Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi RS 4 Avant: Osmiválcové superkombi se vrátí v září 2012

17 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Ať tak či onak, bude mít RS4 osmihrnek. Dobrá zpráva v dowzingové době. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avizované ale (i tak) trochu překvapivé plánování "soužití" DVOU "stejně" výkonných osmiválcových (4.0 a 4.2) motorů u jedné značky ... (vím že tohle se u koncernu vw "stává" - že se motory výkonově "překrývají", ale ...
PS: Prostě když DNES audi s V8, tak asi (určitě) V8 4.0 TFSi
_MT_
Pravda, do kombi to není tak podstatné, ale pořád mi víc "voní" atmosférický 4.2 V8. Neví někdo, jak jsou na tom hmotnostně? 4.2 ve verzi pro automatiku se vešla do 200 kg, jestli se nepletu.
Avatar - Glaukos
Glaukos
atmosféra je atmosféra, žádné turbo!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Když V8 atmosféra, tak 6.3 AMG (když V8 audi, tak "sorry", ale turbo 4.0 TFSi 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Navíc je tato atmosféra plně konkurenceschopná s m-trojkovou atmosférou 4,4 litru jak potvrzují testy rs5 vs m3. A pokud nová m3 přejde na 6 válec s třemi dmychadly tak audi určitě využije možnost o půl generace déle nabízet atmosféru a do turba půjde až s novou generací A4/A5 byť přeplňovaná V8 je na světě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1) atmosferický motor pro poslední M3 byl 4.0 ne?? 😐
2) a jeho výroba už skončila, nebo?
3) myslíte že příští generace A4/5 bude mít přeplňovaný OSMIválec?
(bavíme-li se o PŘÍŠTÍCH generacích - až "dojede" tento postarší atmosferický 4.2 - nebude spíš nahrazen také "jen" 6tiválcem?
Avatar - Ham.
Ham.
M3 4,0 309kW, M3 GTS 4,4 331 kW, RS5 4,2 331kW. M3 se stále prodává,
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
M3 se opravdu "ještě" prodává - "vycházela" jsem z oficiálního uvedení NOVÉ řady BMW3, které proběhne za doslova "za pár hodin" (v pátek) v München..
Vámi vyjmenované motory (výkony) jsou asi opravdu POSLEDNí záchvěv atmosfér - 4.4 v "omezené" sérii M3 je jen zajímavůstkou na konec kariéry, aktuální V8 4.4 v M5 (samozřejmě s turby) dává již "masivních" 412 kW (to je vskutku ZNATELNÝ rozdíl - o točivém momentu NEmluvě..nebo "mluvě" 680 Nm od 1500 do 5750 ot. - a ten výkon je mezi 6-7000 otáčkami..
.. prostě atmosféry "končí" (na jednu stranu ŠKODA, ale výkony ani spotřebou jsou opravdu NEkonkurenceschopné..
ad 3) já tipuji V6
_MT_
Proti R6/ V6 v M3/ RS4 nic nemám, ale nemusím ji mít nutně přeplňovanou. Když člověk ty výkony chce, tak přeplňovaný motor není úspornější. Někdo by řekl, že výkonu není nikdy dost, ale já nevidím moc pointu ve výrazných mezigeneračních nárůstech. Mnohem více by mě potěšil výrazný pokles hmotnosti. BMW si hájilo svou V8 tím, že je lehčí než předchozí 3.3 V6. Pokud bude ta přeplňovaná bestie lehčí, tak proč ne. Ale rozhodně nebude ekonomičtější.

Chápu, že si někdo dá přeplňovaný motor do soutěžního vozu, ale při běžném použití motor není jen o výkonu a spotřebě. Jízda s otevřenou M6 byl opravdu zážitek.
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že to bude atmo jako v RS5, stejná platforma, stejný motor.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SAMOZŘEJMĚ že to bude ještě "starší" ATMOSFERICKÝ 4.2 (který ale - svým způsobem - NE"uspěje(-pěl)" ve srovnání s dieslem 4,2 = dnes už je již maličko "out" (4.0 TFSi by měl nabízet o DOST lepší dynamiku/elasticitu, navíc zřejmě při skoro VÝRAZNĚ menší spotřebě ..
PS: Prostě když DNES atmosféru, tak asi jen 6.3 AMG (u audi bude dnes 4,0 TFSi asi dokonce VÝRAZNĚ lepší volbou...
Avatar - beibej
beibej
aby ten 63 AMG nebyl 5,5 s přeplňováním....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zatím ještě NE"musí" být 😉
Avatar - ZiP2150
ZiP2150
Ale bude 😉
Avatar - ZiP2150
ZiP2150
Je to 4.2 FSi - potvrdene priamo pre Geneve...

[odkaz]
cjoctavian
Sedan nebude?
Zaujimave, ze vo vacsine novinarskych testov minulej generacie je prave sedan...