Ten předek je takový mločí, nicméně vypadá skutečně lépe než normál (což nic těžkého nebylo). Jinak už otravná kola, hnusný výfuk a pořád absolutně příšerný interiér. Na druhou stranu, ta zadní světla u HB se mi začínají líbit, podivné :-)
Ford rozvíjí svůj designový směr ve velkém stylu. Škoda, že se mi opravdu, ale opravdu nelíbí. Paradoxně nejvíc o pár řádků výše vychvalovaný, podle mě Peugeotovsky "zmutovaný", přední nárazník :-(
Prvú generáciu ST Fordisti moc neuznávajú (na rozdiel od RS), to bol len taký točivejší dvojliter. V kombi mu navyše chýbali newtonmetre na subjektívne primeranú dynamiku. A v dvojke sa ST kombi nerobilo.
Aby sme sa rozumeli, nik netvrdí, že Focus kombi ST 1. gen. jazdí (jazdil) zle, to zďaleka nie. Len v kontexte neskoršieho nekompromisného RS pôsobil tak nejak nedostatočne. Obdobne keď prišla druhá generácia ST, jeho silácky päťvalec s turbom opäť odsúval starý ST so štvorvalcovou atmosférou na tretiu koľaj. Práve v kontexte s ST II. gen. sa na ST 1 pozerá trošku cez prsty. Alebo inak povedané: neprísť Focus RS a druhá generácia ST a RS, na jednotku ST sadá prach zabudnutia.
Ano, v tom máš pravdu. Já znám ale i případ, kdy člověk, který vyměnil své ST170 za pětiválcové ST, tohoto činu litoval. 1. generace ST možná neokouzlí subjektivně dynamikou resp. zátahem z nízkých otáček, ale v zatáčkách nabídne naprosto fantasticky neutrální chování, kterému se hot-rodový pětiválec nevyrovná. A jak už jsem doporučoval, přečti si ten test, je velice trefně napsaný :yes:
Co uznávají nebo neuznávají Fordisti je mi šumák. Prostě kombi ST se už nabízelo v 1. generaci a ikdyby jezdilo jako trakař, tak se na tom nic nezmění ;-)
IMHO, ST I. bylo na okreskách mnohem obratnější než ST II. Jen jedničce chybělo pár koníků navíc...
Interiér je děs a běs, dobře vypadají sedačky. Exteriér ujde v kombíku z boku a zezadu, předek a celý hatch je zruda, dokonce jej ještě zprznili víc a to jsem myslel, že víc to už nejde, už by se měl někdo u Fordu probudit vždyť umí dělat krásná auta..
Tlieskam Fordu za nápad spraviť rýchle kombi. V minulej generácii boli majitelia Focusov combi limitovaní neveľmi vydareným a dynamickým 2,0 16v - 107 kW. Teraz tu máme rovno ST! Skvelé! Prečo by mali dynamickí tatovia byť obmedzení zrovna vo veľkom kombi na dynamike? Koncept, čo funguje v RS6 Avant, môže pekne fungovať aj o niekoľko tried nižšie.
Inak ST maska vyzerá paradoxne menej dravo, ako základná, a je to lepšie. Ak sa k tomu pridá menej kontroverzný zadok kombi, tradične krásne ST disky a atraktívna farba, celok je veľmi pôsobivý: [odkaz]
Ford to tentokrát skrátka trafil a za to :yes:
Čo už, som človek divného vkusu. >:D Alebo je to skôr tak, že sa mi páči viac ako "normálny" Focus. Plus ja som na kombíky, takže takého potentné kombi je presne moja šálka kávy. :-)
No, nebyť toho predku a interiéru....zozadu ešte ujde. A ešte jednu nepríjemnú skúsenosť mám s autami Ford - aj keď teda najčastejšie na cestách stretávam Mondeá s dieslom....oblaky čierneho dymu z výfuku. Skoro bez výnimky. Jak sa za mňa nalepí Mondeo (90 málokomu na našich cestách stačí, však t poznáš), tak prepínam klímu na vnútorný okruh, aby som nemusel dýchať ten smrad, keď ma bude predbiehať...
... 2.0 EcoBoost 184kW je super, paráda to by se mi líbilo ;-)
Nicméně na novém Focusu mi vadí tak nějak 3 věci - 1.) Otřesný tvar zadních světel, 2.) ta ohromná tlama, 3.) Malý kufr...
Jak je vidět 2 ze 3 věci se dají odstranit velmi rychle a to koupit si verzi kombi. Tu tlamu bych pak i přežíl :yes: Kombík ST je fakt parádní :yes::yes:
Přesně tak, tlama se mi taky nelíbí, když měli jen koncept, tak mi to přišlo dravjejší a lepší.
motor "slint" :yes: a jedině kombi jen ten výfuk by mohli ještě dát kam patří.. >:D
Ano, ten čumák má tady u HH svou logiku (bez ohledu na barvu), na rozdíl od běžných verzí Focusu III, kde je to jen takový prvoplánový tovární tuzing...
Je to podobné jako u původní 8. generace Civiku a CTR stejné generace, oba HH vypadají v těchto generacích podstatně harmoničtěji, než běžné verze...