Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ferrari: Nástupce Enza dostane V12

Ferrari zvažuje, zda nástupce Enza bude hybrid.
Zpět na článek
Avatar - MilanF1
5. 1. 2012 10:55
Re: Ferrari
Na pekelný stroj o dvou kolech bych nesedl ... ostatně mám strach a respekt z každého motocyklu (krom Babety). Jedna stopa mi nic neříká. Nicméně kdo z nás si tu může tohle Ferrari koupit? Nemyslím peníze ... možnost dostanou jenom ti, co už nějaké to Ferrari doma mají ... hned bude stejně série vyprodaná >:D
11. 10. 2011 14:02
Re: V8
Myslíš to obecně jako rozdíl atmo vs. turbo a nebo STi 2.0 vs. 2.5 ?
Na to, jestli je tento "old scholl" turbo projev negativum se dá dívat různě. U 2.0 ten kopanec vždy vyvolá úsměv, u 2.5 není nikterak dramatický.
Při rozjedzdu z 0 řešíš u atmosféry prakticky stejný problém, pořád potřebuješ otáčky (jako u toho turba). Na úrovni F je to už samozřejmě jiné, ale zde také porovnání s nízkým objemem a turbem už není uplně rovnocenné.
Avatar - KANKUNEN
11. 10. 2011 13:46
Re: V8
Tento charakter je celkem negativum. Jak se to překoná tak už je to střela.
11. 10. 2011 13:09
Re: V8
Samozřejmě. To patři k charakteru toho motoru.
Avatar - KANKUNEN
11. 10. 2011 13:05
Re: V8
Kluci s Imprezou dvoulitrovou se nejde odpíchnout z křižovatky bez naturování a podržení v otáčkách, v tomhle je atmo mnohem lepší.
11. 10. 2011 12:55
Re: Ferrari
Možná bez lana by to byl větší rajc :-)
11. 10. 2011 12:48
Re: Ferrari
A já bych si zase koupil bungee jumping lano a šel bych skákat z mostu.
11. 10. 2011 12:37
Ferrari
Já těmhle autům fakt nerozumím .... pokud bych chtěl dávku adrenalinu, určitě bych nelezl do placky na 4 kolech, ale osedlal bych oře dvoukolového a po zadním bych vyrazil za lovem zážitků ....
Avatar - Pekelná Micinka
11. 10. 2011 12:33
Zahrádkáři KERSku
Naprosto souhlasím s Ferrari - V12, a k tomu KERS.
Avatar - beibej
11. 10. 2011 12:09
A co takle V12 se čtyřmi turby?
Bylo by to silný a mělo by to dostatečný počet válců. A samo že by to mělo díru a pak náraz jak od kamionu. Sotf turbo je sice příjemný na norm jízdu, ale turbo ve Ferrari by mělo umět mnohem víc!
Avatar - Righ
11. 10. 2011 11:54
Re: V8
Souhlas se vsim, cos tu napsal. Akorat k tem preplnovanym legendam let 80. a 90. bych jeste doplnil 288 GTO. :-) A pak samozrejme mraky japonskych sportaku, ale to neni predmetem diskuze.
11. 10. 2011 11:26
Re: V8
Tak v tomhle se určitě shodneme. Tohle jsem si hodně porovnal u STi a třeba s přechodem na objem 2.5l motor ztratil část charakteru. Přesně vím co myslíš.
V této třídě hypersportů jsem na rozpacích přesně z těch důvodů co popisuješ výše. Je otázkou, co by použití turba v podání Ferrari udělalo se současnou, velmi návykovou charakteristikou. To spojení pedálu plynu je dokonalé a silně pochybuji, že by se právě v dnešní době odvážili postavit "turbohovado" ve smyslu F40. Na druhou stranu McLaren ukázal, že jde postavit vysokootáčkové turbo s reakcemi atmosféry. ;-\
11. 10. 2011 11:10
Re: V8
Já na použití turbodmychadel v této třídě nevidím vůbec nic špatného. Vždyť když si vzpomeneme na nejlepší superauta osmdesátých a devadesítých let, dost jich mělo turbo (F40, XJ220, 959) a dodnes jsou to ikony.

Mě vadí, když se někdo snaží zakrýt charakter motoru - teď je móda ploché výkonové křivky, postupného nástupu výkonu, z turba se motoráři snaží udělat atmo, z benzínu naftu. Asi jsem staromódní, ale líbí se mi, když turbo nakopne, když je slyšet hvízdání a tak... :-) Vem si Deltu. Výkonové parametry nic moc, ale stačilo přifouknout na 1,4 baru, nastavit agresivní mapy a byla z toho taková raketa, že člověka po kilometru bolela krční páteř.

Chápu, že se dnes auta dělají blbuvzdorná, 997 v Mostě pilotuju jakoby nic, v 964 Turbo jsem se většinu cesty nahlas modlil. >:D A to mi prostě chybí, v té nejistotě a agresivitě je právě zábava.

Škoda, že z superaut pro řidiče dělají auta na každý den.
11. 10. 2011 09:54
Re: V8
Použití turba v této třídě je velmi "výbušné" téma. :-) Je velkou otázkou, jak by se povedlo potlačit nevýhody turba, protože skoro telepatická reakce atmosféry na plyn (v podání Ferrari) zavání skoro počítačovou hrou. A V8 ? Vzhledem k tomu, že California, i 458 používají 8mi válec, čekal bych od top modelu víc. V tomhle se mi velmi zamlouvá Aventador, kde dokázali udržet velký V12 absolutně proti proudu downsizingu. Na druhou stranu Ferrari je z této dvojice ten technicistnější a inovativnější.
11. 10. 2011 09:40
V8
Škoda, myslím, že by mu V8 twin-turbo slušelo víc.
Ferrari (vlastně nikomu) se F40 dosud nepodařilo překonat, co takhle se vrátit ke kořenům? :-)