Toto som uz tu niekedy pocul. A teraz tu rozpravku o spolahlivosti 2.0TDI - PD. Vsimol si si ze uz Mitsubishi nema pri Outlanderi v ponuke motorizaciu od VW ale od PSA a stale viac sa zblizuje s Nissanom? Suzuki o techniku VW nema zaujem, len o ich peniaze.
Jen jestli to nebude tím, že Outlander je prehistorický kousek, o který už nikdo nestojí, zejména ne po "úžasném" faceliftu (při kterém také dostal lepší motory).
Dnes som bol u znameho menit rozvody na A4 2.0 tdi a mozem kvalitu VW popisat jednym slovom - sklamanie. Po otvoreni vicka na dolievanie oleja pri nastartovanom motore vicko vyleti a z motora stupa dym. Opotrebeny motor pri 120tis. km to by som na Audi nikdy nepovedal. Z Mégane 1.5dci 100k / 231tis km/ ziaden dym nejde a vicko drzi na mieste. Schvalne vyskusaj si na Outlanderi som zvedavy na vysledok.
Kdyz nejake pako s dieselem jezdi jako s motorem na lihobenzin a toci ho stale mezi 3000 az 4000RPM, nemuze se divit, ze je motor opotrebeny. Pokud se s tim motorem jezdi normalne, vydrzi pul milionu km.
Stejny problem muze nastat, pokud nekdo koupi Audinu se stocenym tachometrem o par stovek tisic km...
Faktem ovsem je, ze kazdy motor se muze pokazit, u 2.0TDI okolo 150tis odchazeji turba, ktera nejsou nemeckym vyrobkem, ale piskani turba kazdy zkuseny ridic slysi dostatecne dlouho, aby ho nechal zrepasovat drive, nez se poskodi. U prvnich serii 2.0TDI PD praskaly hlavy, ale pocinaje rokem 2006 je tenhle problem uz odstraneny. Obecne jsou tyhle motory mnohem spolehlivejsi, nez rehtacky od rendliku a Fiatu a nepraskaji mu vacky, jako u motoru HDI od PSA, ci neodchazeji vstriky jako u TDCi...
Ale samozrejme vzdy se da najit jednotlivy pripad, ktery je vyjimkou z pravidla. Podobne jako u operatoru mobilnich telefonu - vzdy najdes misto, kde ta konkretni sit, kterou nemas rad, nefunguje... :-!