Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVolvo: Konec pětiválců a šestiválců, příchod nových tříválců a čtyřválců
64 komentářů
Guttalax
😉 Východní němci věděli,že příjde čas jejich tříhrnců. >😁
Němci byli vždycky napřed, teď dokonce italové dostali za oturbený traboš motor roku za to, že se točí vždy stejným směrem.
Pozor, trivalec dvoutakt je jako ....sestivalec ctyrtakt.
Jj, DKW (bylo) Super!
😄 :yes:
😄 :yes:
Jo, takový Warťas v dlouhém táhlém, to byl vždycky pro šestihrnkové Baworáky přímo postrach... >😁
dicky
Vubec se pri zavadeni tech vasich EKO CO2 nesmyslu neotirejte o USA,nebo CHINU.
To jsou jen keci pro slaboduche evropany.Nikdo tady v americe na co2 z 90% nekouka pri vyrobe aut viz nase nejprodavanejsi auto F-150 s motorem V8 4.6-5.0-6.2 .
A je to jen modni zalezitost v par mestech na zapadnim pobrezi.
V chine jsem byl a jejich pristup k co2 je tak uplne imaginarni a zajima mistni vladu asi tak napr. ze si nekdo na zahrade zagriluje.
Jinak china otevre tento rok 80 novych uhelnych podotykam UHELNYCH ELEKTRAREN cim se timto krokem pocita se zvysenim produkce celosvetove Co2 o 5 procent
>😁
Indie je v zavesu.
Tot pro autora tohoto clanku!
Jen lidem lepite bludy na celo!
Takze nejake vase vyhlasovani snizovani Co2 a spotreby je ostatnim ukradene.
Jen si rezete pod sebou vetev konkurence schopnosti s vasimi trivalcovymi moturky >😁
Volvo zarny priklad.......
Preji hezke svezeni v prd prd cililink trivalecku >😁
To jsou jen keci pro slaboduche evropany.Nikdo tady v americe na co2 z 90% nekouka pri vyrobe aut viz nase nejprodavanejsi auto F-150 s motorem V8 4.6-5.0-6.2 .
A je to jen modni zalezitost v par mestech na zapadnim pobrezi.
V chine jsem byl a jejich pristup k co2 je tak uplne imaginarni a zajima mistni vladu asi tak napr. ze si nekdo na zahrade zagriluje.
Jinak china otevre tento rok 80 novych uhelnych podotykam UHELNYCH ELEKTRAREN cim se timto krokem pocita se zvysenim produkce celosvetove Co2 o 5 procent
>😁
Indie je v zavesu.
Tot pro autora tohoto clanku!
Jen lidem lepite bludy na celo!
Takze nejake vase vyhlasovani snizovani Co2 a spotreby je ostatnim ukradene.
Jen si rezete pod sebou vetev konkurence schopnosti s vasimi trivalcovymi moturky >😁
Volvo zarny priklad.......
Preji hezke svezeni v prd prd cililink trivalecku >😁
Tak jsme se dozvěděli, že jsme hlupáci, protože nejezdíme v autech na hnůj stovkou po dálnici. Nevím jak budoucí vlastník Ameriky Čína, ale v Americe si hrajou na eko s hybridama, které jsou tak zelené jako plíseň na jogurtu.
tak tak, společně s vládním programem na snížení průměrné spotřeby a podobnými dementovinama... To že se tam prodá nejvíc F150 je sice fajn, ale stejně tak podíl hybridů je asi největší na světě
Bavíme se o osobních vozech a ty sem pořád taháš náklaďáky.
K čemu ti je jak s oblibou píšeš u vás v Americe V8 s objemem válců rovným chladící věži Temelína, když se nikde nedostaneš ani přes 120km/h? Jestli tomuto říkáš blahobyt, tak já tvrdím nebetyčná hloupost.
Tím netvrdím, že si dokážu představit klasické Volvo, tedy velký rodinný vůz s nejvíce čtyřválcem.
K čemu ti je jak s oblibou píšeš u vás v Americe V8 s objemem válců rovným chladící věži Temelína, když se nikde nedostaneš ani přes 120km/h? Jestli tomuto říkáš blahobyt, tak já tvrdím nebetyčná hloupost.
Tím netvrdím, že si dokážu představit klasické Volvo, tedy velký rodinný vůz s nejvíce čtyřválcem.
Tak podivej se nerikam ze kdyz ameriku bavi styl pick up musi to byt pro vsechny.
Ale na druhou stranku veci proste jednotlivec ma urcite svobody a tez povinnosti.
Proste jedes sice 110 vasich ale zas si auto koupis dle sveho gusta o pulku lacineji.
A nikdo ti necpe pod nos turbo motory bez moznosti vyberu.
Jen kdyz se nad tim clovek zamysli jaka pozitiva ma nebo mela pro bezneho obcana ta vysada evropskach aut ze maji malou spotrebu a dilky dnesnimu smeru pry budou mit jeste mensi.
Jaka??
Zadna stat jen zvednul jen sve dane a palivo mate rok od roku jen drazsi a drazsi.
Jake jsou vyhody pro obycejneho obcana ?
Takze je lepsi mit 6-nebo 8 valec motor s zivotnosti 300 000 mil a levny benzin a jezdit 110 km.
Nez mit 3 valec 1.2 biturbo spotreba 5 l/100km zivotnosti 180 000km drahy benzin a moznost jezdit napr 160 km..
A s vyhledem ze dan opet si stat zvysi kdyz zas potrebuje vzdyt mate malou spotrebu obcane ze...
A jestli si myslis ze ten trivalec biturbo narvany elektronikou vydrzi co napr vase atmosfera 1.6 tak uprimnou soustrast kup si ho..
EMISE SPOTREBA VSE JEN BLUDY A PRO NORMAL CLOVEKA ZADNY VUBEC ZADNY PRINOS.
A redaktor jen podporuje turbo lobby rychle odchazejicich motoru.......
Ale na druhou stranku veci proste jednotlivec ma urcite svobody a tez povinnosti.
Proste jedes sice 110 vasich ale zas si auto koupis dle sveho gusta o pulku lacineji.
A nikdo ti necpe pod nos turbo motory bez moznosti vyberu.
Jen kdyz se nad tim clovek zamysli jaka pozitiva ma nebo mela pro bezneho obcana ta vysada evropskach aut ze maji malou spotrebu a dilky dnesnimu smeru pry budou mit jeste mensi.
Jaka??
Zadna stat jen zvednul jen sve dane a palivo mate rok od roku jen drazsi a drazsi.
Jake jsou vyhody pro obycejneho obcana ?
Takze je lepsi mit 6-nebo 8 valec motor s zivotnosti 300 000 mil a levny benzin a jezdit 110 km.
Nez mit 3 valec 1.2 biturbo spotreba 5 l/100km zivotnosti 180 000km drahy benzin a moznost jezdit napr 160 km..
A s vyhledem ze dan opet si stat zvysi kdyz zas potrebuje vzdyt mate malou spotrebu obcane ze...
A jestli si myslis ze ten trivalec biturbo narvany elektronikou vydrzi co napr vase atmosfera 1.6 tak uprimnou soustrast kup si ho..
EMISE SPOTREBA VSE JEN BLUDY A PRO NORMAL CLOVEKA ZADNY VUBEC ZADNY PRINOS.
A redaktor jen podporuje turbo lobby rychle odchazejicich motoru.......
100% souhlas. assibych to lepe nenapsal. snad jen dodam, ze jako dalsi velke plus je tam zvuk V8, jeho zatah a celkovy vykonovy prubeh, ze tam, kde nejlepsi motor na svete (tdi) konci s dechem, tam se V8 teprve nadechovat zacina. Kdo nejel v poradnem aute typu Camaro SS a nebo Challenger SRT, ten nepochopi. A to nemluvim o tom, jak dokaze hemi zacvitit i s Jeepem Cherokee....
GTI
No, tak se konečně někdo odhodlal to říci takřikajíc na plnou garáž. Ještě jsme se nevzpamatovali s eSka na čtyřhrnku, za dveřma jsou tříhrnky do BMW, a Volvo, to nám to servíruje dnes zcela, bezobalu a natvrdo.
Soumrak motorismu. A když si tak představím, že ruku v ruce s tím do pěti let přijedou baterkáři, pak najít šestiválcového diamantového kovboje na silnici, to bude těžkej vořech.
Zatím ale stále existuje kredit šestiválcového benzínu a šestiválcové (v případě Volva pětiválcové) nafty. Bohužel, tohle se zlomí, a popravdě jsme (historicky) doslova na samém výkonovém auto-vrcholu. Až sem to motorismus dotáhl za těch lehce přes sto roků - dokonalý, silný, hřmotný káry, nic lepšího zatím svět pro chlapa nevymyslel. A nevymyslí. Nastoupí éra biobuřtů na korouhvi a uskákanejch skoroaut ve spíži.
Samo, bude i elita, ale ta skončí na tom čtyřválci a na hybridáriu, klasický diamantový kovboj, ten povalí tříhrnky a běžná dilniční havěť, ta holt se bude muset spokojit s hrnky dvěma. Do toho baterkáři, elektrokola a nakonec možná, že ke slovu přijdou zase... osli. Však to znáš, proti vývojové spirále nezmůžeme nic...
No, trochu posmutněle... BRAVOLVO...
P.S. Mám aktuální řešení - kup si zejtra něco hodně ostrýho, něco hodně silnýho a něco hodně drahýho. Budeš časem jen a jen získávat na ceně.
Soumrak motorismu. A když si tak představím, že ruku v ruce s tím do pěti let přijedou baterkáři, pak najít šestiválcového diamantového kovboje na silnici, to bude těžkej vořech.
Zatím ale stále existuje kredit šestiválcového benzínu a šestiválcové (v případě Volva pětiválcové) nafty. Bohužel, tohle se zlomí, a popravdě jsme (historicky) doslova na samém výkonovém auto-vrcholu. Až sem to motorismus dotáhl za těch lehce přes sto roků - dokonalý, silný, hřmotný káry, nic lepšího zatím svět pro chlapa nevymyslel. A nevymyslí. Nastoupí éra biobuřtů na korouhvi a uskákanejch skoroaut ve spíži.
Samo, bude i elita, ale ta skončí na tom čtyřválci a na hybridáriu, klasický diamantový kovboj, ten povalí tříhrnky a běžná dilniční havěť, ta holt se bude muset spokojit s hrnky dvěma. Do toho baterkáři, elektrokola a nakonec možná, že ke slovu přijdou zase... osli. Však to znáš, proti vývojové spirále nezmůžeme nic...
No, trochu posmutněle... BRAVOLVO...
P.S. Mám aktuální řešení - kup si zejtra něco hodně ostrýho, něco hodně silnýho a něco hodně drahýho. Budeš časem jen a jen získávat na ceně.
Ne, BRAVOČíňané... >😁
Ten Ford na který jsi tak rád plival, jim nechal alespoň I6 >😁
Spravedlnost ještě je!!!! >😁 :yes:
Ten Ford na který jsi tak rád plival, jim nechal alespoň I6 >😁
Spravedlnost ještě je!!!! >😁 :yes:
Jasně, zrovna pod Fordem všechny prémiové/luxusní značky přímo kvetly...,
no a v momentě, kdy už byly na takovém "vrcholu", že pomalu konkurovaly i "lidovým" produktlům Fordu (např. Jag v kombíku), se jich Ford raději velmi "promyšleně" zbavil... :😉 >😒] >😁
no a v momentě, kdy už byly na takovém "vrcholu", že pomalu konkurovaly i "lidovým" produktlům Fordu (např. Jag v kombíku), se jich Ford raději velmi "promyšleně" zbavil... :😉 >😒] >😁
Aaaa pan je odborník na PAG, pod Fordem všechny prémiové/luxusní značky hlavně nedopadly jako třeba SAAB, tady bankrot.... >😒] 8-s 😢
Ale to koncernový trotl jako ty není schopen rozlišit :😉
Ale to koncernový trotl jako ty není schopen rozlišit :😉
Když dojdou argumenty, přichází slaboduché urážky.
Když nemůžeš obhájit svůj zbožňovaný Ford, tak z rukávu vytáhneš třeba SAAB...
Aspoň, že já tě tu podobně primitivně nazývat nemusím, stačíš si na to bohatě sám... :😉 😉
Když nemůžeš obhájit svůj zbožňovaný Ford, tak z rukávu vytáhneš třeba SAAB...
Aspoň, že já tě tu podobně primitivně nazývat nemusím, stačíš si na to bohatě sám... :😉 😉
No aspoň zostaneš spolu s dinarom a kukom v lige výnimočných. >😁 Ale bude to smutné víťazstvo. ;-\
karfiol
ať si tyhle srágory strčí do ***...Já vím,že auto je prostě jenom spotřební materiál a že firmám bude stačit když hexaturbo dvoudeckové jednoválce vydrží 80 tisíc kilometrů a tři roky,ale pro normálního uživatele,který si kupuje auto na delší dobu,je downsizing nepoužitelná koncepce...Ať žijou vymazlený šesti a osmiválcový atmosféry...
Až nám tu budou jezdit jednohrnky, budeš si je měnit vždycky při měsíčním nákupu v superhyperturbomarketu.
Toto nechápu já osobně mám s60 D5 a spotřeba kolem 5 litru na dálku mi připadne více než krásná právě díky 5 válcu motor má bezvadnou kultivovanost a také pěknej kroutáček od spodu. Chci vidět jak ty jejích nové motory budou!!!
eLzyx
jsem zvědav, jak dlouho jim to nadšení vydrží. Vždyť to nemůže nikdo kupovat. Premiovku se tříválcem nebo čtyřválem 8-s . To nemůžou myslet vážně. Vždyť se takto zbavují své identity. Za chvíli by mohli dělat auta z papundeklu, aby to bylo co nejlevnější :no:
tak jestli to bude bio papundekl, tak proč ne >😒]
to není špatný nápad. Když to bude kompostovatelné, nebo snadno spalitelné, tak z toho ty lidi ani nemusí vystříhávat. Lidí je dost, stejně celosvětová vládnoucí garnitura plánuje snižování populace...
Stejne to Cinani casem zavrou 😉
myslíš zavřou v Evropě? Jo to je dost možný. Vždyť si u nich už staví nebo již postavili vývojové centrum. Fabriky tam už stojí ... co se párat s direktivama EU, když tu prodají to co u nich v jednom větším městě.
Volvo chce stavět nové továrny v US, Čínani Volvo využívají jako cestu jak se dobře dostat na západní trhy. O samotné Volvo jako prémii alá třeba BMW jim nejde.
I za 5 let se prémie bez vrcholného modelu s I6/V6 neobejde!
I za 5 let se prémie bez vrcholného modelu s I6/V6 neobejde!
kuny
Proti čtyřtaktním čtyřválcům nelze v principu nic moc namítat, ale čtyřtaktní tříválec (a nebo ještě méně válec) je z technického hlediska prostě úlet. No a že Volvo už dávno ulétlo a již jen z historie žije jeho jakási gloriola technické vyspělosti, kvality a bezpečnosti (z čehož plyne jakási snaha posouvat do segmentu prémiových značek) je prostě fakt. Volvo je dneska po technické stránce na úrovni Opelu, VW (vč. Škody) nebo Fordu - prostě lidový vůz pro masy, leč cenově se stále snaží tvářit jako prémiovka. V podstatě si Volvo dnes kupují zejména snobové, protože Opela za cenu Mercedesu si praticky žádný rozumně uvažující člověk nekoupí.
Pekelná Micinka
9*--^
3
3
Už vidím např. potencionálního kupce jak si jde pro XC90 se 4válcem nebo nedej bože 3válcem >😁 >😁
Vše to co dělalo Volvo (robusnost, vnitřní prostornost, spolehlivost, 5-6válce, výjímečnost), jde pomalu pryč :no: :no: :no:
Popravde si vzpominam jak cca pred 10,15 lety koncernovy manazeri nebo kdo blabolil o tom, ze Skoda bude konkurence Volva a ono se to asi casem fakt stane. Jen doufam ze 1,2HTP nebude lepsi nez 3-valec od Volva >😁
Volvo :no:
- se stoupající roční produkcí a pronikáním do nových segmentů se "původní" Volvo komunita rozmělňuje masovými uživateli (firemní flotily a pod.), kde jim skutečně primárně nejde o historii nebo hodnoty kdysi nabízené, ale spíš o ten znáček na kapotě (podobně jako u BMW/Audi/MB). Této skupině nejspíš skutečně bude šumák jaký motor je pod kapotou, hlavně že budou jezdit (skoro) prémiovkou, o zbytek se postará marketing
- původní Volvo komunita bude naopak velice citlivě vnímat tento posun. Podobně jako citlivě vnímá nahrazení motorů vlastní konstrukce forďáckými, nebo trvácnosti/výdrže určitých kompenentů které se v rámci katování kostů provádí. Ano, 2-3 roky než skončí leasing to jde, pak ale začíná rodeo...
Samozřejmě Volvo potřebuje prodávat a žít z fandovství pár nadšenců prostě nejde (jak poznal i Saab). Bohužel k tomuto trendu se časem nasměřují asi všechny (minimálně evropské) automobilky...
P.S. Dlho si tu nebol...
to vieš, živiť 5valcov, na to sa človek musí v práci obracať. Ale aj keď neprispievam, jedným očkom monitorujem situáciu 😉
K té S60/V60 vyjadřuji tu svů názor a pokud se ti nelíbí, je to tvoje věc. Já bych si ho prostě nekoupil, protože za ty peníze mi prostě nestojí...