Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Cygnet hlásí dlouhé čekací lhůty

Jakub Sochor
Diskuze (10)
Prémiový sourozenec Toyoty iQ se díky vysokému zájmu zákazníků nestíhá vyrábět.

Šéf automobilky Aston Martin Ulrich Bez není s prodeji vozu spokojen. Je to dáno tím, že se výrobci prozatím nedaří uspokojovat potřeby zákazníků bez delší časové prodlevy. Poptávka po luxusním provedení Toyoty iQ totiž výrazně převyšuje nabídku a dodání modelu zákazníkovi předchází dlouhá čekací doba.

Jedním z problémů je nedostatečná kapacita zásob s vozidly, která jsou ihned k mání. Dle slov Ulricha Beze, model Cygnet je druhem zboží, pro které se zákazník rozhoduje na místě a nepřeje si na něj dlouho čekat.

I přesto se Cygnet, jehož autorem je tým designérů pod vedením Marka Reichmana, v budoucnu dočká doplnění modelové řady o elektrickou verzi, která vzejde z důkladné modifikace elektrické Toyoty iQ, jež by se měla dostat do prodeje koncem příštího roku.

Stejně jako u ostatních modelů značky i v případě Cygnetu bylo užito ruční práce. Základní proporce modelu jsou prakticky totožné s iQ, vozidlo disponuje specifickou maskou chladiče a zadními svítilnami ve tvaru písmene C, které rovněž odkazují na sportovní kupé téže značky. Interiér, ač nezapře tvarové syntézy kabiny iQ, byl oproti městskému vozidlu z Japonska zušlechtěn, kupříkladu chromovými detaily.

Cena vozu je 31.000 Liber, což je v přepočtu 37.844 Euro.

Jakub Sochor
Diskuze (10)
27. 9. 2011 01:17
Re: Necekana trefa
Výjimka pro malé výrobce není nekonečná a nemusí ji dostat. Klaudius asi nemá problém s výpočtem průměru automobilky, ale s normou určující měření emisí jako takových.
Avatar - Righ
27. 9. 2011 00:17
Re: Necekana trefa
Nechapu, co vam na tom predpise vadi? Jedna se zkratka o vazeny prumer ("bezny" prumer, o kterym mluvi chrudoš, by byl uplne nesmyslny, protoze dulezity jsou realny prodeje a ne co ma ta ktera automobilka formalne v nabidce) zalozeny na registracich v EU. To da rozum - EU vydava predpisy s platnosti pro uzemi EU. Je proto logicky, ze emisni prumer kuprikladu bavoraku vyrobenych na uzemi EU, avsak nasledne exportovanych a prodanych v USA EU nezajima a jeji predpisy toto nijak neupravuji. Toto si musi Americani (ci ostatni narody) vyresit samy a EU by tim zbytecne podrazela vlastni vyrobce.

A propo Aston Martin sviha Cygnet predevsim kvuli tomu, aby na nem vyvaril masivni zisk temer z niceho, coz uz tady bylo nekolikrat diskutovano. O emise jde az v druhy rade, koneckoncu maloseriovy vyrobci s rocni produkci do 10000 kusu (tj. i Aston) budou mit pravo na vyjimky z emisni legislativy. A jeste abych nezapomnel - do emisni "stopy" jednotlivych modelu se bude zapocitavat i jejich vaha, a to tim zpusobem, ze cim je vuz tezsi, tim vice emisi muze vypoustet - dalsi zachrany kruh pro takovy jako Aston, jehoz sportaky vazi od 15 metraku po 2 tuny.

Jestli za neco unijni anti-CO2 legislativu kritizovat, pak za to, ze je uplne bezzuba. Vzdyt cely nabeh na limit 130g CO2/km (puvodni zamer pritom byl 120g CO2/km) bude postupne probihat az do roku 2015 a pokuty se zacnou v plny vysi platit az od 2018. Sazim se, ze zadnej vetsi evropskej vyrobce zadnou penalizaci nikdy nedostane, maximalne pak v nejaky symbolicky vysi.
26. 9. 2011 20:58
Re: Necekana trefa
Dospel som k názoru, že celá naša slávna únia je na hlavu. K čou je to sakra dobré, deformovať vlastné trhy a decimovať vlastných výrobcov peňazí...?
26. 9. 2011 20:34
Re: Necekana trefa
Spíš nesmyslných čísel. ;-) Pointa je, že skutečně záleží na každém konkrétním registrovaném vozu a hodnotách v jeho TP. Takže nabízet úsporný model, který se neprodává, má prakticky nulový efekt.
26. 9. 2011 19:41
Re: Necekana trefa
Čiže ide o presné súčty nepresných čísel. ;-)