Nejde o to, že by 100HP na litr objemu bylo nedosažitelných (a i bez přímého vstřiku). Jde o to, že dvojče od Toyoty má být osazeno taktéž dvoulitrem od Subaru a spekuluje se o výkonu 150-160 HP. Proto se mi nepozdává, že by najednou u Subaru šli přes 200HP. Navíc Subaru nikdy nešlo do vysokých litrových výkonů (bez turba). Otazníků je hodně. Nevíme, jak je BRZ konstruováno co do možnosti zástavby motorů. Časem očekávám turbo verzi, ale zde je také otázka s jakým motorem/motory. Nabízí se motorizace z STi, která je ale v jap. stále 2.0. Je možno do BRZ umístit také 2.5 ? Pokud ano, co takhle 2.5 v atmosféře. Z mého pohledu (a i trochu zbožné přání) bych viděl paletu 2.0 atmo. (150-160HP), 2.5 atmo. (200HP+), 2.0T(jap.)/2.5T(USA,EU) max. 300HP + možnost volby také 4x4. Pak by ale ztrácela smysl 2.0 atmo.
NEmyslím že by do BRZ dorazil atmosferický 2.5 (ten jsem dokonce kdysi MÍVALA :-)
Jak je poslední dobou zvykem, "zvládne" to možná jen jeden motor (ve 2 - 3 výkonových verzích ;-)
PS: I tak by to ale mohlo být "symatické" (povedené) autíčko.. :yes::-)
To si nemyslím. Resp. záleží, jaký rozsah výkonů chce Subaru u BRZ použít. Pokud se chtějí pohybovat (verzemi) v rozsahu 150-200HP dalo by se uvažovat, že by tohoto dosáhli pouze s atmo. 2.0 byť pořád nevěřím tomu, že Subaru bude "dolovat" z 2.0 atmo. výkon 200HP. Jakmile ale půjdou přes 200HP, na 99% použijí jiný motor a to buď upravenou 2.5 atmo., ale spíše 2.0T/2.5T buď s parametry STi, nebo "přiškrcenou" verzi.
Já si to myslím (tak UVIDÍME :-)
PS: "Tipla" bych (a poslední dobou "se to tak dělá"), že k této 149ti kW verzi přibude ještě jedna (dvě?), ale půjde o STEJNÝ motor - jednou možná v "slabší" (cenově dostupnější "oholené" verzi s uměle staženým výkonem - třeba na 120 kW, jak zde v diskuzi někdo zmínil) verzi a hlavně v "top" (zřejmě TURBO) verzi, s nějakými 200 kW = výborné auto s "širokou nabídkou" motorů (a zástavba "dalších" motorů by byla náročná/nákladná = tahle docela pestrá výkonová nabídkla JE dosažitelná jedním motorem...
PPS: Tak "schválně" ;-)
Mohla by jsi vědět, že nejvýkonější verze se nedělá jen přidáním turba na současnou atmosféru, ale turbo motor se konstruuje jako nová pohonná jednotka.
Ano, pokud by se zde opravdu pohybovali kolem 200HP z tohoto 2.0, lze očekávat slabší verzi stejného motoru kolem 150HP. Ostatně, tento výkon je zmiňován u sesterské FT-86 s tím, že motor má být Subaru. S tou výkonější verzí je to otázka. Zde již očekávám turbo, ale určitě ne naroubované na tomto 2.0. Zbytečné náklady, když mám k dispozici 2.0T a 2.5T. Dokonce spíše předpokládám 2.5T z důvodu optimalizace tohoto motoru na evropské emisní normy.
Jak to bude reálně ? Uvidíme.
To bych tedy vědět MOHLA - a kdybych to VĚDĚLA, tak bych si MOHLA "tipnout", že tuhle novou atmosféru (s přímým vstřikem) konstruovali TAK, aby motor MOHL být i ve verzi TURBO ;-)
PS: Ale třeba to tak NEbude (to je opravdu "jen tip" - na základě "dění na trhu" - a tímhle směrem bych vývoj vozu vedla JÁ :-)
PPS: Proti 2.5 T nic nemám (ale Euro6 neplní a plnit asi nebude - což by tenhle nový MOHL plnit.. ;-)
(a pro cca 300 PS, či kolik bude mít NEJ"silnější" verze, dnes bez nejmenšího problému "stačí" nově postavený 2litr = emisní normy a další vývoj/posun ve výkonech motorů pošlou VÝBORNÝ 2.5 T asi do /trochu ne/zaslouženého důchodu..
Přímý vstřik atmosféry, sám o sobě, není pravidlem/předpokladem pro zvýšení výkonu, ve srovnání s obdobnou nepřímovstřikovou atmosférou. To platí pro benzín i naftu, viz např. zcela shodné výkonové parametry někdejší 1,9D a 1,9 SDI.
Nepůjdou tak vysoko. Nový atmosférický 2,0litr ve všech modelových řadách Subaru má 110 kW, takže bych se vůbec nedivil, kdyby ho použili v nezměněné podobě. Navíc 200 koní z atmosféry v dnešní na hlavu padlé ekoteroristické době nemůže projít emisními limity 8-s:no:
Nedělal bych si přehnané iluze. Možná ho lehce poladí někam na dohled 120 kw a doufejme, že přidají vysokootáčkovější projev, ale to bude vše :-( ... já s tím počítám, a proto nebudu smutnit, když to tak dopadne >:-[]
Myslím že ta v článku zmíněná verze bude "ta prostřední" (zřejmě ta NEJprodávanější) - URČITĚ ale přibude i jedna "silnější" (top) verze (a dost možná i jedna ZÁKLADní - třeba těch cca 120 kW ;-)
Sportovni auto se 150HP nikomu haslerku nevyrazi. Honda Type R ma z atmosferickeho 2 litru 201 koni pri 7500 otackach a tak u BRZ ocekavam podobny vykon...
Myslíš Type-R, který nedokázala udržen na EU trhu a nyní je nejsportovnější model 1.6+baterka na 125HP ? Jde o to, že tohle velmi pravděpodobně nebude jediná motorizace BRZ (u FT-86 těžko říct). Proto také výše spekuluji a rozvádím myšlenku ohledně možnosti zástavby motorů. Vzhledem k tomu, že ale Subaru nikdy nešlo pro nejvýkonější sportovní motorizace cestou atmosféry, ale turba, těžko nyní čekat, že by se tlačili do "dolování" vysokých výkonů atmosférickou cestou. Navíc, když mají v zásobě výborné 2.0T a 2.5T z STi.
Zajímavé také bude sledovat, jak budou vedle sebe BRZ a FT-86 postaveny.
O tom, co automobilky (pravděpodobně) chtějí dělat a dělají. Slavek očekává u BRZ výkon kolem 200HP z 2.0 atmo. a argumentuje přítomností podobného motoru u Hondy. Jaksi u toho zapoměl, že ani ta Honda, jako specialista na vysokootáčkové motory nedokázala tento motor v EU udržet z důvodu emisí. Vedle toho Subaru, která nikdy nebylo specialista na vysokootáčkové atmosféry a výkonné verze moužívali turbo se nyní pohrne do ladění vysokootáčkové atmosféry ? Tohle opravdu neočekávám. Samozřejmě, pravdu mít nemusím.
Jak pisu, davat dnes do cisteho sportaku dvoulitrovou atmosferu s maximem 110kW v 6000 otackach by byla prodejni sebevrazda. Turbocharged 1.6ku ocekavat asi jeste nemuzeme (ikdyz kdovi), takze bud 2.5ku z WRX STI, ale pak nesedi uvahy o vykonu 200k nebo modifikovanou FB20, kde budou narazet na emise. Do uvahy by pripadal jeste mirne modifikovany FB25, ktery ma bez uprav nejakych 170k. Ale FB byly podle vseho navrhovany jako motory pro bezny auta a podle majitelu rozhodne nemaji sportovni charakter. Z toho motoru by musel byt pouzit jen blok (a protoze je planovan i pro turbinu, myslenka na nova streva se nabizi).
2.0T uz davno nema homologaci pro EI a navic ma hrubo pres 300k.
No jsem sam zvedav...
EDIT> nasel jsem nepotvrzenou informaci, ze pristi rok by mel byt predstaven jak FB20 turbo tak nova 1.6 turbo. Oznaceni jsem jeste nenasel.
Vypadá to, že Subaru konečně vyrobí auto, které se bude líbit většině :-) Co se týče motoru, tak očekávám, že časem přijde 1,6T s blížícím se výkonem k 300 koním...
Také to očekávám (jen si "tipuji", že pro ten výkon použijí NE "další" motor, ale "jen" další verzi tohoto nového přímovstřikového 2litru = 2litr s turbem :yes::-)