prave vyberam mamke nove auto . do mesta, do roboty, na kratke trasy. najazdi takych 10 tisic km rocne. uz som bol viac menej rozhodnuty pre novu kia rio 1,4. ale teraz zase neviem. mohol by byt nejaky porovnavaci test. co by ste poradili???
Porovnávací test bohužel nemám,ale měl jsem možnost jet v Yarisu 1.33 Multidrive S(manuální a automatická převodovka v 1) a motor je naprosto úžasný..dostalo mě tlačítko "Sport",které ti zvedne otáčky a auto se chová najednou úplně jinak..Yaris jede sám o sobě dobře a tiše,ale když si zvedneš otáčky,tak auto je hned živější a máš lepší pocit z jízdy..mimo jiné má Yaris několik paketů: Panoramic,SensoSmart,Design,VIP,Style,Ac… a dá se v podstatě sestavit auto "na míru" co každý od vozu očekává to si tam i dá.. u Ria se mi nelíbí auto zevnitř,ale z venku je hezké.. auto je prověřené a viděl jsem starší typ Yarise s 750tis km v Ostravě..v každém případě bych doporučoval projet stránky Toyoty/Kia a porovnat.. ;) každý má samozřejmě jiný vkus,ale doporučuji Yarise.. ;) ps: právě jsou u Toyoty testovací dny..není nic lepšího než to jet vyzkoušet.. ;)
diky. akurat pozeram stranky a porovnavam. takze po mesacnom rozhodovani som zase tam, kde som bol na zaciatku. pojdem si yarisa pozriet nazivo a vyskusat. do vianoc to musim stihnut
Testovací dny jsou u Toyoty do soboty..jinak auto se dá změnit ve výrobě "online a hned prodejce ví kdy auto dorazí na sklad(pokud nebude skladem)" a tedy dodání do konce roku je 100%..nevím jak je na tom Kia,ale pro info.. ;)
Chcel by som podakovat redakcii, ze zodpovedala moje otazky z kometarov ku "Garazi" (aspon je vidiet, ze sa tam naozaj nepise zbytocne). A na porovnavaci test tychto porovnatelnych aut sa naozaj tesim.
Větší důvěru mám v Yaris. Teď jsme prodávali předchozí generaci a máma byla velmi spokojená. Žádná závada, auto bylo živé i při dálničních rychlostech, nikde nic neskřípalo. Mělo své slabiny, ale pokud ho neplánujete používat pro stěhování národů, tak bych ho neváhal doporučit. Navíc nová generace má celkem chytře (na Japonce) vyřešené příplatky. Jen výběrem pro testovanou verzi: automatická klimatizace 7.200 Kč, navigační funkce pro Toyota Touch 15.000 Kč a bezklíčový systém, samostmívací zrcátka, dešťový a světelný senzor a automatická klimatizace za 16.600 Kč. To jsou skvělé ceny.
Novy Yaris se mi designově nelibi a to ani interier zvlašť středovy tunel. Pokud se řekne Yaris tak si hned vybavim prvni generaci ktera opravdu zaujala. A to jak exterierem tak interierem ktery však byl dost nekvalitni a navic to centralni umistěni přistroju. Podle mě tahle nova generace je pruměrem třidy a nějak zasadně nezasahne do prodeju na špičce třidy.
Co mě docela zaujalo tak je spotřeba ktera určitě nebude špatna ale ty spotřeby při ustalenych rychlostech se mi zdaji hodně vysoke.
Osobně mě jako majitele předchozí generace Yarise s motorem 1.33 spotřeby celkem zklamaly, ačkoliv v tehdejším testu byly uváděny podobné hodnoty. Samozřejmě je zde fakt, že auto mělo v době testu najeto zřejmě jen pár tisíc km.
Pro srovnání - s předchozí generací 1.33 vč. stop-start systému se pohybují po městě i v zimě do 6litrů, dálnice 100km/h cca 4,5 l/100km, 130km/h asi 7,5.
Tyto hodnoty mohu se***vat. Jen si nepamatuji, jak jezdil jako čerstvý kousek. Když se člověk držel do 115 km/h, tak byl dálniční průměr kolem 5 litrů.
Je to jako s knihama, tisíce, desetitisíce knih. Doslovné průjmy slov. A pak je pár desítek, možná stovek knih, co ti otevřou nebe... neboť jsou knihy, které definují tebe, tvůj svět, tvůj život...
No upřímně - [odkaz] má ještě vůbec význam k tomuhle něco psát?
Má, například tohle - [odkaz] A tohle - [odkaz] Nebo že by tě opravdu rajcovalo tohle? [odkaz]
Jinak velmi oceňuji testérův hluboký ponor, co šlo změřit, bylo změřeno, co šlo nějak kvantifikovat bylo kvantifikováno. Zbývá tedy ještě ten hlubokej upřímnej pohled každého z nás do sebe sama. Tak co jsi tam našel? Já vím... [odkaz] Jistě, auto musí být především krásné... nemusí být hezké, může být i ošklivé, ale současně musí být i krásné... všechno mu odpustíš, ale absenci krásy ne, to je úplně stejný jako u tvý holky. Všechno jsi jí už odpustil, a také všechno jí ještě odpustíš, ale vždycky tě dostane do kolen svojí krásou... A tak to má na světě být.
Nechápu,proč "GTI" komentuje něco,čemu vůbec nerozumí.Yaris má své kouzlo (mám 2004 a 2010) a jeho výhody jsou v něčem jiném. Je zřejmé,že "GTI" pouze provokuje a honí příspěvky,pokud si nad fotkou Pola zrovna nehoní něco jiného...
Trochu se tu rozviň a komentuj především auta nikoliv nick GTI. Co má kouzlo pro tebe holt nemá kouzlo pro jiné, na tomhle bys ale neměl stavět svá infantilní tvrzení o honění a provokacích. Ano, já zde a právě zde mohu psát věty o tom, že to nejdůležitější na autě je jeho krása, to vnitřní estetické pnutí, jiskra, šarm a šmrnc. Tobě holt nezbývá, než se halit do hávu tajuplného prosťáčka a bez bližší definice tu psát o tom, že nerozumím Yarisu... >:D
Jinak s tebou souhlasím, nad Polem se dá honit jistě ledaccos, možná by ovšem také bylo recipročně korektní, abys napsal, co se dá dělat nad yarisem... 8-s >:-[] Nechtěl bych tu však s tebou zabředávat do kabaretu garážových prosťáčků. Odpověz si na to sám.
Porovnáváš něco co nejde porovnat.. Yaris v Active výbavě je něco jiného než Polo v automatu v plné palbě jako tvůj odkaz co jsi tu dal na "zeď"...
Yaris v plné výbavě má: Automatická duální klimatizace s ventilovaným boxem u spolujezdce,16" litá kola, přední mlhová světla,dešťový senzor,senzor šera,samostmívací zpětné zrcátko,systém bezklíčkového nastupování a startování,prosklená panoramatická střecha, čalounění v kůži prošívané červenou nití,tónovaná sklad,osvětlení pro prostor nohou v noci,6,1 dotyková obrazovka s rozšířením na navigaci(Nabídka aplikací: Počasí, Facebook, aplikace vyhledávání ceny pohonných hmot nebo parkoviště, aplikace,...atd ),ABS,EBD,VSC,..a můžu pokračovat dál...
Asi mi něco uniklo..??? ONO ZASE TO POLO/RIO ZAS TAK DOBRÝ NEBUDE...proto ať si každej vybere co se mu líbí...
A to ani neberu náklady na údržbu vozu za rok.. Yaris je v tomhle bezkonkurenční..
Až tu napíšeš, že volba z třídního rozumu je přirozeně Fabia, zatleskám ti, neb bude zřejmé, že máš rozum, ale kejhání o zcela průměrném voze, jeho vynášení do nebes jako ideální volbu rozumu... to spíše napovídá o tom, že se teprve garážově hledáš.
Clovece, az zacnes porovnavat porovnatelne auta, tak mozno bude mat tvoj post aj dajaku vahu... Dovtedy staci povedat, ze Yaris ma 100 koni, ma kopu vybavy, stoji 300 tisic a v cenniku priplatkovej vybavy uz pomaly ani nemas co zaskrtat. Naproti tomu Polo GTI ma 180 koni, stoji skoro pol miliona, a ked zacnes skrtat polozky v priplatkovej vybave, tak mieris do nebeskych vysin... Asi tolko k tvojim odkazom...
Já se garážově nehledám neboj a mám to zcela jasné.. Auris D-CAT 180 v garáži.. :-) do budoucna Hiluxy...
O Fábii pomlč.. když se Škoda snaží sundat cenu,tak dají kolem auta plasty,seberou kryty motoru a další podobné věci.. motor HTP(zkratku si domysli) v 1 člověku jede dobře a když auto trochu naložíš je to líný děs a hrůza..v rodině byla 1000,120,Fabie,Octavie i Superb.. věčně auta v servisu.. přešlo se na Prius, Versa,Aurisy..do servisu jenom na garanční prohlídky.. :-)
Ale tahle diskuze je o Yarisu a tvoje příspěvky jsou úplně mimo mísu...
Takhle nějak to přesně je, dokonce snad jsem slyšel že prý Toyota už ruší i servisy, její výrobky totiž jenom jezdí... a přesně jak píšeš, se škodovkou jezdí všichni jenom do servisů. Já osobně nepamatuju, že by kdokoli v mém okolí dokonce dokázal škodovku nastartovat bez startovací kliky. To víš, japíci, to jsou ti praví mistři pro středoevropské garážové mistry, viď...
P.S. Plačky prosťáčků, co si koupili Toyoty a ne a ne zabrat, to mně tu vždycky dojímá...
Z pohledu servisu je Toyota opravdu skvělá (vlastní Corrola a služební RAV4). Pokud jde o nákup auta okolo 300 tisíc měl bych v současnosti jasno - Golf TSI 1,2 63kw Trendine v "základní výbavě (paket Comfort).
Neviem, či to je humanitárna pomoc, ale je iné keď si niekto kúpi auto vyrobené v Japonsku. Za Yaris platia dane,odvody,mzdy v Europe. Veď VW má tiež výrobu po celom svete. Potom by si mohol nadávať aj každému, čo si kúpi VW Jetta.
No právě, a o tom líbení nahoře píšu. Nebo tobě se snad více líbí tohle? [odkaz] Uznávám ovšem, že ten přímej přístup na fejsbůk... to je teda žrádlo 8-s >:-[]:no:
Musel jsem na ten konkrétní příspěvek reagovat.Zaráží mě,že do diskuse testu na Yarise se vmísí někdo,kdo dělá reklamu VW (placenou?).Od 80.let jsem vlastnil spoustu aut a můžu konstatovat,že Yaris mě ještě nikdy nenechal ve štychu,což třeba zrovna o koncernových vozech VW říci nemůžu...Takže si myslím,že to je to,co hledají zákazníci u Yarise a ne vrchol designu.
Co sem taháš osmdesáté roky? Nahoře máš nového Yarise, tak se k němu vyjádři. Jestli tě nějaký Yaris nechal nebo nenechal ve štychu je tu tak nějak dokonale šumafuk, nemyslíš? Podle mně seš placenej tajnej agent Toyoty. Takovéhle nesmysly, co tu píšeš, by přece dobrovolně nikdo nepsal... :*)
A je to venku,oba jsme placení agenti,ovšem každý někde jinde. Až nového Yarise vyzkouším,tak se vyjádřím.Mně osobně se design celkem líbí a nebudu nikomu vnucovat jiný názor.
To snad není pravda, to už hraničí s deb...tou. A tak jsem se bránil tomu být vulgární.
Někdo napsal, že se mu Yaris líbí. Ty se hned navážíš do jeho estetické orientace.
Jakmile někdo jen zavadí o tu tvou, můžeš se pos...t
Ach jo. Občas jsi psával i rozumně, ale už je to dlouho a bylo to zřídka.
Škoda.
Ještě než jsem rozklikl mi bylo jasné co uvidím. Ta nejhorší fotka Yarisu jakou najdeš, dělaná pro potřebu testu a pak Polo, samozřejmně ve verzi GTI, oficiální, vypiplané fotky. Na tvůj majstrštyk ve formě ofiko fotek skvěle vybaveného Golfu, či OII vs. Megane Generation v úplně základní verzi, uvedené kdysi pod jinou diskuzí to sice nemá, ale i tak je to demagogie na entou.
To podprahové vsunutí Renaultu (Fluence) taky dobrý.
Mimochodem pro mě osobně je Polo také atraktivnější vůz. Kvality Yarisu jsou někde jinde.
Fotku yarisu považuješ za nejhorší? To mne udivuje, já naopak zakryl fotkou zádě příď, neb jsem čekal, že za příď mě sjezdíte, a vybral jsem to nejpovedenější, co bylo zatím nafoceno. Že to vypadá jak to vypadá, za to se na mne nezlob...
Když tak tu jako komunitu nenapínej a pěkně vypiš ty jinačí kvality :-) Když tedy vizáž yarisu považuješ za nekvalitní...
Ano, záď považuji za nejhorší. Že vizáž Yarisu požaduji za nekvalitní jsem nikde nepsal. Napsal jsem že POLO považuji za atraktivnější. Tak mi prosím nepodsouvej to, co jsem nikdy neřekl, abych pro příště nemusel podruhé vypisovat již jednou napsané.
Kvality: Spolehlivost, skvělá výbava a velmi rozumné příplatky za nadstandard (ta parkovací kamera je u auta do města úžasná věc, zejména pro některé řidičky, což bude zároveň jedna z hlavních cílových skupin), vynikající atmosférické motory, na svou velikost velice prostorný interiér, dobrá pověst značky, relativně vyšší cena při prodeji ojetiny...
A řekněte, Mistře, vyrábí nebo bude v budoucnu vyrábět některý Váš oblíbený koncern (jsou tuším 3) vůz, který by nepřevyšoval veškerou konkurenci úplně ve všech směrech? A naopak, existuje na světě auto, které by se mohlo alespoň v něčem měřit s Vašimi oblíbenci?
Jde to napsat i jinak - Toyota na rozdíl od VW nepotřebuje být líbivá k tomu, aby se dobře prodávala :yes:
Podle mě je Yaris velmi nefotogenický vůz, předpokládám, že naživo to tak hrozné nebude >:-[] Takže klasická Toyota - možná skvělá, ale hnusná :yes::no:
Koneckonců nový Civic se mi jeví úplně stejně - a co na tom, že vůz vypadá i zespodu svým provedením velmi dotaženě...
GTI na tvojich príspevkoch sa dá pekne zabaviť. Je zaujímavé sledovať tvoju lásku k VW. Vlastnil som aj Yarisa predchádzajúcej generácie a taktiež Golfa V. generácie, ale ak by som mal zrovnávať, tak radšej nie :-)
Nejde o lásku, jde o to, že když píši o tom nejlepším v dané třídě, často se mi tam vmotá právě ten Volkswagen. Jak by ne, vždyť on zpravidla opravdu nejlepší je. No a v předmětné konfrontaci... snad ani nemusím nic psát :-) to je zřejmé samo o sobě... ;-)
Pokud jsi na yarisovi začal a přestoupil ke Golfu, pak ano, to JE logická a správná cesta, obráceně by to byla totální, ale absolutně totální rezignace :yes: No, takže nyní... A4? ;-)
Správne si to odhadol, začal som na Yarisovi a prešiel som na Golfa. Môžem s tebou súhlasiť, že v danej triede je Golf ak to berieme zo širšieho hľadiska asi to najlepšie, čo za dané peniaze možno kúpiť, al e pre mňa to bolo málo. V mojom prípade som však mal smolu na nevydarený kus, alebo možno je to kvalita VW, to neviem, ale po 2 rokoch šiel Golf preč :(. V práci máme aj nové Polo, dizajn je naozaj vydarený, ale už to nie je ako za starých čias, šetrí sa kde sa len dá :-(
Skúsil som HSD od Toyoty a už som nemohol odolať :), dúfam, že im bude patriť prechodná budúcnosť
Nezlob se, ale tohle je mimo.
Porovnavat novinářovy fotky standardního provedení Yarisu s vyretušovanýma a cíleně nasvětlenýma studiovýma fotkama vrcholné verze Pola?
To může udělat jenom někdo, kdo se strašně bojí, že by jeho miláček mohl porovnáním fotek srovnatelné úrovně, pořízených za srovnatelných podmínek, utrpět porážku.
Já neříkám, že Polo je ošklivé, ani že Yaris je krásný.
Ale tohle srovnání tak, jak jsi ho tu postavil ty, je i pod tvou úroveň.
keby som si mal vyrat male auto volim rio alebo polo rozhodne nie tento bezpohlavny yaris zozadu vyzerajuci ako nejaky rusky nepodarok, interier nema o nic lepsi a spredu a zboku je to tiez katastrofa.
ked pocujem slovo yaris vybavi sa mi hned prva generacia ktora bola skutocne podarena a pekna aj ked mala dlhu radiacu paku ako v 105ke >:D a centralne rieseny necitatelny display. Na tomto prvom starom yarise som robil autoskolu a auto slo paradne hrabalo aj s litrovym 50kw motorom len ten jemny kratky zdvih plynu chce zvyk ale to asi vsetci japonci su taki citlivi.
no ale k veci:
tento novy yaris mna osobne skutocne nezaujal a v nicom mi nepride zaujimavy, az na ten velky display a podareny motor je to auto uplne otras aspon co sa tyka dizajnu aj exterieru aj interieru. Spominane polo a rio su v ergonomii a dizajne uplne inde. Ale ako pisem je to len moj nazor a nikto nemusi suhlasit, nikomu nic nevnucujem kazdy mame moznost vyberu.
v triede malych aut je len jeden kral a to je vw polo a rio je jeho naslednik ktory ma na to popsovat sa s kralom o etalon triedy
;-)
predpokladam ze z yarisa sa stane nieco ako z novej c3ky- cize model ktory neprekroci tien predchodcu a nebude to ziadny bestseller
Predpokladam ze pracujes v kii alebo v mobise alebo u ineho korejskeho dodavatela kde tvoja napln prace je onanovat nad korejskymi produktmi a velebyt ich nad vsetko ostatne. Z tychto diskusii pravdepodobne davas svojmu nadriadenemu korejcikovi denny report kolko "pozitivnych prispevkov" na korejsky produkt si dokazal v diskusiach vysplechnut. No hold ked niekto musi tak musi. 8-s:no:
To sa mýliš, nie každý fanda je zamestnancom u danej značky. Na druhej strane aj nie každý fanda je fanda v pravom zmysle slova. Nájde sa aj pár vypatlancov. Podľa úrovne ich príspevkov sú ľahko identifikovateľní a reagovať na nich je úplne zbytočné.
Na tomhle se nauč, jak má vypadat subkompakt, jak má vypadat auto, které tě svojí krásou sejme - [odkaz]
Pak to můžeš konfrontovat s tím, jak to dějalí jiní - [odkaz]
Nahoře jsem se ovšem dočetl opravdu výživné argumentační žalmy - že ovšem v yarisu je přímej přístup na fejsbůk a pak že se prej na tu záď dá jako extras přidělat křídlo... No, vidím, že co se týká aut, mám před sebou ještě dlouhou, vskutku dlouhou cestu... 8-s >:D
Myslenkove pochody zacinajici u designove vytribenosti VWelmistru sveta motorismu a koncici u mentalni omezenosti nasich spoluobcanu, co si dokazou koupit cokoli neevropskyho me vzdy pobavi, ale nouze je velky pan, kdyz nic jineho nefunugje, musi se vytahnout dalsi stupidni argument ktery by mohl slouzit jako zbran ve valce o presvedcovani lidi o jedinem praVWem eurproduktu automobilismu...
Tenhle Yaris ma opravdu hnusnou *, ale ze svoje prednosti a kvality ma, o tom vubec nepochybuju. Polo zas, ac VW nemusim, ma taky sve kvality, a rekl bych ze i ta nemecka vypocitava nuda ma neco do sebe, a ani tvuj nazor ti neberu, kazdy si stejne vybira dle svych preferenci, ale to vytahovani Evropy a Neevropy je uz vazne trapny. Radeji vypni svuj cistokrevny evropsky comp, a zapni si tu svoji Teslu, nebo nejakou jinou spickovou telku evropske produkce, a nestresuj se zbytecne tady tema vlastizradcema Stare Damy...
Ano, to je problém HTP, že má krouťák postavený tak nízko, že při 100 km/h už máš vrchol za sebou, takže při vyšších rychlostech auto nechce zrychlovat, zatímco konkurence ano. Při nižších rychlostech je sice fajn, že nemusíš podřazovat a od 70 km/h to táhne na pětku slušně, ale jen do 90-100, pak ti v dálničním stoupání ujede i Favorit.
Vzhledem k tomu, že snad jediný maloobjemový atmosférický motor, který má vrchol točivého momentu a výkonu posazen do nízkých otáček, je HTP, tak logicky sem tahám HTP.... a taky logicky dle toho, že HTP je u nás nejrozšířenější malobjemovým zážehový motor.
A představ si, že i dle toho, že máš ty HTP v tom tvém přibližovadle, kterému jsi už 3x přetáčel tahometr.
Pohrdám jen hlupáky, takže i tebou ;-)
Ty jsi vazne omezenej, co ma cena vozu spolecnyho s kvalitou? Myslis, ze vsechno co je drazsi, musi byt i lepsi a kvalitnejsi...? Ty me jeste porad dokazes prekvapit...
Péťo, ty už to nějak nedáváš viď? Když už nevidíš nic společného mezi Yarisem a Fabiou a nic společného mezi HTP a 1,33 od Toyoty, tak je to s tebou velmi špatné.
Jestli je pravidlo, že inteligenta může urazit jen inteligent, tak to je pak jasné, že tebe urazit nemůžu, protože intelektu jsi moc nepobral ;-)
Mám taký pocit, že test sa o kvalitách yarisu zmieňuje o čosi intenzívnejšie, než by niektorí jedinci boli schopní stráviť.
Sám som bol trochu prekvapený. Pasáž o kvalitách podvozku a pocitu "dospelosti". Hmm..spolu s výborným motorom, 6 stupňovou prevodovkou, high-tech (na pomery b-segmentu) informačným centrom.. kupovať teraz malé auto tak mám jasného favorita.
Nové rio možno zaboduje cenou, no toyota má lepší cveng a bude strácať hodnotu pomalšie. Dizajnovo som bol z yarisu pri predstavení zhrozený, no čím ďalej tým viac si naň zvykám.
Kazdy mame zebricek hodnot sestaveny jinak. Jsou ale jedinci s exotictejsimi nazory a pohledy na danou vec. Dokonce se najdou taci salati, kteri stavi misto, zemi puvodu pred spolehlivost automobilu samotneho.
Kazdy vnimame vzhled automobilu jinak. Jde o zcela subjektivni pocin, ktery dokaze ovlivnit jen jedinec, ktery si lze sam sobe. Jednoduse se auto na prvni pohled libi, nebo ne. Tudiz nejake sahodlouhe debaty o tom, jak by automobil "mel vypadat" jsou zcela liche a hlavne zbytecne. Za sebe mohu pouze napsat, ze ac nejde o odzbrojujici krasu, vzhled je pro me prijatelny. Navic clovek dostane automobil na technicke vysi, kvalitne postaveny a hlavne velice spolehlivy. To, ze nepochazi z Evropy? Pche!!!
Tobě to zatím může být jedno, maminka ti každé ráno namaže do školy tlustej krajíc a seš vysmátej... Vedle toho, a to ti píši velmi upřímně, jsem i v tvých letech byl schopen se vyjádřit k tomu, jestli je auto krásné, nebo není. Nic mezi tím v podstatě neexistuje, neboť každej ospravedlňující blábol v rovině, jakou jsi tu předvedl nyní (přijatelnost designu) je než žalostnou snahou udržet neudržitelné.
Tento svet je jenom jeden a je uplne jedno z ktereho jeho koutu je ktery vyrobek. Rozsir si obzor GTI, automobilovy trh je vetsi nez parkoviste u vas u panelaku. Jednou si vytvoris nadhled a dohlednes dal, nez na druhou stranu hnedouhelne diry. Snaz se a mozna se i nekdy podivas i do sveta a pochopis, ze svet nekonci tam kde ti zacne blikat "hladove oko" nadrze u tveho bazaroveho autobusu.
Mozna pak nebudes pokrikovat na mistni policisty a delat ze sebe hlupaka pred celym narodem [odkaz]
P.S. Na to cos napsal, myslim, netreba reagovat. Kazdy vi, ze kdyz ti dojdou argumenty, vymyslis si vek kolegy diskutera. Stejne jako na tvem videu.
Ty zatím ve svém věku nedokážeš zaostřit ani pořádně tabuli ve třídě, natož abys tu odvážně psal o zaostřování životních obzorů, mariánku.
To video je kouzelné, a i když s ním společného nemám nic, jako odpal na to, abych tu zopakoval tvou autorskou zlatoventilkovskou větu tisíciletí však postačí. Ano, to ty jsi tu napsal, že ten, kdo se nepřizná k přestupku, podvádí policii... >:D Vidím, že máš před sebou ještě hodně těch maminčiných krajíců... :-):yes:
Máme ve firmě 2 roky předchozí generaci Yarise 1,3 najeto 50tis km, to auto je prostě výborné, bezproblémové. Škoda že u nové generace není posuvná zadní sedačka, to využívám poměrně často. Dobré je že ani na dálnici se neztratí, zvládne přes 180 po rovince, ale je třeba držet hodně vysoko v otáčkách - pak už je samozřejmě spotřeba i přes 10/100, ale při provozu na LPG to ani tak člověka nemusí trápit, stejně by jiné auto levněji nejezdilo.. Určitě palec nahoru pro novou generaci, až budu znovu kupovat malé auto, zase koupím Yarise.
Můžete mi někdo vysvětlit k čemu je v autě šestikvalt, když to při 100 km/h točí 2700 otáček a při 130 km/h 3600? Vždycky jsem si myslel, že šestý rychlostí stupeň má být ekonomický, tzn. že ke stávajícím pěti stupňům se přidá šestka, která udrž otáčky ve vyšších rychlostech na uzdě a tím pádem klesne spotřeba. tak jak to má VW u TSI motorů. Stejně blbě jako u Yarise to má i Auris. Tohle fakt nechápu... :no:
Nechápeš toho ještě víc, protože šest kvaltů se poskládá více nakrátko, aby nebylo potřeba tak často řadit a věz, že není zase tak dávno doba, kdy dálniční rychlost u maloobjemových aut vyháněla otáčky nad 4000rpm.
Srovnej cenu TSI a VVTi...
Krátká rychlost rovná se lepší odezva na plyn. Tam kde by při určité rychlosti a otáčkách řekněme 2000 ot./min. a sešlápnutí plynu dlouhá rychlost tápala a musel byste podřadit, se kratší rychlost "chytne" daleko lépe a řadit se nemusí.. Z toho plyne, že je v běžném provozu možné jezdit v nižších otáčkách, lépe využívat točivý moment a tím snižovat spotřebu..