Novinky
0
Jen upozorňuji,že bagy už byly dostupné ve feldě a to vč. bočních v kupř.safe line.
manetino
0
I jednoduchá klima.
T613
0
i vyhřívání sedadel
100oktanu
0
A dálkový centrál byl už ve Favoritu, stejně jako el. přední okna...
jossalito
0
Taktéž je v článku uvedeno "turbodiesly" a pak odkaz na 1.9 SDI, což byl atmosféricky plněný motor.
ryccardo
0
já bych jen doplnil, že velká modernizace přišla v roce 2000 s faceliftem ovšem o čem se moc nemluví od roku 2004 přišla velká ojebávka v podobě mizernějších plastů a celkově mizernějšího provedení zevnitř i zvenčí. Inu Škodovka zjistila, že to kvalitativně zbytečně přestřelila, takže ročníky od 2004 vykazují negativní vlastnosti, které u předchozích ročníků nebyly. Evidentně jde vývoj ve Škoda Auto jen kupředu zpátky ni krok >😁
kari.laz
0
V roce 2004 se začal prodávat model Octavia II a původní model se začal prodávat jako Octavia Tour.
Yazaman
0
Aha, tak tohle snad vysvětluje i to, proč ve firemním Touru nemůžu dát řidičovu sedačku tak nízko, jako v bráchovém autě z roku 1999.
velmi podarene vyvazene a robustne auto 😉
ak by som si mal moznost vybrat nejake jazdene starsie auto na bezne jazdenie bral by som oktavku I. tourku 1.6tku - neznicitelna kombinacia
ak by som si mal moznost vybrat nejake jazdene starsie auto na bezne jazdenie bral by som oktavku I. tourku 1.6tku - neznicitelna kombinacia
Ještě do Octavií z podzimu 1997, tedy více než rok po zahájení výroby, teklo. Netěsnilo čelní sklo. Možná jen u některých kusů, zřejmě pátečních 😄 Ale měl jsem tu čest....😄 Předpokládám, že za čtrnáct let sériové výroby se takového a jiné mouchy ovšem podařilo vychytat 😄
předpokládám, že octavie měla už od uvedení přední okno lepené. Takže zátékání byl buď to problém s dávkováním lepidla, což určitě nebyl problém odstranit, nebo ta octavia, co jsi jel měla okno měněné a přelepovalo to nějaký kopito.
To předpokládáš špatně. Jedničková Octavia neměla nikdy okna lepená. První vůz z Mladé Boleslavy, který měl lepená okna byla Fabia I (od 1999).
Nikdy jsem octavii neměl, takže to pak vysvětluje problém se zatékáním.
Nám do ní neteklo😊 A čelni okno snad je lepené, jak bys ho jinak přidělal, se podivej pořádně na fotky, žádná guma okolo 😄 S tímhle autem jsem strávil 14 let, jednou si ho pořídím jako veteránka😊
Jak jsem psal, nikdy jsem jí neměl. Jen jednou na tři týdny jako náhradní vozidlo. Takže nevím, ak to má přidělané. Jestli to má jako felicie v gumě, nebo lepené. Budu se muset podívat venku na nějakou, ale taky mi přijde že okno je lepené.
Jéé to je u Škodovek normální. Teklo do Feldy, Oktávky, Fábie i novýho Superba. Mě osobně do Oktávky taky trochu teče, ale neřeším to, však ono to zase vyschne 😄
Není to spíš tím, že se zanese listím výtok vody pod čelním sklem? Voda tam stoupá, drží se a pak teče do interiéru. Myslím, že o tom psali i v Auto Tipu jako chybu GIV a můj otec podobný problém řešil. Takže nejde o netěsnost, jako spíš o špatně vyřešený prostor pod sklem.
Tohle je u Škodovky asi dávná konstrukční tradice. Asi před třemi lety mi díky zanesenému odtoku natekla voda přes kufr do interiéru u mé veteránské stodvacítky >😁
Až na to, že facelift přišel v srpnu 2000,
Máš pravdu, facelift přišel někde v druhý půlce srpna 2000 ale spousta neface dílů se dávala už na faceliftovaný auta. Tenhle přelom byl docela guláš v použitých dílech.
Face palubka a vykrojené sedačky se začaly dávat do Octavie Combi v roce 1999 akorát palubka byla v šedé barvě. Na začátku roku 2000 se začal dávat faceliftový volant do předface Octavie a v srpnu přišel komplet facelift.
Stará paluba ale černá se dále dávala do modelu "social edition" výbava Clasic.
Stará paluba ale černá se dále dávala do modelu "social edition" výbava Clasic.
Jakej je rozdíl ve volantech? Myslel sem, že až do 45KT 2009 byl pořád stejný (standard, koženej, koženej mf).
Jinak k přístrojovce a ostatnímu - nová přišla nejprve do výbavy SLX, zároveň dostala stará nové barevné provedení. To bylo v druhé polovině roku 1998 v rámci MR99. Zároveň došlo na změnu podsvícení budíků, vykrojení sedaček, SLX dostalo sklo s pruhem, ovládání zrcátek dostalo joystick atd. Přibyla výbava jako boční airbagy, climatronic, tempomat. Už dřív se přitom změnilo čalounění verze SLX.
GLX dostala novou přístrojovku tuším o rok později.
Jinak k přístrojovce a ostatnímu - nová přišla nejprve do výbavy SLX, zároveň dostala stará nové barevné provedení. To bylo v druhé polovině roku 1998 v rámci MR99. Zároveň došlo na změnu podsvícení budíků, vykrojení sedaček, SLX dostalo sklo s pruhem, ovládání zrcátek dostalo joystick atd. Přibyla výbava jako boční airbagy, climatronic, tempomat. Už dřív se přitom změnilo čalounění verze SLX.
GLX dostala novou přístrojovku tuším o rok později.
Tahle holka si zaslouží pořádnou oslavu, design exteriéru je v rámci možností světová špička a je nadčasový. :yes: :yes: :yes:
😉 Hodně jsme jich natahali z Beneluxu.Byla to doba Octávií,Toled,Golf IV.Megan.Byly za dobrou cenu a líp vybavené než prodávané tady. Dnes je to jedno. :-!
Brzo tohle auto na některých trzích dosáhne věhlasnosti a nesmrtelnosti Golfu.Holt když je něco dobře, tak je to dobré napořád.Octavia. :yes: :yes: :yes:
Je pravda, že Octavia I si udělala dobré jméno. Neměla žádné velké slabiny ani jí neprovázeli zásadní problémy. Vyšlapala dobrou cetičku pro Octavii II a tak jak se zdá se toho ujmula také velice dobře, což prokazují rostoucí prodeje a dokonce je to nejprodávanější model značky. Vzhledem k tomu, že Octavia II se blížíke konci, tak už jí asi žádný výrobní problém nepotká a opět udělala ještě lepší cestičku pro budoucí Octavii III. Jak dobrá bude Octavia III si musíme ještě počkat. Každopádně Octavia byl stěžejní model, který nastaroval novou éru Škodovky.
No, řekl bych, že měla jednu velkou slabinu a to prostor na zadních sedadlech.
Nebylo to na svou dobu úplně hrozný, ale určitě to byla slabší stránka. Částečně to vyřešili po FL vybráním zadním sedaček.
Před časem jsem přišel na to, že málo místa na zadních sedadlech je spíše problém palubní desky. Ta vypouklina dole vadí kolenům a tak si člověk na předních sedadlech musí dát sedačku dozadu. Třeba Golf IV tam ten hrb nemá a je to lepší.
Jsem jediny, komu se vic libila palubni deska pred FL?
No, mě se líbila taky. Na obrázku. Pak jsem s tim chvíli jezdil (a byla to 96) a to teprv zjistíš,jak je hnusná 😄 Ale v tom novějším modelu u LX výbavy se mi pořád líbí víc. Ale co je mi do nějákejch oktávek? 😄
Nad tím lze vůbec uvažovat, co je hezčí? 😲
[odkaz] [odkaz]
[odkaz] [odkaz]
No materialove bude urcite horsi, ale vzhledove je na tom ta horni cast lip, podle me. Alepson nejaka designerska invence v tom je.
I pro mě byla jedničková Octavia sen, s 1.6 75 kW jsem myslel, že nebude lepšího auta. Pak jsem se začal o auta více zajímat a Octavia ustoupila do pozadí za modernější konkurenty. Ale pořád je to setsakramentsky dobré auto :yes: :yes: :yes:
Zaděláno na pomník - geniální konfigurace, absolutně přesně odhadnuté potřeby rodící se kapitalistické střední třídy v Česku. Evrgreen, který nazastínila ani druhá generace.
I přes své bolístky (malo místa vzadu před úpravou sedadel) nás tohle auto dostalo do respektovaného eVWropského povědomí.
Ano, Škoda to trefila :yes:
I přes své bolístky (malo místa vzadu před úpravou sedadel) nás tohle auto dostalo do respektovaného eVWropského povědomí.
Ano, Škoda to trefila :yes:
Ta bolístka byla tedy hodně velká bolest. Po absolvování 200 km na zadním sedadle jsem byl vždy zralý na návštevu ortopedie. Doufám, že se Octavií, coby pasažér, už v životě nesvezu a ten pomník zůstane navždy na hřbitově dějin.
:no:
:no:
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
:yes: Přesně. Navíc skvěle udělané auto, vůbec nerezaví, nemá žádné konstrukční poruchy a hlavně Octavia neskutečně vydělala na aplikaci rotačních TDI, jež z ní udělaly v ČR legendu. Na tu dobu a za ty peníze neskutečné auto :yes:
Octavia prvnich rocniku chytala docela lisku, podivej se nekdy na vicko palivove nadrze a okoli celniho skla😉
Jinak souhlas, opradu povedene auto.
Jinak souhlas, opradu povedene auto.
Chytala docela lišku? Podívej se na její prahy, spodky dveří, páté dveře a pak bych házel taková slova. Nejsem škoda fan a zdejší bojovník, ale za antikorozní ochranu se rozhodně nemusí stydět a každý odborník na auta ti poví, že OI je jedním z nejlépe chráněných vozů té doby vůbec. A to já ocením, když mám se svým BMW právě s korozí problémy 😒 . O ojedinělých případech koroze u nejstarších a nejvyjetějších OI samozřejmě vím, ale tohle nestojí za řeč...
za antikoroznu upravu sa od rokov 97-98 nemusi hanbit vacsina automobilov, ono vtedy sa centralne prechadzalo na obojstranny pozink vo viacerych automobilkach. Cize bral by som to skor ako standard nie feature. A hadam by si nemenil bmw za octavku. DOsetri a sup do E46 minimalne.
Říkám, že to dovedu ocenit, ne že přecházím z BMW na Octavii >😁
Většina aut určitě na tom tak dobře není po roce 1998, stačí se podívat na Fordy, Mazdy, ale i Mercedesy a BMW se v antikorozní ochraně taky zrovna nepřetrhlo. Takže tady je chvála na místě.
Většina aut určitě na tom tak dobře není po roce 1998, stačí se podívat na Fordy, Mazdy, ale i Mercedesy a BMW se v antikorozní ochraně taky zrovna nepřetrhlo. Takže tady je chvála na místě.
To je pravda ale je to skôr výnimka. Hniloba okolo veka nádrže vzniká na niektorých kusoch pred faceliftom. Vraj sa to tam pri výrobe muselo dodatočne brúsiť, takže môže tam byť slabá antikorózna ochrana. A sem-tam vidno koróziu pod zadným sklom. (Octavia I combi, Fabia I hatch. aj combi).
No, oni to měli chytře vymyšlený. Samý na hov-no benziňáky, tak chudáci museli kupovat chrochtáky...
Nemuseli....chtěli.Octávka stála mazec peněz, ale stejně se prodávala hodně dobře.Prostě sen hodně zákazniků, včetně bazarových kowbojů.Jinak 1,8T byl dobrej benzín, zbytek kulhal, to je pravda, na druhou stranu bylo to narozdíl od konkurence spolehlivé.JInak kolem pal. nádrže to rezlo, to je pravda, ale až po hodně létech, to konkurence na tom byla povětšinou hůře.Chyba to ale je...ale co je dokonalé.
Benzíny nic moc? Co bylo tehdy na 1.6 75kW špatné? Dle mého tehdy zcela obstojný motor, pravda, v ničem nevynikal, ale slabinou auta určitě nebyl. Naopak, 1.8T byla lahůdka, na kterou konkurence málo kdy měla odpověď.
Jo máme jí v práci, najeto 14000 km, 1,6 motor. 5 krát v servisu a pořád něco, spotřeba 10 litrů a prdlajs to jede. Nejvíc mě dostali křížové šroubky co jsou vidět ve dveřích jak držej čalounění a dále, že když řídím tak si za mě sedne leda tak k*rva s roztaženejma nohama. Je vidět že to hodnocení TUV nebo jak to je, kde je Octavia asi ve třetí desítce je pravdivé. No nekupto za 320 papírů.
Můj strýc ji má a musím říct, že to auto na mně působí rozporuplně. Koupil si 1.9 TDI-PD je celkem slušný motor, (i když o kultivovanosti oproti dnešním dieselům nemůže být ani řeči). To auto ho stálo 350 t/Kč a nemá ani akustickou signalizaci rozsvícených světel, kterou má i moje 9 let stará Honda. Vím, je to detail, ale i tak.... Navíc, to auto je vevnitř malé, (to ale pranení z toho, že velikost kufru je u nás mantrou), a to nemluvím o tom, že je v podstatě konstrukčně staré 15 let. Kdybych kupoval tuhle Octavii I. gen., (což v podstatě Tour je), tak bych (a mnozí to jistě nepochopí, protože pravdou je, že nové auto je nové auto), ale pro začínajícího řidiče bych koupil tak model 2002 L&K motor 1.8T 20V v Tiptronicu, to by mohlo být zajímavé svezení.
tak to musite bejt dobra banda *, kdyz jezdite za 10 litru😁😁😁
Signalizace rozsvícených světel samozřejmě je. Měla už Felicia :no:
V základu ne, to by strýc těžko kontroloval jestli vypnul světla.
Jsou tři možnosti😒br />
1. má tam závadu
2. je blbej
3. seš blbej ty
Jiná možnost není, Octavia měla zvukovou signalizaci nevypnutých světel vždy.
1. má tam závadu
2. je blbej
3. seš blbej ty
Jiná možnost není, Octavia měla zvukovou signalizaci nevypnutých světel vždy.
Bez urážek by to nešlo, že ***? Mel si svou, co jsem viděl, to jsem viděl.
jsme měli v práci kombíka. Byla to 1.8 benzín, rok 1998. Jela jako pila, ale STRAŠNĚ, NESKUTEČNĚ ŘVALA. To bylo přímo šílený, ve sto dvaceti člověk neslyšel spolujezdce a měl pocit, že místo pětky jede na trojku. Taky žrala přes deset. Nevím jestli to byla nějaká špatná série, nebo nějaká zvláštní kombinace motoru a převodovky, ale ten hluk byl úděsnej. Nicméně 210 jsme z ní vytáhli celkem bez problému. Teď máme 1.6 benzín 2004 liftback (facelift) a ta sice výše popsaný problémy nemá, ale zase vůbec nejede. Děsnej lenochod. Jiné zkušenosti s oktávkama nemám, krom toho že mě párkrát někdo někam vezl. Jo a ještě kamarád koupil manželce tu 1.4 v kombíku a to bylo neuvěřitelný utrpení. To nedělalo vůbec nic.
Pri svojom uvedení na trh bola Octavia I priem "kozmické" auto (hlavne pri porovnaní s spredchádzajúcou produkciou), pri konci výroby už len lacný lowend, presadzujúci sa takmer výhradne cenou ...
Octavia II je už o kus ďalej, ale i na nej je už cítiť vek a náhrada je už nevyhnutná ...
Octavia II je už o kus ďalej, ale i na nej je už cítiť vek a náhrada je už nevyhnutná ...
O2 je sice o kus ďalej jak píšeš, ale taky ceny náhradních dílů jsou o kus ďalej, až budeš měnit 2 hmotovej setrvačník na 20K nebo PD vstřikovače po 10 tisíc kus, tak si budeš říkat jestli by ti nakonec ten skoro bezporuchovej low end nestačil. Proto radši jezdím v lowendový plečce typu O1.