Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Necekana trefa
chrudoš
| 26. 9. 2011 11:37
Co bylo zamysleno jako zalepeni huby eurourednikum s emisemi, se necekane vyvinulo v nejspis uspesny tah. Nejen ze dal muzou bouchat skvosty jako treba Zig a Zag, ale marze na tomto aute bude podle me dost vysoka aby se tento model udrzel pri zivote a jak je videt, je to paradni stylovka. Ostatne, ten dravy kukuc, i ja si sebe v nem dokazu predstavit :-) A noveho astona pod mega, kdo by ho nebral!
Necekana trefa
_MT_
| 26. 9. 2011 12:10
Kdyby se to neprodávalo, tak by to úředníkům "hubu nezalepilo."
Necekana trefa
chrudoš
| 26. 9. 2011 17:26
celkove emise automobilky (nebo jak se tomu rika), se pocitaji jako bezny prumer (tzn auto x emise / pocet modelu) anebo jako vazeny prumer (tzn pocet prodaneho modelu x emise / celkovy prodej automobilky) ? Ja myslel, ze to prvni teda, tzn bez ohledu na prodeje by se celkove emise snizily
Necekana trefa
Klaudius
| 26. 9. 2011 17:50
Jedna vec je, čo hovoria novinárom, druhá vec je realita. Veľký záujem zákazníkov ôže jednoducho znamenať aj nezvládnutú výrobu. Zákazníci kúpia napr. 80 ks denne, ale vyrobiť sú zatiaľ schopní len 30... Tak sa spraví poradovníček a na autíčko sa čaká.Čakať sa prestane až potom, čo nabehnú na plánovanú produkciu. Obaliť problém do kvetnatej správy, to je bežná prax... Takže môže byť aj to, nie iba enormný záujem... Jeden nikdy nevie...
Necekana trefa
_MT_
| 26. 9. 2011 19:19
Ve skutečnosti vůbec nehraje roli nabídka výrobce, ani objem výroby, ale registrované vozy na území EU. Státy EU musí monitorovat počet nově registrovaných vozů, průměrné emise, průměrnou hmotnost, průměrné rozměry a rozbor těchto údajů podle jednotlivých modelů. To se pak posílá komisi EU, která data zpracuje a vyhodnotí jednotlivé výrobce. Fakticky jde o přesný průměr všech registrovaných vozů v EU daného výrobce z papírových hodnot.

Důležitý detail je, že se mohou automobilky seskupovat. EU se k nim pak chová jako k jedné automobilce.

Takové rychlé shrnutí: [odkaz]
Necekana trefa
Klaudius
| 26. 9. 2011 19:41
Čiže ide o presné súčty nepresných čísel. ;-)
Necekana trefa
_MT_
| 26. 9. 2011 20:34
Spíš nesmyslných čísel. ;-) Pointa je, že skutečně záleží na každém konkrétním registrovaném vozu a hodnotách v jeho TP. Takže nabízet úsporný model, který se neprodává, má prakticky nulový efekt.
Necekana trefa
Klaudius
| 26. 9. 2011 20:58
Dospel som k názoru, že celá naša slávna únia je na hlavu. K čou je to sakra dobré, deformovať vlastné trhy a decimovať vlastných výrobcov peňazí...?
Avatar - Righ
Necekana trefa
Righ
| 27. 9. 2011 00:17
Nechapu, co vam na tom predpise vadi? Jedna se zkratka o vazeny prumer ("bezny" prumer, o kterym mluvi chrudoš, by byl uplne nesmyslny, protoze dulezity jsou realny prodeje a ne co ma ta ktera automobilka formalne v nabidce) zalozeny na registracich v EU. To da rozum - EU vydava predpisy s platnosti pro uzemi EU. Je proto logicky, ze emisni prumer kuprikladu bavoraku vyrobenych na uzemi EU, avsak nasledne exportovanych a prodanych v USA EU nezajima a jeji predpisy toto nijak neupravuji. Toto si musi Americani (ci ostatni narody) vyresit samy a EU by tim zbytecne podrazela vlastni vyrobce.

A propo Aston Martin sviha Cygnet predevsim kvuli tomu, aby na nem vyvaril masivni zisk temer z niceho, coz uz tady bylo nekolikrat diskutovano. O emise jde az v druhy rade, koneckoncu maloseriovy vyrobci s rocni produkci do 10000 kusu (tj. i Aston) budou mit pravo na vyjimky z emisni legislativy. A jeste abych nezapomnel - do emisni "stopy" jednotlivych modelu se bude zapocitavat i jejich vaha, a to tim zpusobem, ze cim je vuz tezsi, tim vice emisi muze vypoustet - dalsi zachrany kruh pro takovy jako Aston, jehoz sportaky vazi od 15 metraku po 2 tuny.

Jestli za neco unijni anti-CO2 legislativu kritizovat, pak za to, ze je uplne bezzuba. Vzdyt cely nabeh na limit 130g CO2/km (puvodni zamer pritom byl 120g CO2/km) bude postupne probihat az do roku 2015 a pokuty se zacnou v plny vysi platit az od 2018. Sazim se, ze zadnej vetsi evropskej vyrobce zadnou penalizaci nikdy nedostane, maximalne pak v nejaky symbolicky vysi.
Necekana trefa
_MT_
| 27. 9. 2011 01:17
Výjimka pro malé výrobce není nekonečná a nemusí ji dostat. Klaudius asi nemá problém s výpočtem průměru automobilky, ale s normou určující měření emisí jako takových.