Všechny tři motory, které nový Yaris dostal, už dobře známe. Přesto platí, že ve třetím vydání prodělal zásadní charakterovou proměnu. Co od ní máte čekat?
Ještě jsem interiér Yarisu naživo neviděl, (to už raději větší Auris, jehož cena je cca. o 30 t/Kč vyšší, než Top verze Yarisu, což podle mně není tak propastný rozdíl), ale podle fotografií zklamání. To i Korejci umí lépe, bohužel. Motor 1.33 bude jistě velmi dobrý, je vidět, že dobře udělaná atmosféra má smysl i dnes. Jak zde kdosi srovnával TSI s atmo-motorem od Mazdy, to jsem moc nepochopil. Ano, TSI pojede dobře v nízkých otáčkách, ale to je tak konec výhod. Malé turbomotory mají hlavně ve městě stejnou spotřebu, takže v tomto ohledu "padá" i ekonomická výhoda. Pokud se budeme bavit o Fabii, raději bych zvolil klasickou atmosféru, třeba v Mazdě 2.
Áno na niektorých fotkách vyzerá plast palubovky prinajmenšom podozrivo. Ale nebál by som sa o to. Toyota vie čo si môže dovoliť, a dať do interiéru nového yarisu bakelit medzi tie veci nepatrí.
A vôbec, neviem čo sa každý sťažuje na interiér. V tejto výbave (s farebným displejom navi) vyzerá interiér výborne. Veľká pochvala za budíky pred vodičom..slepá vývojová vetva s ukazovateľmi v strede našťastie končí.
Jak řikám,já nejsem zastáncem ošahávání palubek a podobně,ale tohle mě prostě praštilo do očí. Nešahal jsem na ní a zlízka jsem tu palubku taky neviděl,ale ze všech těch obrázků, jak se tak prapodivně blejská, vypadá to jako takovej ten lacinej,tenkej,vrzací plast, celej ten černej, jak se táhne od leva, přes středový výdechy až na konec. Třeba to tak neni, ale podle tý blejskavosti a toho rastru bych řekl,že to bude...
Podľa čoho definuješ "lacné" plasty? Jazdím na doterajšej generácii Yarisu, plasty sú pre mnohých možno "lacné", ale nie sú nepríjemné na dotyk, nikde nemajú ostré hrany, všetko pekne lícuje, dvierka všetkých priehradiek sedia presne (a je ich dosť), nič neklepe a nevŕzga, nie sú náchylné na poškriabanie, dobre sa to čistí... Neverím, že v novom modeli to bude iné. To sú vlastnosti "lacných" plastov?
Teda,jestli mě něco praštilo do očí,tak je to palubka z tak lacinejch plastů,že starý Aveo by se hodně stydělo... Nebo je to v módě? A nebo to přece nevadí, protože je to "ta kvalitní Tojota"?
Krom tý děsně laciný palubky, a že by mě nevadila,kdyby nebyla v autě co má bejt jako kvalitní a kapku prémiový, je to jinak celkem pěkný a ii ten kulatej blázinec vevnitř je doclea pěknej. No, škoda že se envrátí krása vnitřků z 50tých let...
Osobne bych sel do koncernu pouze do VW a do Skody Octavie, jinak mi to prijde vse takove lacine. To uz dnes radsi toho vetsiho korejce, kdyz uz ne Japonce >:D
Re: auticko je to iste kvalitne o tom nepochybujem
Tak rio je překvapivě hodně přijatelné v interieru. Ten se jim povedl. Dokonce i picanto jak hrozně je ošklivé z venku je uvnitř pěkné. U kie s interierem problém nemají a i exterier je o něco více přijatelnější (nepočítám zrůdy picanto a hlavně sportage) než hyundai. Hyunadi je děs a bída. Viz třeba [odkaz] nebo [odkaz]
1,5 je jenom pro USA .. 1.33 VVT-i motor se používá dlouhodobě u Aurise,Urbana a tam tenhle motor stačí bohatě..takže proč by neměl stačit u Yarise? :-) Osobně si myslím,že Yaris je jednoduchý a v jednoduchosti je krása.. multimediální systém u kterého můžete přes bluetooth poslat sms nebo google navigace s aktualizací map..sakra kdo tohle má? :yes:
rasto chvala to tam zase vychvalil >:D ale je fakt ze auticko to bude podarene akurat mi vadi trosku ten divny predok a ten interier ale da sa to vydrzat :yes:
Re: auticko je to iste kvalitne o tom nepochybujem
tak nove rio je skutocne lahodka a aj aveo ma krajsi interier ako yaris a to uz je co povedat,
yaris bude fajn auto, jasne ze kvalita tam je ale ja pisem cisto le nmoje dojmy z krasy nekrasy interieru a v tomto je yaris na chvoste ale zase krasa je realtivny pojem a inym sa moze pacit,
yaris je fajn auticko drzim mu palce, japoncov aj korejcov mam rad,
rio je samozrejme interierovo inde ako yaris ale celkovym ponatim a kvalitou je yaris jednicka ;-) to uznavam
Ja to chapu, ale nechapu ze nekdo do maleho auta da prednost nizzsi spolehlivosit a vyssi spotrebe 1,2TSI pred spolehlivejsim a uspornejsim slusnym 1,3 atmo. :-(
no mě to gumový nepřišlo. Řekl bych, že jízdní vlastnosti fabie nejsou vůbec špatné... Mě osobně vadí spíš dlouhé dráhy řazení, slabé brzdy a hlavně ergonomické nesmysly v interieru
Koncne nekdo kdo pri jizde mysli a rozumi technice.
Kdyz se nad tim zamyslim tak umelce(nic proti komukoliv zde, fakt ne Kankunene, jde jen o priklad) ve 2,0 ktery neradi pojede Yaris 100koni jen proto ze podradi a bude zrychlovat na 3 misto 2,0 na 6 >:D Z toho plyne ze jsou vykonejsi male objemy, pac maj lepsi zrychleni kdyz chtej >:D
Nerikam ze TSI dole nejede, ale Fabie je pripad sam pro sebe. Tuhle mi na nohy vypadl nejaky dekl z pod palubky a dat to nekam jsem si o ty ostry hrany porezal skoro ruce. Proste do Fabie patri odpovidajici motor a to je HTP ;-) Podvozkove priserny auto, mlati to, naklani se to, rizeni gumovy, priserny, 1,6TDI a ono to na 5 z 50km/h vubec netahlo vodspodu >:D Po pridani se to zaclo dusit jinak by to snad zpomalovalo.
Mierni sa. Klaudius hovorí o Yarise 1,33 vs. Fabia (krátka!) 1,2TSI. Do krátkej Fabie sa takisto s kočíkom nezbalíš. A v Yarise 1,3 (s hmotnosťou okolo tony) dynamiku postrádať určite nebudeš.
Ale o tom to je. Motoru sa musí dať to, čo potrebuje a atmosféra potrebuje otáčky. Preto ak chcem z atmosféry výkon, nebudem radiť hore pri 3000 (nech si šípka pindá, koľko chce >:-[] ). Teda pre atmosféru s výkonovým maximom pri 6000 rpm alebo vyššie sú normálne otáčky 4000 rpm, čo je pre turbo s maximom pri 5000 zbytočne veľa.
Já mám dvoulitr atmosféru a ten motor mi vydrží, ale nejede to. Do čtyřech tisíc je to mrtvé. Kluci doba je jinde. Mám i imprezu sti 320 koní najeto 82 tisíc a motor je stále ok.
člověče, kde tě vyhrabali... Přečti si vlákno... Řeč je o TSI ve fábce a 1,33 v Yarisu. A o čem nic nevím? O tom, že yaris je pidi auto? že se do něj s dítětem nevejdu? Že na dálnici v kopci s naloženým autem budu mít problémy?
tak to jsem na tebe zvědavý co budeš říkat až ti na 100 tis. odejde motor. Což je u těch TSI velice reálné, ten motor vůbec nic nevydrží, takže to se té rodině určitě vyplatí.
Velice spravna pripominka - :yes: To tady na auto cz cteme i v testech. Treba, ze motor by mel mit dostatecny moment v otackach, kde se pouziva. Presne jak pises, je to blbost. Naopak otacky se nastavi tak, aby motor mel dostatceny VYKON v dane situaci.
Ja mam pochopeni pro obe cesty. Preplnovani ma nesporne vyhody. Presto se Japoncum dari delat velmi schopne motory i bez nej. Specialne do Yarise uplne staci litr a 1.3 uz s velkou rezervou.
Ty si videl 1.33 iba na obrázku, že? A Yarisa tiež. Načo melieš, o čom nevieš?
Isteže je Fabia kombi väčšia a TSI má plochšiu krivku momentu. Ale porovnávaj porovnateľné.
Fabia je úzka, aj v súvislosti s tým pre mňa nepohodlná na ovládanie (plus priveľký volant) a hlučná. Má silný sklon k duneniu, na zlých cestách skriňa chveje. A ešte viac je nepríjemná jazda s otvoreným oknom. Pre kratšie jazdy p meste a okolí dosť zásadné veci. Takže ja vkľude o nej poviem, že to je krám. ;-)
Motor ma nenadchne, pretože aj atmosféra ponúka viac ako dokážem využiť. Aj keď spoľahlivosť TSI ešte nie je dostatočne overená, som si úplne istý, že japonec s atmosférou vydrží viac. A tiež bude mať jednoduchší prípadný servis.
Turbo ponúka naviac to, čo nevyužijem, preto mi v malom aute príde zbytočné. Možno keby sme stále jazdili štyria-piati s batožinou alebo nejakým nákladom, tak som mal iný názor. Ale zrejme aj iné auto ako malé... ;-)
V Yarise máme trojvalček, ktorý na mesto stačí bohato. Previezol som sa aj kolegovým Yarisom s motorom 1.33 a je to príjemná a výkonná jednotka, až by človek neveril tomu objemu.
Já mám dvě japonské auta. Nikdy bych nemohl napsat o Fabce, že je krám, protože by to znamenalo, že nepoznám dobré auto. Je jen úzká jako tramvajka. Já měl Toyotu a nikdo neumí lepší čtyřválcové atmosféry, ale 1,2 tsi pojede mnohem líp a v nižších otačkách, takže tižšeji. Pozná to každý, ale každý to nedokáže přiznat.
pokud mám rodinu, nemám tolik peněz a chci nové auto, pak je mi Yaris s motorem 1.33 na prd. Fábia kombi může být řešením. Motor TSI auto utáhne i v případě plného naložení. Což se patrně o 1,33 říci nedá. Hlavně do Yarise naložím tak igelitku s nákupem.
úplně nesouhlasím. Chvíli jsem měl 1,2 TSI 63 kW ve služebáku a musim říct, že to jede velmi slušně. A je třeba si uvědomit, že Fábie si nekupují jen lidé s potřebou jezdit ve městě. Je spoustu mladých rodin, které si nemohou dovolit utratit 700k za auto. Takhle si můžeš koupit za relativně málo peněz auto, které i naložené jede docela schopně a udělá docela dobrou službu.
Nejpouzivanejsi otacky je zajimavy vyraz. Proc asi? Protoze ridici staci vykon v techto otackach, nic vic, nic min. Ja mam nejpouzivanejsi otacky 1500-2000 ve meste, mimo mam nejpouzivanejsi jaky zrovna chci >:D
A to ja doufam, ze neprejdou na zbytecna turba. Ano zbytecna, protoze na co turbo v malem mestskem vozitku, ktere jezdi kartke trasy ? Na co potrebuju vykon dvoulitra v ranni spicce ? Stoji to za ty zbytecne problemy (v pripade TSi uz se prvni objevili po cele evrope) ? Motor 1.33 pro yarise je vice nez dostatecny a ja do maleho auta radeji zvolim bezproblemovou atmosferu s variabilnim casovanim, nez turbo.
Včera jsem se projel Fabkou TSI a byl jsem velmi překvapen jak jezdí. Do čtyřech tisíc to jede jako můj dvoulitr v Mazdě a to jsou právě nejpoužívanější otáčky. Je v tom ticho, na pětku to točí míň než Mazda na šestku. I Japonci musí přejít na turba a nebo dělat objemově větší motory s nízkou spotřebou i za cenu menšího objemového výkonu.