Testy

Zpět na článek

TEST Kia Rio 1,25 DCVVT – Samba de Janeiro

65 komentářů

lulinak
mel jsem moznost se s timto autem a motorem svest cca pred 14 dny a musim pochvalne uznat, ze se jedna o velmi povedene auto a to vcetne tohoto motoru, klobouk dolu, jen tak dal...
Icescent
:yes:
Avatar - iudex
iudex
Je na pochvalu, že redakcia otestovala (a importér mal odvahu dať na testovanie) takúto základnú verziu, priam sociál edition. To bude totiž gro predajov nielen u Ria, ale všeobecne v triede. Je fajn mať v ponuke 17ky disky, ale väčšina kupujúcich aj tak vyjde zo salónu na základných 15kach. A je preto potešujúce, že ani takáto základná verzia nevyzerá zle a nepredstavuje príliš viditeľný kompromis. A podľa testu uvedené platí aj o základnom motore, čo je ďalšia dobrá správa. Celkovo to vyzerá na veľmi vydarené auto a hoci nie som priaznivcom radikálnych vyhlásení o kráľovi triedy a pod., toto by bol asi horúci kandidát na voľbu v triede. :yes:
Avatar - dr.biker
dr.biker
No pokud vím, tak se nejedná o úplně nejnižší výbavu Active, ale jde o zvýhodněnou výbavu Edition 1, která vychází z druhé nejnižší výbavy Comfort. Testovaná výbava rozhodně není, jak ty píšeš sociál edition. Hlavně v porovnání s konkurencí. Jinak jak píšeš, toto bude asi nejprodávanější verze v této výbavě s tímto motorem. Auto na korejce velice slušné, akorát bych asi šel do té 1,4 motorizace, je jen o 20 tisíc dražší a má 6 °převodovku. Za 260 tisíc dobrá nabídka.

Jinak ve fotogalerii je vzadu ruční stahování oken a v testu je napsáno, že je elektrické. To je asi překlep že, to už bychom chtěli moc za tuto cenu.
Avatar - iudex
iudex
Jasné, úplná holota "už od..." to nie je, ale je to realite bežného kupca najbližšie, t.j. bežný Mr. X si dokúpi toto minimum a je spokojný, že nemá úplný základ, ale niečo lepšie. A práve to je skvelá ponuka, triafajúca sa do nákupného štýlu typického záujemcu o auto tejto triedy, naviac to do sveta nekričí, že je to cakompak za štvrť melóna, vybavené a motorizované za danú cenu je to skvele.
Avatar - dr.biker
dr.biker
Jasné, souhlasím s tebou.
Klaudius
Odhora až dole súhlas.
_MT_
Co se výbavy týče, víc mě zaujal nový Yaris. Už od druhé výbavy multimediální systém s dotykovou obrazovkou a parkovací kamerou v ceně, za příplatek 15 tisíc zvládne i navigovat, hlídat omezení rychlosti atd. Lepší hračky nejsou omezené jen na nejvyšší výbavu, pouze nejnižší stupeň má omezení. Designově se mi tolik nezabílil, ale Toyota zaujal strukturou nabídky. Docela rád bych viděl porovnání nového Japonce s novým Korejcem.
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
A není náhodou vhodnější porovnávat Yaris s Picantem ?
_MT_
Yaris je ve stejné třídě jako Rio, Fabia, Polo atd. I když patří k těm menším a Rio se naopak snaží přerůst do nižší střední.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Ten hadr na zadní straně opěradel je strašnej [odkaz] :yes: Výhled vzad slabota, parkování bez zadních čidel nemožné. Vyhřívání zavazadlového prostoru od výfuku standardem. Základní, v Česku jistě nejprodávanějsí, motor s maximem točivého momentu na 4000 je velmi vhodný do města...i na dálnici.

No, stále platí, že mizerní řidiči kupují mizerná auta.

Kia :yes:
jordi-san
Dovolil bych si nesouhlasit s odsuzováním motoru. Kombinace nízké hmotnosti (1100 kg) a variabilního časování ventilů zní celkem slibně. Měl jsem kdysi Corollu 1,4 s velmi podobnými nominálními parametry, leč bez variabilního časování a vzpomínám na ní jako na čiperné a svižné auto, které odvedlo dobrou práci veměstě i na dálnici.

Vždy platilo a stále platí, že dobrý řidič umí jezdit svižně arelativně úsporně i se slabším motorem. A nadšený řidič si dokáže užít atmosférický benzín...
Klaudius
Prečo máš so zadnou stranou operadiel problém, jazdíš v kufri? Haf!
Ak nevieš bez senzorov zaparkovať, jak to, že si spravil vodičák?
A ešte si niečo vymysli, nech nám je všetkým jasné, aký je to šunt... :-!
Mimochodom, zaujímalo by ma, čím by si argumentoval, keby VW Group nemal TSI?
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
:yes: :yes:
chester
myslim, ze na tento HADR sa to nechyta...
ten u fabie vyzera, ako keby s nim uz vytreli zem vo vyvarovni >😒]

[odkaz]
Avatar - Righ
Righ
Dochazi ti, ze i z ty tvy fotky (kde Fabii patri ten spodni kufr) je zcela evidentni, ze Skodovka ma kufr asi tak 100x kvalitneji calouneny nez Kia? Respektive Skoda ho ma calouneny standardne, kdezto Kia asi tak, jako bych to delal ja ze staryho ubrusu po 6 pivech. Nejde pritom o to, ze by clovek v kufru jezdil ci nocoval, vetsina z nas vsak do nej temer dennodenne kouka a me by teda silne iritovalo, kdybych tam pokazdy spatril ukaz enormniho setreni a slendrianu. Tuhle vec mimochodem kritizovali i v aktualnim cisle AutoTIPu, kde se kufru vytykala i spatna pristupnost (vysoky a uzky nakladaci otvor), zahrivani od vyfuku a jeste nejaky drobnosti. Jinak ovsem auto vynaseli do nebes a neprimo ho - podobne jako Iudex vyse - pasovali na krale tridy. Pro me jim zustava Polo, ale objektivne musim uznat, ze z hlediska pomeru cena-vykon asi neni mezi malymi auty lepsi volba.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nesplet sis to náhodou s tou Ibizou ? 😉 Jak píše Righ, i z těch fotek je vidět zjevný rozdíl v kvalitě čalounění Fabie a Ria. Na druhou stranu, Righe by to silně iritovalo, pro mě by to při výběru auta této velikosti a určení zas tak velkou roli nehrálo. Pokud je Rio tak povedené, jak se (zatím) píše, šetření na vzhledu kufru bych mu možná odpustil.
Avatar - SEKYC
SEKYC
Mě to nedalo a udělal jsem hmatový průzkum zavazadlových prostorů, výsledek -minimální jízda auta cca 30km v kuse nebo 30 min.nastartováno-fabia I teplá podlaha,fabia II teplá podlaha,roomster vlažná,octavia teplá,berlingo teplá,punto teplá,fiesta teplá, více aut jsem zatím nestihl vošahat ale myslím že všechny auta se s tím teplem perou,hlavně asi ty s benzinovými motory.Jinak ten hadr je nějaký vráščitý ale možná je na zip odepínací na vyprání to jsem měl v citroenu.
cuoresportivo
Mizerní řidiči potřebujou parkovací čidla.
Avatar - gld
gld
Spodný rad tlačítiek na zapnutie klímy a vnútorného obehu, dobre pozerám že sú to "kolíkové" prepínače? V tejto cenovej kategórii by to bola bomba. :yes:
Klaudius
Nie, tie tlačidlá iba vyzerajú ako z lietadla, ale fungujú len na stlačenie, tak ako bežne. Majú kratučký chod, odhadujem tak milimeter. Sú tam v perfektom dosahu, hlavne keď máš ruku na šaltpáke.
Avatar - gld
gld
:yes:
Avatar - Guttalax
Guttalax
:yes: :yes: Kyjaonanýja právě začala :yes: :yes: Jsem zvědav kolik těch pleček prodali za září.
armanyk
>😒] tady už je někdo hodně podělaný strachy, aby to náhodou Kia nenatřela jeho oblíbenému koncernu VW.
Je to prostě rovnocenný konkurent ve své třídě, bohužel s některými viditelně úspornými řešeními. Ale které "béčkové" auto je nemá? Myšleno třída B, to jen aby si to někdo nevyložil po svém.
Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 Pokud dodají měsíčně 100 kusů jako tu Godzilu z Žíliny ,tak nikoho neohrozí! :-!
pitrys
Kia - Kup Inne Auto (viz polský server)
Avatar - Guttalax
Guttalax
Reklama jasně naznačuje,že červená je pro zloděje.V základu za 199 980,- si s ním neporadí ani policejní Pasat. Modrá by mohla být pro rozvoz pizzy a růžová pro eskort do Gay clubu. >😁 >😁 >😁 Obdiv zaručen!
Avatar - Anonym
Anonym
... a tónovaná skla by taky nemusela být v příplatkovém paketu. Design interiéru se mi moc nezamlouvá, ale to je věc názoru.
Avatar - Starfighter
Starfighter
Rio Lídl Edition tento prohřešek napraví a navíc přinese v interiéru držák na letáky se zbožím v AKCI >😒]
Klaudius
Niektorým autám chýba tá rezerva úplne, tak neviem o čom...
V tejto triede ide dosť o cenu, a každý ju zráža niečím iným...
Avatar - Emel
Emel
Tónovaná skla jsou za příplatek i u Octavie 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
krasa

podarene kvalitne auto so skvelym dizajnom a motormi, musim len a len pochvalit :yes😒br />
konecne to zacina by zaujimavejsie v triede malych aut, este v nizsej strednej triede rozbehnut novu i 30tku a ceeda a bude to naloz.

ja by som s tymto zakladnym motorom kiu bral, je to totiz na rozdiel od inych zakladnych modelov uz plnohodnotny motor aj auto, ziadne htp ani nic podobne ale normalny motor so 63 kw a 121Nm a navyse ziaden trojvalec dvojvalec a pod. Niet co riesit, takyto zaklad nam dnes medzi malymi autami neponukane nik, vnutorny priestor je na urovni golfa 😉 a to je uz ina basen :yes:
Klaudius
Od teba som nič iné ani nečakal....skús niečo vytýkať GTI-mu za jeho chválospevy na VW....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja som od teba tiez nic k veci necakal, co prispevok to mozeme rovno zmazat, nic s aclovek nedozvie len urazky, a nazor aky je kia sunt a podobne dristy ale to si nechaj pre seba, ja ta nentim kiu kupovat a doba sa zmenila ak si si nevsimol. Skoda bola tiez kedysi na posmech anglicanom a dnes ju uznavaju, ak mas nejaky problem s kiou kludne sa vyrozpravaj kupovat ta ju nenutim len prosim ta pis k veci, zatial su tvoje dristy o nicom a k nicomu.

Skus namo povedat niec oo novom riu kolko si na nom najazdil a tak ked uz dopredu vies ake je kvalitne a aka je to sunka, skus nam nieco blizsie povedat o motre o interiery o kvalite nec hsa pobavime vsetci sme na to zvedavi.
Klaudius
Ukáž konkrétne kde píšem to, čo uvádzaš. Potom sa môžeme začať o niečom baviť.
Klaudius
No čo je, stratil si reč? Došli argumenty? Otázka teraz znie, kto tu vlastne drísta...
MariAchi
Ze se s tim ditetem vubec bavis...
Avatar - Nerez
Nerez
:yes:
puko
:yes:
Avatar - Starfighter
Starfighter
A koupíš si ho? 😄
Klaudius
Za 20 rokov z vrakoviska. Je to tak kvalitné auto, že po pár nutných drobných opravách ešte zo 10 rokov pojazdí k plnej spokojnosti majiteľa. 😉
Avatar - Starfighter
Starfighter
:yes: >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
odkial vies ake je to auto kvalitne alebo nekvalitne? jazdil si s novym riom uz nejaky rok dva tri styri? Tvoj nazor nicim nedokazany ma byt meritkom kvality?

na taketo keci nie je nikto zvedavy co tu tliachas do vetra, s tym ohuris male deti 😉

skus napisat uz konecne nieco k veci a bavme sa ako dospeli ludia

nicim nepodlozene argumenty su to co ti ide, ale to tu nestaci, ludia chcu vediet pravdu
Avatar - Nerez
Nerez
A odkaď ty víš, že je auto kvalitní(viz. tvuj první příspevek)?
Klaudius
Vidím, že jedno malé dieťa tu vykrikuje, ako keby mu niekto stúpil na nohu. :-!
Na to, aby si sa bavil ako dospelý človek, ti ešte dosť chýba.
figurka
Tenhle příspěvek mohu zkopírovat, podepsat a pověsit pod tvůj první příspěvek. >😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Je to stejný jako tvoje povídačky o kvalitě. 😉
Avatar - Andromeda
Andromeda
Ironiku, nebo snad ironický nicku >😒] ??? Kdo se v tom má vyznat >😁 ...
Klaudius
Čo iného pri niektorých ľuďoch ostáva - len zasmiať sa...
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vladdo
Tiez som sa bol povozit na tejto motorizacii,a je naozaj sympaticka z uzivatelskeho hladiska hlavne v beznych otackach,kde v porovnani s 1.25 vo Fieste ma pocitovo ovela vacsiu chut sa rozbiehat.
Z podvozku som bol velmi milo prekvapeny 😄

Osobne ma trosku sklamala divna kombinacia ze teplota motora je len v pristrojovom panely "supervision",ktory ale zas na druhej strane ukazuje okamzitu spotrebu len ako pohyblivu listu,nie ciselne....
mozno pre niekoho zbytocnost no pre mna detailik ktory sa mi nepozdava

Super vec je ze vo verzi EX(na slovensku) su spatne zrkadla nie len elektricky ovladane,ale sa aj sklapaju !

Vo verzii EX mi vadilo dvojdno,ktore v urcitej partii ubere hadam aj 10cm z celkovej sirky kufru, co pri tak malom objeme spravi svoje

vtipnym detailom ktory ocenujem je automaticke uzamykanie auta po rozjazde(ano ma to viacero automobiliek, a asi je to aj dost bezne,ale ani Astra H ani Fiesta ktore su doma to nevedia)

Na aute boli na moi vkus velmi ostre brzdy,ktore uz len pri malom zatlaceni brzdili naozaj z ostra.

Zo spatnych zrkadiel je dobry vyhlad a nemal som problem ani s parkovanim bez cidiel.
Klaudius
Strýček BOB bez čidiel netrafí ani za volant, nie ešte do parkoviska. >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zase prispevok o nicom a len rypanie a skodoradost

vies aj nieco ine ? 😉
augustin
Velmi prijemne ma prekvapila informacia, ze podvozok patri medzi velmi podarene, zvlast co sa tyka zdolavania nerovnosti. Podla mna to bol doteraz najväcsi deficit Kie! Som rad, ze jedna generacia urobila taky obrovsky skok dopredu! Gratulujem Kia :yes:
Avatar - steroid25
steroid25
Na to, že výrobca udáva najvyššiu hodnotu spotreby 6 litrov, no na prvej fotke je 8,9, sa mi zdá známka 8/10 v kolónke spotreba dosť nadhodená. Nehovoriac o tom,že aby 1,25 litrový motor s s výkonom 63kW mal takúto spotrebu, sa mi zdá ako veľmi zlé číslo. ;-\
Vladdo
tazko povedat ci to nie je fotka kratko po umyti a natankovanie auta ked sa slo niekam presunut na fotenie, alebo sa niekto hral na zavodnika najprv a skusal akceleraciu 😉
kazdopadne na mojej kratkej predadzacej jazde som mal pri ustalenych rychlostiach spotreby nizsie ako dosahujem na domacej Fieste 1.25 ktora jazdi v priemere za 6,5litra. Takze to asi nebude normalna priemerke pri normalnej jazde 😉
pinpo
osobne by som radsej isiel do yarisu - lepsi motor, spotreba, perfektny podvozok a vybara je tiez dobra
za tie peniaze ovela lepsia volba
dokonca by som mozno uprednostnil starsiu verziu ako teraz novu co vysla
design - tak to je na kazdom co sa mu paci
Icescent
Ale to snad ani ne... Určitě Kia Rio! Ke srovnání doporučuji jeden z dobrých porovnávacích testů Autotipu 25/11: Kia Rio vyhrála - jako vítěz nad Nissanem Micra a Toyotou Yaris právě! Je tam docela podrobné srovnání... Podobně s Yaris test tady [odkaz] "Ze zkoušených vozů bychom sáhli spíše po Riu, které je větší a nabízí dostatečně rozsáhlou výbavu, ale přesto je o citelných 90 000 Kč levnější."😉 :yes:
ryccardo
Má to vzadu nezávislý zavěšení nebo tuhou nápravu?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Má v tomto segmentu obvyklou vlečenou nápravu, čili v zásadě tuhé zavěšení (zadní kola se nemohou pohybovat zcela nezávisle na sobě)
Avatar - kari.laz
kari.laz
Vypadá to, že nové Rio se zařadilo po bok zaběhlých stálic. Už se na něj nedá nahlížet jako na outsidera. Vlastní zkušenost nemnám, ale z všemožných přečtených testů a recenzí se dá usoudit, že motorově i podvozkově bude plnohodnotným konkurentem. Vničem zásadně neviniká, ale ani neztrácí. Vzhledově to je už o něco horší a přední a zadní část jsou pro mě méně přijatelné, než u konkurentů ze třídy. Boční profil je ještě poměrně přijatelný. Interier nijak neurazí, ale ani nenadchne. Každopádně nevypadá nijak špatně a jsem rád, že se odprostil od různých "asijských" výstřelků a oproti nejhnusnějším interierům ve třídě (Hyundai) je to jako nebe a dudy. Dle prvotních informací jsou i materiály a spracování na výši. Na druhou stranu ze zpracování kufru mám husí kůži a nebývám pocitu, že kia šetřila stylem "co oko nevidí, srdce nebolí" a bojím se, aby to tak nebylo řešené v celém autě. Každopádně jako celek, to je velký krok vpřed.
Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 KIA je 4% a tento model by mohl povýšit aspon na 5. >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vtip roka >😒]

boze kam na to chodis aj ja ceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem by taky vtipny jak dilino 😉
Avatar - Guttalax
Guttalax
Tržní podíl letošního roku KIA je 4.82%.Takže dylino jsi ty a ještě k tomu Tupper :-!
Icescent
Je to hezké auto a také velmi dobře hodnocené; dokonce i ve srovnávacích testech: např. jeden z dobrých testů Autotip 25/11: Kia Rio vyhrála - jako vítěz nad Nissanem Micra a Toyotou Yaris. Podobně lépe Rio než Yaris např. zase dopadla tady [odkaz] "Ze zkoušených vozů bychom sáhli spíše po Riu, které je větší a nabízí dostatečně rozsáhlou výbavu, ale přesto je o citelných 90 000 Kč levnější." Jsou tam docela podrobná srovnání... I designově: agresivnější maska a skvělé ocenění designu Automotive Brand Contest 2011... :yes: