Máš, ale to je tvůj problém, že nedovedeš rozlišovat pojmy a dojmy.
Nevím, jestli ti má vůbec smysl něco vysvětlovat, ale pokusím se.
Každá automobilka potřebuje ke své e😜anzi peníze, v drtivé většině je ale nemá k dispozici na svých účtech, kam jde? No do banky. Co udělá? Půjčí si. Jaký je to "problém"? Ten, že ty to bereš jako dluh a automobilka pouze jako půjčku, kterou pravidelně splácí. Jaký je to rozdíl?
Že jsou automobilky, které spácí bezproblémově (jako např. VW), pak ty, co splácí horko těžko (italové a pod.) a pak ti, co nespácí vůbec např. SAAB. Tento parametr se dá vyvodit z čistých zisků jednotlivých automobilek.
Z pohledu banky je VW slepice snášející zlatá vejce, protože jim z něj plynou neustále a pravidelně peníze samozřejmě navýšené o sjednané úroky a z toho banky žijí. Oproti tomu, je zde SAAB, od kterého nejspíše žádná banka neuvidí ani euro.
Síla automobilky (její finanční zdraví) se neposuzuje od toho, kolik má napůjčováno, ale od toho, jestli je schopna dostát svým fin. závazkům. Toliko zjednodušeně ve zkratce.
Už ti došlo, že na problém se nedá nahlížet tvou primitivní optikou?
Presne tak, absolutni vyse dluhu neznamena v podstate nic, rozhodujici je pomer dluhu vuci trzbam/zisku a s tim spojena schopnost podniku svuj dluh spravovat. To samy plati i pro staty - proto je naprikad japonska ekonomika ve srovnani se spanelskou pro verite mnohem bezpecnejsi destinaci, prestoze japonsky dluh je ve srovnani se spanelskym absolutne i relativne (vuci DPH) mnohem vyssi.
Myslíš si opravdu, že např. automobilka VW, když má 80 mld.€ dluhů je fakt naprosto zdravá? Jo, jsou to cca 2 biliony Kč......
Nevím, jestli ti má vůbec smysl něco vysvětlovat, ale pokusím se.
Každá automobilka potřebuje ke své e😜anzi peníze, v drtivé většině je ale nemá k dispozici na svých účtech, kam jde? No do banky. Co udělá? Půjčí si. Jaký je to "problém"? Ten, že ty to bereš jako dluh a automobilka pouze jako půjčku, kterou pravidelně splácí. Jaký je to rozdíl?
Že jsou automobilky, které spácí bezproblémově (jako např. VW), pak ty, co splácí horko těžko (italové a pod.) a pak ti, co nespácí vůbec např. SAAB. Tento parametr se dá vyvodit z čistých zisků jednotlivých automobilek.
Z pohledu banky je VW slepice snášející zlatá vejce, protože jim z něj plynou neustále a pravidelně peníze samozřejmě navýšené o sjednané úroky a z toho banky žijí. Oproti tomu, je zde SAAB, od kterého nejspíše žádná banka neuvidí ani euro.
Síla automobilky (její finanční zdraví) se neposuzuje od toho, kolik má napůjčováno, ale od toho, jestli je schopna dostát svým fin. závazkům. Toliko zjednodušeně ve zkratce.
Už ti došlo, že na problém se nedá nahlížet tvou primitivní optikou?
[odkaz]