Použití turba v této třídě je velmi "výbušné" téma. :-) Je velkou otázkou, jak by se povedlo potlačit nevýhody turba, protože skoro telepatická reakce atmosféry na plyn (v podání Ferrari) zavání skoro počítačovou hrou. A V8 ? Vzhledem k tomu, že California, i 458 používají 8mi válec, čekal bych od top modelu víc. V tomhle se mi velmi zamlouvá Aventador, kde dokázali udržet velký V12 absolutně proti proudu downsizingu. Na druhou stranu Ferrari je z této dvojice ten technicistnější a inovativnější.
Já na použití turbodmychadel v této třídě nevidím vůbec nic špatného. Vždyť když si vzpomeneme na nejlepší superauta osmdesátých a devadesítých let, dost jich mělo turbo (F40, XJ220, 959) a dodnes jsou to ikony.
Mě vadí, když se někdo snaží zakrýt charakter motoru - teď je móda ploché výkonové křivky, postupného nástupu výkonu, z turba se motoráři snaží udělat atmo, z benzínu naftu. Asi jsem staromódní, ale líbí se mi, když turbo nakopne, když je slyšet hvízdání a tak... :-) Vem si Deltu. Výkonové parametry nic moc, ale stačilo přifouknout na 1,4 baru, nastavit agresivní mapy a byla z toho taková raketa, že člověka po kilometru bolela krční páteř.
Chápu, že se dnes auta dělají blbuvzdorná, 997 v Mostě pilotuju jakoby nic, v 964 Turbo jsem se většinu cesty nahlas modlil. >:D A to mi prostě chybí, v té nejistotě a agresivitě je právě zábava.
Škoda, že z superaut pro řidiče dělají auta na každý den.
Tak v tomhle se určitě shodneme. Tohle jsem si hodně porovnal u STi a třeba s přechodem na objem 2.5l motor ztratil část charakteru. Přesně vím co myslíš.
V této třídě hypersportů jsem na rozpacích přesně z těch důvodů co popisuješ výše. Je otázkou, co by použití turba v podání Ferrari udělalo se současnou, velmi návykovou charakteristikou. To spojení pedálu plynu je dokonalé a silně pochybuji, že by se právě v dnešní době odvážili postavit "turbohovado" ve smyslu F40. Na druhou stranu McLaren ukázal, že jde postavit vysokootáčkové turbo s reakcemi atmosféry. ;-\
Myslíš to obecně jako rozdíl atmo vs. turbo a nebo STi 2.0 vs. 2.5 ?
Na to, jestli je tento "old scholl" turbo projev negativum se dá dívat různě. U 2.0 ten kopanec vždy vyvolá úsměv, u 2.5 není nikterak dramatický.
Při rozjedzdu z 0 řešíš u atmosféry prakticky stejný problém, pořád potřebuješ otáčky (jako u toho turba). Na úrovni F je to už samozřejmě jiné, ale zde také porovnání s nízkým objemem a turbem už není uplně rovnocenné.
Souhlas se vsim, cos tu napsal. Akorat k tem preplnovanym legendam let 80. a 90. bych jeste doplnil 288 GTO. :-) A pak samozrejme mraky japonskych sportaku, ale to neni predmetem diskuze.
Bylo by to silný a mělo by to dostatečný počet válců. A samo že by to mělo díru a pak náraz jak od kamionu. Sotf turbo je sice příjemný na norm jízdu, ale turbo ve Ferrari by mělo umět mnohem víc!
Já těmhle autům fakt nerozumím .... pokud bych chtěl dávku adrenalinu, určitě bych nelezl do placky na 4 kolech, ale osedlal bych oře dvoukolového a po zadním bych vyrazil za lovem zážitků ....
Na pekelný stroj o dvou kolech bych nesedl ... ostatně mám strach a respekt z každého motocyklu (krom Babety). Jedna stopa mi nic neříká. Nicméně kdo z nás si tu může tohle Ferrari koupit? Nemyslím peníze ... možnost dostanou jenom ti, co už nějaké to Ferrari doma mají ... hned bude stejně série vyprodaná >:D