Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Economy Run 2011: S Fabií 1,2 HTP pod 2,8 l/100 km

V Economy Run rozhodují emise CO2, a tak tříválec HTP letos vyhrál před turbodiesely 1,6 TDI a 1,4 TDI.
Zpět na článek
22. 9. 2011 11:19
22. 9. 2011 11:54
22. 9. 2011 11:59
22. 9. 2011 12:54
22. 9. 2011 14:00
22. 9. 2011 14:36
22. 9. 2011 18:07
22. 9. 2011 13:21
neregistrovaný "Hooonza"
22. 9. 2011 13:56
22. 9. 2011 14:26
neregistrovaný "Hooonza"
24. 9. 2011 08:02
24. 9. 2011 21:00
neregistrovaný "Hooonza"
22. 9. 2011 15:37
22. 9. 2011 14:53
neregistrovaný "KUBBACHER"
22. 9. 2011 15:37
23. 9. 2011 13:40
neregistrovaný "KUBBACHER"
22. 9. 2011 11:19
CO2
Závod se jmenuje ECONOMY, nikoliv ECOLOGY, tak nechápu, proč auto s nejekonomičtějším provozem je až druhé. CO2 mánie je fakt na hlavu.

Zlatá stodváca
:-) [odkaz]
Rozbalit vlákno
17
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2011 11:54
Re: CO2
Nerozumím něčemu jinému, i po přepočítání na CO2 má 1,6TDI v tabulce nižší číslo - tak proč je druhá???
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2011 11:59
Re: CO2
Už to vidím, 66 versus 69.......... moje chyba....

Rád bych tu jízdu zažil s tím 1,2 HTP, to musel být porod. >:D
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2011 12:54
Re: CO2
Já mám slíbené zapůjčení DS5 HYbrid4 s 200 koníky a deklarovanou spotřebou 3,8 litru - myslím že 4,5 l by NEmusel být v reálu problém.
To bude možná (nepatrně ;-) ) LEPŠí než "ploužení se" Fabií 1.2 :-)
Avatar - prekladys
22. 9. 2011 14:00
Re: CO2
každá takováto zhovadilost je porod i pro auto
pamatuju doby, kdy se tyhle hladové podniky jezdily téměř na adama (naboso, bílé triko a trenky s lampasy) s přiškrcenými škodovkami s motorem vzadu

mimochodem, amíci měli kdysi své mobil economy run (nikoliv od mobilní ale od mobil oil), která vedla přes půl kontinentu. tam zase řešili, jak jezdit po městě, aby automat nepodřazoval. jistě si dovedeš představit, že to nebyla vůbec legrace, jet v běžném provozu tak, aby ti rychlost neklesla pod cca 25-30 km/h. není pak divu, že měli hodinové průměry okolo 70 km/h a ti nejlepší spotřebu lehce pod 8l/100 s auty, která normálně spotřebovala téměř dvojnásobek. oproti dnešku pak na volné silnici nešlo o to, jet plynule za každou cenu, ale využít sebemenší klesání k co nejvyššímu zrychlení, pak vyřadit a doplachtit co nejdál...
Avatar - gld
22. 9. 2011 14:36
Re: CO2
Načo taký negatívny postoj..proste je to súťaž a lepší vyhráva. Jazdiť s fábiou pod tri litre, to musí byť sakra kumšt, 95% ľudí tu, vrátane mňa by to nezvládlo.

A väčšia nuda než novodobá F1 to nemôže byť..

btw- aby automat v meste nepodradil, na to stačí aktivovať overdrive, ni?
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2011 18:07
Re: CO2
Snad se k tomu autu taky dostanu, ale stejně mi můžeš dát postřehy do SZ, předem díky. Já se hodně těším na Mercedesy dieselhybridy, teď to nějak utichlo ale brzy by měly být na silnicích. A jsem hodně zvědav na funkci "sailing"... :yes:
neregistrovaný "Hooonza"
22. 9. 2011 13:21
Re: CO2
Nezapomeň, že nafta má vyšší hustotu než benzín, takže objemově nižší spotřeba nemusí nutně znamenat stejné množství spáleného paliva ;-)
Nafta má hustotu okolo 850 g / litr, benzín 750 g / litr. Při stejném objemu spálíš de facto víc nafty.
22. 9. 2011 13:56
Re: CO2
to je sice pravda, ale u pumpy platíš za litr, ne za kilo..:) proto by měla economy soutěž brát ohled čistě na psotřebu paliva v oběmu ne?
neregistrovaný "Hooonza"
22. 9. 2011 14:26
Re: CO2
U pumpy platíš za litr proto, že kontinuální odvažování je s požadovanou přesností kapku problém, zatímco objem odměříš snadno. S tím je taky spojeno, že za mrazivého počasí natankuješ víc, za tepla zas míň (kvůli tepelné roztažnosti - litr v zimě je "víc" než litr v létě). Kilo je ale pořád kilo, nezávisle na teplotě.

Ona je hlavně principiální chyba srovnávat vzájemně benzín a naftu. To totiž nejde ani přepočtem na CO2, ikdyž ta chyba není nijak drastická. Benzín má poměr vodík/uhlík cca 2.2, nafta 2.1. Při spálení stejného množství benzínu se uvolní vždycky méně CO2 než u nafty. Proto vychází tak dobře metan, ten má poměr H/C=4 . Automobilky dříve či později přijdou na to, že se přechodem na jiné palivo dají snadno stáhnout flotilové emise CO2. Tak se potom začne jezdit na vodík atd.

Co ale běžnému spotřebiteli a čtenáři automobilových novin zůstane skryto - při spalování vodíku vzniká 2x víc oxidů dusíku než při spalování zemního plynu a 3x víc než při spalování benzínu, což se musí různými způsoby řešit...
24. 9. 2011 08:02
Re: CO2
Eh? Při spálení vodíku vznikají oxidu dusíku? A kde se berou?
neregistrovaný "Hooonza"
24. 9. 2011 21:00
Re: CO2
Ze vzduchu přece ;-) Čistý kyslík v extra láhvi se dává akorát do raket.
Avatar - prekladys
22. 9. 2011 15:37
Re: CO2
samoúčelné a odtržené od reality (ale pouze můj skromný názor)
co se týče overdrive, píšu v minulém čase, jednalo se o dobu, kdy ji na automatu měl jedinou sezónu packard, než zkrachoval, pak dlouho nikdo. je to stejná doba, kdy se mercedes sice chlubil fungl novým benzínovým motorem ohc, ale automat neměl ještě vůbec žádný
22. 9. 2011 13:50
Re: Dobrý postřeh
Dobrý postřeh. Jen bych rád dodal, že do ekonomiky provozu by naopak bylo vhodné započítat i pořizovací náklady, provozní náklady a údržbu vozu. Pak by ta Škoda 120 patrně neměla konkurenci >:-[]
neregistrovaný "KUBBACHER"
22. 9. 2011 14:53
Re: Dobrý postřeh
Prodám svou Fabii 1,2HTP, r.v. 2004 cena min. 300tis. Značka: úžasný motor >:-[]
22. 9. 2011 16:44
Re: Dobrý postřeh
Myslíš něco jako: zrychlení 0-100 km/h dělá za 8,5 haléřů? >:-[]
Avatar - twistedTSD
22. 9. 2011 15:00
Re: Dobrý postřeh
Tak to mě dostalo. Auto s nižší spotřebou při vyšší rychlosti je v ECONOMY runu druhé jen proto, že má mírně vyšší emise (vražedného) CO2... 8-s :no:
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2011 18:09
Re: Dobrý postřeh
Navrhuji vrazit výfuk do kabiny a měřit CO2 dojezdem do přichcípnutí. :-)
22. 9. 2011 14:27
53Kmh za hodinu
priemerna rychlost a trasa predpokladam,ze bola najma mimo obce.
Ked bude stat benzin 3 eura liter tak mozno,ale trtkat sa takou rychlostou by malo byt povazovane,za obmedzovanie dopravy mimo mesta.
A je tento test neobjektivny a je len tak bol...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - gld
22. 9. 2011 14:39
Re: 53Kmh za hodinu
Priemer 53 nie je tak katastrofálne nízky. Tipujem to na nejakých 70 mimo mesta- klobúčnicky štýl :-) V bežnej premávke takto nejazdí ani gerhard plattner.
Avatar - twistedTSD
22. 9. 2011 14:56
Re: 53Kmh za hodinu
Průměr 53 km/h mi nijak hrozný nepřijde.
Avatar - Special-line
22. 9. 2011 16:13
Re: 53Kmh za hodinu
53 km/h nemusí být extrémní loudání. Kolem 55 km/h zajíždím klidnou jízdou s naší Octavií na chalupu po silnicích druhé třídy (žádná třetí třída). A je to normální jízda s dodržováním limitů, obce 50 Km/h, kde se dá jet 90 km/h tam jedu 90 km/h a provoz nebrzdím. Myslím že podobná trasa byla i na soutěži tj. silnice druhé třídy. Na první třídě by asi zajeli víc. Např. Třebíč - České Budějovice, silnice I/23 (z Třebíče do Telče to ani silnice první třídy snad není, Octavia, jízda na spotřebu s průměrem 4,4 l/100 km, dodržování a VYUŽÍVÁNÍ rychlostních limitů, žádné zdržování: průměrná rychlost 70km/h.
22. 9. 2011 20:13
Re: 53Kmh za hodinu
53 nie je hrozne?

1. Usek mal 325KM to znamena,ze ho presli za 6 hodin!!!! To je akoze normalne?

2. Kolko ludi co ma HTP ma takuto spotrebu?
Avatar - Special-line
22. 9. 2011 20:36
Re: 53Kmh za hodinu
Na trasu co jeli (neznám ji 100% celou), si myslím že to není tak hrozné. Jeli to ve dvou dnesch takže zhruba po půlce. Už jen průjezd Chrudimí je ve špičce celkem mazec. Pak jeli přes Harrachov, takže motačky v kopcích. Mylsím že kdyby to nejeli na spotřebu a jeli v limitu (jsou to silnice prvních tříd), tak by asi lehce nad 60 udělali. Přes 70 si myslím že ne viz to co jsem jel já a to bylo v Neděli a bez provozu.
Avatar - petrumr
22. 9. 2011 21:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 9. 2011 20:17
Re: 53Kmh za hodinu
Pocuj nechcem ta nejako nazvat,ale 53 kmh na usek 325km je smiesne...To by musel byt usek medzi samimi dedinami, inak to nie je mozne. a Nepresvedci ma asi nikto...
Avatar - petrumr
23. 9. 2011 20:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - beibej
22. 9. 2011 15:37
za 4,0/100km
asi jsem břídil, ale pod 4,0 se s htp nedostanu ať dělám co dělám. Ale přes 13 taky ne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
22. 9. 2011 21:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "KUBBACHER"
23. 9. 2011 13:40
Re: za 4,0/100km
To neřeš, manželčin šíp 1,2Htp má téměř stejnou spotřebu jako druhé auto v rodině - 3litrová 6 válcová vrtule (diesel).
Ale jinak s touto Fabií jezdím rád kolem komína. ;-)