Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari: Nástupce Enza dostane V12

David Bureš
Diskuze (15)
Ferrari zvažuje, zda nástupce Enza bude hybrid.

Automobilka Ferrari představí během roku 2012 nástupce modelu Enzo. Chystaný supersport bude poháněn dvanáctiválcovým motorem, použije uhlíková vlákna a možná bude hybridem.

Generální ředitel maranellské automobilky, Amedeo Felisa potvrdil magazínu Autocar, že Ferrari testuje hybridní techniku. Felisa připustil, že sériové vozy by mohly využít také poznatky z vývoje systému KERS, určeného pro monoposty formule 1.

KERS ke krátkodobému zvýšení výkonu používá setrvačník, do kterého je ukládána energie během brzdění auta. Ferrari s myšlenkou systému KERS v sériových autech koketuje již delší dobu, loni jím byl vybaven koncept 599 HY-KERS.

Podle generálního ředitele Ferrari se hybridní technika musí zaměřit na zlepšení účinnosti a ne být jen o zvyšování výkonu.

O snížení emisí současných Ferrari se zatím stará systém HELE (High Emotion Low Emissions), jehož součástí je v případě kupé-kabrioletu California systém Stop&Start, nový ventilátor chladiče motoru, ovládání palivové pumpy, přeprogramované ovládání kompresoru klimatizace a logiky řazení, které se lépe přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče. Vedle Californie je HELE dostupné i pro FF a 458 Italia.

Nový supersport Ferrari naváže na své předchůdce (F50 a Enzo) a bude poháněn uprostřed uloženým vidlicovým dvanáctiválcem. Dříve se spekulovalo, že nástupce Enza použije dvakrát přeplňovaný motor s osmi, nebo šesti válci.

Základ automobilu bude zhotoven z karbonových vláken, které jsou podle Ferrari vhodné pouze pro automobily vyráběné v malých sériích. Maranellská továrna postavila pouze 349 exemplářů F50 a 400 kusů Enza.

Ferrari tvrdí, že není karbon o tolik lehčí než hliník, aby kompenzoval svojí vyšší cenu, a proto ho nechce používat ve svých ostatních modelech. V případě nehody je navíc podle Ferrari obtížné zjistit, zda je šasi poničeno. Hlavní konkurenti Ferrari – Lamborghini a McLaren – naopak na karbon sází. Karbonové šasi má jak McLaren MP4-12C, tak Lamborghini Aventador LP700-4.

Ferrari Enzo bylo poháněno vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 5998 cm3, který dosahoval výkonu 485 kW. Maranellský supersport zvládl zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,65 s a jet až rychlostí 350 km/h.

David Bureš
Diskuze (15)
Avatar - MilanF1
5. 1. 2012 10:55
Re: Ferrari
Na pekelný stroj o dvou kolech bych nesedl ... ostatně mám strach a respekt z každého motocyklu (krom Babety). Jedna stopa mi nic neříká. Nicméně kdo z nás si tu může tohle Ferrari koupit? Nemyslím peníze ... možnost dostanou jenom ti, co už nějaké to Ferrari doma mají ... hned bude stejně série vyprodaná >:D
11. 10. 2011 14:02
Re: V8
Myslíš to obecně jako rozdíl atmo vs. turbo a nebo STi 2.0 vs. 2.5 ?
Na to, jestli je tento "old scholl" turbo projev negativum se dá dívat různě. U 2.0 ten kopanec vždy vyvolá úsměv, u 2.5 není nikterak dramatický.
Při rozjedzdu z 0 řešíš u atmosféry prakticky stejný problém, pořád potřebuješ otáčky (jako u toho turba). Na úrovni F je to už samozřejmě jiné, ale zde také porovnání s nízkým objemem a turbem už není uplně rovnocenné.
Avatar - KANKUNEN
11. 10. 2011 13:46
Re: V8
Tento charakter je celkem negativum. Jak se to překoná tak už je to střela.
11. 10. 2011 13:09
Re: V8
Samozřejmě. To patři k charakteru toho motoru.
Avatar - KANKUNEN
11. 10. 2011 13:05
Re: V8
Kluci s Imprezou dvoulitrovou se nejde odpíchnout z křižovatky bez naturování a podržení v otáčkách, v tomhle je atmo mnohem lepší.