Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Fabia 4+4 na slovenském trhu

83 komentářů

augustin
Skoda moze davat aj 10 rokov zaruku, to je jedno, tak ci tak mnohe s nich neuznaju. Uz som raz pisal, ze poznam celu radu ludi, ktorym Skoda nechcela uznat ani do oci bijuce zavady a to hovorim o roznych predajcoch, takze to bude asi strategia Skodovky. :no: Dokonca si ma pribuzni museli zavolat, aby som im siel pomoct vydobit pravo na to, na co maju. Hned ako videli, ze hovorim trochu odbornejsie, situacia sa zmenila. Cim to asi tak bude?
Mozno ze v CR je to lepsie, tam situaciu nepoznam.
TommII
To jsou zase kecy... Tak napiš konkrétně co Ti nechtěli uznat, takhle to je jen bla bla bla...
Já neměl jedinej problém s uznáním záruky (po 7 letech rez na zadních dveřích). Technik přišel, podival se, řekl "To nebude problém" a dostal jsem nové dveře. Eště před tim mi proplatili ložiska předních kol, co vodešla třetí rok provozu (tedy rok po skončení záruky).
:yes:
Avatar - Ondřej Sněhota
Ondřej Sněhota
Bohužel to nejsou kecy a s augustinem souhlasím. Dám jeden příklad za všechny. Přijel ke mě zákazník s novou půl roční Fabií (najeto cca 2500km) že se třepe volant, tak jsme zjistili že má křivé kotouče. Zákazník to jel reklamovat, všechno mu vyměnili, ale všechno si musel zaplatit. Tak mi řekněte na co se vlastně záruka vztahuje?
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Na utavené a křivé brzdové koutouče se záruka nevztahuje asi nikde...
Avatar - Katikakus
Katikakus
Mas to potvrzene nebo tradicne varis z vody? Osobne vim o pripadu, kdy to bylo bez problemu uznano a vymeneno v zaruce. Ale nebyla to Skoda, nybrz Ford.
Giorgio
Ford možná mění vadné kotouče, ale převodovky nebo vrzající gumová těsnění už bohužel ne.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pario
pario
Keď chceš niečo konkrétne. Moja skúsenosť so Škodou. Mal som novú Fabiu a po troch mesiacoch nenaštartovala. Baterka ani nepretočila štartér. Následoval odťah do servisu. Zistili, že je vadný alternátor. Myslel som si,že šak auto je v záruke,tak v pohode ho vymenia. Na moje prekvapenie povedali v servise,že elektrosúčiastky sú spotrebný materiál a to nespadá do záruky. Vtedy stál alternátor tuším okolo 9000 sk-. A to nehovorím o arogantnom správaní sa v servise k zákazníkovi,keď nie ste aspoň týžden dopredu objednaný.....Vtedy som si povedal,že Škodu nikdy viac. Toť moja malá skúsenosť.
jossalito
To je pěkný nesmysl. Záruka se vztahuje na veškeré zboží. Elektriku nevýjimaje.
Avatar - pario
pario
Hádam si myslíš,že som si to vymyslel? Bolo to v roku 2004.
jossalito
Mě je jedno, jestli sis to vymyslel, nebo ne.

Ale že ses nechal napálit, to vím zcela jistě.
Avatar - pario
pario
Ja viem,teraz sa zdá,že som blbý,ale nedalo sa s nimi nijak pohnúť. Tomm chcel skúsenosť,tak som dal.
A volals na zákaznický centrum nebo si písemně stěžoval přímo Škodovce? Vsadím se, že ne 😉 Mám osobní zkušenosti, že Škodovka má vůli (a hlavně páky) tohle řešit. Jenomže čechoslováci akorát remcaji pod vousy, ale nikdy nic nepodniknou. Když si nikdo nestěžuje, tak co by potom řešili, že? Veř tomu nebo ne, Zákaznické centrum fakt funguje. Máš-li jako zákazník pochybnosti, zvedej telefon nebo piš.
Avatar - pario
pario
Nie nevolal som.Trochu som ešte pojazdil a predal.
Vidiš. Já měl tuhle podezření, že mi při seřizování geometrie podvozku serou na zadní nápravu (podle protokolu byl kapku mimo odklon, ale žádná tragédie). Tak jsem zavolal na linku, jak to s tim je. Pani v Boleslavi hnedka chtěla informace o tom servisu, že to prověří, ale já jí řekl, že zatim z toho nebudeme dělat problémy, ať mě spojí s nějakym technikem, kerej mi to vysvětlí, a pak že uvidíme. Předala muj dotaz technikovi, kerej za den napsal, že sice u toho mojeho existuje jistá možnost to poštelovat, ale že tam jsou jenom širší oka pro šrouby, kerý ovšem nejsou určený k seřizování geometrie, a že se to hrozně blbě dělá a výsledek je nejistej. Je to stářím, že si sedaji silentbloky, a holt se to takhle odchýlí, ale je to v pohodě. Seřiditelnej zadek má až Oktávie II. Takže jsem nakonec byl spokojenej po všech stránkách.
Avatar - pario
pario
Takto by mal servis reagovať normálne. Nemal som chuť sa s nimi naťahovať.
Avatar - ferovychlap
ferovychlap
Z mého pohledu je úplně jedno jestli se nechal "pario"napálit.

Každý obchod je vždy především o lidech, ale Importér musí být tím garantem, který ručí za kvalitu svých služeb, dohlíží na dané standardy, a kontroluje, aby se něco podobného nemohlo stát.

Akce je to určitě zajímavá a pěkná, ale pokud (zatím) nedokáže importér garantovat kvalitu svých výrobků a služeb (a to nejen z mých zkušeností nedokáže), pak se jedná jen o levný marketingová způsob, jak si zvednout prodejní čísla. Garance na billboardu nebo v servisní knížce musí odpovídat reálné garanci a to (nejen viz přízpěvky) neodpovídá.

Pokud si kupuji nové auto, pak platím i za tu jistotu, že po dobu záruky (co možná nejdéle) nebudu muset řešit žádné komplikace. Nebudu muset nikam volat, psát e-maily a řešit stížnosti. Toto musí přece řešit garanční technik na kterého spoléhám! On je za to placený! A pokud má snahu mě odbýt (nebo "napálit"), pak změním stáj - koupím si jinou značku auta...
To si teda změnou stáje pomůžeš, když je to (jak sám píšeš) především o lidech 😉
_MT_
Těžko ti něco takového mohou garantovat. Mohou dělat namátkové kontroly atd., ale velký problém je, že si poškozený nestěžuje. Chce to zavolat si šéfa, zavolat importérovi, zavolat na zákaznickou linku automobilky. Špatné by bylo, kdyby importér nebo automobilka nereagovali a nedali věc do pořádku. Problémy se samy nevyřeší. S tímhle se potýkají všechny automobilky. Vždy se najde někdo, kdo tě bude chtít obrat.

Podle téhle logiky by jsi mohl zrušit autorizované servisy, protože by ti automobilka měla garantovat, když si kupuješ nové auto, že bude fungovat. Stejně jako se může rozbít díl, může se rozbít služba. Funkčnost auta ti garantují dostupností servisu, kvalitu práce servisu ti garantují zákaznickou podporou. Mají páky, jak servis donutit spolupracovat.

Je takové pořekadlo: Líná huba, holé neštěstí.
To je přesně o čem píšu výše 😄
Avatar - ferovychlap
ferovychlap
U většiny automobilek (včetně Škoda Auto) má autorizovaný prodejce / opravce povinnost vést databáze (dokonce online) klientů, servisních zakázek, cenových nabídek a kdoví čeko všeho ještě. Také má většina autorizovaných prodejců / opravců (včetně Škoda Auto)povinnost předkládat údaje těchto databází ke kontrole importérovi. Ten má právo kdykoli kontrolovat jak ekonomické výsledky dealerství, tak množství dalších ukazatelů. Množství servisních zakázek, garančních oprav nebo interních zakázek, počet zakázek na technika, počet oprav na mechanika, množství zakázek za týden. Dokáže porovnat množství reklamací u dealera s množstvím uznaných či zamítnutých garančních oprav (toto schvaluje právě importér, protože on je ten kdo to platí).

Importér pro tuto činnost zaměstnává člověka, kterému vyplácí plat v průměru 2x vyšší než je průměrná mzda v ČR. A to je ten člověk, který dokáže (nebo měl by) rozeznat, že ten a ten garanční technik opravy buď neřeší, řeší je špatně nebo je naopak řeší až moc (např. výměna ložisek předních kol po třech letech jako garanční oprava mě docela překvapila - viz výše).

Já jako zákazník, který utrácí peníze za nový vůz, jsem ochotný v předepsaných lhůtách navštívit opravce, zaplatit mu pravidelnou prohlídku vozu, příp. výměnu náplní či opotřebovaných dílů. Ale nejsem ochotný utráce nic navíc. Ani čas, ani peníze.

Ty mi zaplatíš telefonní hovory s importérem? Ty mi napíšeš případnou stížnost? A hlavně, Ty mi zaplatíš tu energii a ten čas, který tomu nechci obětovat??? Nezaplatíš!

Právě proto importér platí své lidi, kteří kontrolují standardy značky a řeší problémy dříve než k nim vůbec dojde a odstraňují nedostatky ne na základě stížností zákazníka, ale na základě vlastních zjištění.

Mimochodem jedním z nástrojů jak ověřit zákaznickou spokojenost s prodejcem nebo opravcem je tzv. mystery shopping, kdy si importér zaplatí fiktivního zákazníka, a ten referuje importérovi zjištěné nedostatky bez toho aby byl poškozen skutečný klient.

Některé značky mají tyto mechanizmy zmáknuté lépe, některé značky (Škoda) zase méně.

Možná to pramení z náročnosti zákazníků Škoda Auto v ČR a na Slovensku. Ta je totiž podle mých vlastních zkušenosti výrazně jiná než u jiných značek.

Abych byl trošku konkrétnější: Více než 16 let jsem prodával nové auta a vím, že existují takoví zákazníci, co si na všem najdou nějakou chybu. Já takový nejsem. Přesto, když jsem si pořídil krásnou novou Fabii (na kterou jsem čekal cca půl roku), byl jsem strašně zklamaný z věcí, který jsem nebyl ochotný tolerovat (vrzající palubovka, vrzající zadní náprava, voda protékající do interiéru kolem dveří(!)). Když jsem se pokusil reklamovat, tak jsem byl v šoku, že několik (!) na sobě nezávislých techniků mě ujistilo, že to není závada, ale že je to normální(!). Když jsem se pak ptal mezi známými, ostřílenými "škodováky", tak mě přesvědčovali o tom, že je to standard a nedokázali pochopit na co že si to vlastně stěžuju.

Měl bych snad v takovém případě investovat svůj (relativně drahý) čas a energii do nějakých nikam nevedoucích stížností importérovi? Čeho bych dosáhl? Myslím, že bych více ztratil než získal.

Takže Fabie šla po půl roce užívání z domu stejně jako před ní Octavia. Škoda Auto (nejen prodejci, ale především výrobce) bude muset hodně zamakat, aby mě podobná akce přitáhla znovu do showroomu Škoda Auto.
_MT_
K tvému příkladu. To není chyba výroby, takže by se ti na to záruka stejně nevztahovala. Výrobek je prostě šunt. Při troše štěstí by jsi našel nějaký podklad pro žalobu, ale to se ti asi vyplatí koupit jiný produkt.

Škodovky nejezdím, takže k tomu nemám co víc říct. Jen jako obchodník to vidím tak, že vnitřní kontrola je sice hezká, ale nejlepší je odezva zákazníka. Pokud mi importér řekne, dovezte to tam a tam, udělají vám to, tak je to pro mě dostatečné řešení. Jeden telefonát a cesta je mnohem levnější než nákup nového jen kvůli nějakému jelimánkovi v servisu.

Je to jen na člověku, co je pro něj výhodnější. Pokud je pro tebe nové auto levnější než telefonát, tak ti gratuluji k příjmům.
Avatar - pario
pario
Nie je to len také jednoduché, že jeden telefonát a hotovo. Vidím, aj ferovychlap mal problém so zatekaním. Mne na tej Fábii zatekalo do kufra a to tak, že som tam nemohol voziť žiadne dokumenty,ani počítač. Bol som ako pokusný králik. Urobili to na tretí pokus. O nepríjemnostiach s relátkami ani nehovorím. Uprostred noci cestou z Košíc mi zhasli svetlá, paráda že?! Auto muselo z domu. Teraz taká maličkosť, keď prídem zo servisu z Toyoty tak v priebehu pár dní zavolá importér, ako som bol so servisom spokojný........
Avatar - ferovychlap
ferovychlap
Ano a přesně tak to má být.

Nejde o cenu za jeden telefonát, protože ten by stejně nic nevyřešil (chyba je systémová), ale jde o to, že nechci dělat práci někoho jiného. Mám svých starostí dost, tak proč řešit problémy s autem, když od toho jsou tu jiní?

Dneska už se s mou Fabií trápí někdo jiný, někdo kdo má na to čas a chuť. Nebo se s ní možná netrápí, protože se s tím smíří, ale já jsem spokojený, že už to nemusím být já.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Byl jsi rychlejsi - ano, povazuji jiz nekolik let za standard, ze mne po navsteve servisu zavola importer ohledne spokojenosti. Tu Toyotu muzu potvrdit...
Věř tomu, nebo ne, mě ze škodovky občas zavolaji a občas přijde písemnej dotazník.
Avatar - pario
pario
Môže byť. Časy sa zmenili je to predsa šesť rokov naspäť. Držím palce.
Avatar - jazva
jazva
S Toyotou mám skúsenosť aj ja. Bol som si kúpiť jednu skrutku na palubovku a po cca týždni mi zavolali, či som bol spokojný s dobou dodania, nakoľko to objednávali niekde z centrálneho skladu mimo republiky. Povedali že do troch dní to majú a do troch dní mi volali - čiže som bol spokojný. Čo ma ale veľmi prekvapilo je to, že mi po cca 4 mesiacoch volali, že či by som nemohol prísť s plechovými diskami na výmenu. Nakoľko som jazdil na ALU, tak som ich musel pohľadať a po týždni som ich priniesol na BEZPLATNÚ VÝMENU. Len podotýkam, že RAVka mala vtedy 7 rokov... 😄
_MT_
Máš pravdu. Byla to spíš reakce na to rezolutní "nechci nic řešit." Spíš jde o přístup, já si takový šlendrián nenechám líbit. Nechtít mi servisák provést záruční opravu, tak budu řvát jak píchlé tele.

Jak jsem napsal, se Škodovkou nemám zkušenost, takže netvrdím, že je to takové či onaké. Pokud jde o otázku, kdo komu má volat, tak já bych na telefonát od importéra nečekal. Když je závada zřejmá a rozhodnou se jí neopravit v záruce, tak se telefonátu ani nemusíš dočkat - tvou návštěvu prostě nezanesou do systému.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
augustin
Pani, nepatrim k tym, ktori si radi vymyslaju, nie je to moj pripad. Na zadnom kufry bola jednoznacna chyba laku a zacinalo to uz i hrdzaviet. Islo o moju sesternicu, reholnu sestru, ktora s autom naraba velmi, velmi pozorne, pretoze nemaju peniaze navyse. Neuznali nic...mozno v servise videli, ze reholne sestry sa predsa nebudu hadat alebo ze urcite sa nebudu stazovat ani pisat clanky do novin, tak som tam prisiel ja a nechal si to vysvetlit-nebolo co vysvetlovat, lebo slo ocividne o chybu pri vyrobe. Zrazu to bolo uznane.
Ini mali problem z elektr. zatvaranim okien....ze vraj si to mohli zapricinit sami >😁. Neuznane! Tam som uz osobne nebol, nejedna sa totiz o moju rodinu. A taketo veci som pocul uz od viacerych.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
lubomir.stastny
Mám najeto 30 000 a na chromování čumáku jsou ohromný puchýře. Tak to zkusim hodit jako reklamaci. Zimu by to stejně nepřežilo.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak ten nadpis mě solidně šokoval. 😄
augustin
Mna tiez. Prve, co ma napadlo....super, pohon 4x4 do Fabie :yes: a po precitani :no: a po skusenosti s nimi ako som hore napisal :no: :no:
jossalito
>😁
Tady by se zase vyrojily spousty lidí, co by Fabii s 4x4 hned kupovali co? >😁
Avatar - jazva
jazva
Fabiu jedine 8x8... >😁
kyklop
Ale iba s poriadnym tdi 😄
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nicco
Reklama v TV uz bezi aspon 3 dni. Prve co ma napadlo, ze ponukaju zimne gumy zdarma 😄
Adamantium
60 000 km ujede za 4 roky maximálně tak důchodce, je vidět, do jakého nájezdu si cení spolehlivosti..
jossalito
Pozor, v článku je napsáno, že v ceně jsou všechny servisní prohlídky.

Ty nemáš zdarma ani u té opěvované KIE. Tam za ně zacvakáš. 😉
Adamantium
Kiu neopěvuji, ale díky, toto mi úplně vypadlo.. 😉
Mino21
Tak 60tkm za 4 roky neni nic nenormalniho, moje auto mam 4 roky a 7 dni, najeto za tu dobu 37tkm. Ona zas ta Fabie neni sedan stredni tridy a u mensich aut ty najezdy zpravidla nejsou az tak velke. Myslim, ze 60tkm je docela rozumnych.
Máš to v dieselu ?
Mino21
2,0 atmosfera benzin (Nissan Primera)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Šedesát tisíc za čtyři roky je člověk, který moc nejezdí, nebo má ještě druhé auto. Pokud je ta Fabie ale jediným autem v rodině (u nás stále nic vzácného), dostane zabrat daleko více a pak je taková záruka směšná.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Adamantium
Tvůj příspěvek jsem vůbec nepochopil. Jestli jsi narážel na to, že nájezd 15k km ročně znamená ráno odjet, v noci přijet, snídaně v McD, oběd v KFC a večeře na zadních sedačkách, tak jsi na velkém omylu.. 😄
Avatar - R32
R32
Myslím, že tých 60 tam dali preto, aby to nezneužívali firmy kde sa nalieta omnoho viac. Ale tie prehliadky zdarma mať budú, neuplatnia si akurát záruku 4 ale len 2 roky nakoľko budú mať cez 60.000km... Dobrý ťah, v podstate zákazníkovi preplatia prvé 3 prehliadky (olej + filtre + práca, spotrebák ako napr. brzdové doštičky sa do toho určite vzťahovať nebude) a to zase nieje až taká suma... Dobrý reklamný ťah :yes: , určite to osloví kopec ľudí hlavne tých, čo sa do problematiky až tak nerozumejú. 😄
kyklop
Neprehanaj, mam doma sukromne auto, ktore nespavi viac ako 10k km za rok. V tom su aj vikendove vylety a dovolenky, a vozidlo je pouziivane takmer denne.
dsl
auto každý den rozhodně nepoužívám, přesto mám od začátku roku 25tkm. stačí pár cest za hranice a skáče to samo... pokud někdo jezdí často není problém 50 a víc ročně
Adamantium
10k km mám ročně jen po Praze. Soukromě.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Tak kdo bude první, Kia dává sedum, Škoda jenom čtyři, tak šup, šup >😁
Avatar - R32
R32
Hyundai dáva v USA 10 rokov/100.000 míľ... preibje to niekto? Po prvé, po druhé... >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - abacus
abacus
Pribi si na strechu škridľu od Tondachu a máš záruku 33 rokov. 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jossalito
Ne, tohle normálka fakt není. Za garančku max do 15, ale spíš pod 10. 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Dušan10
Ešte, že k tomu dali servis zadarmo - čo je prínos, ale tých 60 tis. km je naozaj neuveriteľná dôvera Škody ku svojim produktom 😉

U mňa je minumum 5 rokov/100 tis. km a čo je pod tým ma pri kúpe nového vozidla nebude zaujímať ...
3 roky/ 100 000 km + moznost rozsierenia na 5 rokov a 150 000 - skoro ideal.
jossalito
Ale nejde jen o záruku, jde taky o servis zdarma na 4 roky. A to se fakt může docela hodit. Nikdo jiný to nenabízí. 😉
kyklop
Presne tak, v tejto triede tuto moznost neponuka nikto (ak sa nemylim)
honysek
Nedá mi to nereagovat na plačky některých diskutujících výše, že 60 tis. km za 4 roky je děsivě málo. Máme ve firmě dodávku a 4 Feldy pikapy a žádné z nich nenajede více než 15 tis. ročně a to jsou každý den v permanenci. Moje soukromá Octa taky neudělá 15 tis. za rok. Takže si myslím, že běžnému člověku takováto záruka bude plně vyhovovat.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kyklop
Slovo bezny clovek je dost relativne, ale faktom je to, mnohym to stacit naozaj bude
Avatar - jazva
jazva
Ja som myslím, celkom bežný človek a celkom bežne spravím ročne viac ako 70t km... To že to nezvládaš ty, ešte neznamená, že to nie je bežné... 😉
kyklop
Tych co najazdia 15k km rocne asi bude o dost viac ak tych co najazdia 70k km rocne 😉
Avatar - ryman
ryman
70k km za rok v jednom aute je poradna petelice, to v tom aute snad i spis. jinak opravdu neznam mnoho lidi, kteri by v subkompaktu najezdili soukrome vic jak 15~20k km rocne. to se snad pomalu vylucuje i principielne.
Avatar - jazva
jazva
Nie je to žiaden problém. Denne 2x po 70km po dialnici a hneď máš okolo 50t km a to si v aute cca hodinku denne. Tých zvyšných 30t km mi zaberú služobky a výlety. Nič prevratné a nič nezvládnuteľné. Prave že mám pocit, že málo jazdím. Ja rád jazdím...
Dušan10
Priaznivci škodoviek doteraz "dokazovali", že stačia i dva roky ...

Je evidentné, že konkurencia "dokopala" Škodu k lepšiemu výkonu ... určite ich to nenapadlo k lásky k motoristom ...
Avatar - abacus
abacus
Zatiaľ čo H/K robí všetko pre motoristu.
Ten istý marketingový produkt inak zabalený. Naviac zákazníka prilákajú na servis po dobu 4 rokov zdarma. 300 - 400 € v kapse nie je na zahodenie, hlavne pre ľudí, na ktorých je to mierené.
Avatar - ryman
ryman
článek je o něčem jiném, nicméně nadpis vyvolává jasné asociace. taková fabka scout či kombík s haldexem? holt svazující technická omezení, navíc vzhledem k nastupujícímu kursu škody zůstane zřejmě i v budoucnu pouze u přání. přesto si myslím, že by šlo o žádané zboží.
jossalito
Minorita.
Avatar - ryman
ryman
i třeba v rusku? >😒]
jossalito
V Rusku je určitě levnější Niva. 😉
Avatar - ryman
ryman
to jistě 😄 ale nezapomínej na nejdůležitější fíčuru - velikost kufru >😒]
Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 Je to jasná bačovská verze. 4 bačovia+4 ovce a ide sa na žúr! >😁
kilo
Moja praktická skúsenosť s vozidlom Škoda Yeti s motorom TSI – konkrétne s motorizáciou 1,2, 77kW.
Keď som uvidel prvú štúdiu Yeti-ho, jeho koncepcia ma nadchla...........
[odkaz]