Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Frankfurt živě: Kia Venga – První dojmy

Další české auto přijíždí okouzlit racionálně smýšlející rodiny. Loajalita ke značce je tentokrát odměněna více než štědře!
Zpět na článek
16. 9. 2009 14:25
16. 9. 2009 14:48
16. 9. 2009 23:13
16. 9. 2009 23:19
17. 9. 2009 07:57
17. 9. 2009 08:08
17. 9. 2009 19:57
17. 9. 2009 23:12
18. 9. 2009 15:25
17. 9. 2009 11:43
17. 9. 2009 13:57
17. 9. 2009 19:58
17. 9. 2009 15:48
17. 9. 2009 16:32
17. 9. 2009 16:45
17. 9. 2009 20:08
17. 9. 2009 08:58
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 14:11
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 15:37
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 14:09
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 15:34
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 16:10
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 16:38
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 16:45
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 17:17
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
18. 9. 2009 09:25
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
18. 9. 2009 09:13
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 16:51
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 17:19
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
18. 9. 2009 09:09
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
Avatar - Ada je zase tady
16. 9. 2009 14:04
Pekne, az na ten interier
Kelimky okolo tachometru a blaznivy a neprehledny stredni panel kazi jinak dobry dojem. Doufam, ze to bude mozne koupit bez toho skleniku.
Vysledna realita je v kazdem pripade mnohem lepsi nez ta studie.
Rozbalit vlákno
1
16. 9. 2009 18:36
Re: Pekne, az na ten interier
Občas sa dá s tebou súhlasiť, aj keď nie celkom na 100%, ale máš docela pravdu.
Trochu zvláštny sa mi zdá názor autora článku na volant, mne príde zaujímavý a pekný, a v kontexte s celým autom.
16. 9. 2009 14:25
Vyborné...
Skvelý design, skvele motory, pravdepodobne skvela cena... podle tohoto clanku je jasne, ze Skoda proste nema cim konkurovat ;-) Doufam, ze Venga bude dalsim vozem, ktery vyrazneji promluvi do prodeju predrezenych "uzovek" od Skodovky :-!
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2009 14:48
vyzera to dobre
Ako spokojny majitel Cee'da (3ti rok) to beriem ako samozrejmost.
KIA ma na to aby bola konkurencie schopna. Drzim palce, cim viac kvalitnych aut tym lepsie pre vsetkych a hlavne pre nas, zakaznikov.
Rozbalit vlákno
2
16. 9. 2009 15:02
Re: vyzera to dobre
KIA udelala s Ceedem vyrazny krok kupredu a Venga a take nove Sorento budou dukazem, ze Korejci nepatri az na konec.Ja jsem spokojenym majitelem Cerata...v 05/10 mu bude jiz pet let - a "svete" (hlavne zdeformovany Cesky) div se, nerezne a do servisu zavitam je pri garanckach.Ale premyslim o nahrade...vypada to na Vengu.Ma vetsi kufr, mnohem lepe zpracovany interier, krasny design (v kombinaci te tmave sede a 17" kol to vypada opravdu uzasne), vyrazne lepsi bezpecnostni vybavu a predevsim vyborne motory.Kazdopadne tentokrat pujdu do nafty :yes:
16. 9. 2009 18:38
Re: vyzera to dobre
Prečo tmavo šedá? Cesty sú plné tmavo-šedých, sivých, čiernych a strieborných áut, nechcelo by to niečo veselšie, živšie a farebnejšie? ;-)
16. 9. 2009 15:11
litrove silenstvi
Myslím, že je na čase, aby začali páni novináři v testech přeměřovat velikost kufru. Asi to nebude problém jen Vengy ale i dalších aut, ale zjevně některé automobilky započítávají nově i uvolněnou díru po rezervě a jine nevyužitelné prostory. 570 litru pod plato je u auta s delkou jen lehce přes 4m nesmysl. Je to i vidět na fotkach, ten kufr neni větši než u konkurence. Je to asi stejnej podvod jako když někdo nabízi cenu již za... ale auto je v naprosto nepoužitelný vybavě např bez centralu. :no: Důvěřuj, ale prověřuj. >:-[]
Rozbalit vlákno
11
16. 9. 2009 15:23
Re: litrove silenstvi
Proverit to budem moci pouze az bude Venga v autosalonech ;) Hned tam zkusim narvat kocar... kazdopadne tech 570L mi prijde taky jako blbost... spis bych to videl na 470L...
16. 9. 2009 15:26
Re: litrove silenstvi
Ty litry mě taky trochu zaskočily. Vzhledem k tomu, že se uvádí objem po mezipodlahu a včetně prostoru po ní, ale nikde se nemluví o tom, o kolik kufr naroste posunutím sedadel dopředu, si myslím, že oba údaje, tj. 440/570 se počítají pro zadní sedadla posunutá vpřed. Takto jsou to hodnoty podle mě reálné a dlužno podotknout, že i tak dobré. (je teda fakt, že na fotkách ten kufr vypadá hodně velký i v nejmenší konfiguraci, ale to je spíš zásluha fotografa než konstruktérů)
16. 9. 2009 18:40
Re: litrove silenstvi
To je asi správny pohľad. 13 cm posuv sedadiel spraví svoje s kufrom - ale nutné dodať, že aj s priestorom na nohy na zadných sedadlách. Pre praktické využitie treba počítať skôr s hodnotou 440 litrov, čo rozhodne nie je málo. Veď taký objem bežne ponúkajú kombíky nižšej strednej alebo dokonca strednej triedy.
Avatar - Katikakus
16. 9. 2009 15:26
Re: litrove silenstvi
S objemem kufru je problem v tom, ze metodika VDA presne nedefinuje mereni a kazdy to uvadi jinak - nekdo po hranu operadel zadnich sedadel, nekdo po spodni hranu bocnich oken, nekdo az po strop. Navic nekteri vyrobci pouzivaji kostky nejen standardni 10x10x10cm ale i ruznych nestandardnich tvaru, treba 5x20x10cm. KIA pokud vim uvadi po spodni hranu oken. Takze nezbyva nez napustit do kufru vodu a zmerit to. Jelikoz to stejne kazdy uvadi jinak, nemuzes se na ta cisla spolehnout. Ja kdyz jsem vybiral obe auta co jsou v rodine, tak jsem se zajel podivat do autosalonu a ze zkusenosti dokazu rict, co se do kufru vejde a co ne. Kocarek jsem si privezl do autosalonu a vyzkousel, jestli se vejde.

Jinak tento kufr vypada velky dost a navic nezapomen, ze to auto ma posuvna zadni sedadla.

Kazdopadne srovnavat to s "cenou od" za holobyt, na co je specialista tuzemska automobilka mi prijde trosku prehnany.
16. 9. 2009 15:36
Re: litrove silenstvi
Jo, jo tech srovnani s tim holobytem tedy jeste bude ;-) - 3hrnkovy holatko Roomster, ktery kdyz nalozis 4mi lidmi a kufr narves az po strop proste "NEJEDE" za "nekupto" cenu 280-300, se z logiky veci nebude a ani nemuze chytat... a nebo to bude jinak? :-! Da stadecko prednost kvalitnimu "ceskemu" vyrobku za vyborne ceny, s ultrakvalitnimi materialy, dostupnymi dily, levnym servisem a spickovymi 3 valcovymi motory (ze i Toyota vali oci a chce se priucit) a nebo svoje tihou krize otestovane penezenky a usmolenych tezcenasetrenych 150tis a leas budou chtit vykonny, moderni ctyrvalec vcetne klimatizace a 6ti airbagy? Uvidite v pristim dile... ;-)
Avatar - miromen
16. 9. 2009 16:30
Re: litrove silenstvi
Taky se mi ta velikost kufru nezda a podle autobildu je to 300 litru což by i sedělo.

[odkaz]
16. 9. 2009 17:28
Re: litrove silenstvi
Kdo měl tu čest s Hyundaiem Matrix (350/1284 l), ví, že to není nemožné. Matrix má prakticky shodný půdorys, používá posuvné zadní sedačky (leč nezapouštěcí do podlahy a nevyjímatelné), ale na rozdíl od Vengy má plnohodnotnou rezervu. Hyundai nikdy neuvedl litráž při maximálním posunutí sedaček, ale prostým odhadem "na dvacetilitrové armádní kanystry", se dá odhadnout, že kufr tím nabyde o 80-100 litrů, a kdyby šly ty sedačky "zatlačit" do podlahy nebo vyjmout.... Pokud jde o Vengu, ani já si nemyslím, že by těch maximálních deklarovaných 570 bylo reálně využitelných - to není ani u Roomsteru, ani u C3 Picasso. Prostě jen máme vědět, že ten kufr "je opravdu velký". Až do něj jako správní Čecho-Slováci napereme bicykle, banánové krabice, pytle cementu a ostatní nezbytnosti, můžeme teprv vynést verdikt. Protože zkušenost těch z nás, co poznali vícero aut, říká, že nezáleží ani tolik na nominální velikosti kufru, jako na jeho poměrech, (ne)rovnostech a celkové skladnosti.

Právě na údaje o kufrokapacitě Vengy jsme čekali, abychom si ujasnili, jestli Kia vyrobila spíš Fusion nebo spíš C3 Picasso. Bé je správně a je to tak správně :-)
16. 9. 2009 18:41
Re: litrove silenstvi
Původně jsem tento komentář napsal k článku o Superbu kombi, ale sem se taky náramně hodí: Největší omyl automobilek a současně mocná marketingová zbraň je v udávání velikosti kufru v litrech... Zejména Škoda v tomto hraje prim... Každému spadne čelist když si přečte že Octavia combi má propánaboha 580l ! a Superb dokonce přes 600 !... Ale skutečnost, že opravdovou využitelnost kufru definují hlavně rozměry kufru, zákazníkům uniká... Zajímavostí je, že jistou dobu Autobild provedl test využitelnosti kufrů několika aut a zjistili, že zdaleko nejhůře dopadl koncern VW, který sice uváděl papírově neskutečné hodnoty, které se v praxi, ale nepotvrdili... Může jít o záměr a pak je to v podstatě klamání zákazníka nebo jen o špatnou výpočtovou metodiku...
16. 9. 2009 18:43
Re: litrove silenstvi
ale fuj - samozřejmě nepotvrdily ;-)
Avatar - Katikakus
16. 9. 2009 20:38
Re: litrove silenstvi
Jojo, typickym prikladem je prave Octavia. Kufr uzky a nesmyslne hluboky, takze kdyz ti zapadne neco k operadlum zadnich sedadel, musis pomalu vlezt do kufru, abys na to dosahl.
16. 9. 2009 21:39
Re: litrove silenstvi
no s kufrem octavie zas takovej problem nemam. Ten je opravdu velikej. A zandej kufr svym tvarem nemuze vyhovovat vsem a vsemu. Co mi vadi je ze se do objemu kufru pocitaji i prostory pod dvojitou podlahou, ktere maji cca 5 cm vysky, a podlaha se neda vyndat, takze jsou nevyuzitelny a navic i litry z vyndane rezervy, nebo pri posunutych sedadlech do stavu kdy si na ne nikdo nemuze sednout - viz foto u clanku. Pak dostanem tak paradoxni vysldky jako ze 4m auto ma kufr pres 500 l. Takova blbost. Driv platilo ze s autëm s 500 l kufru odjedu na dovolenou ve 4 v pohode. Dnes abych se koukal co tech 500 l vlastne znamena - Fuj. :no:
16. 9. 2009 16:31
bič na škodovku
koukám, že se zrodil další bič na škodovku ... fabie versus ceed -- roomster versus venga ... vítěz je jednoznačnej ... ještě že máme zastaralou, neohrabanou oktávku ... yeti, když móda hloupých suv dávno pominula ... a zrudnost zvanou superb ...
Rozbalit vlákno
51
Avatar - Katikakus
16. 9. 2009 16:53
Re: bič na škodovku
Ceed neni konkurentem Fabie. Ceed je o tridu vetsi auto, takze konkurent Octavie. I kdyz je pravda, ze cenove Ceed zdatne konkuruje i mensi Fabii.
16. 9. 2009 16:58
Re: bič na škodovku
o to je to smutnější ... >:D
16. 9. 2009 17:59
Re: bič na škodovku
No ono to tak smutne nebude. Vzdy kdyz prijde novy model z korei, tak se hned v komentari objevi, ze uz to neni ten "nedokonaly korejec", ale ze uz je to auto svymi vlastnostmi evrope opravdu na dostrel. Platilo to u H Elantra a H getze atd. A ted, kdyz prisli jejich nastupci tak najednu elantra i getz precis jenom byly temi starymi nedokonalymi korejci. To sam ted u CEEda. Kdyz prisel tak velke halo jak je skvely, a po 2(!)letech nejdenou prisel facelift, tak konecne nema ty stere nedokonalosti a spatne jizdni vlastnosti. Vsadim se ze az prijde nstupce ceedu atak to tu bude zast same. Proste - je dobre ze tu mame i levna auta jako alternativu k zavedenym modelum, ale stale plati, ze nizka cena se na aute jako celku promita, a postrehne ji i laik. Takze to, ze octavia je drazsi nez ceed ma fakt svuj duvod a opravneni.
Avatar - miromen
16. 9. 2009 18:04
Re: bič na škodovku
Nesouhlas. A co MEGAN ten je ještě levnějši než CEED ale že by byl horši než OCTAVIA apod. ? OCTAVIA je prostě u nas předražena nic vic nic min.
16. 9. 2009 18:18
Re: bič na škodovku
facelift prisiel po 3(!)letech :-)
Avatar - miromen
16. 9. 2009 18:20
Re: bič na škodovku
Přesně tak jako většina ikdyž někdy je i rok dlouha doba.
Avatar - Katikakus
16. 9. 2009 18:20
Re: bič na škodovku
Podivej se na ceny Octavky mimo cesky trh. Z pohledu zapadniho trhu je to porad jenom druhorady, levnejsi VW. Ceny Skodovek v CR jsou uplne mimo misu.
Ad vyvoj - korejci za poslednich 10 let udelali obrovsky skok kupredu. V mnohem evrope dobehli, v nekterych vecech dost konkurentu i predbehli, v necem jim jeste kousek schazi. Ale je videt, ze se dokazi poucit a svedci o tom nejen FL Ceeda, kde zapracovali na hlavnich vecech, ktere zakaznikum nevyhovovali - odtazite rizeni, naladeni podvozku, materialy v kabine atd., ale i tento novy model.
Pro zakazniky je jen dobre, ze evropska produkce ziskava v korejskem duu Hyundai/KIA zdatne konkurenty.
Pohrdave nahlizeni na korejskou produkci neni uz davno na poradu dne a prodeje jasne ukazuji, ze zakaznik na pomer cena/uzitna hodnota/kvalita u korejcu slysi.
16. 9. 2009 18:29
Re: bič na škodovku
přesně tak, vemte si co dostane za cca 300.000 kč u škodovky a co nabízí kia nebo hyundai ... mně nezajmaj nějaký kategorie, zajímavější je, co dostanu za svoje peníze ... a když si prostě porovnám fabii a ceeda za stejnou cenu (cca 300.000) tak od kii dostanu mnohem lepší auto (větší,hezčí, fabie je hnusná jak noc, lepší-výkonější motor, čtrnáctka fabie je zoufalá, lepší podvozek víceprvek x vlečená tyč, a hlavně mnohem lepší-delší záruky 2 x 7 let) ... nevím na co si škodavka hraje a hlavně nechápu, proč jí to lidi žerou ...
16. 9. 2009 18:45
Re: bič na škodovku
Naprosty souhlas... pokud mam k dispozici 300, tak chci co nejvic muziky za co nejlepsi cenu a ne holatko od Skodovky, pripadne o tridu mensi model se srovnatelnou vybavou, ale horsi kci podvozku a obstaroznimi motory - specialne naftovymi, to je skutecna tragedie.Pokud ovsem disponuji vyssi castkou pro nejhorsi moznou investici jako je koupe auta, tak rozhodne nehledam v takove kategorii.
16. 9. 2009 18:57
Re: bič na škodovku
nejsem advokat skodovky. mluvil jsem obecne o evropskych autech. Zde plati ze kvalita je z nemecka (a pak jeste od toyoty). A proto se i renault musi snazit pusobit cenou kdyz nemuze kvalitou a image, resp. zminene znacky si mohou dovolit byt drazsi nez konkurence. Ze se cena vyrobku lisi trh od trhu le logicky, je to preci cena trzni. Ale jen namatkou a v rychlosti jsem vzal cenu octavie ze dvou pro octavku nejuspesnejsich trhu - cech a nemecka. Octavie elegance combi 1,4 tsi: Nemceko 24180 € coz je 609336 KC a cesko 565900 Kc. to jset o vice nez 40 kc levnejsi v cechah (ci 1700€!). Tak nad cim brecis.

To ze korejci udelali obrovky skok dopredu, je pravda. Ale jejich konkurence taky porovnej oct 1 s oct 2 ci focus 1 s focus 2. Takze jajsat ze jsou korejci jaksi lepsi nez byli je jen jeden pohled. To ze jsou stale horsi nez evropani je druhy. A to neni pohrdani. To je fakt,ktery mimo jine vysvetluje proc mohou byt levnejsi - nejsou proste top, jejich technika a technologie neni tak draha. ;-)
16. 9. 2009 19:11
Re: bič na škodovku
a co furt s tou oktávkou?-tady se přeci porovnává jakási venga-příp.ceed s fábií (roomsterem), oktávka nejspíš opravdu bude v některých ohledech vyspělejší auto než ceed, ale taky je podstatně dražší, i když v žádném případě není top ...
16. 9. 2009 19:48
Re: bič na škodovku
to je uplne jedno jestli je to oktavka ci fabie. ten rozdil se pak samozrejme tahne vsemi radami. takze napr. fabia 1,4 eleg. CZ: 334900 CZK, DE:406224. U ceed plati, ze pokud se s nim meli chytit museli to korejci udelat jedine cenou (resp. cena/prosotr), kuli nicemu jinymu by si to lidi nekoupili.
16. 9. 2009 20:02
Re: bič na škodovku
Tak jsem se podival do ceniku a jsem sam sam prakvapenej. srovnatelna vybava: Fabie Elegance 1,4 334900 czk a ceed comfort plus 1,4 394980 czk. Tech 60000 czk rozdilu jsou docela velky prachy. Co je teda na ceedu tak skvele levnyho nevim. Je vetsi a ke drazsi auta jezdej podobne.
Avatar - Katikakus
16. 9. 2009 20:35
Re: bič na škodovku
Srovantelna, jako srovatelna. Dohod si do Fabie veci, ktere ji chybi proti Ceed Comfort Plus a budes koukat:
Hlavove airbagy - 7000
ESP - 12000
Ovladani radia na volantu - 3000
Alarm - 5000
Nepocitam 16palcova kola, nejsou uplne nevyhnutna.
A z 60000 je 30000 s vyrazne horsim motorem. Abys mel srovantelne vykonny motor, musel bys kupovat Fabiu s 1.6kou a to uz je rozdil jenom cca 5000 Kc, za auto ktere je o tridu mensi.
16. 9. 2009 21:03
Re: bič na škodovku
no podle mne odchazis dost od tematu, ale budiz. muzes mi rict, proc by mensi a lehci fabie mela mit silnejsi motor nez ceed? ty 1,4 maj skoro stejne parametry. navice ceedu chybi jine veci co zas fabie ma - napr tempomat. Ale v zasade jde o o to - ze ceed neni tak levny jak se tady vsichni tvari. Protoze stenou sluzbu udela fabie ci fabie kombi (ci jine male kombi) za min penez, nebo se za tech 400 kilo daj sehnat uz renomovanejsi a propracovanejsi auta stejne tridy s nespornymi prednostmi( asi s trochu horsi vybavou). Takze ja moc duvodu pro koupi ceed nevidim - krome oblbnuti davu zakldani cenou od 290 tis za holatko.
Avatar - Katikakus
17. 9. 2009 06:48
Re: bič na škodovku
Ja odchazim od tematu? Mas v tom trochu zmatek. Ty jsi zacal srovnavat ceny. Navic u vozu, ktere jsou z uplne jinych trid, co nevdava smysl. A napsat, ze Fabia udela stejnou sluzbu jako auto z nizsi stredni, at jde o Ceed, Megane, nebo Octvaku...
Proc se teda vlastne vyrabi tyhle auta, kdyz je vsechny v pohode zastoupi ta tavoje Fabia? Proc se delaji offroady, proc se delaji luxusni limuziny, kdyz tady mame naprosto univerzalni Fabii, ktera za mensi penize udela stejnou sluzbu? 8-s
17. 9. 2009 10:42
Re: bič na škodovku
no s tebou je teda zabava. cist a psat te uz naucili, ale chapat text jeste jaksi ne, co? Procti si prosim cele vlakno, koukni co jsi sam napsal a na co a jak jsem reagoval. Zamysli se.... a mozna pochopis. :-)
Avatar - Katikakus
17. 9. 2009 13:56
Re: bič na škodovku
Od tebe to sedi. Mozna bys to mel udelat ty.
Avatar - Katikakus
16. 9. 2009 19:21
Re: bič na škodovku
Zapominas na naprosto odlisne vybavy u nas a v zahranici. To, ze se to jmenuje elegance tady i venku jeste neznamena, ze to ma stejne prvky vybavy. Takove holobyty, co prodavaji tady by venku totiz nikdo nekoupil.
16. 9. 2009 19:51
Re: bič na škodovku
nezapominam. ja ti tu nedelam cenovou analyzu. ja jen reagoval na to otrepany breceni jaky jsme chudaci ze nas skodovka dere vysima cenama nez v cizine. v nejhorsim pripade jsou si ty ceny podobny, ale spis jsou v cr nizsi. :yes:
16. 9. 2009 18:32
Re: bič na škodovku
No a neříká se to u všech značek při uvedení nového modelu,či při facelitu?To samé platí pro různé komponenty,namátkou haldex,vždy je dokonalý,ale při nové generaci už ta stará nebyla.Minimálně tebou uváděný Getz zdatně zde konkuroval Fábii a udělal značce dobré jméno.
Příští rok při facelitu Fábie si vyslechneme také,že bude lepší a není důvod to odsuzovat,je to koneckonců úkol automobilek neustále zlepšovat a vyslyšet výtky majitelů a odborné veřejnosti.
16. 9. 2009 18:40
Re: bič na škodovku
Tezko muzes soudit, kdyz Korejce nesedlas... ja mam Cerato, da se rici predchudce Ceedu a muj otec vlastni Ceeda (dale pouziva sluzebni Octavku 1.6FSI a ja obcas Roomstera 1.4TDI a Fabii 1.2HTP).Resume je takove - CEED je proti Ceratu jako nebe a dudy, stabilni, komunikativni, s vybornym 1.4 motorem, obrovsky krok v kvalite materialu a slicovani.Takze opravdu Cerato byl ten stary "horsi" predchudce - byt je deli pouze 3 roky.Soucasny Ceed prosel faceliftem pouze proto, aby vylepsil jiz tak dobre vlastnosti v pomeru cena/vykon.A ke konkurenci - Octavka neni zadny extra model, jasne, interier pusobi hodnotnejsim dojmem, ma vetsi kufr - coz je zpusobeno predevsim karoserii ;-) ale krom techto dvou vlastnosti neshledavam nic vyrazne lepsiho proti ceedu (mozna jeste pocit z rizeni).A jinak z logiky veci by mel kazdy nastupce prinest neco "lepsiho" - ne tak ovsem u Skodovky - konkretne FII neprinesla krom hrozneho designu vubec nic... zadne lepsi motory, zadne zlepseni u podvozku, proste nic - jo, mozna 2x ABG navic.A znova omyl... Skodovka je predrazena a je to o to horsi, ze sveho casu byla v nasi zemi drazsi, nez u zapadnich "vyspelych" civilizaci ;-) .Jediny duvod velkych prodeju je aktivni pristup Skody vuci fleetovym manazerum.Zbytek tvori slabsi trida kupujicich ze zapadu a potom skupina svorcovych cechacku kupujicich Fabie v zakladu s HTPcky a nesmim zapomenou na fajsmekry s 1.6MPI v Octe a elitare s 1.4, to uz je do nebe volajici 8-s
16. 9. 2009 18:58
Re: bič na škodovku
to je tady nějaká nemoc, že si každý majitel korejce musí dokazovat jakou udělal koupi?
16. 9. 2009 19:05
Re: bič na škodovku
proč nemoc? jen se tady pár lidí shodlo na tom, že poměrem ceny a hodnoty strčej korejci ostatní automobilky do kapsy ... je to sice známá věc ... ale proč si ji nepřipomenout? já osobně bych si třeba rád koupil škodovku, ale když prostě nevyráběj dobrý auta-za dobrý ceny a hrajou si na něco, co nejsou ... jako ostatně celej slavnej koncern ...
16. 9. 2009 19:11
Re: bič na škodovku
já jsem o korejci také přemejšlel. Skončil jsem na sestavení výbavy, protože u auta nižší střední a výše nechci slyšet, že něco není možné a podobně. To jsem schopen tolerovat u auto do velikosti Fabie. Ono je to vždy něco za něco.
16. 9. 2009 19:16
Re: bič na škodovku
já už řeším jenom jedno-jestli kia nebo hyudai .. ty úrovně výbavy mi zcela vyhovujou ... jakýkoli příplatky považuje za neskutečnou zlodějnu, v tom jsou v koncernu mistři ... ale na to já jim zvysoka ...
16. 9. 2009 19:41
Re: bič na škodovku
tady nejde o příplatek, ale o to že něco není možné, ale pokud Ti to tak vyhovuje? Až budou mít v nabídce slušnej turbobenzín tak se tam zase zajdu možná podívat.
16. 9. 2009 21:57
Re: bič na škodovku
Čo na tom turbobenzíne vidíš? Zrovna tento trend v motoroch mi nepríde ako niečo nejak zvlášť pozitívne vzhľadom k užívateľovi. Jasne, vysoký výkon z malého objemu, lepší priebeh krútiaceho momentu - ale pri využívaní možností motora je spotreba už dosť podobná objemovo väčším pohonným ednotkám bez turba. Plus zatiaľ nie je veľmi overená skutočná životnosť týchto nadupaných motorčekov a taktiež poruchovosť môže byť vyššia. Aké pozitíva prevážia tieto moje odhady či dohady?
Čo sa týka tej výbavy, napríklad u Japoncov ťa kvôli hmlovkám dokážu prehovárať na vyššiu výbavu...
16. 9. 2009 22:35
Re: bič na škodovku
s turbínama jezdím od 2003, žádný problém jsem nikdy neřešil, motory měli najeto přes 200 000km. Možná má na to vliv i stoupající hmotnost aut, emise, ale mě přijde většina atm. motorů do 3500ot/m úplně tupá. Pamatuji doby kdy 100 koňové auto byl pomalu sporťák, dneska to je základ, aby ten motor s autem vůbec pohnul.
17. 9. 2009 09:16
Re: bič na škodovku
S tým sa nedá nesúhlasiť. Iba si myslím, že ak benzínové turbo, tak to bude maloobjemový motorček, a to je trochu iná káva ako klasické staršie turbá.
17. 9. 2009 12:43
Re: bič na škodovku
Já si myslím, že od takových motorů nikdo neočekává nájezd 400-500 000km. Pokud si někdo koupí malej motor, byť s turbem a nejezdí 50 000km za rok tak by seměl nad sebou zamyslet. Na takové nájezdy jsou jiné motory.
17. 9. 2009 17:13
Re: bič na škodovku
Tak tu by som si celkom istý nebol. Od auta ako je napríklad Grand Scenic ťažko budeš očakávať malé nájazdy, nie je to práve auto do mesta a turbo 1.4 je aj tak v ponuke.
17. 9. 2009 20:21
Re: bič na škodovku
Právě o tomhle motoru ve Scenicu uvažuji jako o dalším autě. Beru to jako rodinný auto s nájezdem 20 000km/rok. Tak si myslím, že na nějakých 6-7 let než to vyměním by to mělo být v pohodě. Jinak si myslím, že Scenicu by slušela více nějaká obdoba 1,8TSI. Jinak pokud u auta uvažuješ o nájezdu nad 30 000km/rok tak jednoznačně nafta.
18. 9. 2009 06:53
Re: bič na škodovku
Vzhľadom na malé rozdiely v cenách medzi benzínom a naftou sa mi nafta oplatí aj keď budú nájazdy podstatne menšie. Teda ak beriem do úvahy 1,5 dCi/78kW. Oturbovanú 1.4 má známy v Megane, celkovo spokojnosť, ale z praktickej spotreby je rozčarovaný. Predtým mal Xsaru 1.8, s tou jazdil za 8-8,5 litra, Megane mu ťahá ešte o pol litra viac. Scenic s týmto motorom môže kľudne jazdiť za 9-10 litrov, čo je voči 5-6 v podaní malého nafťáka už priepastný rozdiel. Tá 1.8 s turbom by sa k charakteru auta hodila podstatne viac, že "objem ničím nenahradíš" platí zrejme všeobecne.
18. 9. 2009 10:30
Re: bič na škodovku
ono to turbo hrozně svádí tomu šlapat tomu na krk, já když jsem začal jezdit s Octávkou 1,8T tak jsem jezdil za 10-12. Když jsem si zvykl tak jsem jezdil 8-9. U nafty jednoznačně 1,9dci. Nyní mám 1,9dci 88kw a na Scenika je to akorát.
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2009 23:39
Re: bič na škodovku
I koncern s jejich 1.8T 110kW ukázal, že turbo není překážka ke spolehlivosti. Tou překážkou je vždy "jen" neschopnost konstruktérů ;-)
17. 9. 2009 07:27
Re: bič na škodovku
Milý Pavkine, vubec to neni o obhajobe... v te dobe co jsem kupoval Cerato jsem mel cistych 400, chtel jsem auto s klimou a vybavou v urovni te doby.Jedine moje pozadavky... a Korejce jsem zvolil proto, jelikoz konkurence nabizela standardne vozy s mymi pozadavky o 80 a vic tisic draz.Nestydim se za to, ze jsem chtel za svych 400t co nejvic v pomeru cena/vykon/uzitna hodnota.Proste jsem se zachoval tak, jak by se mel chovat kazdy, kdo si vazi svych penez - tj. hledat optimum v dane cenove kategorii.Nepotreboval jsem si nic dokazovat holou Octavkou s 1.4, nebo 1.6, ze jsem v hodne velkych uvozovkach "prachac" tim, ze si mohu dovolit predrazenou konkurenci, ktera samozrejme jezdi na kazdem rohu.A co se tyka vybavy... Kazdy nepotrebuje nejmodernejsi vydobytky doby, me napr. bohate staci klimatizace a slusny atmosfericky motor - tim koncim, nic vic nepotrebuji (hehe, kazdopadne v soucasne dobe uvazuji o nafte a svete div se, bude to ta korejska, neb se vyborne osvedcila - a Venga je muj obrovsky favorit) - a turbobenzin u Korejcu je otazkou casu, myslim, ze uz se tu o tom nekdo zminoval, staci pockat do r.2011.
17. 9. 2009 12:36
Re: bič na škodovku
Já netvrdím, že korejec je špatná volba a už vůbec ne, aby se člověk za něj styděl. Také nevyužívám auto k tomu abych si něco dokazoval. Já jsem o Ceedu vážně uvažoval, ale když jsem doplnil výbavu podle svých představ tak už začal cenově dotahovat Megana a Focuse. Navíc některé prvky výbavy nešli objednat vůbec, nebo v nelogických kombinacích. V tomto mají ev. automobilky navrch, byť si to nechají královsky zaplatit. Nakonec to vyřešil Scenic II. Sehnal jsem referenčku za 2/3 cenu se zárukou tak jsem to riskl. Zatím bez problémů.
17. 9. 2009 13:25
Re: bič na škodovku
Jj, po teto strance rozumim... nekdo to tu precizne popsal, proc to ma Kia tak jak to s vybavami ma ;) Jj Scenic je velice prakticke auto... opravdu se mi libi ten novy, zvazoval bych ho, ale jsem momentalne sam a bez rodiny, tak zvazuji neco maleho a zbytek penez zainvestuji do domu ;)
17. 9. 2009 14:42
Re: bič na škodovku
Já mám dva prcky, a když pozoruji jak příbývají věci tak další auto bude muset být multivan nebo vito.
17. 9. 2009 17:17
Re: bič na škodovku
Ja som sa zahľadel na Viano, vo fórach som našiel množstvo pozitívnych aj vyložene negatívnych hodnotení, takže neviem. Ale to samé sa píše aj na adresu Multivanu. Ešte je tu Grand Voyager, ale to je iná šálka kávy, rád by som vystačil so štvorvalcovou naftou do 2,5 litra. Možno nakoniec bude aj tak Grand Scenic, aby mi ostalo aj na vymenu druheho auta v rodine... ;-)
17. 9. 2009 20:27
Re: bič na škodovku
Ono si asi nevybereš, kamarád měl Grand Voyager a byl zněj zralej na provaz. Když mě se Grand Scenic nelíbí. Mě to přijde jak kdyby u něj přidali kus zadku, který tam nepatří. I když u nového Scenica už to není tak špatné jak u minulé generace.
18. 9. 2009 19:44
Re: bič na škodovku
Práveže nový Grand vyzerá vynikajúco, o ňom píšem. Naopak, práve krátky vyzerá v novej generácii ako s useknutým zadkom. Scenic II je krátky pekný, dlhý už nie, ale je praktický. Ale jazdené auto už nechcem, pokiaľ k tomu vyslovene nebudem okolnosťami donútený.
Auto ako Grand Voyager, Viano alebo Rodius by mi vyhovovali, ale okrem vysokej ceny treba počítať aj s vyššími nákladmi na prevádzku, predsa len sú to dvojtonové potvory s väčšími motormi a aj ND na ne sú drahšie.
Takže našou rodinnou voľbou asi bude 7-miestny Grand s 1.5 dCi, ale ak sa zadarí, a prachy navrch sa nájdu, tak pôjdem o výbavu vyššie do 2.0 dCi. Ten už má výkon 160 koní a spotreba vraj do 6,5 litra je viac ako primeraná.
18. 9. 2009 06:54
Re: bič na škodovku
A aký motor v tom máš?
18. 9. 2009 10:36
Re: bič na škodovku
Nyní mám 1,9dci 88kw. Na pohodový ježdění paráda. Další bych chtěl tak kolem 100kw. Mohla by být lépe odstupňovaná převodovka. Při 150 točí na šestku 3000ot. Bavor má při té samé rychlosti 2500ot a Golf kolem 2600ot. Motor na to výkon má a mohla by být lepší spotřeba.
18. 9. 2009 13:26
Re: bič na škodovku
Ja jazdím s 1.5dCi/60kW. na bežné jazdenie mimo diaľnice je to fajn, je dosť živý a do tých 90-100km/h zrýchľuje ochotne. Na diaľnici je to slabšie, netrápim ho nad 100-110 km/h, je to zbytočné, na pár km/h už neúmerne rastie spotreba, predsa len koníky chýbajú a čelná plocha auta je veľká.
Ďalšie auto bude asi Grand Expression s 1.5dCi/78 kw. Síce sa mi čím ďalej viac páči Viano, ale vyjde viac ako o 1/3 drahšie, takže z toho asi vzíde.
18. 9. 2009 15:15
Re: bič na škodovku
před vyší spotřebou 1,5dci při větším zatížení nebo ve vyší rychlosti mě varovali v Ranaultu když jsem kupoval Scenica. V té době jsem ještě hodně jezdil a hlavně po dálnici. Nakonec právě proto padla volba na 1,9dci. Mohl jsem mít za stejné peníze 1,9dci 96kw, ale barvu vybírala manželka. V té barvě co chtěla byla "pouze" 88kw, takže pro klid doma mám 88kw. Ale jinak spokojenost. Akorát co neustále měním jsou tyčky na řízení, ty nepřežíjí 30 000km.
18. 9. 2009 19:35
Re: bič na škodovku
tak rozhodne najlepším dieslom z produkcie Renaultu je 2.0 dCi. Mám ho odskúšaného a je to od 1.5 a 1.9 úplne iný motor, celkom iný zvuk, celkom iný ťah aj celkovo správanie. Je trochu cítiť väčšiu váhu na prednej náprave, ale voči menším bratom ide famózne. je navyše menej citlivý na kvalitu paliva ako ostatné dCi a tiež maximálne bezprobémový. Z 10 porúch dieslov Renault v servise je dvojliter možno jeden. Ale je aj patrične mastnejší, vo výbave Expression ho neponúkajú a o jednu vyššie je od 1.5 dCi drahší o plných 3000,-Eur. Ale vraj sa to olatí, tak neviem, tri tisícky sú viac ako dosť.
18. 9. 2009 19:36
Re: bič na škodovku
..inak keďže po diaľnici jazdím minimálne, dlhodobý priemer mám 5,3 litra, takže so spotrebou maximálna spokojnosť...
16. 9. 2009 19:24
Rio Grande s duší
Ještě pár ad článek: Aby nedošlo k omylu, Rio se chabě ujalo v ČR, ale globálně patří do tria nejprodávanějších modelů Kie (1-8/09 108.769 ks)(první Cerato/Forte 180.184). Je otázka, jestli má Venga nahrazovat zrovna Rio, spíš jde o rozšíření portfolia v malých segmentech - plánovité ucpávání každé škvíry, která může eventuálně přinést zisk.

Jsem už prakticky přesvědčený, že Venga nezůstane omezená jen na Evropu. Takhle chytrý lidový skoromultivan Kia téměř jistě vyzkouší v Asii, zejména na vděčném čínském trhu. Daří se jí tam teď převelice. Btw jsme nedávno viděli přestavbu Soulu pro vozíčkáře a Venga, zvlášť s "hydraulickou rukou", by se na něco takového zřejmě náramně hodila.

Rio vs. Soul a tupý podvozek. Jednak podvozek Soulu není tupý, i když rozumím, kam pan redaktor míří. Naopak, je to pěkně agilní mechanismus, zvlášť srovnávací testy s jeho skutečnými rivaly - Nissanem Cube a Toyotou U.Cruiserem přinesly až nečekané uznání. Člověk si ovšem musí zvyknout na pocit, že velí z umpiru splašenému malotraktoru. ;-) Venga by měla mít jinou charakteristiku, platforma sdílená s i20 a Soulem je výrazně přepracovaná (viz popis v článku) - a nejnápadnější je její natažený rozvor - 2.615 překonává paradoxně rozvor Matrixu (2.600), který ale jezdí na platformě staré váhavé Elantry. Bude jistě zajímavé podívat se ve srovnání s multilinkem cee'du/i30 (2.650), co dokázali konstruktéři Kie vyčarovat z prakticky stejně dlouhého jednoduše složeného "levného" podvozku.
Rozbalit vlákno
1
16. 9. 2009 19:32
Re: Rio Grande s duší
A hele, tady jsi. Kotas ma dotaz o neco nize. Nevis o tom neco nahodou?
16. 9. 2009 19:27
Je tu Patrik? Help.
Kde je ta bezedna studnice informaci? Mam dotaz. Na te zlate Venze, (boha ten nazev), je vzadu logo Ecodynamics, coz je nejaka ta obdoba skodovackeho greenlinu. Nicmene o Venze v teto verzi jsem nikde nenasel zadnou info. Nevis co tam je za technolgie? Je to hybrid, nebo jen klasicka trojkombinace pneu/prevody/preprogramovani?
Rozbalit vlákno
3
16. 9. 2009 21:15
Re: Je tu Patrik? Help.
Nazdar, studnice informací se jmenuje gúgl, a tohle mi odpověděl na tvou otázku: (česky) [odkaz] anebo anglicky u Kie v knihovně (press releases) - ale nic navíc tam stejně není, takže musíme vyčkat, čím konkrétně Vengu Kia vybaví, až jí nalepí visačku "EcoDynamics". Tak si možná raděj pro zábavu pusť nějaké video z About Kia - Multimedia Library - Highlights nebo Models - je tam např procházka interiérem Vengy: [odkaz] Tak zatím :yes:
17. 9. 2009 00:51
Re: Je tu Patrik? Help.
No jo. Guuuugl selhal, tak jsem se obratil na tebe. Primo ve zdrojich automobilky se totiz pise, ze se znackou Ecodynamics budou v Nemecku 3 auta - Ceed, Sorento a ten LPG hybrid. O Venze neni nikde ani pismenko. Proto mne to prekvapilo. Oni chrli novinky takovym zpusobem, ze ani nevedi kolik jich tam vlastne maji. Kazdopadne dik za typy.
17. 9. 2009 03:09
Re: Je tu Patrik? Help.
Máš recht, je to ranec. Ale postupně se to vyjasní, nebude to dlouho trvat. Myslím, že nám tu "podznačku" EcoDynamics ještě na veletrhu dost podrobně rozeberou. :-)
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2009 22:50
Kia - vyzyvatelka
Předně bych chtěl uznat, že Venga je velmi povedená. Design se velmi povedl a co si budeme povídat, právě ten prodává. Interiér vzhledově žádná sláva. Ergonomie bude podle mě trochu na štíru a středový panel je podle mě jednoznačně :no: . Nicméně prostorově to bude naopak :yes: a to je to, co člověk potřebuje ke spokojenému soužití.
Celkově vzato ovšem Kia/Hyundai nemá na Škodu co se dotaženosti a techniky týká. Teď nemluvím o Venze, ale o značkách obecně. Octavia je citelně lepší vůz nnež Cédéčko, bohužel i citelně dražší.
Fabia je etapa sama o sobě. Je to takový pomník VW diktátu. Co si budeme povídat, Škoda by jistě dokázala postavit mnohem lepší Fabii, jenže rozkaz zněl jasně ;-)
Nicméně pokud se budu dívat na to, co mi daná automobilka nabídne za mých těžce vydělaných XY Káčé, pak to Škoda projíždí na plné čáře. Osobně si totiž mmj. myslím, že je velmi drahé postavit celou nabídku a tím i výrobní linky a veškerou logistiku s tím, že si můžu zaškrtávat příplatkovou výbavu z knihy tlusté jak bible. Korejci na to kašlou a staví nabídku do 3 nabídek s jasným ber - neber. Tím je podle mě i výroba celkově mnohem levnější. Ono to je samé plus, ale jen do té doby, dokud nějakej šikmookej idiot nevymyslí, že mlhovky jsou jen u nejvyšší výbavy (to snad nemají na východě mlhy nebo aspoň hmly???)...
U Kie to celkem vzato zvládají a základní verze i u Cédéčka se základní motorizací je důstojnou nabídkou. A to je zásadní rozdíl od Škody. Tam stále platí základní Fábie = holobyt, základní Octavie = vymalovaný holobyt. Což by až tak nevadilo, kdyby byla alespoň použitelná základní motorizace. Jenže to není.
Takže závěrem - Škoda sice dělá lepší vozy, jenže Kia/Hyundai nabídne zákazníkovi za jeho love více. Já osobně, ač mám Škodu (ne Fabii2) rád, tak bych jednoznačně šel do Kie. A není to pouze tom, na co člověk má, a na co ne. Už to tu někdo psal - investice do auta je ta nejhorší investice. Když vám někdo nabídne jet z Brna do Paříže za stejnou porci peněz Karosou a nebo Neoplanem, pak jen blázen vleze do Karosy. Pokud tedy nebude řidič neoplanu na plech :-)
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2009 23:13
VENCA
Auto, to je téma především o kráse. Tedy... mělo by být. Jak to tak ovšem sleduju přes frankfurtský brejle, počítám, že do tří let by se moh´ někdo pokusit prodávat klíďo třeba i krabici od bot jako mikro MPV... kupci by se už našli. Zejména, pokud by ta krabice měla osmiletou záruku za jakost.

P.S. Už aby vyjel UP od VW a nadefinoval Evropě estetiku příštího desetiletí v malých vozech.

P.P.S. A ještě něco - božský Roomster...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2009 23:19
Re: VENCA
Souhlasím. Venga je opravdu krásné auto, pěkně vyvážené, dotažené, že >:-[] ? Linie promyšlené, proporce zn. ideál. Škoda (resp. koncern) by se měla jít učit, aby nevznkaly další paskvily typu fabia2 :-!
17. 9. 2009 07:57
Re: VENCA
Plkáš Čendo...Zrovna na krásu má každý jiná měřítka a ty ani tvůj zaměstnavatel je neurčuje.To co určuje tvůj charakter není auto - ale místo ve kterém žiješ - dům, byt.Tebe odhaduji na panelákový typ ;-) A božský Roomster - to je takový ten pomyslný hraniční kámen mezi noční můrou a akceptovatelnou příšerností.Je to asi tak, jako když si někdo vybírá mezi Čínským naháčem a Šarpejem.A krabice od bot - ty už na trhu máme, třeba takový rodinný Caddy (zní to celkem fajn vybavuji si - kedyfemily).
A Roomster si NIKDO soudný nemůže vybírat na základě povedeného designu, takový člověk si totiž do bytu/domu koupí napodobeninu křišťálového lustru namísto svítidla od RUGGIUa :-!
17. 9. 2009 08:08
Re: VENCA
Nojo, taky mi přijde design Vengy nakonec trochu bez chuti a zápachu, už jsem to psal jinde. Místo provokace přišla unifikace do evropského mundúru - trochu Napoleona, trochu Bismarcka. Hladké, pružné, bezešvé a bez sexu jako Helča Vondráčková. Dobré, ale z davu netrčící.

Na druhé straně si zrovna v tomhle prckovitém segmentu na první otevření očí vzpomenu ze spotřebního designu snad jedině na P206 - 207, a na druhé nadechnutí samozřejmě na milované šeredné ikony jako starého Brouka nebo Mini, takže v tom Kia nelítá sama. Jen jsem, aspoň já, čekal od famózního Schreyera něco trochu jiného.

Na třetí straně jsou na Venze (!) vyznačené některé nové stylistické prvky, které ji odlišují od americko-asijské japanofilní větve Kie - z té se naopak vařilo v rámci FL cee'du. Trochu otazník pro Kiu, co tím myslí - sjednotí to nějak, nebo se pro Evropu odkloní od "filozofie cihly" a začne koketovat s "kinetickým" designem? Paradoxně se začíná názorově jednotněji vybarvovat Hyundai, i když jeho "šlehy bičem" křížem krážem nemusí v každém vyvolávat nadšení.

UPu přeji jen dobré, ale rezervovaně čekám, až dorazí něco blízkého produkční verzi.

Roomster je rozhodně jiný, než ty ostatní holky... jestli to stačí na postavení na bednu... zrovna v jeho případě nezapomenu Škodovce, co provedla Ingenlathově konceptu..a kormutlivý interiér.

Dobrou zábavu :-) :yes:
17. 9. 2009 19:57
Re: VENCA
:-) No právě, ten Schrayer se mi tam nějak nedostává. Postrádám lehkost, na druhé straně registruji (chválím) jisté aktuální rodinné manýry, kterých tedy bylo opravdu zapotřebí. Celkově mě (ta) Venca neunáší. Tak uvidíme, jak si povede na trhu.

Sympatické je to, že Kia jako celek se velmi aktuálně vizuálně profiluje. Dokonce tak výrazně, že začíná dýchat na japonskou konkurenci.
17. 9. 2009 23:12
Re: VENCA
:yes: :-) Venga je především dítě Gregory Guillauma (šéf designu Evropa) - někde je i k mání youtube rozhovor s ním nad původním konceptem. Moje spekulace je, že Schreyer musel nechat evropskému centru Kie pořádně čuchnout, aby to nevypadalo, že protěžuje korejsko-americkou kliku (Cerato/Forte/Koup, FL Magentis, Borrego, FL Sportage a hlavně Soul). Celkově Schreyerův vliv (kromě toho "H-grillu" a pár detailů) taky moc výrazně nepociťuju, čekal jsem hodně odvážnou funkcionalistickou stylistiku, téměř architektonický minimalismus, ale asi jsem to přecenil. Otázka je, jak to uvnitř pod pokličkou opravdu chodí. Nebo jestli Mistr není ve formě, nevím. Ano, rodinné rysy se ale rýsují, krok sun... krok. Prodávat se imho bude Venga bez problémů, má i jiné předpoklady než bezkonfliktní design. Větřím taky velkou expanzi do Číny - Hyundai i Kia si tam od loňska výrazně polepšily v desítkách procent - Hyundai se teď chystá postavit v Číně už třetí fabriku a zvednout výstupní kapacitu na celkových 900 000 vozů ročně - jen pro Čínu! Původně jsem začal kdysi Korejce lehce podporovat jakožto slabší z party, budu si už muset vybrat nějakého jiného outsidera :-!
Avatar - Righ
17. 9. 2009 11:43
Re: VENCA
Abych pravdu rek, taky mi smysl "MPV" v B segmentu ponekud unika. Nakonec ale proc ne, vsak on trh ukaze, jestli tahle trida ma budoucnost, a nebo je to jenom slepa ulicka. Celkovy design tehle Kie mne nicmene rozhodne nesedi. Nerozumim predevsim tomu, proc se designer snazil udelat i z tohoto malyho crossoveru "sportak", coz vyustilo v nesmyslne se zuzujic pas oken a jejich obrovsky nepomer vuci pontonu karoserie. Uz sme si zvykli na to, ze kazdy auto musi mit z boku naznaceny tvar trojuhelniku, ale proc se to muselo uplatnit i u "MPV" je mi zahadou. Kdyby byla spodni linie oken vice v rovine, auto by vypadalo lip a urcite by slo i o praktickou vec. Aspon ze jsou ty masivni bocnice trochu odlehceny povedenym prolisem ve spodni casti dveri. Prid je pak taky mirne receno kontroverzni, tedy pokud vas nefascinuje pohled na vycenenou ondatru... Ne vazne, tyhle vykuleny predky bublinovityho tvaru, ktery v podstate neznatelne splyvaj s kabinou a vytvarej tak z auta jednu velkou kulicku jsou mi lehce proti srsti. Na zadi mi pak vadi prilis uzka cast se zednim oknem.

Celkove vzato zadny propadak, nicmene ani zadny zazrak. Pro me tak zustava nejhezcim korejskym autem Ceed pred faceliftem, kdy pusobil jak sympaticky a mily evropsky kompakt, jehoz vzhled dobre odpovida jeho mistu a ucelu v autosvete. Nad Vengu (uh...) bych stavel jak Roomstera s jeho originalnimi a nadcasovymi tvary, tak predevsim C3 Picasso, coz je muj soucasnej favorit na tomhle poli. Moderni, svezi a pritom vysostne ucelny a prakticky auto.

P.S. pro Gangrela: Ackoliv se mi libi design Roomsteru, povazuju se za soudnyho cloveka a doma mi zadna napodobenina kristalovyho lustru nesviti. At zije omezenost a radikalismus internetovych diskuzi! :-)
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 13:57
Re: VENCA
Jasně - vředoidní krabici od bot (C3 Picasso)postavíme nad uhlazenou Vengu. Nehledě na úžasnou promyšlenost C3 *, kdy dešťová voda stéká po miskách tlumičů tak, že časem začnou reznout. Tohle korejci opravdu ještě nestihli okoukat >:D
Mě se naopak ty jednolité "kuličky" líbí. Vadí boční profil? Zavítej k Fordu a jeho C-Max a ještě lépe Grand C-Max... Zadní pohled na Vengu ukazuje, že i relativně vysoký vůz nemusí vypadat jak nakopnutá koza, neboli jak Fabia.
Avatar - miromen
17. 9. 2009 15:48
Re: VENCA
Aneb kia umi a škoda čumi.
17. 9. 2009 16:32
Re: VENCA
Pro plastové onanisty je Škoda jasná volba a co teprve v kombinaci se skvostným HTP... to je teprve ta správná jííííízdááááhhh ;-) Aneb i ve Fabii si můžeš připadat jako bůh >:D
17. 9. 2009 16:45
Re: VENCA
Kde májí tu osmiletou záruku?Prozraď.GTI tobě delší záruky,než zde byly tak 3-roky zpět obvyklé,nedají spát.Proč je vlastně minimální záruční lhůta daná zákonem,podle tebe tak stát vlastně poškozuje své občany.Měl by být tedy zákon s maximální záruční lhůtou,což takhle týden?Moc?Dva dny?Moc?Den?...
Ale souhlasím Auto má být mimo jiné krásné,takže Venga :yes:
17. 9. 2009 20:08
Re: VENCA
Myslel jsem, že úpal už v tomhle počasí nehrozí ... Ale už jsem to pochopil, u tebe se o úpal nejedná, ty jsi opravdu vážně nemocný! :no:
17. 9. 2009 06:24
Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Proč Rolls-Royce, když je tady Mercedes / Proč Mercedes, když je tady Toyota / Proč Toyota, když je tady Škoda / Proč Škoda, když je tady Kia / Proč Kia, když je tady Brilliance?
Jste, jak malé děti. Ať si každy za SVÉ peníze koupí co mu vyhovuje, jen on ponese za své rozhodnutí odpovědnost.
Rozbalit vlákno
51
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 08:58
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Tohle je specialita pouze majitelů korejskejch přibližovadel.
Avatar - Righ
17. 9. 2009 11:50
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Jo jo, je to naramna legrace, jak maj nektery majitele korejskych aut neustale potrebu se vymezovat vuci Skode, kydat na ni hnuj a naopak ospravedlnovat svuj kauf. Chtej nas proste presvedcit, ze oni udelali nejlip a vsichni ostatni jsou jen tupy stado ovci, ktery jeste neproslo asijskym osvicenim a dale zustava v ohradce evropskyho bludu. Na me osobne to dela dojem, ze maj ze svyho auta poradnej mindrak a byli by moc radi, aby ten jejich klenot ostatni brali aspon tak jako proklinanou Skodu. Samozrejme cest vyjimkam, jakou je zde na diskuzi predevsim prispevatel _patrik, jehoz prispevek jsou vecny a neagresivni.
17. 9. 2009 13:46
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Je to tim, ze se tu nachazi prevaha individui, ktera s oblibou kopou do rozvijejicich se automobilek a svobodne volby - jen proto, ze si koupili tu nemeckou skodovku, ktera na zapad od nas plni pro VW stejnou funkci jako Dacia na vychode pro Renault.Akce, vyvolava reakci - to je zakon.Priklad - jiz nekolikrat jsem byl tady na auto.cz nazvan svorcakem proto, ze jsem zvolil KIU.A uplne nejvtipenjsi je to, kdyz me tak oznaci nekdo, kdo ma 3 valcovou Fabii za 230tisic :-) Takze o tom to je predevsim ;)
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 14:11
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Právě jsi potvrdil pravdivost Righova příspěvku ;-)
17. 9. 2009 14:44
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
No a ja si troufam tvrdit, ze jakozto zaprisahly ochrance te jedine spravne volby jsi majitelem minimalne jednoho z vozu s okridlenym sipem ve znaku - a to v kategorii maly vuz ;-)
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 15:37
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Zbytečně se tu shazuješ.
17. 9. 2009 16:29
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
HA - výkřik do tmy... Já zapomněl, že vetšina těch pracháčů co tu hájí barvu Skody (a v 90% případů nemají založený profil a zásadně se nechlubí svými vozy na moje.auto.cz, aby nám švorcákům náhodou nedělali další vrásky) si vozí zadek minimálně v autech za cenu rodinných domků u Prahy :-! Tak to mě mrzí, že jsem se shodil svým odhadem óóó pane velkomožný.
Avatar - Righ
17. 9. 2009 14:16
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Do svobodny volby tady kopes predevsim ty a kolega s priznacnym nickem "rohypnol". Nejste vsak zdaleka sami, kritikou na adresu Skody se to v tomhle vlakne - ackoliv je o Kie - jenom hemzi, doporucuju ti si ho znova projit. To, ze jsou na vas - majitele Korejcu - vsichni nastvany a do vasich uzasnych vozu umi akorat kopat je mozna tak tvoje paranoidni predstava. Realita je takova, ze prave mistni korejsti nadsenci (spolu s italskou squadrou) kolem sebe porad mavaj pestickama. Samozrejme je tu spousta lidi, kteri pred Koreou uprednostuji zapadoevropskou produkci a maj proto spoustu dobrych duvodu. Nekteri (to bych rad zduraznil, nejde urcite o vsechny) majitele levnych korejskych aut proste nemuzou za nic na svete pochopit, proc si nekdo priplati i desitky procent ceny a misto korejce koupi cesky nebo nemecky vuz. Videno jejich cenove omezenym pohledem za tim musi stat nejaky iracionalni pohnutky typu nacionalismu, stadovityho chvani, vymytych mozku nebo proste demence. Mozna proto je pak nekdo muze nazvat svorcaky. Mimochodem on te tady nekdy nazval majitel Fabie HTP svorcakem? Kdy, ktery?

P.S.: Trhy na kterych pusobi Skoda a Dacie se temer kompletne kryji a jejich pozice na nich si neni ani v nejmensim podobna, coz pro tyhle dve automobilky plati i ve vsech ostatnich aspektech.
17. 9. 2009 14:39
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Nebudu se s tebou dohadovat ;-) Mimochodem cely tvuj text je o kopani do "nasich uzasnych korejskych svorc vozu" (a vlastne i italskych) :-! Jinak k priplatkum k elite zapadoevropske... pokud si nekdo koupi maly vuz se stejnou vybavou a cenou namisto vozu nizsi stredni (a jiz take vime ze se v dnesni dobe nejedna pouze o vozy Korejske, ze?) tak to neni o priplatku za neco lepsiho, ale prave o te demenci, stadovosti a prezitych bludech.Priplatek za znacku beru v potaz pouze tehdy, kdyz nekdo kupuje nizsi stredni a nemusi se ohlizet na finance.Svorcakem jsem byl nazvan pred jistou dobou... prave v jedne z podobnych flame diskusich, kde se jednalo o Korejsky vuz a v tu ranu se vyrojilo opet mnoho diskuteru, kteri potrebovali ukazat jak moc jsou Korejci spatni.Ale chran buh, kdyz jim vytknes realitu o obstaroznich motorech a prisernem designu, ze?
Majitel HTP, toho casu muj kolega, ted jiz zaplatpanbuh byvaly - taky elitar :yes:
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 17:37
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Chápeš mě velmi velmi špatně a neřekl bych, že píši až tak nepochopitelně. Já jsem nikde neodsuzoval ty, co si koupí Škodu. Mimochodem nejsem majitelem Korejce. Moje myšlenka je postavená tak, že za danou sumu peněz nabídne Kia mnohem více reálně využitelné hodnoty (pomíjím tedy prestiž apod.). A to je podle mě objektivní věc. Když chce někdo utopit v káře zbytečně 100 hadrů navíc, prosím. Jeho volba. Já naopak Škodu mám rád. Ale její cenová politika je na mašli. Jediná slušná nabídka do 400 000 je Yeti s 1.2TSi - a ta ke všemu reálně není dostupná. Octavia ve "vymalovaném holobytu" s použitelnou motorizací 430 000 (ceníkově), v použitelné výbavě 485 000. A to je auto kategorie Cédéčka!!! I když vezmu v potaz smlouvání u prodejce, pak mi z toho rozumná nabídka nevychází. Když slušný Mégane stojí kolem 300 000 a Cédéčko to samé! V čem je Octavia o tolik lepší? Reálné hodnoty jsou prostě mimo. Když si někdo chce koupit o 1/4 dražší vůz, prosím. U Fabie je to ještě horší, protože tam prakticky slušná motorizace není a diktát fuhrera VW je na ní víc než patrný. Růmstr dojíždí na sdílení dílů s Fabií2. Škoda vozy umí, Yeti i Superb to jen dokazují. Bohužel, diktát z nich dělá často ta trochu polovozy.
17. 9. 2009 19:56
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Ako tak pozerám, jediní dvaja, čo tu okolo seba mlátia pästičkami si ty a arfan. A obaja bez príčiny. ;-\
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 11:17
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
To, co píšete, je naprostá pitomost. Ono totiž R-R ve srovnání s M-B nabízí za více peněz více muziky. To stejné platí i pro srovnání M-B a Toyoty a do jisté míry i Toyoty a Škody (tam záleŽí na modelu...). Jenže Škoda v malých (mini, malé, nižší střední) segmentech nenabízí za více peněz více muziky, ale naopak za více peněz méně muziky. Takže tohle přirovnání je mimo :no:
Navíc srovnávat Kiu s Brilliance může jen neználek. Kia nabízí plnohodnotné evropské standardy od bezpečnosti, přes vzhled a komfort až po záruky.
Mimochodem už se těším na nějakého joudu, co napíše, že máme kupovat evropská auta a evropský průmysl >:D Co je tedy více české auto - Octavia vyrobená v Číně nebo tenhle korejec vyrobený u nás v ČR ;-) ?
17. 9. 2009 11:45
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
1. ceny skodovky jsou zrejme jine nez si myslis - viz vyse.
2. Octavia v cine je cinsky vyrobek ceske znacky pro cinsky trh. korejec z cech to same obracene. Jen je treba si uvedomit ze zisky korejcu konci v koreji, at vyrabi kdekoli.
3.myslim ze si mame kupovat auta pro ktere je duvod si je koupit. U korejcu mi ten duvod chybi. Podle me se pomalu stavaj obeti cenove valky, kterou vyvolali.
17. 9. 2009 13:36
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
K bodu 3.
Mam par duvodu koupit si Korejce... 1.Nekradou se, 2.Nabizeji vyborny pomer mezi cenou/vykonem/uzitnou hodnotou, 3.Nabizi moderni motory, 4. maji nadstandardni bezpecnostni vybavy, 5. v soucasne dobe maji i povedene designy.A pokud se zamyslim dale, tak jiste par dalsich duvodu najdu ;-) Vsech techto 5. bodu prevedu na Skodu a hned mam jasno, ktere auto si nekoupim :-! Muj nazor je, ze pokud si vybiras ve vozech kolem 300tisic, tak jsi porad jen ubohy "svorcak" (podle vyjadreni nekterych zdejsich - cyhtrych), at jezdis v Korejci, nebo Fabii za cenu o tridu vetsiho vozu.Tohle je realita... a potom se to da svest taky na patriotismus, pomoc ceske ekonomice (to je ten nejlepsi JOKE, ktery jsem si tu uz nekolikrat precetl >:D ) a best of je levny servis, kvalitni motory a nejoblibenejsi plastyyyyy 8-s :yes:
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 13:49
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Znám mnoho důvodů pro koupi Škody:
1. je dražší než Kia (ukážu, že na to mám :-) )
2. je to tradiční česká značka
3. když ti ji ukradnou, není problém si někde nechat ukrást stejnou >:D
4. nabízí ověřené HTP nebo MPI motorizace a TDI-PD to jistí :-) - ověřená kvalita
5. servisovat to neumí ani v autorizovaných servisech
6. kufr je da best, lidé se tam vždycky nějak namačkají, ale kufry a plata vajec zdlachmat nejdou >:-[]
7. Co nemá měkčené plasy, není auto. Fabia v základu je sice nemá, ale to nikdo nepozná - takže PSSST!
17. 9. 2009 14:21
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Parada >:D lepe bych to nenapsal :yes:
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2009 17:56
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
asi tak >:D >:D
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 13:40
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Ceny Škody nejsou jinde než si myslím. Bohužel. Pokud vezmu auto do 400 tisíc Káčé, pak ve všech případech vždy nakoupím lépe u Kie (nebo Renaultu, ale to je kapitola zcela jiná). Škoda dojíždí v prvé řadě na chabé základní motorizace. Kdyby byla jako základ Fabia/Růmstr 1.2TSi a Octavia 1.4TSi, pak se není o čem bavit. Jenže příplatek za tyto motorizace je drastický a nebo pro jistotu daný motor v nabídce není. Cédéčko se základem 1.4 je pohodový vůz. Fabia 1.2 je z nouze ctnost, a to stojí podobně vybavená podobné peníze... Venga bude nesrovnatelně lepší nabídka než Fabia. LEPŠÍ, nikoliv jen levnější.
Takže Venga v u nas je pak ČESKÝ vyrobek korejské značky pro český(evropský) trh. Takže proč si nekoupit český výrobek???
Baťovky jsou taky české boty, jenže ouha - podrážky made in italy... ETA made in China...
Co je to zisk? Zisk stejně zůstává automobilce, nikoliv státu. Zisk Škody zůstává pro změnu v Golfsburgu >:D . Co je podstatné, že dodavatelé jsou od nás. A ti snad také vytváří zisk, který ovšem zůstává u nás, nebo snad ne???
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 14:09
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Kde bereš pocit, že Škoda " dojíždí " ?
V Evropě prodává víc než Kia a vyrábí přes 600tis. aut ročně.
Ty bys chtěl turbomotory už v základu ?
To někdo má ?
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 14:52
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Už jsem tu někde psal, že prodeje nejsou měřítkem povedenosti a propracovanosti modelu, ale uměním marketérů. A to Škoda zvládá báječně. Kolik aut asi tak vyrobí Kia za rok? Jenom v Žilině vyrobili přes 200 tisíc kusů... A to tam jsou JEN 3 modelové řady. A navíc jak dlouho tam jsou?
Kde beru pocit, že Škoda dojíždí? No ono by těch vozů mohlo být třeba i 700tis./rok, že?
Turbobenziny v základu běžné nejsou, to souhlas. Jenže co běžné je, je slušná atmosféra v základu. To koncern nemá. Proto bych do základu klidně šoupl turbobenziny. Ty totiž povedené jsou. Na rozdíl od MPi, HTP, TDi-PD či 1.6FSi...
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 15:34
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
A co je teda měřítkem povedenosti a propracovanosti modelu ? Ty ?
17. 9. 2009 16:01
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Tak to shrňme.Škoda vyrábí přes 600tis.aut,Kia přes 1,4mil.aut.Takže celosvětově (nač se omezovat na naše Horní a Dolní) má Kia povedenější a propracovanější modely.
Ano můžeš brát jen naši domácí Evropu,pak vem i jejich domácí Asii a nebo zcela nezávislý trh,přitom vyspělý a náročný,třeba USA a výsledek je jasný.To jsi chtěl říci?
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 16:10
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Tady neřešíme prodej Ceedů na Floridě, zkus znova přečíst vlákno.
17. 9. 2009 16:23
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Ty by sis měl zjistit, kde všude se Cedník prodává ;-)
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 16:38
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Mně to je jedno.
17. 9. 2009 18:01
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Tak se účastni diskuse, kde máš co říct, plkat umí každý... :no:
17. 9. 2009 16:25
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
No v prvním příspěvku byl srovnáván Rolls s Mercedesem a tak dál.
Reaguji na to,že prodejnost je,asi dle tebe,měřítkem povedenosti a propracovanosti modelů.Klidně tedy může být,ale ne tak,že budeš stanovovat kde je ta prodejnost,zda v Horní Lhotě či Dolní Lhotě.To tedy rovnou mužeš a i kdokoli jiný říci to je nejlepší.Pak bude mít každý svou pravdu (dle svých pravidel) a nemá smysl zde diskutovat.
Ale nemusíš se dívat až na dalekou Floridu,máme zde třeba Francii,Velkou Británii obě jsou vyspělé země a tržní podíly Škody a Kie jsou stejné,takže si z toho odvoď co chceš.Domáci trhy mají vždy své anomálie.Takže já souhlasím s Rohypnolem.
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 16:31
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
:yes: Nejlepčí je Škodofka, protože u nás na vesnici má největší tržní podíl >:D
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 16:45
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
K diskusi na takovýhle úrovni si najdi někoho sobě rovnýho.
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 16:57
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
nene, to je bez urážky. Ale ono to z toho vyplývá ;-)
17. 9. 2009 17:59
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
A co jsi ty? Nadčlověk? Nebo jen Jouda, který si myslí, že má v hlavě víc, než ostatní... to je potom ale životní tragédie ;-)
17. 9. 2009 20:02
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Len by som poveal, že niekomu tu nad tebou dochádza dych. Alebo skôr argumenty... :-|
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 17:17
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Například z prodejů v Evropě můžu odvodit, že škodovka je úspěšná evropská značka.

To jsme ale mimo původní téma, kterým je nutkavá potřeba majitelů korejských aut přesvědčit celý svět o správnosti svého nákupu a pokud možno co nejvíc pohanět koncernová auta. Nevíš proč to dělaj a co z toho maj ?
17. 9. 2009 17:44
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Mohu se zeptat od jakého procenta je stanovena úspěšnost a od jakého neúspěšnost.
A když bereš trh v regionu (Evropa je jeden ze světových regionů)kde je jedna značka domácí,v rámci objektivity,by jsi měl zahrnout i region kde je i druhá značka domácí.Jinak je to stejné,jako kdybychom hráli hokej proti třeba rusům a rozhodčí byl rus.Byl by to férový zápas?
Škoda že některým jedincům zde chybí smysl pro fair play. ;-)
Spíše bych řekl,že majitélé Škodevek se zoufale snaží uhájit svoji investici.Záleží,jak to chceš vidět.Tyto diskuze a osobní napadání jsou ale zbytečná. :-!
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
18. 9. 2009 09:25
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Řekl bych, že majitelé škodovek spokojeně jezdí a majitelé Korejců zoufale tlučou do klávesnic svojí jedinou "autopravdu".
Škoda, že to neumějí slušně a bez urážek.
18. 9. 2009 10:37
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
To se zase dá říci i obráceně,nebo sem nepřispívá žádný majitel Škody?Jsou i majitelé korejců,kteří se ani o tyto diskuze nezajímají a spokojeně jezdí.
Zářným příkladem jsi ty,kdo zuřivě tluče do klávesnice a přitom když chci znát jaké procento má úspěšná značka či kdy už je neúspěšná,tak se to nedovím(když už se na tržní podíl v Evropě odvoláváš).To samé ti nic neříká rovnost podmínek(vemeš domácí region jedné firmy,zatímco domácí region druhé ignoruješ,když ti nevyhovuje USA,Francie,GB,tak co třeba dalekou Austrálii?).
Takže zatím slušnost a smysl pro fair play chybí více kritikům korejských vozů.
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 17:48
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Vy se opravdu domníváte, že Cédéčko s 1.4l benzinem je horší nabídka než Fabia 1.2HTP?
Nebo jinak - že Fabia 1.2HTP v základu je lepší než i20 s 1.2l? Jetli ano, pak vás pánbůh provázej, protože vaše zaslepenost nezná mezí.
To nemá nic společného s nějakým dokazováním. Nemám korejce. Jistě, na Octavii v plné náloži s 1.8TSi či RS nebo Scouta nemá Kia odpověď. Jenže já se tady celou dobu bavil o vozech do cca 400 000 Káčé včetně dépéhá :-! A tam je podle mě Škoda prostě mimo mísu.
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
18. 9. 2009 09:13
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Nevidím jedinej důvod nazývat kupce jakéhokoli auta hloupým, zaslepeným, stádním typem. Toto děláš ty a další "fandové" korejských aut. Proč ?
Avatar - rohYpnol
18. 9. 2009 10:46
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Protože mnozí jsou. Bohužel. Jak jsem psal níže, znám spoustu lidí, pro které byla Fabia automatická volba, protože je nejlevnější, opraví ji každý a korea je nespolehlivá... Oni si Fabii nekoupili proto, že by chtěli právě auto velikosti Fabie. Oni si ji nekoupili proto, že se jim líbí. Oni si ji nekoupili proto, že 1.2HTP je surp motor... Oni si ji koupili bohužel kvůli své zaslepenosti.
Stále jsi mi neodpověděl ,zda považuješ Fabii 1.2HTP za lepší vůz než Cédéčko s 1.4l. Dále jsem se nedozvěděl odpověď na to, proč je Škoda o cca 1/4 dražší než její konkurenti. Až mi tohle někdo dokáže vysvětlit, pak možná uznám, že Fabiáři jsou velmi prozíraví.
15. 12. 2009 13:37
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Odpovím Ti za kolegu se kterym se tak moc hadas. Kdyz vedle sebe postavis Ceeda a Fabii, ano Ceed je krasne auto, zaujme svým designem, a výbavou. Ale je tady jedno velke ale. Stale koukate na to, jak auto vypada, jakou ma vybavu atd. Ale uz nevidite z jakych materialu a jake vyrobni postupy a vystupni kontroly kvality plati pro Korejske auto a jake plati pro jakoukoliv jinou renomovanou znacku. Sam pracuji v automobilovem prumyslu byt na pozici jen IT, ale prichazim do styku s materialy a vyrobnimi postupy atd., atd. a jsem obklopen kvalitnimi lidmi na svych pozicich. Tri roky jsem pracoval pro Korejskou firmu vyrabejici nosne ramy pro prave diskutovanou Kiu Ceed. Mel bys videt kvalitu surovin, ktere se na vyrobu pouzivaji, mel bys videl vystupni kontrolu ktera se dela. atd. atd. V sočasné době pracuji již opět v evropské firmě, která dodává jak do Korejské automobilky tak do evropských automobilek (Renault, Skoda, VW, FOrd, Bentley, Jaguar atd.) A kdyz jsem videl na vlastni oci rozdil mezi dvernim panelem do Skody Fabia a Kia Ceed tak jsem pochopil jak jsou Korjske auta draha. ten obycejny "plastový" panel od Škodovky je při nepatrném rozdílu na hmotnosti prostě kus kvalitni strojové a manualní prace, který když budeš chtít ohnout tak se docela zapotíš a přitom je bravurně pružný a vrací se do původní podoby. Když jsem v ruce držel krásný, koženkou potažený dveřní panel do Venga, měl jsem pocit, že v ruce držím nějaký testovací vzorek který se mi kroutil, vlnil, dal se lehkym tlakem ohnout a zlomit a vubec, des a hruza. On takový dobře udělaný obyčejný plastový dveřní panel, když je opravdu dobře udělaný dokaže při bočním nárazu pohltit nějakou tu kinetickou energii, nezlomí se, a nopropíchne ti stehenní tepnu a možná ti i zachránní život. A o tom je cena třeba značky Škoda. A to se mi design nove Fabie taky nelíbí a Vim že roomster neni motoricky žádný zázrak, ale přeci si nebude dělat VW dělt ze Škody přímou konkurenci. To by se jim špatně prodávali jejich vlastní Golfy a Passaty. Pritelkyne ma 11 let starou Skodu Felicii, které mne vsude doveze, za minimalni naklady, ted je po generalce a vymene starteru, alternatoru a cidla na ventilatoru a zase s ni najedeme dalsich 50 000. Pdtrzeno secteno. Korejce ano, proc ne ale aby dosahovali kvality evropskych vozu a treba Skody (ktera je kvalitou hodne, hodne vysoko) (o japonskych autech vubec nemluvim), maji pred sebou opravdu dlouhou cestu a nutno si uvedomit, ze i evropske automobilky, od kterych Korejci vsechno kopiruji (a dost spatne), maji svuj vyvoj, ve kterem jsou stale minimalne o dest let dopredu. Mohl bych ti vypravet, jak vznikali auta jako Soul (kdyz designove studio pro kiu je ve stene budove jako pro Skodu Yeti :-) Atd. atd.
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 17:58
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Teď jsem například mrkl na novinku Fabii Magic již od 249 000. Jenže ouha, on tam je 1.2 44 kW! Vyberu tedy první slušnou motorizaci a hned přihazujeme 50 000 a jsme na 300 000. Za to opravdu mohu mít generačně novějšího Mégane. Nebo Ceeda. Nebo opačně koupím i20 a ušetřím ranec! Pokud si někdo koupí Fabii, protože se mu líbí - prosím (kolik jich asi bude? >:D ). Ale řekne mi už někdo obejtivní důvod, proč je Škoda o tolik dražší než konkurence (a ne jen Korea)?
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 16:27
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
To nejde převracet. Psal jsem "...prodeje nejsou měřítkem povedenosti..." a ne měřítkem povedenosti nejsou prodeje. To je jak hruška je ovoce změnit na tvrzení ovoce je hruška, což je pitomost.
S povedeností prodeje samo souvisí. Ale dobrý marketér dokáže dobře prodávat i šunt...
Jinak měřítkem povedenosti a propracovanosti modelů podle mě dokonce ani není spokojenost majitelů. Pokud budu prodávat např. Logana s tím, že to je auto dělané jen na cenu s tím, že přepraví z A do B a zákazník to ví při koupi, pak může být spokojený, protože nic víc od vozu ani nečeká. A daný vůz mže být brán z jistého úhlu pohledu jako povedený, protože to, co automobilka slíbila, auto splní. Čili měřítkem propracovanosti a povedenosti (lidově co je lepší) může být jen nezávislý srovnávací test. Jenže výsledkem není obvykle to, že ten je první a ten druhý. Ale spíše by mělo být - daný vůz je lepší pro toho, kdo očekává tohle.
Bohužel, srovnání, co nabídne automobilka za 300 tis. Kč (400) by objektivně vzato Škoda prohrála. Slušné Škodovky začínají na cca 400 tis. Kč :-!
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 16:51
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Víš co znamená slovo "objektivní" ?
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 17:02
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
asi narážíte na "objektivně vzato". No tím jsem myslel takový fakt, ke kterému by se přiklonila většina. Tzn. kdybychom vzali situaci - tady máte 300 tisíc (nebo 350 tis...) a postavili vedle sebe nabídky Kie a Škody a nechali, ať si lidičky vozy "osahají" a vyzkouší, pak se domnívám (ano, je to MŮJ názor), že valná většina by dala od Škody ruce pryč. Jestli budete chtít vysvětlit pojem valná většina, rád vysvětlím :-)
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
17. 9. 2009 17:19
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Většina už se přiklonila, ani nepočkala, než jí to objasníš.
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 17:59
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
hmmm, pán si věří. arfan je většina. Bych se měl začít bát :-!
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
18. 9. 2009 09:09
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Tou většinou jsem myslel kupující, ne sebe.
Avatar - rohYpnol
18. 9. 2009 10:39
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Kdyby si kupující ty vozy porovnali, pak jsem přesvědčen, že by výsledky byly jiné. Bohužel, stádní princip tu funguje. Někteří majitelé Fábií jsou prostě tupé ovce. Neodsuzuji toho, kdo si Fabii koupil pro nějakou její nabízenou hodnotu. Někomu se třeba líbí. Někdo nechce auto tak velké, jak je Cédéčko. Jenže spousta lidí si ji jde koupit automaticky (vlastní zkušenost z mého okolí), protože korea je nespolehlivá a Škoda je nejlevnější atd. o tom jsem tu už psal.
17. 9. 2009 18:51
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Ty by sis mel dat nick hafan... vzdycky jen blafnes nejakou blbost a je po srande... :-)
Avatar - DaewooMaster
17. 9. 2009 17:42
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Vtipálku... I "blbé" DAEWOO prodá za rok 3x víc aut, než "úžasná a dokonalá" škodovka. A to, že škodovka pořádně nedosáhne dál než od Finska po Řecko, přeci nebudeš dávat za vinu korejcům... ;-\
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2009 17:40
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
ale to by se mohly ty diskuse rovnou zrusit :-)
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2009 17:53
Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
jj, korejci jsou ok, jen by me zajimalo jak to bude se spolehlivosti, pomer ceny a (bezpecnostni) vybavy je dobrej, nehraji si na dacii...na druhou stranu mam overeny ze napr. ta fabia je na tom TED cenove celkem dobre...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
17. 9. 2009 18:07
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
S Fábií to jde, ale dře to. Fabia magic již od úžasných 249 000. Přihoď motor a jsme na obligátních 300 000 Kč. Růmstr Duo s 1.6 cca 350 000 Kč. Mě to zas tak slavné nepřijde... Pokud člověk nerezignuje na motorizaci, pak je Škoda podle mě stále na špatné koleji. Cesta nevede přihazováním výbavy, cesta vede vyškrtnutím mizerných motorizací z nabídek a dosazení adekvátních na jejich misto. Taková Fabia Magic s 1.2 51 kW za 249 000 by podle mě byla akceptovatelná. Ale za co mám teď proboha připlácet 15 000? A dalších 30 000 k tomu, abych měl slušný základ? Snaha byla, snad příště :no:
17. 9. 2009 18:48
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
Toho bych se nebal... memu Ceratu bude v kvetnu 5 let a za tu dobu nebyl jediny problem, ktery by me donutil jet do servisu.V podstate probihaly pouze vymeny spotrebnich zalezitosti a soucasti v ramci garancek.A to je Cerato uplne nekde jinde nez Ceed, jak zpracovanim, tak vsim ostatnim... prece jen to bylo auto urcene primarne pro jiny - monstrozni - trh, kde se malokdo mazli s plasty ;-) Kazdopadne ja mam v planu menit auto kazdych max. 5 let... takze se opravdu nebojim a potom dej se vule bozi ;-) Prvopocatek je proverit si, zda je stale neco pravdy na tech zazitych nesmyslech o pochybne kvalite... jiste, zadna soucasna KIA nema tak vyborny podvozek jako Focus a tak precizne zpracovany interier a materialy jako Golf... ale minimalne za zvazeni navstevy salonu KIA to stoji, pze kdyby se mel svet ridit na zaklade doporuceni mistnich samozvanych GURU a jinych prisluhovacu, tak tu budeme jezdit jenom ve Skodarnach a Golfech... jako za totality - coze si to koupim Skodu, nebo Zigula? :-!
Avatar - bubucci
17. 9. 2009 20:10
Re: Proč Rolls-Royce, když je tady Brilliance
To je teda diskuze a nejde v ní o to, že jedni či druzí to nejsou schopni pochopit, ale oni to spíše nechtějí pochopit.
Tady ta cílová skupina aut jde naprosto mimo mě, ale místo Fabie nebo naprosto okleštěné Octavie bych si určitě koupil Ceed. Vypadá dobře, nemá ji uplně každý a má určitě zajímavější motory než HTP.
Jako perla této diskuze mi příjde příspěvek uživatele GTI, kterém ta diagnoza jménem VW naprosto vymyla mozek :no:
15. 12. 2009 13:45
Kvalita, kvalita, kvalita
Jeste ednou svuj prispevek zopakuji Kdyz vedle sebe postavime Ceeda a Fabii, ano Ceed je krasne auto, zaujme svým designem, a výbavou. Ale je tady jedno velke ale. Stale koukate na to, jak auto vypada, jakou ma vybavu atd. Ale uz nekoukate, z jakych materialu se auty vyrabeji, jake vyrobni postupy a technologie se pri jeho vyrobe pouzivaji, a jake vystupni kontroly kvality plati pro Korejske auto a jake plati pro jakoukoliv jinou renomovanou znacku. Sam pracuji v automobilovem prumyslu byt na pozici jen IT, ale prichazim do styku s materialy a vyrobnimi postupy, technologie, materialy atd., atd. a jsem obklopen kvalitnimi lidmi na svych pozicich. Tri roky jsem pracoval pro Korejskou firmu vyrabejici nosne ramy pro prave diskutovanou Kiu Ceed. Mel bys videt kvalitu surovin, ktere se na vyrobu pouzivaji, mel bys videl z jakych materialu se vyrabi. Vystupni kontrolu a reworky, ktere se delaji. V současné době pracuji již opět v evropské firmě, která dodává jak do Korejské automobilky tak do evropských automobilek (Renault, Skoda, VW, FOrd, Bentley, Jaguar atd.) A kdyz jsem videl na vlastni oci rozdil mezi dvernim panelem do Skody Fabia a Kia Ceed tak jsem pochopil jak jsou Korejska auta draha a mnohdy i nebezpecnejsi jak ty evropska. Ten obycejny, osklivy "plastovy" panel od Škodovky je při nepatrném rozdílu na hmotnosti prostě kus kvalitni strojové a manualní prace, který když budete chtít ohnout tak se docela zapotíte a přitom je bravurně pružný a vrací se do původní podoby. Když jsem v ruce držel krásný, koženkou potažený dveřní panel do Venga, měl jsem pocit, že v ruce držím nějaký testovací vzorek který se mi kroutil, vlnil, dal se lehkym tlakem ohnout a zlomit a vubec, des a hruza. On takový dobře udělaný obyčejný plastový dveřní panel, když je opravdu dobře udělaný panel dokaže při bočním nárazu pohltit nějakou tu kinetickou energii, nezlomí se, a nopropíchne ti stehenní tepnu a možná ti i zachrání život. A o tom je taky cena auta, třeba značky Škoda. A to se mi design nove Fabie taky nelíbí a Vim že roomster neni motoricky žádný zázrak, ale přeci si nebude dělat VW dělat ze Škody přímou konkurenci (tomu se pro neznale rika marketing). To by se jim špatně prodávali jejich vlastní Golfy a Passaty. Pritelkyne ma 11 let starou Skodu Felicii, které mne vsude doveze, za minimalni naklady, ted je po generalce a vymene starteru, alternatoru a cidla na ventilatoru a zase s ni najedeme dalsich 50 000. Podtrzeno, secteno. Korejce ano, proc ne ale aby dosahovali kvality evropskych vozu a treba Skody (ktera je kvalitou hodne, hodne vysoko) (o japonskych autech vubec nemluvim), maji pred sebou opravdu dlouhou cestu a nutno si uvedomit, ze i evropske automobilky, od kterych Korejci vsechno kopiruji (a dost trapne), maji svuj vyvoj, ve kterem jsou stale minimalne o dest let dopredu. Mohl bych ti vypravet, jak vznikali auta jako Soul (kdyz designove studio pro kiu je ve stejne budove jako pro Skodu Yeti :-) Atd. atd. S pozdravem PAW.OUK
Rozbalit vlákno
0