Pekné autíčko. U nás na ceste som päťdverovú ešte nevidel. Chcem sa spýtať p.Jungmanna na skúsenosť s motorom, konkrétne na otáčky a radcu SHIFT. A ešte dotaz, na ten prepínač pod ovladačom klimatizácie [odkaz] Ten má akú funkciu? Ďakujem.
Dobrý den, zatím se motor jeví dobře, v dolní třetině otáčkového spektra je velmi tichý a kultivovaný, při potřebě razantnější akcelerace se sice trochu "rozohní", ale není to nic nepříjemného. Ten "přepínač" je pouhou krytkou zapalovače.
Jakožto majitele minulé generace Yarise 1.33 by mě zajímalo následující:
Je auto vybaveno stop/start systémem?
Spotřeba při ustálené rychlosti 100/130km/h, město, mimo město.
Odstupňování jednotlivých rychlostních stupňů.
Já ho mám trvale zapnutý, uspořím tak 1-1,25hodiny měsíčně. Spotřeba by mě zajímala z toho důvodu, že je udávaná mírně vyšší než u minulé generace a zároveň má nový Yaris nižší hmotnost.
Re: Systém Start-Stop je podľa mňa tá najväčšia volovina...
To je síce pekné, že ušetríš 1-1,25 hodiny mesačne, ale koľko krát navyše za ten mesiac sa štartuje? 500-1000 krát? To, čo ušetríš na emisiách, dáš 3x viac do opotrebovaných súčiastok. Rád by som vedel, koľko máš najazdených km a či máš ešte pôvodnú batériu? Ja mám na Toyote Corolla 8 ročnú batériu a štartuje stále okamžite. Avšak keby som mal ten "geniálny" systém, podľa mňa už mám aj tretí štartér...
rád by som touto cestou položil k testovanému automobilu niekoľko otázok, nakoľko nový Yaris je pre mňa racionálnou voľbou ako nástupca Fabie prvej generácie, ktorú doposiaľ používam (atmosférický a spoľahlivý motor, príťažlivý design, robustnosť a vnímaná kvalita). Zaujíma ma:
- Predstavitelia Toyoty tvrdia, že došlo k výraznej optimalizácii koeficientu odporu vzduchu Cx, môžete toto potvrdiť? (hluk od spätných zrkadiel pri rýchlosti okolo 100Km/h atd.)
- Spotreba motora 1,33 pri jazdných režimoch 90/100/130 Km/h, otáčky motora a subjektívne vnímaná hlučnosť
- hlučnosť podvozku (prejazd priečnych nerovností, železničných priecestí a hluk od pneumatík na horšom - drsnejšom - povrchu resp. asfalte)
- kvalita spracovania - predovšetkým pazvuky pri krútení karosérie pri prejazde nerovností
- ergonomická kvalita sedadiel a únava vodiča či "páteře" po dlhšej ceste (cca. 400-500 Km)
- účinnosť "jednoramenného stierača" a veľkosť stieranej plochy - predovšetkým či nezostáva pri A-stĺpiku vodiča veľká nezotretá plocha, ktorá je predovšetkým v zákrutách nebezpečná
- vplyv dlhšieho sprevodovania na dynamiku jazdy a schopnosť akcelerácie
jazdim na 1,33 manual, 6st. rocna - posledny facelift
pri 130kmh - toci na 6st cca 3100ot/min - ak nie je protivietor tak okolo 6,2l
pri nejakej 100ke (6st) cca 5,4l
priemerna spotreba 5,6l
hluk - v pohode, pri vacsich rychlostiach cca 120 uz to trosku pocut
samotny motor pocut len ked sa viac vytoci od 3500 hore - ale vtedy to je
taky sportovejsi zvuk - parada
motor podla mna vo svojej triede nema konkurenciu - atmosfera, dobry vykon, nizka spotreba a dobre sprevodovany
jazdil som v yariske aj dlhsie trasy (300km) a necitil som sa unaveny alebo dolamany, chybal mi iba tempomat
Taktéž používám více než rok Yarise 1.33 a souhlasím s kolegou - je to parádní auto s nízkými provozními náklady, ideální do města, ale i na delší cesty. Jezdím po Praze, ale i jednou za čas delší trasy, třeba 200-500km.
Jinak moji dlouhodobou spotřebu nalezneš zde:
[odkaz]
pravda jezdím s lehkou nohou a protože na dálnicích většinou nespěchám, tak jezdím na pohodu 90-120. Rekord mám Praha - Hradec Králové za 4,1 l/100km. Po Praze a okolí se i v zimě dá jezdit do 6litrů. Měl jsem tu možnost porovnat s Fabii 2 1.6 16v a tam byla spotřeba vzhledem podobnému výkonu (77kW) úplně někde jinde.
Všimol som si na Yarise II (a myslím, že z promo fotografií i na Yaris III), že zadné podbehy nie sú kompletne oplastované a otáčajúce zadné koleso "hádže" nečistoty z vozovky (kamene, sneh, soľ atd) priamo na karosériu (tam, kde je uchytená zadná vlečná náprava) a po čase sa tam nazbiera pekná hromada nečistôt.
Ako sa toto prejavuje predovšetkým v zime? Nezačne časom nahromadená soľ resp. kamene rozkladať karosériu za živa? Viem, že napr. koncernové malé auta majú zadný podbeh celý oplastovaný a potiahnutý až dole a voda i nečistoty tak "stečú" na zem.
To je pre mňa z dlhodobého hľadiska zatiaľ jediná vážnejšia výhrada pri eventuálnej kúpe Yarisa.
Relax: Také mě to z počátku zarazilo, ale je to kvalitně zakonzervované a před zimou jsem to vzal ještě pro jistotu přípravkem proti korozi a je to po druhé zimě stále jako nové. Běžná nečistota a kamínky se pouze usazují ve spodní části zadních podběhů, ale je tam takový plastový roh, který lze vyjmout a nečistoty jednoduše jednou za čas vyčistit.
Jinak před korozí plastové podběhy také stoprocentně neochrání, protože se pod nimi může usazovat vlhkost a další. Kolega s Golfem IV ty plasty po pár letech vpředu sundal a pod nimi našel doslova bahno.
naprosto souhlasím.
V květnu 2008 jsem si koupil prvního Yarise 1,3. Najel jsem s ním do března 2011, kdy mi ho ukradli v Římě přes 90 000 km. Vždy s humorem říkám, že už ta kvalita u Toyoty není to co bývalo, neboť jsem musel vyměnit 2 ( slovy dvě) žárovky. Jinak mimo pravidelné údržby absolutně nic.Spotřeba za celou dobu 5,42.
Hned 21.3.2011 jsem měl nového Yarise 1,3 II už s 6 stupňovou převodovkou. Do dnešního dne najeto 19 820 km a spotřeba je 5,02 ( u všech aut co jsem kdy měl si vše sleduji jako koníčka). Mimo servis 15 000 km samozřejmě ani jeden problém. Rekordní spotřeba na trase 33 km do práce 3,7. Jinak tuto trasu jezdím skoro vždy do 4 lt a podle Navigace průměrná rychlost mezi 54-57 km / hod.
Zatím tedy alespoň k sedadlům a stěrači: sedadla jsou pohodlná, na vůz dané třídy poměrně rozměrná. Stěrač poctivě zasahuje až ke sloupku, do testu změřím přesně nestíranou zónu v cm. Kolegy ve světě motorů prý trochu zlobí hůře slícovaná přihrádka před spolujezdcem, náš vůz je naprosto v pořádku.
Zaujima ma, ci maju sedadla oproti predchadzajucej generacii aspon dajake bocne vedenie, a ako sa prejavuje moznost vyskovo nastavitelneho sedadla, tzn. ako je to v porovnani s predchadajucou generaciou, kde to mozne nebolo.
Co priestor na kolena a hlavu vzadu? Neskrta o nieco prave koleno vodica? Ako vysoko sa otvaraju zadne kufrove dvere? Ma kufor medziposchodie, sklapaju sa sedacky do jednej roviny?