Súhlasím,lebo to,čo vidno veľmi často na cestách,je žalostné.Neviem si síce veľmi dobre predstaviť kontrolný mechanizmus a prípadné vyhodnocovanie kamerových záznamov,ale nechám sa prekvapiť.
Také plně souhlasím se zaváděním podobných opatření, ale bohužel musím také souhlasit s "RS".
Občas, když nemám kde zaparkovat v okolí domu, projdu si parkoviště a podívám se jaké vraky tam zabírají místa, a to se občas nestačím divit a říkám si:"JAK dokáže toto projít přes STK?".
Přestože jsou v mém regionu STK, které rostou, daří se jim a dělají svou práci odborně, profesionálně a hlavně zodpovědně, pořád jsou tací, kteří se drží starých "mravů" a za patřičný obnost jsou schopni nabídnout odpovídající protislužbu.
A to celé pak ještě ztrpčuje fakt, že pokud renomovaný obchodník s novými automobily postaví v regionu úplně novou, moderní STK splňující nejmodernější standardy, nedostane pak od ministerstva licenci na provoz na úkor takových, kteří by podle případné kontroly nemohli schvalovat provoz ani dětským tříkolkám.
Kdo kontroluje ty standardy? A jak je kontroluje, když tyto nepoctivé STK jsou vyhlášené široko daleko a nic se s nimi neděje?
Neviem. Podla mna su STK na nas sposob uz zastarale. V Rakusku, kde zijem idem na pravidelnu servisnu prehliadku a ak sa cas"STK" blizi, urobi sa to priamo v autorizovanom servise a nemusim behat s autom od jedneho servisu znovu k dalsej kontrole. Priamo v servise sa nalepi nove potvrdenie a odchadzam tak s hotovou servisnou prehliadkou ako i s "STK". Na Slovensku to asi kazdemu pasuje, ze za vsetko musis platit dva krat.
Mozno niekto namietne: Servis moze klamat a pustit do behu nespolahlive auto. To by si tu ale nikto nedovolil, tresty su obrovske.
Velmi elegantní a chytré řešení, ale i v ČR toto funguje. Ovšem tak, že autorizovaný dealer / opravce vůz klientovi připraví na STK, odstraní případné nedostatky a odvezu klientovi vůz na nejbližší STK, kde nechá vůz prohlédnout, vystavit doklady a klientovi pak předá auto s nálepkama i s fakturou.
Pokud by STK mohl dělat autorizovaná dealer, jistě by to bylo pohodlnější, ale nevím jestli by to vyřešilo dohled nad STK. Z mého pohledu ano, protože autorizovaný servis musí sám o sobě plnit náročné standardy, které podmiňují jeho provoz. Servis má motivaci odstraňovat nedostatky a bránit provozu nezpůsobilých aut, protože je to jeho "denní chleba". Na druhou stranu, zákazním dostane vše pod jednou střechou a odpovědnost za technický stav by nesl odpovědný autorizovaný opravce, který už dnes má povinnost archivovat servisní zakázky a dokládat provedené práce, dodané díly atd..
Bohužel nežijeme v ideálním světě a pokud bude většina upředňostňovat vlasní individuální potřeby, před systémovými řešeními, tak se musíme spokojit s tím co je. :-!
Presne
Ved ked ma niekto na aute zaruku 6 ci 7 rokov naco ma chodit pre nalepku na stk...
Aj ked niekedy servis si pyta za odstranenie chyby ktora ani nebola,to iste robi aj kontrola STK a posle vas opat na kontrolu ked sa odstrani ziadna zavada,alebo treba dat do vacku...
Tie kamery aj tak nepomohnu,lebo nie je mozne vidiet vsetky ukony na stk...
Technická kontrola není o tom, zdali ti rezne blatník a špatně řadí převodovka. Sjeté pneu, vymlácené čepy, ramena, brzdy aj. nemají se zárukou nic společného.
Vidím ešte jeden dopad kamier - bude to zase drahšie. Nákup aj prevádzku kamerového systému musí niekto zaplatiť, a rozhodne to nebude ani štát, ani STK.
Čiže, štátu dáme do ruky prostriedky na kontrolu, STK zarobí viac, lebo jej zamestnanci nebudú brať autá "bokom" pre vlastné blaho, a všetci slušní motoristi, ktorí nemajú každé 4 roky na nové auto, sa im na to vyzbierajú.
Jediné čo sa odstráni je vybavovanie po známosti bez pristavenia auta. Už tam ten kamarátov šrot budú musieť dotiahnuť. Hej, a aby som nezabudol, dvacku technikovi budem musieť podávať niekde mimo kamier.
Trochu mimo téma. Přehlédl jsem to, nebo místní redakce nezaregistrovala rozhodnutí ústavního soudu - doplatit majiteli vozu slevu (a zaplatit soudní výlohy) za to, že auto reálně jezdilo s vyšší spotřebou než v TP? Jeden by čekal, že to bude horké téma. Tolik lidí si tu stěžuje na dnešní normu měření spotřeby.