Já mám slíbené zapůjčení DS5 HYbrid4 s 200 koníky a deklarovanou spotřebou 3,8 litru - myslím že 4,5 l by NEmusel být v reálu problém.
To bude možná (nepatrně ;-) ) LEPŠí než "ploužení se" Fabií 1.2 :-)
každá takováto zhovadilost je porod i pro auto
pamatuju doby, kdy se tyhle hladové podniky jezdily téměř na adama (naboso, bílé triko a trenky s lampasy) s přiškrcenými škodovkami s motorem vzadu
mimochodem, amíci měli kdysi své mobil economy run (nikoliv od mobilní ale od mobil oil), která vedla přes půl kontinentu. tam zase řešili, jak jezdit po městě, aby automat nepodřazoval. jistě si dovedeš představit, že to nebyla vůbec legrace, jet v běžném provozu tak, aby ti rychlost neklesla pod cca 25-30 km/h. není pak divu, že měli hodinové průměry okolo 70 km/h a ti nejlepší spotřebu lehce pod 8l/100 s auty, která normálně spotřebovala téměř dvojnásobek. oproti dnešku pak na volné silnici nešlo o to, jet plynule za každou cenu, ale využít sebemenší klesání k co nejvyššímu zrychlení, pak vyřadit a doplachtit co nejdál...
Načo taký negatívny postoj..proste je to súťaž a lepší vyhráva. Jazdiť s fábiou pod tri litre, to musí byť sakra kumšt, 95% ľudí tu, vrátane mňa by to nezvládlo.
A väčšia nuda než novodobá F1 to nemôže byť..
btw- aby automat v meste nepodradil, na to stačí aktivovať overdrive, ni?
Snad se k tomu autu taky dostanu, ale stejně mi můžeš dát postřehy do SZ, předem díky. Já se hodně těším na Mercedesy dieselhybridy, teď to nějak utichlo ale brzy by měly být na silnicích. A jsem hodně zvědav na funkci "sailing"... :yes:
Nezapomeň, že nafta má vyšší hustotu než benzín, takže objemově nižší spotřeba nemusí nutně znamenat stejné množství spáleného paliva ;-)
Nafta má hustotu okolo 850 g / litr, benzín 750 g / litr. Při stejném objemu spálíš de facto víc nafty.
U pumpy platíš za litr proto, že kontinuální odvažování je s požadovanou přesností kapku problém, zatímco objem odměříš snadno. S tím je taky spojeno, že za mrazivého počasí natankuješ víc, za tepla zas míň (kvůli tepelné roztažnosti - litr v zimě je "víc" než litr v létě). Kilo je ale pořád kilo, nezávisle na teplotě.
Ona je hlavně principiální chyba srovnávat vzájemně benzín a naftu. To totiž nejde ani přepočtem na CO2, ikdyž ta chyba není nijak drastická. Benzín má poměr vodík/uhlík cca 2.2, nafta 2.1. Při spálení stejného množství benzínu se uvolní vždycky méně CO2 než u nafty. Proto vychází tak dobře metan, ten má poměr H/C=4 . Automobilky dříve či později přijdou na to, že se přechodem na jiné palivo dají snadno stáhnout flotilové emise CO2. Tak se potom začne jezdit na vodík atd.
Co ale běžnému spotřebiteli a čtenáři automobilových novin zůstane skryto - při spalování vodíku vzniká 2x víc oxidů dusíku než při spalování zemního plynu a 3x víc než při spalování benzínu, což se musí různými způsoby řešit...
samoúčelné a odtržené od reality (ale pouze můj skromný názor)
co se týče overdrive, píšu v minulém čase, jednalo se o dobu, kdy ji na automatu měl jedinou sezónu packard, než zkrachoval, pak dlouho nikdo. je to stejná doba, kdy se mercedes sice chlubil fungl novým benzínovým motorem ohc, ale automat neměl ještě vůbec žádný
Dobrý postřeh. Jen bych rád dodal, že do ekonomiky provozu by naopak bylo vhodné započítat i pořizovací náklady, provozní náklady a údržbu vozu. Pak by ta Škoda 120 patrně neměla konkurenci >:-[]
priemerna rychlost a trasa predpokladam,ze bola najma mimo obce.
Ked bude stat benzin 3 eura liter tak mozno,ale trtkat sa takou rychlostou by malo byt povazovane,za obmedzovanie dopravy mimo mesta.
A je tento test neobjektivny a je len tak bol...
Priemer 53 nie je tak katastrofálne nízky. Tipujem to na nejakých 70 mimo mesta- klobúčnicky štýl :-) V bežnej premávke takto nejazdí ani gerhard plattner.
53 km/h nemusí být extrémní loudání. Kolem 55 km/h zajíždím klidnou jízdou s naší Octavií na chalupu po silnicích druhé třídy (žádná třetí třída). A je to normální jízda s dodržováním limitů, obce 50 Km/h, kde se dá jet 90 km/h tam jedu 90 km/h a provoz nebrzdím. Myslím že podobná trasa byla i na soutěži tj. silnice druhé třídy. Na první třídě by asi zajeli víc. Např. Třebíč - České Budějovice, silnice I/23 (z Třebíče do Telče to ani silnice první třídy snad není, Octavia, jízda na spotřebu s průměrem 4,4 l/100 km, dodržování a VYUŽÍVÁNÍ rychlostních limitů, žádné zdržování: průměrná rychlost 70km/h.
Na trasu co jeli (neznám ji 100% celou), si myslím že to není tak hrozné. Jeli to ve dvou dnesch takže zhruba po půlce. Už jen průjezd Chrudimí je ve špičce celkem mazec. Pak jeli přes Harrachov, takže motačky v kopcích. Mylsím že kdyby to nejeli na spotřebu a jeli v limitu (jsou to silnice prvních tříd), tak by asi lehce nad 60 udělali. Přes 70 si myslím že ne viz to co jsem jel já a to bylo v Neděli a bez provozu.
Pocuj nechcem ta nejako nazvat,ale 53 kmh na usek 325km je smiesne...To by musel byt usek medzi samimi dedinami, inak to nie je mozne. a Nepresvedci ma asi nikto...
To neřeš, manželčin šíp 1,2Htp má téměř stejnou spotřebu jako druhé auto v rodině - 3litrová 6 válcová vrtule (diesel).
Ale jinak s touto Fabií jezdím rád kolem komína. ;-)