Neskutečný kus auta vybaveného auta za tyhle peníze. Narozdíl od Logana či Thalie v něm člověk ani nevypadá jako zchudlý příbuzný či důchodce co jede na chalupu. Renault je bravurní v tom, jak umí efektivizovat náklady a v Turecku vyrobit velký auta za peníze, za které to v Evropě nejde. A dealerům jak umí osekat marže (z jednoho kusu budou mít maximálně 5000 Kč, u Thálií měli jen 2000,-Kč).
Ano, máš naprostou pravdu. Je to proto, že taková cílové skupina existuje. Nekoupis by sis Fluence? Fajn. Upřímně, já také ne. Ale co ti na tom, probůh, tak vadí?
Za cenu hluboko pod 300t si zájemce může koupit lowendový vůz, hybrid předchozí a dnešní generace Meganu, s délkou přes 4,5 m, plnou, opakuji plnou bezpečností výbavou, s klimou a rádiem. Laskavě si uvědom, co jsi za tyto peníze mohl mít před třemi lety...
Jediné, co mě osobně na tomto marketingovém postupu vadí je smazávání odlišného vnímání lowendových Genaration a Fluence vs. plnohodnotný Megane.
Mně jenom přijde smutné, že si někdo nekupuje auto pro sebe, ale obdiv sousedů. Za to auto nemůže, já proti němu obecně nic nemám. Docela se mně líbí, není to vůbec žádná ultra***. Jenom ta touha "nebýt chdým příbuzným" je nepochopitelná a vůbec snaha dělat z něho limuzínu.
Tyto pozéry také opravdu nemusím. Nicméně si nemyslím, že těchto kupců je většina. Naopak - pokud se vžiješ do role někoho, kdo kupuje nové auto jednou za 8-10 let (za +/- 300t), vezmi si, v čem dosud jezdil. První Thalia, osekaná, základní Fabie apod. Pro tyto lidí je Fluence úplně jiný vesmír. Jejich přehnané nadšení umím pochopit.
Limuzínu z toho dělá Renault svou reklamní kampaní, která je příšerná. Nemyslím, že by tomu jakýkoli rozumný člověk věřil.
Ale nesmysl. To není jen vzhled. Pokud by to byl vzhled, bylo by to jaké ve své době Octavia 1.4, která ale před x lety stála o sto tisíc víc. Objektivně, je umění navrhnout, vyrobit, dovézt z Turecka a prodat přes dealerskou síť auto, které je takto velké, takto vybavené, má takto silný motor a tuto výbavu. Vyrobit luxusní AMG C63 s cenovnkou 2 miliony mi připadá o dost snazší. Největší umění automobilismu bylo vymyslet a zorganizovat výrobu Fordu T, ne vyrobit Bugatti Royale.
A proč jsou tedy showroomy Renaultu v každém větším městě? Nevšiml jsem si, že by jich nějak hromadně ubývalo. Takže se to majitelům stále vyplatí, ne? Nefunguje náhodou takhle nějak trží ekonomika?
"...v něm člověk ani nevypadá jako zchudlý příbuzný či důchodce co jede na chalupu." Zajímavé, já si, vidím-li na silnici fluence, říkám naopak přesně tohle. Totiž, tu variantu v černé perleti se sníženým podvozkem, osmnáctkami, chromem kam se podíváš (myslím tu z reklam ve stylu, "do klubu, Alfréde") jsem ještě naživo neviděl. ;-)
Já bych si tedy nikoho v zemi s průmernou čistou mzdou pod 20t, kdo si pořídí nové auto, nikdy nedovolil považovat za zchudlého. To je přinejmenším hloupé.
Víte, ono vyrobit takove auto take neco stoji... A neustaly tlak na snizovani ceny produktu, ktery ma na trhu relativne spatnou povest vede nutne k poklesu schopnosti vyrobce splacet sve zavazky a tedy k nutnym usporam ve vyrobe (mezi jinymi byva pravidlem predevsim nahrazovani zkusenych pracovniku levnymi neumeteli) coz vede k dalsimu snizeni kvality, s tim souvisejicimu opetnemu snizeni zajmu zakazniku - a s tim se u rendliku opet bojuje snizenim ceny...
Je to spirala upadku, ze ktere obvykle je jen jedno konecne vychodisko - bankrot.
hmmm to by, ale niekto musel vedieť čo je Fluence zač. Megane II v inej krabičke, kde vývoj je už 5x zaplatený, diely sú skoro zadarmo plus lacná pracovná sila v Turecku. Tí robotníci sú podľa mňa to najspolahlivejšie čo je na tom aute.
Mám Tháliu vyrobenú v Turecku a za 6 rokov žiaden problém. Naproti tomu pri dvojročnom Megane III (vyrobenom v španielsku) poznám cestu do servisu naspamäť.
Ádo, jsem tu již pár let, přesně čtyři roky, a už tehdy jsi říkal, že dáváš Renaultu rok, maximálně dva, pak příjde bankrot. Dovoluji si tvrdit, že nepracuješ v prognostickém ústavu, viď? >:-[] >:D
Tvrit takový odvážný názor o jedné z největších evropských automobilek by mělo být podepřeno relevantními důkazy. Ty jaksi chybějí, čili -hospodské žvásty! :no::no:
Poku někomu francouzské auta tak lezou krkem, že se namáhá psát blbosti, je to na druhé straně v pořádku. :yes:
jeste ze spokojene majitele rendliku nejaka povest a cenovy targeting vubec netrapi. a tve predpovedi o bankrotu jsou jaksi liche uz z toho duvodu, ze renault byl v minulem roce evropskou dvojkou a kdo se trochu vyzna v byznysu vi, ze at je firma sebevic zadluzena, tak pokud porad financuje svuj majetek z urcite casti ze sveho, prodava tisice kusu a vyroba bezi, nemuze zbankrotovat. takze zanech svych prognostickych analyz a radeji se nadale venuj rozborum na tema kompresni pomer a efektivita TDIcek.
... ale pokud bych se rozhodl koupit sedan (což neni pravděpodobné) a rozhodl bych se právě pro Fluence, asi bych vybíral mezi 1.5dCi Privilege a 2.0 16V Privilage. Nejspíš bych nakonec šel do toho benzinu. Tak nějak mi to jde v tomuhle autu líp než ten diesel...