Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

SEAT Mii: Ceny ve Španělsku startují na 8.690 Euro (217.000,-Kč)

64 komentářů

Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Je to i tím, že v západní Evropě se na mini a i B segment nahlíží dost podobně, tj taška do města, takže menší rozdíly cen tam ani tolik nevadí, jak třeba u nás, kde jsou vozy B segmentu brány i jako rodinné auta, prodávají se hodně, takže marže nemusí být tak vysoká, kdežto mini je okrajový segment, ale i tak si tady nikdo nedovolí mini prodávat dráž než bečko. A to ani Škoda.
tvůj názor ti neberu, jen se nad ním v některých částech pozastavuji 😉
Giorgio
Dánsko je svým daňovým systémem ale dosti specifický případ.Nicméně geograficky blízké trhy už nikoliv. Up! je v Německu za 240 000 (9,85 tisíc eur), pozitivní je, že je to o 900 eur méně, než co stojí fabia. Ale na straně druhé ve Španělsku je mezi mii a fabií rozdíl jen 300 euro. A já prostě očekávám, že u nás ta auta můžou stát i víc než fabka a budou mít spíše celoevropsky relativně podobné ceny. Toť vše. Tak mi ten názor neber a nech si svůj. 😉
Giorgio
O cenotvorbě toho vím dost (teda minimálně bych měl) a například to Dánsko jsem měl namysli, neboť daň za auto je tam větší, než kolik auto stojí, což znamená relativně nízké ceny auta samotného a při dovozu neplatíš jejich daň, ale clo a DPH. Na obyčejné octavii můžeš ušetřit 100-200 000 podle výbavy, samotné náklady tě vyjdou okolo 20-30 tisíc.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ceny Škodovek jsou nadsazené? Nezasekl ses v době před krizí?
Citigo já tipuji v socka verzi na 170K, ostatně je to logické, když Fabie v socce začíná na 199K.
Největší vtip je v tom, že článek je o ceně na šp. trhu, jež je od českého dost odlišný a každý má hned jasno o tom, jaký budou trojčata propadák, to je děsně vtipné 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
autoweb je trošku mimo jak v tomhle tipu, tak i obecně 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
:yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Proč by nešlo prodávat ty samé auta po Evropě za odlišné prachy? Asi jsi nezaznamenal, že se tak děje od nepaměti 😉 Motáš tady cenu servisu či dopravy, ale zapomněl jsi na mnohem důležitější věc- daň. Např. v Dánsku mají jedny z nejdražších aut v Evropě, ale pokud si ho tam zajedeš koupit ty, tak koupíš auto bez daně, tu zaplatíš až tady a rázem máš auto mnohem levnější než tady. Co ty na to?
Zkrátka cenotvorba je mnohem zásadnější a složitější věc než si myslíš a záleží na mnoha specifických věcech daného trhu, tak proto mi přijde přinejmenším úsměvné, že se tady někdo vzrušuje nad šp. cenou Mii.
pogo26
Těch 220 000,- jako vábničku na slevy dát můžou. Čím vyšší cena, tím větší sleva. To má každý rád. 😄
pogo26
Fabie je od 8990,- Eur
Mr.Murphy
to máš samozřejmě pravdu, nicméně nová Panda (už proto, že to není nějaká revoluce) asi nebude o moc dražší.... Chce to počkat, samozřejmě....
Avatar - F127
F127
[odkaz]
Já bych ale raději počkal na tuzemské ceny.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
To není tak úplně pravda. Kolikrát je otázka značka - pokud máš dvě auta stejné značky a jdeš pro třetí - městského prcka - tak dostaneš pořádnou slevu. Sestřenice s manželem mají 5 aut, všechno VW. Myslíš si, že by si koupili F500? Záleží, kdo jsi a co od toho auta očekáváš. Ta rovnice není tak jednoduchá jako buď styl, nebo poměr cena/ užitná hodnota.

Co se stylu týče, někdo chce malé auto, ale nechce nic okázalého. Malá auta jsou tradičně exoti, jelimánci, což někomu nemusí vyhovovat.
Giorgio
Koukal jsem po netu a autoweb.cz zrovna dneska odhaduje cenu za základ citigo na 220 tisících. Tož počkáme na tu realitu. Mii a citigo se na cenovkách moc lišit nebudou.
pogo26
Scénica s 1.6 dCi u nás koupíš o 220 000,- levněji než ve Francii a Fnancouze to ze židle nezvedne. :-!
pogo26
Porovnávej základní ceníkové ceny a pak zkoušej dělat nějaké závěry. Reálné ceny pak můžeš porovnávat nejdřív tak za 1/2 roku. Takhle se v tom budeš jen pořád dokola plácat.
Giorgio
Klídek, čti tu větev, já nepsal, že to auto má něco nového, ba naopak. Když mě posíláš pro ten slovník, tak technologie = obor zabývající se uplatňování přírodovědných, zvl. fyzikálních a chem. poznatků při zavádění, zdokonalování a využívání výrobních postupů; výrobní postup založený na tomto oboru. Brzdový asistent bude technika výsledkem technologie.
jj, taktak. Zatímco např. takový Ford zavedl s velkou pompou laserové svařování karoserií v roce 2004 u Focusu II, byl takový Seat Ibiza typu 6L touto technikou stavěn už v roce 2002 a Audi A2 dokonce v roce 1999...
cuoresportivo
Jakou novou technologií tento vůz oplývá? Technologií, tj. odvětvím techniky, které se zabývá tvorbou, zaváděním a zdokonalování výrobních postupů?

Milý Gorgio, jestliže chceš používat cizí slova, nejprve si kup Slovník cizích slov, a nastuduj si jejich český význam. Technologie není synonymem techniky. Já vím, že chceš být in, ale být in, znamená především něco vědět, tzn. pocitvě navštěvovat školu. V 70.letech by tě za takovouto neznalost vyrazili od maturity.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No pozor, to je nějaká promo akce a jedná se o STAROU Pandu!
Giorgio
Já od začátku píšu jediné - svůj názor, a sice, že to auto je drahé (na tamní i všeobecné poměry), na svou třídu a přímou konkurenci, na "sebe", a že predikuji, že celá NSF bude drahá i u nás, výsledkem čehož budou slabé prodeje - příčinu naopak spatřuji ve špatném marketingu a cenotvorbě, čímž jsou ta auta zabitá výrobcem. Jestli to pokládáš za tendenční tvrzení podpořené špatnými argumenty, OK. Já mám na to názor konzistentní a pro jeho podporu pro mě samého mi ty argumenty stačí. Nikoho nepřesvědčuju pro nebo proti nákupu. Čekám na české ceny a specifikace, pak to rozlouskneme. 😉
jossalito
Od začátku tu píšeš mimo a když už ses trochu trefil, tak jsi tendenční.
I Mii bude mít časem jiné reálné ceny. To je vše co tu tvrdím. 😉
jossalito
Myslet by měli, než něco napíšou.
Giorgio
Spíše mám pocit, že ty odmítáš ne pochopit, ale akceptovat tu cenovku, a proto tu pořád duješ svoje. Nemám čas a náladu ti odepisovat furt dokola, takže poslední příspěvek: co jsem tady četl články o cenách, vždycky byly pojaty (na základě dostupných informací) v tom smyslu,kolik potřebuješ peněz v hotovosti (bez leasingu a podobných ptákovin), abys to auto mohl koupit a odjet s ním. Pokud k tomu byla nějaká akce, tak se to uvádělo i s podmínkami.

To je u fiatu typicky to, že jedna cena je ceníková a druhá prodejní. Ta španělská cena pandy není jen na auta skladová, ale i na auta "promo" - tj. když auto půjde do výroby, dealer ti na něj tu cenu dá. Seat zatím zveřejnil tuto cenu bez dalších informací - nemůžeš tvrdit, že ta cena je ceníková, nebo naopak akční, protože se to nikde nepíše. Prostě je to "cena", což ale nebrání srovnání s jinými "cenami" - tj. penězi, za které si reálně koupíš auto u jiné, nebo dokonce i stejné značky.

Například zde - [odkaz] - máš taky cenu Fiatu 500 za 269 tisíc, i když v ceníku je za 290. Tu slevu dostaneš, bez leasingu, bez protiúčtu, ... Takže srovnávám srovnatelné, i když se ti to nelíbí. Panda 7,7, mii zatím 8,7. Suficiente, punto.
jossalito
Je logické, že cenu, kterou Seat uvedl, je cena za vůz bez akce, bez lízingu a jiných podobných vylomenin. Proč to nejsi sto pochopit?

PS: Ta cena Pandy je za skladovku. Oficiální základ stojí 9,5 tis Euro.
Giorgio
Nikde není psáno, že ta cena na seat není akční, nebo že nějaká akce naopak ještě bude. Tady se články o cenách vždycky objevují s ciframi, které jsou nejnižší reálné a dosupné za cash - to je u mii 8,7 (v kontrastu 7,7 u pandy). Takže "normálně" srovnávám dvě oficiálně prezentované částky. Nic víc, nic méně. 😉 A dokud prodeje mii za 55 dnů skutečně nezačnou, tak se asi nepohneme. 😄
jossalito
Porovnáváš akční cenu s tou normální. Což není normální. 😉
rapper
Musíš se smířit s faktem, že někteří jedinci si tu hold myslí, že jsme Španělé >😁
Giorgio
Co nechápeš ty? Četl jsi ten článek? Je tam napsáno, že ceny začínají na dané částce. Nic o tom, jestli je to oficiální ceník nebo akce dovez rolls, dostaneš seat. Z dosupných informací vyplývá, že když půjde Španěl po siestě do showroomu pro mii, dealer na něj vybafne 8,7. Když pak půjde pro pandu, zacáluje 7,7. Zbytek jsou spekulace.
jossalito
V článku je oficiální ceníková cena. Žádné akční nabídky se teď neřeší. Co nechápeš?
Giorgio
To bys to v tom článku četl. To twingo v akci prodávají taky za 8 100, když ho vezmeš na splátky. Seat má akci i na tu ibizu, za 9 600 je tvoje (mimochodem základní cena je 10 900, ne 11 400 - to stojí 5D). Takže můj osobní názor je, že i pro Španěly bude mii drahý.
jossalito
A) Seat ty slevy mít nemůže? Resp. nemá?
Podivej se do západní Evropy, kolik tam jezdí Aros a Lup. Celkem dost. Arosa a Lupo se k nám kvůli ceně přestaly dovážet.
Mr.Murphy
jestli bude CitiGo stát o 20 tyček víc než stejně vybavená pětidvéřová Panda, tak je docela dobře možné, že ten Fiat se bude prodávat líp.... V tohle segmentu je na poměr cena/výkon jede až extrémně....
Škodovce pak pomůžou hlavně nějaké fleetové nákupy, kdy si dovedu představit, že nějaká firma operující ve městě to CitiGo koupí jako stylové české vozítko na rozvážení obálek....
Giorgio
Ad a) Tak já ti pomůžu - stejně jako v ČR je "suchý ceník" jedna věc, a to, že hned z fleku dostáváš (i v konfigurátoru) jinou cenu. Takže ta panda tam stojí 7 732,94 euro včetně všech poplatků. Pokud jsi někdy kupoval nového fiata v ČR, tak víš, že tyhle konfifurátorové slevy jsou horní strop a můžeš jít s cenou jen níž. Čili rozdíl nějakých 900 euro (za to dostaněš ve Španělsku klimatizaci a ještě ti zbude).
Ad b) To twingo je v elektrice, s rádiem na CD a klimatizací.
jossalito
a) ceny jsou oficiální z ceníku. Bez akčních nabídek, leasingů a pod. Tedy stejěn suché, jako ta u Seatu Mii;
b) výbavy jsem nezkoumal.
Giorgio
Taky jsem na něj zvědavý. 😉
Giorgio
Ano, protože😒br /> a) Tohle nejsou prodejní ceny, Fiat jako třeba Ford neprodává za "neakční" cenu.
b) Minimálně twingo není, pokud se nepletu, v základu tak (a)sociálně vybavené.

Ale OK, pořád čekám na ceny české a jestli se strefíš tím, že u nás budou do 190. Pak o tom pokecáme. Za mě platí, co jsem už napsal,i za 190 je to proti picantu drahé, pokud budou mít stejný základ jako ve Španělsku (švihadla, 4 pytle a díru pro rádio).
Mr.Murphy
to není o pocitech... to je o tom si počkat, co prostě bude v ČR v ceníku.
Jinak jo, já si taky myslím, že ceny budou vysoké a že se to dost fatálně odrazí na prodejích (tak jak píšeš výše srovnání s Picantem atd.). Ale pro tenhle svůj názor nepoužiju jako podporu ceník ze Španělska, ale prostě si počkám na ten český.... 😉
jossalito
Podívej se kolik stojí ve Španělsku Ibiza.
Pro tvou informaci 11420 Eur, staré Twingo (jakožto nejvážněší konkurence) stojí bez nějakých akčních nabídek 9 330 Eur a Panda 9450 Eur (taky bez akce).

Opravdu ti připadá, že je Seat s cenou 8690,- Eur vedle?
Giorgio
Ti, co na to budou mít a budou ochotni za takové auto opravdu zaplatit, si stejně půjdou koupit Fiat 500, ypsilonku, mini nebo smarta. VW trojčata určitě nestavěl jako image zaležitost - to je vidět jak ze samotného designu, tak z nabídky a specifikace základní verze. A nebo jinak, ani v plné výbavě z trojčat imidžovku neuděláš, a má-li sloužit jako třetí auto v rodině, tak tím spíše buď takové auto má mít image, nebo co nejlepší poměr ceny k užitné hodnotě, tj. úsporné, agilní auto se základní výbavou (el. + klima + bezpečnost) za co nejméně.
armanyk
Tady jsem si dovolil udělat aspoň krátký přehled konkurence na našem trhu (už jsem to uváděl i jinde, tak to možná někdo viděl).
Jsou v tom i akční nabídky a vyšší cena je uvedena pro výbavu s klimatizací, el. předními okny a min. 4mi airbagy + další věci, co mají jednotlivé modely navíc.

Renault Twingo: základ 157.900,- Night&Day (plná výbava) 206.900,-
Renault Thalia!!!: základ 159.900,- Privilege (vč. klimy) 202.900,-
Kia Picanto 3😱 základ 184.980,- Edition 1 (vč. klimy) 199.980,-
Fiat Panda: actual 159.900,- My Life (vč. klimy) 174.900,-
Toyota Aygo 3😱 Base Cool (vč. klimy) 169.900,- Terra 5D 189.900,-
Suzuki Alto 5😱 SE (vč. klimy) 199.900,-
Suzuki Splash 5😱 GL/AC (vč. klimy) 209.900,-
Chevrolet Spark: základ 162.900,- LS (vč. klimy) 194.900,-

Na cenu CitiGo jsem opravdu zvědavý!
Ve větších autech je to řešeno radarem, který ovšem stojí jako příplatková výbava okolo 2000 euro, což si troufám tvrdit, že tento laserový systém bude mít cenu cca poloviční.
Jeden prvek výbavy to samozřejmě nedělá, ale podivej se na porhlášení o zacílení toho auta - jako třetí auto do rodiny. Když už někdo dvě má, tak ho to třetí určitě bolet nebude.
Avatar - miromen
miromen
A hadej čeho se bude vic prodavat. Pokud jsis nevšiml tak škodověnky jdou u nas na dračku tak proč je nenacenit.
Giorgio
Jeden prvek příplatkové výbavy auto nedělá a neprodá. Navíc, to není technologie nová, ale dostupná ve větších autech - takže vývoj v podstatě platit nemusíš, stačí ji koupit a/nebo implementovat (pokud ji máš v jiném autě). Picanto je na trhu sotva pár týdnů, až začnou prodeje, bude to tak půl roku.

3dveřové picanto stojí 185 tisíc, má 6 pytlů, elektrická okna, rádio s MP3 a palubní počítač. Kolik lidí, kteří chtějí malé auto, si koupí i kdyby jen o 5 tisíc dražší auto, kde místo 6 pytlů budou 4 a nic z té ostatní výbavy tam nebude? A teď si představ, když za to budou chtít ne 190 tisíc, ale 200, 210, 215?

Ten jeden prvek výbavy stejně bude na beton příplatkový a v základní výbavě nebude ani k mání. Navíc, prodejní trhák to asi taky nebude, já bych za to teda nepřiplácel.
armanyk
Je jasné, že cena Mii ve Španělsku je jen orientační, ale všichni dobře víme, že cena Škodovky v Česku je taky docela nadsazená nad konkurencí, proč by to tedy u CitiGo mělo být jinak?
Je jasné, že v Německu se bude CitiGo v verzi SockaEdition prodávat o 1000 - 1500 € pod UP!.
Přesto si myslím, že u nás bude základní cena jen těsně pod 200 tis. Rozhodně se nedostane pod 160 tis, kde začínají někteří konkurenti (Panda, Twingo, Thalia...).
To platí možná tak v ČR a SR, kde většina smýšlí jako ty 😉 Nějak zapomínáš, že ty ostatní auta už jsou na trhu nějakou dobu, a jsou tedy konstrukčně starší. Dále pak u trojčat VW platíš i vývoj takových věcí, jako je ten laserový městský brzdicí asistent, který u konkurenčních výrobců v autě této třídy jednoduše nedostaneš vůbec, ani kdybys se rozkrájel.
Giorgio
Máš pocit, že Seat Arosa bylo v ČR levné auto? Ano, levnější než VW Lupo, ale ne o moc. Arosa stála de facto tolik co ibiza a ceny ze Španělska a z Německa ukazují, že koncern opět má v úmyslu prodávat segment A a B za velmi podobné částky.
Giorgio
Máš představu, jak funguje cenotvorba nebo trh? Víš, kolik stojí například dovézt nové auto do ČR z jiné země EU? A víš, jak to funguje naopak? Prostě nemůžeš prodávat jeden (obyčejný) produkt na dosti homogenním trhu s rozdílem ceny 25-30 % dle lokálních specifik, když náklady na koupi "jinde" nejsou tak velké, aby ten rozdíl vykryly.

Kdybys chtěl prodávat citigo, up! nebo mii v Německu za 240 tisíc a u nás za 190 ve stejné výbavě, musíš v Německu dát navrch aspoň servis zadarmo a záruku na 5 let, jinak to Němci začnou kupovat u nás. Jakkoliv je pro ně auto spotřební zboží, tak rozhodně neplýtvají prostředky tak, že by mávli rukama a řekli si "na ja, ich zahle mehr über alles".
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Někdo prostě není schopen pochopit ani tak jednoduché věci.
Giorgio
Up! je v Německu za 240+, mii ve Španělsku za 217+ - tu cenu bych viděl podobnou i v D a dost podobnou i pro citigo, z čehož usuzuji korelaci pro český trh +/- 10 tisíc. A jsou-li škodovky na západ od našich hranic spíše levnější, opravdu pochybuji, že cena citigo půjde pod 190 000 (tedy "na dohled" konkurence). Osobně spíše věřím tomu, že z ceníků zmizí nebo podraží základní verze fabie, než žeby pod ní natvrdo citigo a "baratři v triku" spadli.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
:yes: konečně někdo uvažující
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Další takový, to jste chlapi tak blbí, že to musím říct až takhle? Tohle je cena na šp. trhu, ne na českém. Tak má SEAT odlišné postavení a vůbec všechny ceny jsou tam postaveny výš, stejně jako v Německu například. Takové soudy aut a jejich potenciálu podle cen zahraničního trhu he váženě velice úsměvné a člověk se až diví, co to tady chodí za odborníky... :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Je velice vtipné, že si ještě dnes někdo může myslet cosi o globálnosti cen a soudí cenu podle naprosto odlišného šp. trhu 😉
Giorgio
Auto s rozměry přímé konkurence bez designérské invence, se srovnatelnou technogologií a výbavou, s cenou vyšší o 50 a více tisíc než přímá konkurence, při 3 dveřích nemá tržní potenciál. Tohle je prostě "třídveřový spark" vyrobený v Evropě a za to "made in EU" chce VW o 60 tisíc více. Na to s autem nepotřebuješ jet, abys to nekoupil - ta nálepka prostě nemá cenu 1/4 auta (pokud ti teda funguje mozek). Jako marketér bych to auto opravdu veřejosti podával jinak a obchoďákům poradil jinou cenovku.
SQi
Ibiza je ve Španělsku od 11.420 euro, s 1,2 HTP 44kW, 5 dveří, ESP a klima, to je proti českým cenám poměrně dost.
U nás bude Mii bez problémů pod 200, ale i tak je to moc.
Voni se hlavně neposerou, když se to u nás moc prodávat nebude, páč jsme příliš malej a příliš specifickej trh. Kolínských trojčat se prodávají mraky, ovšem u nás je téměř nepotkáte. U nás prostě o tuhle třídu aut neni zájem.
Avatar - miromen
miromen
Souhlas. Když to tady tak čtu tak lidi kupuji auta všudemožně jen ne u nas.
Je super, žes to auto eště ani neviděl naživo, natož v něm seděl nebo si ho projel, a už víš, že neni nic extra a je bez tržního potenciálu 😉
Mr.Murphy
.... než začnete řešit přepočet španělské ceny na koruny, tak si uvědomte, že na každém trhu je cenová politika jiná.... tzn. že např. Seat určitě začne v ČR na nižší ceně než 217tkč.... (to by byli fakt blázni, kdyby to za těch 217 zkusili....)

Každopádně základních 8.690E je poměrně dost, když Panda ve Španělsku začíná na 7.700E (viz [odkaz] - ikdyž samozřejmě nevyčtu z toho, jestli tam není nějaký háček ve formě leasingu atd. atd....
Klaudius
V článku chýba dôležitá informácia, a to na akej cene štartuje Ibiza. Nepredpokladám, že španielske ceny sa zhodujú s českými.
Avatar - Aspire
Aspire
No pěkná to cena a to je ještě základ, to přidáme pár tisíc a máme Fabii s 1.4 MPI 63 kW edice Magic nebo Classic TSI START s 1.2TSI 63kW no a s motorem HTP 51kW i verzi Ambiente, jestli tolik bude stát i malá Škoda tak se neprodá.
Kasprik
blablablablablablablablablablablablablab… /> blablablablablablablablablablablablablab… />
Bravo VW :yes:
Giorgio
Říkal jsem, že cena 180-190 to nebude. Říkal jsem, že budou (všechny 3) drahé a v cenové kategorii spíše Fiatu 500 než Fiatu Panda, Kii Picanto a Chevroletu Spark. VW to opět zabil cenou - za cenu "extra" NSF nejsou "extra" a koupí si je leda příznivci koncernu. Auta bez tržního potenciálu, která zabil výrobce ještě před zahájením prodejů. VW tenhle segment prostě neumí, a to ani výrobně, ani marketingově.