tenhle materiál by byl super na reklamní kampaň k nové Pandě. Moc se mi to líbí. Většinou nemá Fiat moc dobře zmáknutou PR, ale tohle se jim opravdu povedlo. :yes:
Jo jo, musím se přidat. Fiatu se tato design story opravdu povedla, je to zajímavé a hlavně vtipné. Jde vidět, jak je složité navrhnout a vyrobit malé městské auto, aby bylo nejen pěkné, ale hlavně maximálně využitelné. Podle propagačních materiálů se zdá, že Fiat to vše zvládnul a že by se mohl vrátit u nás na číslo 1 v prodeji minivozů před toho korejce.
Tak tak, je vidět, že Fiat to opravdu umí a udělat malé auto je o dost složitější, než velké. Dokazuje to trio VW Up, které je neslané nemastné, vnitřek je prostě jen zmenšenina větších aut. Panda je vyvíjená z gruntu a bude trvat deset let, než se VW něco podobného povede. Současná Panda tu už je skoro 10 let a má pořád co nabídnout a je pořád líbivá. Tahle nová je opravdu nádherná.
Tak tak, při pohledu na náčrtek vnitřních rozměrů VW Up v jiném novém článku zde na auto cz, kde (záměrně) chybějí ty vnitřní podélné (vepředu na volant a pedály a vzadu mezi sedadly), je nepochopitelné nedokonalé uložení v poměrně velkém rozvoru 2,43m. Člověk nechápe, v čem vězí to UP. Příklad Pandy je právě ze zcela jiné a vtipné kuchyně.
Velmi pěkné. Škoda, že něco takového Fiat neudělal na Multiplu. Dodneška by se zřejmě vehementně prodávala a už dnes by tu určitě byla druhá (resp. s Giacosovou z 50.-ých let třetí) generace. Málokdo si ji ošahá, aby pochopil, proč tak vypadá a pak ji teprve ohodnotil jako jediné opodstatněné velkoprostorové auto (MPV). Je to láska na druhý pohled. Ten druhý pohled lidem navodila pro třetí Pandu právě tato zdařilá presentace.
Ale proto jsem to napsal. Multipla je nadčasová jak svou koncepcí, tak z ní vyplývajícím tvarem. Obojí lidé nestráví. Nepomohla ani změna přídě, která je ústupkem - přišla o dvě originální nadčasová světla (a mimochodem: nezlepšilo se tím Cx !). Proto je potřeba to ošahání a po něm přijde ona láska na druhý pohled - včetně změny názoru na zprvu nelíbivý tvar. Ale k tomu se lidi nenechají dotlačit. Kdo se nechal, nebo je taková zvídavá samostatná povaha, nenechá na ní dopustit - znám i takového architekta. Zkrátka na délce odpovídající krátké Fabii je 6 plnohodnotných samostatně seřiditelných sedadel a za nimi 410 litrový zavazadelník. Ukažte takové MPV o 1/2m delší - skoro všechna mají vzadu 2 nouzové sedačky a za nimi nulový zavazadelník a dost jich ani nemá v druhé řadě střední plnohodnotné místo (to je užší).
Tato nová Panda, která není tvarově příliš roztomilá, jak by se na malé auto slušelo, mi touto presentací - poučením - Multiplu připomněla.
Svět leporela, papírové sny, klíček od autíčka na setrvačník, maminčina pusa na dobrou noc, gumový medvídek zapomenutý v trenýrkách a na cestu do školky ruksáček s medvídkem pandou...
Hoši klid, garáž to není pimprlové divadýlko.
Tady je krasne videt, ze FIAT opravdu umi. Nejenom auta, i marketing. Obe prezentace - design story i video jsou perfektni.
Proto se ptam, proc je ceske zastoupeni tak impotentni? Neni nejvyssi cas zbavit se pani z Krakowa a dosadit tak nekoho schopneho?