Uz jsi ji videl nazivo? Na fotkach hruza... Minulej tyden jsem ji videl v tehle cervene v Renocaru Praha stala vedle stare generace. A muzu rict ze ta nova je nadherna! :-!
Souhlasim. Design novych BMW se mi vetsinou sice nejak moc nelibil, ale prezil jsem ho. Ale tohle,... tohle je fakt humus :-( A to prvni jednicka byla tak pekna.
a po tomto bavorackom ulete je ten naskok medvedov u mna este vacsi ;-)
bangle sa vracia, ale ako vsade pisem dizajn je vec vkusu a co sa nepaci mne paci sa inemu, auto je to kazdopadne paradne a kvalitne :yes: Nie som tu od toho aby som tu nadaval ponizoval urazal ine znacky ako niektori diskutujuci. Nikomu nejdem nic dokazovat ani nikoho presviedcat, dizajn je vec vkusu.
o kvalite bmw niet najmensich pochyb, chcelo by to vidiet nazivo
takto na foto sa mi nejako velmi nepozdava ale ...... chce to vidiet nazivo ;-)
mal som rovnake pocity, ked som to videl na fotkach.. lenze mal som moznost si vyskusat novu Jednotku vdaka Fb promo akcie a musim vam povedat, ze nazivo to auto je uplne o niecom inom, je to fakt pekne, je to sexy, ludia sa za tym autom otacali .. dodnes nechapem ten rozdiel vizualneho dojmu foto vs. realita ;-)
... "rozvor se však rozšířil o 30 mm." ...
Řekl bych, že rozvor se může prodloužit, nikoliv rozšířit. Pokud jde o rozchod, tak ten by se mohl rozšířit ... ;-)
Hodně špatné: karoserie je stejná ta jediná je v poho ,předek hodně špatný,do dvou let tipuji facelift,zadní část byla špatná už u předchozí verze teď k tomu ještě okopírovali zadní svítilny od pola zpětná zrcátka hodně průměrná bez nápadu,interiér hodně podobný,závěrem auto bez nápadu prodeje budou váznout. Předchozí 1 odost hezčí
Ty primitivně nadmyšlené diskusní odsudky bavorské jedničky by jemnější povahy dovedly snad až do... Žiliny. Je to neuvěřitelné, ale tady se na diskusích najdou jedinci, kteří si dají práci s tím, aby jedno z nejlepších aut na světě své třídy označili za hnus. Docela by mě zajímalo v jakém garážovém přepychu ten autor žije... špíše to ale bude... garážový přepich...
BMW 1 je třídní špice, samozřejmě aktuálně těží z novosti, eurodrzci však čekají jednak na AUDI A3, jednak na Mercedes-Benz A. Započteme-li volvovskou třicítku, máme tu do roka kompletní čtyřku z níž si nevyberou opravdu jen zdejší plakáti.
BMW1 má fantastický styl, auto v této generaci navazuje na jedničkový úchvatný designový blesk z čistého nebe. Jen ta podměrečná kabina holt mnohé jezdce odradila. To se s aktuálním modelel stírá, dnes není jedničce vytknout co.
Pokud pak máš přesto rodovou dělnicko-rolnickou prémiovou alergii, nejsi ještě tak úplně ztracený, můžeš si to rozdávat v peugeotovské 308, která jede na obdobném motoru. Pokud ale nepotřebuješ svému okolí donekonečna dokazovat, že tvým ústředním garážovým tématem jsou předražené ceny, pokud jsi současně jezdec, co umí ocenit ty nejlepší, je tvá cesta do BMW cestou přirozenou a logickou.
Osobně sázím na připravovaný mercedes, to bude nepochybně ten, který vnese do třídy daší rys v podobě pohledové i uživatelské exklusivity. Třídu pak esteticky dotáhne AUDI A3, auto, které se bude líbit úplně každému.
Ještě snad větu k plakátům. Asi to nejdůležitější, co bys měl vědět je to, že rozdíl mezi BMW 1 a nějakým tím tvým snovým lowendovým reprezentantem kompaktní třídy je asi jako rozdíl mezí produkcí LED ZEPPELIN a halekáním niagáry při táboráku. Já vím, když ty máš buřtíky na ohni přece tak rád...
Viděl jsem tu studii nového áčka naživo, je fantastická, áčko bude neuvěřitelné :yes:
Na druhou stranu, tu jedničkovou příšeru nad diskuzí už jsem viděl naživo také (s chromogrilem) a nevím proč ji šetřit. Je to skutečně subjektivně hnus :no:
Kosmonaute, za trest zajódluj třikrát za sebou tu niagáru z balkónu... ;-) Jo, já A zatím neviděl, ale cejtím v kostech, že to jinak dopadnout nemůže :-)
Těmto sáhodlouhým řečem o garážích a plakátech jsem dosud příliš neporozuměl, nicméně chápu, že je to moje mínus.
Spíše bych se chtěl zaměřit na Tvůj poslední odstavec:
Co považuješ za snový lowend? Srovnávat BMW 1 s například Golfem by už snad šlo? Které auto je lepší? Určitě BMW1, ale je 2x dražší. Je i 2x lepší? A má vůbec smysl tyto auta porovnávat, když si vlastně nekonkurují? Určitě ne, protože bych namítl, že Porsche 911 je ještě lepší. Takže jak píšeš na začátku, JEDINÝ vůz ve stejné třídě spolu s BMW 1 je zatím pouze Audi A3, možná ještě MINI. MB se teprve chystá. Neboli konkurence vlastně žádná.
Co některé zdejší diskutéry (včetně mě) irituje, je skutečnost, že se u nás v ČR z BMW aut dělá luxusní záležitost. Celkem je tu 13 autorizovaných dealerských zastoupení. To je málo, zajedeš do rodného (pro BMW, natürlich) Německa a prodejen plno. Servis tam má srovnatelnou cenovou úroveň s ostatními auty. Cena základu v De je 23.860 € (596.500 Kč), v ČR 630.000 Kč. Osobně mi to příjde jako snobárna.
Nyní k autu samotnému: čumáček je nyní, dle mého soudku, horší. To ale vyřeší čas, nejdůležitější změnou jsou určitě motory. Konečně nahradili atmosférický dvoulitr 1,6 něčím moderním, přeplňovanou skutečně jedna-šestkou. Ten starý motor za moc nestál.
Jen jemná třídní korekce - MINI je o třídu (a půl) menší model, z aktuální prémiové nabídky je tu BMW 1, před generační obměnou je AUDI A3 a MB - A a subprémiové volvo 30.
Vedle tříd velikostních (kompakt, střední, vyšší střední...) existují i kvalitativní třídy - lowend, mainstream, supermainstream, subprémie, prémie, lux a exklusiv.
Píšeme-li o kompaktní třídě, pak v ní jsou dnes zástupci jak prémie, tak subprémie, supermainstreamu, mainstreamu i lowendu. Z BMW nikdo lux záležitost nedělá, je to luxusní (prémiové) auto už z továrny :-) Zdání by tě nemělo mást, totiž při povrchním pohledu se zdá, že s rostoucí velikostí auta jaksi narůstá i ta prémiovost. Popravdě je to však tak, že přesně stejně jako je třeba E-Klasse prémií, je ve stejné velikostní třídě Renault latitude zase mainstreamem. Zrovna tak v předmětné třídě - BMW 1 je prémiovým vozem a například mégane reprezentuje mainstream. Ve všem - v designu, v materiálech, v technice, v odladění a samozřejmě v image.
V Německu je trh daleko více zahuštěný a automobilky tam musí o zákazníky bojovat nejen prioritně ve spodních patrech (jako zde) nýbrž jaksi v patrech všech. Cenové rozdíly jsou však přershraničně určované spíše daňovými aspekty, než tím, že by se někde snad dělala z nějakého vozu celebrita výhradně přes cenu.
Jedno však v rámci objektivity napsat musíme - současný mainstream šlepe na paty prémie, a samozřejmě lowend zase na paty mainstreamu. Nelze na to však nahlížet tak, že je "lepší" si koupit vybavený mainstream než nevybavenou prémii. Neboť například rozdíl mezi mainstreamem a prémií (za volantem) je v tom, že ta prémie je jezdecké nebe, a to po statisíce kilometrů, mainstream je v tomto pohledu více spotřebitelský produkt. Nehledejme tedy průsečíky mezi kvalitativními třídami, ony nejsou. Jsou světy prémie a pak ty světy druhé...
Mě zaujalo jak je nová jednička nenápadná. Potkal jsem ji minulý týden v červené co je nahoře na fotkách a... prostě jen projela. Než jsem si uvědomil, s kým jsem měl tu čest a otočil hlavu, mizela pomalu v podzemní garáži.
S novým mercedesem A bych si dovolil souhlasit, je až k nevíře, jaké designové klenoty poslední dobou ze Stuttgartu vyjíždějí :yes:
:-) nepotrebuje tu nekdo Endiaron? Ale ne, dost srandy, jde tu o subjektivni nazory (i tak diky za reklamu na BMW) - za me: davat za toto auto nizsi stredni tr. pres 600 tis??? >:D proc proboha? Design je naprosto bezduchy :no: (to uz je stylovejsi ten Medour A, ktery vypada jako nova i30, ikdyz u Hyundaie alespon zvladli tu bocni krivku ;-) ), uzitna hodnota stejna(v nekterych pripadech i nizsi) jako u automobilu polovicni ceny...v dobe kdy jsou vsechna auta spotrebnim zbozim a lide po 2-3 letech posilaji sve plechove exmilacky do **, protoze nekde zahledli nablyskanejsi a o chlup novejsi model ;-)
Pokud nechápeš, že je někdo schopen za nižší střední utratit 600 a ještě u toho mít lehký úsměv na rtech, tak se chytneš tak maximálně u Dacie a nebo si počkej na hochy z Číny. Cokoliv nad tento rozhledový obzor je očividně mimo tvou rozlišovací schopnost.
Jaké řazení do sociální skupiny ? Jde o pochopení čí nepochopení chování a uvažování i někoho jiného než sebe. Zrovna u aut jako produktu je to celkem zásadní vzhledem k rozdílům, které jsou jednotlivými zákazníky vnímány značně subjektivně a iracionálně.
Já jenom nepochopil větu : "někdo schopen za nižší střední utratit 600 a ještě u toho mít lehký úsměv na rtech" .... dovedu pochopit, že všichni lidé mají radost z nákupu nového auta, ale nějak fakt neznám nikoho normálního, kdo "pustí" s úsměvem 600 tis. :-) , samozřejmě pokud neprožívá orgasmus z nákupu vysněného auta a vstupu do světa BMW .... Jiné je to pokud mluvíme o ženských .... těm je to jedno, hlavně že je to BMW a má správnou barvu a zaplatí to stejně někdo jiný, tak co ;-)
Aha. Tím lehkým úsměvem bylo myšleno to, že někdo těch 600 zaplatí bez mrknutí oka, resp. není to pro něj životně důležitá a vysoká částka. Pokud si někdo toto neuvědomuje, nemá potom šanci chápat existenci větší části automobilové produkce.
Nejde o detaily, jestli základní motorizaci, nebo 1M. Jde o tu základní (nesmyslnou) formulaci macoma82.
Opravdu si myslíš, že veškerá "předražená" prémie se kupuje tak, že 10 let střádáš, pak s brekem rozbiješ prasátko a nervózně vkráčiš k dealerovi BMW ? Jestli to opravdu tak vidíš, tak už jen při představě exotů typu Pagani, či Bugatti musíš dostávat infarkt, protože se ti zavaří mozek.
Třeba se k tomu taky někdy dostanu, že rozbiju prasátko a půjdu si koupit svůj prémiový sen BMW 116 a pak se mi nebude vařit mozek při pohledu na Mercedes CLS ... konečně pochopím o čem svět je ..... zatím mi nezbyde nic jiného než jezdil dáčií ...
Každopádně přirovnávat šlechtu Mercedes-Benz A a BMW 1 k 95 procentnímu Golfu (Audi A3) a 70 procentnímu Focusu (Volvu C30) chce buďto neuvěřitelnou dávku diletanství, nebo zarytého fanouškovského entuziasmu >:D:no:
Když tak se tu rozviň a pojednej o šlechtických rozdílech mezi MB-A a A3 :-) Můžeš začít třeba motory... Pravděpodobně ses v případě BMW nechal unést toliko jízdními vlastnostmi a dále už tě u prémie nezajíma nic. Jenomže jak vidíš, právě třeba na příkladu MB-A, je to též prémiovka, ačkoli její prioritou nejsou sportovní jízdní prémiové ambice.
Vrátíme-li to do reálu, pak jakmile přijedou nové generace A i A3, je prémiová řada, včetně subprémiového volva dokončena. Všichni čtyři mají svá prémiová specifika, prémiové akcenty a samozřejmě nebetyčný odskok od klasického mainstreamu. A to je vše, Xaviere.
Prosím, neubírej ostatním právo na vlastní názor. Od toho zde diskuze jsou. To, že se někomu nová jednička nelíbí apriori neznamená, že diskutující je diletant, plakát či trouba. A naopak.
Novou jedničku jsem již viděl naživo v provozu a prostě se mi nelíbí. A např. mé přítelkyni také ne. Uznávám že technicky, zpracováním a kvalitou se jedná o to nejlepší, co dnes v C segmentu dostaneš. Uznávám, že díky konceptu náhonu zadních kol nenajdeš nic, co by ti dalo v této třídě lepší pocit z řízení (dle článku bych jen uvítal méně citlivé ESP).
Ale prostě design jak minulé, tak aktuální jedničky není můj šálek čaje a dle reakcí ostatních zdaleka nejsem sám. Stejně jako oni mám na tento názor právo a vyprošuji si, aby mě nějaký GTI jen díky tomu automaticky zařadil do kategorie diletantů či plakátů. Anebo ano, užij si to. Ve finále tvůj příspěvek nejvíce vypovídá o tobě samém.
Lukáši, pominu tvůj argumentační mixér, jehož ústředním motivem je to, že tvojí přítelkyni se jednička nelíbí... :-) Taháš-li ovšem ženskou do garáže, pak se někde v tvé výchově stala fatální chyba. Viděl bych to tak, že jsi vyrostl prioritně v ženském prostředí. Nic proti tomu, každý musíme v dospělosti bojovat s nějakou minulostí v nás.
Co se týká tvého vkusu, ten rozhodný samozřejmě není. Zde píšeme jaksi o objektivizované skutečnosti, a diskusní slepá odvaha směrovaná do primitivního odsudku (hnus) u auta světových prémiových kvalit vyžaduje logicky razantní reakci.
Jaký tedy je objektivně nový BMW 1? No především je to to nejlepší (i designově) co lze na světě v této třídě pořídit. Tím jsme vyřídili tu objektivitu, a nyní ti mohu svěřit sladké garážové tajemství - zase já, kdybych tu tlačil svou subjektivní linku (manželku vynechávám), bych esteticky akcentoval spíše nadcházející áčko od mercedesu, ale tohle tu též nikoho nezajímá. Zde je aktuálně nyní potřeba vědět, že ty se musíš v estetice vohnout před BMW, obráceně to nečekej ani v nejdivočejším plakátovém snu...
GTI, tvůj první odstavec je urážlivý machovský výplod duševního invalidy. Apropos - chytit se jedné nevinné poznámky v textu, naprosto překroutit její smysl a potom ji rozpitvat v reakci je typickým příkladem diskuzní demagogie.
Kdo tu skutečnost objektivizuje, ty? Jsi jediný kdo (si) nám namlouvá že zde hovoříme o designu jakožto o objektivizované veličině. My ostatní se prostě bavíme o subjektivních názorech na konkrétní vůz - jak prosté, milý GTI.Chápu pojem design jako objektivizovatelný obor lidské činnosti, neboj. Na druhou stranu má každý právo mít SUBJEKTIVNÍ dojem z produktu designérů. Z tvé logiky by vyplývalo, že když světově proslulý architekt Kaplický navrhl pro pražskou knihovnu svůj blob, nikdo ho nesmí kritizovat, neb kvalit pana Kaplického v tomto oboru skutečně málokdo dosahuje?
O BMW 1 jsem nenapsal že je to hnus, kde bereš drzost mi něco takového podsouvat? Napsal jsem, že tento, jinak spičkový vůz, se mi po stránce vnějšího designu nelíbí, popř. není mým šálkem čaje. Že se MI nelíbí, že není MÝM šálkem čaje - chápeš ten rozdíl, ty který tu píšeš o objektivizovaných skutečnostech?
Takže znovu - to že pouze na základě toho, že si někdo dovolí napsat svůj názor na design jinak špičkového prémiového vozu, který nekoresponduje s názorem tvým, dáš tomu člověku (lidem) hanlivou nálepku, je diskuzně ubohé. A je jedno, jestli jsi sem napsal příspěvků 30 nabo 30 000 (mimochodem gratuluji). V reálném světě jsi možná to co ti stojí v garáži. Ale v tomto našem diskuzním světě jsi než to co jsou tvé příspěvky. A máš na ně samozřejmně plné právo. Užij si to.
Na mně se, Lukáši, za své príspěvky nezlob, to ty jsi jako centrální argument uvedl, že se BMW nelíbí ani tvé přítelkyni, to je jasná akcelerace argumentační razance (nelíbí se mě a ani mé přítelkyni) . Hele, holky do garáže fakt netahej, to je jako by ony nás tahaly do cukráren k infantilním hovorům o švech na punčochách...
Jinak se též velmi mýlíš v tom, že se zde píši jen povrchní, bezduché popěvky o subjektivních postojích ke karoseriím aut. To by tak odpovídalo nějaké bulvární diskusi, nikoliv diskusi zde. Mimochodem, já ti nikde ten "hnus" nepodsouvám, to tys mě tu kritizoval, že útočím na ty, kteří nesouhlasí s designovou liní bavoráků, a já ti odpověděl, že když tu někdo napíše o BMW, že je to hnus (viz. nahoře), tak že to vyžaduje přiměřeně agresivní reakci.
Lukáši, holka v garáži, současně mě oslovuješ přívlastkem "milý"... :-) sakra brzdi v sobě tu feminizační profilaci, buď trochu chlap, a to i ve vztahu k autům... ;-)
Musím zde zareagovat na sexistické narážky GTI-ho. Máš zřejmě v sobě tolik mužského hormonu, že máš i chlupatá záda. Jak si jinak vysvětlit argumentace o tom, kterak netahat holky do garáže. Jejich názor má menší váhu? Přitom zrovna BMW1 si kupují v hojném počtu právě ženy.
Pokud máš ve vztahu muž x žena neprobádané oblasti, dokonce jsi to už třeba dotáhl na vyholené ohanbí, pak máš před sebou poměrně dlouhou a bolestnou cestu. Budeš se muset teprve prokousat džunglí všech těch sexismů k postoji normálního přirozeného chlapa. Ta chlupatá záda bych jako negativum tedy rozhodně nekvalifikoval. Za fatálně horší považuju pěstěnýho metrosexuálního hošíka, co se večer třese jak čivava na špek a bojí se i pohledu do vlastního zrcadla...
Jen jemnou korekci u toho báva ve vztahu k holkám. Správné holky si báva nekupují, neboť jim je kupují právě ti jejich chlapi. Jestli tedy vůbec víš, co pojem chlap vlastně znamená...
Ano, holka do garáže napatří. Ta patří, Typhoone, někam úplně jinam...
Tak tak. Mimochodem, v profilu máš pěkné motto, to by měl GTImu někdo vypálit na sítnici.
Tvé Polo super, perfektní motorizace. K autu gratuluju. To, jak popisuješ, jak jsi ho vybíral s manželkou, by tě mohlo v očích GTIho dost shodit, na to bacha ;-) Ale zase máš VW, tak to snad nebude tak zlý. :-!
Jinak auto jsem s partnerkou vybíral vpodstatě stejně - já vybral 2 finalisty, poté jsme je ještě jednou projeli a přítelkyně schválila barvu - na autě i barvě naprostá shoda.
Fakt, že věkově nás dva dělí jedna generace, je dalším důkazem toho že šovinističtí hlupáci jsou napříč obyvatelstvem, nehledě na věk, postavení, vzdělání. Ale normální, vyrovnaný chlap tohle neřeší.
Šmarjá, když ty máš svůj den, tak to stojí za to. Na tvůj hloupý, urážlivý text proto již nehodlám propříště reagovat. Za "centrální" argument tu malou zmínku může považovat a) hlupák, b) demagog, kterému se to hodí do krámu, neb na to důležité neumí adekvátně reagovat, c) někdo, kdo má s danou oblastí, v tomto případě oblastí lidské sexuality, osobní problém, d) hloupý pubeťák. A i v té mé krátké větě (6 slov) je doslova "A NAPŘ. mé přítelkyni TAKÉ ne" - mám ti to snad spellovat, abys to pochopil, sakra? Jsi demagog nejhrubšího zrna, podpásový diskutér. Já zde hovořím o autech a ty zde hloupě, nepodloženě urážíš. Je pravdou, že tento postup zde rozhodně nepředvádíš poprvé, takže se už ani není čemu divit.
Jen poznámka - klidně si žij ve svém macho světě. Manželku které vybíráš bez jejího vlastního názoru auto a která tráví čas v cukrárnách při "infantilních hovorech o švech na punčochách..." ti opravdu nezávidím. Já mám rád ženy vzdělané, sebevědomé, inteligentní - takové, kterým jsou cukrárenské krafalky a čtenářky "ženských" časopisů k smíchu. Ale to je jen a pouze moje věc, ty mi do toho nemáš co kecat a hlavně odvozovat podivnosti o metrosexuálech, či jiných tvých výplodech. Tvůj názor na toto téma je dle mého reliktem z první poloviny minulého století.
Pár puberťáků možná zareaguje "haha", ovšem většina dospělých diskutérů si bude myslet něco docela jiného. Ale jak jsem psal výše - v tomto světě jsi než to co jsou tvé příspěvky.
Zvenku: v porovnani s predchozi generaci trochu rozpacite, ale je to prave ten pripad, kdy to proste musi uzrat.
Uvnitr: v porovnani s predchozi generaci obrovsky skok k lepsimu, to snad musi poznat i slepy, kdyz na to sahne. :yes::yes::yes:
Ide o krásne auto. Ten dizajn chce čas. Nie je to ten typ, ktorý zaujme na prvý pohľad a na druhý pustí a stane sa absolútne obyčajným. Toto je ten typ dizajnu, ktorý sa najskôr nepáči, no potom sa začne pomaličky ale sebavedomo vrývať pod kožu, či už človek chce alebo nie. A nakoniec to auto bude milovať! Zaručené je to pri živom stretnutí. Komentáre od špecialistov, ktorí 95% áut videli len na fotkách sú absolútne bezcenné. Človek so štýlom a vkusom má v hlave jasno...