo peněz auto, které i naložené jede docela schopně a udělá docela dobrou službu.
Já mám dvě japonské auta. Nikdy bych nemohl napsat o Fabce, že je krám, protože by to znamenalo, že nepoznám dobré auto. Je jen úzká jako tramvajka. Já měl Toyotu a nikdo neumí lepší čtyřválcové atmosféry, ale 1,2 tsi pojede mnohem líp a v nižších otačkách, takže tižšeji. Pozná to každý, ale každý to nedokáže přiznat.
Fabia je úzka, aj v súvislosti s tým pre mňa nepohodlná na ovládanie (plus priveľký volant) a hlučná. Má silný sklon k duneniu, na zlých cestách skriňa chveje. A ešte viac je nepríjemná jazda s otvoreným oknom. Pre kratšie jazdy p meste a okolí dosť zásadné veci. Takže ja vkľude o nej poviem, že to je krám. 😉
Motor ma nenadchne, pretože aj atmosféra ponúka viac ako dokážem využiť. Aj keď spoľahlivosť TSI ešte nie je dostatočne overená, som si úplne istý, že japonec s atmosférou vydrží viac. A tiež bude mať jednoduchší prípadný servis.
Turbo ponúka naviac to, čo nevyužijem, preto mi v malom aute príde zbytočné. Možno keby sme stále jazdili štyria-piati s batožinou alebo nejakým nákladom, tak som mal iný názor. Ale zrejme aj iné auto ako malé... 😉
V Yarise máme trojvalček, ktorý na mesto stačí bohato. Previezol som sa aj kolegovým Yarisom s motorom 1.33 a je to príjemná a výkonná jednotka, až by človek neveril tomu objemu.
Motor ma nenadchne, pretože aj atmosféra ponúka viac ako dokážem využiť. Aj keď spoľahlivosť TSI ešte nie je dostatočne overená, som si úplne istý, že japonec s atmosférou vydrží viac. A tiež bude mať jednoduchší prípadný servis.
Turbo ponúka naviac to, čo nevyužijem, preto mi v malom aute príde zbytočné. Možno keby sme stále jazdili štyria-piati s batožinou alebo nejakým nákladom, tak som mal iný názor. Ale zrejme aj iné auto ako malé... 😉
V Yarise máme trojvalček, ktorý na mesto stačí bohato. Previezol som sa aj kolegovým Yarisom s motorom 1.33 a je to príjemná a výkonná jednotka, až by človek neveril tomu objemu.
tak to jsem na tebe zvědavý co budeš říkat až ti na 100 tis. odejde motor. Což je u těch TSI velice reálné, ten motor vůbec nic nevydrží, takže to se té rodině určitě vyplatí.
Já mám dvoulitr atmosféru a ten motor mi vydrží, ale nejede to. Do čtyřech tisíc je to mrtvé. Kluci doba je jinde. Mám i imprezu sti 320 koní najeto 82 tisíc a motor je stále ok.
tak 82k není nic. To bylo docela smutné, kdyby nebyl stále ok. Napiš až bude mít 182k 😉
Ale o tom to je. Motoru sa musí dať to, čo potrebuje a atmosféra potrebuje otáčky. Preto ak chcem z atmosféry výkon, nebudem radiť hore pri 3000 (nech si šípka pindá, koľko chce >😒] ). Teda pre atmosféru s výkonovým maximom pri 6000 rpm alebo vyššie sú normálne otáčky 4000 rpm, čo je pre turbo s maximom pri 5000 zbytočne veľa.
Koncne nekdo kdo pri jizde mysli a rozumi technice.
Kdyz se nad tim zamyslim tak umelce(nic proti komukoliv zde, fakt ne Kankunene, jde jen o priklad) ve 2,0 ktery neradi pojede Yaris 100koni jen proto ze podradi a bude zrychlovat na 3 misto 2,0 na 6 >😁 Z toho plyne ze jsou vykonejsi male objemy, pac maj lepsi zrychleni kdyz chtej >😁
Kdyz se nad tim zamyslim tak umelce(nic proti komukoliv zde, fakt ne Kankunene, jde jen o priklad) ve 2,0 ktery neradi pojede Yaris 100koni jen proto ze podradi a bude zrychlovat na 3 misto 2,0 na 6 >😁 Z toho plyne ze jsou vykonejsi male objemy, pac maj lepsi zrychleni kdyz chtej >😁
přidej odkaz na poruchovost motorů po ujetí nějakého počtu kilometrů.. Dokud to nebude ve statistice, je to jen pindání "odborníků na všechno".
Nerikam ze TSI dole nejede, ale Fabie je pripad sam pro sebe. Tuhle mi na nohy vypadl nejaky dekl z pod palubky a dat to nekam jsem si o ty ostry hrany porezal skoro ruce. Proste do Fabie patri odpovidajici motor a to je HTP 😉 Podvozkove priserny auto, mlati to, naklani se to, rizeni gumovy, priserny, 1,6TDI a ono to na 5 z 50km/h vubec netahlo vodspodu >😁 Po pridani se to zaclo dusit jinak by to snad zpomalovalo.
Mám pocit, že tvůj nick má počátek v jedné ordinaci u chocholouška. 😉
pokud mám rodinu, nemám tolik peněz a chci nové auto, pak je mi Yaris s motorem 1.33 na prd. Fábia kombi může být řešením. Motor TSI auto utáhne i v případě plného naložení. Což se patrně o 1,33 říci nedá. Hlavně do Yarise naložím tak igelitku s nákupem.
Ty si videl 1.33 iba na obrázku, že? A Yarisa tiež. Načo melieš, o čom nevieš?
Isteže je Fabia kombi väčšia a TSI má plochšiu krivku momentu. Ale porovnávaj porovnateľné.
Isteže je Fabia kombi väčšia a TSI má plochšiu krivku momentu. Ale porovnávaj porovnateľné.
člověče, kde tě vyhrabali... Přečti si vlákno... Řeč je o TSI ve fábce a 1,33 v Yarisu. A o čem nic nevím? O tom, že yaris je pidi auto? že se do něj s dítětem nevejdu? Že na dálnici v kopci s naloženým autem budu mít problémy?
Mierni sa. Klaudius hovorí o Yarise 1,33 vs. Fabia (krátka!) 1,2TSI. Do krátkej Fabie sa takisto s kočíkom nezbalíš. A v Yarise 1,3 (s hmotnosťou okolo tony) dynamiku postrádať určite nebudeš.
No ted nevím, kdo se ztratil ve vlákně, ale Stefič píše o tom že "Fabia Kombi může být řešením" a je to o tom, že Yaris kombi nemá.
Na to ti muzu rict jen to, ze pokud nemam dostatek penez a mam rodinu tak si koupim treba Kiu Ceed v kobiku.
Na to ti můžu říct, že pokud nemám dostatek peněz a mám rodinu, tak si můžu koupit třeba Ibizu ST.
protože díky bohu je na výběr.
protože díky bohu je na výběr.
Osobne bych sel do koncernu pouze do VW a do Skody Octavie, jinak mi to prijde vse takove lacine. To uz dnes radsi toho vetsiho korejce, kdyz uz ne Japonce >😁
Už sa nebavíme o motoroch? 😲
ne, teď se urážíme. Diskuze skončila >😁
Ty ..... >😁
Ted jsi to pos... Diskuze skončila a ty jsi napsal >😁 ted budeme muset začít úplně znova >😁
No co se dá dělat.
takže😒br /> Yaris nevypá špatně, vzhledově dospělejší a v interieru také zlepšení. Vrátil se ke klasickým budíkům, což je dobře........
No co se dá dělat.
takže😒br /> Yaris nevypá špatně, vzhledově dospělejší a v interieru také zlepšení. Vrátil se ke klasickým budíkům, což je dobře........
Nejpouzivanejsi otacky je zajimavy vyraz. Proc asi? Protoze ridici staci vykon v techto otackach, nic vic, nic min. Ja mam nejpouzivanejsi otacky 1500-2000 ve meste, mimo mam nejpouzivanejsi jaky zrovna chci >😁
Jako řidič Civicu máš úplně jiné požadavky na motor, než většina řidičů, nechápu proč to nechápeš.
Ja to chapu, ale nechapu ze nekdo do maleho auta da prednost nizzsi spolehlivosit a vyssi spotrebe 1,2TSI pred spolehlivejsim a uspornejsim slusnym 1,3 atmo. 😒
Velice spravna pripominka - :yes: To tady na auto cz cteme i v testech. Treba, ze motor by mel mit dostatecny moment v otackach, kde se pouziva. Presne jak pises, je to blbost. Naopak otacky se nastavi tak, aby motor mel dostatceny VYKON v dane situaci.
Ja mam pochopeni pro obe cesty. Preplnovani ma nesporne vyhody. Presto se Japoncum dari delat velmi schopne motory i bez nej. Specialne do Yarise uplne staci litr a 1.3 uz s velkou rezervou.
Ja mam pochopeni pro obe cesty. Preplnovani ma nesporne vyhody. Presto se Japoncum dari delat velmi schopne motory i bez nej. Specialne do Yarise uplne staci litr a 1.3 uz s velkou rezervou.
Nesporně 1,33 stačí, ale 1,5ka stačí ještě víc.
1,5 je jenom pro USA .. 1.33 VVT-i motor se používá dlouhodobě u Aurise,Urbana a tam tenhle motor stačí bohatě..takže proč by neměl stačit u Yarise? 😄 Osobně si myslím,že Yaris je jednoduchý a v jednoduchosti je krása.. multimediální systém u kterého můžete přes bluetooth poslat sms nebo google navigace s aktualizací map..sakra kdo tohle má? :yes:
pario
Pozrite si video, síce u konkurencii, ale celkom výstižné [odkaz]
rasto chvala to tam zase vychvalil >😁 ale je fakt ze auticko to bude podarene akurat mi vadi trosku ten divny predok a ten interier ale da sa to vydrzat :yes:
Trakční kontrola u Yarise? To očekávám u AMG, 911 nebo M3, ale u auta s jedna trojkou?
Vencos
Teda,jestli mě něco praštilo do očí,tak je to palubka z tak lacinejch plastů,že starý Aveo by se hodně stydělo... Nebo je to v módě? A nebo to přece nevadí, protože je to "ta kvalitní Tojota"?
Krom tý děsně laciný palubky, a že by mě nevadila,kdyby nebyla v autě co má bejt jako kvalitní a kapku prémiový, je to jinak celkem pěkný a ii ten kulatej blázinec vevnitř je doclea pěknej. No, škoda že se envrátí krása vnitřků z 50tých let...
Krom tý děsně laciný palubky, a že by mě nevadila,kdyby nebyla v autě co má bejt jako kvalitní a kapku prémiový, je to jinak celkem pěkný a ii ten kulatej blázinec vevnitř je doclea pěknej. No, škoda že se envrátí krása vnitřků z 50tých let...
Podľa čoho definuješ "lacné" plasty? Jazdím na doterajšej generácii Yarisu, plasty sú pre mnohých možno "lacné", ale nie sú nepríjemné na dotyk, nikde nemajú ostré hrany, všetko pekne lícuje, dvierka všetkých priehradiek sedia presne (a je ich dosť), nič neklepe a nevŕzga, nie sú náchylné na poškriabanie, dobre sa to čistí... Neverím, že v novom modeli to bude iné. To sú vlastnosti "lacných" plastov?
Jak řikám,já nejsem zastáncem ošahávání palubek a podobně,ale tohle mě prostě praštilo do očí. Nešahal jsem na ní a zlízka jsem tu palubku taky neviděl,ale ze všech těch obrázků, jak se tak prapodivně blejská, vypadá to jako takovej ten lacinej,tenkej,vrzací plast, celej ten černej, jak se táhne od leva, přes středový výdechy až na konec. Třeba to tak neni, ale podle tý blejskavosti a toho rastru bych řekl,že to bude...
Áno na niektorých fotkách vyzerá plast palubovky prinajmenšom podozrivo. Ale nebál by som sa o to. Toyota vie čo si môže dovoliť, a dať do interiéru nového yarisu bakelit medzi tie veci nepatrí.
A vôbec, neviem čo sa každý sťažuje na interiér. V tejto výbave (s farebným displejom navi) vyzerá interiér výborne. Veľká pochvala za budíky pred vodičom..slepá vývojová vetva s ukazovateľmi v strede našťastie končí.
A vôbec, neviem čo sa každý sťažuje na interiér. V tejto výbave (s farebným displejom navi) vyzerá interiér výborne. Veľká pochvala za budíky pred vodičom..slepá vývojová vetva s ukazovateľmi v strede našťastie končí.
Michal Stehnij
Ještě jsem interiér Yarisu naživo neviděl, (to už raději větší Auris, jehož cena je cca. o 30 t/Kč vyšší, než Top verze Yarisu, což podle mně není tak propastný rozdíl), ale podle fotografií zklamání. To i Korejci umí lépe, bohužel. Motor 1.33 bude jistě velmi dobrý, je vidět, že dobře udělaná atmosféra má smysl i dnes. Jak zde kdosi srovnával TSI s atmo-motorem od Mazdy, to jsem moc nepochopil. Ano, TSI pojede dobře v nízkých otáčkách, ale to je tak konec výhod. Malé turbomotory mají hlavně ve městě stejnou spotřebu, takže v tomto ohledu "padá" i ekonomická výhoda. Pokud se budeme bavit o Fabii, raději bych zvolil klasickou atmosféru, třeba v Mazdě 2.
dietmar
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
yaris bude fajn auto, jasne ze kvalita tam je ale ja pisem cisto le nmoje dojmy z krasy nekrasy interieru a v tomto je yaris na chvoste ale zase krasa je realtivny pojem a inym sa moze pacit,
yaris je fajn auticko drzim mu palce, japoncov aj korejcov mam rad,
rio je samozrejme interierovo inde ako yaris ale celkovym ponatim a kvalitou je yaris jednicka 😉 to uznavam
Podle fotek bych to nebral.