Po předlouhých 12 letech konečně došlo na nástupce velkého saabu. Technika sice nepřekvapila, ale design vrací švédskou automobilku s nejistou budoucností mezi velké hráče. Dokonce ty největší…
Až na rámeček kolem předních světel to vypadá velmi nadějně. Naopak zadní svítilny a víko kufru [odkaz] , které by mohlo BMW 7 závidět, jsou naprosto famózní.
Jo, zadna cast je tak nadherna, ze by to auto asi malo jazdit zadkom napred... :-)
Krasne svetla, a skvele zakomponovane vyfuky. Za toto si Saab zasluzi poklonu!
celkové ztvárnění je seversky čisté. u těch světel mám však bohužel pocit, že by zasloužily více střídmosti. zadolevý pohled na oficiálním snímku autu velmi sluší. vůbec se povedly všechny modely na téhle platformě. 9-5 a lacrosse (lonesi, napiš k němu něco :-) ) se mi z nich líbí nejvíc
Jestli teda minulý modely díky svojí nadčasovosti vydržely 24 let, tak obměny tohoto modelu se určitě nedožiju. Zvláště, když článek zavání hláškama o klepajících se kolenou premiantů.
Líbí se mi a každopádně mu držím palce, zejména když má Saab ve vínku "auto na celý život", aby majitelům vydržel a přinášel jim celý život tu radost.
pane čermáku, zajisté máte na mysli platformu epsilon II. GM měl v portfoliu i ypsilon resp. Y-body (59-63, to už je let...) a pak YII. inu řečtina ;-)
ten šestiválec z tabulky je LP9 - pochopitelně GM. Celá rodina motorů se jmenuje alloytec V6. je to globální motor pro globální platformu. takže místo lincolnu tam mělo být cadillac SRX
neboj, někdo si s tebou určitě rád dá nějaký flame ;-)
jinak by mě zajímalo, jestli u Saabů úplně rezignovali na vývoj vlastních motorů. Sem myslel, že alespoň ty dvoulitry budou z jejich luk a hájů a prej jsou taky od Opláků ;-\ Holt je vidět, v jakých podmínkách nová 9-5 vznikala. Ono utáhnout vývoj slušného nového vozu v této třídě od nuly je asi skutečně mimou současné možnosti Saabu
ak to aj je prevlecena insignia tak na tvoju smolu acALIEN vyzera sakra lepsie ako original ;) teda z mojho pohladu urcite. Ale dovolim si podotknut ze je to proste platforma epsilon a jeden z jej vyuzivatelov je aj insignia aj saab a predpokladam ze aj ine auta..
>:D ja jsem to musel napsat, protoze jeste pred par tydny tu nekteri tvrdili, jak to s Insignii nema nic spolecneho...o nic jineho nejde, diskutovat se o tom ani neda, je to proste dane...
otázka je, nakolik je třeba i platforma shodná s Insignií a kolik vlastních úprav na ní aplikovali. Předchozí 9-5 měla taky platformu od Vectry, ale shodných dílů měli asi cca 30%. Podobné to bude u koncernu. A3 a Oktávka mají taky stejnu platformu, ale podvozek zdaleka nebude stejný (přesto že by Oktávkáři určitě nebyli proti že >:-[] )
nechcem tu zakladat ziadny flame :-) uz som pisal davnejsie ze som sa niekde docital ze ma spolocnych 20 - 30% dielov s insigniou. Insignia sa mi tiez paci to musim uznat. Dnes je to bezne ze auta zdielaju platformy ako pise kuko. Len saab ma tu smolu ze ho vola kazdy prezlecena insignia.. Aj ked to tak celkom pravda neni.
Rád bych tě tady poplácal po zádech, jak jsi jim to tehdy nandal (masírka ti jde), ale ona to "převlečená Insignie" skutečně není. S Insignií to sdílí platformu a motory, toť vše. Není to sice málo, ale není to ani tolik, aby se dalo mluvit o nějakém převlékání. Resp. např. Audi A3 je daleko víc "převlečený Golf", než Saab 9-5 "převlečená Insignie".
Např. podvozek bude zcela jiný (naladění, rozvor náprav, rozchod), z čehož plyne, že jízdní projev bude (doufejme) rovněž zcela jiný, atd.
Páni. Díky tý polatformě by měl jezdit přinejmenším velmi dobře a to v kombinaci s designem znamená, že němci a pár japonců by mělo začít brát SAAB vážně. Mít dneska ty peníze, tak do něj nejspíš půjdu.
no kdyz uz jsi zminil penize, netusite nekdo kolik si za to hodlaji severani uctovat? Je jasne ze startovaci cenu jako insignia to mit nebude, ale aby nestartovali na milionu.....
zvýšení platu každopádně! Jestli bude startovací cena velice přívětivá využiješ ho na Aero v šestihrnku ;-)
Dosluhující generace začíná tuším kolem 700tis. V základu mají dvoulitrový LPT benzin jestli se nepletu. Ale to je výběhový model + krize, takže já bych to tipnul s 1,6T + statusem novinky někde mezi 800-900 tis. Má to přece jenom kurňa přes 5 metrů! >:-[]
na slovensku tipujem 30+ tisic ojry. Pod to urcite nepojdu.. aj ked mozno daju zo zaciatku volaku akciu.. nebolo by odveci. Predsalen sa ich musi vela predat aby som si o par rokov mohol kupit ojizdaka 3 rocneho :-) ale pockam si na kombi samozrejme
Tak to je dost zla sprava. Ziadny motor nie je od Saabu... ;-\ Dizajn, tvary, svetla a pod. - to su oproti tomuto, dovolim si napisat, prkotiny. Myslel som si, ze nova 9-5 bude neskor mojim kandidatom, ale toto je tazka rana. :'-( A to aj napriek tomu, ze sa mi jej novy dizajn paci.
Dulezity bude jak pojede! Jestli jsou od GM nebo vlastni neni zas tak podstatny ne? Navic pokud se nepletu tak motory v odchazejici generaci 9-5 nebyly zrovna vzor spolehlivosti takze v tomto smeru je to mozna i dobre ;-)
Ano, mali svoje opakujuce sa problemy (2-3), ktore suviseli s konstrukciou. To, ze podstata bola v konstrukcii + Saab v poslednych rokoch nemal prostriedky na vyvoj motorov, sposobilo, ze problemy pretrvavali. Nenazval by som to zrovna nespolahlivostou - skor (otravne) vyssou narocnostou udrzby (problemom sa dalo predist).
Od novej 9-5 som cakal, ze okrem novej karoserie popracuju aj na odstraneni spominanych konstrukcnych nedostatkov motorov. Zial, nestalo sa. A to je velka skoda pre znacku, ktora ako prva prisla so seriovym zavedenim benzinovych turbomotorov... ;-\