Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Auto: Nástupce Octavie Tour se již připravuje

59 komentářů

Avatar - Loptos
Loptos
Ak to pojde v znameni rozmyslania sefov VW tak sa mozeme tesit :no:
žblept žblept žblept :no:
OndraH
Jednim, slovem-Bomba!

Pokud se to skodovce podaří a vytvoří něco co bude za adekvatni ceny v pomeru užitečnosti/ceny/vybavy a motorizace, tak si tu cizina už neškrtne vůbec.Dacia by se měla mít na pozoru...

A veřím že se to škodovce podaří, teda pokud jí do toho nebudou kecat fíreři z Volfsburgu víc než je zdrávo a to si pište že jo!To je nejlepší nápad co škodovku v novodobé historii napad.
Klaudius
Ak bude mať ceny ako Octavia Tour, Dacia môže voľne dýchať, vôbec si nepolezú do kapusty. To by museli byť ceny novej Škody na úrovni Fabie, a to určite nebudú.
Mimochodom, Wolfsburg sa nepíše s "V" ale s "W"... 😉
OndraH
I přesto za tu cenu octavie tour to bude mít zejména u nás škodovkářů úspěch.

Auto co tě doveze, všechno možné odveze, je kvalitní, má v každé dědině autorizovaného prodejce a nezruinuje ti pěněženku.Možná budu přehánět, ale myslím si že se na obzoru rodí lidové vozidlo pro každého.
Klaudius
Úspech to mať bude, ale dôvod na ódy nevidím. Podobne ako Octavia Tour práve neoslnila, hoci je dobrou ponukou.
Navyše nový model ešte nikto nevidel, nevie sa o ňom prakticky nič, takže všetky úvahy na tému úspech/neúspech sú predčasné.
Avatar - iudex
iudex
Ešte vlka nechytili, už na jeho kožu pijú...
Subaru.in
Kdyby nebylo tvojich "fireru" a jejich penez tak doma lestis 6te vydani favorit silver line.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes:
turbosh
Favo je náhodů auto, které nás nikdy nesklamalo.
Josef 1
Všechny automobilky ohlašují podobné auto jako Škoda. Jenom se bojím, jaké bude mít nová Škoda motory. Motory u mě asi budou rozhodující u nové Škody. Měla by mít alepoň takové, jaké má Hyundai.

Je to auto pro lidi s platem do 50 000 Kč, pro které je Octavia moc drahá, hodně žere, ... .

Konečně došlo na Kulhánka. Ten tvrdil, že Škoda potřebuje levné a velké auto.

Tento model bude mít obrovský úspěch. Dokonce by se mohl stát i nejprodávanějším. Rozhodně na nejdůležitějších trzích v Číně, Indii, Rusku, východní Evropě. Zde je Škoda moc drahá. A jak se ukazuje, levná auta se kupují i v SRN, kde je bez práce 10% lidí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
souhlas, pokud bude mit opravdu dobrou cenu, tak bude mit uspech, i (hlavne) v CR, ale motory ,,budou slabsi" takze...nevim no...
houzvic
na cestě jsou dvě 1,2 tsi 63kw (5kvalt) a 77kw (6kvalt) - 1,4 a 1,6 umírají,
1,2 tsi půjde i do oktavky
z důvodů konstrukčních problému se zatim 1,2 tsi neprodává
Avatar - iudex
iudex
Vies nieco viac o tej 1,2 TSI? Podel sa. Mne tiez bolo podozrivé, ako sa vsade oficiálne uvádza, ale predaj bude v kazdom modeli az neskor, rovnako ako dynamické údaje.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Člověče, nehul tolik !!! Škoda se závratným temprm blíží k podílu 25% na českém trhu a hrozí právě jí, že si neškrtne.
Trošku by to chtělo zklidnit hormon a přijmout fakt, že tento model možná udrží Škodovku právě na těch 25% Cokoli navíc bude v těžké konkurenci, která se rozhodně nějakého "social" modelu od Škoda nelekne, jen úspěchem.
Co se týče názvu nového vozu, Škoda Social by také nebylo špatné jméno.
Avatar - white label
white label
Jasně... a proč ne rovnou třeba Škoda Socka!?! 8-s :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
"Škoda Socka" je zatím Fabia Junior, Social zní lépe pro větší model.
OndraH
A verze RS se bude jmenovat Asocial >😁 .

Takové jméno v českých kotlinách raději ne, tady se bere označení sociál jako nadávka.
Nová Škoda Faktavia asocial - pre ľudí čo sa chcú odlíšiť >😁 :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Asocial bude název pro Superb... To není špatný nápad. >😁 Ale teď vážně, nějak si to zatím nedovedu představit aůe každý model navíc je pro Škodu dobře. A jednu věc vidím jasně. Octavia II má navíc a oni ji kvůli silné konkurenci musí prodávat pod cenou. Vcelku oprávněně chtějí za vydařenou O2 víc a za nový typ auta (jakkoli větší než Fabia) budou chtít méně, to je rozumné,
pogo26
Za OII chtějí víc jen u nás. Jinde jde spíše o levné auto. U nás jsme ještě za značku Škoda ochotni docela dost oproti konkurenci přeplácet.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nesmi to vypadat moc blaznive - napriklad dnesni Fabia je rozhodne mnohem osklivejsi, nez ta stara, o silenosti jmenem Rumunster radeji nemluvit! Octavia Tour se dosud stale slusne prodava hlavne proto, ze je elegantni - a rozhodne vypada lepe, nez nova Octavia po faceliftu - ta divna svetla jeji vzhled notne pokazila. Takze pozor na cesky vkus - prumerny cesky ridic chce elegantni nadcasovy vzhled, ne nejakou asiatskou, nebo rendlikovskou hruzu!
Iacofano
tak zrovna na to, co chce český lid, škodovka upřímně kašle...těch pár tisíc prodaných aut ji nevytrhne.
OndraH
Kurnik toho rendlíka dokážete namočit do všeho všude >😁 :-! .

No nadčasový vzhled se nejspíš myslí vnitřek pomocí rovného pravítka a tužky.Úhloměr je povolen jedině na čelní sklo.

Vnějšek splňuje nadčasový design tím že má skoro rovná světla asi jako u 105. 😉

Když to některé auto nesplnuje tak se chce čechovi zákonitě zvracet, při pohledu na autosalon rendlika jdou ven i střeva.No není to tak 8-s >😒] .
Martin_
Jo jo, je to tak >😁
Martin_
Jako nadsázka velmi trefné, ale to není nadsázka, bohužel...
Jinak o vkusu nás, čechů, by se daly napsat stohy, ale právě ta oktávka je symbol, bohužel.
Jinak Roomster jsem zrovna dneska potkal v černé barvě a Fábii II v zářivě zelené a obě auta vypdaly pěkně. :yes: 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
no souhlasim s tim ze cesky vkus je jim ukradenej...ale predevsim se podivej na prodeje ,,rumunstra", fabie, nebo okty po liftu, tam jde videt ze v cesku o design tak moc nejde... ale je pravda ze ten facelift mohl byt i povedenejsi, ne ze by byla hnusna, ale predtim vypadala lip, i kdyz facelift uz se hodil...
Já mylsel, že děcka, co píšou rumunster a podobný zhovadilosti semka nemají přístup... no nic, trochu to tu idnesovatí :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemohu si pomoct, ale mě prostě daný vůz do současné koncepce Škody nesedí. Něco jiného je doprodávat starší generaci a nechat jet výrobní linku pár roků dál. naproti tomu vyvíjet paralelně social edition model? Netvrdím, že model by se špatně prodával. Jde o to, co takový model udělá s celkovým vnímáním značky jako takové. Škoda si po dlouhé cestě vydobila v rámci koncernu slušnou pozici, kdy už konečně technologie do nových modelů Škoda nepřichází 10 let po VW a Škoda měla zpřístupněny víceméně špičkové technologické a výbavové prvky od VW. Superb konečně usadila tam, kam patří a přichází s plnohodnotným kombíkem střední třídy. Dále Yeti - vůz téměř bez konkurence. Pominu-li tedy omyl (spíše asi diktát od fuhrera) Fabia 2, pak konečně nabízí modely na špičkové úrovni svých tříd. A do toho má přijít nějaký socka model? To mi vážně nesedí. Hlavně doufám, že nepůjde o podobné "nafouknutí", jako Fiat provedl s Lineou. Toto totiž provést na bázi Fabie 2, tak má národ postaráno o žaludeční potíže >😒] .
Pokud chtějí u Škody socka model, pak bych osobně sáhl po jiné obchodní značce. Možná se ohlédl i do naší historie. Slavných jmen bylo spousty :-!
Subaru.in
Bude SKODA POPULAR?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Myslel jsem ,že bych to prodával pod jinou obchodní značkou, tzn. vytvořil bych jinou "automobilku". Takže by se to NAPŘ. jmenovalo Walter Popular 😉
Avatar - saldy
saldy
jj "walter popular"...Walter za 2 sv.konstruoval raketový motory do německých stíhaček, jako palivo sloužil hydrazinhydrát vápenatý a velmi koncentrovaný peroxid vodíku...to už by mělo slušnej odpich, kam se dlabe nějakej TSI, při nárazu by to ale srovnalo se zemí celou ulici ...Teď vážně, bude to "Škoda Paroubek"-pontonovitá karoserie co nepodléhá modním vlivům, obrovskej kufr, malej výkon ale bude hodně žrát, na čelní masce bude výrustek 😉
acALIEN
>😒] :yes:
OndraH
Já bych to typoval spíš na novou felícii... 😄 Auto tehdy velikostně srovnatelné s 1. generací meganu, které by velikostně tak akorát mezi fabií a octávií.

Myslím že kdyby škodovka použila toto jméno, tak nemusí ani dělat reklamu.Na slovo felicie slyší půlka národa dodnes.
Avatar - iudex
iudex
Nemyslím. Desattisíce Felícií este v relatívne dobrej kondícii behajú po cestách, priamy nástupca to nie je a na revival je este skoro. Naviac i pri akokolvek slusnej cene ludia pri rovnakom názve budú mat tendenciu porovnávat najma cenu, a tam jednoducho nebude nový model nadvazovat; to by nerobilo dobrú krv. Mne sa názov Popular javí logický, jednak vyjadruje istú ludovost a u nás vzbudzuje pozitívne spomienky na prvé Populary. I ked ako hovorís, na Feliciu by ani moc promo robit nemuseli...
supersoul
Ja si zase myslim, ze je to uplne logicky krok, a cim dal tim vic jsem presvedcen, ze pujde o nejakou variaci na tema cinskego Volkswagenu Lavida. Osobne se domnivam, ze narozdil od Lavidy (sedan) pujde o klasicky kompaktni hatchback. Mezi Fabii a Octavii II je totiz prilis velka mezera (ta se jeste zvetsi s prichodem Octavie III), kterou Skodovka potrebuje vyplnit, a jelikoz Octavia se svou liftbackovou karoserii blizi spise sedanum, hatchback ve stylu Golfu by byl zcela logickym krokem, ktery by soucasne nemel vliv na postaveni Octavie jakozto auta na hranici trid, ani by neohrozil Golf jakozto etalon tridy. Domnivam se taky, ze v ramci snizovani nakladu tenhle novy model bude postaveny na mirne modifikovane platforme Octavie I, tedy vzadu opet najdeme zkrutnou tyc. Pokud jde o interier, myslim, ze Octavia I nastavila docela vysoky standard, pod ktery myslim Skodovka nepujde, takze tady bych nemel strach o nejakou ztratu vydobytych pozic. Kazdopadne na rozreseni tehle hadanky se hodne tesim 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To by dávalo jakýsi smysl. Jenže proč stavět n obstarožní platformě O1? Proč nevyužít tu současnou? 6e by 4prvek vzadu tak prodražoval výrobu, to se mi nezdá. Dále pokud by se jednalo o hatch, pak bych to asi určitě neoznačoval jako NÁSTUPCE (nebo náhradu) za Octavii Tour, ale jako novou modelovou řadu. Navíc bych takovýto vůz rozhodně nestavěl na cenu (např. jako logan). Zkrátka jako další modelová plnohodnotná řada by si své místo jistě našla, jen by to asi tak trochu odnesl Golf a Leon. Asi proto ta "obstarožní koncepce" :-! Nicméně i to mi bude mnohem milejší, než eventuelní počin typu Octavia2 junior.
Avatar - iudex
iudex
Golf si to rozhodne neodnesie. Ten je nositelom najnovsej technológie v koncerne, este pred O II, logicky potom "lowendová" novinka bude pouzívat starsiu techniku a cielit na inú klientelu.
Avatar - iudex
iudex
Hovorís logicky. Ja zastávam podobný názor ako Ty, do portfólia Skody by ideálne zapadol hatch znacne mensí ako Octavia, ale vacsí ako Fabia, cca. 4,20 - 4,30 m. Jednoduchá zadná náprava (ziadny multilink ako O II, zrejme modifikovaná O I, ako píses), odskúsaná technika ciastocne od kazdého modelu, motory klasické - predpokladám, ze TSI tam nepojdu, ale este stará generácia (a kupujúcim tajto kategórie áut je to jedno, O II sa stále najlepsie predáva s MPI, nie TSI). Takéto auto by nepredstavovalo vnútornú konkurenciu pre ziadne existujúce auto nielen Skody, ale i koncernu. A ked bude mat rozmery Golfa s cenou Pola, myslím, ze to bude hit.
supersoul
No zrovna pokud jde o motory, tak bych se vubec nedivil, kdyby se v tom novem modelu objevily novejsi jednotky, zvlaste 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI se mi jevi jako velmi pravdepodobne, prece jenom by tomu "lowendu" daly jakysi cech modernosti (v Cesku by nespornou vyhodou bylo taky vyhodnejsi povinne ruceni) a alespon v teto oblasti by jej srovnaly s konkurenci (Kia Cee'd, Hyundai i30, Renault Megane ap.). Musime si taky uvedomit, ze tohle nove auto se objevi nejdrive na zacatku roku 2011, a to uz tyto pohonne jednotky budou na trhu radne zavedene.
pogo26
Zapoměls na Focus, P308, Golf, atd...
supersoul
Budu považovat Tvou reakci za vtip 😉
pogo26
To je realita. Jak chceš stavět Megana proti tomuto lowendu od Škody, když už OII je na většině trzích levnější.
supersoul
Ok, moje chyba, omlouvám se. Je pravda, že můj pohled, co se týče cenového srovnání konkurence je poněkud zkreslený stavem v ČR, zahraničí jsem nikdy nezkoumal. Každopádně se mi ale potvrzuje to, co si myslím už dlouho, a to, že při nákupu auta zákazníka rozdělení trhu na nějaký lowend, mainstream, subprémii, premií a co já vím jaké ještě škatulky prakticky nezajímá. Hlavním kritériem je obsah jeho peněženky, jeho preference a potřeby.
pandan
Taky si myslím. Ony ty nové motory nejsou vyvíjeny jen, aby bely lepší a modernější, ale taky výrobně lacinější.
pandan
Souhlasím na 100%. Sám jsem už několikrát psal, že Škoda už nutně potřebuje dělat levné auto pro 5 lidí. Taky jsem přemýšlel, který model koncernu by mohla recyklovat, ale tu Lavidu jsem neznal. Bude to tedy nejspíše tak.
Ještě by tu mohla být jiná možnost. A to, že by už u VW nemohli tu starou platformu držet a při vývoji platformy posledního Golfu mysleli i na zadní kolečka. Tedy variantu platformy s jednodušší zadní nápravou pro levná a užitková auta.
Dále si myslím, že možná bude i menší kombík a hlavně nějaká užitková varianta. I Felicie Pickup totiž nemilosrdně požírá rez a Škoda nyní nemá co nabídnout.
supersoul
No s tím podvozkem je to taky docela rozumná úvaha. Podobný postup zvolil pravděpodobně GM u nove Astry a Chevy Cruze. Pokud jde o užitkové varianty, tak mi např. není jasné, proč se v ČR neprodávají Praktik verze Octavie a Octavie Tour, když v Rakousku jsou běžně dostupné. Myslím, že zvláště Octavia Tour by mohla být u malých podnikatelů docela úspěšná, a zároveň by nekazila image Octavii II. Ale asi k tomu přistupuji příliš polopaticky, marketéři budou asi chytřejší 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
no mne to pripada docela chytry - treba prave v CR kdyz chce nekdo novy (rodinny) auto (skodu), ale nemuze si dovolit OII, tak mu zbyde jen fabia (a tour), ale takhle se to muze zmenit...
webpaja
*/Bleskovky/Skoda-Superb-Combi-odhalena-…
Avatar - pumpkin
pumpkin
>😁 tu niekto zaspal...
OndraH
Omylem jsem překlikl prosil smazat.
100oktanu
Vezmete osvědčenou platformu, dáte jí aktuální design. Motory upravíte tak aby splňovaly všechny požadavky včetně emisí a máte nový model... V koncernu takto například vznikl model VW Lavida😒br /> [odkaz]

platforma Golfu IV, karoserie přizpůsobená vkusu trhu kde se má prodávat (sedan pro Čínu) a vyvine se vestavba motoru 1.4TSI... no a máme nový model...😉
acALIEN
Ja si myslim, ze to bude nova karoserie na platforme Octavie 1, proste nechaj vyrobni linku vyrabet platformy predchozi generace octavie a naroubujou na to jinou kastli a interier....to by bylo rozumne...
supersoul
Ta Lavida je mým horkým kandidátem, akorát si myslím, že to nebude sedan, ale klasický hatchback. Za prvé, když se na ní podívám z profilu a odmyslím si předek a zadek, tak tam tu Škodovku prostě vidím [odkaz] vs. [odkaz]
Za druhé to auto ukazuje, že ta původní platforma je flexibilní a jde o nějaký ten centimetr natáhnout (rozvor 2512 mm Octavia vs. 2610 mm Lavida), což by určitě odstranilo hlavní neduh Octavie I, a to místo na zadních sedadlech - viz. foto Lavidy: [odkaz]
Lavida je myslím dobrou ukázkou toho, jak jde starou techniku zabalit do líbivého obalu, a o to myslím půjde Škodě především. Každopádně jsem velmi zvědavý, jak tenhle "levný" model dopadne.
100oktanu
Dopadne dobře, už proto že pro Lavidu je k dispozici i montáž motoru 1.4TSI a instalace "starých" motorů bude naštěstí omezena povinností plnit hned zpočátku Euro5...
acALIEN
myslim ze jsi hodne blizko.... :yes:
6B6
Tak kratičký článeček a tolik názorů...hm,zajímavé. :-!
Škoda toto auto již má ale díky milosti VW se musí předělávat, protože je údajně moc dobrá a že ani VW takhle vymakané auto nemá.