Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Panda: První dojmy (video)

Panda už dlouho drží Fiat nad vodou, nová se proto změní jen minimálně. Technika dokonce zůstane původní.
Zpět na článek
14. 9. 2011 14:15
14. 9. 2011 14:35
14. 9. 2011 14:39
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
14. 9. 2011 15:14
14. 9. 2011 15:21
14. 9. 2011 15:31
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
14. 9. 2011 17:21
14. 9. 2011 22:56
14. 9. 2011 22:39
15. 9. 2011 08:56
14. 9. 2011 15:14
14. 9. 2011 15:26
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
14. 9. 2011 19:22
15. 9. 2011 09:02
14. 9. 2011 14:59
14. 9. 2011 15:11
14. 9. 2011 15:21
15. 9. 2011 07:50
14. 9. 2011 15:35
14. 9. 2011 15:55
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
14. 9. 2011 16:27
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
14. 9. 2011 15:58
14. 9. 2011 16:07
14. 9. 2011 16:12
14. 9. 2011 16:26
14. 9. 2011 16:30
14. 9. 2011 16:37
14. 9. 2011 16:18
14. 9. 2011 16:52
14. 9. 2011 17:08
14. 9. 2011 17:11
14. 9. 2011 17:14
14. 9. 2011 17:28
14. 9. 2011 17:46
14. 9. 2011 18:09
14. 9. 2011 22:28
15. 9. 2011 00:06
14. 9. 2011 17:54
14. 9. 2011 18:05
14. 9. 2011 18:07
14. 9. 2011 17:37
14. 9. 2011 17:46
14. 9. 2011 17:55
14. 9. 2011 18:00
14. 9. 2011 18:07
14. 9. 2011 18:00
14. 9. 2011 18:06
14. 9. 2011 18:10
14. 9. 2011 18:11
14. 9. 2011 18:16
14. 9. 2011 18:03
15. 9. 2011 08:05
16. 9. 2011 08:23
14. 9. 2011 21:20
15. 9. 2011 19:13
16. 9. 2011 21:24
17. 9. 2011 01:42
15. 9. 2011 08:07
15. 9. 2011 07:17
15. 9. 2011 08:10
14. 9. 2011 21:04
14. 9. 2011 21:54
14. 9. 2011 21:07
14. 9. 2011 14:15
Autor
Tak schválně...
A je to tu znovu.
opět novinářská žumpa.

Jak dlouho ten článek v této podobě tady vydrží...?

Kecy, osobní pocity, předpojatost. Víc k tomu není co dodat. >:-[]

Bravo autore, bravo.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - KANKUNEN
14. 9. 2011 14:35
Re: Autor
Tentokrát máš pravdu. Udělali dobře, že nic neměnili na dobře fungujícím autě, jen to měli nechat dělat v Polsku, kde se snažili.
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
14. 9. 2011 14:39
Re: Autor
Můžete být konkrétnější, co přesně se vám nelíbí? Možná vám ušlo, že rubrika se jmenuje "dojmy", takže na subjektivních dojmech tak trochu stojí.
Avatar - iudex
14. 9. 2011 15:14
Re: Autor
Dovolím si odpovedať ja. Subjektívne dojmy sú jedna vec a sú samozrejme žiadané, ostatne o tom je podstata článku "prvé dojmy". Teda ako na mňa auto a jeho dizajn pôsobí v reále, ergo vizuálny dojem z exteriéru, vnímanie priestrannosti, ďalej optika a haptika interiéru a jeho materiálov, atď. Ale subjektívne a neprílišnou náklonnosťou k Fiatu podfarbené predpovede o tom, ako sa bude predávať a koho presvedčí, s otvoreným názorom o očakávanej nekvalite produkcie, to na ACZ neočakávam a nie som na to zvyknutý.
14. 9. 2011 15:21
Re: Autor
Ja osobne som nepochopil poslednú vetu. Podľa čoho tá prognóza? Nejaké nedostatky? Celý článok sa dá transformovať do pár slov: Panda je len trošku iná, rovnako veľká, a nebude sa dobre predávať. Takže za článok (či skôr článoček) iba :no: , je to skrátka odfláknuté. Toto auto sa autorovi skrátka nepáči a nedal si s ním ani najmenšiu námahu. Profesionalita nulová. A že som už na ACZ aj inde nejaké množstvo článkov prečítal...
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
14. 9. 2011 15:31
Re: Autor
Jen k té (ne-)náklonnosti - autor je bývalým spokojeným majitelem dvou fiatů, proto se ale necítí povinnen do smrti apriori chválit cokoliv od této značky. A vystříhat se osobních názorů také ne, zejména jsou-li místo kritiky záměrně formulovány jako naděje na změnu k lepšímu.
14. 9. 2011 17:21
Re: Autor
Problém Vaší poslední věty je, že vůbec není jasné jak jste k takovému soudu přišel....nějak tam chybí ten důvod proč si to myslíte...
14. 9. 2011 22:56
Re: Autor
Napísal si to za mňa. :yes:
Avatar - Righ
14. 9. 2011 22:39
Re: Autor
Souhlas, clanek je psan horkou jehlou a na rade mist se jedna o mlaceni prazdny slamy pouze aby text trochu nakynul (napr. ze Panda si zachovala "obdivuhodnou strohost", coz platilo pro minulou generaci, avsak ta nova je naopak velmi nacincana a naboptnala - s tim souvisi i nesmyslnost poznamky o "vyklineni" predku, kdyz ten se naopak totalne zaoblil; dale nechapu hlasku o "prapuvodnich pandach, ktere se nebraly prilis vazne", kdyz ta prapuvodni - myslena hadam prvni - generace Pandy byla naopak prisne ucelovym a praktickym autem bez naznaku jakykoliv hravosti).

Co ale vadi vic, je autorem opakovane podsouvany rozcarovani nad zachovanim technickyho zakladu minuly generace, ktery je zakonceno extremne zaujatym konstatovanim, ze s takovou predstavovana Panda novy zakazniky nepresvedci. Poukazani na takrka stejnej pristup VW ke svym klicovym modelu, jenz je naopak povetsinou kvitovan redaktory s povdekem, je velmi na miste, stejne tak jako konstatovani, ze se od predstaveni druhy Pandy ani zadna nova klicova technicka vymozenost v tyhle tride neobjevila. Za zbytecny povazuju i predpojaty shazovani kvality italsky produkce, ktery je pritazeny za vlasy stejne tak, jako mluvit v souvislosti s montovnou v Tychach o nejaky "prosluly kvalite".

Ve vysledky skutecne slaby clanek, rozhodne podstatne horsi, nez hodnoceny auto. Tesim se, ze to za pana Cermaka v normalnim testu nekterej z redaktoru napravi. ;-)

Edit: Jeste me napada, ze jedna zasadni technicka inovace ve tride miniaut za poslednich 10 let skutecne prisla, a to downsizing. Na tomto poli pritom Fiat zaregoval TwinAirem velmi dobre.
14. 9. 2011 15:14
Re: Autor
Wolffe my víme že máš Bravo. ;-) Ta poslední věta tě nadzvedla co...je to jen názor ... >:D
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
14. 9. 2011 15:26
Re: Autor
Jen na upřesnění, auto se autorovi líbí. Kritizujete jej za předčasné soudy a vy se vůči jeho osobě dopouštíte téhož :-)
15. 9. 2011 09:02
Re: Autor
Vážený kolego (troufám si použít toto oslovení (nejen, už jsem také leccos napsal a žurnalistiku i vystudoval), dovolím si souhlasit s veřejným míněním, že v této rubrice se očekávají od autora článku dojmy z vozu, nikoliv věštění z křišťálové koule o kvalitách výroby a prodejnosti vozu. Čtenáři by více ocenili reálné pocity, jak se Vám do vozu nastupuje, jaká je pozice za volantem, výhled apod., ideálně ve srovnání s dosavadním produkčním modelem. Nemám ponětí, jak funguje redakce tohoto serveru, ale Váš - s prominutím za ten výraz - "publicistický odpad" by přes editora neměl nikdy projít.
14. 9. 2011 14:22
Zase německá propaganda!
>:D Všecko je to zaplacený, nebo spíš podplacený! Chudák Fijat. >:D
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2011 23:02
Re: Zase německá propaganda!
Chudák jossalito...
14. 9. 2011 14:32
Úplatní novináři
Panda - nic nového pod sluncem, stejný rozvor, stejný prostor, stejná techika, stejné určení, atp.
Jen Passat byl fungl novej.

Takže:
Pokud Pandu milujete, není co řešit, nové zákazníky asi nepřesvědčí.
Pokud Passat milujete, není co řešit, noví zákaznící vědí, že je to předražený zastaralý šedivý šrot, kterému je lépe se vyhnout. >:D
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2011 15:10
Re: Úplatní novináři
Píšeš šášulko jako kdyby jsi tady byl poprvé. >:D >:D
Avatar - Guttalax
14. 9. 2011 14:59
Doblo
;-) Vzali Doblo a flexu. Tady je výsledek.Ale kdo má rád krabice ,tak proč né. :-!
Rozbalit vlákno
2
14. 9. 2011 15:09
Re: Doblo
Up! je taky krabice, tak proč né...
14. 9. 2011 15:11
Re: Doblo
Jenže Upu už se tohle podotýkám hezké auto, musí bát. ;-)
Avatar - 3_diamanty
14. 9. 2011 15:21
nooooo :)
Up a panda su dve nove miniauta, zatial u mna vedie panda ale ak pride patdverovy Up hned to moze byt zaujimavejie a vyrovnanejsie.

kufor sa mi zda dost velky az moc :yes: ak bude apson 250L ako UP tak nema chybu :yes:

interier vyzera lakavo a ovela viac in v miniautach ako nudny Up, bude opat radost jazdit novou pandou.

predpokladam ze po tohotorocnom klesajucom segmente miniaut sa na dalsi rok pekne pozviecha a miniauta pojdu hore
:yes:
Rozbalit vlákno
1
15. 9. 2011 07:50
Re: nooooo :)
Ty bysis z techto dvou stejne vybral i10 >:D
14. 9. 2011 15:35
UPLACENÉ DOJMY
Podle mýho ostřížího zraku je to tam všechno odshora dolů komplet totálně uplacený. Uplacený péro, uplacenej počítač, uplacenej redaktor, uplacený chlebíčky, uplacený auta (mimo fiatů) a uplacenej autosalon. V reálu pak zůstává jen nebetyčnej majstrštyk za stočtyřicet tisíc. Akorát by to chtělo holt ty dojmy střihnout tak nějak do tý diskusní (malo)reality. Takže -

První, ale nejen on, i druhý, třetí, stý i tisící dojem je némlich to samý - pravděpodobně na hvězdném nebi hned za Bentley Mulsane trčí do všech světových stran nový produkt, panda. A zde nebuďme troškaři, vezmeme-li do úvahy páčky blikačů Mulsane z Phaetonu, kterej je má ovšem z Passata, ten zase od Pola a Polo... to je snad nemá vůbec, tak započítáme li negativum bentley páček, pak nám z toho Panda vyskočí jako jasnej a jedinečnej produkt pro horních deset... miliard.

A vnitřní prostor, zejména vzadu, vždyť v tom Mulsánu ten panák ani neví, jestli si má dát pravou přes levou nebo levou za krk a pravou do kufru. Tohle samozřejmě v pandě nehrozí a hrozit ani nebude, tam platí doslova rozkrokové - padni komu padni.

Závěrem si snad můžeme první i poslední dojmy shrnout do přehledné věty - Kdo má, ten nemusí, kdo musí, ten nemá... Co? Uvidíš, že to brzy pochopíš...

P.S. Mokrý diskusní hadry mohou vybraní jedinci přednostně fasovat, a to po předložení papírů na hlavu, hned napravo vedle hlavní brány... Fronta se řadí od postranního parkoviště pro tříkolky.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Guttalax
14. 9. 2011 15:54
Re: UPLACENÉ DOJMY
>:D >:D >:D :yes: >:D >:D >:D
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
14. 9. 2011 15:55
Re: UPLACENÉ DOJMY
Nenapsal bych to lépe :-)
14. 9. 2011 16:20
Re: UPLACENÉ DOJMY
Tímto jste se dobrovolně zařadil do škatulky redaktorů bezmezně milující a adorující koncern VW.
;-)
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
14. 9. 2011 16:27
Re: UPLACENÉ DOJMY
Už jsem v tolika škatulkách, že na mě aspoň do smrti nebude pršet :-)
14. 9. 2011 16:35
Re: UPLACENÉ DOJMY
Cením nadhledu. ;-) :yes:
14. 9. 2011 16:36
Re: UPLACENÉ DOJMY
:-) :yes:
14. 9. 2011 16:13
Re: UPLACENÉ DOJMY
Od Fiatu se na autosalonu čekalo víc. Ve světle novinek od různých výrobců, se člověk po shlédnutí stánku Fiatu sám sebe ptá, je hodno takové automobilky, aby vystavovala "jen fejslift" svého stěžejního modelu?
Ostatní nespí, což jde vidět především a dravosti korejců, a ti jsou pro Fiat největší konkurencí.
Jestli má nová Panda vyjet s osm let starou technikou (mimo motoru), odhaduji si tvrdit, že ke konci svého života bude vůči konkurenci extrémně zastaralá.
14. 9. 2011 16:37
Re: UPLACENÉ DOJMY
Souhlas.
14. 9. 2011 16:40
Re: UPLACENÉ DOJMY
Po designové stránce je Panda stará už teď a je to škoda ;-\
14. 9. 2011 16:47
Re: UPLACENÉ DOJMY
Docela by mne zajímala ta nová technika u jiných aut. Když už jsme u mini - má Up! nějakou novou techniku? Nemá, pořád má 4 kola a volant, stejný závěsy, stejný motory. Tohle jsou jenom žvásty. Fábia žije na stejném podvozku odjakživa a nikomu to nevadí. ONO SE TAKY ZA POSLEDENÍCH 10 LETJEŠTĚ NIC NOVÉHO NEVYMYSLELO. Před 15-ti lety přišly 16-ventilové motory, od té doby nic. Jediná novinka jsou hybridy nebo elektroauta, ale o těch stejně spousta lidí pochybuje. Ale v benzínech/dieslech prostě už nic vymyslet nejde kromě papírových zlepšení kvůli komisařům v EU, který stejně lítaj letadlem nebo jezděj v Audi A8, A9 nebo A10.
14. 9. 2011 17:04
Re: UPLACENÉ DOJMY
Up! je postaven na úplně nové platformě připravené již i pro elektrický model. Elektrika se tedy nebude roubovat do nějakého stávajícího modelu. Platforma je také jednoduše upravitelná - model 5d má být delší. Výhody tohoto řešní odvodíš snad sám.
Up má také nové motory (opravdu tam není HTP), více nových motorů teprve přijde.

Takže ano, Up! má komplet novou techniku. ;-)
Avatar - kosmonaut
14. 9. 2011 15:58
Paráda
Panda si už stihla udělat výborné jméno, stejně tak podlitrový dvouválec je chválen kde se píše. K tomu povědomý vzhled, možnost 4x4, spřízněnost s imagemakerem 500, tohle auto nemůže neuspět. Odvažuji se tvrdit, že proti Pandě Up neuspěje.
Rozbalit vlákno
5
14. 9. 2011 16:07
Re: Paráda
Co je pro tebe úspěch a neúspěch Up!u?

Pandy se ročně prodá čtvrt milionu.

A já se tedy odvažuji tvrdit, že:
Asi každý rozumný uzná, že na takovou cifru Up! mít nebude. Z toho důvodu, že začíná, a také první proklamace naznačují, že koncern počítá s prodejem max 180 tis. kusů celé NSF. Na víc nemá výrobní kapacitu.
Avatar - kosmonaut
14. 9. 2011 16:12
Re: Paráda
Píšu o Upu pouze v konfrontaci k Pandě. A to co píšeš dál, s tím souhlas.
14. 9. 2011 16:26
Re: Paráda
V konfrontaci dosavadních znalostí a faktů si řekl něco stejně objevného, jako že zítra opět vyjde Slunce. ;-)
Avatar - kosmonaut
14. 9. 2011 16:30
Re: Paráda
Skutečně? Já čekal, že vyjde až pozítří. Tak díky za upřesnění :yes:
14. 9. 2011 16:37
Re: Paráda
Nemáš zač, já si taky "myslel", že Up!u se vyrobí víc, než na kolik stačí volná kapacita fabriky. >:-[] >:D
Avatar - prekladys
14. 9. 2011 16:15
co bude po pandě?
no dobrý, no... napadá mě jedna cimrmanovská replika o divadle, jevišti a hledišti 8-s

moc to tu nesleduji, tak se dotáži znalejších:
co bude polská fabrika vyrábět po pandě?

díky za neemotivní odpovědi
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2011 18:22
Re: co bude po pandě?
V Polsku se vyrábí Lancia Ypsilon
14. 9. 2011 16:18
PANDUR
Teda hoďte na to deku! Tohle je ostuda... čekal sem že to nebude nic moc, ale tohle je ještě horší než i ty nejhorší představy. Vždyť ten exteriér vypadá jako deset let starý Ignis od Suzuki. naprosto nemoderní a bez nápadu. Ale kvality Pandy hledejme jinde... prostorově to bude asi super, cena také, ale ten interiér... děs a hrůza. Než mě tu někdo ukamenuje rád bych podotknul že mám dva Fiaty a italské auta mám rád, ale tohle je propadák IAA :-( Škoda... předchozí Panda byla opravdu parádní...
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2011 16:52
DVOUHRNEK
Není to tak dávno, co tu s námi mocně zacloumala informace, že fiat oživuje dvouválcový motor. No, je to na světě. Tahle motorizace se osazuje i do nové Lancie. A právě v posledním AUTO Tipu je na str. 40 uveřejněný test ypsilonky s předmětným motorem. Asi nejzajímavější jsou pasáže věnující se zvukovým projevům tohoto motoru, cituji: "Z bručivého zvuku na volnoběh a v pásmu pod 2000/min naskakuje husí kůže."

Osobní zkušenost s tímto motorem zatím nemám, nemám ovšem ani důvod nevěřit uvedené citaci. Nebo je tu snad někdo, kdo s tím motorem jel a nahrál si jeho zvuk jako ukolébavku do telefonu?
Rozbalit vlákno
52
14. 9. 2011 17:08
Re: DVOUHRNEK
Já mám na víkendové radovánky Fiat 126 a pokud obsah peněženky dovolí rád bych i starou 500. Já ten dvouválec miluju háže sebou, vybruje, zvuk jako elektrocentrála, vypadá jako přístroj na výrobu pressa a je to krásný zážitek. Je to prostě zážitek :-) V soudobém voze si to, ale představit nedokážu. Jasně ten motor je úplně někde jinde, ale stejně ten zvukový projev nejde okecat... prostě dvouválec. jako základní motorizace je to dostačující, navíc má tento motor i historické opodstatnění a k "pětistovce" patří. To je stejné jako tříválec... může jet sebelíp ale prostě to ševelní trojhrnku se okecat nedá. po technické stránce je twinair vynikající motor. Kdyby se nešetřilo na tlumících hmotách neviděl bych v tom problém.
Mimochodem... byl jsi to právě ty kdo tu psal, že by pětistovka měla být "holobyt" aby to bylo to pravé retro odkazující na předchůdce... Tak to tady máš a nestěžuj si :-P
To že to rachotí jako kovářské učiliště není chyba Fiatu, ale dané konstrukce. uvidíme jak se předvede fordí tříhrnek.
14. 9. 2011 17:11
Re: DVOUHRNEK
Proti tomu "holobytu" nemám námitek, ale zarážející je, že v tom jede i "prémiová" ypsilonka, v ní to holt už vybočuje z očekávaného...
14. 9. 2011 17:13
Re: DVOUHRNEK
Za chvilku na tom pofrčí i Cuore Sportivo, to bude teprv nářez! >:D
14. 9. 2011 17:28
Re: DVOUHRNEK
No jo ale to budou muset u Alfy pozměnit logo čtyřlístku na dvojlístek >:D >:D >:D
14. 9. 2011 17:46
Re: DVOUHRNEK
>:D Jetel... >:-[]
14. 9. 2011 18:04
Re: DVOUHRNEK
To mě napadlo taky, leč ten má lístky 3... ;-)
14. 9. 2011 18:09
Re: DVOUHRNEK
Ze dva lístky bazalky...
14. 9. 2011 22:28
Re: DVOUHRNEK
Udělaj z toho jednu velkou botanickou zahradu. List podle provedení. Jsem zvědav, co budou lepit na pentastar verze.
Ten jetel mě málem sundal ze židle >:D >:D >:D :yes:
15. 9. 2011 00:06
Re: DVOUHRNEK
Komplikace s počtem listů nastanou u pentastaru jestli bude mít vypínatelné válce >:D Někdo tu o tom psal.. nevím jestli se to plánuje.
14. 9. 2011 17:50
Re: DVOUHRNEK
Ono to hlavně není tak dávno, co tenhle motor vyhrál absolutně anketu motor roku (kterou se taky rád účelově zaklínáš). Motor je pro miniauto jako je Y naprosto dostačující (63kw/145Nm). Nebude to dlouho trvat a dvouhrnek bude dělat i VW.

PS. Nakonec jsem zvědav co budeš psát, až se v trojkovým BMW objeví 3válcová 1,5. ;-)

PS2 to bylo pro GTI
14. 9. 2011 17:54
Re: DVOUHRNEK
Zásadně s tebou nesouhlasím, že předmětný motor je ideální motorizací do ypsilonky. Právě tohle auto má mít motor zcela jiný, vždyť je to italská skoroprémie... Do těch pětistovek a pod., tam ano, s tím souhlas. Jinak, abys mi dobře rozumněl, já nahoře neakcentuji jízdní projev toho motoru, akcentuji než projev zvukový, zarazila mě ta charakteristika v rovině - husí kůže. To už je v "prémii" něco, ne?
14. 9. 2011 18:05
Re: DVOUHRNEK
Já v tom vidím spíše šetření na protihlukové izolaci.... Se zvukem dvouválce nic neuděláš. Chyba je v jeho utlumení a to bych od (jak ty říkáš) skoro prémie nečekal. K Ypsilonce se hned tak asi nedostanu tak těžko dělat nějaké soudy. Ale teď trochu pozor... husí kůže ti může naskočit i z hlasu operní zpěvačky ;-) Budu muset mrknout do autotipu a přečíst jak je to s tou husí kůží myšleno. Ale komorní A od ypsilonky snad nečeká nikdo >:D
Avatar - Ham.
14. 9. 2011 17:37
Re: DVOUHRNEK
Tak asi bych trochu rozlišoval motor a konkrétní auto. Na motoru nevidím nic špatného a naladěním výfuku a solidním utlumením v motorovém prostoru asi může dobře a levně sloužit právě v těchto miniautíčkách jako je Panda. Spolu s VW má Fiat v motorech pro prcky náskok, protože ostatní se na downsizing teprve chystají. Druhá věc je Lancia, ta už nějakou dobu vyrábí z mého pohledu dost mimoňská auta a po technické stránce nejsou schopni vymyslet už vůbec nic, viz přeznačkovaný kabrio, takže se nedivím, že v Yce 0.9 twinair duní, vrčí nebo sípe podle toho v jakých otáčkách je. Pandě bych vytkl jen interiér, ten podle mého gusta není, ale myslím, že potenciální kupci této třídy interiéry řeší až v poslední řadě. Exteriér je podle mě OK, je to takový mini-standard na kterém toho nejde už moc vymyslet a když tak spíše k horšímu takže je dobře, že se drží svého kopyta.
14. 9. 2011 17:46
Re: DVOUHRNEK
No právě, že ten motor táhne i tu ypsilonku, připadá mi to velmi nevyvážené - usilovat o to mít "špičkový" subkompakt a vybavit ho zrovna takovýmto motorem. Podivná konfigurační filosofie. Jinak souhlas, v F500 a Pandě je to regulerní hráč (jo, patří tam písmeno "h") :-)
14. 9. 2011 17:52
Re: DVOUHRNEK
Y stojí na stejném základě jako Panda a F500. ;-)
14. 9. 2011 17:55
Re: DVOUHRNEK
Děkuju za osvětu, asi ale nevíš co je ypsilon a co je panda...
14. 9. 2011 17:57
Re: DVOUHRNEK
Auta stejného segmentu, ale rozdílných kvalitativních tříd. Stejně jako F500 a Panda. ;-)
14. 9. 2011 18:00
Re: DVOUHRNEK
Připadá mi, že jsi volaký zmetěný :-) O tom je přece řeč - ypsilonka chce být stylem, jakousi prémií, a jede na dvouhrnku z něhož máš dle redaktorů Autotipu husí kůži, to nějak do sebe "prémiově" moc nezapadá.
14. 9. 2011 18:07
Re: DVOUHRNEK
Rozdílné kvalitativní třídy se stejným motorem.... tak já nevím co si o tom myslet :-)
15. 9. 2011 08:39
Re: DVOUHRNEK
Asi jako Passat/A4 2,0TDI ;-)
Avatar - Ham.
14. 9. 2011 18:00
Re: DVOUHRNEK
S Ypsilonkou máš pravdu ale je to jen důkaz, že na technicky dokonalejší a skutečně kvalitou odlišené auto Lancia nemá koule, prostě skládají co dům dal a občas to oživí nějakou barevnou látkou, seslí v kůži nebo jiným laciným pozlátkem.
14. 9. 2011 18:06
Re: DVOUHRNEK
Souhlas, a je to škoda, neboť ty si budeš jistě pamatovat, jak jsme co by mladí kluci hltali ze Světa motorů fotografie Autobianchi, někdy v polovině osmdesátých let :-)
Avatar - Ham.
14. 9. 2011 18:10
Re: DVOUHRNEK
To taky ale hlavně ve starých italských filmech když se honily lanča nebo alfa a báwo, to byla lancie s alfou pojem, dnes by honička bmw s lancií nebo alfou vyzněla dost trapně, je ti jasné pro koho. :yes:
14. 9. 2011 18:16
Re: DVOUHRNEK
Je vidět že jsem jiná generace mě teda Autobianchi v sérii filmů o panu účetním nijak za srdce nechytlo >:D
Avatar - Katikakus
14. 9. 2011 18:01
Re: DVOUHRNEK
V 500 se ten motor takto neprojevuje, takze to nejspis nepujde ani tak na vrub motoru, jako spis autu samotnemu a ulozeni a odhlucneni motoru v nem.
14. 9. 2011 18:03
Re: DVOUHRNEK
Jo, teď jsem si četl zdejší test F500 a tam testér není tak radikální, přesto (přečti si to) ten brum zmiňuje velmi zřetelně. Dává to do milé spojitosti s historií. Jinak ten motor i v té ypsilonce, co se týká jízdního výkonu chválí.
14. 9. 2011 18:32
Re: DVOUHRNEK
A nebo zaujatého pisálka redachtora... Což je také hodně pravděpodobné.
15. 9. 2011 08:05
Re: DVOUHRNEK
V 500 se ten motor projevuje uplne stejne. U 500 to az tak nevadi, je to spis funcar, ale v drahe Lancii je to na povazenou. Ale pro tebe subjektivni nazory cloveka, ktery s tim jezdil stejne nemaji zadnou cenu, takze pokud mas nacteno, ze je to superkultivovany a megavykonny motor, tak si tomu klidne ver.
Aby bylo jasno: Ja ten dvouhrnek neodsuzuju, prave naopak. Jako zakladni motor neni spatny, ale z hlediska uzivatele je jen prumerny.
Avatar - Katikakus
15. 9. 2011 21:04
Re: DVOUHRNEK
Takze ty uz jsi jezdil 500 i Ypsilonkou, ano? Marosi, proboha, alespon trosku soudnosti. Stavenim se do opozice za kazdou cenu tady ze sebe delas kasparka, ktery je kazdemu k smichu.

500 jsem jel sice kratce, ale projel jsem se s ni a zeby mi ze zvuku motoru naskakovala husi kuze rict nemuzu. Stejne jako nenaskakovala autorovi tohoto testu tady na auto.cz: [odkaz] a rade dalsich.

Pokus se me nasmerovat na cast diskuse, kde JA tvrdim, ze ten motor je "superkultivovany a megavykonny"... zrejme sis toho vzal vic, nez je zdravo.

Ano tvuj nazor pro me nema zadnou hodnotu - alespon v necem mas pravdu. Precti si nekdy sve prispevky adorujici cokoli z VW koncernu a shazujici vse ostatni. Sam jiste uznas, ze nazor testeru renomovanych auto-magazinu ma ponekud jinou vahu, nez dojmy anonymniho "diskutera"... ;-)
16. 9. 2011 08:23
Re: DVOUHRNEK
O sve jizde v Y jsem nic nepsal.
Jezdil jsem tyden s 500 twinair a jak uz jsem psal jinde - ten motor nezatracuji, ale je to proste z hlediska uzivatele naprosto prumerny motor s prumernou dynamikou a prumernou spotrebou a s hrubym projevem. Husi kuze je samozrejme nadsazka.
Co pisu je, ze v 500 to nevadi, v Pande teprve ne, ale v luxusnejsi a drazzsi Ypsilonce to muze zakaznik vnimat jako problem.
Pro mne ma nejvetsi vahu moje osobni zkusenost, o ktere taky pisu.
14. 9. 2011 18:26
Re: DVOUHRNEK
No já hlavně doufám, že kromě zvukového projevu zapracoval FPT i na spotřebě. Dosud se totiž zázračně nízká spotřeba udáděna v dokladech MultiAirů jaksi moc neprojevuje... aby to fiat nakonec nestálo ranec...

[odkaz]
14. 9. 2011 18:55
Re: DVOUHRNEK
Tak prepokladam, ze vis, jak se meri spotreba. Ze existuji predepsane jizdni cykly a pri jejich simulacich se meri spotreba auta na valcich a ze si proste spotrebu nemuze nekdo jen tak vymyslet a neco tam napsat.
-----------------------------
The EU Combined Cycle method involves two test cycles :
a) Urban cycle which involves a series of acceleration, deceleration and idling. Maximum speed is 50km/h with a an average of 19km/h over a distance of 4km.
b) Extra urban cycle
Mimics highway driving at a maximum speed of 120km/h, with an average speed of 63km/h over a distance of 7km.
Both tests are done with the air-conditioning switched on. Ambient test room temperature must be at 22 degrees Celsius (plus-minuc 2 degrees) and the air-con is set at 20 degrees Celsius with the fan speed at 1/3 or 1/4. Cars with automatic climate control features will have the temperature set at 20 degrees Celsius and fan speed set to AUTO.
Results from the two cycles were combined and averaged.
14. 9. 2011 19:08
Re: DVOUHRNEK
Vzhledem k tomu, že mě to živí o tom vím bych řekl víc než ty. ;-) Na druhou stranu to ale nemusí kupujícího zajímat, dle čeho je to měřeno. Jeho auto prostě nesplňuje deklarované hodnoty... snad začnou automobilky kromě předpisových měření uvádět i reálnější hodnoty (a to neplatí zdaleka jen pro Fiat) pod hrozbou dalších žalob a nakonec se chytí za nos i ti, kteří ty nesmyslné normy zavádějí...
14. 9. 2011 19:13
Re: DVOUHRNEK
V tom uz se shodneme, je to otazka norem, ne metodiky mereni nebo podvadeni. Fiat s tim nema nic spolecneho.

Co se tyce spotreby TwinAiru -- testeri to moc toci. Je to totiz v principu JEDNOVALEC (2 valec, ale oba pisty chodi spolu). Ten ma pri 4000/min zvuk jako jina auta na volnobeh.
14. 9. 2011 19:16
Re: DVOUHRNEK
Spotřeba TwinAiru není problém jen při testech, ale i při běžném ježdění. Ověřeno nejen osobně na několika autech, tak i třeba zkušenostmi majitelů...
14. 9. 2011 19:19
Re: DVOUHRNEK
Muj argument se zvukem a dojmem z podtoceni plati i tam.
14. 9. 2011 23:00
Re: DVOUHRNEK
Rozlišoval bych mezi faktem a dojmem.

Snad si rozumíme. ;-)
14. 9. 2011 21:20
Re: DVOUHRNEK
Nesouhlasím.

Je to prostě a jasně jen a jen řadový čtyřtaktní dvouválec. Žádný "v principu" JEDNOVÁLEC písty se sice pohybují současně, ale pálí po 360 stupních.

A nepomůžou ani velká písmena.

(To by totiž podle tvé teorie byly každé čtyřválce vlastně jen dvouválce nebo ještě demagogičtěji - dva spojené jednoválce. Pokud jsi někdy viděl čtyřválcovou klikovku, tam také přece chodí dva a dva písty současně.)
15. 9. 2011 14:58
Re: DVOUHRNEK
Ale ano, mechanicke (ne)vyvazeni radoveho dvouvalce 360 odpovida jednovalci, tj motor se klepe jako jednovalec. U motorek se pouzival paralelni dvouvalec 360 proto, protoze je jednodussi, ma tissi vyfuk, staci mu jeden karburator, ale podstatne vetsi vibrace na prvni harmonicke.
15. 9. 2011 19:13
Re: DVOUHRNEK
???

No, úplně jsem nepochopil, co jsi chtěl napsat.

Jisté ale je, že řadový čtyřtaktní dvouválec se používá právě jen s paralelním pohybem pístů a pálením po 360 stupních. Jinak to totiž ani nejde. Takové motory se používají nejen u motorek, ale i u automobilů, různých zařízení a to třeba i stacionárních.

Tišší výfuk ? To tedy nevím. Jeden karburátor ? No dobře, třeba u boxeru to jde fakt těžko, ale u véčka klidně. A hlavně dnes je všechno stříkačka.

Jediná větší potíž jsou opravdu vibrace, jejichž eliminace je logicky obtížnější než u víceválcového motoru. Nicméně potlačení zmíněných vibrací je uspokojivě řešitelné, zejména v určitém spektru otáček, protizávažím na klikovém hřídeli a také vyvažovacím hřídelem. (Nemluvě o vlastním uložení celého agregátu do karosérie pomocí tlumících prvků.)

Proč se to dělá ? Optimální velikost válce u benzínového motoru je asi tak +/- 400 - 500 ccm, menší zástavbové rozměry motoru, menší hmotnost, méně pohyblivých dílů (nižší ztráty třením), méně dílů celkem (tím i nižší cena).

Cituji - "ale podstatne vetsi vibrace na prvni harmonicke." ale proti čemu větší vibrace ?
15. 9. 2011 23:52
Re: DVOUHRNEK
Podivej, drzme se puvodni myslenky, netreba do toho tahat vyvazovaci hridele a vstrikovani. Podle me tenhle dvouvalec budi dojem nizsich otacek a ridic, ktery na nej neni zvykly, ho pretaci. Protoze rada testu zjistila u TwinAiru vyssi spotrebu nez udavanou. Ja tvrdim, ze to moc tocili. To neplati jen u dvouvalcu. Pro dosazeni normovane spotreby je potreba v nizkem zatizeni motor co nejmene tocit. Pri zatizeni tocit podle potreby. Tyhle moderni motory s promennym casovanim ventilu a turbem snesou hodne nizke otacky a pokud je nevyuzivas, tak se uspora paliva neprojevi. Ty vecne diskuze o "papirove" nizke spotrbe u preplnovanych benzinu...

Co se tyce radoveho dvouvalce, dela se nejen to, co popisujes. Exisuje radovy dvouvalec s posunem klik obou pistu 90 (novinka), 180, 360. TwinAir ma 360, ktery je nejhur mechanicky vyvazeny na prvni harmonicke, ale naopak tok spalin je rovnomernejsi, protoze valce vyfukuji v case rovnomerneji. Proto ma vetsinou vyvazovaci hridel.

Poznamka je karburatoru se vztahovala k motorkam v minulosti, kdy obecne platilo: inline 2 valec 360 je jednodussi, ale vice vibruje. Motorky s paralelnimi dvouvalci maji bud 360 a vetsinou vyvazovaci hridel, a nebo 180 a dva karburatory a zapalovani a vetsinou nema vyvazovaci hridel. 360 ma ale i vetsi moment, ale neda se tak tocit kvuli vibracim, aby se nerozsypal - charakterem se tak opravdu blizi jednovalci. Hodi se do terenu.
16. 9. 2011 21:24
Re: DVOUHRNEK
Co ?

???

Citace: "Exisuje radovy dvouvalec s posunem klik obou pistu 90 (novinka), 180 "

Prosím, které to jsou ?

K tvému poslednímu odstavci, - mám pocit, že jakž takž víš a že jsi o tom i někdy slyšel - možná od dědy, možná od Lojzy, co dělá ve výkrmně prasat - co jsou vibrace, moment, paralela, vyvážení, sypání, motorky, terén, 90 180 360 stupňů, karbenátek - jé sorry chtěl jsem napsat karburátor, motorky, ale hlavně dvoutakt a čtyřtakt.

Tady je ten rozdíl.

Doporučuji dostudovat.

A s tou tvojí oblíbenou první harmonickou se nech vyfotit a po tak třech letech vážné známosti se s ní klidně i ožeň.

Vezmu si rád páreček mladých do panoptika.
:-) >:D :yes:
16. 9. 2011 23:06
Re: DVOUHRNEK
:-) [odkaz]

The classic British parallel twins (BSA, Triumph, Norton, AJS & Matchless) had a 360° crankshaft that, compared to a single, gave twice as many ignition pulses, which were evenly spaced.

The early Japanese parallel twins, like the 1966 Honda “Black Bomber” and Yamaha TX500, adopted a 180° crank that gave an uneven firing pattern. This configuration has the best possible primary mechanical engine balance for a parallel twin; the uneven firing was a by-product of this design.

The Yamaha TRX850 had a 270° crank that allowed a more regular firing pattern than a 180° crank, and less regular than a 360° crank. This configuration has the best possible secondary engine balance for a parallel twin; its exhaust sound and power delivery is identical to a 90° V-twin.
17. 9. 2011 01:42
Re: DVOUHRNEK
No, na big-bangy a záměrně kulhající motory jsem trochu zapoměl, přiznávám, ale v rámci vesmíru se zase až tak dramaticky nechytají. Spíš rána naslepo, úspěch nic moc, hlavně ne v autech.

Ale moje arogance nebyla, pravda, úplně na místě.

Hodně mě potěšila angličtina, málo kdy se s ní mám možnost setkat. :-)
15. 9. 2011 08:07
Re: DVOUHRNEK
Mimochodem ta firma z odkazu prodava...Hyundai.
Avatar - Katikakus
15. 9. 2011 21:23
Re: DVOUHRNEK
Ano a krome nej jeste Mazdu a Mitsubishi...
15. 9. 2011 07:17
Re: DVOUHRNEK
Potřeboval bych, aby citaci GTI trošku upřesnit! Osobně se přiznám, že z "bručivého zvuku na volnoběh" např. u Maserati mi naskakuje husí kůže taky a nemůžu se toho nabažit!
15. 9. 2011 08:10
Re: DVOUHRNEK
Tak to je to same - z bruciveho zvuku twinairu ti taky naskoci husi kuze >:D
Avatar - Amerika
14. 9. 2011 17:57
Tak jsem asi jediný.....
Tak jak to tak čtu, jsem asi jediný koho nová Panda oslovuje a komu se líbí..... Auto je přesně takové jako jsem očekával, na nic si nehraje, je vidět že primárně cílí na město..... Design je moc pěkný, dokonce bych se nebál tvrdit nadčasový...... To auto se hned tak neokouká....... A interier! To je radost pohledět a snad bude radost si v něm i posedět.... :-) Opravdu interier dle mého aspiruje na špičku segmentu A i segmentu B... Pokud dostane i dopovídající kvalitu....... Tak uvidíme, snad se bude dobře prodávat a brzy příjde nová generace verze 100HP.....
Rozbalit vlákno
7
14. 9. 2011 19:03
Re: Tak jsem asi jediný.....
Jediny rozhodne nejsi.
14. 9. 2011 20:16
Re: Tak jsem asi jediný.....
Jediný nejsi, mě se taky líbí. Vyjímkou je jen pacient s názvem GTI co zná jen VW a jelito redaktor , který nesnese kritiku.
14. 9. 2011 20:22
Re: Tak jsem asi jediný.....
Kucí, jste tři - hurá, tak hajdy na kutě a zejtra v parku na písku si to všechno dopovíte... >:D
14. 9. 2011 21:17
Re: Tak jsem asi jediný.....
My jsme možná tři, ale Vy jste jak kůl v plotě.
14. 9. 2011 21:03
Re: Tak jsem asi jediný.....
V článku o Pandě chybí neutrálnost a redaktora mi je líto. On prostě bere německou výplatu a zúčastňuje se pravidelných propagandistických školení, které mají velmi hluboké základy.
14. 9. 2011 23:37
Re: Tak jsem asi jediný.....
Já se přidávám. Článek hrozný.. Auto se mi zamlouvá myslim si že Fiat vsadil na osvědčené zbraně a snad nešlápnul vedle. Přeju mu úspěch. Salva v diskusi mě nepřekvapila ale ten článek mě vážně zklamal. Když to srovnám s baladou o dokonalém Upu docela mě mrzí že tenhle server píše jen to co chce většina slyšet.
15. 9. 2011 19:25
Re: Tak jsem asi jediný.....
Ak Fiat niečo vie, sú to malé autá.
Redaktor by mal vedieť písať. Podaktorí si ale pletú dojmy z auta s vlastnými predsudkami.
14. 9. 2011 21:04
OMG....
.... když nejmenovaný výrobce na svém veleúspěšném modelu změní pár detailů a přidá nové výbavové prvky, označuje se to jako "broušení diamantu"....

Když to samé na svém stejně úspěšném modelu udělá Fiat, napíše se, že "nové zákazníky to asi nepřitáhne"....

Inu, když dva dělají totéž, evidentně to není totéž.... ;-)

Já jsem ohledně nové Pandy klidný, prodávat se bude dobře, stejně jako ta stávající....

Samozřejmě technika je zastaralá - všichni ostatní mají na přední nápravě lichoběžník a vzadu víceprvek, jen Fiat tu svoji trapnou klasiku.... Fiat se ztrapňuje s "motorem roku" tam, kde ostatní nabízí vybroušené tříválce, které nemusíte točit přes 3000 otáček (a tedy v provozu nepotřebujete víc než nějakých 30 koní....).

Holt jde Fiat do kopru, však jsme to všichni čekali.... :*)

Až si v headline k článku o novinkách jistého výrobce přečtu, že "technika dokonce zůstala původní", pošlu do rekace flašku italského vína... ;-)

Vzpomínám na Giuliettu a první dojmy.... to bylo tehdy legrace.... "místo vzadu je maximálně pro školní děti" apod.... :-)
Rozbalit vlákno
2
14. 9. 2011 23:47
Re: OMG....
Přesně tak. Passat byl tak dokonalý že nepotřeboval změny panda lídr svého segmentu si to nemůže dovolit. Je to přece Fiat tak ho umejem. Nejsem Fiaťák ale tohle číst mě nadzvedává ze židle.
14. 9. 2011 21:07
Vzkaz pro Laďu
Ladislave.
Začnu od konce.
1) Svým projevem zde v diskuzi, jste se nejenže zaškatulkoval... to je celkem jedno... ale zbytečně zahrabal.. Šlo to i jinak... myslím ztrapnit se. Nicméně je vidět, že profesionalita Vám tady už moc neříká... a budiž ke cti těm pár lidem co nepíšou podle toho, kdo jim dá zrovna na stánku tužku. To, že to kryjete jakýmsi hurónstvím je věc druhá, nicméně vážnost vašeho vystoupení to nijak nezakryje...

2)Mám s tím tady své zkušenosti... a je jedno kdo tady píše co. Všichni, co si tady něco pamatujeme (no možná tady na ty stránky chodím tak dlouho, že vy - neznám Vás jste ještě v té době neuměl ani psát, pokud se pletu, tak je tato poznámka irelevantní) vzpomínají na památný článek o Giulliettě, který byl napsaný tak dokonale subjektivně, že tady vydržel pouze den. Druhý den už nešel dohledat ani v archivu (naštěstí si tady pár lidí udělalo prntscreen – takže by Vám to byli jistě schopni postnout, protože to byl opravdu výkon). Takže i tady je vaše hurónství o subjektivních vjemech úplně mimo mísu.

3) Kecy o vlastnění 2 Fiatů si nechte od cesty. Sem to opravdu nepatří... Nikdo tady nehodnotil vlastnictví aut člověka co psal tenhle článek (ani se mi nechce hledat, jestli to psal Laďa a nebo Vlaďa, nemám na to čas ani chuť)

4) Hrozně srandovně vychází tento článek ve srovnání s popisem dojmů z prvních jízd u UPu. Opravdu to bije do očí... O jednom napíšeme nadšeně...že to snad opravdu vypadá jako konkurence minimálně pro Phaeton (viď GTI… popletl sis ty minivozíky...)... o druhém prostě hned z placu napíšeme, že nové majitele si to těžko najde... k tomu nahodíme příležitost pacientům jako je GTI tady psát o plánovaných pozitivech UPu, ale o možnostech, co Panda měla a mít bude... už raději nenapíšeme vůbec nic (asi nejsme jazykově vybaveni?)...hlavně že sme to úspěšně z fleku poplivali a odsoudili...
Závěrem napíšu saad jen... Měl byste se aspoň stydět (a autor taky, pokud je odlišný od Vás). Já osobně na tento šmírácký styl psaní sem už navykl z Vaší strany a nepřekvapí mě.. takže tento post už berte jen jako takovou reakci na to..., že sice tady můžete napsat kdejaký kakanec..., že spousta lidí Vám to i sní, případně pochválí..., nicméně je ještě spousta lidí.. kteří si toho všimnou a je jim to jedno... A mě nezbývá nic jiného než jen doufat..., že Vám už začnou (pravděpodobně) mazat i jiné automobilky a že se občas tady nejen já dočtu i něco pozitivního a zejména zajímavého na jiná auta než koncernové škatule... Příměr na facelift Golfa a Passata... ve srovnání s názorem (ZDE PREZENTOVANÝM POD HLAVIČKOU SERIOZNÍHO AUTOMAGAZINU) na Pandu (která byla min. stejně tak úspěšná) v tomto případě sedí jak pytel na hrnec.

Takže ještě jednou... Styďte se. (aspoň)

P.S. Do Frankfurtu se také chystám, pokud mi vyjde čas udělám o něco relevantnější hodnocení nejen této novinky.
Rozbalit vlákno
11
14. 9. 2011 22:06
Re: Vzkaz pro Laďu
Máš problém akceptovat názor druhých který je opačný než ten tvůj? "První dojmy" jsou první subjektivní pocity z daného vozu. A proto zde není prostor pro chyby. Autor popisuje jaký má pocit z vozu který ty si viděl jen na monitoru. Zajeď do Frankfurtu, omrkni to, načerpej informace a pak piš. Všem je tady jasný, že ty už máš názor na tento vůz utvořený. Napiš si také první dojmy a i když to ve výsledku v tvém podání vyzní jako že je to nejlepší vůz třídy tak to nebude špatně. Jde přece o dojmy toho kdo to píše. Problém je to, že ty jsi si dnes bryndal frankfurtskou polévku na plakát nové Pandy kdežto autor článku v tom autě seděl, ohmatal, okouknul. Jsi opravdu komediant. Nauč se přijmout názory druhých... zatím je to tak jediný co můžeš dělat minimálně do té doby kdy to auto uvidíš naživo.
Avatar - white label
14. 9. 2011 22:25
Re: Vzkaz pro Laďu
:yes: :yes: :yes:

P.S. Tak tady absolutně není co dodat...
14. 9. 2011 22:41
Re: Vzkaz pro Laďu
Já s mnohým v tomto článku nesouhlasím, ale nehodlám se tu vášnivě dohadovat o něčem co znám jen z monitoru. Zatím jsem zhodnotil design... to je tak jediný co můžu od monitoru udělat a to ještě tak na půl protože realita může být jiná. Můj názor je že takto vypadá letitý Ignis od Suzuki a ten už je hodně letitým vozem. Karoserie vůbec neodpovídá současným trendům a vypadá oproti současné konkurenci zastarale. Design interiéru je naopak nápaditý je to něco co tu nebylo, ale vypadá chaoticky a tu díru v palubovce na straně spolujezdce tu jsem zažil naposled u Cinquecenta. Zatím na mě toto auto neudělalo dojem.
Avatar - white label
14. 9. 2011 23:16
Re: Vzkaz pro Laďu
Ty palce nahoru samozřejmě neměly s tím, o čem a jak je napsaný tento článek, nic společného.
Co se týká exteriéru nové Pandy tak zatím (jen podle fotek!) je to pro mě (ve srovnání se starší generací) spíš zklamání. Hranatější o osobitější předchůdce mi přišel v mnohém dokonce designově současnější, než tahle jeho zakulacená "varianta"...
14. 9. 2011 23:36
Re: Vzkaz pro Laďu
JJ Pochopil sem. Přesně stejný názor mám taky. Při konfrontaci s Picanten, Sparkem... atd, vypadá tato Panda jako o jednu automobilovou genereci starší vůz. Není to vyloženě škaredé auto ale působí nesoučasně. Pamatuji premiéru předchozí Pandy. Ta si mě získala okamžitě. Mít tohle logo Suzuki tak věřím, že je to nástupce Ignise. Nepochybuji o úspěchu Pandy, ale to bude spíše cenou než vzhledem. Tyto oblé tvary bez začátku a konce nejsou in. Současné auta jsou samá hrana, ostré lomy, každá linka na něco navazuje, chirrurgicky přesné tvary... nakonec to může být pro Pandu výhoda že je jiná, ale já bych tomu autu tipoval stáří deseti let (myslím exteriér). :-(
14. 9. 2011 23:42
Re: Vzkaz pro Laďu
Pánové, díky svému zaměstnání jsem měl už tu čest i s novou Pandou. Ve spoustě věcí šla mílovými kroky kupředu, jako třeba použití vysokopevnostní oceli kvůli cras testům apod, ale na druhou stranu, viděl jsem dokumentaci i k novému Picantu a spol a musím bohužel napsat, že zatímco Panda těží ze svého historického jménaa některých řešení (a tím nemyslím jen původní platformu), tak zejména ti korejci jsou už o pár let napřed. Bohužel...
15. 9. 2011 00:00
Re: Vzkaz pro Laďu
To nemůžu posoudit.... nicméně ten osmiventil hovoří za vše. Neříkám, že je to křáp. Ten motor přežije možná i celé auto a má to i jisté výhody, ale co se týče základních motorizací, tak zde jsou korejci o dost dál. Twinair je něco jiného. O tom že je to moderní motor není pochyb. Tenhle motůrek má můj obdiv. :yes: Na ty crash testy jsem opravdu zvědavej. Díky použití některých součástí z předchozí Pandy a trochu lacinému vzhledu jihoamerického Una mám jisté pochybnosti. O to víc se těším na první recenze.
P.S. zajimalo by mě jaké upravy jsou na tom osmiventilu, že se jim ho podařilo protlačit přez euro normy.
14. 9. 2011 23:38
Re: Vzkaz pro Laďu
:yes: :yes: :yes: >:-[] >:-[] >:-[]

Jsem rád, že i na diskuzích se stále pohybují normálí lidé s rozumem...(a tím nemyslím Vlčka...)
15. 9. 2011 08:23
Re: Vzkaz pro Laďu
Wolffe sorry, ale snad krome te vety o (ne)nalezeni novych zakazniku, mi ten clanek vysel spis pozitivne. Proc to tady tolik lidi tak nakrklo?
O tvem relevantnim hodnoceni samozrejme nemam pochyb >:D
15. 9. 2011 19:31
Re: Vzkaz pro Laďu
V článku je 1, slovom JEDNA nepatričná veta, na ktorú som sa aj ja ohlásil.
Článok je slabý a neobsažný. Ale ani to ťa neoprávňuje pľuvať do éteru.
Jediné, čo si týmto "tiežpríspevkom" ukázal, je tvoja vlastná úroveň.
16. 9. 2011 08:16
Re: Vzkaz pro Laďu
Tak tohle mi, prosim, vysvetli!
14. 9. 2011 21:31
ZAVZPOMÍNEJME.....
.... tak jako je Panda nejúspěšnějším mikroautem Evropy, je třeba Passat nejúspěšnějším autem ve střední třídě.... I zavzpomínejme na test "nového" Passatu [odkaz] :

"VW se drží staré dobré pravdy, že to co funguje se nemění. Passat nepřekvapuje novými kvalitami, nýbrž dotahuje vše o kousek blíže k dokonalosti. Nebo je to jinak?"

"Jinak je tedy vše při starém, což u Volkswagenů zpravidla jaksi přirozeně znamená, že si v podstatě není na co stěžovat."

"Zatímco hardwarově zůstává podvozek bez změny, svým naladěním se opět posunul o kousek k dokonalosti."

"Facelift nebo nová generace? Popravdě, je to vlastně úplně jedno. Rozhodující je, že nový Passat jde pevně ve šlépějích svého předchůdce a daří se mu vylepšovat některé klíčové vlastnosti vozu."

"Nový Passat se bezesporu povedl, on se totiž z podstaty provedených úprav ani nemohl nepovést."

Inu, co dodat.... Nezbývá než pogratulovat Passatu k dokonalému vybroušení svého diamantu a Fiat politovat, že jeho malinký žebráček (ikdyž třídní bestseller) nadále zůstává tou hranatou chudinkou..... :'-(

PS: kde se můžu zapsat do pořadníku na UP!..... ??
Rozbalit vlákno
12
14. 9. 2011 22:04
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
Ad UP...
Já jen podotknu, že dokud VW neměl v této třídě co nabídnout..., tak i pisálkové zde jaksi respektovali postavení Pandy, které bylo i podepřeno prodejními čísly... Jako náhle se objevil nový UP je až dojemné, jak se v podstatě hned z prvu do nové Pandy opřeli. I těžce nezaujatý člověk (uznávám, že to já úplně nejsem) si nemůže této skutečnosti nepovšimnout... >:D
Avatar - KANKUNEN
14. 9. 2011 22:14
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
Neumím poznat jestli si děláš srandu z naprosto stejného přístupu VW a FIATu ke svým třídním lídrům nebo to myslíš vážně.
Avatar - Righ
14. 9. 2011 22:26
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
Chapu-li Murphyho spravne, dela si srandu z ruznyho pristupu redaktoru k tomuto vpravde stejnymu pristupu obou automobilek. A ja s nim souhlasim, skutecne to zavani neobjektivitou - muzem se aspon konejsit vedomim, ze tohle je pouze par subjektivnich radku primo z autosalonu a plnohodnotny test bude pojat podstatne profesionalneji.
14. 9. 2011 22:28
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
dělám si srandu z toho, že ikdyž VW a Fiat mají ke svým třídním lídrům stejný přístup, tak novinářské texty to vidí zcela jinak.... (viz plačky nad "starou technikou" a prognózy "nelákání nových zákazníků" u Fiatu....)
Avatar - Ham.
14. 9. 2011 23:31
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
Tak si přestaň dělat srandu, založ si web a konečně tam napiš pravdu. Pokud dokola napadáte redaktory a nesouhlasíte s nimi tak nezbývá než publikovat vaše názory a ne zde dokola rozvíjet teorie o spiknutí proti Fiatu. Dokonce ani zde v diskuzi ti nikdo nebrání napsat co chceš o tomto autě nebo o jiném ale jenom tupé opakování, že redaktoři jsou podplacení, zaujatí a nevím co ještě je už docela směšné.
14. 9. 2011 23:39
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
Nebo přestat navštěvovat tento web.
Avatar - Ham.
15. 9. 2011 00:03
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
Tak kdybych měl pocity jako hoši popisují stále dokola tak mě zde již nikdo neuvidí, webů o autech jsou na internetu tisíce.
Avatar - KANKUNEN
15. 9. 2011 07:07
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
Jenže tentokrát je to úlet.
15. 9. 2011 08:28
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
ale já vůbec neřeším to auto.... Jestli je to plečka, tak ať ho projedou, otestují a napíšou to....
Já řeším to, že v textu nahoře se konstatuje, že "Technika dokonce zůstane původní", jak kdyby to takhle nedělala půlka výrobců....
Když ÚPLNĚ to samé udělají s Passatem (navíc nový Passat ani nejde narozdíl od Pandy do nového crashtestu, tak moc identický je s předchůdcem), tak v testu Passatu se dočteme fráze, které jsem uváděl výše...
Čili podle mého skromného názoru je text nahoře dost tendenční, navíc bez jakékoliv jízdní zkušenosti s autem předjímá, že "nové kupce bude hledat jen těžko".....

A vzhledem k tomu, že to není poprvé (protože podobně tendenční text tady vyšel při loňské premiéře Giulietty. Ten byl tak ubohý, že jej radakce radši nějdřív začala upravovat a pak celý smázla!), tak si dovoluji na to poukázat.... ;-)
Avatar - ethicon
15. 9. 2011 09:06
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
naozaj tu už nejde o predmetný voz..v podstate tento článok len odhalil v plnej nahote to, čo sa tu v rôznych testoch skryte prezentuje roky....Ok je to v pohode a aspoň je jasné zameranie servera ... pochlebovačné komentáre a pritakávanie jednej diskusnej skupinke od pána redaktora Čermáka so smajlíkmy hore v diskusii už len dokreslujú "objektivitu" toho konkrétneho testu svedčia o jeho absolútnej neprofesionalite, a len potvrdzujú výhrady voči objektivite, ktoré zazneli v diskusii od niektorých diskutujúcich...otázne je či takéto neobjektívne elaboráty sa tu neuverejňujú s cielom vyvolať diskusiu..v tom prípade test svoj účel splnil ;-)
15. 9. 2011 14:59
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
Ten tendeční "slint" napsal vloni stejný člověk, nebo se pletu?
15. 9. 2011 16:02
Re: ZAVZPOMÍNEJME.....
to fakt nevím, složky si na ně (zatím) nevedu.... ;-)
15. 9. 2011 08:04
Vítejte do škatulky
Pane redaktore, vítejte do škatulky. Tady se totiž všichni tak nějak škatulkujeme. Máme tady malou škatulku, větsí škatulku, škatuli a bednu. Na bednu ještě nemáte, i když mnozí by Vás na ni už postavil. Do škatule Vás dát nemůžeme, tak jsme Vás dali do škatulky. Tudíž, ještě jednou, vítejte do škatulky. Ať se Vám v ní líbí. Ve škatulce můžete společně s ostatními posedávat na škatulkách od brzdových prasátek (samozřejmě Vaší oblíbené značky), popíjet škatulkový džusík (s logem škatulky) a pojídat zbytky ze závodní jídelny Vaší škatulkárny.
Pane redaktore, samozřejmě podle zákona škatulek, paragrafu Škatulata, škatulata hejbejte se, Vás po opětovném zneuctění jiné škatulky samozřejmě na tu bednu od whisky postaví.
Rozbalit vlákno
0