Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Celkem překvapení
| 26. 9. 2011 09:28
Náhodou jsem si tohle auto ve vrcholné výbavě Initiale obcházel na výstavě a staticky na mě dělalo dobrý dojem:
- Mimořádně pohodlné sedačky vč. nastavitelné opěrky hlavy, která plní nejen základní bezpečnostní funkci, ale dá se o ni skutečně i opřít
- Docela vtipně vyřešený dvojitý "zásobník" parfému ve středové konzole - ne že by to člověk musel mít, ale aspoň je vidět snaha o odlišení a do takového "obýváku na kolech" se to hodí
- Potvrzuji velmi pohodlné nastupování i dozadu, což pro spoustu sedanů neplatí.
- Drobnost, ale potěší: perfektně vyvážené víko kufr, stačí lehce zatáhnout za dobře umístěné madlo a víko se s příjemným zvukem zavře. Elektrické ovládání opravdu netřeba. Závěsy víka samozřejmě nezasahují dovnitř kufru, jsou pod krytem.
Avatar - gld
Celkem překvapení
| 26. 9. 2011 19:32
:yes:

Toto auto mi je sympatické. Najviac zmyslu dáva s testovanou motorizáciou, možno by niekto oželel aj automat a to je potom s cenou na veľmi príjemnej úrovni. Neprémiová vyššia stredná by nemala vymrieť.
Celkem překvapení
| 26. 9. 2011 19:57
Vidíš, mne zas až tak nie. Sadneš doň, a vieš, že nie si v Renaulte. Prekáža mi obrovská palubka s hrubými rysmi, aj pach interiéru, ktorým na mňa toto auto po nastúpení dýchlo.
Avatar - gld
Celkem překvapení
| 27. 9. 2011 11:10
Ešte som nemal tú česť posedieť si v latitude, no z fotiek sa mi interiér páči. Viac ako exteriér. Tam kórejský pôvod vidno ale práve zvnútra na mňa dýchne atmosféra starých veľkých renaultov.

Pach interiéru je asi subjektívna záležitosť. Každý vraví o tom, ako kórejské plasty smrdia a pritom... V rodine máme od nova kórejské auto a nikdy som nič ako "pach plastov" nepostrehol. Proste auto od novoty vonia po "svojom", po 2-3 mesiacoch sa to vytratí..

Pre náročných tam je ospevovaný ionizátor >:D
stredni trida
| 26. 9. 2011 09:42
ma definicni problem
zdola se rozmerove tlaci oktavka, focus, astra
nahore superb a mondeo prerustaji (nejen rozmerove) zastupce vyssi tridy
Avatar - Achernar9
Hezký...
| 26. 9. 2011 10:59
Vím, že tady asi projde kritikou ale mě se líbí. Jenže nemá to moc společnýho s Renaultem jako takovým. Je to prostě přeznačkovanej a trošku upravenej Samsung SM5 ze společnýho koncernu. Ještě bych byl pro očalounění palubky. A dveří, pokud jsou taky v plastu. Ale jestli má měkčí podvozek než je teď zvykem, mohl bych ho. Jako současný uživatel Safránka myslím, že jízdní vlastnosti by mě vyhovovaly. A navíc rád cestuju "v obýváku". :-) Ještě víc by mě ale zajímal Samsung SM7. Toho by mohl Renault taky přeznačkovat. ;-)
A spotřeba mě nepřijde nijak hrozná... Samozřejmě že čím míň tím líp ale tohle není žádná katastrofa.
Hezký...
| 26. 9. 2011 11:22
párkrát jsem ho potkal jak v bílé tak v tmavé (černá/modrá) barvě a líbí se mi čím dál víc.

problémem Latitute není auto samotný, spíš klientela - jaksi "vymřeli" lidi hledající pohodlí a plavnou houpavou jízdu a dneska je to samý "sportovec". To že 90% těchto Schumacherů se na limity podvozku ani u Latitude nikdy nedostane, natož aby poznali zásadnější rozdíl proti konkurenci při běžném provozu je jiná věc....
Avatar - Achernar9
Hezký...
| 26. 9. 2011 13:11
Tak to máš kliku, já jsem ho ještě nikde neviděl.
Jinak s těma sportovcema máš naprostou pravdu. Každej potřebuje aby to v zatáčkách sedělo... Mě to taky sedí, akorát se to trochu nahne. Ale to mě neva, protože 90° zatáčku neprojíždím 100-kou. Já prostě vyžaduju od auta především pohodlí. a samozřejmě se mě musí líbit. :yes: Takže ty tvrdolíny i když designově velice hezký, nechám těm co jim to vyhovuje. ;-)
Avatar - levap.kesip
Hezký...
| 26. 9. 2011 13:14
Souhlasím s vašimi názory už jen proto, že při výběru dvou posledních aut, jsem nepřihlížel jen na své pohodlí a "cool" podvozek, ale hlavně pohodlí všech co vozím. Podle toho i volím styl jízdy a spíše mne více potěší, když mi někdo řekne, že to bylo pohodlné svezení, než když má rozhozený celý metabolismus z otřesů a přetížení v každé zatáčce. Také bych rád zasáhl i do toho testu s přetáčivostí zádě v zatáčkách. Myslým, že rádoby prémiovky se zadním náhonem a motorem v předu bez spoustů stabilizačních asistentů by znamenala pro většinu dnešních řidičů spíš cestu do rakve. Tento sedan ve mě vzbuzuje sympatie právě přijatelnou cenou a na nic si nehraje. Jako majitel středního výrobního podniku rozhodně nemám pocit, že bych se musel za takový vůz stydět. Vzhledem i ke znalosti svých protějšků v zemi "vycházejících prémiovek a zapadajícího slunce" bych byl spíš šťastný, že nezapadnu do jejich uniformních manažerských představ...
Avatar - white label
Hezký...
| 26. 9. 2011 13:20
Dnešní/dlouhodobější móda sportovců je spíš o looku/image, než o skutečně sportovních jízdních vlastnostech... Na druhou stranu, ne každý po ní (u každého vozu) touží, viz u nás obliba verzí jako allroad, scout apod.
Hezký...
| 26. 9. 2011 13:35
obliba allroad a scoutu u nás je zas jiná kategorie, asi něco jako SUV do města >:-[]

podstatný ale je, že stále má člověk možnost výběru. Latitude nehraje marketingové sportovní hrátky, a to je jedině správně. Otázke je, jestli si najde dost zákazníků - přece jen je to "jen" sedan.

podle mně ale hlavně naživo (a v provozu) vypadá Latitude o třídu líp než na fotkách.
Avatar - Achernar9
Hezký...
| 26. 9. 2011 13:54
Já si ho asi budu muset vyčíhat v nějakým autosalónu, pokud někde v Brně bude...
Hezký...
| 26. 9. 2011 15:04
tož tady v Praze docela jezdí. Teda ne že bych ho viděl na každém rohu, ale párkrát do týdne ho potkám
Hezký...
| 26. 9. 2011 14:00
Ale má to spoločného s Renaultom ... z čoho myslíš vychádza Samsung SM5? Presne tak, z Laguny >:D Takže tu ide o navrátenie s k pôvodcovi.
Hezký...
| 26. 9. 2011 15:01
tak to je skor na slovíčkarenie - Latitude má prednú nápravu z Laguny a zadnú tuším od Infinity. A zbytok platformy je snáď Samsung.
Hezký...
| 26. 9. 2011 17:57
Ani nie: [odkaz]
Je to Renault Laguna, vidno to aj na karosérii. Porovnaj oblasti okolo kolies, predných aj zadných.
Avatar - Emel
Konkurence
| 26. 9. 2011 15:22
Nic ve zlém, ale v té definici konkurence článek trošku tápe. Jako prodejní konkurenty přisuzuje Latitude Volvo S80 a Hondu Accord... což jsou dva různé světy jak teoreticky (vyšší střední vs. střední), tak prakticky.

Jinak... pokud už bych chtěl auto tohoto ražení, přijde mi C5 jako sympatičtější volba.
Konkurence
| 26. 9. 2011 15:41
musím souhlasit - taky bych raději C5 a nejen proto že má i kombi verzi ;-)
Konkurence
| 26. 9. 2011 16:20
To já taky, ale vítám že i v téhle kategorii - velké pohodlné a naprosto ne-sportovní auto za ROZUMNOU cenu - je na výběr, tj. že v ní Citroën není sám (když už z ní vypadla Croma, jinak taky velmi pohodlný kočár).
Avatar - white label
Konkurence
| 26. 9. 2011 17:17
Taky mně to strčení do jedhoho pytle zrovna s S80 a Accordem nešlo (při čtení) moc dohromady... :-)
Konkurence
| 26. 9. 2011 20:07
Myslel som, že do strednej triedy sa počíta štyridsiatka resp. šesťdesiatka Volvo. Inak súhlas.
TESILOVÝ RAMBO
| 26. 9. 2011 15:30
Při pročítání diskuse by člověk v popolední siestě mohl nabýt i dojmu, že snad v Mnichově, Ingolstadtu či ve Stuttgartu neumí ladit podvozky, že tam bouchají jen uskákané kozy a že ti praví mistři ladiči teprve nyní světu předvedli, jak se to má dělat. Tady už jsme snad doslova na samotném fitzgeraldovském "prahu ráje", nic neplatí, dokonce ja zapomenuta i údajná nedávná raftolekce, vše je prostě zahaleno v... péřovém latitudním prachu.

O to zřetelněji z toho prachu vystrkují růžky garážoví odvážlivci, kteří se tu asi potřebují veřejně přemluvit k tomu, že učinilí dobrou volbu. Jistě, že učinili dobrou volbu, osobně jejich volbu chápu v rovině majstrštyku. Tedy jaksi ovšem... směrem výhradně k nim. Neboť zase jinou volbu učinili majitelé BMW, Mercedes-Benz, AUDI, VOLVO, Saab či Jaguar... ve třídě vyšší střední. Jenomže tihle majitelé si tu nepotřebují konfrontovat své sny se svojí realitou, oni totiž... (prémiově) jezdí. Je na nás, abychom ocenili, která z těchto řidičských skupin zvolila objektivně dobře, výborně, či nejlépe. Ale jak jsme se tu nedávno konejšivě dočetli, každý si přece (pro sebe) kupuje nejlepší vůz, je tedy nejspíše každá diskuse už zbytečná.

Asi nejpříznačněji to tu tradičně rozsekává Magistrát. Dnešní jeho akcent na kabinový parfém musí dokonale odrovnat každého garážového i plakátového kritika. Ano, to je ta prafá fičura do auta, voňavka s odérem eukaliptových kapek na revmatická kolena...

Vraťme to ale od dojemných obhajob, vraťme to od voňavkářských lobby na zem, na silnice, do garáží mezi normální lidi, kteří kupují bavoráky, meďáky, audiny, jaguáry, a třeba i renaulty.

V předmětné souvislosti se tedy ptám - je to Renault? A pokud ano, ptám se, co je dnes Renault? Nic více mě v předmětné věci nezajímá, neboť to ostatní jsem se dozvěděl z testu. Historky o sportovních jezdcích v uskákané konkurenci sice jedna diskusní rovina nepochybně je, ale upřímně, nelezou vám už tihle historkoví tesiloví Rambové tak trochu krkem? Sakra, když už si nekoupím pořádnou káru, tak tu aspoň nefňukám, že jsem dostal alergickou rýmu z voňavého stromečku...

Jinak k testu, absolutní třídní břit. Je jenom na tobě, co se chceš dočíst, neboť pravda, jak známo, ta je tam někde na... AUTO.CZ :yes:
TESILOVÝ RAMBO
| 26. 9. 2011 15:40
jako obvykle vidíš i to co nikde napsáno není. Nikdo tady Latitude neporovnává s německou prémiovou trojkou, která za o 1/3 až 1/2 vyšší cenu samozřejmě musí být (i) v jízdě lepší.

ale ladění běžné konfekce je dnes módní spíš do tvrda - ano, líp to na limitu sedí na silnici, možná to dokáže líp filtrovat výmoly a pod, ale plavná jízda alá třeba C5 má stále své fanoušky. Ne každý potřebuje "sportovat" s dvoulitrovým naftovým kombíkem přerostlé střední třídy....
TESILOVÝ RAMBO
| 26. 9. 2011 23:58
Tak ta poslední věta se mi moc líbí >:D
TESILOVÝ RAMBO
neregistrovaný "bukowski"
| 26. 9. 2011 15:53
>:D toľko zbytočných slov o ničom...
najlepšie aj tak je: "Vraťme to ale od dojemných obhajob, vraťme to od voňavkářských lobby na zem, na silnice, do garáží mezi normální lidi, kteří kupují bavoráky, meďáky, audiny, jaguáry, a třeba i renaulty"
takže páni, pokiaľ ste si nekúpili nič z vyššie uvedeného, žiaľ nemôžete sa považovať za normálnych
:-)
TESILOVÝ RAMBO
| 26. 9. 2011 16:58
Alergie na stromecek hrozi spis v te konkurenci, jelikoz latitude umi osvezovat vzduch predvolenymi vunemi. Jinak koukam, ze si vypotil opet nove oznaceni pro jistou skupinu diskutujicich. Nebo je to uz starej frk?
Avatar - Emel
TESILOVÝ RAMBO
| 26. 9. 2011 17:06
Začněme druhou otázkou, která nastíní odpověď i na tu první: Renault je součást globální aliance, v rámci které dochází ke sdílení dílů / technologií / vývoje. Renault je zároveň tradiční francouzská značka, která v poslední době pod ekonomickými tlaky omezuje své aktivity v některých okrajových (?) segmentech (SUV, vyšší střední, velké MPV) a nejspíš se soustředí na klíčové auto pro svou budoucnost - Clio III.

Je A1 Audi? Ať už odpovíš jakkoliv, stejnou odpověď si můžeš dát i u Latitude. Velká část techniky má původ u Renaultu, zbytek u Nissanu nebo Samsungu. Interiér odpovídá současnému rukopisu Renaultu, exteriér je Samsung. Pokud se ptáš mě, tak to Renault je, stejně jako A1 je Audi, s podobnými výhradami.

Je pravda, že ze současné produkce Renaultu si toho na plakát moc nedáš - snad jen zkratka RS stále budí patřičný respekt. A zatímco Renault ořezává, Škoda expanduje. Rozhodující pro budoucnost přitom zřejmě budou faktory ekonomické, mimo automobilový svět... a nám nezbývá než věřit, že snad bude lépe. I pro Renault.
TESILOVÝ RAMBO
| 27. 9. 2011 07:41
Mozna jsem te ted uplne nepochopil, ale A1 je vyvinuto lidmi od Audi, ma komponenty Audi (no jo, koncernove komponenty VW), neni to zadna prekabatena...Lancia Y. Od sameho pocatku to bylo vyvijeno jako Audi A1.

To prirovnani mi tedy k Latitude (jinymi slovy korejskemu Samsungu) nesedi.

Kazdopadne Renault nabizi obchodnim cestujicim a taxikarum cenove zajimavou, prostornou a pohodlnou alternativu.
Avatar - Emel
TESILOVÝ RAMBO
| 27. 9. 2011 09:49
Ok, A1 má svébytný design, v tom je rozdíl. Vyvíjeno bylo od začátku jako... VW Polo, až později byla technika Pola zabalena do kabátku Audi. A daly by se samozřejmě najít další podobné příklady, extrémní je třeba Exeo, ale to jsem raději vytahovat nechtěl :-).

Je pravda, že Latitude postrádá vlastní design karoserie, změna na Renault spočívá jen v detailech jako je maska nebo světla. Na druhou stranu, techniky od Renaultu je na něm dost - přední náprava z Laguny, motor je tuším taky klasické 2.0dCi. A konec konců... u Audi také nediskutuješ, který motor je Audi a který VW... je to prostě koncernová technika.

Latitude je tedy taková směska, z nouze ctnost, jako když se VW rozhodl v Evropě prodávat svůj globální Fox. Ale Renault aspoň Latitude celkem realisticky nacenil...
TESILOVÝ RAMBO
| 27. 9. 2011 11:20
No to Exeo mi tam sedi vic. Taky takova z nouze...nouze :-)
Pri vyvoji Pola se jiste pocitalo i s aplikaci platformy pro Audi i Seat i Skodu, ale u Samsungu (Nissanu Teana) asi ne. Proste to zkusili a aspon to opravdu realisticky nacenili.
Avatar - Achernar9
TESILOVÝ RAMBO
| 26. 9. 2011 19:06
Neříkám že by hakoši neuměli ladit podvozky. Myslel jsem tím to, že dneska se všechno dost přitvrzuje. Ty "uskákaný kozy" jak tady bylo vtipně zmíněno dneska bouchají asi všichni. Ale hakoši patrně v tomto vedou. Ford měl kdysi taky mekčí ladění ale pořád se mu to v různých testech vyčítalo, tak přitvrdil a najednou jsou všichni spokojení. Takže já zase nabývám dojmu, že všichni jsou velcí sportovci, zatáčky do pravýho úhlu prožívají v 90-ce a při přejezdu kolejí musí zatnout zuby aby si nepřekously jazyk. Jenže když mě mě to na silnici uvibruje žaludek, tak se mě to nelíbí. ;-) A o sedačkách platí to stejný. Kdysi jsem se ve své R25 krásně zabořil do "křesla" ale dneska ať si sednu do čeho chcu, tak mě to všechno tlačí. A neobstojí názor, že z měkké sedačky bolí záda. I můj současný Safránek už je kapku tvrdší než R25. Ale pořád je to pro mě přijatelnější než např. A6, kterou jsem měl vyhlídlou. A A6 je velká pýcha, moc se mě jinak líbí. Jenže v tom co si pořídím budu jezdit já, takže vyžaduju i pohodlí. Ještě by samozřejmě přicházel v úvahu Citroen C5 nebo C6.
Nevnucuju nikomu svůj názor, jen jsem tady tak trošku zapolemizoval. ;-)
TESILOVÝ RAMBO
| 26. 9. 2011 20:53
mas spatnou referencni hladinu: za 690 tis srovnavas latitude s bmw1, audi A4 (bez klimy), mercedes nejspis B, jag z nabidky vypadl a od volva mozna najdou nejakou skladovku S60 -
ve vyssi stredni z toho neni nic, byt to urcite nejsou spatna auta
TESILOVÝ RAMBO
| 26. 9. 2011 21:15
Dva dni som mal možnosť jazdiť Latitude Initiale s motorom V6 dCi. Riadne som si to užil a tak trošku aj sledoval okolie. Musím povedať že netrvalo ani deň aby som sa cítil ako v prémiovke. Veľa ľudí sa za vozidlom otáčalo, zastavovali sa a obzerali. Myslím, že Latitude spôsobil viac vzruchu ako prémiovky, ktorých tu už jazdí spústa. Vec, ktorá posunula Latitude do vyššej strednej triedy je motor. Rozdiel v atmosfére jazdy medzi šesťvalcom a štvorvalcom je priepastný a až vtedy Vám príde rozdiel v cene ako opodstatnený. Kto to neskúsil, nemôže hodnotiť. Od počiatku, keď to vozidlo naštartujete, cez kľúdnú jazdu až k plným zrýchleniam začínate chápať myslenie ľudí, ktorý si kupujú väčšie motorizácie. Jeden malý príbeh - cestou do práce, na výjazde z mesta, sa na mňa začal tlačiť pán s 5kovým bavorákom pre neho bohužiaľ s dvojlitorvým dieselom. Strašne bol nedočkavý nad čím som sa len pousmial. Pred výjazdom na diaľnicu ma na poslednú chvíľu predbehol a tak som sa mu rozhodol dať priúčku. Trošku som sa oprel do plynu, vyviezol sa za ním a napriek tomu že plne akceleroval musel sklopiť uši. To je prípad keď si niekto kúpi "prémiovku" za každú cenu a potom má ešte drzosť machrovať. Ale späť k vozidlu. Za zlomok ceny prémiových vozidiel Vám Latitude ponúkne skutočne vysokú úžitkovú hodnotu. Spomeniem veci, ktoré ma najviac nadchli. Motor, veľkosť vozidla, bezkľúčový vstup a štartovanie, priestranný interiér, masážne sedadlo vodiča, prístrojová doska, vynikajúca klimatizácia s ionizátorom a osviežovačom, audio, parkovacie senzory aj s kamerou, 18" palcová rezerva z ľahkej zliatiny a celkové spracovanie vozu. Ani na sekundu som sa necítil menejcenný oproti vodičom BMW, Mercedes, Audi ... a už vonkoncom nie proti majiteľom VW. Napokon, jazdil som Renault Latitude! "Sakra, pořádnou káru!"
TESILOVÝ RAMBO
neregistrovaný "bukowski"
| 26. 9. 2011 23:47
:yes:
TESILOVÝ RAMBO
| 27. 9. 2011 07:30
Tvuj pohled je typicky pohled cloveka, jehoz obzory nesahaji dal nez k vlastnimu nosu. Fakt, ze nejlepe motorizovany Latitude dokaze na plny plyn (ano, na plny plyn, ne jen na tebou popsane lehke opreni se do plynu) predjet zakladni motorizaci v petkovem BMW neznamena, ze Rencek je vic nez premie. Pro dotycneho ridice to pak bylo spis jen male zpestreni na jeho ceste... Ono i kdyz ten 2,0 d v petce je zakladni motor, tak precejen udela stovku za 8 sekund a aut na nasich (ci vasich) cestach, ktere by ho dokazaly deklasovat se zase tak moc nenajde a sebevedomi ridice tak ma zcela realny zaklad.
Avatar - Emel
TESILOVÝ RAMBO
| 27. 9. 2011 09:26
Bravo, našel jsi své ideální auto :-)
Avatar - Ji/Ri
TESILOVÝ RAMBO
| 26. 9. 2011 22:33
...ach jo, tohle je na mokrý hadr, gti. Co slovo, to lejno. :-( :no:
Avatar - Ada je zase tady
TESILOVÝ RAMBO
| 27. 9. 2011 08:14
Super JIRIcku >:D >:D >:D
Avatar - Ada je zase tady
TESILOVÝ RAMBO
| 27. 9. 2011 08:14
GTI to jako obvykle rekl velice slusne, az diplomaticky. Pokud te to zajima, mohu ti to rici i strucne a jadrne. Posledni slusna auta se u remdliku vyrabela pred 30-ti lety. A kdyby Latitude nemelo ten vaginalni znak na kapote a pod ni ta spatna francouzska streva, ohrnovali byste nad nim nos take. Ale protoze jste ve sve mladicke hlouposti presvedceni, ze vse, co je od remdliku je cool a vse, co je od VW/Audi/Skoda/Seat/Lamborgini/Bentley atd je mizerne a hnusne, rozplyvate se tady nad tim parnikem s nadsenim. :no:
Nicmene ano, Latitude patri mezi temi kramy od remdliku mezi lepsi zbozi - protoze toho "echt" franscouzskeho je na nem pomalu. Pokud vsak opravdu chces nejake auto skutecne stredni tridy a budes na nej jednou opravdu mit tintili, urcite si pujdes koupit nejaky slusny nemecky vuz! Napriklad VW.
Avatar - Emel
TESILOVÝ RAMBO
| 27. 9. 2011 09:18
No a pokud budeš chtít auto vyšší střední třídy... ;-)
Avatar - Andromeda
TESILOVÝ RAMBO
| 27. 9. 2011 10:37
Ádo, dnes jsi se nějak na adresu "tradičně a trvale krachující" automobilky opravdu hooodně rozpovídal ... Chápu, že se někteří v těch řádcích vidí ... a dobře jim tak.
Nech Rendlíka jeho osudu, ušetři nerv a začni sedlat koncern->alternativu k nynějšímu vozu tam určitě najdeš a co je hlavní - budeš spokojený.
Jinak bacha na otřepané, že protiklady se přitahují a zničeho nic sedíš třeba v Koleosu ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku