Takze nejprve ta cesta: Ostrava - Hlucin pres Dehylov. Zatacka v Dehylove z kopce dolu k nadrazi. Je to prava kolem zabradli (2 rychlost / 3000 otacek) - mirna leva (2 - 3 / 4500) - prava na brzdy (2/5000) - plyn (tak sekundu, tudiz vytocena 2 asi 6200 otacek) - leva vracecka (2/3500) - plny plyn - prava (2/6000, pak uz 3 a dolu z kopce).
Motor byl po CELKOVE GO, takze gufera nova a pres ne ani kapka. Olej jsem kontroloval vzdy pred jizdou, nebot sem s temito motory uz mel zkusenosti (nicmene ne ve vlastnim aute). Olej Selenia dle predpisu vyrobce.
Diky znamostem v Italii jsem pak GO pojal ponekud jinak a namontoval italske dily: Kliku (neprejte si slyset, co o vyvazeni original kliky rikal italsky motorar), olejove cerpadlo, pisty, krouzky a hlavu (komplet + vacky + ventily). Ten kit mel davat jen asi o 2 kW vic nez original (takze 110 kW) ale mel vydrzet podstatne dele. To ja uz se nedovim, nebot Tipo Sedicivalvole je uz davno pryc.
Obhajujte si tu s Beaumontem co chcete a jak chcete. Ty 2,0 16v motory byly nesmirne charismaticke, vykonne a s turbem se z nich dal vydupat sileny vykon, ale spolehlivost a zivotnost byla mizerna.
Na to Tipo rad vzpominam, takova auta uz se nedelaji.
Viděl jsi ten motor kompletně rozložený na stole nebo jen bez palice? Pokud tam jsou díly z bláta a ne zušlechtěné oceli (pan Rockwell napoví), je čas se poohlédnout po poctivém materiálu. Magistr má pravdu, že dimenzování těch motorů bylo i pro Evo, jen písty a ojniční čepy byly tuším v Evu jiné, aby odpovídali náloži. Integrále bych i bral, kdybych měl šušně nazbyt...
Můžeš přiblížit tu vytočenou dvojku a stav gufer? Pokud vytřásáš olej přes gufera, je to jen tvoje chyba stejně jako pokud honíš motor za tohoto stavu na limit při nízkých kvaltech... Pokud je olej na horní rysce a motor je v solidním stavu, nemá se kam při průjezdu pravolevými vlásenkami kam ztratit. Ostatně rád bych tě viděl projíždět o esíčko s brzdou uprostřed pravé...
Tak můj šestiválový TB po ošetření gufer nezná pokles hladiny oleje. Twinsparky 16V při hodně skloněném motoru špatně držely olej v horní části, ale že by byl problém s několika rychlými pravá-levá, to nikdy mezi námi klubaři nebylo. Prostě Alfy chtějí své a chovají se vzpurně, když to nedostanou. Každý rychlejší únik oleje má svou příčinu a ta své řešení, chce to jen se tomu věnovat. O twin turbu ve 4C bych pochyboval, to spíš půjde do malého Maserati, bude-li, což bych si moc přál.
U Delty nemam co verit, tam to vidim na vlastni oci.
Dlouhodobe to bez pravidelneho servisu nejde.
Kazdopadne u noveho motoru (ktery je jen na paire) pro 4C (ktere zatim nevyslo z pod strechy vystaviste) nepochybuju, ze bude situace lepsi. Na dnesnich motorech se kazi spis komponenty a management, nez ze by se samotne motory zadiraly.
Věř nebo nevěř, jak je libo. Mechanika Delty Integrale byla natolik předimenzovaná, že výkony kolem 350 i víc koní nebyl dlouhodobě problém. Pokud někomu motor nebo cokoliv na pohonu nevydrží 280 koní, tak to zřejmě buď blbě naladil, nebo s tím blbě zacházel.
Nemluvě o tom, že za dvacet let od té doby ušla konstrukce pěkný kus, používají se jiné materiály atd. takže v novém motoru pro Alfu by 300 koní neměl být problém.
Jsi asi specifický případ... >:-[] Většina těch motorů šla do kytek právě proto, že je někdo točil studené. Italský motor se musí točit i 8V, o tom žádná, ale rozhodně až zahřátý. V Turíně asi nečekali, že s tím tipem budeš jezdit rally. >:D
Ja jednu - ma z puvodnich 220 koni (jakasi Limited edition verze) asi 280 a je pouzivana jako vikendove vozidlo. GO motoru kazdych 10 000 km, coz vychazi jednou za rok.
A prevodovka ze to vydrzi bez problemu? >:D
Uz jsi nekdy videl vysypany diferak? A to prosim na mnohem slabeji naladenem motoru, nez je ten v Delte...
Jako jezdit pomalu a na nizke otacky? Se Sedicivalvole? >:D
Jinak - olej jsem menil (Selenia, samozrejme) po 8 tisicich.
Nikdy jsem netocil studeny motor (to ostatne na zadnem svem aute).
Jednoho dne stacilo proletet esicko - leva/prava/brzdy a prava - olej se rozlil vsude mozne a cerpadlo nasalo naprazdno. Byla tam v tu chvili vytocena dvojka a motor se odporoucel.
V tom motoru bylo spatne vyresene olejove cerpadlo a mazaci system obecne. V Anglii je hojne predelavany na suchou skrin a funguje asi dobre.
Otec posledních 10 let funguje na principu, že primární auto kupuje fungl nové a sekundární s nájezdem do 50 tkm - všecko jsou to výhradně fiaty. Primární auta mění co 4 roky a sekundární co dva. A nemá problém. Já měl fiaty 4 a taky v pohodě. Takže na pravděpodobnost nehraju - je to ryze o štěstí. Faktem je, že místní autorizovaný servis Fiat se k nám aspoň vždycky choval slušně, nicméně ve srovnání s "mým" mechanikem je celkem drahý a samotnou kvalitou jejich práce si nejsem tolik jistý, abych za ni už nad rámec záruky platil. Další auto asi vezmu jako dvouletou lítačku, abych nemusel do autorizáku a furt měl relativně novou káru s neproprděným sedákem.
prostě je to pech. Když narazíš na špatný kus, máš smůlu. Jenže u těch italských aut je pravděpodobnost vyšší.
Jinak s tím zastoupením je to stejné u všech značek. Já si koupil novou káru a po čase jsem, já vůl, ztratil servisní knížku. Volal jsem Opel CR a poslali mě do (_l_). Tak jsem volal Opel DE a ti mě poslali do Opel ČR a ti mě poslali do (_l_). Nedovoláš se ničeho. Tak teď si budu muset schovávat faktury ze servisu. Prostě, jak položíš cach na dřevo, nikoho už nezajímáš...
Ono i tomu sedicivalvole stačilo, když se mu včas měnil olej a nejezdilo se s ním hovadsky, což ale u ojetiny nemáš šanci zjistit. To TS motory, to byl jeden velký omyl, to je fakt (podobně jako fiaťácká 1.4 12V).
Spíš než životnost, bude zajímavé sledovat charakteristiku daného motoru. V článku není psáno, zda se má jednat o single turbo, nebo twin turbo, což třeba pro mne bude hodně vysvětlující a naznačující informace. Stejně tak také hodnota plnícího tlaku.
Každopádně zatím je kolem 4c více otázek, než faktů.
Ono to platí i obráceně, když jsem kupoval fusiona, tak na něj ještě nebyly dumpingové ceny (můj byl za bratru 420 tisíc, nějaká dealerská sleva byla, ale nic extra; dneska by stál nový 260 františků), nikdo proti němu neřekl křivého slova - a já si rval dva roky, co byla záruka, vlasy, Pak jsem se smířil s tím, že je to křáp a české zastoupení značky je plné trotlů. Kamarád si to auto koupil o rok později a je vysmátý jako lečo. Přitom on autům absolutně nerozumí a já to své naopak garážoval, dopřával mu výhradně ruční mytí a po všech stránkách hýčkavý přístup.
jenže takhle to nelze posuzovat. Ty jsi vlastnil bezproblémový kus, ale to neznamená, že bezproblémové byly všechny. Když jsem před lety vybíral první auto, tak jsem původně chtěl ojetou Alfu 156. Pročetl jsem si forum Alfa Romeo a všem Alfám jsem se pak vyhýbal velkým obloukem. Prostě tohle jsou/byly krásná leč nespolehlivá auta vyžadující extrémní servis. Holt jak se říká něco o německých *_ách a italských milenkách. Kamarád má Alfu, olej mění každých 8 tkm - pro jistotu. a to tam pochopitelně neleje Mogul za 4,50,-
Bez obav, takový dvoulitr v Lancii Delta Integrale 16V šel bez problémů naladit na 350 - 400 koní a motor, převodovka a pohon to bez problémů vydržely - a nemyslím soutěže, myslím dlouhodobý běžný provoz.
Vidíš, přitom v tipu 2.0 granturisimo ten motor v pohodě udělal za 15 let 215 tisíc při běžné údržbě, auto odvezlo materiál na rekonstrukci chalupy, jezdilo po stavbách silnic a dálnic cestou-necestou a pak se prodalo - pořád jako auto, ne na díly. A to (prý) bylo tipo jedním z nejkazovějších fiatů. Ale prd.
Hlavně aby pánové od Alfy nezapomněli, že jednou ze základních hodnot jejich značky je také jedinečný zvuk jejich benzinových motorů! Bohužel, Giulietta s 1.75 TBi na tomto poli zcela zklamala (jen slabě syčí), tak snad si teď už dají pozor. Giulietta s 1.4 T má zvuk v pořádku, tak snad se dočkáme i u toho nového dvoulitru. Správná benzinová Alfa přece musí při vytáčení hluboce a jadrně "troubit", jinak je to o ničem....
Možná ne, kdyby to bylo VELKÝ turbo dávalo by VELKEJ tlak a ve výsledku z toho leze VELKEJ výkon. Pomalej náběh by nehrozil kdyby turbo pomáhal roztočit pomocnej elektromotor.
ne, je to o možnostech dané objemové třídy, a při objemu 1,8l je ten výkon už velmi na hraně ne li možná i za ní ... 8-s a než tu někdo začne argumentovat výkony motorů při motoristických soutěžích, tak si nejdřív dejte tu práci a zjistěte si jakou mají takové motory životnost. Většinou je to jeden závod ;-)