V roce, kdy většina světových autosalonů zažívá hubené období, míří do Frankfurtu nad Mohanem desítky světových premiér. Vše začíná už zítra, a tak teď je zde ještě poslední rekapitulace.
Ingredience: vývar z kostí, 60 g kapusty, 30 g másla, 2 párky, sůl, pepř, sladká paprika, 40 g másla a 40 g mouky na jíšku...
Postup přípravy: Omytou kapustu nakrájíme na nudličky, spaříme horkou vodou a podusíme na másle. Párky nakrájíme na kolečka. Světlou jíšku připravenou z másla a mouky zalijeme vývarem nebo horkou vodou a povaříme 20 minut. Potom přecedíme, osolíme, opepříme, přidáme špetku pepře a papriky, nakrájené párky, podušenou kapustu a společně krátce povaříme.
Alfa Romeo - nastupca 147 nie je pre Frankfurt potvrdeny. Vedenie znacky ohlasilo vystavnu premieru az do Zenevy 2010. Nadej, ze to uvidime uz vo Frankfurte ale zije, zvlast po tom co bola zverejnena podoba auta.
Audi - premiera A8 vo Frankfurte je neista. U Audi sa vyjadrili tak, ze auto bude predstavene niekedy po Frankfurte, ale urcite do konca roka 2009. Co tym presne mysleli...tazko povedat.
Bugatti bude v case konania autosalonu tiez vo Frankfurte. Bohuzial, ale na inom mieste. Na sukromnej akcii ukaze vybranym hostom uplne novu limuzinu, ako vysledok vyvojoveho projektu "Rembrandt". [odkaz]
Citroen: takmer urcite bude na IAA aj nejaky concept. Asi DS4.
Dacia: je mozne ze sa predstavi nove SUV Kanjara: [odkaz]
Fiat: okrem faceliftu Gd.Punta moze byt aj premiera dalsieho auta: maleho "Topolina" - bud v podobe predserioveho prototypu, alebo rovno ako serioveho auta - v druhom pripade rovno aj s premierou noveho low-cast brandu, pod ktorym bude vyrabane.
Ford: nie je vylucene, ze uvidime concept maleho coupe na podvozku Fiesty.
Hyundai: iX35 [odkaz] alebo
[odkaz]
Infiniti: vzhladom k tomu, ze Nissan je z IAA odhlaseny, vystavovat zrejme nebude ani Infiniti. Nijaka tlacova konferencia Infiniti zatial nie je na IAA v plane...
Lamborghini: udajne by mali ukazat Reventon Roadster.
Lexus: zatial oficialne nepotvrdene - ale Lexus by do Frankfurtu mohol priviezt concept kompaktneho hatchbacku CT.
Mini: nic nepotvrdene, ale vo Frankfurtemozme cakat bud seriovu podobu Crossoveru, alebo novy concept maleho Roadsteru.
Renault: maly roadster Twing´Up [odkaz] , maly elektromobil ako konkurent Smartu, sedan nizsej strednej triedy Fluence.
Seat: male "kombi" Ibiza ST [odkaz]
Toyota: nova generacia LandCruiseru [odkaz]
Volkswagen: concept bude asi male mestske auto (mensie ako Up!) s technikou elektropohonu. Dalej tu bude mat premieru facelift Phaetonu a vylucit sa neda ani premiera pick-upu Amarok (co je ale nepravdepodobne).
Marko díky za bezva info. Objavíš sa na salóne?? Ja mám v tedy dovolenku a budem od Frankfurtu ďaleko (Portugalsko), tak potom daj vedieť. Inak máš nejaké bližšie info o novom Arnage??? ;-)
Ak sa objavim vo Frankfurte, tak asi 15.9. - ale to este nie je ani zdaleka iste. Bude zalezat na tom, kolko budem mat prace.
K Arnage mam len tie fotky co uz kolovali po internete. Inak nic potvrdene - a zhananie info som uz vzdal, pretoze aj tak bude predstaveny uz za par dni... ;-) (Mna by teraz skor zaujimalo to Bugatti)...
Nie... >:D Ani tato fotka nemala do 15. uzriet svetlo sveta... Bugatti to rozoslalo len pozvanym a auto je zatial zavrete v Molsheime v jednej miestnosti. Prakticky sa k tomu neda dostat....az na par ludi.
Marko, poznám sa s jednou dámou, čo má na starosť predaj Bugatti v Monaku. Žiaľ bohu nemám na ňu priame spojenie a hádam má teraz volno. No pokúsim sa od nej dozvedieť viac... :-|
To budes mat ridne dilema - kupit Veyrona, alebo novy "supersedan" od Buggati? >:D
Inak, v poslednom cisle Sveta motorov (ja viem, ja viem, neobjektivne, hrozne,... ja s nim problem nemam) su velke pocitacove ilustracie tejto novej Buggatky a podla tej Markovej fotky to vyzera, ze ten zadok trafili celkom presne. Takze mozno to bude vyzerat podobne.
Dufam ale, ze nam ukazu tu novu A8 a velmi sa tesim na AM Rapid. :-)
Tiez nemslím, ze by ju dali uz teraz. Len nedávno predstavili mnozstvo nových verzií Ibizy (FR, Cupra, TDI, Bocanegra), takto sa asi naraz nevystrielajú. I ked to ST by ma zaujímalo, pekný príspevok do segmentu ovládanom obludnou Mladoboleslavkou.
Naozaj strucne, jasne, vystizne :yes: perfektny prehlad :yes: . Co by ma zaujimalo, kolko z noviniek uvidime na autosalone v Nitre co je cca tyzden po frankfurte, vie to uz niekto?? Byva dobrym zvykom tam par premier "dovliest". Frankfurt nazivo neuvidim, ale Nitra tam jazdim pravidelne (360 km z domu nie je frankfurt :-! )
V Nitre nic moc necakaj - ten "autosalon" ide kontinualne dole vodou (ako takmer vsetky v tomto regione). Za stavajucej ekonomickej situacie to bude asi este horsie ako minuly rok (a minuly rok to vraj bolo velmi, velmi chabe).
minuly rok to bola bieda - co sa tyka automobiliek, ine bolo fajn :yes:
No ja som pocul, ze tento rok by mal byt lepsi... tak neviem. Keby doniesli Sorento (Kia by sa patrila) new Astru, Land Cruiser a Supa combi tak by som bol vcelku spokojny...Ziadne "dela" necakam...
Minule som bol na Autosalone v Parizi a nasledne na to v Nitre. 100 a 1. Jedinou vyhodou nitry je ze je kusok od domu :-) . Tak uvidim aky bude Frankfurt, to bude premierova navsteva.
Tak Paříž je proti Frankfurtu (s trochou nadsázky) asi jako předloňské Brno proti Paříži... a velikostí se Frankfurtu nevyrovná ani Ženeva...
Trochu tě asi budou bolet nohy, ale proti Paříži mnohem větší zážitek... (aspoň v minulosti) :-!
Pozdě, příteli, pozdě. Vše rozebráno a blízko ani náhodou. Ani drahé, ani levné. Hledej tak 100 km od Frankfurtu a máš šanci. Zažil jsem na vlastní kůži a to jsem byl pouze na Automechanice... :-)
ještě jsem někde čet že tam snad má bejt auris facelift nebo hybrid ??? ... jinak esi se zadaří tak se tam juknu :-):yes: ... jinak jsem osobně zvědav na nový Landcruiser a pak na Amarok ... pro mě asi dvě nejzajímavější auta roku ...
Ano...bude tam facelift Aurisu. / Na ten Amarok sa moc netes. Je lepsie byt prijemne prekvapeny, ako potom sklamany. ;-) Co si ja pamamtam, VW nikdy nemal tendenciou vystavovat na IAA Pkw auta z divizie Nfz. Bol by som prekvapeny, ak by urobil s Amarokom vynimku...
Zdravím Marko,
zaslechl jsem několikrát, že by Mazda měla přijít s novou M5, ale tady to vypadá, že to byly pouze drby. Nevíš, kdy nová Mazda5 bude? Díky M.
Mazda5 nevej generacie urcite na IAA nebude. To by ju generacne menili uz po 4 rokoch - a to je skoro - aj s ohladom na to, ze pre firmu to nie je core-model. Takze este tak rok a pol - dva treba pockat. (moj tip je ze nastupca bude predstaveny na Tokyo Auto Show v roku 2011´ - tam Mazda s Premacy / 5 trha vacsie predajne cisla ako v Europe.)
No...vyroba je planovana na februar / unor buduceho roka. Takze vystavna premiera serioveho auta bude bud v Detroite mesiac predtym, alebo v Zeneve mesiac potom. Kazdopadne, finalnu podobu A7 budeme poznat najneskor koncom januara / ledna 2010.
V kategórii áut pre masy bude najvýznamnejsou novinkou Astra - stále v prvej lige kompaktov, C3 - nástupca najpopulárnejsieho Citróna posledných rokov, ci Superb Combi - takmer luxusná megadodávka a E klasse T-model (pre taxikárske masy ;-) )
Pre tých s plnsím mescom bude lákadlom A5 Sportback (elegantná reinkarnácia praktického liftbacku), X1 (pre manzelky majitelov X6), Golf R (zrejme nový etalón pre milovníkov HH).
A tí, ktorí si peniazmi zapalujú cigary, sa iste zastavia v salóne Astonu (najkrajsí stvordverák na svete), Ferrari (certovsky rýchly osemvalec) ci Porsche (Turbo rýchlejsie ako Enzo), alebo tí pomalsí ocenia dizajnový progres Jaguaru.
Tak ak toto je kríza, nech este chvílu trvá ;-)
A5 Sportback (elegantná reinkarnácia praktického liftbacku >:D >:D
Ach ach. Jeden z tých neskutočne mála aut, kde sa pravá ušľachtilosť luxusných aut kombinuje s módou šúčastnosti, taký Aston Martin Rapide Concept v prémiovej triede a ty povieš, že to je praktický liftback? To sa mi snáď len zdá. 8-s8-s:no:
Neviem, ci mám na Teba vobec reagovat, ale skúsim Ti dat sancu. Áno, A5 Sportback vnímam ako nesmierne elegantné vozidlo, ktoré však pridáva oproti ideovým konkurentom Passatu CC ci MB CLS este i porciu praktickosti navyse. Áno, 480 litrov a výklopný zadok i so sklom vnímam ako praktickú zálezitost, neporovnatelne viac ako trebárs 500 litrov sedanu s krátkym vekom. A pri vsetkej úcte k módnemu terminu technicu "stvordverové/patdverové kupé" je to stále liftback. Liftbacky sa celkom prestávajú vyrábat, mnohí výrobcovia sa ich vzdali (Citroen, Mitsubishi), preto som rád, ze sa toho ujalo Audi a dalo tomu nový smrnc. Tak comu este na mojom zhrnutí "elegantná reinkarnácia praktického liftbacku" nerozumies?
matelko, ty sa zasa hoď do pohody a prestaň tu robiť závery. Až si raz niekedy kúpiš Mercédes daj nám vedieť. Zatial si sa v ňom ani nepreviezol... ;-)
No, ukazuje se, že krize je jen pro... vyvolené. Ti ostatní zažijou dokonalej frankfurtskej rajc. jak to nahoře, s diskuzním doplnněním od Marka :yes: pročítám, letos má cenu tam být. Uvidíš tam auta, která si nikdy nebudeš moci koupit a přesto je budeš šíleně chtít. Uvidíš tam ovšem i auta, s nimiž budeš náledujících dvacet, třicet let jezdit... To ale neber tragicky, neboť... život není od toho, abys byl šťastnej, nýbrž od toho, abys o to štěstí usiloval...
Tak jak? No především Rapid, Sportback, A1(!) jakožto regulerní prémiový subkompakt, nová pětka z Mnichova... ua... dále XJ ze spojeného království, stuttgartské superkombi :yes: dáááále Super(b) kombi :yes: a... facelift turana. Čoveče, já tam snad pojedu. Kvůli rapidu, jasňačka... ;-):yes:
Veru, Aston Martin , kryštál automobilov. Veľmi som sa naň tešil, ale mám pocit, že už aj on stráca svoju ušľachtilosť a urodzenosť, tú poctivosť gentlemanských aut. A bojím sa, že jediný sedan, ktorý nakoniec je pre gentlemana, nazvem to tvojim výrazom, skúseneho drzka je už len Phaeton a Phantom. Iné autá už v sebe majú zbytočne príliš veľa voľnej štýlovosti. Tak dúfam, že facelift Phaetona skončí dobre, veď je to posledný mohykán z prémiovej triedy.
Akurát včera som rozmýšľal nad tým čo si kúpi muž, ktorý takmer celý život pracoval, má dobrý vkus a chce si kúpiť luxusný automobil a predtým mal dlhé roky Mercedes-Benz E. Nový Saab 9-5 to asi nebude, to je zväčšená Octavia. Volvo S80 a Audi A6 má motor pred prednou nápravou. BMW 5 je príliš tvrdé. Lexus GS, hmm, ale čo ten dizajn a palubná doska? A Jaguar? Tak ten si kúpi asi niekto, kto je nejak o dosť mladší. A Mercedes-Benz E? To je poctivý sedan(musím zmeniť thaliový názor), ale to ten gýčový, prefintený predok?
Tak sakra, kde je ten poctivý, luxusný sedan? Kde? Hladal som a nenašiel som ho.
A čo luxusná trieda? BMW 7 má príliš výrazný dizajn, eSko dávno stratilo reprezentatívnosť, ktorú mal Mercedes-Bnez celé jedno storočie a ani Audi A8 nie je urodzené, ako autá kedysi. A nový XJ? To je Lord puberťák. Jediný, kto mi vyšiel, je Phaeton. Takto má vyzerať luxusná limuzína. Má síce superbovský C-stlpik, ale to je všetko. Inak je to poctivý sedan.
A ani vyššie to už nie je ono. Aston Martin a jeho nový štýl a´la jeans Lord, Bentley s jeho mitovskou vystrašenou tvárou a Rolls Royce, ktorý potrebuje svoj vzhľad vylepšiť Led diodami. >:D
To už poctivý dizajn, bez rôznych módnych trikov zmizol? To už všetko musí byť nafintené alebo čo? Kde je éra aut, ktoré boli exkluzívnymi bez diod, bez sto hrán, bez cirskusových tvarov svetiel, bez množstva prelisov, bez Led-diod? To sa éra poctivo nádherných definitívne skončila. Zdá sa mi, že budúci Frankfurt 2011 nám už tieto autá nedonesie. Tak sa rozlúčme s Phaetonom, posledným mohykánom.
Chlapče my sa síce s doktorom nemáme moc radi ale uvedom si, že to je chlap, ktorý jazdí autá už nejaký ten týždeň. Respektive ten sedel za volantom keď ty si ani nebol na svete a o jazde vie svoje. Nechaj chrobáky chrobákom a zkús si pokecať s ocinom, aby ti požičal vaše auto a ty si poprvýkrát zakúsil aké to je si sadnúť za volant. Potom daj vedieť. P.S. tie katalógy pre teba stále mám, ale žena ich chce vyhodiť, tak dáš vedieť kam ich poslať?? ;-)
To co píšeš samozřejmě za zamyšlení stojí. Ono to ale může být i tak, že se na nás prostě ve velmi krátkém čase valí mnoho nových tvarů a tedy takříkajíc dobíháme realitu. Chápu, jak to vnímáš, no asi potřebujeme časový odstup, abychom to v sobě přetavili.
Nuž, dnes je taká móda, ľudia chcú akési štýlové veci, ktoré by odpovedali modernému životu. Nehovorím, že to nepretavíme, ale však mlujeme skvostné veterány, v ktorých môžeme nasávať tú poctivú krásu. Bez kudrliniek, bez trikov. A ani dnešný štýl už nie je tak oslovujúci a to ani títo gentlemani nemajú mejkap.
Já jsem tě dočetl do konce. Úvodní premisa se mi taky nezdá... kdo měl celý život M-B koupí zase M-B.
Ale s Phaetonem souhlasím, v tom jaký designový směr reprezentuje je naprosto dokonalý :yes:
a do Frankfurtu sa nedostanem, lebo dat 70EUR za listok na bus je pre studenta palka. Nepojdete tam niekto autom? Zeby som sa pripojil v Prahe. :-) Nikdy som na velkom autosalone nebol a chcel by som si splnit detsku povinnost, alebo sen? >:-[]
Někde se objevila zprávička o přípravě Mini Astonu a foto vypadalo jak předělaná tvář Toyoty IQ. Což by bylo docela logické převzetí modelu, vzhledem k tomu, že IQ je svými nápady zcela výjimečné malé auto. Dovedl bych si ho představit s prvky Astonu a nějakými sportovními blýskátky jako vtipný doplněk sportovního luxusu. Jak to bude? Dozvíme se to už ve Frankfurtu?
Tak hošani, díky nejmenovanému diskutujícímu jsem po důkladné psychoanalýze pochopil svoje nutkání vlastnit Saaba.
Vždy jsem obdivoval frajery ve vytuněných Oktávkách, a jak jsem se přestěhoval na vesnici a spoznal "správné" chlapy se správnýma kárama (Oktávky samozřejmě) podvědomě jsem se jim chtěl začít podobat (vyrovnat ne, na to nemám)
A teď je to jasné - "Saab 9-5, to je zvačšená Oktávia"