Avizované ale (i tak) trochu překvapivé plánování "soužití" DVOU "stejně" výkonných osmiválcových (4.0 a 4.2) motorů u jedné značky ... (vím že tohle se u koncernu vw "stává" - že se motory výkonově "překrývají", ale ...
PS: Prostě když DNES audi s V8, tak asi (určitě) V8 4.0 TFSi
Pravda, do kombi to není tak podstatné, ale pořád mi víc "voní" atmosférický 4.2 V8. Neví někdo, jak jsou na tom hmotnostně? 4.2 ve verzi pro automatiku se vešla do 200 kg, jestli se nepletu.
Navíc je tato atmosféra plně konkurenceschopná s m-trojkovou atmosférou 4,4 litru jak potvrzují testy rs5 vs m3. A pokud nová m3 přejde na 6 válec s třemi dmychadly tak audi určitě využije možnost o půl generace déle nabízet atmosféru a do turba půjde až s novou generací A4/A5 byť přeplňovaná V8 je na světě.
1) atmosferický motor pro poslední M3 byl 4.0 ne?? :-|
2) a jeho výroba už skončila, nebo?
3) myslíte že příští generace A4/5 bude mít přeplňovaný OSMIválec?
(bavíme-li se o PŘÍŠTÍCH generacích - až "dojede" tento postarší atmosferický 4.2 - nebude spíš nahrazen také "jen" 6tiválcem?
M3 se opravdu "ještě" prodává - "vycházela" jsem z oficiálního uvedení NOVÉ řady BMW3, které proběhne za doslova "za pár hodin" (v pátek) v München..
Vámi vyjmenované motory (výkony) jsou asi opravdu POSLEDNí záchvěv atmosfér - 4.4 v "omezené" sérii M3 je jen zajímavůstkou na konec kariéry, aktuální V8 4.4 v M5 (samozřejmě s turby) dává již "masivních" 412 kW (to je vskutku ZNATELNÝ rozdíl - o točivém momentu NEmluvě..nebo "mluvě" 680 Nm od 1500 do 5750 ot. - a ten výkon je mezi 6-7000 otáčkami..
.. prostě atmosféry "končí" (na jednu stranu ŠKODA, ale výkony ani spotřebou jsou opravdu NEkonkurenceschopné..
ad 3) já tipuji V6
Proti R6/ V6 v M3/ RS4 nic nemám, ale nemusím ji mít nutně přeplňovanou. Když člověk ty výkony chce, tak přeplňovaný motor není úspornější. Někdo by řekl, že výkonu není nikdy dost, ale já nevidím moc pointu ve výrazných mezigeneračních nárůstech. Mnohem více by mě potěšil výrazný pokles hmotnosti. BMW si hájilo svou V8 tím, že je lehčí než předchozí 3.3 V6. Pokud bude ta přeplňovaná bestie lehčí, tak proč ne. Ale rozhodně nebude ekonomičtější.
Chápu, že si někdo dá přeplňovaný motor do soutěžního vozu, ale při běžném použití motor není jen o výkonu a spotřebě. Jízda s otevřenou M6 byl opravdu zážitek.
SAMOZŘEJMĚ že to bude ještě "starší" ATMOSFERICKÝ 4.2 (který ale - svým způsobem - NE"uspěje(-pěl)" ve srovnání s dieslem 4,2 = dnes už je již maličko "out" (4.0 TFSi by měl nabízet o DOST lepší dynamiku/elasticitu, navíc zřejmě při skoro VÝRAZNĚ menší spotřebě ..
PS: Prostě když DNES atmosféru, tak asi jen 6.3 AMG (u audi bude dnes 4,0 TFSi asi dokonce VÝRAZNĚ lepší volbou...