Pro me osobne, mi prijde design vsech tri jako nehoraznej hnus, ikdyz me za tenhle vyrok ukamenujete (nejsem VW maniak) na druhou stranu kdyby mi daval nekdo vybrat z techto tri aut, jako ze jsou posledni na svete, tak bych volil prostredek, tedy i40 :-)
Moje chyba, špatně jsem to napsal. Chtěl jsem tim říct, že tento styl je u všech korejců/japonců skoro stejný. Vyjímku tvoří snad jen Toyota, která má styl důchodce.
ano pri audi je to v poradku, premiova auta - premiovy design, tady se nestrili krivkami jen tak hlava nehlava, ale vsechno musi byt promyslene a navazovat, cenova rovina je jinde stejne jako zakaznicka. o tom snad netreba diskutovat. design ma vliv na vnimani cele znacky, staci se podivat na prodejni cisla, vedou automobilky jejichz designova filosofie spojuje a prolina se skrz cele modelove spektrum. nemas na Q5 koupis si Q3 a porad v nem mas kousek te Q5 (a vlastne cele rodiny audi), nemusis ani znat oznaceni modelu, prislusnost je jasna. proto treba takovy renault mimo francii nejak zvlast nezari, v soucasnosti nema tvar, tak musi lakat cenou. i u hyundai to jde videt, ze se chcou prezentovat v ramci moznosti "jednotnym" design codem, avsak pro svou kriklavost je uz v nekolikatem prebaleni jiz ponekud vycuchlym. i40 je vrchol fludniho, z horni trojice jasny vitez (stejne jako v nabidce H). samozrejme, ze jde delat design i jinak, ale v soucasnosti tady neni zadna automobilka, jejiz modely by byly tak rozdilne a zaroven by sbirala nejake uspechy na trhu, ktere jsou vzdy az na prvnim miste :-)
Proc tolik prolisu, krivek a zahybu? Auta vypadaji hrozne nesoumerne a jaksi roztekle. Jedine u grandeuru to dokazali neprehnat (vzhledem k ostatnim modelum) a vytvorit relativne vyvazeny, i kdyz dost korejsky, vuz. Napriklad na te uvodni fotce je jasne videt, ze se snazili zamaskovat "fluidnost" (fluiditu?) elantry pouzitim barvy, ktera splyva s bozadim, volbou plochych, decentnich a velkych kol. Oproti te bile zrudicce na obrazku z recenze je to nebe a dudy. Pripada mi, ze se snazili nejak ozvlastnit to, s cim prisla pred lety Toyota, no nepodarilo se.
Asi jsem nějak mimo mísu, ale mně se z těchto aut nelíbí ani jedno. Zajímalo by mě, co by na tento designový styl říkali machři třeba u Bertoneho nebo Pininfariny. Spousta prolisů, oblin a všechno poskládané tak nějak bez ladu a skladu, nízká okna, kryty předních světel pomalu až ke sloupkům, prostě to je všechno, jen ne hezké. :no:
Souhlas, celý ten styl je nějaký divný, snad jedině Gradeur se dá koukat ale jen šikmo zezadu, předek je naopak ošklivý jak ropucha, I40 a Elantra jsou rozteklé ze všech stran. Když by člověk chtěl být hodně velký diplomat tak by řekl hodně zvláštní.
tenhle styl taky neni zrovna muj salek, nicmene po osobnim seznameni s i40 musim rict aspon za sebe, ze to auto proste zle nevypada (ikdyz mam radeji spojite hrany nez nahodne umistene obliny). jak jsem psal vyse je to imho nejlepsi soucasny hyundai. dynamicky vzhled, optimalni proporce, v interieru slusne, rikam si na novy model stredni tridy v roce 2011 proc ne, ta to jeste snese. podobne divociny (predni obr svetla protazena snad az k zrcatku, vzadu vyhled do polstru dveri a "wavestorm" na palubce) ve vyssich tridach uz nejsou moc na miste. jsem zvedavy kam se z toho posunou za par let (imho to nebudou mit vubec easy)..
bez debaty Genesis 5,0 R-Spec v čiernej farbe, taká nenápadná mašinka >:D
[odkaz]
Inak namiesto Grandeuru Sonatu, to by bolo iné rozhodovanie. Takto je Grandeur jednoznačne posledný.
no a? Svoj názor si vyjadriť môžem a nemusím sa držať presne v "medziach článkom vymedzených". A to, že Genesis nie je fluific sculpture design a že je primárne určený pre americký trh, mi je tiež jedno, názor na dizajn je rýdzo subjektívna vec a článok nie je zákon.
Neskutčný lidi, všichni tu lžou nádherný auta to jsou a to že všichni jezdíte ve škodách 120 a nemáte na tohle nikoho nezajímá, jen se ptaj který je nejhezčí