Ferrari: Nástupce Enza dostane V12
Automobilka Ferrari představí během roku 2012 nástupce modelu Enzo. Chystaný supersport bude poháněn dvanáctiválcovým motorem, použije uhlíková vlákna a možná bude hybridem.
Generální ředitel maranellské automobilky, Amedeo Felisa potvrdil magazínu Autocar, že Ferrari testuje hybridní techniku. Felisa připustil, že sériové vozy by mohly využít také poznatky z vývoje systému KERS, určeného pro monoposty formule 1.
KERS ke krátkodobému zvýšení výkonu používá setrvačník, do kterého je ukládána energie během brzdění auta. Ferrari s myšlenkou systému KERS v sériových autech koketuje již delší dobu, loni jím byl vybaven koncept 599 HY-KERS.
Podle generálního ředitele Ferrari se hybridní technika musí zaměřit na zlepšení účinnosti a ne být jen o zvyšování výkonu.
O snížení emisí současných Ferrari se zatím stará systém HELE (High Emotion Low Emissions), jehož součástí je v případě kupé-kabrioletu California systém Stop&Start, nový ventilátor chladiče motoru, ovládání palivové pumpy, přeprogramované ovládání kompresoru klimatizace a logiky řazení, které se lépe přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče. Vedle Californie je HELE dostupné i pro FF a 458 Italia.
Nový supersport Ferrari naváže na své předchůdce (F50 a Enzo) a bude poháněn uprostřed uloženým vidlicovým dvanáctiválcem. Dříve se spekulovalo, že nástupce Enza použije dvakrát přeplňovaný motor s osmi, nebo šesti válci.
Základ automobilu bude zhotoven z karbonových vláken, které jsou podle Ferrari vhodné pouze pro automobily vyráběné v malých sériích. Maranellská továrna postavila pouze 349 exemplářů F50 a 400 kusů Enza.
Ferrari tvrdí, že není karbon o tolik lehčí než hliník, aby kompenzoval svojí vyšší cenu, a proto ho nechce používat ve svých ostatních modelech. V případě nehody je navíc podle Ferrari obtížné zjistit, zda je šasi poničeno. Hlavní konkurenti Ferrari – Lamborghini a McLaren – naopak na karbon sází. Karbonové šasi má jak McLaren MP4-12C, tak Lamborghini Aventador LP700-4.
Ferrari Enzo bylo poháněno vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 5998 cm3, který dosahoval výkonu 485 kW. Maranellský supersport zvládl zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,65 s a jet až rychlostí 350 km/h.