Novinky
Viem, že v praxi to nebude téma, ale predsalen papierové údaje predávajú: prečo dvojspojková prevodovka so svojím teoreticky už z princípu rýchlejším radením (mám predsa "predzaradený" vyšší stupeň) má papierovo horšie zrýchlenie, ako manuál? Zvlášť, keď konkurencia (VW, BMW) to má vždy naopak, teda že s dvojspojkou je auto na stovke rýchlejšie? 8-s
Obdobné platí pre maximálku. Prečo pri rovnakom počte stupňov dosiahne vyššiu maximálku manuál? Ak by teoreticky lepšie zrýchlenie bolo dosiahnuté skrátením prevodov, logicky by to malo byť naopak. 😲
Obdobné platí pre maximálku. Prečo pri rovnakom počte stupňov dosiahne vyššiu maximálku manuál? Ak by teoreticky lepšie zrýchlenie bolo dosiahnuté skrátením prevodov, logicky by to malo byť naopak. 😲
A neni to tim, ze auto s automatem je vetsinou tesi nez s manualem ? Nevim, jen me to tak napadlo.
Na svou otázku sis odpověděl sám. Je to v poskládání převodovky. U Fordu bude automat delší, proto horší zrychlení, a ta maximálka může mít 2 důvody. Buď až moc dlouhej poslední převod a motor už nemá sílu jet rychleji, nebo naopak je poslední převod ještě kratší jak u manuálu a zabrzdí ho omezovač (ale tahle verze je velice nepravděpodobná)
Tak zrychlení z nuly na sto je pomalejší u dvojspojky tím, že nejsi schopne vytočit před rozjezdem motor na víc jak 2 -2,5 tis otacek...pritom nejvyssi vykon mas posazen okolo 4 tis. Chybi tomu cosi jako launch control....to by se dalo vyuzit jen pri max zrychlovani znuly na sto..ale v relanem zivote kdo by to pouzil ze.
Proč je max rychlost jiná..to netuším....u automatů to tak vždy bylo, váha nemůže mít až tak velký vliv.
Proč je max rychlost jiná..to netuším....u automatů to tak vždy bylo, váha nemůže mít až tak velký vliv.
Nezlob se ale nemáš pravdu. U takto silného motoru by byly 4.000 ot. nežádoucí... To by potom bylo sice velice efektní zrychlení, ale málo efektivní.
Já se nezlobím, já to auto mám, tak vím o čem je řeč 😉 Navíc to potvrdili i v testu...teď nevím jestli zde na auto.cz či na konkurenčích portálech 😄
>😁 supr! V tom případě musíš cítit, že výkon motoru je moc velkej na to, aby ho pneu dokázaly na asfalt přenést z klidu při motoru vytočeným do 4.000 ot. Jiné by to bylo, kdyby Ford začal nabízet 4x4 >😒]
Ale no tak 😄 už jsi viděl nekoho s výkonným motorem, když testuje zrychlení z nula na sto..že by se rozjížděl pomalu na volnoběh? >😁
Vím co máš na mysli, ale právě tohle řešíš dávkováním spojky...
....probůh už to nekomentuj >😁 To zná každé malé dítě.
Vím co máš na mysli, ale právě tohle řešíš dávkováním spojky...
....probůh už to nekomentuj >😁 To zná každé malé dítě.
Co jsem viděl videa na YT, tak je to skutečně tak, že ten motor se před rozjezdem dostatečně nevytočí. Nejde tomu pomoct brzdou? Takový ruční launch control? 😄
Ty tabulkové údaje o spotřebě jsou srandovní. Bych rád viděl člověka, který s tím dokáže jet pod 9 litrů.
Klidně....se podívej na mě 😄
Za kolik jezdíš? Co jsem koukal různě na netu, tak průměr je tak 9,5 až 10. Ale zase to jede pěkně (předpokládám).
Se to hodně odvíjí od stylu, pokud drnkas porad jen po meste a jeste si uzivas rozjezdy, tak se pres 10 dostanes, ale da se jezdi po meste i usporne.
Ja kdyz jezdim okresky 120 dalnici 150 plus mesto 55-60..ale stylem ze rychle zrychluji, jenom nevytacim do max..spise tak do 3tis.. Tak v pohode pod 9 litru. (8,3-8,7)
Pokud tu stejnou trasu jedu tak ze sem tam tocim otacky do maxima a opravdu vydatne specham a uzivam si, tak 9,3-9,6.
A pokud jezdim nad 180 tak je spotreba nad 10 >😁
Na druhou stranu uz jsem jel striktne predpisove (800km z toho okresky, mesta i dalnice) a dostal jsem se na 7,8l/100km ale to byla priserna nuda, skoro se to nedalo vydrzet.
Ja kdyz jezdim okresky 120 dalnici 150 plus mesto 55-60..ale stylem ze rychle zrychluji, jenom nevytacim do max..spise tak do 3tis.. Tak v pohode pod 9 litru. (8,3-8,7)
Pokud tu stejnou trasu jedu tak ze sem tam tocim otacky do maxima a opravdu vydatne specham a uzivam si, tak 9,3-9,6.
A pokud jezdim nad 180 tak je spotreba nad 10 >😁
Na druhou stranu uz jsem jel striktne predpisove (800km z toho okresky, mesta i dalnice) a dostal jsem se na 7,8l/100km ale to byla priserna nuda, skoro se to nedalo vydrzet.
Nevysvetluj rezimy jizdy, to je o nicem. Najezdi tak jak jsi zvykly jezdit aspon 10 000 km bez mazani pocitace a pak nam rekni, kolik mas na palubnim pocitaci prumernou spotrebu. Vsechno ostatni mereni jsou teoreticke nesmysly.
Mám na něm najeto ted aktuálně 67 tis a nějaké drobné. A řežim jízdy má smysl uvádět, protože i u mě se mění..v závislosti na tom jak spěchám pracovně, či ne.
Zejména pro lidi co rádi jezdí v klidu...a jednou za čas mají choutky si to řádně říznout na okreskách či pro spěchající po Německých dálnicích atd..
Neberu vůbec v potaz zima léto 😁
Tak si neco o nesmyslech nechej pro sebe jo?😉
Zejména pro lidi co rádi jezdí v klidu...a jednou za čas mají choutky si to řádně říznout na okreskách či pro spěchající po Německých dálnicích atd..
Neberu vůbec v potaz zima léto 😁
Tak si neco o nesmyslech nechej pro sebe jo?😉
Já rychlé starty čas od času zkouším, ale i tak myslím, že rychlejší s manuálem nebudu. Je to o drilu a rozdíly +- 1až2 sekundy na startu nejsou výjimkou.
U automatu je to easy, rozjezd v podstatě vždy podle údajů výrobce.
Už se těším na to, že místo šaltpáky budu hladit drahou polovičku po noze 😉